Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Nebo Nebo
Lepší než diesel...
Holt boli desaťvalcové časy (v A6 aj 5er), ale už sa minuli. Ani nemusím V8, ale keby aspoň tie šesťvalce v BMW (40i), to by stačilo.
Ja osobne som už rezignoval na nové autá, a keby som chcel 40i tak by som asi riešil dovoz z US až tam budú v G60.
Myslím že v BMW sa chytia za rypák a časom všetky R6 pošlú aj na EU trh.
Myslím že v BMW sa chytia za rypák a časom všetky R6 pošlú aj na EU trh.
Dealer mi už přiznal, že na to tlačí, aspoň čeští prodejci, ale vyjma té 540d, resp. fakticky 530d to min. do faceliftu nebude. Kdo chce kam...
celkem čumím že tě BMW od sebe odehnalo jak píšeš výše.... většinou ten loajální zákazník zkousne fakt hodně.... (já teda do firemního fleetu kupuju Škodovky ale co jsem teď viděl nového Supa a Kodiaqa tak je prostě taky nechci a budu ty starý auta co mám jezdit co nejdýl....). Tak nevím komu budou automobilky ty auta prodávat 😒]
20d asi dobrý pracant ale tiež mi moc nesedia R4 d.
Vč som stretol nejakú X5 M60i a keď som videl ten odpal z miesta hneď som musel gúglit čo to má za motor. Čert aby sa vyznal v tých označeniach , ale taká 560i (V😄 by asi bola dôstojná motorizácia.
Vč som stretol nejakú X5 M60i a keď som videl ten odpal z miesta hneď som musel gúglit čo to má za motor. Čert aby sa vyznal v tých označeniach , ale taká 560i (V😄 by asi bola dôstojná motorizácia.
Já nemám na autě označení, ale na spz je EL, jel jsem nedávno po D11 celkem hodně svižně v levém, za mnou borec s mustangem, po nějakých sto něco kilometrech jsem stavěl na benzínce na parkovišti, borec dojel vedle mě a říká, že ještě neviděl, aby s EV jel někdo tak rychle tak dlouho. Tak mu říkám, že je to hybrid, ať je v klidu. 😁
.... já si EL značek celkem všímám a za posledních 5 let si vybavím jednu situaci, kdy mě na dálnici předjel čistý EV.... a to jezdím tak 140-150, žádná palba.... docela smutná vizitka pro EV.... hlavně že se furt prsí stovkama koní a odpichem formule.... 8-s
Já jsem to tady řešil minule i s dotazem. Většina aut, co zdržují v provozu a to i v městském (tam především, když se hodinu řadí z pruhu do pruhu, či odbočují v křižovatkách, nebo se rozjíždí, že projede místo pěti auto jen jedno), jsou elektroauta, potažmo Tesly. Buď je to jízdou s asistentama... nebo jezdí všichni na spotřebu a nebo... to tady ani nemohu napsat, protože je to přeci lež....že by se mohli bát dojet ?
.... ve městě moc nejezdím a navíc jsem z venkova, takže EV potkám jen občas. Pravda ale je, že na dálnici prostě ti lidi jezdí do 120kmh. Nic proti (je naprosto zjevné, že řeší dojezd), hlavně ať nezaclání v levém. Jen mi fakt přiapadá směšné že se furt řeší zrychlení EV atd.... viz nedávný test tady nějakého čínského MPV, které zrychlí snad za 5s.... k čemu to, když to pak stejně jezdí stovkou na tempomat??? 😒] 😒] 😒]
To je velky omyl, pokial nemusim daleko, tak zasadne jazdim dialnice 160, viac mi to neda a mozno jedno alebo 2 auta ma obehnu. Alebo uz sa mi stalo, ze sa za mna zavesia, potom im uhnem, lebo cez 160 sa nedostanem a oni ostanu za mnou. Ale na dlhe jazdy suhlas, tam uz sa ide na spotrebu. Ale tie skusenosti s Mustangom a podobnymi mozem potvrdit, alebo aj hocijaky srot niekedy neznesie obehnutie. Teraz v lete je setrit nezmysel, kedze elektrika vznika v zasuvke, tak zbytocne to ide zo zasuvky potom von do siete. V zime to bude ine 😄
já neříkám že nejsou lidi co s EV jezdí 160.... jen jsem v reálu zatím potkal jednoho....
A ano, EV provokují.... to i ten můj Sup iV občas někoho podráždí když se rychleji rozjede z křižovatky 😁
A ano, EV provokují.... to i ten můj Sup iV občas někoho podráždí když se rychleji rozjede z křižovatky 😁
Na dálnici to chápu, ja občas jezdím 110-120 i se spalovákem, protože řeším né ani dojezd, jako spotřebu 😁 Ale v těch městech, zvláštní...
Ja niekedy tiez, hlavne do Tatier pomaly a naspat dole kopcom uz to zvladne aj 160 😄 Inak som nepochopil ludi, co jazdia spalovacim autom na spotrebu, ved predsa, ked chcu setrit, tak na to su uplne ine auta. Potom to nema ani zvuk, ani vonu spalovacieho auta, ani ten vzduch to tolko nevycisti.
Já občas jedu na dálnici, protože se kochám a poslouchám hudbu, nespěchám a v cíli se pak směju nad spotřebou.
Jo, proč ne. Když mám náladu, dělám to taky tak. Rozdíl je, že my mužem, oni musí 😁
To je velká pravda. A já mám volnost tuze rád.
Volnost asi tazko, minimalna rychlost na dialnici je 80 km/h a maximalna zvycajne 130 km/h. To len ukazuje vlastnu blbost a nizku vedomost 😄
Zajimave, v Reichu to vidim presne naopak a na rozjezdech jsou lidi v EV typicky nejrychlejsi. Teda jen na tech rozjezdech, neb se pak i po tom meste plouzi 45kmph a clovek z nich kvete. Je to takovej "pripojovak-tesla efekt", zadne jine auto neumi tak podrtit konkurenci v tom se durazne az drtive pripojit...
...a pak stejne drtive jet ve valu za kamionem. 😁
...a pak stejne drtive jet ve valu za kamionem. 😁
zadne jine auto neumi tak podrtit konkurenci v tom se durazne az drtive pripojit...
To si vystihol. 😁
Ale priznám sa aj ja s naším hybridom využívam to vcelku príjemné nakopnutie elektra na začiatku, nie je to Tesla-efekt, ale ten elektro-kick tam trocha je. No a potom spomalím, lebo to už ide len na benzín. 😒]
To si vystihol. 😁
Ale priznám sa aj ja s naším hybridom využívam to vcelku príjemné nakopnutie elektra na začiatku, nie je to Tesla-efekt, ale ten elektro-kick tam trocha je. No a potom spomalím, lebo to už ide len na benzín. 😒]
Mal pravdu borec. 😄 Ja som bol minulý týždeň vo Švédsku a Nórsku a hlavne Nórsko je raj elektromobilov, Tesly 3 či Mustangy Mach-E sú tam fakt ako Octavie u nás. Ale za celý čas ma predbehlo jedno jediné elektro, Tesla S.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Uživatel_5828159
Příspěvek podléhá schvalování.
Motoricky je to ideálna raketa na dlhé presuny po rýchlych diaľniciach, ťah to má ako lokomotíva, na dízel tiež veľmi fajn zvukový prejav (možno výfuk, možno reprákmi dokreslený, ale príjemne dokreslený), príjemne hutný a hlboký, žiadne klepanie či trasenie, za mňa proste lepší ako bežné V6 TDI.
Druhá vec je - ako píše autor - či neísť do lacnejšieho modelu s 210 kW TDI, resp. do univerzálnejšieho Allroadu. Ak by bola benzínová S6, išiel by som do nej, ale keďže nie je, je S6 asi najlepšia "bežná" A6 (mimo RS6). A keďže konkurenčné BMW žiadny šesťvalec nemá, tak A6 vyhráva už len preto.
Oboje je novejsi, jedne narostlo tak ze evokuje 7er (nekomu muze imponovat), druhe udela diskoteku, ze by kazda druha vesnice mohla zavidet, no a vedle pocitove 10 let stare audi to muze byt dost, sestivalec nesestivalec.
Na vzhled mám od začátku názor, že musí být vhodná konfigurace s M-paketem. Bez něj je to katastrofa. Ten rozdíl je snad největší co kdy byl (poslední 2 generace BMW podle mě bez M paketu nevypadají moc dobře).
Interiér mojí G60 bych skoro přísahal, že je materiálově lepší než u prvních kusů, které jsem testoval. I podle fotek mám plasty na středovém panelu jiné, ale nevím jestli to je výbavou nebo že něco změnili. Nebo ty předváděčky byli v horším stavu... Každopádně ten interiér dostal pár levných detailů - které mě taky štvou - ale kvůli těm displejům na fotkách vypadá laciněji než ve skutečnosti je a je to za mě důstojnější než právě v A6, která s tímhle stylem minimalismu a dotykových ploch přišla už před X lety.
Volba motoru neni zadna ostuda, tyhle cca 200k naftove ctyrvalce staci jiz nekolik let a za sebe napisu ze ani s 20i ani s 20d nemam v 5er problem jiz posledni 3 generace. Jasne, r6 je r6, ale objektivne 20d proste staci.
Muj problem s g60 s 20d je, ze mam proste pocit, ze "jako 20d" lip funguje E Klasse. Ma spotrebu jeste nizsi, dojezd lepsi, dynamika pocitove stejna, otacky na dalnici nizsi... Vlastne se nedivim, ze vsichni kolem me sahaj po Ecku a G60 nemame ve firme snad zatim ani jednu. A neni to cenou, neb jak pises MB se necha zaplatit a BMW umi jit o dost niz.
Zatim jsem s g60 stravil prilis malo casu, navic hlavne ve meste, a mam v planu si ji pujcit na dyl a Ecko hned po tom abych to mel cerstve v hlave (rukou, zadku 😁 ). Kazdopadne od G60 me odrazuje i vnitrek, nepusobi tp vylozene levne, i kdyz proti g30 tam to setreni videt je na spouste mistech, ale nevim zda prekousnu ergonomicky sesup. Je to holt bida, a i kdyz na tom moderni MB neni lip (diky volantu spis hur), tak u BMW to proste vic zamrzi. 😞
Jinak v hodnoceni Audi se shodnem. Jako chapu, ze to nekdo veme kdyz se to ted doprodava a je to mistama za cenu A4, ale jinak vek nezapre. Je to proste stare auto, pro nekoho v dobrem, pro me spis ne.
Přesednutí bylo těžké. E220d bylo naložené výbavou co šlo a bylo to takové baby S-class, 520d naopak spíš bez extras v nic moc kombinacích a jak jsem byl vůči G60 skeptický, tak to přesednutí docela bolelo. Jenže v tom je právě ten problém. E220d pro ventilované sedačky nutí paket kůže, která je pravá a velmi kvalitní. Jenže už lítají ceny nahoru. A takhle to bylo se vším, takže cenově se mi to rozjelo jak kdybych se rozhodoval mezi 5er a 7er. Ta veganza mi na sedačkách od začátku nevadila. Splní účel, měkká kůžička to není, ale lepší než ty staré sensatecy a podobné věci co bývali v základu. Takže to naopak kvituji. Vadil mi víc “vegan” volant - tvrdší materiál. Na obou předváděčkách 5er mi vadili plasty na středovém panelu - idrive kolečko, ovladač řazení atd. Bylo to takové fórové a nevzhledné. Nicméně v tom co mi dorazilo z výroby je obojí z robustnějšího plastu s vroubkama a na dotyk je to už to co bych očekával, na pohled taky v pohodě. Tak já nevim jestli to byli nějaké předprodukční kusy…
Mám jinak M-paket, černé dřevo - ten základní šedivý plastový dekor se mi nikdy nelíbil, podobně to měla předchozí 5er, tady je ještě ošklivější a plastovější - to taky neudělalo v předváděčce dojem - naopak dřevo to posunuje výš, černá veganza s ventilací, klasika M paketu černý strop a nevím co vše dál. Ty sedačky mají z horní strany alcantaru, celkově zpracování hezké a opět bych přísahal, že v předváděčce byla sedadla jinak. Takže spadl mi kámen ze srdce, do poslední chvíle jsem se bál že jsem udělal blbost, ale nakonec to proč jsem to kupoval se naplnilo a v realu se mi auto líbí zevnitř i zvenku. Na infotainment si ještě zvykám, zjistil jsem že sice tam je milion ikonek ale vystačím si asi se třema 😁 a to se dá kolečkem, displej jinak kvalitní, vše jsem si nastavil poměrně rychle tak aby mi vyhovovalo jako dřív, takže dobrý.
Ja bez okolku reknu ze co me tahne k E Klasse je vzhled. Je to proste takova G30 od MB, je uhlazene, stihle, nizke, maskuje vizualne velikost velice dobre a je to proste sakra pohledne auto kde aktualni 5er proste ve vsem vizualne zaostava.
Vegan volant mi vadil tim, ze jsem si neumel najit poradne pozici za volantem, ale toho setreni je tam vic. I blbou schranku nalevo pod volantem uz clovek hleda marne, o plastech jak pises. Jsem teda raz ze tvuj produkcni kus nejake veci vyresil, to dava trochu nadeje. Jinak kdyz tak pises o te vybave, dalsi vec co zamrzi je to jak nam BMW pomalu rezignuje na plnou konfigurovatelnost. Clovek chce bezklic = jen v nejakem paketu. Clovek chce pamet pro sedadla = jen v jinem paketu. Clovek chce cerne ledvinky, jen vMpaketuPro za bratru dalsi tisice E atd. I skrze tohle vsechno, vychazi teda BMW o dost lip nez MB, kde v tom jdou jeste dal, ale i tak... normalne vypadajici a nijak prehnane vybavena 5er s 20d aby byla na dohled 80tis E? Hnusna doba 😁
S cenama přesně, mám tam ty pakety co mají paměť, bezklíč, ale jen standard m paket, snažil jsem se to držet rozumně. Ventilace, že jde do veganzy hodně pomohla, příplatek byl minimální. Oproti MB jsem dostal vyšší slevu, takže to jde. Ale nebýt toho, je to nesmysl. Kdyžtak ti můžu nasdílet víc do SZ.
Bohužel prorůstá všemi segmenty.
Nevím co se všechno reálně změnilo mimo MHEV, ale uživatelsky je to něco úplně jiného. Zatim asi jen 250 km po Praze, spotřeba 5.6l od převzetí, což považuju za mimořádně dobrou hodnotu vzhledem k podmínkám. O víkendu plynulá trasa přes Prahu byla za 4.5l. Např. Lexus ES v hybridu by nebyl úspornější a to nemluvim o tom, že tohle dá ze sebe to nejlepší až na dálnici. Motor neni v kabině slyšet - jinak bych to nesnesl. V otáčkách člověk tak nějak uslyší zvuk R4 nafty, ale ono to je i díky velmi dobrému odhlučnění, protože neni slyšet jinak vůbec nic. Přijde mi ale tichý i zvenku. Já mám jinak ještě další auta, tohle je pro mě přesunovadlo na dálnici a dlouhé tratě a nějak s tím dokážu žít a nechtěl jsem dál čekat na 540d, které vypadá že bude spíš 530d. No a právě problém je, že v této kategorii neni co koupit.
Testovaná A6 má sice ještě motory, ale ve většině verzí je to FWD s motorem před nápravou, což je poznat přesně jak se píše v testu. Interiér navíc za mě stejně horší než G60. E-class se mi líbilo hodně, ale ve srovnatelné výbavě po odečtení slev byl v ceně rozdíl třídy (stovky tisíc), takže rozhodla cena.
Není to až moc velký skok po 540i?
V čem je to největší skok a proč za mě bylo 540i tak skvělé auto: když ses chtěl pořádně svézt, tak jsi dal sport režim, využíval plyn na maximum a z 540i bylo supersportovní auto, které smázlo libobovolný hothatch, drželo krok s auty typu P911 a jezdilo bokem, takže to člověka bavilo a neměl jsem žádnou potřebu si pořizovat něco dalšího. 520d jsem vzal s tím, že pokud na to budu mít, tak se nevyhnu dalšímu autu, které mě bude bavit a v kterém mě bude bavit řádit 😊
Ale dobře, neber mě úplně za slovo, chtěl jsem říct, že ve schopných rukou zvládne nesmysl. Na jedné straně máš jedno z nejkomfortnějších aut na trhu a na straně druhé sportovní auto co dá dvoustovku za 16s (v případě před MHEV). G60 540i (mimo EU) má 280kw, na stovku za 4,7s a mimochodem WLTP 6.8l, schopnosti zatáčet už ale asi budou určitě horší kvůli rozměrům a koncepci co počítá s baterkama v podlaze.
Jako 540i je velni schopne, ale na radeni mi prijde uz velke a tezke. Mam Seat Leon Cupra ST 4drive 300k 2019 a nevim za co bych menil.
Po Cupře ST 2019 by mi M340i po faceliftu dávala velký smysl. Nebo zkusit RS4 jestli se ještě prodává - není rychlá jako M3, ale není ani tak drahá tím že jde o starý model. C43 AMG podle mě nebude špatná volba, R4 ti po Cupře vadit nebude, ale bude to drahé.
Ale keď je kufor prioritou, áno, pár litrov stratíš. Potom ostáva len Arteon R kombi (skoro tak drahý ako prémia a iba so štvorvalcom), resp. tá nižšia stredná (Golf R variant, Leon VZ kombi).
Každopádne oproti autu kúpenému v r. 2019 zrejme za super cenu bude všetko dramaticky drahšie.
Preto je tá strata R6 benzínu citeľná, 5er zostáva už len tá komfortná pozícia, ale (mimo M5) už dá dynamika a agilita bude chýbať.
A neuvazoval jsi o plug-inu? Treba ten 6-ti hrnek 550e v x-drive?
At ti to jezdi!
Já měl meziskok přes 6 GT, které sportovnost 5er postrádá, takže pro mě pak G60 není tak vzdálená, protože mi 6 GT prostorem a komfortem hodně připomíná, ale zároveň se mi řídí víc jak 5er.
Preto radšej akceptujem kompromis univerzálneho, praktického aj výkonného auta, ktoré síce nikdy nebude jazdiť ako RWD kupé, ale máš ho stále k dispozícii.
Když vidim v tabulce S6 proti E450d ve spojení s mou zkušeností s novým E220d, tak nevidim jediný důvod upřednostnit S6. U G60 těžko říct, protože 250 kw v naftě nebo čistém benzínu v EU nedostane, což je fail...
Tohle je zatím na fotkách nejzajímavější (neříkám hezká) nová 5er.
Za mňa je tá farba super a jednoznačná voľba na 5er. A bral by som ju aj na iné väčšie bavoráky. Na menšie BMW je už moc konzervatívna. 😁
PS: za me nejlepsi kombo u BMW dneska jsou ty fialove co davaj na Z4/M240i atd. Pecka. :yes:
Takže som sa na M240i rozhodol pre modrú Portimao (ale kupé som nakoniec vylúčil).
P.S. Na Z4 je iná fialová, nie Thundernifht, ale myslím Violet.
Takto nejako.
Jinak svetlo potrebuje i vetsina cervenych, aby se predvedla, a vlastne spousta bmw barev je bez svetla mdlych. No a drzet si vikendovku (z4/2er) cistou, to snad panove zvladnete 😉
Kazdopadne jsem rad za kazdou barvu, ktera neni z 50 odstinu sedi a kdyz je to jeste nejaka vzacnost ala BMW fialove, pak jsem z kazde jedne kterou potkam v provozu uplne nadseny.
Doteraz som mal Sunstone a veľká spokojnosť.
Inak je to dosť tmavé, príp. biele. A čím ďalej tým viac s čiernymi kolesami. Nejako som tomu neprišiel na chuť.
Takže to je takové zmatečné.
Už kvůli diskomfortu je tedy pro mě S6 mimo, další věcí je sladění motoru s převodovkou, ta si dává mimo sportovní režim načas, je taková líná a zároveň umí držet při běžné jízdě motor v táčkách, aby za pár vteřin odřadila až k minimálním otáčkám.