Videa
Mikesus
6
1.8 je jen nepřímý vstrik. Ta 2.5 je kombinace přímý a nepřímý. Toho bych se narozdil od 1.8 bál víc. Ale stejně plyn do auta bych nechtěl, i když dnes to je určitě lepší než dřív.
Přejít do diskuze
Barry Lyndon
Tak svým způsobem má pravdu. Hlavní výhoda LPG je oproti benzinu bizarně nízká spotřební daň (takže když si třeba svého času i státní správa pořizovala vozidla na LPG, byla to tak trochu střelba do vlastní nohy 😁 )
xxc
celkom to dava zmysel, kedze je to lacnejsie, tak moze toho clovek prejazdit viac a tym viac podporit svoj oblubeny nepriatelsky rezim 😄 a kedze danove zatazenie je nizsie, tym menej podpori svoju hnusnu krajinu 😁
Anonym
určitě, ale tak u 10 letrého systému LPG, jinak ty moderní žerou max o 1,5 litru víc.
Werken1985
Paradne videjko, tiez mam Yaris HSD s LPG a velmi dobra kombinacia na kratke cukacky po meste. Je to konstrukcne jednoduchy pohonny retazec a s obrovskou spolahlivosotu. Mam takmer 300tkm a s motorom nebolo nic. 13z 20 clankov hybridnej baterie som vymenil pri 290 tkm. Ale spojka a motor, elektromotor a cvt prevodovka, len vymena naplni. HSD motory nemaju vonkajsi remen pohonov...podla mna na presuvatko po meste a okoli najlepsia mozna volba je HSD od toyoty, teda hned po elektromobile 😉
Barry Lyndon
Tak jasně, ale v Priusu (jeden lpg u nás na rohu parkuje), co jezdí za 4 litry, je to 5x16,5=83 Kč a 4x39=156 Kč. Takže zbytečný voser kvůli 70 hal na km... 😄
Mimochodem nechápu tu stejnou spotřebu benzinu a lpg ve tvém propočtu... To snad žádný auto nemá a z principu (litr lpg váží jen cca půl kila a nepatrně vyšší výhřevnost to nemůže vykompenzovat) to ani není možný... 😄
Mimochodem nechápu tu stejnou spotřebu benzinu a lpg ve tvém propočtu... To snad žádný auto nemá a z principu (litr lpg váží jen cca půl kila a nepatrně vyšší výhřevnost to nemůže vykompenzovat) to ani není možný... 😄
Anonym
ale jo , vyplatí se to a dokonale.
Hlavně tdy u nehybridních aut.
A čím větší objem, tím víc se to vyplatí. Ono 15x16,50 je 248 Kč a 15x39 je 585 Kč 😄 😄 😄 😄
nějaká revize, kterou mam ještě zadarmo je vedle toho naprostá sranda a emise lpg+benzín mě stály 1200 😄
Hlavně tdy u nehybridních aut.
A čím větší objem, tím víc se to vyplatí. Ono 15x16,50 je 248 Kč a 15x39 je 585 Kč 😄 😄 😄 😄
nějaká revize, kterou mam ještě zadarmo je vedle toho naprostá sranda a emise lpg+benzín mě stály 1200 😄
Radovan Bagačka
Dal som si do Suzuki Swace 1.8 Hybrid namontovať LPG BRC po nájazde asi 5tis. km od kúpy nového vozidla a doteraz spokojnosť. Reálna úspora je značná aj pri hybridnom vozidle. Presvedčilo ma, keď som videl jazdiť taxislužbu ECOTAXI na priusoch a corollách tiež prerobených na LPG.
Pred tým som mal od Hyundai i30 kombi /model od 2012/ 1.6MPI, taktiež od nova namontované LPG po zábehu a bez problémov.
Pred tým som mal od Hyundai i30 kombi /model od 2012/ 1.6MPI, taktiež od nova namontované LPG po zábehu a bez problémov.
MarekAbsolon
Naopak. Je to normální 4 bodové sekvenční LPG. A je to při dnešních i budoucích cenách benzínu úplná pyčovina. Proč? Protože zivotnost nádrže 10 let, protože revize 1x ročně a protože 2x měření emisí. Nikdy se to nevyplatí. U HSD se spotřebou 4-5 litrů na 100.
Anonym
si opravdu myslíte, že hybridy HSD jezdí se studeným ICE? No, odpovídá to vašemu vědomostnímu základu.
Werken1985
Ja mam yaris HSD 1,5 4valec 55kW s 300tkm a 100tkm s LPG. Jazdim kratke cukacky po meste a spotreba 4l lpg a 2l benzinu. Moj reduktor sa ohrieva pomalsie, preto ta vyssia spotreba bezninu. Asi necham skontrolovat nastavenie prepinacej teploty, ale za mna blbuvzdornejsi pohonny retazec ako ma toyota v hybridoch neexistuje. Pri 290tkm som vymenil 13 z 20 clankov hybridnej baterie.
Vladimir Chamrad
Dobrý den, bude na Rav4 5gen. recenze jako ojetinu? Kolik vlastně hybrid zvládne najet a má cenu kupovat auto s větším najezdem? Děkuji
Anonym
Nenormální jsem měl na mysli tu kombinaci, nikoliv tu sekvenci.
Posledních několik let je cena LPG méně než poloviční ve srovnání s benzínem a to dokonce i v zimě. To v dřívějších dobách nebylo. Takže se přestavba může vyplatit i u aut, kde to dříve vůbec nedávalo smysl ... Dle videa je úspora při dnešních cenách cca 1,1 Kč/km. Samozřejmě nemá smysl o tom uvažovat, když někdo najezdí 10 tkm ročně. Ale při 30 tkm ročně? To už se vyplatí o tom uvažovat.
Posledních několik let je cena LPG méně než poloviční ve srovnání s benzínem a to dokonce i v zimě. To v dřívějších dobách nebylo. Takže se přestavba může vyplatit i u aut, kde to dříve vůbec nedávalo smysl ... Dle videa je úspora při dnešních cenách cca 1,1 Kč/km. Samozřejmě nemá smysl o tom uvažovat, když někdo najezdí 10 tkm ročně. Ale při 30 tkm ročně? To už se vyplatí o tom uvažovat.
Anonym
Hybrid + přímé vstřikování benzínu + nepřímé vstřikování benzínu + LPG. Vyvinout tu LPG přestavbu asi dalo dost práce. Při současných cenách benzínu se to asi vyplatí.
Snad to neovlivní životnost motoru, japonským motorům leckdy chybí tvrzená sedla a/nebo systém vymezení vůle ventilů.
Mile překvapuje přepnutí na LPG po několika stovkách metrů u studeného motoru.
BTW Pokles výkonu LPG vůči benzínu není IMHO dán jen faktem, že odpaření benzínu ochlazuje vzduch a zvyšuje tím jeho hustotu, což umožní nasát více vzduchu, ale i tím, že LPG má v plynné fázi větší objem než ekvivalentní množství benzínu a tudíž zbyde méně objemu na vzduch (právě z tohoto důvodu je ještě o něco větší pokles výkonu u přestaveb CNG a největší při spalování vodíku).
Snad to neovlivní životnost motoru, japonským motorům leckdy chybí tvrzená sedla a/nebo systém vymezení vůle ventilů.
Mile překvapuje přepnutí na LPG po několika stovkách metrů u studeného motoru.
BTW Pokles výkonu LPG vůči benzínu není IMHO dán jen faktem, že odpaření benzínu ochlazuje vzduch a zvyšuje tím jeho hustotu, což umožní nasát více vzduchu, ale i tím, že LPG má v plynné fázi větší objem než ekvivalentní množství benzínu a tudíž zbyde méně objemu na vzduch (právě z tohoto důvodu je ještě o něco větší pokles výkonu u přestaveb CNG a největší při spalování vodíku).