Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Fiat přistoupil na jediný logický krok. 500e nakonec dostane spalovák

220 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Stellantis se v této situaci nachází již delší dobu, a když Čína, Korea i Tesla nabízejí auta s lepšími parametry za stejné ceny, není překvapivé, že o ně je malý zájem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vím že to to ještě nedošlo. Ale o Teslu zájem taky klesá 😒] 😒] 😒]
Avatar - eLzyx
eLzyx
Tesla si sama pod sebou podřezává větev. Ten krok, kdy zpřístupnili všechny nabíječky pro všechny jsem nepochopil. Chápal jsem, že museli zpřístupnit ty, na které dostali dotaci.
Ale všechny? Tím přišli o obrovskou výhodu. Proč bych měl kupovat třeba TMS Plaid, když si můžu koupit Taycana a nabíjet na Tesle? Těch pár exotů, co řeší prostornost kabiny, úložných prostor, tažné atp. je asi dost málo.
To samé třeba TMY. Více se mi líbí třeba Enyaq, nebo třeba Ioniq 5 … až s tím pojedu na dovolenou, tak pojedu po Tesla SCH.
DonVito
Na druhou stranu, samozrejme Tesla vydela na SC vic.
Bude lepsi vyuziti SC, zlepsi se navratnost, rozsiri se sit za dotace... 😄

S tim ze Tesla prisla o konkurencni vyhodu samozrejme souhlas.

Ale pro neteslisty je to skvely krok.
Mimo jine tlaci na cenu Ionity. 😉

Tesla zlevnuje vse. Od EV po nabijeni.
Cely trh.
Pro konkurenci je to vyzva. 😁

Ve vysledku na tom vydela zakaznik.
Jen to musi ostatni ustat a zvysit produktivitu.
To bude trochu orisek.

PS Nejsem fanousek dotaci. Ale do nabijeci infrastruktury smysl davaji.
gil54
... kdo by to čekal. 😄
evocolt
Gile,skoda,ze takeho "prekvapenia" sa nedockame aj v pripade novej R5 ;-\
gil54
😁 😁 😁 ... trpělivost... 😄
evocolt
Gile,tu podla mna nepomoze trpezlivost,kedze na rozdiel od Fiat 500 je R5-kova platforma vyvijana na EV auto a tak sa podla vsetkeho nedockame verzie so spalovacim motorom.
gil54
Udělat se dá cokoliv, když se chce a stojí to za to. Technicky využít platformu z EV by asi nešlo, minimálně ne bez zásadnějších úprav. Hypoteticky - pokud se pětka ve verzi nechytí tak, jak si u Renaultu představují, tak by bylo škoda docela podařený design zahodit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Akorát o to dnes není zájem, takže to ani ten vývoj nezaplatí. A může to být třeba dokonale. Ale zájem je to rozhodující, pár bychařů a ještě méně kupců to nezachrání.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže ono je otázka, nakolik je ta platforma elektrická vs. nakolik Renault tvrdí že je elektrická. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Správně. Nikomu nic nevěřit. Ani výrobci, který zná svoji technologií nejlépe.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jedna věc je co tvrdí, druhá nakolik je chytrý a přemýšlí dopředu, že.
gil54
Že bude asi menší problém nacpat sem
https😐/www.auto.cz/…ve-baterie-a-v2l?…
https😐/www.auto.cz/…ve-baterie-a-v2l?…
https😐/www.auto.cz/…ve-baterie-a-v2l?…
spalovák, než dostavět 3. a 4. blok v Temelíně, je asi jasné každému, kdo někdy viděl auto s otevřenou kapotou. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pokud jsi někdy viděl cinquecento, tak jsi viděl, že jsi toho pod kapotou moc neviděl 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Citigo nebylo elektro a stejně udělali EV. Golf 7 nebo Passat B8 byly MQB a taky udělali EV...
Opačně to taky půjde 😉
Avatar - speedfred
speedfred
R5 sa dizajnovo hodne podarila a chcelo by to ešte nejakú “turbo” verziu ako bola v 80´s.
evocolt
Speede,to by bola bomba :yes:
Diazajnovo je nadherne auto.
Avatar - speedfred
speedfred
Možno raz v Dieppe chytí nejaký “Žán Pier” flexu do ruky a spravi v podlahe otvor pre motor z Alpine.
gil54
😁 😁 😁 ...po flašce pastisu. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč trollíš Dona, že by si chtěl EV do R5 ? Proč i Fiat Trollí dona, že tam dává spalovák? Samé otázky 😁
Avatar - speedfred
speedfred
🤣🤣🤣 R5 je fajn ako EV ale chcelo by to trochu cenový jemnocit (-40😖.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jasně, ja proti EV R5 nic nemám, jen by tomu autu fakt slušel i spalovák, souhlas 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle bylo zbytečné ale. Pak se nediv, že na sebe setkáte, kdyz ani jeden z vás nechce přestat s provokacemi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za mne nebylo, protože ten šašek ani po upozornění nestáhl ocas na to, jakou napsal lež. Já mu šanci dal, reakci si viděl sám. Sorry.
Avatar - Mikesus
Mikesus
K ty R5, mne by to s tou 1.33 TCe taky přišlo zajímavé. Ale jsem realista a vím, že vývoj by byl drahý a těch kupců by bylo málo. A já určitě bych tohle nekoupil, byť se mi R5 líbí hodně. To právě to EV z toho dělá zajímavé a koupitelné auto. Nebude to trhák jako clio, ale myslím si, ze bude mít větší úspěch jako EV než jako spalovak.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na tom obecném se ale shodneme. Já bych klidně jako druhé auto R5 s nějakou osekanou TCE vzal radši, než Clio, protože je stylovější i když Clio se jim taky povedlo. Ale to nic nemění na tom, proč jsem psal to, co jsem psal 😊 Tam hledej vinu jinde.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja nehledám nikde vinu. Protoze to je naprosto nerelevantni a zbytečné. Nejsme korporat, aby se házela na někoho konkrétního vina. Důležitější je se poučit z chyb svých i ostatních a neopakovat je, jak tu někteří předvádějí pořád dokola.
evocolt
......
ryccardo
Neuvěřitelné 😁 😁 😁 Takže soudruzi nakonec zjisti, že trh prostě řídit nelze. Bravo :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Počkej. Stellantis je proruský, řídí jej agenti GRU a Fiat podporuje Putina 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, jeste aby sel vypnout ten smirovaci software, a bude to koupitelne auto.

Male, a tedy ekologicke, ne zbytecne drahe... a opravitelne.
Arese
😒] :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mozu predoslu f500 ( povod este v r 2007 ) uz ukoncit... skoda tiez nepredava dve generacie octavky sucasne ani vw golfa... ale je fakt ze vo fiate je mozne vsetko... takze tu by to asi ani nikoho neprekvapilo keby predosla f500 fungovala po boku novej f500 este aj dalsich par rokov... este to chce novu pandu... a samozrejme nechat aj tu sucasnu pandu... fiat to proste vali poslednu dobu... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Dříve to bylo docela běžné, že se prodávaly dvě generace zároveň. Třeba Opel Astra a Opel Astra Classic, Renault Clio a Renault Clio Campus, Fiat Grande Punto a Fiat Punto Classic, Škoda Octavia II a Škoda Octavia Tour,
zlysoused
Ta už je ukončená a prodávají se už jen skladovky. Její ukončení bylo vynucené, protože by ji Fiat jinak musel nákladně modernizovat, aby vyhověla předpisům. Jinak by se vyráběla dál, protože se stále dobře prodávala.
Arese
Výroba staré 500 bude pokračovat v Alžírsku pro Afriku a Střední Východ.
zlysoused
Jasně, ale šlo mi o situaci u nás a v Evropě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Elektrická je docela vidět, ojetiny jsou za zajímavé peníze, ale tady je krásně vidět, že je potřeba diverzifikovat portfolio. Pětistovka s malym motorem či mildhybridem bude levnější a nebude zas tak neeko. Dříve tam rvali multijet, to snad už i taloši přestali kupovat v nákupních taškách.

Jen tedy ten titulek je dost bulvární.... to se určitě dotkne pár lidí, ale asi je to cíl redakce...
Avatar - xxc
xxc
preco by mala byt 500vka s motorom lacnejsia?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nevím, třeba protože je to fakt ? Protože ta dosluhující se spalovákem stojí od 340 tisíc a 500e stojí od 689 tisíc a takovou kouzelnou vědou, jako matematika si dokážu vypočítat, že 689/340 je 2,02... tolikrát je ta elektrická dražší...
Lubo
Zasa jeden čo tu ťahá fakty do diskusie 😁 :yes:
A ešte aj tú pokútnu vedu matematiku, no hrozné 😁

Kouzelná zeměplocha 🪬
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já fakt nechci nikoho urážet, ale někdy se mi XXC zdá, že píše náhodné věty, nebo nevim 😁
ryccardo
mozkožrout 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒] Připomíná mi takového toho vyhuleného spolužáka, kterej žije v jiné realitě 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nejsou to náhodné slova, ze kterých se náhodou někdy stávají náhodné věty?!? 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taková umělá neinteligence 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Spíš umělá neinteligence.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Myslím, že spalovak v nové nebude za cenu tě staré, ale na to být levnější nez EV je dost velký predpoklad.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tuto vyšší matematiku spojenou s pravděpodobností jsem na žáka 1. třídy nemohl vytáhnout, ale souhlasím s tím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No bez motoru bude určitě levnější, to je jasné. Ale pak záleží jestli tam pak dáš spalovací motor, který navýší cenu více, než když tam dáš elektromotor, ale pak tam dáš ke spalovaku nádrž, která cenu nezvýší, ale baterka pro elektromotor rapidně a nasobne víc než jen ten spalovací motor.
Avatar - xxc
xxc
Mozno uz budu zlacnovat, ved to za tu cenu nikto nechce 😄 Trosku je to nezmysel. Ked nechaju priblizne rovnake ceny, ako to robi napr. BMW, tak som velmi zvedavy, ci by spalovaci motor bol az taky logicky krok, ako hovori nadpis.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protoze to je bulvární titulek, aby lapil jednodušší jedince. Ano logicky krok to je, dát tam spalovak. Ale ne z důvodu, že to je spalovak, ale ze fiat nemá nic adekvatniho, co by mu generovalo zisky. 500 byla vždy stylovka, drahá vůči konkurenci. Tam EV naopak dává největší smysl, ale musíme říct i to B, že fiatu chybí něco, co by se prodávalo masově a generovalo zisk na investice. A to 500 v tomto podání, ani se spalovakem nebude. Takze spalovak tam dá, ne protože se mu EV neprodává, ale protože nemá kam jinam ten spalovak dát.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Si delas srandu, nebofakt zijes vjinen svete?

Ono to s tim elektro ktorem nepojede.
Musi to dostat baterku.
A ta zdvojnasobi cenu auta.
gil54
Elektrická je docela vidět... no, ale vidět jsou prakticky jen ty staré, dovezené z Ameriky za pár šušňů. Ten aktuální model 500e jsem v provozu snad ani neviděl.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Po Praze jezdí, ale obecně u nás pětistovka nebyla uplně prodejní trhák. Naopak v IT jsou vidět více a i ty elektrické.
gil54
Ok, asi jezděj po tý Praze jinudy jež já...a docela po nich koukám. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to viděl myslim u nějakého rozvozu. Ale když se podíváš na rozdíl v ceně, tak to si každý asi radši koupí jiné EV...bude jich malo
ericn
Souhlas a to mají lidi na "jen po Praze", jelikož to mělo miniaturní dojezd a v podstatě si tím elektromobilitu jen osahávají. Vídám v sousedství dva, co to mají jen do města, jinak všude jinde jezdí standardními spalovacími auty 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, ale pokud ti to neušlo, všechny ty elektrické pětistovky co jsou vidět (nebo ne všechny ale 80😖 jsou šedé dovozy z USA v době kdy se prodávalo jen v USA 😄 😄 😄

Sranda co, typický příklad
https😐/www.sauto.cz/…t/500e/206513487
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ušlo ale už jsem byl dovzdělán Gilem. Jo, věřím ti, proč ne, známý to taky má, jezdí s tím par km tam a zpět.
Avatar - Anonym
Anonym
Taky je hezké že baterky nedegardují a vydrží 30 let a tohle má po 8 letech 77%. Kolik to bude mít za 12 let? 50%?
To bude v zimě dojezd tak 70 km, hehe 😄
Proto to taky stojí 190, protože brzy to bude neprodejná veteš zralá na fuknci altánku na kytičky do zahrádky
Avatar - eLzyx
eLzyx
Hodně záleží na chlazení baterie
Arese
Elektrický altánek na kytičky! 😒] :yes:
ericn
Taky mě to pobavilo 😒]
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Stávající 500 měla také problém že cca před 3-4 lety zařízli automatickou převodovku, co jsem s Jeepem jezdil na servis do autorizáku, tak prodejci brečeli jak želvy, že kdyby byl automat tak mají 3x větší prodeje...
Mildhybrid je ideál u tohoto auta
Cena ceoelektrické verze byla vysoká, ale zase ne tolik jak to přestřelila Honda s modelem e
Avatar - kubass11111
kubass11111
Přitom ten Dualogic je strašná převodovka, neskutečně poruchová, je dobře, že ji zařízli, ale souhlasím s tím, že nějaká rozumná dvojspojka nebo klasickej automat by tomu slušel 😊
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Dvouspojku dávno mají montují do Renegade a Compass
Avatar - Ozzman
Ozzman
V Compassu je to zoufalé. Horší automat jsem dloooho nezkoušel, navíc ten motor na Compass nestačí
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
jj četl jsem že to na to těžké auto ten motor a ta dvouspojka není ideál, já jsem rád za ten 2.0 multijet 140 koní, 350Nm, auto je v tereénu perfektní, na horách jsem zahanbili lepší prémii, na podzim půjde do světa
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ten multijet bude ještě dobrý, ale já jsem byl zkoušet aktuální Compass s 1.5 96kw a teda ty starty z křižovatky byly šílené, napočítal bys snad do pěti, než se to rozhýbe. Pak to nějak jako jede na okresce, ale představa, že tam dám rodinu a na střechu rakev a jedu s tím někam dál, než na nákup, tak to jsem nechtěl. Dokonce ta převodovka občas točila motor i když si už pustil plyn a otáčky letěly dál. Fakt zvláštní.

Jinak Compass je moc hezký auto, nemam rád SUV, ale tady jsem se šel podívat (partnerka trochu tlačila 😁 )
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tlačila, jako že došel benzin? 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, to naštěstí ne 😁 I když to občas tak vypadalo
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Když jsme auto před 5 lety kupovali tak jsem ještě zkusil benzín 1.6 120 koní, manuální převodovka a základní 4x4 ne ta top co máme, to auto vůbec nejelo a to bylo cca o 90 kg lehčí v té výbavě
Jak píšeš 3x jsme jeli chorvatsko, 4 lidi, velká rakev a už dejchal i ten multijet a to má 350Nm
Teď je zatím nerozhodná volba jestli ojetý Lexus NX300h nebo se víc prohnout a vzít Porsche Macan v benzínu
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak s SUV ti neumím poradit, já bych ale vzhledem k budoucím nákladum vzal radši Lexus. Nemyslím jen spolehlivost, ale i pravidelny servis, gumy a tak. Jsou to dost odlišná auta. Já jsem naštěstí ještě sehnal kombík, taktéž od Toyoty a zatím spokojenost, hlavně mne překvapuje, že i hybrid může být na okreskách zábavný= fakt dobrý a vyvážený podvozek a dobře se řídí. Kdo by to byl řekl v době, kdy jsem zkoušel Auris HSD.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Já chtěl GS450h, ale holt rodiné preference mají přednost
Více se kloním také k Lexus po všech stránkách, švagr měl Avensise v topu a šlapal jak hodinky prodal s 350 000 km a nikdo mu ty km nevěřil jak to auto vypadalo, teď má Verso, udělal si 3 děti 😄
Porsche je spíš slabost, v minulosti jsem měl 944 S2 a prvního Boxstra
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chápu, Porsche jsou super, ale já jsem jako hlavní auto chtěl něco, co vydrží 8-10 let s normálním servisem. Lexus nemá kombík, ale měl jsem super nabídku na ES300h, jenže i tak už by to pro mne znamenalo dát ještě o 20 % víc, než jsem měl rozpočet a neobhájil jsem si to, navíc to není kombík 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak co, doníci, hendíci, mikešové... 😒] 😒] 😒]
Nějak ty EV nejdou co???
Vaše lži o EV už jsou neudržitelné 😒] 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
A jaké lži o EV já sirim? Víš o tom, ze jsem k nim skeptický, ale jen vyvracím mýty? A to bez ohledu, co je pod kapotou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fajn. LEŽ č. 1 - spalováky nikdo nezakazuje, nikdo neduktuje EV.

Tímhle bys mohl začít :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
No nezakazuje. Můžeš si koupit? Můžeš. Víš co znamená zákaz? Že přijdeš do obchodu, chceš si koupit DDT a řeknou ti, nemáme, protoze se nesmí vyrábět.
No přijdeš do dealerstvi, řekneš, chci auto se spalovacím motorem, tak ti nabídnou širokou škálu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Víš co je to nepřímý zákaz?!?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Co je nepřímý zákaz? Že ti neumožní koupit něco, co výrobce mohl nabízet, ale nevyplatí se mu to, protože o to není dostatečný zájem, tak to stáhnul z trhu?
Nechám se poučit klidně
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Už jsem ti to psal X krát.

Nepřímý zákaz je třeba že na spalovák dám xy% daň. Nebo že naopak na EV dám yz% dotaci. Nebo výrobce musí platit za CO2.

Ve výsledku nic nezakazuji (podle eurohujera... přece můžeš...), reálně ale nejde o nic víc než zákaz (protože secto stane natolik nevýhodné, že to nikdo kupovat nebude...).

Byl zde za socialismu zákaz prodeje západních aut? No nebyl, mohl sis koupit přece kde co, že... někteří měli i Mercedes...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze je vlastne neprimy zákaz benzínových motorů na úkor naftových? Protože je na ně dána subvence, neboli zvyhodneni, neboli nižší spotřební daň? Nebo tohle se nepočítá?
Avatar - Anonym
Anonym
nepřímý zákaz je ten, že si chci koupit novou V6 ve střední třídě, ale nikdo to nevyrábí bo emisní povlenky a pokuty a že od 1.1.27 vypálím za litr benzínu 50-75 kč (dle země EU) , takže na to lidi nebudou mít a budou muset bud přesednout do Ev nebo do busů, vlaků a mhd

To je tzv. salámová metoda, jak přímo nezkázat, ale donutit lidi k přechodu nebo je ožebračit tak, aby se to stalo neprovozovatelné a nepoužitelné.

A to je přesně bolševická metoda.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A co třeba, že to nikdo nevyrábí, protoze o to má zájem jeden člověk? Zaplatí jim celý vývoj? Ne ten jeden člověk ostrouhá a bude křičet, jak mu politici zakazují auta.
Pak ten jeden člověk dojede přes louži, koupi si střední třídu s V6, přiveze do Evropy a protože je tu takovej zákaz, tak mu to povolí přihlásit a jezdit s tím po silnicích
Avatar - Anonym
Anonym
v roce 2000-5 to kupovalo 7 milionů lidí po celém světě a vroce 2024 o to má zájem jeden člověk.

Anooo.

Ukázková forma manipulativní demagogie 😄 😄

Až se budeš nudit, vyjdet si auta jako renault safrane, laguna, peugeot 605, kia magentis, hyundai sonata, mazda xedos atd atd a k tomu si vyjed ameriky typu buick regal, park avenue, chevrolet impala, camaro, chrysler sebring, dodge stratus, ford taurus,mustang, pontiac grand am, grand prix ad atd a stovky dalších modelů speciálně pro japonsko, koreu, austrálii, arábii atd
a zašli si výrobcům dotaz, kolik kterých modelů prodali s V6 a R6

Asi se ti protočí očička 😄
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kolik z těch 7 milionů bylo v Evropě prosím? Výrobce moc dobře ví, kdy se mu přestává něco rentovat. Nízký zájem, konec výroby. Kdyz chceš tyrkysovou barvu v balení 250ml, ale nebyl o ní zájem a výrobce ji nabízí už jen v 1l balení, taky budeš nadávat na zákazy?
Avatar - Anonym
Anonym
Ono si tu novou V6 nekoupíš dneska ani v USA 😄
v téhle třídě aut

Takže všichni ti bývalí zákazníci umřeli nebo to automobilky zrušily svévolně nebo pod tlakem emisních povlnek a omezení kolik toho může mít jejich výrobní portfolii?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Fakt v USA nekoupím V6 ve střední třídě? Tak to musel zakázat úředník u Bruselu. To je skandál.
Nebo že by to bylo tím, že to prostě bývá nahrazene efektivnějšími variantami a případní zákazníci lezou do SUV?
Avatar - Anonym
Anonym
Americkej úředník, resp. politik smýšlející stejně jako ten evropský rozhodl a automobilka si řekla, no jak se vyhneme placení pokut?
narveme tam voturbenou 1,5ku, ta má lepší emise případně ty modely ukončíme vůbec, at si koupí pickupy, ty sou ve třídě trucks, na ty se vztahují jiné (mnohem mírnější limity )

A bylo.

Ale ta automobilka to udělala pod tlakem, ne že by to nikdo nekupoval.

Takže zas vládní restrikce a salámová metoda

A tak místo osmiválcového Chargeru si dneska půjdou lidi koupit Ramku a vozí s tím rohlíky z Wallmartu.
Ekologie nejvíc ne 😄 😄 😄 😄 Ta ramka váží rozhodně méně jak Charger a taky má mohem lepší aerodynamiku, že 😄 😄 😄
Arese
Ty seš tak strašný lhář, až to bolí. :😉 :no: Automobilky museli zaříznout mraky modelů a motorizací jen kvůli zločinným bruselským ekoteroristům a ty tady furt budeš mlít, že to bylo kvůli nezájmu zákazníků. To je ale lež jak věz. A ne, nebudu ti tady znovu po xté vypisovat konkrétní příklady, už tady byly uvedeny mnohokrát! 😲
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo a napiš kde konkrétně se píše, že zakazují octavii TDI 4x4, ale umožňují tiguan tdi 4x4, nebo passat tdi 4x4.

Prostě nebyl zájem, automobilky optimalizujou.
Je to stejné jako pár jedinců chce šetřit a vyžadují manuál. Je jich čím dál méně, tak manuálu je čím dál méně na výběr. Lidi nechtějí tdi 4x4, tak je jich čím dál méně.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Lžeš.
Vedome.

Ne, to neni jiny nazor.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Napsali aspoň v čem. 😒]
Takhle sw rpcime jen v kruhu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
U nás podil awd u Octavie
2023 4,37%
2022 3.97%
2021 3,32%
2020 3.84%

Dál se mi to hledat nechce. Žádný sestupný trend v posledních letech. Jsi jen lhář :no: :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nechceš někdy psát konzistentně? Někdy napíšeš evropský trh, jindy náš a pořád srovnavas ty čísla. No kdzy vezmu tyhle. Necelých 5%, nikdo to nechce. To je skutečnost a automobilkabto prostě ruší.
A jak psal ozzy, Brusel nám nadiktoval suv 4x4 tdi a zakázal kompakt 4x4 tdi.
Takze u nás z 20tis octavii je 5% 4x4, takže se jich prodalo zavratnych 1000ks. No jak teplé housky.
Avatar - praptak
praptak
Však nový šestiválec ve střední třídě koupíte.
Avatar - Mikesus
Mikesus
On je zaslepenej a stejně jako v Rusku hledá nepřítele tam kde není.vsak taky obdivuje Rusko a chtle by s ním spolupracovat
Avatar - Anonym
Anonym
u koho?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Máš stejnou daň na auto s benzínem a s dieselem? Máš.
Máš stejné podmínky za CO2 pro benzín a diesel? Máš.
Jsou benzín i diesel emisní normou v obdobné pozici? Jsou.

Jinak ano kdyby byla nepoměrně zvýhodněná nafta, tak to reálně bude obdoba nepřímeho zákazu. O ten jde u spalováků proto, že technicky na ně jsou kladeny nesplnitelné požadavky.

Když dnes dáš do normy, že maximální spotřeba EV musí být 5 kWh/100 km, tak to bude reálně nepřímý zákaz EV, protože technicky je to nesplnitelné. Přitom po spalovacích tohle EU chce!!! (jen to je v gramech CO2, ale CO2 a spotřeba jde ruku v ruce).
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nemáš stejnou dan na palivo. Náboženství chceš snad říct, že nafta je zdanena stejně jako benzin? 😒]
No 5kwh nejde splnit. Aktuálně. Souhlasím. 95g splnit dnes lze, vidíme to u spoustu mozorizaci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. 95g splnit nelze. Zase lžeš. Lze ji splnit jen u některých velikostí, typů a výkonových úrovní.
A paradoxně největším problémem je pro malé auta, protože to samozřejmě není o těch 95g že.
Navíc do toho vstupuje i co se kolikrát započítává atp. Takže splnitelné to celkově není. Proto začali škrtat v nabízených verzích!!! A jestli toto nejsi ochotný si připustit, tak jen potvrzuješ to co o tobě říkám že jsi - lhář a eurohujer :-!
Avatar - praptak
praptak
Daň na paliva není stejná. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je regulace. Zatímco dnes má každý možnost, za komunismu každý možnost neměl.
Avatar - Anonym
Anonym
Zatím je jednotka dočanosti.

k Západním autům - proč dávala Mototechna slevy na skaldová západní auta v 70. letech? Proč Toyota Corona spadla z původních 110 000 korun na 79 000 (po roce), „pětistovka“ na 35 tisí z 50 000 kčs.

To nějak nesvědčí, že aut bylo méně než zájemců ne.

Takže byl problém vydělat peníze vid.

Ale ten je dneska taky, kolik lidí si může koupit dneska novou Teslu S

Povídej, přehánej.

A co jim poradíš? At změní práci anebo dělaj víc
A sme tam kde sme byli, točíme se v kruhu.
Po 120 000 x opět stejná otázka, proč to nedělali za totáče, když znam lidi co měli 3500-6500 Kčs čistého v 70. 80 letech? Proč je neměl tvůj děda, táta, babička atd?
Proč dělali za 800 kč v archivu?
Proč dělá někdo za 18 000 čistého ostrahu nebo recepčního?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proc zrovna teslu S? To jako říct, kolik lidí si mohlo koupit nový rolls v 80.letech v CSR.
Tesla 3 ti nestačí? Nebo snad renault 5, případně passat? Za komunistů byl každý rád, že mohl mit aspoň tu skodovku, kdyz měl to štěstí a dostal se do poradniku
Avatar - Anonym
Anonym
protože ve vnímání přestiže ve společnosti byla ta komunistická Toyota Corona na úrovní asi tak té Tesly S nebo dnešního pětkového Bawa

A ty takt 900 000 kč nestojí 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo, takže je pro tebe důležitější mít pocit "být něco vic" než ostatní
Avatar - Anonym
Anonym
Musíš srovnávat srovnatelný věci.

Corona byla něco extra, nad tím už byly jen Mercedesy, Saaby atd
Trojka je dneska tuctovka, at nežeru - to je tak tolitní Lada 1600 převedeno do úrovně přestiže

Chtělo to dost lidí, ale ještě víc lidí by radši to západní, Ale neuměli si na to vydělat, stejně jako dnešní lidi si neumí vydělat na to Sko nebo 5kovy bawo, Eklasse, lexus a tak musí jezdit I30kou nebo Konou (embéčko) a ti lepší trojkou, superbem (žigul) atd

jak prosté
Arese
Ne neuměli, ale nedostali práci v cizině, nebo tam neměli příbuzenstvo. A nechtěli ani riskovat snůj život a systematicky si zničit zdraví v hlubinných dolech a ani neměli ten žaludek dělat kariéru někde na sekretariátu zločinecké KSČ!! 😲 😲 :😉
P.S.Tvoje neustálá obhajoba zločinného komunistického režimu z let 1948-1989 a odporného ruSSákostánu je fakt trapná a zavrženihodná! 😲 :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mám možnost Octavie awd v dýzlu?!?
Probůh, nezačíná s touto demagoií. Navíc všichni víme, proč tu tato kombinace není.
Mám možnost Wrangler s 3.6 benzín?!?

Důvodem není ani nezájem, ani cena.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No a jsme u toho. Chceš barvu "noční obloha za skoro uplnku" v balení 250ml. Ne, buď máš balení 500ml, nebo v balení 250ml je barva " noční obloha". Není možno vyhovět každému do detailu, protoze je to drahé na vývoj a tech par kupců to nezaplatí. Barvu "skoro za uplnku" kupovalo jen pár lidí. Nikdo to nezakazuje, jen pro výrobce byla dráha výroba, protoze výrobek nedokázal vygenerovat zisk na pokrytí nákladů.
Nikdo nezakazuje barvy, jen výrobce optimalizuje a ruší ty, které nedokážou vygenerovat zisk.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ale znovu - právě že jsem u toho. Opět lžeš.
Vůbec to není tím že nelze vyhovět každému. Vyhovět lze, zájem byl, zákazník by to zaplatil. Není problém v ničem. Kromě zákazu, omezování.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě. Můžeš sem dát tabulku prodejů benzin+awd vs. nafta+awd u Octavie 😒] 😒] 😒]
Tam je jasně vidět ten nezájem zákazníků, zatímco s benzínem awd zůstal že...

JSI JEN LHÁŘ!!!
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Čekám na tu tabulku!!!

LHÁŘI!!!
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě. Tvým největším zájmem je multinick 😒] 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však pokud chci diesel, můžu. Pokud chci diesel awd, fwd nebo rwd, můžu. Chci benzin? Muzu, taktéž awd, fwd nebo rwd. Chci hybrid nebo bez hybridu? Můžu. Chci 3, 4, 5, 6, 8válec? Můžu. Dokonce pokud chci, můžu koupit i V12. Kdo mi kde zakazuje, že nemůžu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdo ti to zakazuje? EU ti to zakazuje. Zakazuje to nepřímou formou tak jak jsem uvedl.

Opět lžeš. Octavii AWD TDI mít nemůžu. Důvod není zákazník. Golf AWD TDI mít nemůžu. Důvod není zákazník...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze někdo zakázal octavii TDI AWD? Můžeš mi dát nějakej odkaz, kde někdo zakázal octavii TDI awd? A proč zrovna octavii awd zakázali a nezakazali třeba tiguan diesel awd? Nebo nezakazuje passat tdi awd? Že jenom si došlápli na octavii? Kodiaq je awd s dieselem, superbbje awd s dieselem, dokonce i karoq je awd s dieselem. Jen chudák octavia byla zakázána.
Arese
Lžeš. :😉 :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne. Mám jiný názor. Kdyby bylo prokázán opal, a to jste bohužel nedali jediný argument, pak by to byla lež. Ale zatím jsem tu dal jen já fakta, že automobilky optimalizují, a že o tyhle varianty není zájem. Vy dva jste nedali jediný podklad, ktery by potvrzoval vás názor.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Regulace je jestli něčeho mám víc nebo míň. Jestli něco je nebo není je zákaz, omezení :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ono je toho mene. Awd auto v dyzlu koupis, jen u jine znacky/modelu
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne tak. Sice ho koupíš, ale je zakázané, protoze nemá zelenou barvu, hnědou kůži, modrý volant, okna se švihadlama, atd
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, je zakázané v důsledku pravidel EU které zakazují a omezují. Je zakázané nepřímo. A jestli to nejsi schopen pochopit, tento FAKT, že EU omezuje a zakazuje výrobu aut, tak se vrať do mateřinky.
Mimochodem, víš co je nejjednodušším důkazem toho že EU omezuje, zakazuje??? ZÁKAZ AUT SE SPALOVACÍM MOTOREM 2035!!!
Ale podle eurohujera jako jsi i ty, ani toto jistě není zákaz že!!!
Avatar - praptak
praptak
Ovšem, co v rámci těch pravidel bude vyrábět, je už na automobilce.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě. Nacisti taky neměli nic proti Židům. v rámci pravidel přece mohli v táborech žít že...
Ano, je to drsný přímer. Ale je zcela namístě. Protože jestli ani tohle nepochopíš, tak jsi naprostý bezmozek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Zase lež, resp. demagogie a neúplná pravda.
Možná ho někde PROZATÍM ještě koupíš. Jenže i kdyby... tak platí co jsem napsal.
FAKT je ten, že EU zakazuje a omezuje nepřímo nabídku. A TOTO NEMŮŽE CHÁPAT JEDINE UPLNÝ TUPAN.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, to je fakt.

Víš o tom, že automobilky se řídí tržně a co se prodává, to vyrábí ?

EU dává rámec politiky, automobilky vyrábí v jeho rámci - regulace, ale tržně to, co se jim prodává. To je normální regulace. Mužeme se bavit o tom, jak moc je přísná, ale je to regulace. Nikdo nezakazuje vyrábě naftový kombík 4x4, ale lidi chtěj radši SUV, tak vyrábí naftové SUV 4x4.. nebo SUV taky nadiktovala EU? 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. Nutí nám SUV stejně jako zakazuje vyrábět auta, protoze si nemůže koupit usmudlanou octavii TDI s haldexem, nebo dokonce ani fabii TDI s haldexem.
Chce slepici, ale vyžaduje od ní snášet husí vejce porad dokola, protoze to jednou kdysi udělala, ale husu odmítá i když chce husí vejce.
co kdby si nekdo chtěl koupit šlapací dodávku bez motoru? Taky politici v Bruselu ji zakázali, protoze ji nikdo nenabízí?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Sám sis odpověděl. Je to jen o tom jaký máš rozhled. Jestli jako tupá ovce, nebo vnímáš souvislosti.
Protože to vůbec není o tom, že místo Octavie TDI awd máš Karoq TDI awd. Je to jen o tom, že díky EU a zákazům a omezováním vypadávají modely, o které byl zájem. Tak prosté to je. Chceš příklad? Tak třeba- podíl awd u Karoqu byl MENŠÍ než u Octavie (u nás za 2023) 😒] 😒] Není to zvláštní, že vyhodili awd u Octavie, když awd u Karoqu s TDI zůstal?!?!? 😒] 😒] 😒]
Další příklad? Duster, AWD jen 1 varianta, diesel chybí.. Jistě to je pro nezájem zákazníků a pro tzni prostředí že??? Ach bože, je smešné jak si vystačíš s vlastní lží :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě bys mohl napsat jak se prodávala octavia v nějaké horní dolní, protoze to je stejně důležité jako český trh se 77tis prodaných škodovkami, resp 21tis octaviemi z celkových cca 192tis a z nich I jen mizivá část byla 4x4.

Jak se vyjádřila škodovka tady
https😐/www.auto.cz/…i-lakadla-151568
"nebyl o něj prostě dost velký zájem zákazníků."
A je jedno, jestli to je scout, diesel, kombinace. Prostě když není zájem, nabídka se omezuje. Kdyz by byl zákaz, nebude to v žádném modelu.


Podil Octavie 4x4 v roce 2022 byl zpufalych 11%
https😐/autosalon.tv/novinky/nova-auta/srovnavaci-test-vsech-novych-4x4-skodovek-na-snehu-a-ledu-dopadl-necekane-zvitezil-nejstarsi-vuz

Co zákazník nechce, to se nenabízí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Čteš to i dál? Zoufalych 11% podíl 4x4, takže z těch cca 200tis to bylo nějakých 20tis octavii 4x4, benzin i diesel dohromady. Takze i kdyby to bylo půl na půl. Že všech octavii byla tdi 4x4 za cely rok nicotnych 10tis. Za 8 let by takto prodali 80tis 4x4 a to nezaplatí vývoj ani náhodou.
To ze to chceš ty, neznamená že to chtějí ostatní a kvůli jednomu to dělat nebudou.
A ohledně scoutu, to bylo přesně co jsem čekal, vezmeš si z toho jen že je to scout, ale ze se takto chovají ke všem variantam, to už ne. Takze nikdo nic nezakazuje, o nezajímavé kombinace není zájem a prostě skončí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět jsi sám dokázal, jak lžeš. Protože pokud by jim šlo o peníze na vývoj, tak ROZHODNĚ nevyškrtneš awd v polovině cyklu, když už nemáš co vyvíjet!!! 😒] 😒] 😒]

Takže ano, jsi lhář :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jasně. Zakázal jim to úředník a karoq nechal. A zakázal jim to uprostřed životního cyklu, protoze homologace se dělá uprostřed cyklu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak sis odpověděl. Nebyl zájem tak to znovu nehomologovali. Přesně jsem chtěl, aby sis k tomu došel sám. Protoze i ta homologace a úpravy něco stojí.

Jen to ukazuje na tvoji zaslepenost. Jdeme všichni hromadné křičet. Zakazujete nám Octavie, zakažte radši karoq, superb, Passat, kodiaq, tiguan....
Nicméně je to logicky krok, diesel v c segmentu je nesmysl čím dál větší. Diesel jen do velkého auta, malá jsou lepší s benzínem, hybridem, elektrikou
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Homologace není nic dramatického v nákladech. Takže nelži. Naopak, kvůli nákladům by ve výrobě nechali i s fl, aby se zaplatilo to, co už do awd investovali ve vývoji!!!
A 11% podíl awd? NAOPAK, KRÁSNÝ VYSLEDEK :-! 😒]
Arese
Přesně tak. Stejně tak by Škodovka nebýt zločinných nařízení EU určitě nezařízla novou Fabii Combi, kterou už měla kompletně vyvinutou, takže vyhodila z okna investici 1 000 000 000 Kč! 😲 😲 😲 :no:
Avatar - praptak
praptak
Škodovka Fabii combi nezařízla.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To mne teda vysvětli, jak EU zakáazal tu Oktávku a Karoqa ne, vysvětli mi to prosím
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Úplně normálně.

U Karoqu rozdíl CO2 u 2wd X awd může být menší. Můžeš si to dohledat. Já to hledat nebudu.
Možná vypadne i u Karoqu s FL/modelovou péčí...
Homologace nového modelu X CO2 (FL)...

Těch důvodů může být nespočet.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No 11%, nezájem. likvidace nerentabilnich variant, o ktere neni zajem. Easy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Sám opět dokazuješ svoji lež. 11% a nezájem?!? NAOPAK, právě že to je velmi hezké číslo :yes: :-!
Arese
Lžeš. 😲 :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
A nemuže to opravdu být i tím, že je to jen těch 11 % ? Já vím, že se nabízí strašně moc teorií o likvidaci prumyslu zlým Bruselem, ale pravidlo Occamovy břitvy... víš jak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ono je to KRÁSNÝCH 11% to je ten problém, víš?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Akorát že těch 11% je i a benzínem. Pokud bychom brali predpoklad 50/50, tak je to 5.5% a to už je úplně o ničem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Aha, takže 5,5% pro benzín awd je to dostatečně, zatímco pro awd tdi je 5 5% nezájem zákazníků... 😒] 😒] 😒] 😒]

Bravurní úvaha!! 😒] 😒] 😒] 😒] :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jak jsem psal, 4x4 tsi brali lidi jen v top motorizaci, 4x4 tdi napříč všemi. Vyskrtli to méně oblíbené, nechtěně. Víc lidí bralo diesel fwd, top benzin zas jen awd, naprosto logicka volba, že vyskytnou fwd top benzin a awd diesel, kdyz je lidí nechtějí. A pokud chtěj to 2.0tsi udržet, musí nabídnout to více zadanejsi. Awd. Pokud chtějí udržet tdi, tak zase nabídnou to zadanejsi, fwd.
Arese
Lžeš. :😉 :no:
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
no, čísla nelžou....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Máš pravdu, čísla nelžou.

Octavia Combi 4×4 je mimořádně oblíbená v alpských zemích a ve Skandinávii. Ve
Švýcarsku a ve Švédsku je tento model dokonce nejprodávanějším vozem s karoserií
kombi střední třídy. V roce 2015 se ve Švýcarsku pro variantu 4×4 rozhodlo 48 %
zákazníků modelu Octavia Combi, v Rakousku to bylo 38 % a v Norsku 73 %.

Jistě důvod pro to vyhodit awd že... 😁😁😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
No vidíš. V roce 2015 toho bylo tolik, v roce 2022 už jen zanedbatelný 11% včetně benzínových 4x4. Takze zákazníci přestali mít zájem. Díky za potvrzení
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty jsi fakt úplně hloupý???
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fajn. Tak mi napiš u kterého je tahle kombinace!!!
Astra ... nic
Focus... nic
i30... nic
Ceed... nic
Golf...
Leon...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Není, nikdo o to nemá zájem v c segmentu. Kdo to chtěl, šel do suv a kombik/hatch nechtěl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jak není? Výš přece píšeš že je a můžu si to koupit!!! Takže zase jen lžeš 😒] :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Lidi co kupovali 4x4 kompakt zvolili SUV, Brusel jim to tak nadiktoval. S touhle bombou na konec bych se rozloučil. Dobrou
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo s tím můžeme skončit. Závěr je,
- Všichni chtějí octavii TDI 4x4, prodalo se jí zavratnych 5%
- Brusel nám zakazuje octavii TDI 4x4, ale kodiaq, Passat, tiguan, karoq, superb v teto variante nezakazuje
- zákazníci nechtějí SUV, ale Brusel nařizuje je kupovat.
- Brusel zakazuje auta bez motoru, protoze je žádná automobilka nenabízí
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč awd u benzínu nechali??? Když to podle tebe je neoblíbená kombinace???? Když misto Octavie kupují SUV??? Co, hujere??
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože třeba ten poměr 4x4 diesel/benzin byl úplně jiny než jsme mysleli. Odliv zákazníků od dieselu 4x4 je směrem k suv a benzinu 4x4 ne? Nebo že u benzi u 4x4 volili jen u top verze, kde byla záda ejsi než fwd, tak fwd zrušili a nechali 4x4 jen? Protože zrušili tu méně žádanou
Ale když kouknu do ceníku, ani ten benzin tam není
https😐/www.autojarov.cz/…-octavia-2.2.pdf

Ale to je jen dohadování, jelikož není 4x4 ani u benzinu. Nikdo to skoro nechtěl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. To není dohadování. Samozřejmě že v ceniku neni, když má přijít 2025! Zase jen lžeš.

V průběhu roku 2025 pak na český trh vstoupí Škoda Octavia s pohonem všech kol, kterou bude pohánět motor 2.0 TSI s výkonem 150 kW neboli 204 koní.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Odpovim ti jako byvaly majitel 4x4 diesloveho kombi a mnohalety dieslovy fanousek. Bez ohledu na EU, vzal bych tu Ofci s TSI 150kw AWD, radsi nez tdi - protoze benziny a hybridy uz pro drtivou vetsinu lidi eliminovaly ten hlavni problem - spotrebu. Je to normalni trzni rozhodovani. Diesel koupi vetisnou lidi, co toci dalnice a maji vysoke najezdy. Porad hledas nekde senzaci..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není to žádná senzace. Je to zdravý rozum.
Nelíbí se ti příklad Octsvie?

Ok, zmiňoval jsem další- Duster!!! A tak můžeme pokračovat dál a dál...

Jestli někdo nevidí, jak vypadávají modely jen kvůli CO2 šikaně a zákazúm a omezování od EU tak je fakt tupan. Nic víc. To je FAKT, to není žádná senzace.
A pro úplně tupany jsem zmiňoval, kdo nechápe, tak 2035 zákaz spalováků!!! Ale chápu že pro bezmozky, zelené kedlubny a eurohujery ano toto není jistě zákaz...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Renault má prapodivnou politiku v motorech a pohonech už řadu let.... to není o EU. Vsadili na EV.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mizí kvůli co2 šikaně. A proto mizi diesely, které mají nižší co2 než benzin a zároveň vyšší hmotnost, tedy lepší přepočet. Napiš ještě nějaké moudro
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nejsi náhodou úplně sjetý?!? Diesely mají nižší CO2??????
Octavie😒br /> 1.5 tsi dsg 114 g
2.0 tdi dsg 120 g

Co za lež tam máš dál???
Avatar - Mikesus
Mikesus
Lžeš zas a znovu. Zde důkaz u Octavie, beru liftback.
A to je tdi těžší.

1.5tsi 118-129
2.0tdi 112-121

https😐/www.skoda-auto.cz/…fa2-d6596229a9ea
Musíš srovnavat srovnatelné. Tj převodovka, výkon i použitou technologií. A jediné srovnatelné je 1.5 tsi a 2.0tdi ve výkonu 85kw s manuálem. Zbylé varianty nemají shodné pouziti technologií. Nelze srovnávat automat s manuálem, startergenerator bez něj, různé výkonové varianty.
Samozřejmě, že pokud srovnam tdi 110kw s tsi mhev 85kw, tak ti to vyjde ve prospěch tdi. Ale když nemicham jablka a hrušky a vezmu stejně varianty. Ukáže se, jak prekrucujes.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mimochodem, rozdíl ve spotřebě benzín X diesel je stále značný. Zvlášť u 2.0 TSI vs. 2.0 TDI 110 kW... Takže kecáš :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč bych kecal ? Ok, já nejsem kupec koncernu, ale dieslove 4x4 kombi jsem reálně před dvěma měsíci vyměnil za benzinové kombi (FWD) a se spotřebou jsem +/- stejně. Jen né koncern, ten mne nebere.

Pořád tady řešíš svuj tunnel vision světa. Mám hodně známých, kteří s dieslu přechází postupně na modernější benziny, protože prostě diesly nepotřebují. Jsou to soukromníci i firmy. Diesel je super, ale benzin ho dotáhl a rozdíl litru či dvou už nikoho nezabije, jako dříve třeba pěti. To je realita.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže mícháš hrušky s jabkama... Opravdu hodnotný příspěvek.. :no:

Benzíny se hodně vylepšily, jenže diesely též došly zlepšení a jsou velmi efektivní. Rozdíl benzín X diesel stále je. A platí stále to stejné - čím dál a čím intenzivněji jezdíš (dynamika....), tím je rozdíl větší.

Já taky s 2.0 benzínem 110 kW dokážu zajet za 6,8 a považuji to za krásnou spotřebu. Jenže jakmile tomu začnu nakládat nebo přijde město, kolony, popojíždění atp. tak mám spotřebu 2x takovou ani nevím jak. Zatímco s obdobným dieselem jedu za 5,5l a i když začnou nepříznivé faktory tak vím, že budu 7l, opravdu nejhuř 8l. A tohle platí stále :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
6.8 je tragická spotřeba na benzín, jeste k tomu v malem aute, to s tim moc neumíš.
Ale jestli jezdíš diesel, tak to odpovídá přesně co psal instruktor policejních řidičů. Kdo jezdi s dieselem, neumi řídit. "Nafťáky odnaučily lidi řídit"
https😐/www.idnes.cz/…506_automoto_isv

S 2.5l teď jsem měl 3.9. Přes celou Prahu v začínající špičce. To jet s tím dvoulitrem co má ozzy, skončím tak o litr az litr a pul min.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě zase porovnávat hrušky s jabkama, co??? Nejsi fakt sjetý??
Ten 2.5 je jistě atmosféra bez baterky co?? Navíc těch 6.8 je dálničních 😒] 😒] :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze zoufalá spotřeba na dvoulitr. Ale beru, že uznáváš, že není moderní a jede na staré technologií, která není efektivní. Pak se nemůžeš divit, že máš tak vysokou spotřebu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vzdyt je to uplně jedno, reálný uživatel si přeci nekoupí auto, aby mu dával čočku, takže si pak prostě koupíš benzín. Neříkám, že hrstka lidí diesel nevyužije (schválně se zeptej i tady v diskuzi, kolika lidem zustal diesel a kdo ho dobrovolně vyměnil za benzín, já sám byl dieslu velkým fanouškem), ale realita je taková, že obliba dieslu klesá plošně, protože ten rozdíl ve spotřebě je už při běžné jízdě zanedbatelný.

Tak jakýpak diktát z EU.. Jsem si skoro jist, že i kdyby nebyl zákaz spalováků na 2035, tak podíl dieslových aut v osobních autech bude pořád klesat s tím, jak dobré jsou benzíny/hybridy a zlepšující se EV. Dříve si neměl takový výběr, buď si vzal turbodiesel, nebo zdechlý benzín, nebo užraný benzín.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Můžeme to shrnout tedy. Koncenrove 2.0tsi je tragické oproti konkurenci, protoze se jinak míchají jablka a hrušky. A naopak je 2.0tdi nejlepsi oproti konkurenci, protoze diesel už většina zarizla jako slepou ulicku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kolik má 2.0tsi 110kw spotřebu a kolik 2.0tdi 110kw v realu a na papíře?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže
TDI 5.6/5.8 bez/s adBlue
TSI 6,7

TSI výrazně větší rozptyl, 4 - 12 l proti TDI 3,5 - 8,5 l.

Takže vše pro starém, žádné překvapení. Platí co platilo vždy. Rozdíl litr v průměru je cca 20% rozdíl. Platí do puntíku co jsem napsal. Tak nelži :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Litr ve prospěch TDI je fajn, ale dal bych přednost TSI. Nejsem obchoďák a ten litr mne nezabije.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. A to je přesně ono. Podle sebe soudíš ostatní a ještě hýkáš jak potrefená husa.
Ano, pro soukromé účely běžných lidi je rozdíl zanedbatelný. Jenže pro osvč, podnikatele, živnostníky a zaměstnance to jedno není. Hádej, kdo nové auta kupuje častěji ... :-!
A to jsem ještě nezavedl debatu směrem k větším a těžším autům (MPV/osobní dodávky,SUV...) :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale je. Kdyz nemáš na banány, nekupuj si opici.
Klidně zavedeme SUV a dodávky. Dlouhodobou mám s benzínem 6.4l v 7místnem SUV o pohotovostní váze 2.2t
S dodávkou v benzinu jsem jezdil za 7.5 na cca 30km trase. Tu samou dieslova zajela za 9l. Fakt super. No ale pro živnostníky, firmy, OSVČ atd, kteří chtějí prosazovat zákony a jezdit vysoce nadlimitní rychlosti, tam se diesel opravdu vyplatí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže on to není rozdíl jen litr. On je to v průměru litr, a často i mnohem víc.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha. Takze je to zakázané jen do roku 2025?
Pouze pro rok 2024 je zákaz 4x4, pak je to povolené. Tak určitě
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsi padlý na hlavu???? Víš vůbec co jsem psal?!? Tvl nehrabe ti???
Od 25 je qwd tsi. Awd tdi nebude kvůli omezování a zákazům EU.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No však jo. Letos zakázali 4x4 tsi, od příštího roku povolili. Však si psal, že když to nenabízí automobilka, tak to Brusel zakázal. Takze letos zakázal, příští rok povolil
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hraješ na naprosto falešnou strunu.
Awd tdi není a nebude.
Awd tsi bude.

Všecko ostatní co se snažíš demagogicky spojovat, jsou jen tvé absurdní myšlenkové pochody.

Mj. TSI awd aktuálně asi být nemůže, protože není dostupný ani ten 2.0 TSI že!!! A než to zase překroutíš do nesmyslu, tak rovnou napíšu, že asi je něco jiného vyřadit z výrobního programu díky EU, a něco jiného je dočasná nedostupnost z důvodu náběhu výroby.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne. Já jen používám tvoji logiku a argumentaci. Jestli ti přijde ujetá, tak ano, je to tvůj přístup a argumentovani.
Avatar - Anonym
Anonym
jinak mohli výrobní linku zavřít 😄
ericn
Otázkou je, jaký mildhybrid dostane? Pokud to bude ten slabounký Fiatí litr, bude to o ničem. Pokud tu 1,2PT 100kW, pak už to bude zajímavé druhé auto do rodiny 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ty brdo, na co potrebujes v takovymhle prckovi 100kW?!

Porad jeste obcas jezdim Puntem II.
O dost vetsi auto, i kdyz porad male - 4 metry.

44kW, a uziju si v tom i radosti. A da se s tim pohodlne dojet i do Rima.
A zpatky.
😄
ericn
Ale tak v pohodě by stačil i čistý benzin se 75kW, ale mluví se o mildhybridu a ten je buď litrový základ s 51kW (za trest) nebo 100kW s 1,2PT. nic mezi tím... Apropó ta elektrika je tako 87kW, ne?
Avatar - Markus1
Markus1
Akurat som som kupil zene skladovku 595 Abarth Cabrio s manualom a musim sa priznat ze to auto je velmi zabavne….jazdili sme aj novy elektricky Abarth a vobec to ku charakteru toho auta nepasuje
Arese
Zlatá slova! Moc dobře jsi udělal! 😄 :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
A ty už jsi koupil tdi 4x4, kdyz je o ně takový zájem?
Arese
Ne, na co? Já bydlím v nížině a na hory v zimě jezdím 1x ročně. 😄
Já bych si třeba s chutí koupil čtyřválcovou Scalu RS se 6st. manuálem a výkonem kolem 147 kW. Kde sakra je?! 😲
Avatar - Markus1
Markus1
Sam som prekvapeny ake zabavne to dokaze byt…..
Jan Čeřovský
500e je EV platforma, když tam dají spalovák, bude to velký kompromis, nepocitalo se s tim pri vývoji (prostor pro baterky pod podlahou). Mám ji rok, je to skvělé auto, jen mela byt o třetinu levnější. 500e se spalovákem bude od 500 tis Kč. Jediné co mi tam schází je tepelné čerpadlo, topení v zimě dost žere i když vytapí mini prostor. Najezdim s ni asi 10 tis km ročně ze 70% stačí nabíjení z naší FVE. Prijemnym překvapením jsou víkendové záporné ceny elektřiny takže za nabití auta v neděli na příští tyden dostanu zaplaceno😁
Jan Čeřovský
prodeje EV celosvětově v I.Q2024 meziročně vzrostli o 20%, autor si asi plete celý svět s Evropou, kde konec dotací prodeje docasne zpomalil. 500e by meli o 1/3 zlevnit a hned by se prodavala. V Německu byla jeden rok nejprodávanějším EV, myslim 2022. Nejvice EV se prodá v Číně, protože tam jsou dostupnější než spalovaky.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a to je koren to "svetoveho rustu".

V Cine ustredni výbor rozhodnul a tak se EV prodavaji.
Kdo nesouhlasil, toho hodili prasatum.

Cina at si dela co chce. Ale necpete sem ty kramy i do Evropy.
Arese
😄 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
O tom co se právné rozhoduje STRANA.

je úplně jedno jestli čínská, nebo zelená bruselská 😄 Prostě STRANA.

A na lid musí být přísnost a převýchova přece. To už psal vrchni ideologo Hans Suslov, teda pardon Timmermans 😄 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To máš přeci rád ne ? Pořád říkáš, jak se v takové době tady lidi měli skvěle a že STRANA jim umožnila mít mercedesy a toyoty a Fordy a tak..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, to je přesně ono. To je ta eurohujerská logika.
Začněte rozdávat EV zdarma a bude je mít každý!!!
To je jasný důkaz toho, že EV chce každý, že...
Eurohujerský zelený průjem :no:
Arese
Jsou to lháři a demagogové. Doufám, že v nadcházejících volbách tato zelenorudá svoloč dostane pořádně na frakl! 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zrovna včera jsem procházel kandidujici strany. Pobavilo mne "ANO lepší EU s mimozemšťany "
Ale asi se rozhodnu volit ty, kteří budou chtít zakázat spalovaky, jen aby vám praskla cevka. I když je to nesmysl, který zatím technicky i technologicky není proveditelný. Čím víc křičíte nesmysl, že teď někdo něco zakazuje, tak ať máte aspoň pravdu.
Avatar - Anonym
Anonym
Blahoslaveni budiž chudí...víš čím 😄 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tvl, to by si musel volit asi jen zeleny a to je teda aktuálně snad druhá nejhloupější kandidátka 😁 Velmi doporučuji pro pobavení rozhovory 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja vím. O to je to vtipnejsi, jak všichni tady brečí, že bude zákaz spalovaku a kromě zelených to nikdo nemá
Avatar - kuk
kuk
Z toho už se nikdy nevzpamatuje. Ha ha ha. 😁 😁 😁 :-!