Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
DonVito
Nadherna galerie plna technickych detailu, jako treba chlazeni rotoru zadniho motoru olejem, aby se neprehraly magnety. :yes:
Je to lahudka pro technicke nadsence.
Je to lahudka pro technicke nadsence.
Jen bych trošku podotknul...
jedná se o asynchronní motor, magnety nemá, ty vlásenky které reportér zmiňuje, tomu se obecně říká technologie "HairPin" (to už dělá skoro každý, divné jestli s tím AUDI přišlo až teď.
Samozřejmě nás chtěl redaktor obohatit o další technické zajímavosti ohledně HairPin technologie, třeba proč je u ní tak problematicky SkinEfekt, Proximity efekt atd... tj. proč to tak všichni nedělají už dávno.
Další zajímavost co se nevlezla do článku je, že audi asi přestane používat(dle obrázku) systém chlazení hřídele se vsazenou trubkou na vratku.
atd, atd...
jedná se o asynchronní motor, magnety nemá, ty vlásenky které reportér zmiňuje, tomu se obecně říká technologie "HairPin" (to už dělá skoro každý, divné jestli s tím AUDI přišlo až teď.
Samozřejmě nás chtěl redaktor obohatit o další technické zajímavosti ohledně HairPin technologie, třeba proč je u ní tak problematicky SkinEfekt, Proximity efekt atd... tj. proč to tak všichni nedělají už dávno.
Další zajímavost co se nevlezla do článku je, že audi asi přestane používat(dle obrázku) systém chlazení hřídele se vsazenou trubkou na vratku.
atd, atd...
To je pravda, ale až Čína zdraží nebo zarazí suroviny, tak nevím z čeho se to bude vyrábět.
Jake konkrétně?
ale tak třeba suroviny na magnety 😉 Čína krmí celý svět.
https😐/www.highnorthnews.com/…-northern-sweden
Europe's Largest Deposit of Rare Earth Metals Found in Northern Sweden
Europe's Largest Deposit of Rare Earth Metals Found in Northern Sweden
jj přesně jak píšu.Čína s nima krmí celý svět a bohužel proti tomu není moc obrana.
https😐/www.idnes.cz/…606_automoto_fdv
https😐/www.idnes.cz/…606_automoto_fdv
https😐/www.gisreportsonline.com/…aterials-europe/
Sweden aims to play a strategic role in Europe’s rare metal diversification
Sweden aims to play a strategic role in Europe’s rare metal diversification
Neříkej, že jsi až tak jednoduchej, že si na základě tohodle promo článku myslíš, že tím je problém se surovinami vyřešen? To je jen takový žert viď?
Nemyslíš si, že Švédi začnou zázračně těžit suroviny a dodávat je do Evropy levněji než to zvládne Afrika a Čína a plně je nahradí, že ne?
Nemyslíš si, že Švédi začnou zázračně těžit suroviny a dodávat je do Evropy levněji než to zvládne Afrika a Čína a plně je nahradí, že ne?
Sweden aims to play a strategic role in Europe’s rare metal diversification
Zkus cist co pisu.
Diverzifikace skutecne neznamena plne nahrazeni. 😉
Zkus cist co pisu.
Diverzifikace skutecne neznamena plne nahrazeni. 😉
Tak na to hochu bohužel v dohledné době nečekej. Tvá naivita koukám dosahuje dosti vysoké úrovně. Jestli nevíš proč se v EU nic moc netěží a naopak se těžba utlumuje, tak ti to povím. Jsou to legislativní klacky pod nohy, které těžbu znemožňují respektive komplikují (ekologie) a s tím související téma a to je cena. Čili pokud EU a jednotlivé vlády nezjednoduší podmínky pro těžbu surovin a otevírání nových dolů a nepřestaneme dělat komedie kolem ekologie, tak se na našem území (míněno EU) žádné nové doly otevírat nebudou a tohle je jen takový výkřik do tmy a stejně se to bude dál dovážet z Číny. Nevěř všem blábolům co si kde přečteš. Trochu ty informace filtruj.
Milan Vitovský
V článku není půl slova o typu motoru ale předpokládám, že se bavime 3 fázovém synchronním motoru s PM. Ono taky hodně záleží na materiálu statoru. Nejvyšší výkon získáme u statoru z CoFe slitiny 50/50, ovšem cena je vysoká... Když jsem pracoval ve firmě, která tyto slitiny vyrábí, tak se to používalo ve F1 na KERS systémy.... Sycení přes 2T. Nejvyšší známé.... Ovšem do sériového motoru auta, i když Audi, nevím.... Ale tam je možnost vylepšení výkonu a zmenšení velikosti, tak na polovinu..... 😄
Milan Vitovský
Příspěvek podléhá schvalování.
Milan Vitovský
Příspěvek podléhá schvalování.
Milan Vitovský
Příspěvek podléhá schvalování.
Milan Vitovský
Příspěvek podléhá schvalování.
Milan Vitovský
Příspěvek podléhá schvalování.
EV zabíjí baterie.
S ní stojí a padá šance na normální používání EV již 200 let.
Protoze za poslednich 200 let nedoslo v bateriich k zadnemu posunu.
😁
A ted zpatky do reality😒br /> Jen mezi lety 2008 a 2020 vzrostla energeticka hustota 8x!
https😐/www.energy.gov/eere/vehicles/articles/fotw-1234-april-18-2022-volumetric-energy-density-lithium-ion-batteries
Volumetric Energy Density of Lithium-ion Batteries Increased by More than Eight Times Between 2008 and 2020
:yes: :yes: :yes:
😁
Nicmene. :yes:
Nadsazka a odlehceni vitano.
Jsem rad, ze kdyz nekdo (treba ice1) napise hloupost, jsou na nej smysluplne reakce.
Samozrejme ze myslel 600kW.
😄
Jinak nebavili jsme se spolu o chlazenych rotorech?
😉
O chlazených rotorech jsem se nebavili, ale na chlazení příšla řeč v diskuzi o Voyah Dream v souvislosti se žalostně nízkou povolenou hmotností přívěsů u EV
https😐/www.auto.cz/diskuse/93495/1#…
Nicméně kdo potřebuje opravdu často něco tahat, tak je tu nový/refreshnutý model X, který má z fabriky 2,25t na TZ.
Na moji EV6 se da tahat 1600Kg, coz mi prijde naprosto dostatecny. To neni dnes standard ani u spalovaku.
Dneska se tu s rozumnymi nazory roztrhnul pytel. 😄
A nejlepší je, když potřebuješ rychle nabít a nemáš to přes noc napíchlý a venku mrzne. No tak seš ,víš kde?
Já miluju tyhle teorie EV nadšenců.
V Boleslavi hodne slusnych 360kW.
:yes:
https😐/www.cez.cz/…boleslavi-176112
Lokalita
Dálnice
Výkon
Olympia Mladá Boleslav
D10, 44. km
360 kW
Olympia Plzeň
D5, 76. km
300 kW
McDonald´s Loket
D1, 66. km
300 kW
Benzina Šlovice
D5, 83. km, směr Rozvadov
225 kW
McDonald´s Unčovice
D35, 253. km
225 kW
No nic, kvuli tomu sem chodim, abys mel vetsi rozhled a nepsal ptakoviny.
Krome nabijecek CEZu mas jeste EON, Teslu, PRE a... Ionity!!!
https😐/www.auto.cz/…i-v-cesku-152696
Tak kolik jich je?
Ale nedokážeme si to představit ani dnes. Dokážeme si představit 600 kW nabíječku a představit si klidně lze i 600 MW, ale 600 kWh ne.
https😐/www.autoweek.cz/…st-ktera-uz-byla