Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi S6 Avant 3.0 TDI quattro – Autobahnmeister

100 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Inak je super po dlhej dobe byť v diskusii, kde sa vyjadrujú ľudia, čo vedia, majú vyskúšané, vyjadrujú sa k téme, vecne, bez vyvolávania konfliktov a bojov EV proti spaľovákom a trolleniu. Tak to dakedy bolo bežné a tak by to malo byť. :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Já nemám na autě označení, ale na spz je EL, jel jsem nedávno po D11 celkem hodně svižně v levém, za mnou borec s mustangem, po nějakých sto něco kilometrech jsem stavěl na benzínce na parkovišti, borec dojel vedle mě a říká, že ještě neviděl, aby s EV jel někdo tak rychle tak dlouho. Tak mu říkám, že je to hybrid, ať je v klidu. 😁
adamzprahy
Vůči G60 jsem hodně kritický a souhlas, že E-class zůstal tím čím by měl být, nebo možná až bych řekl čím by mělo být 5er. Nová 5er je spíš taková agilní 7er s omezenou nabídkou motorů. Nicméně "lepší Hyundai" to jsi fakt hodně mimo 😁 Záleží taky na konfiguraci. Mám v G60 interiér m-paket v černé s černým dřevem a to bych souhlasil, že ta klavírní hrůza v A6 je jiná liga 😉

Na vzhled mám od začátku názor, že musí být vhodná konfigurace s M-paketem. Bez něj je to katastrofa. Ten rozdíl je snad největší co kdy byl (poslední 2 generace BMW podle mě bez M paketu nevypadají moc dobře).
Avatar - iudex
iudex
S6 som šoféroval nedávno a je to auto, ktorému sa objektívne nedá veľa vytýkať. Ak už, tak sa to týka A6 všeobecne, teda celodotykové ovládanie, ktoré mi vadí. Na druhej strane ak sa pozriem na novú 5ku, tak je to to isté, naviac tam nie je to zavibrovanie pri dotyku (a.k.a. haptická odozva), plus 5er vyzerá horšie ako A6.
Motoricky je to ideálna raketa na dlhé presuny po rýchlych diaľniciach, ťah to má ako lokomotíva, na dízel tiež veľmi fajn zvukový prejav (možno výfuk, možno reprákmi dokreslený, ale príjemne dokreslený), príjemne hutný a hlboký, žiadne klepanie či trasenie, za mňa proste lepší ako bežné V6 TDI.
Druhá vec je - ako píše autor - či neísť do lacnejšieho modelu s 210 kW TDI, resp. do univerzálnejšieho Allroadu. Ak by bola benzínová S6, išiel by som do nej, ale keďže nie je, je S6 asi najlepšia "bežná" A6 (mimo RS6). A keďže konkurenčné BMW žiadny šesťvalec nemá, tak A6 vyhráva už len preto.
Avatar - fOE
fOE
Sanremo mi prijde jeste cernejsi nez tanzanite, sanremo je v kazdem pocasi krom pekneho slunicka proste cerna. Tanzanite je modra i kdyz tmave za jakehokoliv svetla a jako cerna pusobi jen v (polo)tme. Ona skutecne cerna modra kdyz to tak nazveme je u BMW je az carbonschwarz, ne tanzanite. Minimalne pro me oko. 😄

Kazdopadne jsem rad za kazdou barvu, ktera neni z 50 odstinu sedi a kdyz je to jeste nejaka vzacnost ala BMW fialove, pak jsem z kazde jedne kterou potkam v provozu uplne nadseny.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je velká pravda. A já mám volnost tuze rád.
Avatar - speedfred
speedfred
Tak pre Vás tu máme niečo menej praktické ale stále univerzálne auto P 911. 🫢
Avatar - iudex
iudex
Ešte vo mne pretrváva to klišé z minulosti, že výhodou nemeckých áut a špeciálne prémie je voľná konfigurovateľnosť, ale v realite to už dávno neplatí. Ako píšeš chceš len drobnosť typu lakované strmene za 400 eur, nie, musíš si zakliknúť performance paket za 2500. Chceš vyhrievané predné sedadlá za 300, musíš zakliknúť winter paket za 1000, chceš čierne logo, nanútia Ti k tomu black paket za 1500... BMW sa v tomto výrazne zopsulo, ale furt ešte nestíha za Audi, ktoré je špecialistom na nútené príplatky. Potom máš vlastne na výber fakticky len základ, alebo naopak nafulovanú verziu. A si vlastne skoro tam, kde boli tí dakedy kritizovaní Japonci s tromi fixnými výbavami.
adamzprahy
Jo vidíme to stejně 😊 Já vlastně musím přiznat, že když píšu že se mi moje G60 líbí, tak je to tak napůl spíš že jsem zvyknul a akceptoval 😁 😁

S cenama přesně, mám tam ty pakety co mají paměť, bezklíč, ale jen standard m paket, snažil jsem se to držet rozumně. Ventilace, že jde do veganzy hodně pomohla, příplatek byl minimální. Oproti MB jsem dostal vyšší slevu, takže to jde. Ale nebýt toho, je to nesmysl. Kdyžtak ti můžu nasdílet víc do SZ.
adamzprahy
Já právě zkoušel E220d a hned druhý den 520d a papírově by mělo být 520d dynamičtější, ale E220d mi přišlo živější. Je to podle mě i silnějším elektromotorem, přecijen +15 kw není úplně málo. A zároveň jsem měl o 0.5l nižší spotřebu na +- stejných trasách co jsem se snažil za 2 dny najet. E220d větší nádrž, takže jsem vracel auto s 1300+ km dojezdem i přes to že jsem zkoušel dynamiku atd, to je masakr 😊

Přesednutí bylo těžké. E220d bylo naložené výbavou co šlo a bylo to takové baby S-class, 520d naopak spíš bez extras v nic moc kombinacích a jak jsem byl vůči G60 skeptický, tak to přesednutí docela bolelo. Jenže v tom je právě ten problém. E220d pro ventilované sedačky nutí paket kůže, která je pravá a velmi kvalitní. Jenže už lítají ceny nahoru. A takhle to bylo se vším, takže cenově se mi to rozjelo jak kdybych se rozhodoval mezi 5er a 7er. Ta veganza mi na sedačkách od začátku nevadila. Splní účel, měkká kůžička to není, ale lepší než ty staré sensatecy a podobné věci co bývali v základu. Takže to naopak kvituji. Vadil mi víc “vegan” volant - tvrdší materiál. Na obou předváděčkách 5er mi vadili plasty na středovém panelu - idrive kolečko, ovladač řazení atd. Bylo to takové fórové a nevzhledné. Nicméně v tom co mi dorazilo z výroby je obojí z robustnějšího plastu s vroubkama a na dotyk je to už to co bych očekával, na pohled taky v pohodě. Tak já nevim jestli to byli nějaké předprodukční kusy…

Mám jinak M-paket, černé dřevo - ten základní šedivý plastový dekor se mi nikdy nelíbil, podobně to měla předchozí 5er, tady je ještě ošklivější a plastovější - to taky neudělalo v předváděčce dojem - naopak dřevo to posunuje výš, černá veganza s ventilací, klasika M paketu černý strop a nevím co vše dál. Ty sedačky mají z horní strany alcantaru, celkově zpracování hezké a opět bych přísahal, že v předváděčce byla sedadla jinak. Takže spadl mi kámen ze srdce, do poslední chvíle jsem se bál že jsem udělal blbost, ale nakonec to proč jsem to kupoval se naplnilo a v realu se mi auto líbí zevnitř i zvenku. Na infotainment si ještě zvykám, zjistil jsem že sice tam je milion ikonek ale vystačím si asi se třema 😁 a to se dá kolečkem, displej jinak kvalitní, vše jsem si nastavil poměrně rychle tak aby mi vyhovovalo jako dřív, takže dobrý.
Avatar - Dinar
Dinar
Já netrpím na značku, jezdím tím, co mi vyhovuje, do teď mi většinou vyhovovalo nejlíp bmw, ale měl jsem už kde co. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Performance doplňky se mi líbily na máločem, tohle je vyloženě hrůza, jen zdůrazňují to, co je na g60 nepěkné, tj. už v sérii masivní prahy, už v sérii (mpaket) radlicoidní přední nárazník, už v sérii ty jakési plastové obdelníky v místech, kde kdysi byly koncovky výfuků. Barva dobrá, jedna z těch, které g60 pomáhají, viděl jsem někde na bimmerpostu i pár aut v individuál barvách, které vypadaly celkem dobře, každopádně tomu autu by nejvíc pomohl návrat k rýsovacímu prknu. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Vzhledem k tomu, že bmw v 5er nesmyslně rezignovalo na šestiválce (ano, bude 3,0d, ale jen základ, nic místo 540d a hlavně 540i nebude), dalo šanci ještě odcházející A6 na nějaké ty prodeje. Každopádně, aktuálně je na tom nejlíp Mercedes, který vypadal, že jako první šestiválce odepíše, ale on naopak do nového éčka dal jak beznín tak naftu. A jde-li o srovnání s testovanou S6, je určitě E 450d lepší nabídka. Éčko krásně jezdí, nemá žádné problémy s povrchem, umí i hezky zatáčet a má motor, na který nemají akt. ostatní D2 odpověď, 450d v mlhd verzi je prostě mástrpís, 270 + 11 kW, tichošlápek s lokomotivním zátahem, skutečný Autobahnmeister. 😉
Avatar - praptak
praptak
Audi A6 má 3.0 TFSi 250 kW.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze jsi vzal 520d? 4.5 po Praze je pěkné. Předpokládám, že když plynula jízda, tak někdy hodně mimo špičku. Se ES jsem po Praze mino špičku ještě nejezdil. Camry to dávala ( skrz centrum ) kolem 3.3-3.5, kdyz se jelo plynule.
Není to až moc velký skok po 540i?
adamzprahy
Zatim jen pár dní, ale odpovídá to tomu co jsem jezdil s předváděčkou a viděl různě v testech... Za motor se stydím, takže zaškrtnuto bez označení modelu a nemůžu to snad ani napsat 😁 😁 Je to motor, který jsem pro G30 považoval za nedůstojný, protože neměl dynamiku a spotřeba nebyla nejnižší (odzkoušeno z více modelů).

Nevím co se všechno reálně změnilo mimo MHEV, ale uživatelsky je to něco úplně jiného. Zatim asi jen 250 km po Praze, spotřeba 5.6l od převzetí, což považuju za mimořádně dobrou hodnotu vzhledem k podmínkám. O víkendu plynulá trasa přes Prahu byla za 4.5l. Např. Lexus ES v hybridu by nebyl úspornější a to nemluvim o tom, že tohle dá ze sebe to nejlepší až na dálnici. Motor neni v kabině slyšet - jinak bych to nesnesl. V otáčkách člověk tak nějak uslyší zvuk R4 nafty, ale ono to je i díky velmi dobrému odhlučnění, protože neni slyšet jinak vůbec nic. Přijde mi ale tichý i zvenku. Já mám jinak ještě další auta, tohle je pro mě přesunovadlo na dálnici a dlouhé tratě a nějak s tím dokážu žít a nechtěl jsem dál čekat na 540d, které vypadá že bude spíš 530d. No a právě problém je, že v této kategorii neni co koupit.

Testovaná A6 má sice ještě motory, ale ve většině verzí je to FWD s motorem před nápravou, což je poznat přesně jak se píše v testu. Interiér navíc za mě stejně horší než G60. E-class se mi líbilo hodně, ale ve srovnatelné výbavě po odečtení slev byl v ceně rozdíl třídy (stovky tisíc), takže rozhodla cena.
Prasivak P
Ten lepsi hyundai bolo trochu nadnesene a skor som myslel usporiadanie nez materialy. Ale je mozne ze som prehnane kriticky, bolo to pre mna obrovske sklamanie ked ta generacia prisla. Jednak dizajn a jednak ze pre eu trh nebude 540i
Avatar - Markus1
Markus1
Ako auto je S6 super, okrem dotykoveho ovladania nema ziadnu vyraznu slabinu. Ale a je to velke ,,ALE,, modely s4,s5,s6,s7 s 3.0 dieslom su smiesne, je to uzastny marketingovy ,,ojeb,, od audi. Sice su v novych modeloch bezne motory z koncernovej policky s vykonom nizsim oproti predchodcovy o vyse 100 koni, stratite sportovy prejav a zvuk (o tom vzdy modely s,rs boli), uplne stratite pocit vynimocnosti toho auta(benzin v8 a diesel v6) ale zato zaplatite v priemere o 10 percent viac
Avatar - iudex
iudex
Ako píše Adam, logickým upgradom po kompaktom hotkombi je strednotriedne hotkombi, (mimo Mercedesu) s bonusom viacvalca.
Ale keď je kufor prioritou, áno, pár litrov stratíš. Potom ostáva len Arteon R kombi (skoro tak drahý ako prémia a iba so štvorvalcom), resp. tá nižšia stredná (Golf R variant, Leon VZ kombi).
Každopádne oproti autu kúpenému v r. 2019 zrejme za super cenu bude všetko dramaticky drahšie.
Avatar - iudex
iudex
Práve pozerám že je facelift (resp. skôr len nový modelový rok) 3er a pribudli dve nové farby, červená Fire a modrošedá Artcic Race, obe celkom fajn, tak aspoň malé spestrenie. https😐/mediapool.bmwgroup.com/…-tour-2283px.jpg
Avatar - iudex
iudex
Áno, 21", klasická výbavou nadupaná predvádzačka. Ako takto, komfort na prvom mieste by som pri S6 nezdôrazňoval, je to tuhšie, ale všetko v norme veľkej limuzíny, žiadny hotheč level. Pre mňa, zvyknutého na menšie tvrdšie podvozky v podstate pomerne komfortné.
Avatar - iudex
iudex
To určite, vďaka za každú farbu mimo čiernobielych a tá fialová je každopádne zaujímavá a odlišná. Takto bola napr. v 3er oranžová sunset, škoda, že pre 3er aktuálne nie je žiadna pekná farba, Portimao blue je z núdze cnosť.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jediný, kdo tu 100% pokaždé ukazuje svoji blbost seš ty.
Gratulujeme. Ještě tě nikdo nepřekonal. Seš nejlepší.
Avatar - fOE
fOE
Ty Nm jsou na EV to nejzabavnejsi, tak proc si to neuzit 😉
Avatar - fOE
fOE
Diky, ale ted te nebudu otravovat s detajly kdyz to u me zatim aktualni neni. Spis me pak bude zajimat az budes mit neco odjeto jak se ti s 5er zije. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, proč ne. Když mám náladu, dělám to taky tak. Rozdíl je, že my mužem, oni musí 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já občas jedu na dálnici, protože se kochám a poslouchám hudbu, nespěchám a v cíli se pak směju nad spotřebou.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Chvilku jsem seděl v novým Supu L&K a naživo to nebylo tak hrozný, jako z fotek, ale jako vždy mě zklamalo nulové boční vedení sedaček.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A mělo to 21" kola? Známej má A7 na 21" a vzduchu a komfort si velmi chválí.
Takže to je takové zmatečné.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Říkal jsem si, že z houna bič neupleteš, ale tohle se docela povedlo a dá se na to koukat. :yes:
adamzprahy
Před mhev byla rychlejší než ty poslední kusy. Měl jsem před tím Astru J OPC 280k, ta dala 200 za 20s a 540i byla opravdu výrazně rychlejší a čím vyšší rychlost, tím vyšší rozdíl. 3er touring je fajn, ale komfortem byla g30 touring úplně jinde a v těch lépe motorizovaných verzích nejezdila o moc hůř když si člověk zvykl na rozměry. První pocity za volantem byli těžkopádné, ale jak si to člověk osahal, zjistil že si může dovolit hodně a uměla se řídit plynem. Vždyť hmotnost G30 540i a M340i je podobná okolo 1800 kg. V m-paketu mělo 40i samosvor a celkově dost sportovní techniku.

Po Cupře ST 2019 by mi M340i po faceliftu dávala velký smysl. Nebo zkusit RS4 jestli se ještě prodává - není rychlá jako M3, ale není ani tak drahá tím že jde o starý model. C43 AMG podle mě nebude špatná volba, R4 ti po Cupře vadit nebude, ale bude to drahé.
H357
0-200km/h za 16s dava M340i, slabsi a tezsi 540i ne.
Jako 540i je velni schopne, ale na radeni mi prijde uz velke a tezke. Mam Seat Leon Cupra ST 4drive 300k 2019 a nevim za co bych menil.
Avatar - iudex
iudex
Ale jasné, každý to máme inak. Môj osobný postoj je, že čierna mi nesmie domov a tak tmavá farba, ktorá je bez slnka vlastne čierna, je z praktického hľadiska to isté. Ako písal dinar, Tanzanite je super, ak je nablýskaná a svieti slnko. Inak - a to je v reále väčšinu času - je tak neurčito tmavá až čierna. To isté platí pre mnohé iné veľmi tmavé farby, napr. teraz nová Sanremo green. Na slnku paráda: https😐/i.ytimg.com/…axresdefault.jpg pod mrakom takmer čierna: https😐/vehicle-images.dealerinspire.com/…5e24091795d4.jpg
adamzprahy
Ano přesně tak :yes: Ať to tady držíme trochu k původnímu tématu. Testovaná S6 tohle ani přes "S" v názvu nemá, proto ten povzdech na chybějící 540i.
Avatar - fOE
fOE
Ale ona je, ona je, jen ne pro nas.
Avatar - iudex
iudex
Adam to zjavne myslel všeobecne, nejde tu o porovnanie 540i s najostrejšími HH na okruhu, ale celkovo že 540i bola na ceste sakramentsky rýchla a výborne spájala komfort cestovania s agilitou a dynamikou. Tie bežné hotheče typu i30N určite stíhala a v rukách dobrého šoféra by sa držala aj toho Golfu R. Proste ako univerzál uspokojila aj tie chúťky na športovejšiu jazdu, a to bez kompromisu na komforte, kde už tie hotheče trochu trpia.
Preto je tá strata R6 benzínu citeľná, 5er zostáva už len tá komfortná pozícia, ale (mimo M5) už dá dynamika a agilita bude chýbať.
adamzprahy
RS3 asi ne. Golf R...záleží na trati. 40i není o maximu výkonu, ale jeho průběhu a efektivitě to dostat na asfalt a na to G30 podvozek a schopnosti má. V přímce je 540i rychlejší, na to se dají najít čísla.

Ale dobře, neber mě úplně za slovo, chtěl jsem říct, že ve schopných rukou zvládne nesmysl. Na jedné straně máš jedno z nejkomfortnějších aut na trhu a na straně druhé sportovní auto co dá dvoustovku za 16s (v případě před MHEV). G60 540i (mimo EU) má 280kw, na stovku za 4,7s a mimochodem WLTP 6.8l, schopnosti zatáčet už ale asi budou určitě horší kvůli rozměrům a koncepci co počítá s baterkama v podlaze.
adamzprahy
Ale jo já s vámi souhlasím, mám i totožné zkušenosti. Proč není aspoň 530i prostě nechápu 8-s
Mr.Murphy
já neříkám že nejsou lidi co s EV jezdí 160.... jen jsem v reálu zatím potkal jednoho....

A ano, EV provokují.... to i ten můj Sup iV občas někoho podráždí když se rychleji rozjede z křižovatky 😁
Avatar - iudex
iudex
Ja to vnímam rovnako. Riešenie s jedným daily a druhým zábavným víkendovým (v rodine skôr až tretím) je síce teoreticky lákavé a v ideálnom svete by to bolo super, ale v reálnom svete to funguje ťažšie. Okrem praktických otázok ako kde to parkovať je to potom otázka času, ísť si zajazdiť len tak pre zábavu chce čas a vôľu a potom človek zistí, že je to ako s domácim bazénom či saunou: spravíš si ich doma, aby si nemusel chodiť do verejných a kúpal/saunoval sa častejšie a napokon zistíš, že to využiješ päťkrát za rok. Plus potom tie situácie, keď sedíš vo svojom daily a hovoríš tomu pred Tebou: počkaj, keby som tu mal svoju víkendovku, ako by som Ťa predbehol... ale nemáš.
Preto radšej akceptujem kompromis univerzálneho, praktického aj výkonného auta, ktoré síce nikdy nebude jazdiť ako RWD kupé, ale máš ho stále k dispozícii.
Avatar - iudex
iudex
zadne jine auto neumi tak podrtit konkurenci v tom se durazne az drtive pripojit...
To si vystihol. 😁
Ale priznám sa aj ja s naším hybridom využívam to vcelku príjemné nakopnutie elektra na začiatku, nie je to Tesla-efekt, ale ten elektro-kick tam trocha je. No a potom spomalím, lebo to už ide len na benzín. 😒]
Avatar - Dinar
Dinar
Ale jo, řešení můžou být různá, my máme doma tři auta a další už není kam dát. Zábavné řízení si odbudu na závodech, jsem sice autíčkář a pořád čumím po inzercích, že bych si koupil to nebo ono, i pár nových zábavných aut by se našlo, ale pak si musím upřímně říct, kdy a kolik bych s takovým autem najezdil, doby kdy jsem byl ochotný si v so přivstat a jít se projet víkendovkou, jsou pryč. Výkon chci mít i v cesťáku dostatečný na to, abych se cítil v provozu komfortně, není to nutně pět set koní, pořád si myslím, že i přes váhové nárůsty k tomu stačí tři sta koní plus ve vyšší střední. Ty dýzlové dvoulitry mně ale vadí hlavně kvůli projevu. Nevím jestli MB dělá nějakou E300, každopádně pořád bych bral benz. dvoulitr raději, ale i tady bmw jedná nesmyslně, protože g60 530i pro EU není. Jsou to gumy.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak asi by se dalo říct, že 550e bez označení je takový jako EV sleeper. 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na dálnici to chápu, ja občas jezdím 110-120 i se spalovákem, protože řeším né ani dojezd, jako spotřebu 😁 Ale v těch městech, zvláštní...
Avatar - xxc
xxc
To je velky omyl, pokial nemusim daleko, tak zasadne jazdim dialnice 160, viac mi to neda a mozno jedno alebo 2 auta ma obehnu. Alebo uz sa mi stalo, ze sa za mna zavesia, potom im uhnem, lebo cez 160 sa nedostanem a oni ostanu za mnou. Ale na dlhe jazdy suhlas, tam uz sa ide na spotrebu. Ale tie skusenosti s Mustangom a podobnymi mozem potvrdit, alebo aj hocijaky srot niekedy neznesie obehnutie. Teraz v lete je setrit nezmysel, kedze elektrika vznika v zasuvke, tak zbytocne to ide zo zasuvky potom von do siete. V zime to bude ine 😄
Avatar - fOE
fOE
Zajimave, v Reichu to vidim presne naopak a na rozjezdech jsou lidi v EV typicky nejrychlejsi. Teda jen na tech rozjezdech, neb se pak i po tom meste plouzi 45kmph a clovek z nich kvete. Je to takovej "pripojovak-tesla efekt", zadne jine auto neumi tak podrtit konkurenci v tom se durazne az drtive pripojit...
...a pak stejne drtive jet ve valu za kamionem. 😁
Avatar - fOE
fOE
Ja tam mel mezi jizdama vetsi rozestup a proto se mi to asi slilo, resp. u MB jsem mel pocit vic Nm (ktere tam i objektivne jsou) a cas s 20d stejne merit nikdo nebude, jestli je to 7 nebo 7,5 nebo 8s.
Ja bez okolku reknu ze co me tahne k E Klasse je vzhled. Je to proste takova G30 od MB, je uhlazene, stihle, nizke, maskuje vizualne velikost velice dobre a je to proste sakra pohledne auto kde aktualni 5er proste ve vsem vizualne zaostava.
Vegan volant mi vadil tim, ze jsem si neumel najit poradne pozici za volantem, ale toho setreni je tam vic. I blbou schranku nalevo pod volantem uz clovek hleda marne, o plastech jak pises. Jsem teda raz ze tvuj produkcni kus nejake veci vyresil, to dava trochu nadeje. Jinak kdyz tak pises o te vybave, dalsi vec co zamrzi je to jak nam BMW pomalu rezignuje na plnou konfigurovatelnost. Clovek chce bezklic = jen v nejakem paketu. Clovek chce pamet pro sedadla = jen v jinem paketu. Clovek chce cerne ledvinky, jen vMpaketuPro za bratru dalsi tisice E atd. I skrze tohle vsechno, vychazi teda BMW o dost lip nez MB, kde v tom jdou jeste dal, ale i tak... normalne vypadajici a nijak prehnane vybavena 5er s 20d aby byla na dohled 80tis E? Hnusna doba 😁
adamzprahy
Čím dál tím víc si říkám jestli není záměr aby tě donutili utratit víc za další auto.Já to vzal v podstatě tak, že jsem šel po ceně a za ušetřený milion (vůči třeba E450 s výbavou) se asi budu brzo dívat po něčem zábavnějším co mi tu díru po zábavném ježdění (které 540i uměla) zalepí 😁 Máme tu třeba M240i ceníkově asi od 1.6m, M2 taky není paradoxně drahá…

Já měl meziskok přes 6 GT, které sportovnost 5er postrádá, takže pro mě pak G60 není tak vzdálená, protože mi 6 GT prostorem a komfortem hodně připomíná, ale zároveň se mi řídí víc jak 5er.
adamzprahy
Velký skok - ano i ne. Já 540i, resp 640i, využíval nejvíce v takové dynamické plynulé jízdě kdy jsem využíval max 25% plynu, takže se mi to převalovalo v nízkých otáčkách, pořád jsem byl nejrychlejší a když bylo potřeba předjet nebo zabrat na dálnici do kopce, tak jsem to vystřelil dopředu. Tady mi 520d poslouží z 80% stejně, jen ty momenty kdy by se hodilo vystřelit si budu muset dávat pozor nebo prostě neudělám. Na to co chci se s tim dá žít vzhledem zase k tomu že ušetřím na pořizovací ceně a spotřebě. Navíc to 20d se nějak hodně zlepšilo, vzhledem k tomu jak BMW (i ostatní) začali v označeních tak přehánět, tak se skoro divím, že se to nejmenuje 525d.

V čem je to největší skok a proč za mě bylo 540i tak skvělé auto: když ses chtěl pořádně svézt, tak jsi dal sport režim, využíval plyn na maximum a z 540i bylo supersportovní auto, které smázlo libobovolný hothatch, drželo krok s auty typu P911 a jezdilo bokem, takže to člověka bavilo a neměl jsem žádnou potřebu si pořizovat něco dalšího. 520d jsem vzal s tím, že pokud na to budu mít, tak se nevyhnu dalšímu autu, které mě bude bavit a v kterém mě bude bavit řádit 😊
Avatar - iudex
iudex
Mal pravdu borec. 😄 Ja som bol minulý týždeň vo Švédsku a Nórsku a hlavne Nórsko je raj elektromobilov, Tesly 3 či Mustangy Mach-E sú tam fakt ako Octavie u nás. Ale za celý čas ma predbehlo jedno jediné elektro, Tesla S.
adamzprahy
Uvažoval, zkoušel jsem 550e. Nabízí se to jako nástupce 540i. Ale přesně jak píše Dinar níže, je to úplně jiné auto, chová se to úplně jinak a pro mě na dálnici abych řešil jak mám dobito a co se stane v jakém stavu po sešlápnutí pedálu za takové peníze, to opravdu nechci. Navíc ta hmotnost je znát, podle mě to má překopaný dost podvozek, jezdí to jak super rychlá lokomotiva vpřed, ale pocit z řízení je úplně pryč. Předváděčka byla dobitá, já s tím jel asi 50 km po dálnici a zmizelo mi 30% baterky, pokoušel jsem se to nastavit aby se to chovalo co nejvíc hybridně jak s vybitou baterkou, ale nevim jestli jsem to možná omylem neměl spíš že to dávalo všechno co mělo. No prostě za ty peníze to není pro mě, jeden PHEV občas používám a na moje dálkový cesty to nechci. K tomu ještě menší nádrž. Naprosto chápu Dinara že to mění za E450d.
Mr.Murphy
.... ve městě moc nejezdím a navíc jsem z venkova, takže EV potkám jen občas. Pravda ale je, že na dálnici prostě ti lidi jezdí do 120kmh. Nic proti (je naprosto zjevné, že řeší dojezd), hlavně ať nezaclání v levém. Jen mi fakt přiapadá směšné že se furt řeší zrychlení EV atd.... viz nedávný test tady nějakého čínského MPV, které zrychlí snad za 5s.... k čemu to, když to pak stejně jezdí stovkou na tempomat??? 😒] 😒] 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jsem to tady řešil minule i s dotazem. Většina aut, co zdržují v provozu a to i v městském (tam především, když se hodinu řadí z pruhu do pruhu, či odbočují v křižovatkách, nebo se rozjíždí, že projede místo pěti auto jen jedno), jsou elektroauta, potažmo Tesly. Buď je to jízdou s asistentama... nebo jezdí všichni na spotřebu a nebo... to tady ani nemohu napsat, protože je to přeci lež....že by se mohli bát dojet ?
Mr.Murphy
.... já si EL značek celkem všímám a za posledních 5 let si vybavím jednu situaci, kdy mě na dálnici předjel čistý EV.... a to jezdím tak 140-150, žádná palba.... docela smutná vizitka pro EV.... hlavně že se furt prsí stovkama koní a odpichem formule.... 8-s
Avatar - speedfred
speedfred
20d asi dobrý pracant ale tiež mi moc nesedia R4 d.

Vč som stretol nejakú X5 M60i a keď som videl ten odpal z miesta hneď som musel gúglit čo to má za motor. Čert aby sa vyznal v tých označeniach , ale taká 560i (V😄 by asi bola dôstojná motorizácia.
Mr.Murphy
celkem čumím že tě BMW od sebe odehnalo jak píšeš výše.... většinou ten loajální zákazník zkousne fakt hodně.... (já teda do firemního fleetu kupuju Škodovky ale co jsem teď viděl nového Supa a Kodiaqa tak je prostě taky nechci a budu ty starý auta co mám jezdit co nejdýl....). Tak nevím komu budou automobilky ty auta prodávat 😒]
Avatar - Dinar
Dinar
Logika je jasná, ale kdo se dnes řídí logikou, bmw? 😁
Avatar - Dinar
Dinar
Dealer mi už přiznal, že na to tlačí, aspoň čeští prodejci, ale vyjma té 540d, resp. fakticky 530d to min. do faceliftu nebude. Kdo chce kam...
Avatar - Dinar
Dinar
Máš SZ. 😄
webpaja
Stejně jako se MB vrací ke klasické nabídce, věřím, že to samé udělá BMW 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Ja osobne som už rezignoval na nové autá, a keby som chcel 40i tak by som asi riešil dovoz z US až tam budú v G60.
Myslím že v BMW sa chytia za rypák a časom všetky R6 pošlú aj na EU trh.
Avatar - iudex
iudex
Holt boli desaťvalcové časy (v A6 aj 5er), ale už sa minuli. Ani nemusím V8, ale keby aspoň tie šesťvalce v BMW (40i), to by stačilo.
Avatar - iudex
iudex
Ach sooo. Tak to aby sme rýchlo dali nejaké stretko, nech si ju ešte stihnem pozrieť. Minimálne cez leto určite vybehneme do Studánky.
Avatar - Dinar
Dinar
550e mám teď, ale objednal jsem E450d, bude v září. 😉
kesumb
50e opravdu jede a troufam si rict, ze i v ev rezimu je do minimalne 120kmh rychlejsi nez 20d. V kombinaci se to hejbe vehementne. Ale ta povinna adaptivni rekuperace, kterou ma uz roky mercedes, pro me znamena ze si to nekoupim. Nejde s tim poradne jezdit v provozu
Avatar - iudex
iudex
Počkaj, ako k MB? Nemal si objednanú 550e? 😲
Avatar - iudex
iudex
Ja nič také nemôžem povedať. Nešiel som síce na tom aute dlhú jazdu, ale bolo to práve na slovenských, nie zrovna kvalitných okreskách a nemal som výhrady k podvozku. Samozrejme na žehlenie v S8 sa to úplne nechytalo, ale aj tak som nemal žiadne výhrady.
Avatar - Dinar
Dinar
No, tvl, kam nás to bmw dostalo, mě k MB a tebe do 520d. Na g60 mi nakonec mnohem víc vadí to, jak vypadá zvenku i zevnitř, nevidím a necítím tam už nic z bmw, než to jak jezdí nebo jaký má pohon. Prostě, když k tomu autu jdu, tak se raději moc nedívám, říkám si, chtěl jsem bmw a ne toyotu, když v něm sedím, divím se, jak může někdo jednou ranou zničit to, co roky piloval. A ty motory? Nejel jsem 520i, ale i když bude zcela jistě zdechlejší než 520d, tak já prostě ty čtyřválcové dýzly nemůžu, a muset nutně vzít 5er čistě ice, tak vezmu 520i. 550e sice řeší výkon, ale ten váhový přírůstek je takový, že to jezdí pocitově skoro jako x5, ne jako trochu větší 3er, což vždycky pětky uměly. Je to prostě na pytel, snad po g60 přijde zase lepší pětka, s g60 si bmw ve vyšší střední kope hrob.
webpaja
Problém vidím v komfortu, takto velká auta už nejsou na nahánění zážitků na okruhu nebo okreskách a mnohem víc mi sedí tedy Allroad, který dokáže jezdit konejšivě i na 21" kolech. Řízení Audi málokdy vybízelo k zážitkové jízdě a tady to není jiné, přestože je fajn natáčení zadní nápravy.

Už kvůli diskomfortu je tedy pro mě S6 mimo, další věcí je sladění motoru s převodovkou, ta si dává mimo sportovní režim načas, je taková líná a zároveň umí držet při běžné jízdě motor v táčkách, aby za pár vteřin odřadila až k minimálním otáčkám.
Avatar - fOE
fOE
Gratuluju. 😉
Volba motoru neni zadna ostuda, tyhle cca 200k naftove ctyrvalce staci jiz nekolik let a za sebe napisu ze ani s 20i ani s 20d nemam v 5er problem jiz posledni 3 generace. Jasne, r6 je r6, ale objektivne 20d proste staci.
Muj problem s g60 s 20d je, ze mam proste pocit, ze "jako 20d" lip funguje E Klasse. Ma spotrebu jeste nizsi, dojezd lepsi, dynamika pocitove stejna, otacky na dalnici nizsi... Vlastne se nedivim, ze vsichni kolem me sahaj po Ecku a G60 nemame ve firme snad zatim ani jednu. A neni to cenou, neb jak pises MB se necha zaplatit a BMW umi jit o dost niz.
Zatim jsem s g60 stravil prilis malo casu, navic hlavne ve meste, a mam v planu si ji pujcit na dyl a Ecko hned po tom abych to mel cerstve v hlave (rukou, zadku 😁 ). Kazdopadne od G60 me odrazuje i vnitrek, nepusobi tp vylozene levne, i kdyz proti g30 tam to setreni videt je na spouste mistech, ale nevim zda prekousnu ergonomicky sesup. Je to holt bida, a i kdyz na tom moderni MB neni lip (diky volantu spis hur), tak u BMW to proste vic zamrzi. 😞

Jinak v hodnoceni Audi se shodnem. Jako chapu, ze to nekdo veme kdyz se to ted doprodava a je to mistama za cenu A4, ale jinak vek nezapre. Je to proste stare auto, pro nekoho v dobrem, pro me spis ne.
Avatar - KOUDELKA
KOUDELKA
Diky, ferovej postreh po par stovkach km. A ten 2l 4-hrnek - no jasne, na honeni ega a machrovani na svetlech to neni, ale pohodovou jizdu a dlouhe streky naprosto v klidu. Tak se uvidi za par mesicu…

A neuvazoval jsi o plug-inu? Treba ten 6-ti hrnek 550e v x-drive?

At ti to jezdi!
webpaja
https😐/g60.bimmerpost.com/…s/showthread.php?…

Tohle je zatím na fotkách nejzajímavější (neříkám hezká) nová 5er.
adamzprahy
Já to mám stejně, měl jsem G30 540i, pak facelift 640i GT. Zkoušel jsem krátce po sobě E220d, 520d a 550e. G60 má něco do sebe, má pořád většinu kvalit 5er - hlavně v podvozku - ale je to tak nějak trochu jiné auto než bylo dosud. Víceméně ty rozměry to vystihují a je z toho taková kompaktní sedma s naprosto nevhodnou paletou motorů. V tom bylo a je moje největší rozhořčení, tolik spokojených majitelů 530/540 nafta/benzín a takhle to rozstřelí...

Interiér mojí G60 bych skoro přísahal, že je materiálově lepší než u prvních kusů, které jsem testoval. I podle fotek mám plasty na středovém panelu jiné, ale nevím jestli to je výbavou nebo že něco změnili. Nebo ty předváděčky byli v horším stavu... Každopádně ten interiér dostal pár levných detailů - které mě taky štvou - ale kvůli těm displejům na fotkách vypadá laciněji než ve skutečnosti je a je to za mě důstojnější než právě v A6, která s tímhle stylem minimalismu a dotykových ploch přišla už před X lety.
adamzprahy
Co ten podvozek, který zmiňuje článek? To mi přijde docela katastrofa. G60 i přes nárůst asi 10 cm do délky stále zatáčí víc než obstojně, hlavně ale drží k asfaltu jak přilepené, zachovalo si to takovou tu tuhost se schopností vyžehlit větší nerovnosti a držet stopu ať se děje co se děje.

Když vidim v tabulce S6 proti E450d ve spojení s mou zkušeností s novým E220d, tak nevidim jediný důvod upřednostnit S6. U G60 těžko říct, protože 250 kw v naftě nebo čistém benzínu v EU nedostane, což je fail...
Prasivak P
No neviem ci je pri G60 to “novejsi” zrovna vyhoda. Z vonku to je vyzera ako nejaky cinsky gyc a z vnutra mozno ako taky lepsi hyundai, viac nie. Celkovo je dizajn audi a6 uplne ina liga. MB je za mna podarenejsi, resp ho tak nezbastardili ako bmw
Nebo Nebo
Lepší než diesel...
webpaja
Tak tenhle příspěvek jsem nepochopil. 😉
Lubo
Výber farieb je fakt slabý. Ešte Sparkling Copper Grey vie byť fajn (od hnedo šedej na slnku po modrú v tieni). Príp. Anglesey Green vie byť fajn.
Doteraz som mal Sunstone a veľká spokojnosť.

Inak je to dosť tmavé, príp. biele. A čím ďalej tým viac s čiernymi kolesami. Nejako som tomu neprišiel na chuť.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Rychlost nemusíš dodržet, sám to tady píšeš pořád, dojezd dodržet musíš.... navíc, když se ti nezamlží od deště boční okno, jedeš až co ti nádrž stačí 😊
Avatar - xxc
xxc
Volnost asi tazko, minimalna rychlost na dialnici je 80 km/h a maximalna zvycajne 130 km/h. To len ukazuje vlastnu blbost a nizku vedomost 😄
H357
M340i i RS4 maji tragicky kufr, nedam tam pouzdro s puskou napric. Komfort... nepoznam moc rozdil, bydlim v de a ch. C43 s 4valcem je blbost,kufr taky mini. Takze bud Golf R Variant nebo Cupra Leon po fl. Zatim nemaji hybridni tezitka, to je velke +
Avatar - Mokrous
Mokrous
To omezování konfigurovatelnosti je hroznej trend.
Bohužel prorůstá všemi segmenty.
Avatar - xxc
xxc
Ja niekedy tiez, hlavne do Tatier pomaly a naspat dole kopcom uz to zvladne aj 160 😄 Inak som nepochopil ludi, co jazdia spalovacim autom na spotrebu, ved predsa, ked chcu setrit, tak na to su uplne ine auta. Potom to nema ani zvuk, ani vonu spalovacieho auta, ani ten vzduch to tolko nevycisti.
Avatar - fOE
fOE
Tanzanite je za me nejgenialnejsi BMW barva, prave proto co pises. Ze umi od cerne az po fialovou. Top.
Jinak svetlo potrebuje i vetsina cervenych, aby se predvedla, a vlastne spousta bmw barev je bez svetla mdlych. No a drzet si vikendovku (z4/2er) cistou, to snad panove zvladnete 😉
H357
Velke tezke 540i smazne libovolny hothatch? Jako treba Golf R nebo RS3?
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
Avatar - Dinar
Dinar
Jj, jak tanzanite tak ta fialová fungují pouze na slunci a pouze na úplně čistém autě. V reálu je to po většinu doby jen nějaká špinavá tmavá...
Avatar - iudex
iudex
Tú fialovú Thundernight som zvažoval, keď som pozeral po M240i. Je to zaujímavá farba a hlavne jedinečná, málokto má fialovú metalízu. Naživo ma ale trochu sklamala, je veľmi tmavá a aby vynikla, potrebuje priame slnečné svetlo, plus byť nablýskaná, inak ju stíha podobný osud ako Tanzanite modrú na 5er, niekedy je takmer čierna.
Takže som sa na M240i rozhodol pre modrú Portimao (ale kupé som nakoniec vylúčil).
P.S. Na Z4 je iná fialová, nie Thundernifht, ale myslím Violet.
Avatar - fOE
fOE
To se chapeme spatne, ja sam kdykoliv se da beru svitivou barvu. Byla by i na G30, kdyby byla v nabidce. 😉 Problem za me je kam se 5er touhle generaci posunula. Kde G30 byla stihla stika, tak tohle je vazne uz takova opulentni 7er a i kdyz mi svitiva cervena na velkych autech obecne nevadi, tak v lux segmentu uz mi to prijde zbytecne. "Nejsem kolotocar = nekoupil bych si 7er v zlute", no a tahle G60 uz ma proste nakroceno timhle smerem.
PS: za me nejlepsi kombo u BMW dneska jsou ty fialove co davaj na Z4/M240i atd. Pecka. :yes:
adamzprahy
To už je na mě moc kolotoč 😊 Ale jinak ano, černé doplňky včetně prvků v kolech, tmavá skla, lišty a samozřejmě m-paket (ideálně pro) a nevypadá to špatně. Základy bez m-paketu jsou vyloženě hrůza, nikdy to nebylo nic moc, ale aktuálně mi to přijde příliš…
kesumb
tak kvuli tomu tenhle paskvil snad udelali, ze dokazou behem chvile misto i vyrabet r6..
Avatar - iudex
iudex
No, odvážna farba... Každý máme inú predstavu o výraznej farbe. 😉
Za mňa je tá farba super a jednoznačná voľba na 5er. A bral by som ju aj na iné väčšie bavoráky. Na menšie BMW je už moc konzervatívna. 😁
Avatar - iudex
iudex
Ako píšu ostatní, farba super, všetko ostatné zle, najmä zadný pohľad je des. Porovnaj to s Tvojou bývalou dokonalou 540i, tam nebol jediný uhol, ktorý by bol zlý.
Avatar - speedfred
speedfred
Spredu by to ešte šlo, z boku 👎 ale zadok je až odporný.
Avatar - fOE
fOE
Vidis, jeste dotaz na interier, co tam mas za vnitrek? Seriozne bych zvazoval veganzu (kdyz uz muze mit i odvetrani). Na omak nebyl zly ani sensatec, ale to co davaj za umelinu do 5er ted mi prijde jeste lepsi.
Avatar - fOE
fOE
Je fajn, ze je fire red v nabidce, ale na "malou sedmu" je to barva jen pro odvazne, a pro nekoho mozna i pro wanabe, neb v teto barve bylo prezentovano M60 a "cokoliv niz" v potravnim retezci to muze poznacit. Sam za sebe treba premyslim, zda by tuhle barvu unesla i nejprodavanejsi motorizace: 520d...?
Uživatel_5828159
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - KOUDELKA
KOUDELKA
Hoj, jakej máš v té G-šedině motor a jak to jezdí - táhne - jakej to má zvuk a co spotřeba, pokud teda máš něco s tím odježděno a za jakých podmínek....? Ď
Avatar - fOE
fOE
Konkurencni BMW zadny sestivalec nema docasu, 30d (resp. 40d) se chysta (mela by byt snad ted v lete... ?). MB pak ma sestivalec jak benzinovy tak naftovy jiz dnes.
Oboje je novejsi, jedne narostlo tak ze evokuje 7er (nekomu muze imponovat), druhe udela diskoteku, ze by kazda druha vesnice mohla zavidet, no a vedle pocitove 10 let stare audi to muze byt dost, sestivalec nesestivalec.