Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
6
Tvar masky ala Buchanka a přitom už to je odporné auto.
Arese
... nastává u Yarisu Cross razantní zúžení nabídky a tedy posun úplně špatným směrem. Proč Toyota odhání zákazníky, kteří nechtějí drahou a složitou hybridní techniku?!! Co teď u tohoto vozu nabídne zákazníkům, kteří ho chtějí s manuální převodovkou?! 😲 😲 😲 :no:
P.S. Vnější design tohot stroje je opravdu velmi...kontroverzní, když to řeknu diplomaticky (mám na mysli zejména tvar výřezů blatníků). A to samé lze říct o změně vzorníku barev. Ten odstín na přiložených firemních fotkách připomíná vodu v kýblu po vytření špinavé podlahyl... 😲
P.S. Vnější design tohot stroje je opravdu velmi...kontroverzní, když to řeknu diplomaticky (mám na mysli zejména tvar výřezů blatníků). A to samé lze říct o změně vzorníku barev. Ten odstín na přiložených firemních fotkách připomíná vodu v kýblu po vytření špinavé podlahyl... 😲
Aresi, kdo by chtěl do městského prdítka manuál a o složitosti systému hovoří prvotřídní spolehlivost. HEV je ve městě skvělá volba, brzdění se nemění v teplo, ale tu energii projedeš znova. A jak známo, v Toyotě není příplatek za HEV šílený.
Kdo? Tak třeba u nás je to 32 % zákazníků, tedy prakticky třetina. To se ti zdá málo?! 😲
Kolik lidí ho chce a kolik jen šetří.
No 32%? Takže necelá třetina. Tedy více než dvě třetiny volí automat. A u Toyoty? 66% jsou hybridy. Ze zbylých 34% byly prý cca 30% automaty, takže manuál u Toyoty bralo cca 22%. Jedna pětina je dost malé číslo. Tonuz se nemusí úplně vyplácet. Lidi prostě manual na daily už nechtějí.
Prosím ťa, kto by chcel dnes v takom aute manuál. A to so zvýšením základnej ceny asi až taký problém nebude. Len zo svojho okolia poznám troch ľudí, čo si kúpili Yaris Cross a všetci s hybridom vo vyšších výbavách, jeden dokonca aj so štvorkolkou, ktorá mi tu kvôli symbolickému výkonu zadného elektromotora príde dosť zbytočná.
vlastním toto auto už 2 roky, vo verzii 4x4, bývam v nízkych tatrách, pohon 4x4 je úplne dostačujúci, pre jazdu na zasnežených cestách, Ani raz sa mi nestalo, že by som niekde nevyšiel. U tohto auta je skôr problém veľmi kolísavá kvalita spracovania vo Francúzskej fabrike a šetrenie na každom kroku čo sa týka interiéru a veľmi biedne lakovanie a to máme metalízu. Hluk mne neprekáža auto nejazdí vôbec diaľnice. Táto nová verzia je výrazne drahšia, osobne by som už do tohto modelu nešiel a za aktuálne peniaze už absolútne nie.
Auto, ktore zadne kolesa neroztoci ani na valcoch nie je stvorkolka. Inymi slovami, to co si vysiel s AWD-i, to by si dal aj s klasickym FWD. Pridam test z praxe (nie z valcov) - https😐/www.youtube.com/watch?…
Sorry, takto si 4x4 nepredstavujem.Momentalne najlacnejsia plne funkcna 4x4 na trhu je Dacia Duster, alebo Suzuki Vitara. Tato Toyka je vsetko, len nie AWD.
Sorry, takto si 4x4 nepredstavujem.Momentalne najlacnejsia plne funkcna 4x4 na trhu je Dacia Duster, alebo Suzuki Vitara. Tato Toyka je vsetko, len nie AWD.
Ja som sa už vyjadril, som reálny používateľ. Máme ho ako druhé auto v rodine, číslo jedna je nemecké väčšie kombi auto ktoré má haldex 5 generácie. Bývam v nadmorskej výške 850 m.n.m a čo sa týka pohonu u Yarisa Cross, je plne dostačujúci na to, aby auto vyšlo kopec po zasneženej ceste. Keby nefungovalo, už ho nevlastníme. V našom interiér hrkoce, vŕzga ale AWD-I funguje asi lepšie ako na tých videách.
Protože realne to funguje. Tahle videa simuluji nulovou adhezi, ještě navíc s malým schodem na vyjeti. Extrémní situace ano, reálná nikoliv. I čistý led má nějakou adhezi.
Nám tedy ještě nevrze ani po 2 letech, ale co není může být.
Nám tedy ještě nevrze ani po 2 letech, ale co není může být.
Roztocenie na valcoch je ficura pre bycháčov, ktori si predstavuju, ze v kazdom stupani postoja a prekrizia napravy aby sa uistili, ze za svoje peniazie maju ten spravny pohon.
Realni proste jazdia plynule a bezpecne.
Realni proste jazdia plynule a bezpecne.
U nás je takových 32 % zákazníků. To je pro tebe zanedbatelný podíl?! 😲
U Toyoty ještě méně. Takze ano, je to zanedbatelné.
Nikoliv, hodit takové množství zákazníků přes palubu je od Toyoty arogantní chování. Škodovka a její Kamiq ji ale určitě budou vděční! 😄
Taky jsem bral 4x4, právě kvůli tomu postrku, který je dostačující. Funguje do cca 70, na sněhu, mokré trávě apod to je znát. Je to prakticky o tom, aby se to rozjelo a to poslouží dost. Až překvapivě na ten malý výkon. Auto jezdi v Krušnohoří a nemůžeme si čtyřkolku vynachválit.
To, co si vysiel s AWD-i by si vysiel aj s FWD. Ta stvorkolka vobec nefunguje, ako je vidiet v tomto videu : https😐/www.youtube.com/watch?…
No vidíš, a tady zas zjistili něco jiného
https😐/m.youtube.com/watch?…
Ja mam radši realne testy a reálné zkusenosti než tyhle plochy s nulovou adhezi.
Navíc neeozporuju, že nevyjdes i s predokolkou. Pořád si myslím, že 99% situaci není 4x4 potřeba. Ale jelikož jsem tam chtěl mít tu malinkou přidanou hodnotu a usnadnění v těch rozjezdech, že se nemusí nic řešit.
https😐/m.youtube.com/watch?…
Ja mam radši realne testy a reálné zkusenosti než tyhle plochy s nulovou adhezi.
Navíc neeozporuju, že nevyjdes i s predokolkou. Pořád si myslím, že 99% situaci není 4x4 potřeba. Ale jelikož jsem tam chtěl mít tu malinkou přidanou hodnotu a usnadnění v těch rozjezdech, že se nemusí nic řešit.
Vyjazd do kopca v zakrute na snehu je plocha s nulovou adheziou ? Dobre si pozri to video v case od 2:20 do konca. Toto je najrealnejsi a najpraktickejsi test. Takuto stvorkolku proste nechcem - zadok nic nerobi.
No vidíš, nevyjel ji ani superb, ani ssangyong. Stačí se podívat na video.
Ssangyongy su sroty, jeden som mal 7 mesiacov a siel z baraku. Na videu bolo jasne vidiet, ako mu nefunguje BTC - simulacia uzavierok pribrzdovanim preklzujucich kolies, ked uz nemal Grip+ balicek s mechanickou uzavierkou zadneho diferencialu ponukany za priplatok. Toto Ssangyong nevie poriadne vyladit, rovnako sa sprava aj Torres, Korando a Tivoli.
Díky za odkaz, solidní tragikomedie. To by člověk od Toy nečekal.
mam este jeden odkaz, to video je vdaka neschopnosti Toyky ale hodne dlhe : https😐/www.youtube.com/watch?…
Toyotacke AWD-i je skratka na smiech.
Toyotacke AWD-i je skratka na smiech.
Ja v tomto videu vidim to, o com pisem - ze AWD-i jednoducho nefunguje. Je tu ukazana hromada problemov s trakciou, ked auto nemalo rychlost. Napr. od 34:00 do 34:55, alebo 46:19, resp. 46😁3. Nemas zotrvacnost, neprejdes - 28:00. Stvorkolka s hrabajucimi prednymi kolesami ide dolu svahom, zadne kolesa sa tocia dozadu a nie dopredu. Cele zle. Rozjazd do svahu v realnych stvorkolkach na povrchu s nedostatocnou adheziou vyzera inak - https😐/www.youtube.com/watch?…
No však tam máš srovnání i s jinymi. Nerozporuju že to v tom místě nevyšel z místa, stejně jako jiná auta, včetně mechanických 4x4.
Jedine co nefunguje su tvoje ocakavania... kup si dáciu wole a prekriz napravy 😁
Daciu ? Mozno ano, cakam na prve seriozne testy Dustera III, ked dosiahne dobry vysledok v EuroNCAP, o dva a pol roka po skonceni zaruky na Vitaru nad nim budem velmi vazne uvazovat. Svetlost takmer 22 cm, najazdovy uhol cez 30 stupnov a kratka jednotka su nieco, co sa mi bude velmi hodit. Keby mal aktualny Duster II lepsiu bezpecnost, nemam Vitaru, ale Daciu 😊
S tym suhlasim, kto potrebuje narocnejsi pohyb v terene kupi si Duster, alebo Vitaru... tie ovsem tiez neurobia zazraky a medzinapravovu spojku prehrejes jedna radost a maju dlhe prevody v manuale, takze prehrejes aj spojku na prevodovke 😁
Tak není Toyota jako Toyota, Toyoty s normálním pohonem mají 4x4 zcela funkční.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Naopak tyhle hybridní rádoby 4x4 jsou dobré jenom pro hejly co věří marketingu.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Naopak tyhle hybridní rádoby 4x4 jsou dobré jenom pro hejly co věří marketingu.
To väčšina dnešných 4-koliek a zažil som situáciu, kde nechcene cúvalo aj auto s uzávierkou, preto na hory vždy vozím reťaze.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
K popukání... zejména samosmích.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak to si asi nesiel so ziadnou lepsou stvorkolkou 😉
Aky postrk ? https😐/www.youtube.com/watch?… Pozriet od 28:00 do 28:15. Na zadnu napravu nejde ziadny krutiak, auto sa s preklzujucimi prednymi kolesami klze dole svahom bez toho, aby 4x4 system zasiahol. To sa stalo az potom, ked vodic auto naviedol do snehu, kde sa predok mal moznost ako tak chytit. Takto to rozhodne fungovat nema. Toyota to ma softwarovo nedoladene. Kdesi som videl test Toyoty Urban Hyrider a Grand Vitary. Obe auta su urcene pre indicky trh, Suzuki pouziva svoj Allgrip software, Toyota si ho urobila po svojom a je to rozdiel. Napriek tomu, ze su auta mechanicky zhodne, rozdiely software su vyrazne v prospech Suzuki.
Momentalne cakam na seriozny terenny test Dustera III, pretoze to, co bolo na tom testovacom okruhu Dacie v Malage bola iba nechutna parodia, 99% z toho okruhu by som dal aj so svojim byvalym Focusom II. Nepresiel by iba ten protitankovy zakop, cumak by sa mu zapichol do zeme.
Aky postrk ? https😐/www.youtube.com/watch?… Pozriet od 28:00 do 28:15. Na zadnu napravu nejde ziadny krutiak, auto sa s preklzujucimi prednymi kolesami klze dole svahom bez toho, aby 4x4 system zasiahol. To sa stalo az potom, ked vodic auto naviedol do snehu, kde sa predok mal moznost ako tak chytit. Takto to rozhodne fungovat nema. Toyota to ma softwarovo nedoladene. Kdesi som videl test Toyoty Urban Hyrider a Grand Vitary. Obe auta su urcene pre indicky trh, Suzuki pouziva svoj Allgrip software, Toyota si ho urobila po svojom a je to rozdiel. Napriek tomu, ze su auta mechanicky zhodne, rozdiely software su vyrazne v prospech Suzuki.
Momentalne cakam na seriozny terenny test Dustera III, pretoze to, co bolo na tom testovacom okruhu Dacie v Malage bola iba nechutna parodia, 99% z toho okruhu by som dal aj so svojim byvalym Focusom II. Nepresiel by iba ten protitankovy zakop, cumak by sa mu zapichol do zeme.
Žádná lepší 4x4 není. Je tam jen jedna. Důvod nefunkčnost těžko soudit takto.
Abychom si rozumeli, nikde netvrdím, že to je plnohodnotná awd, ale ze to na běžnou jízdu stačí a oproti fwd to má znatelný přínos v tom, ze se to rozjede snadněji v situacích, kdy i to fwd to zvládne nakonec.
Není to offroad, aby se řešilo křížení náprav, nulová adheze atd. To se na běžné silnici zkrátka nestane.
Abychom si rozumeli, nikde netvrdím, že to je plnohodnotná awd, ale ze to na běžnou jízdu stačí a oproti fwd to má znatelný přínos v tom, ze se to rozjede snadněji v situacích, kdy i to fwd to zvládne nakonec.
Není to offroad, aby se řešilo křížení náprav, nulová adheze atd. To se na běžné silnici zkrátka nestane.
V čase 28:04 vidieť, že ľavé zadné sa pomaly otáča dopredu aj v čase keď už sa auto nepohybuje vpred. Neskôr sa v zábere schová za ľavé predné.
V case 28:04 sa auto kusok posunulo dopredu, takze zadne kolesa sa tiez museli otacat dopredu. Potom ale predok stratil trakciu a zadne kolesa sa zacali otacat dozadu. To je zlyhanie pohonu zadnej napravy.
Možno, to práve koleso je dosť zle vidieť a nie je vždy jasné či sa točí. Ale to či auto funguje na čistom ľade, alebo na valcoch by som určite nebral ako hlavné rozhodovacie kritérium. Sú situácie keď pomôžu len reťaze. A napríklad pri Yarise Cross ma štvorkoľka vzadu lepšiu nápravu.
Ty me bavis. Hybridy jsou na trhu pres 20 let, kazdy si je mohl nastudovat, tady uz to vysvetlovaly spousty lidi, a ty porad dokazes psat o tom, ze jsou Toyoti hybridy slozite. Navzdory realite a a prokazane provozni spolehlivosti.
Dobra prace 😉
Dobra prace 😉
Jenik3
Před lety jsem vždy slyšel, že auto se má dobre zahřát plynulou jízdou (motor a převodovka).
Jak se zahřeje motor v hybridu, když se spustí sporadicky?
Pro můj případ cesty do školky 10-15minut.
Jak se zahřeje motor v hybridu, když se spustí sporadicky?
Pro můj případ cesty do školky 10-15minut.
Musíš na něj foukat fénem, tupče.
Proč mu neodpovíš slušně? Takové otázky se hybridářům nelíbí, že?! 😒]
Arese, teď vážně, opravdu si myslíš, že je ten systém, který funguje přes 20 let o tolik složitější, než ta 1.5TSI, co máš v autě ? Chápu, máš rád spalováky, trollíš tu za ně, ale reálně si myslíš, že to HEV je nějaký větší risk, než TSI ? Jsou na to dokonce i statistiky spolehlivosti. Fakt si tohle myslíš ? A jestli ano, tak proč ?
tak složitější určitě je, o tom snad není potřeba polemizovat, ale souhlasím, že spolehlivost je u Toyoty rozhodně vynikající a léty ověřená. Mnohem spíše je to otázka ceny, ale to si musí každý spočítat sám :-!
Já ti nevím, jestli moderní turbomotor s přímým vstřikem je zrovna jednoduchý a vždy spolehlivý, kdyby to srovnával s Felicí, tak ani nemuknu 😁
když to chceš takto demagogicky srovnávat, proč nedat jako příklad motor z trabantu ? 😁
No, protože to takto srovnávat musíš 😁 Pokud tvrdíš o jednom složitém motoru, že je méně složitý jen na základě toho, že před třiceti lety ten motor byl uplně o něčem jiném.. tedy tvrdí Arese, ne ty
Na mieste je skor otazka ako funguje koncernovy hybrid s 1.4/1.5tsi, ktory ma motor s turbom a priamym vstrekom tj riesenie omnoho haklivejsie na studenu prevadzku nezahriateho motora... tam je to asi v pohode 😄
Jen blbni, jako kdyby nestačilo, že máme dva tábory pacientů ICE a EV. Ještě do toho prdni hybridáře. 😁
Fuj, "rozděluješ společnost!" ....také moderní mantra ... 😁 😁
Fuj, "rozděluješ společnost!" ....také moderní mantra ... 😁 😁
Ale pokud trollí tak fajn, já se tomu taky zasměju, jen objektivně jeho TSI je stejně složitý moderní krám, jako HEV 😁 Kdyby napsal, že má Felicii, tak mlčim 😁
Nepřímovštřiková a nepřeplňovaná Alfa 156 by ti nestačila? 😄
Kdyby to nebyla Alfa, tak se mužem bavit 😁 , ale souhlasíš tedy, že to moderní TSI si nemá co vyčítat s hybridem ?
Nesouhlasím, TSI může být spojeno s manuální převodovkou (pokud se tedy panstvo ve Vlkohradu uráčí). :yes:
Jednoduse - na zacatku jede v jinem rezimu, nez se prohreje motor a olej. Teprve kdyz podminky hybridniho systemu splnuji nejaka kriteria, tak jede v plne hybridnim rezimu, kdy vypina spalovak co nejcasteji. V lete to muze byt behem dvou tri kilometru, v zime to muze trvat dele (treba az 10 minut). Kdybys chtel, dokazal bych jeste na YouTube vybrabat videa nejakeho chlapika z Kanady, kde je to celkem pekne videt.
Nevim, jak je to u soucasne generace hybridniho systemu (uz me nebavi studovat detaily), ale uz druhy Prius si po nastartovani prosel ctyrmi ruznymi fazemi, kdy postupne hybridnimu systemu "povoloval oteze" podle vnitrnich teplot (olej, baterka, ...) a vnejsich podminek (teplota...).
Ty jako ridic to samozrejme neresis, proste sednes a jedes a ten hybridni system se o sebe postara sam.
Nevim, jak je to u soucasne generace hybridniho systemu (uz me nebavi studovat detaily), ale uz druhy Prius si po nastartovani prosel ctyrmi ruznymi fazemi, kdy postupne hybridnimu systemu "povoloval oteze" podle vnitrnich teplot (olej, baterka, ...) a vnejsich podminek (teplota...).
Ty jako ridic to samozrejme neresis, proste sednes a jedes a ten hybridni system se o sebe postara sam.
V praxi to ale znamená, že těch prvních 2-5 km můžeš jet za spotřeby šestiválcové atmosféry.
No to nevim, i v zime se s Priusem malokdy na prvnich par kilometrech dostanu na dvouciferna cisla spotreby benzinu. Ale mozna je to tim, ze prvnich par stovek metru jedu obytnou zonou.
Dvouciferná ne, ale po malém městě klidně 7-9 ano. I v obytné zóně, stačí prostě přidat trochu plyn při výjezdu
Chces mi tvrdit, ze sestivalcova atmosfera se v zime rozjede a v prvnich minutach ma spotrebu 7-9? To snad ne 😊
I moje Kia, ktera je proste objektivne horsi hybrid nez ten od Toyoty, ma v prvnich minutach spotrebu klidne pres 20 litru (kratkodobe) a musim ujet aspo par kilometru, abych se dostal na jednociferna cisla. Ano, hodne toho dela velikost a vaha auta, ale ten rozdil je tam patrny i tak (Kia dokaze byt usporna na delsich trasach (o vikendu jsem jel za neco malo pres sest litru), ale na tom startu proste s Toyotou prohrava. A nejak nechci verit tomu, ze by v tomhle sestivalcova atmosfera nejak excelovala 😉
I moje Kia, ktera je proste objektivne horsi hybrid nez ten od Toyoty, ma v prvnich minutach spotrebu klidne pres 20 litru (kratkodobe) a musim ujet aspo par kilometru, abych se dostal na jednociferna cisla. Ano, hodne toho dela velikost a vaha auta, ale ten rozdil je tam patrny i tak (Kia dokaze byt usporna na delsich trasach (o vikendu jsem jel za neco malo pres sest litru), ale na tom startu proste s Toyotou prohrava. A nejak nechci verit tomu, ze by v tomhle sestivalcova atmosfera nejak excelovala 😉
Barik psal, že mu to jezdí za 9, tak vycházím z toho 😁 20 na sto je maso, ale tak velky auto, studený turbomotor...ty si vzal PHEV, nebo jen HEV ? Nějak jsem se tě pak zapoměl zeptat.
Jenom HEV, protoze Huyndai/Kia PHEV (zatim?) neumi. Mit PHEV, kde nastartuje spalovak pokazde, kdyz se moc nadechnes, by mi dost vadilo.
My měli pujčenyho Tucsona s tim PHEV, jelo to pekne, ale spotřeba nešla pod 9 na sto 😁
Spotrebu tolik neresim, ale ten system od Huyndai/Kia resi jenom to, jestli se spalovak pouziva k pohonu auta. A kdyz ne, tak tvrdi ze jede v EV rezimu, i kdyz evidentne jede spalovak kvuli topeni. Takhle se chova i moje HEV.
A podle recenzi, co jsem videl, je skoro nemozne jezdit bez spalovaku, kdyz je venku pod 15 stupnu Celsia. To u mne neni PHEV 😊
PHEV Toyoty proste spalovak nezapne, pokud nedojde baterka, nebo neproslapnes plyn az na podlahu (nebo neni venku pod -10 C) . A u RAV4 PHEV mozna ani ten plyn na podlaze nevadi (slysel jsem, nemam osobni zkusenost).
A podle recenzi, co jsem videl, je skoro nemozne jezdit bez spalovaku, kdyz je venku pod 15 stupnu Celsia. To u mne neni PHEV 😊
PHEV Toyoty proste spalovak nezapne, pokud nedojde baterka, nebo neproslapnes plyn az na podlahu (nebo neni venku pod -10 C) . A u RAV4 PHEV mozna ani ten plyn na podlaze nevadi (slysel jsem, nemam osobni zkusenost).
Já tu RAV jel chvíli, v přímce to jelo burtálně na to, jaká je to krabice, ale v zatáčkách už ta fyziky je znát 😁 Myslím, že se spalovak zapojoval, když si dal plný, ale je to řadu let.
Pokud máš aktivní EV mod, ani plnej plyn neaktivuje spalovak. Hybridní a nejakej ten city jo. Hybridni klasika, jak znáš ty, city byl EV mod kromě plného plynu ( to myslim znas z priusu, tam to je asi stejně), a EV mod byl komplet elektrika i při KD.
Miesas studeny motor s ohriatym. Barikovi studena V6 atmosfera v meste iste nebasti 9l benzinu, a ani ohriata. To bude isto spotreba plynu prepocitana na spotrebu benzinu.
Studeny motor vzdy basti vela a hybrid nemoze byt vynimka. Rozdiel pri hybride je ten, ze pri tej zvysenej spotrebe studeneho motora vzdy dobija aj baterku tj ta spotreba bude nizsia pretoze to pak vyuzije s EV.
Okrem ineho spotreba po studenom starte je vysoka vzdy a vzdy to klesne na deklarovane hodnoty po dajme tomu 10-20km... asi irelevantne sa o tom rozpisovat.
Studeny motor vzdy basti vela a hybrid nemoze byt vynimka. Rozdiel pri hybride je ten, ze pri tej zvysenej spotrebe studeneho motora vzdy dobija aj baterku tj ta spotreba bude nizsia pretoze to pak vyuzije s EV.
Okrem ineho spotreba po studenom starte je vysoka vzdy a vzdy to klesne na deklarovane hodnoty po dajme tomu 10-20km... asi irelevantne sa o tom rozpisovat.
Irelevantní to není, protože někdo, kdo s tím nejezdil, pak muže být uveden v omyl. Byla to regulérně položena otázka. Jak to má Barik nevím, doufám, že nám to příjde vysvětlit, vedle psal, že V8 jezdí za náklady na 4válec, tak uvidíme 😁
Barik to preratava vzdy z plynu na benal.
"Irelevantní to není, protože někdo, kdo s tím nejezdil, pak muže být uveden v omyl" - zaujima ma ako k tomu dojde, ked mal predtym niekto diesel alebo benal TSI a ma zvolenu priemernu spotrebu po starte, vzdy tam musel mat vysoke cislo kym sa motor neohrial a nenabehal par km... pak asi zistil ze priemerka po dlhsej jazde je nizsia nez ta po studenom starte a malo prejdenych km...
Na Colte bol 1.3 MPI s manualom, spotreba bola 18l/100 ked som vychadzal z garazi a po 5 km na konci trasy uz mala pod 7l/100...
"Irelevantní to není, protože někdo, kdo s tím nejezdil, pak muže být uveden v omyl" - zaujima ma ako k tomu dojde, ked mal predtym niekto diesel alebo benal TSI a ma zvolenu priemernu spotrebu po starte, vzdy tam musel mat vysoke cislo kym sa motor neohrial a nenabehal par km... pak asi zistil ze priemerka po dlhsej jazde je nizsia nez ta po studenom starte a malo prejdenych km...
Na Colte bol 1.3 MPI s manualom, spotreba bola 18l/100 ked som vychadzal z garazi a po 5 km na konci trasy uz mala pod 7l/100...
No, jak k tomu dojde - já jsem taky si to musel vyzkoušet. Ale jak by k tomu došel, stačí si občast číst diskuze a špatně nabýt dojmu.
Narazal som skor na to, ze kazdy kto mal niekedy auto s PP musel prist do situacie s vysokou spotrebou po starte.
Jedine, ze by sledoval dlhodobu spotrebu, ale to si v Toyote mozes nastavit, ktoru ti bude zobrazovat.
Jedine, ze by sledoval dlhodobu spotrebu, ale to si v Toyote mozes nastavit, ktoru ti bude zobrazovat.
Zalezi asi jak je to studené. Beru teď můj příklad, kdy teď vyjedu a během kilometru, možná i méně, už se přepíná v nízké zátěži na EV.
Zalezi ako je nabita baterka a aka je vonkajsia teplota, ked tam mas aspon 1/3 baterky a vonku je 25st, tak to aj pri studenom starte ide hned na EV a spalovak pripoji neskor. Asi zalezi v akom rezime ECO, Normal atd., ci mas pustenu klimu AC a musi chladit, alebo naopak mas 27st a potrebuje teplo zo spalovaku.
Hybridný systém naplno zapája EV, až keď je dostatočne zahriaty spaľovací motor. Auto, teda celý systém v Toyote si to riadi sám, preto je tam aj E-CVT prevodovka aby človek, čo najmenej do toho zasahoval. V zime má hybrid pochopiteľne horšiu efektivitu/spotrebu.
... To bylo ovšem v dobách, kdy bylo lidstvo neuvědomělé a chudé. Člověk - a jen některý - měl nedokonalé auto, vesměs jen jedno, ještě k tomu s prehistorickým, ošklivým spalovacím motorem, dokonce bez jakékoliv elektrifikace.
Dnes je lidstvo bohaté a tu uvědomělost do něj natlučeme, pokud ještě někdo váhá.
Takže jednoduše, musíš mít minimálně dvě káry, jednu malou levnou na cestu "do školky" co zabírá málo místa a málo žere a jednu velkou velkou pohodlnou na delší rychlejší cesty. Samozřejmě obě elektrické. A nemusíš se stresovat se zahříváním.
Celý život přehodnotit, postavit někde na poli pasivní krabici s vlastní elektrárnou na střeše. A makej, jinak si auto nezasloužíš. Na jedno auto zapomeň, minimálně dvě, rodina klidně tři. To by v tom byl čert, abychom z tebe ty prachy nevyrvali.
(Pro ty, co mě neznají - celé hořká ironie.)
Dnes je lidstvo bohaté a tu uvědomělost do něj natlučeme, pokud ještě někdo váhá.
Takže jednoduše, musíš mít minimálně dvě káry, jednu malou levnou na cestu "do školky" co zabírá málo místa a málo žere a jednu velkou velkou pohodlnou na delší rychlejší cesty. Samozřejmě obě elektrické. A nemusíš se stresovat se zahříváním.
Celý život přehodnotit, postavit někde na poli pasivní krabici s vlastní elektrárnou na střeše. A makej, jinak si auto nezasloužíš. Na jedno auto zapomeň, minimálně dvě, rodina klidně tři. To by v tom byl čert, abychom z tebe ty prachy nevyrvali.
(Pro ty, co mě neznají - celé hořká ironie.)
Teď se mládí vozí v Riu s motorem 1.25, což tak nějak odpovídá co tomu malé(krátké) a malý motor, který pochopitelně na toto stačí.
Jestli hybrid běží českou cestu školky (převážně do kopce), tak tam velký přínos nevidím.
Ta 1.25 je atmosféra a zahřeje snad dobře za těch 10minut ranní jízdy.
Jestli hybrid běží českou cestu školky (převážně do kopce), tak tam velký přínos nevidím.
Ta 1.25 je atmosféra a zahřeje snad dobře za těch 10minut ranní jízdy.
Na prvních 5-10 minut jízdy se studeným motorem je fuk, jestl ije to hybrid, nebo čisté ICE. Nejhorší na tom bude přímovstřik, tomu takový režim nedělá dobře z principu karbonování. Mám 2x 2.0. Jedno je atmosféra s HDM, druhé hybrid. Studené na ten rozvoz do školky, či do obchodu to žere +/- stejně. Rozdíly se dějí až pak, nebo při zahřátém motoru a to výrazné.
edit: Aby bylo jasné pro zastánce HEV, kydž se už jede 10km, tak tam se ta spotřeba velmi rychle sníží, ale já jezdím rádius 1-2km občas, bydlím na malém městě a tam je to prostě rovno ICE, pokud nezapnu EV režim, nebo nějakou takovou blbost a nedávám si pozor, jak šlapu na plyn.
edit: Aby bylo jasné pro zastánce HEV, kydž se už jede 10km, tak tam se ta spotřeba velmi rychle sníží, ale já jezdím rádius 1-2km občas, bydlím na malém městě a tam je to prostě rovno ICE, pokud nezapnu EV režim, nebo nějakou takovou blbost a nedávám si pozor, jak šlapu na plyn.
Na 1-2 km sis mel koupit kolobezku 😉
Proč taková invektiva ? Alespoň všichni vidí, že jsem objektivní ať už řídím cokoli 😊 Já si před školku radši beru archaický benzín, protože mne bude méně mrzet, že ho někdo odře, nebo nejradši chodím pěšky. Vím, že to takhle funguje a nemám s tím problém. Ta výhodnost HEV je pak v kombinaci všech tras proti ICE výrazná, ale pokud někdo jezdí 1-2km tam a zpět, tak tady EV nemá konkurenci.
To nebyla invektiva, ale pokus o odlehceni - viz ten mrkajici smajlik.
Jo, na kratke trasy EV proste nema konkurenci.
Jo, na kratke trasy EV proste nema konkurenci.
Já preferuji pěškobus 😁
Dobrá beru, já spíš, že ono to nevyzní zrovna pozitivně, ještě by byla samozřejmě varianta plugin.
Dobrá beru, já spíš, že ono to nevyzní zrovna pozitivně, ještě by byla samozřejmě varianta plugin.
Pak prijde na řadu ekonomická stránka věci. Ojeté Rio za 250k se spotřebou cca 6l nebo alternativa...
Ojetiny do toho netahejme, protože pokud někdo jezdí takové ***čky, tak tady mužeš vytáhnout Fabii za 50 tisíc už moc proti tomu ekonomicky namítat nejde 😁
No jasne, pokud zacnes porovnavat nove auto s ojetinou, tak nove auto vzdy prohraje.
Mohl bys klidne porovnat ojete Rio s ojetym Priusem. Za stejne penize bys u Priusu dostal vetsi auto s lepsi spolehlivosti a spotrebou.
Mohl bys klidne porovnat ojete Rio s ojetym Priusem. Za stejne penize bys u Priusu dostal vetsi auto s lepsi spolehlivosti a spotrebou.
Nové vs staré je nefér, ale člověk se tomu občas nevyhne.
Já jen, že Yaris cross ma na délku 4.2m, což je akceptovatelné na skákání do města. Podobne Nissan Juke. Rio má 4.06m.
Já jen, že Yaris cross ma na délku 4.2m, což je akceptovatelné na skákání do města. Podobne Nissan Juke. Rio má 4.06m.
Chápu, že máš co říct k Priusu, problém tohoto vlákna - zahřívání motoru - to ale také neřeší. S tím na tom bude, v daném režimu, Prius podobné jako to Rio.
Nebude. Na ceste do skolky na tom bude podobne jako Rio, na ceste zpet bude vyrazne lepsi.
To je taky dobré si uvědomit, že HEV není spása pro ty, co fakt jedou 3km a pak to zase vypnou. A že i takových lidí je ve městech spousta.
Ano, pokud někdo bude jezdit fakt tam a zpět a pak to zase vypne, at si koupí EV/Plugin a nebo nepřímovstřikové nejlevnější autíčko s nejmenším motorem. Vše ostatní bude +/- podobné. Když jsem tyhle popojíždky jezdil s dieslem (udělal jsem to 2x v životě k té školce, protože to bych schytal 😁), tak to žralo taky tak.
Já jezdím kombinaci okresek, dálnic a tam už to je mnohem zajímavější. O víkendu trasa Praha západ - Příbram a jen dálnice 135 tempomat + párkrát k omezovači za 6,3, okresky pak 5-5,5. Zpátky pak po zastavení Příbram zadem k D5 (Zdice) za 3,3 - tomu se mi nechce věřit, jezdím normálním tempem..
Za květen podobný mix jízd mám asi 600 km s prumerem 5,8, to mne příjde fajn, na urovni dieslu a hlavně taky fakt ,že s tím jezdím naprosto normálně, jako s každým spalovákem a nemusím se nějak omezovat. Jen má spotřeba není zrovna typická pro zdejší komunitu, kdo s tím jezdí a umí jezdit, aby to žralo méně 😁
Já jezdím kombinaci okresek, dálnic a tam už to je mnohem zajímavější. O víkendu trasa Praha západ - Příbram a jen dálnice 135 tempomat + párkrát k omezovači za 6,3, okresky pak 5-5,5. Zpátky pak po zastavení Příbram zadem k D5 (Zdice) za 3,3 - tomu se mi nechce věřit, jezdím normálním tempem..
Za květen podobný mix jízd mám asi 600 km s prumerem 5,8, to mne příjde fajn, na urovni dieslu a hlavně taky fakt ,že s tím jezdím naprosto normálně, jako s každým spalovákem a nemusím se nějak omezovat. Jen má spotřeba není zrovna typická pro zdejší komunitu, kdo s tím jezdí a umí jezdit, aby to žralo méně 😁
Ja jel o vikendu 400km bez dalnic (az na jednu kratkou vyjimku) a skoncil jsem se spotrebou 3,5. Ne***l jsem se ani nespechal, proste s provozem. Tohle ty hybridy proste umi.
(uznavam, ze jsem pritom ujel kus jen na baterku. Kdybych to neudelal, byla by spotreba tesne pod 4 litry).
(uznavam, ze jsem pritom ujel kus jen na baterku. Kdybych to neudelal, byla by spotreba tesne pod 4 litry).
Jo, však tady se shodujeme, tohle hybrid umí, umí i na tý dálnici jet za normální spotřeby. Já mám spíše psychologickou hranici, kdy tam mam nastavenu aktuální spotřebu, tak se mi na to nechce moc šlapat, ale stejně to nevydržím. Jezdím s tím svižněji a do 7-7,5 na sto mne to příjde na takové tempo v pořádku. Ale to jsme to téma už odtáhli od Crosse dost daleko.
S tou krátkou trasou po našem maloměstě mam stejnou zkušenost i s Yarisem 3 HSD, ale pak to padá pod 5
S tou krátkou trasou po našem maloměstě mam stejnou zkušenost i s Yarisem 3 HSD, ale pak to padá pod 5
Tak každej nemusí urvat rekord ve spotřebě a vždy záleží na trasách a stylu jízdy.
Tvoje spotřeba je cca ta dieselová a je v pohodě. Jak píšeš, když pojedeš extrém, tak budeš okolo 4 litrů a když se s tím netrápíš, no tak seš u 6.
Kdybych jezdil kratší trasy a víc na to šlapal a bylo by víc města, tak bych jezdil taky okolo 6. Takhle se teď mimo mrazy motám spíš okolo 5.
Časem to zajedeš a ještě se s tím víc sžiješ a přejde tě zkoušení dynamiky a půjde to ještě níž.
Na ty přískoky byla a je prostě nejlepší nepřímovstřiková atmosféra ve stylu 1.5 DPI od Hyundai. Vše ostatní je drahé a nebo se to ničí a ještě to žere.
Tvoje spotřeba je cca ta dieselová a je v pohodě. Jak píšeš, když pojedeš extrém, tak budeš okolo 4 litrů a když se s tím netrápíš, no tak seš u 6.
Kdybych jezdil kratší trasy a víc na to šlapal a bylo by víc města, tak bych jezdil taky okolo 6. Takhle se teď mimo mrazy motám spíš okolo 5.
Časem to zajedeš a ještě se s tím víc sžiješ a přejde tě zkoušení dynamiky a půjde to ještě níž.
Na ty přískoky byla a je prostě nejlepší nepřímovstřiková atmosféra ve stylu 1.5 DPI od Hyundai. Vše ostatní je drahé a nebo se to ničí a ještě to žere.
Jo je to tak... já jen chtěl dát odpověď na ty otázky výše. Mám stejnou zkušenost i s Yarisem HSD 3. generace, taky to nejdřív vylítne a pak to padá.
Hyundai, nebo pak ta Kia o které se mluví výše, popřípadě Renault dělá nepřímovstřikové TCe (nebo dělal) do Clia, tak to taky.
Hyundai, nebo pak ta Kia o které se mluví výše, popřípadě Renault dělá nepřímovstřikové TCe (nebo dělal) do Clia, tak to taky.
No dobře, vážně.
Pokud bys chtěl hybrid, z jakéhokoliv důvodu - jako že jsme v diskuzi pod článkem o hybridu - a zároveň tím "ušetřit" jedno auto v rodině, v tomto daném specifickém způsobu užití (školka 10-15 min. do kopce) a netrápit se s problematikou zahřátí motoru, je třeba vybrat plug-in, co to zvládne bez nastartování spalováku.
...(a krabice na poli s vlastní elektrárnou na střeše ovšem opět zůstává ve hře, v ideálním případě.) 😄
Pokud bys chtěl hybrid, z jakéhokoliv důvodu - jako že jsme v diskuzi pod článkem o hybridu - a zároveň tím "ušetřit" jedno auto v rodině, v tomto daném specifickém způsobu užití (školka 10-15 min. do kopce) a netrápit se s problematikou zahřátí motoru, je třeba vybrat plug-in, co to zvládne bez nastartování spalováku.
...(a krabice na poli s vlastní elektrárnou na střeše ovšem opět zůstává ve hře, v ideálním případě.) 😄
Ivo Pěkník
Navzdory omezené nabídce motoru a kontroverznímu designu jde o aktuálně nejprodávanější model Toyoty v Evropě a soudě podle množství diskusních příspěvku o vcelku zajimave auto. Sam bych o nem jako o městském přibližovadle pro manželku uvažoval, ale rikam si, proc za podobne penize (700-800k) rovnou nesahnout po lepe odlhlucnenem, hodnotněji vyhlížejícím a v Japonsku montovanem Lexusu LBX?
Pokud se vylepsilo to odhlučnění, o kterém se píše, osobně nevidím důvod pro lexus. Podvozkove stejné, uvnitř trochu stisnenejsi. Ve srovnání základní LBX a top Yaris cross mi vychází lépe cross. Něco jiného je, když si vezmeš top výbavu, která má věci co cross mít nemůže. Ale tam jsme zase uplne v jiné cenovce.
Po dvoch rokoch používania, je viac vecí, ktoré sklamú. Lakovanie, na každej časti karosérii nie je problém nájsť pod lakom smietku/hrčku, lak samotný veľmi mizerný pod dvoch rokoch. Plastové lemy blatníkov a podbehy sú dotlčené od kamienkov ako keby malo auto 10 rokov. Interiér hlavne dvere, látka/čalúnenie je absolútne nevhodná na dvere, koberec v celom aute na podlahe/filc hrubý a ako by bol o číslo väčší ako samotné auto, nikde poriadne nesedí, to sú všetko veci, ktoré má Yaris Cross aj v najvyššej výbave. Spracovanie veľmi kolíše kus od kusu, spätné zrkadlá pri zatvorení dvermi sa trasú ako by šli odpadnúť, nehovoriac, že sa zatvárajú každé inak, nie súčasne, extrémne šetrenie na každom kroku. Keď to porovnám s konkurenciu ktorú mám v okolí, Hyundai Kona alebo VW T-rock, je to veľmi smutné porovnanie. Pri aktuálnej cene, modernizovaného modelu, ešte smutnejšie.
Upřímně. Ještě jsem neviděl Toyotu, kde by obě zrcátka se sklapela stejně. Už od aurise vždy u spolujezdce o trochu dřív než u řidiče. Úplně každá. Až si říkám, že je to zamerne, ale nevím proč.
Tyhle věci vůbec u našeho nejsou. Ale máme najeto jen nějakých 25tis km. Tak uvidíme časem. Náš je 08/2022 MY2023. Možná tam něco už upravovali. To jsem nezkoumal.
Tyhle věci vůbec u našeho nejsou. Ale máme najeto jen nějakých 25tis km. Tak uvidíme časem. Náš je 08/2022 MY2023. Možná tam něco už upravovali. To jsem nezkoumal.
Najdes vzdy ludi, kt toto budu pisat pri nejakej znacke, o YC som uz videl pisane jak je uplne vsetko spatne od jednej osoby. Pokial viem YC ma hrubku laku hrubsiu ako, niektori konkurenti napr KIA, H/K, ktori zacali setrit na Ceedoch/i30.
Namerana hrubka laku v teste bola myslim okolo 100-110um.
Stazovat si na koberec, alebo latkove vyplne dveri nevis, pride mi to blbost ved si to snad zistili pri kupe... plast na lemoch je potrebne osetrit pripravkom na plasty. Je jasne, ze sa to omlati, asi lepsie nez by sa omlatila karoseria keby tam nie su.
Namerana hrubka laku v teste bola myslim okolo 100-110um.
Stazovat si na koberec, alebo latkove vyplne dveri nevis, pride mi to blbost ved si to snad zistili pri kupe... plast na lemoch je potrebne osetrit pripravkom na plasty. Je jasne, ze sa to omlati, asi lepsie nez by sa omlatila karoseria keby tam nie su.
Ja Prvni 123
Nove auto uz bez tech elektronickych vymyslu koupit nejde.
Ted tomu davaji korunu povinnym sledovacim zarizenim.
Skoda, pro me uz je novy auto nekoupitelny.
😒
Ted tomu davaji korunu povinnym sledovacim zarizenim.
Skoda, pro me uz je novy auto nekoupitelny.
😒