Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
Rasto
Kia prečo? Rozumiem tomu niekto? Chápem to pri prerobenom spaľováku, ale pri ev platforme?
Třeba proto, že přední pohon není vůbec tak špatný, jak se často prezentuje, protože poskytuje výrazně lepší stabilitu a účinek při rekuperaci než čistá zadokolka, když je při brzdění předek zatížený a zadek se odlehčuje. Taky proto, že na předokolky je zvyklá naprostá většina potenciálních zákazníků, na které tento model míří.
Díky přednímu pohonu zůstane více prostoru na zavazadelník...
Díky přednímu pohonu zůstane více prostoru na zavazadelník...
Tak neviem - prudšie brzdenie obstarajú brzdy.
Že by sa niekto sťažoval na nestabilitu pri koncernovej rw, tesle rwd,h/k rwd platforme som nezaznamenal, zato na Konu nájdeš sťažnost v kazdom teste. Z vlastnej skúsenosti viem, že už 140kw z naftoveho motoru bolo na prednú nápravu veľa a to tam bol celkom ťažký motor nad ňou.
Kufor, je jediný realny argument, ale aj to sa dá vyvážiť frunkom.
A hlavne reťaze by asi mali byť povinná výbava pri FWD elektromobiloch.
Že by sa niekto sťažoval na nestabilitu pri koncernovej rw, tesle rwd,h/k rwd platforme som nezaznamenal, zato na Konu nájdeš sťažnost v kazdom teste. Z vlastnej skúsenosti viem, že už 140kw z naftoveho motoru bolo na prednú nápravu veľa a to tam bol celkom ťažký motor nad ňou.
Kufor, je jediný realny argument, ale aj to sa dá vyvážiť frunkom.
A hlavne reťaze by asi mali byť povinná výbava pri FWD elektromobiloch.
Kia EV 3 má frunk 25litrů, což je slušné. Jiní výrobci u větších BEV s RWD nedokážou frunk nabídnout.
Renoo
Cena, nabíjení pomalé, spotřeba vzhledem ke tvaru nebude žádné terno, absence 800V = zásadní výhody HMC,... k čemu to je a proč bych si to měl koupit?
Vzhledem k předpokládanému využití menšího auta spíše do města a okolí, navíc s dostatečně velkou baterií a dojezdem, není dražší 800V architektura potřeba a spíše než rychlost nabíjení budou zákazníci řešit jiné věci, hlavně tedy cenu.
ericn
Další bezduché a bezpohlavní auto, úplně bez výrazu :no: Jak Kia dělala pěkná auta, viz Proceed, tak tyhle elektrické plechovky jsou humus…
PowerHouse
když tam dali těch 400 a ne 800V nabíjení?
Levné EV budou zasírat nabíječky a tím zablokují rozšíření elektromobility.
Levné EV budou zasírat nabíječky a tím zablokují rozšíření elektromobility.
To je nesmysl.
Pro levna EV nedava 800V (temer) zadny smysl.
A cena 800V aut bude VZDY vyssi.
Pro levna EV nedava 800V (temer) zadny smysl.
A cena 800V aut bude VZDY vyssi.
Ani při 81,4 kWh baterce?
Bude třeba počkat na facelift, až tam těch 800V dají. Potom se modely s 400V vyhodnotí jako starý neprodejný krám.
Bude třeba počkat na facelift, až tam těch 800V dají. Potom se modely s 400V vyhodnotí jako starý neprodejný krám.
a proč se na to ptáš tady?
To se musíš zeptat konstruktérů.
Don Vito ani Horký Rom ti na to správnou odpověď nedají 😄
To se musíš zeptat konstruktérů.
Don Vito ani Horký Rom ti na to správnou odpověď nedají 😄
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
hiphop
johny555
všechno ostatní je více-méně přijatelné. Základní tesla 3 je za 1M a od toho se vše odvíjí. Nějaké srovnávání s Volvem či ID3kou je blbost, to jejich paběrkování na trhu nikoho moc nezajímá. Jestli to má mít úspěch, vzhledem k menší velikosti a menším nabíjecím výkonu musí být alespoň o 20 procent levnější, takže základ pod 800 tisíc při rozumné základní výbavě.
Jenže se obávám, že ta cena nebude nijak nízká.Protože to auto je vlastně jen menší ( a přitom není zas tak úplně malé, velikost mezi Karoqem a Kamiqem, vnitřek může být stejný jako v Karoqu, takže u nás bráno kompaktní SUV). Nabíjení z 10-80% za cca 30-31min. Plně srovnatelné s konkurencí, včetně Tesly. Záleží také na spotřebě (Kona i Niro jsou o něco větší a spotřebu mají výbornou) a prý bude křivka nabíjecího výkonu velmi plochá (opět výhoda, že nepotřebuješ až tak výkonou nabíječku, kvůli krátkému špičkovému výkonu). Pro tvé srovnání s Teslou má EV3 výhodu ve V2L, a menší ztráty při nabíjení u H/K, protože používají články s menším vnitřním odporem.
Výbava zřejmě bude bohatá, tak předpokládám že cena základu pod 800 tisíc nebude ani náhodou spíš 900 tisíc.
A počítá se do budoucna s AWD verzí.
Výbava zřejmě bude bohatá, tak předpokládám že cena základu pod 800 tisíc nebude ani náhodou spíš 900 tisíc.
A počítá se do budoucna s AWD verzí.
Souhlas s tím, že to auto není tak malé. Prostorné a kufr je jako běžné středně velké SUV typu Karoq/XCeed/Corolla Cross. S nabíjením 30 min. i 400V architekturou bych taky neměl problém. Kvůli tvaru mám trošku obavu o spotřebu, záleží taky jestli se celková efektivita nezlepšila. Škoda, že to není zadokolka, ta trakce by byla lepší, 4kolka by to vyřešila, ale to znamená vyšší cena, hmotnost, spotřeba.
Pepa_007
V parametrech mi chybí top speed...... .
Důležitý údaj.
Důležitý údaj.
skejpa
400V je v této třídě standard, ano. Ale právě proto by bylo super mít něco s 800V. Asi by to bylo o chlup dražší ale nabíjení 18 minut vs 35 minut, to je sakra rozdíl. Tím by se odlišila EV3 od zbytku naprosto totožných aut jen s odlišnou kastlí. A přiznejme si, Kia je stále Kia. Volvo EX30 bude silný konkurent. Mladá ženská si vybere Volvo před Kiou nehledě na parametry.
Nárůst EV v ulicích je tam prostě pozorovatelný, což ve většině Evropy vůbec neplatí (s výjimkou třeba Norska). Navíc do toho byznysu jdou typicky „elektronické“ firmy co mají know how „na elektriku“ a auta nikdy nedělali. Není to státní projekt někoho ohromit (a tedy to bušit někde na sklad), je to obrovská příležitost pro nové výrobce. Pro západní výrobce je to výrzné nebezpečí, protože tyhle firmy si sbírají zkušenosti jak udělat solidní auto, zatímco tradiční výrobci spíše spí a sní o nekonečné výrobě spalovacího motoru.