Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMartin Vaculík a BMW i3 rozebrané do šroubku: Co nesmíte udělat, když jej nabíjíte
103 komentářů
Ada je zase tady
Už se ten Vaculík naučil řídit? Nebo stále sedí za volantem s brutálně pokrčenýma rukama? :no: Neřidič je na jeho místě nedůvěryhodnou osobou.
Neřidič jezdí v dieselu.
https😐/www.idnes.cz/…506_automoto_isv
"Naftová auta odnaučila lidi řídit, říká šéf policejních řidičů"
"Kdo má naftové auto, neumí řídit elektromobil."
"Nafťáky odnaučily lidi řídit, předvídat"
https😐/www.idnes.cz/…506_automoto_isv
"Naftová auta odnaučila lidi řídit, říká šéf policejních řidičů"
"Kdo má naftové auto, neumí řídit elektromobil."
"Nafťáky odnaučily lidi řídit, předvídat"
apoho
Pane docente Mikesusi.
Z toho rozhovoru s požíračem našich daní jsem si odnesl pouze, že😒br /> - Polovina lidí by si jej klidně vzala domů, druhá už tím nechce v životě jet. Záleží na osobním náhledu na elektromobil. Spousta lidí změnila názor k lepšímu, spoustě zůstal stejný. Myslím, že pro běžný výkon naší služby to stále není.
-Kde se vám čistě elektrický vůz nejvíce hodil?
Ve městě. Ve službě se může stát cokoli, například železniční neštěstí na Moravě, ale enyaq mi tam nedojede. Když se služba zničehonic úplně změní, nemůžu říci, že pojedu jiným autem. To by bylo minimálně půlhodinové zdržení, což může být velký problém. Trasa by se musela plánovat podle nabíječek. Například po cestě do Litomyšle není jediná nabíječka v systému Chargee (Platforma pro fleetové zákazníky, která spojuje vlastníky dobíjecí infrastruktury s majiteli elektromobilů. Slouží k řízení a správě flotil. Řidiči v ní najdou dobíjecí stanici a po nalplnění akumulátoru přes systém Chargee zaplatí – pozn. red.). V Litomyšli budu půl hodiny čekat a pojedu do Moravské Třebové. Většinu času střežím vozidlo a čekám. Nevím, zda se mi to protáhne, nebo zkrátí. U tohoto stylu služby nemůžeme plánovat. Potřebujeme auto, které případně natankuji na benzince a předběhnu frontu, když budu moci. Ale u elektromobilu to tak rychle nejde.
Pořád nechápu, co je k tomu na obhajeni tě výhodnosti EV, že od roku 2035 by se měla vyrábět pouze EV?
Jo a blahopřeji k 6 palcum za 10 minut 😄 😄
Z toho rozhovoru s požíračem našich daní jsem si odnesl pouze, že😒br /> - Polovina lidí by si jej klidně vzala domů, druhá už tím nechce v životě jet. Záleží na osobním náhledu na elektromobil. Spousta lidí změnila názor k lepšímu, spoustě zůstal stejný. Myslím, že pro běžný výkon naší služby to stále není.
-Kde se vám čistě elektrický vůz nejvíce hodil?
Ve městě. Ve službě se může stát cokoli, například železniční neštěstí na Moravě, ale enyaq mi tam nedojede. Když se služba zničehonic úplně změní, nemůžu říci, že pojedu jiným autem. To by bylo minimálně půlhodinové zdržení, což může být velký problém. Trasa by se musela plánovat podle nabíječek. Například po cestě do Litomyšle není jediná nabíječka v systému Chargee (Platforma pro fleetové zákazníky, která spojuje vlastníky dobíjecí infrastruktury s majiteli elektromobilů. Slouží k řízení a správě flotil. Řidiči v ní najdou dobíjecí stanici a po nalplnění akumulátoru přes systém Chargee zaplatí – pozn. red.). V Litomyšli budu půl hodiny čekat a pojedu do Moravské Třebové. Většinu času střežím vozidlo a čekám. Nevím, zda se mi to protáhne, nebo zkrátí. U tohoto stylu služby nemůžeme plánovat. Potřebujeme auto, které případně natankuji na benzince a předběhnu frontu, když budu moci. Ale u elektromobilu to tak rychle nejde.
Pořád nechápu, co je k tomu na obhajeni tě výhodnosti EV, že od roku 2035 by se měla vyrábět pouze EV?
Jo a blahopřeji k 6 palcum za 10 minut 😄 😄
Poslouchej LadyGolfe, víš o tom, že tady tvrdíš, že máš dvou a půl tunového gazíka s polobaterkou.
A co je na tom špatně, Fakjunene? 😲
Ty ho nemáš a to je dobře. 😄 a vyjadřuješ se tady ke všemu jak bys měl patent na rozum
Ty ho nemáš a to je dobře. 😄 a vyjadřuješ se tady ke všemu jak bys měl patent na rozum
Škoda, že se patent na rozum a kurz slušného chování nedá koupit společně s SUV a cestou za prostituty do Thajska :-!
Ne, ne, tos zabil. 😁
No, uvedl jsem nepravdu, kurz slušného chování koupit lze, ale k tomu potřebuješ ten patent na rozum, aby to mělo efekt 😁
apoho
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nebreč tady, kdo seje vítr... znáš ne ? I když, někdo tvého intelektu asi ne 😊
Běž se povozit ve svém SUV, zamachruj před Kaufem na nějakého chudáka se starým a levným autem (na víc stejně nemáš) a zase se ti uleví, určitě si řeknou, jakej si borec, ale tady to na lidi moc nepůsobí 😁
Běž se povozit ve svém SUV, zamachruj před Kaufem na nějakého chudáka se starým a levným autem (na víc stejně nemáš) a zase se ti uleví, určitě si řeknou, jakej si borec, ale tady to na lidi moc nepůsobí 😁
Hlupáku!
Z tebe tryská pouhá hloupost a závist.
Tvé diskusní příspěvky vypovídají o tvé hlouposti :no:
Z tebe tryská pouhá hloupost a závist.
Tvé diskusní příspěvky vypovídají o tvé hlouposti :no:
Však taky nikdo neříká, že je EV pro 100% využití. Dal jsi příklad PČR, kde zásahové vozidlo musí být ready vždy a hned. Což EV v některých případech nebude. Nevím jak to chodí u vás na dálném východě, bezne jezdim jinde. A tady policejní auto tankovat na majících jsem neviděl, jet k zásahu ano a jezdi tu i EV policejní auta. Není v okolí jediná policejní hlídka, tak si dokážu představit, kdyz často někde jen vyckavaji, že budou na nabijecce a k zásahu pojede jiná. Nebo snad u vás je vždy dostupná jedna jediná hlídka? Ale jsou to jen konkrétní příklady na specifickou situaci, těch je mnohem víc. Jak se tu bezne zminuje, EV statisticky je vhodnější pro naprostou většinu případů, ale pro některé je naprosto nevhodné.
A díky za přání k palcum, asi můj jeden příspěvek má víc přidané hodnoty než ty tvé dohromady 😒]
A díky za přání k palcum, asi můj jeden příspěvek má víc přidané hodnoty než ty tvé dohromady 😒]
Arese
...že z pana Vaculíka se nám stal elektroeuroHujer... 😲 😒 :no:
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Karese
Mnohem smutnější je, co se stalo s tebou. Jsi tady tolik let a necháš se požrat autoforem. Autoforum to je tak pro příznivce černobílých televizí. Vsadím boty, že dnes je pro tebe dostupnější BMW 240i než Stilo 2,4 v roce 2000. Byl jsi přece příznivec Fiatu.
Nechce vidět realitu. Tech lidi, co nicilo parní stroje bylo taky hodně, že koně jsou lepší atd.
Až na to, že parní stroje tehdejší vlády nikomu necpaly a koně nikomu nezakazovaly!
A tobě někdo zakazuje auto ? Hele, Mikesus tu taky píše zbytečné hejty na diesly, které už jsou někdy zbytečné a přehnané (až tedy na reakce na trotly jako je Windiesel), ale realita je taková, že i ten sterej diesel, i ten starej italskej křáp s manualem a ručkou, ti nikdo nikde nezakazuje, pokud splní STK....a to ani nemá nikdo v plánu.
Prostě zakazují automobilkám vyrábět taková auta, jaká by většina lidí chtěla a ještě to udělaly tak, aby normální spalovací auta musely absurdně zdražovat. Je to prostě odporné socialistické znásilňování trhu! 😲 :no:
Kdy už konečně pochopíš, že ty automobilky tam taky mají své lobby...
Většina lidí chce auto, které bude sloužit jejich potřebám a je jim fuk, co je pod kapotou... takže nemluv za většinu, když neznáš jejich názor.
Většina lidí chce auto, které bude sloužit jejich potřebám a je jim fuk, co je pod kapotou... takže nemluv za většinu, když neznáš jejich názor.
Prostě zakazují automobilkám vyrábět taková auta, jaká by většina lidí chtěla a ještě to udělaly tak, aby normální spalovací auta musely absurdně zdražovat. Je to prostě odporné socialistické znásilňování trhu! 😲 :no:
Řekni jaké auto by sis představoval a je zakázané.
Něco v manuálu a s ruční brzdou, vlastně cokoliv, i kdyby to byla Sklasse, tak jedině manual 😁
Nepřímými tlaky na stálé sniživání flotilových emisí například v EU vymírají hot-hatche a plnohodnotné čtyřkolky, dále 6ti a 8válcové větší auta a většina modelů je místo normálních motorů poháněna trapnými tříválci. Dále mizí dřívější pestrost motorizací, mizí manuály, mizí diesely a jako mor se šíří hybridy. Nic z toho přitom nekoresponduje s přirozenou poptávkou trhu. Toto se tady ale probírá dnes a denně, proč tady ze sebe děláš neinformovaného blbce? 😲 :no:
To tady meleš pořád ty. Nabídka omezena je, ale tu tvoří poptávka po NOVÝCH autech. Já jsem taky jeden z těch, kteří si občas postěžují, ale reálně si lidi asi tolik osmiválců v mainstreamu nekupovali, tak se přestali nabízet. TY NEJSI VĚTŠÍNA.. to si musíš uvědomit
Hybridy jako mor? Co ti vadí na autě, které líp jede a míň žere. Na HEV v Mazdě vyloženě čekám. Trapný tříválec, Fabia jede líp než atmo dvoulitr. Řídit dnes 1,6ku atmo je za trest. No a automaty jsou tak domakané, že fofrklacek je jak černobílá TV. Řídit i pitomou Cupru co má 300 koní dá tolik práce, že ty pracky na volantu musíš mít furt. Brnk do pádla a je tam další kvalt, další a další.
Mohl bys být ještě konkrétní. Přesně typ auta.
Tak jen pár příkladů, co mi okamžitě naskakují - BMW 320i, 325i - řadové šestiválce s manuály nahrazeny čtyřválci výhradně s automaty, u jedničkové řady přechod na předokolky, Mercedesy AMG - chtěli teď vnucovat hybridní čtyřválce místo osmiválců (naštěstí je jejich zákazníci poslali do pr...ele), u řídy C nabídka už jen čtyřválců, konec výroby Peugeotu 208 GTI a 308 GTi, konec výroby Clia RS i Clia 1.3 TCe, konec výroby čtyřválce 1.5 ve Focusu, konec výroby Hyundaie i20N a i30 N, nezahájení výroby již vyvinuté nové Fabie Combi, konec Fabie RS, nenabídnutí Scaly RS, nahrazení skvělého čtyřválce 1.2 TSI litrovým tříválcem, konec Pola GTI a Golfu GTI s manuály, konec |Ibizy Cupra, konec Corsy a Astry GSi, konec normálního Renaultu Megane, konec normálních slušných motorizací u Renaultu, Peugeotu (viz. např. směšné motorizace vlajkové 50😄, Opelu, Fiatu... , konec výroby Fiesty, Focusu a Mondea bez nástupců, konec Tipa bez nástupce, neexistence moderního hatchbacku Fiatu B segmentu, neexistence nástupce Giulietty (normálního nehybridního hatchbacku), vymírání třídy minivozů, vymírání dostupně motorizovaných čtyřkolek - např. zaříznutí velmi žádaného Karoqu 1.5 TSI 4x4 a dalo by se ještě dlóóuho pokračovat, je to nekonečný masakr!!! Podívej se třeba do německého Autokatalogu, jaká byla na trzích EU šíře automobilové nabídky před 10-15 lety a porovnej to s těmi troskami a zbytky, co se nabízejí dnes! 😲 😲 😲 😲 :no:
A kolik těch aut by sis opravdu koupil jako nová, aby se to automobilce vyplatilo ?
Proste konci verze, o které nebyl dostatečný zájem. Nic jiného v tom není.
Samozřejmě že je. Končí i verze o které zájem byl, ale přináší CO2 penalizace pro výrobce. Příkladů je všude nespočet kam se jen podíváš.
Řeči že končí verze o které nebyl zájem jsou nesmysl. Ty skončily dávno v rámci optimalizací výrobních programů tak před 10ti lety.
Řeči že končí verze o které nebyl zájem jsou nesmysl. Ty skončily dávno v rámci optimalizací výrobních programů tak před 10ti lety.
Samozřejmě konci verze, o které není zájem. Nejsou rentabilni, tak je ukončujou. A teď pomineme Ford, který se ukončuje sám celý už takových 15 - 20 let.
Jistě. Třeba Berlingo 1.5 hdi že... atp.
Ano. Diesel v mamataxi. Největší nesmysl. Kdyz lidi nebyli schopni použít rozum a nekupovat diesel na jízdy po městě, museli zasáhnout automobilky. A je to dobre. Takze tam zájem třeba i je, ale hazelo to spatne světlo na automobilky, že mají nespolehlivé pohony.
V téhle malých autech je diesel nesmysl.
Zkus to znovu. A navíc, pokud chceš berlingo v dieselu, máš proace city. Což tedy Toyotu nechápu, proč to ještě nabízí v osobní verzi
V téhle malých autech je diesel nesmysl.
Zkus to znovu. A navíc, pokud chceš berlingo v dieselu, máš proace city. Což tedy Toyotu nechápu, proč to ještě nabízí v osobní verzi
Zkus to znovu?!? Vždyť jsi sám potvrdil, že jsi neměl pravdu, tak co mám probůh zkoušet?!?
Naopak, zkus to znovu ty. Třeba o tom jak byl 1.5 hdi nespolehlivý 😒] 😒] Rád si od tebe přečtu další nesmysl :yes:
Naopak, zkus to znovu ty. Třeba o tom jak byl 1.5 hdi nespolehlivý 😒] 😒] Rád si od tebe přečtu další nesmysl :yes:
Kdyz se s ním skakalo po městě, tak moc ldlouho nevydržel. Obecne nebyl, kdyz se správně používal. Naštěstí to je nerelevantni a tyhle nesmysly mizí. Ne protože je někdo zakazuje, jinak by nebyl v proace, ale protože o to není zájem a využití moderních dieselu je velice malý typ jízdního režimu.
Odporný zelenorudý lháři! 😲 😲 😲 :no:
Napiš v čem. Kdyz chceš někoho osocit, chtělo by to dát nějaký důkaz, podklad, argument.
Jo já zapomněl, ty nedavas tyhle podklady, ale své domněnky jen.
Jo já zapomněl, ty nedavas tyhle podklady, ale své domněnky jen.
V čem? To myslíš vážně?
Teď naprosto prokazatelně lžeš. Kdyby nebyl o 1.5 hdi zájem, tak se asi sotva vrátí do nabídky!!! Což se stalo!!!
Takže tady zcela prokazatelně lžeš a naprosto sis naběhl na vidle :-! :no:
Teď naprosto prokazatelně lžeš. Kdyby nebyl o 1.5 hdi zájem, tak se asi sotva vrátí do nabídky!!! Což se stalo!!!
Takže tady zcela prokazatelně lžeš a naprosto sis naběhl na vidle :-! :no:
Ano a také zakazujou drogy a jiné svinstva 😊
Asi ne dost, protože ty na nich evidentně jedeš - když srovnáváš drogy a auta! 😒] 😒] 😒] 😒] :no:
Auta neplnici emisni limity v provozu ničí zdraví stejně jako ty drogy. Takze přirovnání v pořadku. Spis ty by ses měl zamyslet co bereš
to je ale jen tvůj mylný předpoklad. Koně zakazovány/omezovány byly. Ano, ne na vesnicích, ale ve velkých městech (třeba o Londýně se toho dá dost najít). A to kvůli koňskému trusu, ale i moči. Města od toho smrděla, prosakovalo to do podzemních vod, takže lidé leckdy i onemocněli.
No, a nahradili je spalovací auta! 😄 A nepotřebovali na to žádné vládní dotace! 😄
Ano, nahradila je spalovací auta, která aspoň nedělala bobky a loužičky. Teď je čas na náhradu tohoto za auta, která ani lokálně nesmrdí. A v dalším století to budou auta, která ani neprodukují prach z pneumatik nebo brzd. Tak to prostě je. Vývoj techniky, vývoj lidského poznání a potřeb.
A že nepotřebovali dotace? Já vím, že jsme v té době ani jeden nežili, ale podle toho, co se dá najít na internetu, tak je petrochemický průmysl od počátku silně dotován, protože je tahounem národních ekonomik.
A že nepotřebovali dotace? Já vím, že jsme v té době ani jeden nežili, ale podle toho, co se dá najít na internetu, tak je petrochemický průmysl od počátku silně dotován, protože je tahounem národních ekonomik.
Jaká analogie s dieselem. 😒]
Lidi byli kvůli koním nemocný, teď jsou kvůli jedovatym emisim nemocný.
Lidi byli kvůli koním nemocný, teď jsou kvůli jedovatym emisim nemocný.
A co je třeba na této (nesmírně potěšující 😉 ) zprávě podle tebe vylhané? 😒]
https😐/www.autoforum.cz/…priserne-reseni/
https😐/www.autoforum.cz/…priserne-reseni/
Základním principem vymazávání hlavy je, že nelžeš, ale vytrháváš z kontextu. Kup si akuvrtačku z Lidlu a porovnej ji z 20 let starou, když byla nová. Co čekáš, že v roce 2024 se zastaví vývoj?
Vylhane je celkove vyzneni zpravy.
Ta zprava neni o tom, ze EV jsou spatna, ale o tom ze EV znacky Ford jsou spatna.
Ta zprava neni o tom, ze EV jsou spatna, ale o tom ze EV znacky Ford jsou spatna.
Jestli to nebude tím, že narozdil od tebe to vidí objektivně. A kromě negativ vidí i pozitiva a dokáže si dát 1 a 1 dohromady.
Neboj se, brzy ti tady taky napíše, že je potřeba mít rucku a manual v SUV, peotoze bys jinak ztratil zábavu za volantem. Hlavně v těch městských kolonach.
Neboj se, brzy ti tady taky napíše, že je potřeba mít rucku a manual v SUV, peotoze bys jinak ztratil zábavu za volantem. Hlavně v těch městských kolonach.
Takže znovu, už asi po tisícíprvé - na zábavu mám úplně jiná auta, než manželčin Karoq. Přesto, když s ním občas jedu, rád ručně řadím a mačkám spojkový pedál, jako v jakémkoliv jiném autě. A manželka to má stejně. Bydlím na malém městě a do pražských (i jakýchkoliv jiných) kolon se dostává jen zřídka. Jaké další stupidní a demagogické slinty tam máš dál? 😄
Je smutné, že si někdy třeba jeho video nepustíš, aby si zjistil, že to tak není...
Možná to časem udělám, ale musím být na lačno. U podobných témat a přibližovadel se mi totiž dělá nevolno... 😲
Pak zjistíš, že Vaculík jen popisuje realitu a vývoj nezastavíš, jeho oblíbená auta jsou z 90tek.
Tak ať se jich drží, taková videa si mile rád pustím! 😄 :yes: :yes: :yes:
Chápeš, že ale nejsi jediný z jeho publika a že ostatní ty EV ojetiny zajímají ? Já bych s i3 jako druhým autem klidně uměl žít za dobré peníze.
A ty jistě chápeš, že i já mám plné právo zde vyjádřit svoje názory a pocity. 😄
Ale nevydávej je za většinový hlas lidu. To je sakra rozdíl
Neznám nikoho ze svého okolí, kdo nenadává na otřesný vývoj nabídky na současném automobilovém trhu v EU!
Tak zkus teda to auto, které bys chtěl a je zakázané. Konkrétně. Fiat se odprásknul sám, tam nehledej.
Neznám nikoho ze svého okolí, kdo by chtěl jezdit v zastaralých autech starsich 5 let. Takze vlastně hlas lidu podle tebe říká, že starší auta by vůbec neměla být. To je ale blbost co tvrdíš, že?
A jsme zase u toho, že žiješ jen v sociální bublině..
Já zase neznám nikoho, kdo by tak trval na manuální převodovce, takže je nikdo nechce?
Já zase neznám nikoho, kdo by tak trval na manuální převodovce, takže je nikdo nechce?
Tohle jsem tady NIKDY netvrdil, ale chci mít jako zákazník možnost VOLBY! 😲
Aresi, nejsme debillové, dostatečně známé tvé názory, nemusíš nikde psát slovo od slova. Akorát jsi jediný takový normální z té skupiny, co to vidí všechno černě. Vůbec si tě nedokážu představit, že bys tu vyvolával, že buchanka je ideál.
Bohužel,.někteří se ve svých reakcích jako *** chovají, když po mě opakovaně chtějí vysvětlující reakce na stokrát vysvětlená a dokázaná fakta! Viz třeba Kankunen a Mikesus! 😲
Co po tobě chci za vysvětlení? Však stejně nic nevysvetlujes. Koupil sis prostě manual v SUV, protoze chceš zábavu za volantem, v SUV. Tohle jsi kdysi psal. Nemusíš nic vysvětlovat, všichni to chápeme. Nebo se snad něco změnilo a ten manual tam realne není kvůli zábavě?
rohYpnol
Životnost Octavie 1.9 TDI je 1M+ km.... Takže pro EV typu i3 naprosto nereálné.
Felicie žíly běžné 10 až 20 let, po 10-ti letech teprve začínala koroze... Takže pro i3 opět nedosažitelné z pohledu degradace baterie (1% za rok + 1% za 10 tis. km...).
Felicie žíly běžné 10 až 20 let, po 10-ti letech teprve začínala koroze... Takže pro i3 opět nedosažitelné z pohledu degradace baterie (1% za rok + 1% za 10 tis. km...).
kolik % těch Oktávek se dožilo milionu?
Tu degradaci jsi nepochopil, ta je 1% za rok a nebo se to dá přepočíst (ne připočíst) na kilometry 1% za 10k km.
Takže 30 letá i3 nebude problém, pokud to za tu dobu nenajezdí >400k km
Tu degradaci jsi nepochopil, ta je 1% za rok a nebo se to dá přepočíst (ne připočíst) na kilometry 1% za 10k km.
Takže 30 letá i3 nebude problém, pokud to za tu dobu nenajezdí >400k km
Hodně. Problém je v tom, že většina je stočená, takže na budíkách má obligátních 150 tis. 😒]
K degradaci, ne nepochopil jsem to špatně. Je je otázka do jaké míry to lze sečíst.
K degradaci, ne nepochopil jsem to špatně. Je je otázka do jaké míry to lze sečíst.
Od člověka, co mu prošly stovky baterií jsou informace jasné. Tak proč bys to sčítal? Aby ti to vyšlo?
Protože jsou to 2 různé faktory a oba asi budou hrát evidentně roli.
Mimochodem, nevím co mě má vyjít. Jestli je průměrný nájezd kolem 15 tis. km, tak mám 300 tis. km za 20 let, tj degradace baterie 30%, plus rezerva (nikdo nejezdí 100-0😖, plus zimní provoz, a auto rozhodně není ve stavu použitelném. A to po 20-ti letech.
Pokud se někdo o Octavii nebo Felicii staral, tak po 20-ti letech má auto, kterému nic není.
A zásadní rozdíl - 20 let starý spalovák má v zásadě stále stejný dojezd jako nový. Možná i vyšší, protože motor je zajetý a vůle větší.
Mimochodem, nevím co mě má vyjít. Jestli je průměrný nájezd kolem 15 tis. km, tak mám 300 tis. km za 20 let, tj degradace baterie 30%, plus rezerva (nikdo nejezdí 100-0😖, plus zimní provoz, a auto rozhodně není ve stavu použitelném. A to po 20-ti letech.
Pokud se někdo o Octavii nebo Felicii staral, tak po 20-ti letech má auto, kterému nic není.
A zásadní rozdíl - 20 let starý spalovák má v zásadě stále stejný dojezd jako nový. Možná i vyšší, protože motor je zajetý a vůle větší.
Vazeny pane rohYpnol se stacenim tachometru v elektronozech jiz neni tak primitivni jako u okravky. Coz je dalsi kladny bod 😄
Pro pripad ze by jste zil v dobe, kdy mobilni telefony nemeli pripojeni k internetu, a kdyz nahodou meli, tak se to nedalo pouzivat. Uvedu uvod do problematiky staceni v elektrovoze.
Prozradim Vam jedno tajemstvi, moderni elektricke vozy rekneme pocinaje I3 maji pripojeni k internetu a pripojeni do tovarny kam pri kazde zmene stavu posilaji svoje telemetricka data. Mezy temito daty je mimo jine najezd kilometru a stav baterie, Cas techto dat se pak pouziva pro mobilni aplikaci do telefonu, ktery svete div se je take pripojeny prez internet do tovarny. A v telefonu se pam majieli ukazuje na prvni dobrou celkovy najezd kilometru.
A budeme-li konkretni u I3 i pokud by se Vam povedlo vymenit kaplicku s dipleyem z vozu s nizsim najezdem a neprovedl by jste synchronizaci s vozem - tedy stocil by jste tachometr v aplikaci bude vzdy spravny najezd.
Dale pokud by jste snad mel pocit ze je vuz "stoceny" dnes je tato operace jiz trestny cin tusim, staci zajit na policii a policie si z tovarny vyzada telemetricka dada vozu a dokaze dohledat podle souradnic i na jakem miste k modifikaci doslo. Policie pak rovnou zajede do dilny, ktera upravu provedla.
K te degradaci, nescita se to, jedna se o prevazujici faktor. Ty auta bud tu degradaci odstoji protoze nejezdi, a nebo odjezdi.
Hodne laicky receno, dalo by se i rici, ze jak cas tak cyklovani degraduji baterii, pricemz vhodne cyklovani nejankym zpusobem dokaze "lecit" degradaci casovou.
Mate to jako s nadrzi na vodu, bud Vam v ni ta voda schnije protoze se voda netoci, nebo se Vam zanasi bordelem. Oboji je jisty druh degradace, a je na Vas cemu date prednost.
Krasny den preji.
Pro pripad ze by jste zil v dobe, kdy mobilni telefony nemeli pripojeni k internetu, a kdyz nahodou meli, tak se to nedalo pouzivat. Uvedu uvod do problematiky staceni v elektrovoze.
Prozradim Vam jedno tajemstvi, moderni elektricke vozy rekneme pocinaje I3 maji pripojeni k internetu a pripojeni do tovarny kam pri kazde zmene stavu posilaji svoje telemetricka data. Mezy temito daty je mimo jine najezd kilometru a stav baterie, Cas techto dat se pak pouziva pro mobilni aplikaci do telefonu, ktery svete div se je take pripojeny prez internet do tovarny. A v telefonu se pam majieli ukazuje na prvni dobrou celkovy najezd kilometru.
A budeme-li konkretni u I3 i pokud by se Vam povedlo vymenit kaplicku s dipleyem z vozu s nizsim najezdem a neprovedl by jste synchronizaci s vozem - tedy stocil by jste tachometr v aplikaci bude vzdy spravny najezd.
Dale pokud by jste snad mel pocit ze je vuz "stoceny" dnes je tato operace jiz trestny cin tusim, staci zajit na policii a policie si z tovarny vyzada telemetricka dada vozu a dokaze dohledat podle souradnic i na jakem miste k modifikaci doslo. Policie pak rovnou zajede do dilny, ktera upravu provedla.
K te degradaci, nescita se to, jedna se o prevazujici faktor. Ty auta bud tu degradaci odstoji protoze nejezdi, a nebo odjezdi.
Hodne laicky receno, dalo by se i rici, ze jak cas tak cyklovani degraduji baterii, pricemz vhodne cyklovani nejankym zpusobem dokaze "lecit" degradaci casovou.
Mate to jako s nadrzi na vodu, bud Vam v ni ta voda schnije protoze se voda netoci, nebo se Vam zanasi bordelem. Oboji je jisty druh degradace, a je na Vas cemu date prednost.
Krasny den preji.
Vážený pane Havrlík, já uvedl ale, že Octavie 1.9 tdi jsou stočné 😒] 😒] Příště méně psát a více číst 😒]
Ad degradace, takže potvrzujete, že degradace má dva faktory. Ano, je mi jasné že to není černobílé a 1+1 je zde zjednodušení. Co je to převažující faktor? Kdy převáží nájezd vliv stárnutí? Takže když najednou 10t+. km, tak degradace bude 1% z důvodu nájezdu, když najedu, když nájezdu 10-t. km tak to bude 1% z důvodu stáří? Takže jinými slovy mi říkáte, že degradace z důvodu stáří u auta co najede víc jak 10t. km za rok neexistuje nebo je neměřitelná? To sám asi tušíte, že nebude pravda... ano, je otázka kolik to je, ale určitě to jako faktor hrát roli bude.
Každopádně děkuji za reakci :yes:
A rovnou dotaz pokud toho mohu využít - jak časté jsou závady nabijecich portů u i3? (myšleno od baterky až po port). Díky.
Ad degradace, takže potvrzujete, že degradace má dva faktory. Ano, je mi jasné že to není černobílé a 1+1 je zde zjednodušení. Co je to převažující faktor? Kdy převáží nájezd vliv stárnutí? Takže když najednou 10t+. km, tak degradace bude 1% z důvodu nájezdu, když najedu, když nájezdu 10-t. km tak to bude 1% z důvodu stáří? Takže jinými slovy mi říkáte, že degradace z důvodu stáří u auta co najede víc jak 10t. km za rok neexistuje nebo je neměřitelná? To sám asi tušíte, že nebude pravda... ano, je otázka kolik to je, ale určitě to jako faktor hrát roli bude.
Každopádně děkuji za reakci :yes:
A rovnou dotaz pokud toho mohu využít - jak časté jsou závady nabijecich portů u i3? (myšleno od baterky až po port). Díky.
"degradace z důvodu stáří u auta co najede víc jak 10t. km za rok neexistuje nebo je neměřitelná" - ano, takto se chovají všechny EV.
Ne. Tohle je nesmyslné tvrzení.
Ano, může být to co napsal Havrlík, tj. že je obsaženo v degradaci v rámci nájezdu obecně.
Reálně to ale nebude 1% vs. 1%, to je prostě blbost. To by jinými slovy znamenalo, že nájezd 10 tis. km má pro baterku natolik pozitivní vliv, že zlepšení degradace způsobené stářím je rovno zvýšené degradaci dané nájezdem.
Ale celé tohle je o ničem. Podstata je v tom, že i 20 let a 20% degradace významně sníží použitelnost auta, zatímco u spalováku po 20ti letech pořád máte to co na počátku.
Ano, může být to co napsal Havrlík, tj. že je obsaženo v degradaci v rámci nájezdu obecně.
Reálně to ale nebude 1% vs. 1%, to je prostě blbost. To by jinými slovy znamenalo, že nájezd 10 tis. km má pro baterku natolik pozitivní vliv, že zlepšení degradace způsobené stářím je rovno zvýšené degradaci dané nájezdem.
Ale celé tohle je o ničem. Podstata je v tom, že i 20 let a 20% degradace významně sníží použitelnost auta, zatímco u spalováku po 20ti letech pořád máte to co na počátku.
Do auta co najede 1mil km das na servise vic nez stoji nova baterie.
Jenže to dáš i do servisu EV víc než je cena baterie 😒] 😒] :-!
Mimochodem, pneu na T3 vydrží jednu sezónu... krása ne? A to se vyplatí mít EV 😒] 😒] 😒]
Mimochodem, pneu na T3 vydrží jednu sezónu... krása ne? A to se vyplatí mít EV 😒] 😒] 😒]
Hezky odpoledne pane rohYpnol
Nema Vam vyjit nic, protoze kazdemu vyjde neco jineho, protoze kazdy ma jine vstupni parametry.
Ty degradace se nescitaji, z nekolika duvodu, jeden jsem popsal, tim ze ta baterie pracuje se zbavuje vlivu casove degradace, v prirovnani voda v nadrzi nezahniva, ale zanasi se bordelem. Druhej je ten ze najezd kilometru uz casovej udaj sam o sobe obsahuje protoze jsou to kilometry najete v case aktualne 6-10 let..
Sdeleni ma byt proste, pokud nechate vuz stat, tak mate priblizne degradaci 1% za rok, pokud ho budete prumerne pouzivat tak na 60Ah je to 2% na 10 000km. A i to absolutne nesedi protoze jsou vozy I3 60Ah co maji k dnesnimu dni 300 000km a degradaci 70-75%. od nove, 80-85% od stitku baterie.
Muze byt i druhy pohled, ktery zaujmuli ve svete motoru, a to ze degradace v case je konstantni 1% na rok, a degradace cyklama zanedbatelna. Vysledek je kazdopadne stejny, stojici auto degraduje a popisuje to i vuz s 300 000km s 25% degradaci. S prihlednutim k Occamove břitve je to i vysvetleni v nasem makrosvete lepsi.
Dale mate vliv rychleho nabijeni, vozy bez rychle priplatkove vybavy maji ty akumulatory obecne v lepsim stavu.
Navic take nejde porovnavat tyto vlastnosti napric chemii a technologii. 60/94/120Ah / BMW/TESLA/LEAF.
Nicmene verim, ze normalne uvazujici ctenar/divak to poselstvi pochopi. Vuz se ma pouzivat a jezdit snim a je navrzen tak, aby co se tyce napriklad zivotnosti v dnesnim svete proti spalovaku rozhodne obstal.
Pripada mi ze jste nejanky negativne zapskly ....
Ad Tesla a zivotnost pneumatik, jste mimo, mam ten vuz rok a pneumatiky v beznem provozu vydrzi dele, stejne jako na jinem voze. Jsou jine prakticke veci ktere bych tomu vytknul. A nebo mohu byt pouhy negativista ci posedly nejankou demenci a rici ze vydrzi presne jedno odpoledne, A uz nereknu ze vzhledem k vykonu az 500koni a jizde po zavodnim okruhu a budu ze sebe delat fantas .... , ji vlastne .toto oznaceni ma, informace vytrzena z kontextu ucelove zneuzita je dezinformace.
Mam pro Vas male doporuceni, vyjadrujte se k vecem, ktere vlastnite, nebo jste vlastnil, ci mel pujcene dostatecne dlouhou dobu, aby jste s nima mel osobni zkusenost. Pokud se Vase vyjadrovani k vecem opira o stejne negativisticky smyslejici lidi take bez zkusenosti, vetsinou nema valne kvality, ktera by prilehala k relaite a nebo je ucelove ohnuta.
Ja si myslim, ze napriklad svet motoru special o elektro je luxusni pocin, tam cerpejte moudra. Ci jiz existuji pujcovny tak si lektro vuz pujcte a uvidite sam.
Krasny den a o vikendu na Elektrofestu v Pelhrimove na videnou.
Timto povazuju tema lokalne za vycerpane. Kdo si chce neco odnest odnese si. Kdo ne, svecena voda nepomuze.
Nema Vam vyjit nic, protoze kazdemu vyjde neco jineho, protoze kazdy ma jine vstupni parametry.
Ty degradace se nescitaji, z nekolika duvodu, jeden jsem popsal, tim ze ta baterie pracuje se zbavuje vlivu casove degradace, v prirovnani voda v nadrzi nezahniva, ale zanasi se bordelem. Druhej je ten ze najezd kilometru uz casovej udaj sam o sobe obsahuje protoze jsou to kilometry najete v case aktualne 6-10 let..
Sdeleni ma byt proste, pokud nechate vuz stat, tak mate priblizne degradaci 1% za rok, pokud ho budete prumerne pouzivat tak na 60Ah je to 2% na 10 000km. A i to absolutne nesedi protoze jsou vozy I3 60Ah co maji k dnesnimu dni 300 000km a degradaci 70-75%. od nove, 80-85% od stitku baterie.
Muze byt i druhy pohled, ktery zaujmuli ve svete motoru, a to ze degradace v case je konstantni 1% na rok, a degradace cyklama zanedbatelna. Vysledek je kazdopadne stejny, stojici auto degraduje a popisuje to i vuz s 300 000km s 25% degradaci. S prihlednutim k Occamove břitve je to i vysvetleni v nasem makrosvete lepsi.
Dale mate vliv rychleho nabijeni, vozy bez rychle priplatkove vybavy maji ty akumulatory obecne v lepsim stavu.
Navic take nejde porovnavat tyto vlastnosti napric chemii a technologii. 60/94/120Ah / BMW/TESLA/LEAF.
Nicmene verim, ze normalne uvazujici ctenar/divak to poselstvi pochopi. Vuz se ma pouzivat a jezdit snim a je navrzen tak, aby co se tyce napriklad zivotnosti v dnesnim svete proti spalovaku rozhodne obstal.
Pripada mi ze jste nejanky negativne zapskly ....
Ad Tesla a zivotnost pneumatik, jste mimo, mam ten vuz rok a pneumatiky v beznem provozu vydrzi dele, stejne jako na jinem voze. Jsou jine prakticke veci ktere bych tomu vytknul. A nebo mohu byt pouhy negativista ci posedly nejankou demenci a rici ze vydrzi presne jedno odpoledne, A uz nereknu ze vzhledem k vykonu az 500koni a jizde po zavodnim okruhu a budu ze sebe delat fantas .... , ji vlastne .toto oznaceni ma, informace vytrzena z kontextu ucelove zneuzita je dezinformace.
Mam pro Vas male doporuceni, vyjadrujte se k vecem, ktere vlastnite, nebo jste vlastnil, ci mel pujcene dostatecne dlouhou dobu, aby jste s nima mel osobni zkusenost. Pokud se Vase vyjadrovani k vecem opira o stejne negativisticky smyslejici lidi take bez zkusenosti, vetsinou nema valne kvality, ktera by prilehala k relaite a nebo je ucelove ohnuta.
Ja si myslim, ze napriklad svet motoru special o elektro je luxusni pocin, tam cerpejte moudra. Ci jiz existuji pujcovny tak si lektro vuz pujcte a uvidite sam.
Krasny den a o vikendu na Elektrofestu v Pelhrimove na videnou.
Timto povazuju tema lokalne za vycerpane. Kdo si chce neco odnest odnese si. Kdo ne, svecena voda nepomuze.
takže nakonec jste si tu Teslu pořídil. Bavili jsme se o tom na e-salonu během toho, co tam jeden chlapík počítal zuby na převodovce i3.
A co to nakonec je? Stejně jako já freečkové S, nebo 3/Y?
A co to nakonec je? Stejně jako já freečkové S, nebo 3/Y?
Zdeněk Havrlík
Příspěvek podléhá schvalování.
Zdeněk Havrlík
Příspěvek podléhá schvalování.
evžen klobouček
Dobrý den.
Pane Vaculíku, nemohl by jste prosím konkretizovat firmu, která od Vás baterie na přestavbu domácího uložiště odebírá? Děkuji za případné doplnění Vašeho příspěvku. Nejsem člen Tesla sekty, nekupoval jsem nové elektroauto. Přesto jsem naprosto spokojen a na cestování cca do 200 km každý den, pokud máte kde nabíjet a v ideálním případě vlastníte i FVE, není na trhu auto, které by lépe splnilo požadavky. Na vyčerpávajícím příspěvku pana Martina Vaculíka mne zaujala možnost si koupit baterii jako uložiště. Nenalezl jsem však žádnou, která by dělala tyto přestavby baterie pro běžného človíčka a uložiště300kWh bych zase nevyužil.
Pane Vaculíku, nemohl by jste prosím konkretizovat firmu, která od Vás baterie na přestavbu domácího uložiště odebírá? Děkuji za případné doplnění Vašeho příspěvku. Nejsem člen Tesla sekty, nekupoval jsem nové elektroauto. Přesto jsem naprosto spokojen a na cestování cca do 200 km každý den, pokud máte kde nabíjet a v ideálním případě vlastníte i FVE, není na trhu auto, které by lépe splnilo požadavky. Na vyčerpávajícím příspěvku pana Martina Vaculíka mne zaujala možnost si koupit baterii jako uložiště. Nenalezl jsem však žádnou, která by dělala tyto přestavby baterie pro běžného človíčka a uložiště300kWh bych zase nevyužil.
Díky jejich práci máme možnost lépe pochopit, jaké přínosy a výzvy s sebou elektromobily přinášejí. Tento konkrétní model BMW i3 ukazuje, že technologický pokrok a snaha o udržitelnost mohou jít ruku v ruce. Tým odvedl vynikající práci při prezentaci těchto myšlenek.
Profesionalita a nestrannost, s jakou bylo k tomuto úkolu přistupováno, je skutečně obdivuhodná a zaslouží si uznání. Děkuji za tento příkladný kus práce k pochopení vývoje a budoucnosti elektromobility všeobecně :yes:
:yes: