Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
Othello
Čtu správně že homologovaného WLTP dojezdu se nepodařilo dosáhnout ani při soutěžní Economy Run ?
Nebud troll a hater!
No právě ses k nim přidal, protoze tam mají chybu v dojezdu.
Využitelná kapacita baterky 78, spotřeba 12.2, to nám dává dojezd 630km, ne 530.
Taktez, naměřená spotřeba 12.2, wltp kombinace 16.8, bezna realna 17.8. Není to zas tak složitá matematika.
Pochopil jsem, ze sis chtěl taky kopnout. Chapu, ze je jednodušší převzít chybu a smát se než to kontrolovat.
Využitelná kapacita baterky 78, spotřeba 12.2, to nám dává dojezd 630km, ne 530.
Taktez, naměřená spotřeba 12.2, wltp kombinace 16.8, bezna realna 17.8. Není to zas tak složitá matematika.
Pochopil jsem, ze sis chtěl taky kopnout. Chapu, ze je jednodušší převzít chybu a smát se než to kontrolovat.
Ne, mě je fuk co je v článku a proti Enyaqu nemam vubec nic (je to celkem prostorné a slušně prodávané rodinné MPV to se asi povedlo), až na to že je to Škodovky a ty nemiluju, kopu do dementní rétoriky, že když se někdo zeptá na EV na dojezd, je to troll. Takhle jednoduché to je, jen si zjevně nepochopil můj příspěvek a to komu je adresováno. Že tu nevyjde článek bez chyb už beru jako něco naprosto běžného a nemám chuť ani sílu ty chyby hledat, prostě to beru jako fakt. Takže já si musel kopnout, ty si musíš taky kopnout, nemáš mne co vyčítat :-!
Ok. Nepochopil. :yes:
Spíš obdivuji, že to čteš podrobně u všech těhle testu a hledáš chyby... mne stačilo minule, že jsem se chtěl podívat na cenu auta a chyběl tam milion 😁
Ono to není ani tak podrobne. To mne hned praštilo do očí, že to číslo nesedí. To je tak jako ten chybějící milion.
Tak jsem to jen hodil do kalkulačky, abych měl přesná čísla
Tak jsem to jen hodil do kalkulačky, abych měl přesná čísla
To je vážně divný… 😒] 😒] 😒]
Taky tam mají evidentní chybu. Ale proč to ověřovat že?
78/12.2*100=631.
Ale proč to kontrolovat, že? a kopnout si do něčeho, i když to neni pravda.
78/12.2*100=631.
Ale proč to kontrolovat, že? a kopnout si do něčeho, i když to neni pravda.
Řekni mi kdo v realitě jede economy run? Dokonce i když se nesnažíš a jedeš jako člověk, tak se dostaneš na pěkné hodnoty. Já jezdil s iD.3 v průměru za 16,9kWh/100km na cestě Praha - Český Krumlov 180km, tj kombinace města, dálnice a okresek 😉 V podstatě podobný styl jízdy jako s mojí OIV G-Tec, tj při 77kWh baterii by byl dojezd na ůrovni 450km… Realita je o chlup nižší, kvůli dobíjení 10-80% (já dobíjel do 90😖, ale i tak se reálně dá ujet 320-350km, což už je použitelný rádius, když máš kde nabíjet 😉
Tak tady bez ohledu na EV, tyhle economy run se dělávaly už s auta spalovacími a je to spíš takový typ závodu, co až to auto muže. Ale kdo ? No, já občas když jsem línej tankovat to taky zkusim 😁
Tak aspoň víme, že čteš evidentni chyby.
Pise se, ze dosahl spotřeby 12.7 kWh, že bezne v realu je spotřeba kolem 17.8 kWh.
No a pak tu máme tedy kombinaci dle wltp, o které se v článku nepíše, a ta je udávaná 16.6 kWh.
"Z běžného testování s normálním jízdním stylem však víme, že reálný dojezd je výrazně nižší a pravidelně se pohybuje okolo 430 kilometrů, s kombinovanou průměrnou spotřebou 17,8 kWh/100 km. "
"Během soutěže Škoda Economy Run jsem s Enyaqem iV 80, vybaveným akumulátorem o kapacitě 82 kWh (využitelná kapacita 78 kWh) a jedním elektromotorem o 150 kW (204 koních) dosáhl výsledných 12,7 kWh/100 km"
"SPOTŘEBA (KOMBINOVANÁ) 16,6 kWh / 100 km (WLTP)"
https😐/fdrive.cz/…pecifikace/80-iv
I kdybych vzal novější verzi 85, tak ta má psáno 14,4-16,8
Pořád je to více než dosažených 12,7
Takze mi vrtá hlavou, proc normalne nenapises, ze tam maji chybu, jak je zde obvykle. A též lidi co s tebou souhlasí. Zda záměrně lžete, překrucujete, nebo nezvladate počítat či si dohledavat informace, které v článku nejsou?
Spotreboval přibližně polovinu na 317km. Při údajném dojezdu 530 by to bylo cca 60% spotřebované energie, a to není přibližně polovina, ale přibližně dvě třetiny. Takze ten psaný dojezd je nesmysl, jestli tam nemělo být náhodou dojezd 630km. Už jenom čistě z logiky. 77/12.2=6.31, tedy 630km. Takze jen protoze se to hodí, tak nebudeme vůbec počítat, zda je dojezd správně napsanej?
Pise se, ze dosahl spotřeby 12.7 kWh, že bezne v realu je spotřeba kolem 17.8 kWh.
No a pak tu máme tedy kombinaci dle wltp, o které se v článku nepíše, a ta je udávaná 16.6 kWh.
"Z běžného testování s normálním jízdním stylem však víme, že reálný dojezd je výrazně nižší a pravidelně se pohybuje okolo 430 kilometrů, s kombinovanou průměrnou spotřebou 17,8 kWh/100 km. "
"Během soutěže Škoda Economy Run jsem s Enyaqem iV 80, vybaveným akumulátorem o kapacitě 82 kWh (využitelná kapacita 78 kWh) a jedním elektromotorem o 150 kW (204 koních) dosáhl výsledných 12,7 kWh/100 km"
"SPOTŘEBA (KOMBINOVANÁ) 16,6 kWh / 100 km (WLTP)"
https😐/fdrive.cz/…pecifikace/80-iv
I kdybych vzal novější verzi 85, tak ta má psáno 14,4-16,8
Pořád je to více než dosažených 12,7
Takze mi vrtá hlavou, proc normalne nenapises, ze tam maji chybu, jak je zde obvykle. A též lidi co s tebou souhlasí. Zda záměrně lžete, překrucujete, nebo nezvladate počítat či si dohledavat informace, které v článku nejsou?
Spotreboval přibližně polovinu na 317km. Při údajném dojezdu 530 by to bylo cca 60% spotřebované energie, a to není přibližně polovina, ale přibližně dvě třetiny. Takze ten psaný dojezd je nesmysl, jestli tam nemělo být náhodou dojezd 630km. Už jenom čistě z logiky. 77/12.2=6.31, tedy 630km. Takze jen protoze se to hodí, tak nebudeme vůbec počítat, zda je dojezd správně napsanej?
Ano, máš samozřejmě pravdu. Toho jsem si taky hned všiml.
Ale nemyslím si, že jde o chybu redaktora, ale o to, že nám prezentuje to, co jemu prezentovalo auto na palubním počítači při to jízdě a/nebo dobití. A algoritmus dojezd podcenil, evidentně nepočítá s tím, že by někdo dokázal jezdit úsporněji.
BTW Zajímalo by mě, jak se na těch BEV economy runech měří spotřeba. Pamatuju si, že u klasiky se například zapečetění nádrže a pak dotankování komisařem u konkrétního stojanu. A že třeba auta na LPG do economy runu nemohla. Jak u BEV komisař zjistí, že dobil baterii do stejné kapacity? Z algoritmu palubního počítače?
Ale nemyslím si, že jde o chybu redaktora, ale o to, že nám prezentuje to, co jemu prezentovalo auto na palubním počítači při to jízdě a/nebo dobití. A algoritmus dojezd podcenil, evidentně nepočítá s tím, že by někdo dokázal jezdit úsporněji.
BTW Zajímalo by mě, jak se na těch BEV economy runech měří spotřeba. Pamatuju si, že u klasiky se například zapečetění nádrže a pak dotankování komisařem u konkrétního stojanu. A že třeba auta na LPG do economy runu nemohla. Jak u BEV komisař zjistí, že dobil baterii do stejné kapacity? Z algoritmu palubního počítače?
Zetti
Kdyz jsem to auto bral, melo dojet na baterku 411km. Totalni utopie. Pak udělali aktualizaci sw ze pry bude dojezd lepsi. Dneska mi 100pct baterky ukazuje 380 a při jízdě po meste se tomu priblizuje, dalnicni rychlost ale znamena cca 250 km bez topeni. S jednim nabijenim na 80pct to znamena dojezd neco pres 400km. Na to ja nervy nemam.
Auto ma rok a pul a 12500km. Iluze o masové elektromobilite jsem ztratil behem prvnich pár tydnu. Jediné plus je ze to auto jede fakt pěkně
Auto ma rok a pul a 12500km. Iluze o masové elektromobilite jsem ztratil behem prvnich pár tydnu. Jediné plus je ze to auto jede fakt pěkně
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
S EV od Toyoty neni divu...
https😐/electrek.c👋2024/05/14/toyota-once-again-ranked-as-worst-automaker-on-climate-lobbying-globally/
Toyota nema prilis zajem prodavat BEV.
https😐/electrek.c👋2024/05/14/toyota-once-again-ranked-as-worst-automaker-on-climate-lobbying-globally/
Toyota nema prilis zajem prodavat BEV.
No, kdyby si do toho nepřesedl z toho Outlanderu, tak bych se divil, že o tom bz říkáš, že jede pěkně 😁 Mne to přišlo jako videohra a moc se mi nelíbil ten ekointeriér, nicméně proti gustu. Smím se zeptat, proč zrovna toto EV si vybral ?
V podstate kvuli awd, ktere toyota vyvijela se Subaru a taky ze vnitrek připomíná jeste auto s packama a tlacitkama. Korejci jeli hur nez outlander a na skodovky mam alergii.
https😐/youtu.be/VW4HchTLm0I?si=AitcjaC2N7_waMSW
To je jedno , auto je doma na vetsinu cest a na delsi mam medvedy, ono tech delších cest az tak moc neni.
https😐/youtu.be/VW4HchTLm0I?si=AitcjaC2N7_waMSW
To je jedno , auto je doma na vetsinu cest a na delsi mam medvedy, ono tech delších cest az tak moc neni.
Vždyť nad tím bz4x tak nebrec. Nevěřím, že je tak moc špatné. Nechalo tě někde stát? Stalo tě majlanty navíc? Přál bych ti moji bazarovou 605 to bys viděl co to je užít si peklo s autem.
AWD chápu, to je dobrá věc, nevím tedy kde se pohybuješ, že ti nestačí klasické awd, je to alespon poznat ? Vím, že ten PHEV Outlander fungoval docela dobře na to 4x4 (když to sepnul, to auto hned jelo trochu líp). Škodovku bych taky primárně nechtěl, ale v tom EV případě na mě ta Toyota byla hodně scifi 😁 😁 Já ti to nehejtím, jen jsem zrovna tohle auto zkoušel a vubec ničím mne nezaujalo.
Mne ta 4x4 nepřišla nějak skvělá. Hodně udělají pneu určitě. Ale třeba u nás ve výjezdu z garáže jsem zastavil uprostřed rampy na čerstvém sněhu a chtěl vyjet. No vyskrabal jsem se, ale bylo to dlouhé peklo. Budu to muset někdy zkusit i s něčím jiným. Letos sníh nebyl vůbec.
Ten Outlander v zatáčkách hezky připínal, to bylo jediné dobré a prostornost, to bylo slušně velké SUV. O tom mluvím, o tom Bzněco ne, to bylo sucho
Mitsubishi EVO, Outlander PHEV a ted BZ4X / Subaru Soltera, jak jsem je mel za sebou jsou stale ctyrkolky, vektorovane ctyrkolky, nic se nepripina. Jsou to zatackovy auta, pokud ti zacne v zatacce ujizdet, proste slapnes na plyn a to auto se srovna a z ty zatacky vyjede. Sam si videl co delala kona na letisti, tohle jede v beznem provozu jako z praku, zrychleni pod 7s., vykon k dispozici v celem spektru otacek, to spalovaci 4kolky nemaji. To se nenaucis pouzivat pri zkusebni jizde, potrebujes aspon 10k km a svoje auto, abys nasel odvahu ve smyku slapnout na plyn
Ke vsemu mas na webu spoustu videi. Auto samo je dost dobry, kdyby se kolem tolik nelhalo, nemel bych proc prskat
Ke vsemu mas na webu spoustu videi. Auto samo je dost dobry, kdyby se kolem tolik nelhalo, nemel bych proc prskat
Víš o tom, ze i u benzinu u se dojezd vypočítává podle dlouhodobe spotreby? Když s tím jezdíš za víc, tak ti to ten dojezd taky bude udávat menší, bez ohledu na pohon.
Masari12
A co 5m auto, hybrid, 60l nádrž, dojezd 900km, popř. 700 s dálnici..Přitom dům,Solar. Ale stejně nemám důvod trávit hodiny při nabíjení...S rodinou jezdíme pravidelně každý víkend
Jakej hybrid má 60l nádrž?
Kazdy vikend nejmin 400km v kuse...
Skrátka pochop že EV není pre každého alebo nie každý to doma chce.
Tvrdil jsem snad nekdy neco jineho???
Kdyz ctu kecy, ze obchodak v byte dnes nechce TMY...
To je snad jasny!
Co je na tom proboha nepochopitelneho?
😁
EV neni DNES pro kazdeho.
To neznamena, ze se to do roku 2030 nezmeni.
😉
Za dob Berthy Benz nebyl spalovak pro kazdeho...
Kdyz ctu kecy, ze obchodak v byte dnes nechce TMY...
To je snad jasny!
Co je na tom proboha nepochopitelneho?
😁
EV neni DNES pro kazdeho.
To neznamena, ze se to do roku 2030 nezmeni.
😉
Za dob Berthy Benz nebyl spalovak pro kazdeho...
Bertha Benz v roce 1888 a EV plečky v roce 2024. Jasně, přímá paraela, jenže s tím že tu Ev existovaly už před splováky a stím že už se ted sériově vyrábějí 15 let nejste v roce 1888 ale v roce 1927 😄 😄 😄
A to už spalováky běžne jezdily, takže smůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůlááááááááááááááááááááááááá
Zse jen lži a účelová MANIPULACE!!!
A to už spalováky běžne jezdily, takže smůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůlááááááááááááááááááááááááá
Zse jen lži a účelová MANIPULACE!!!
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
vencelín
Odpoved na otazku jak dosahnout co nejdelsiho dojezdu je jednoducha. Zakladem je koupit si na to vhodne auto, tedy auto se spalovacim motorem. U velkeho MPV s 80 litrovou nadrzi a vznetovym motorem mam bezne dojezd 1200 km (nekdy i k 1400 km). U mensiho MPV s atmo dvoulitrovym zazehovym motorem mam bezne dojezd kolem 700 km s nadrzi na cca 55 l. I to CNG vychazi prizniveji pokud zvazime dojezd a cas tankovani. Bzucak jedina na postrky po meste (neni treba se starat o zahrati motoru na provozni teplotu, je to tissi), pro delsi jizdy bzucak nedava absolutne smysl.
Nebo si vezmi SUV s 65l nádrží a mám dojezd pres 1200 taky jak nic. Ale to není relevantní argument. Koupím kamion s 300l nadrzemi a jedu
At tak ci tak, nizky dojezd bzucaku ve vztahu ke konvencnim vozidlum je proste objektivni fakt. Jak jsem psal, bzucak dava vyznam pri cukani po meste. Na ostatni jizdy prinasi vice vyhod vozidla se spalovacim motorem.
ano, ale ked to treba tankovat, tak jedna nadrz stoji tolko, ako elektrika na 2 mesiace 😁
A cena bzucaku jak tri auta se spalovacim motorem. Takze co vyjde celkove levneji?
A nasobcich casu ztraveneho dobijenim ani nemluve. Se spalovacim motorem po 5 az 10 minutach je mozne jet dalsich min. 500 ci 600 km (u tech s vyssi spotrebou nebo mensi nadrzi). Ja mam jasno, vy take, takze kazdy budem jezdit tim lepsim. Zatim ta moznost tu je a je to spravne. Horsi bude az budou bzucaci dani befelem.
A nasobcich casu ztraveneho dobijenim ani nemluve. Se spalovacim motorem po 5 az 10 minutach je mozne jet dalsich min. 500 ci 600 km (u tech s vyssi spotrebou nebo mensi nadrzi). Ja mam jasno, vy take, takze kazdy budem jezdit tim lepsim. Zatim ta moznost tu je a je to spravne. Horsi bude az budou bzucaci dani befelem.
No a když to vezmu s časem stráveným na benzince. Kdyz nabijim doma, tak každý den můžu mít plně nabité a neplytvat časem jízdou na benzinku.
A pri ceste mimo ČR také budete každý den (při cestě) auto teleportovat domů, aby bylo opět plně nabit, tak aby jste neplytval časem jízdou k benzince?
Samozrejme. Do zahraničí jezdim častěji než jezdim z domova, asi jako naprostá většina lidí. Ano chapu, ze ti co jsou v zahraničí častěji než doma, pro ne EV nebude z tohoto důvodu.
Já opravdu většinu km najedu při cestách do zahraničí, respektive delších cestách. Po městě mám kolo, když chci do Práglu (nejčastěji kam v rámci ČR jezdím) tak jedu busmo či vlakmo. Nejsem tak bohatý abych měl pro pocuky ještě v rezervě bzučáka. Každý to má jinak a dle toho si zvolí auto.
Každopádně bzučáka Vám nevymlouvám. Na hrkání po městě cajk, já na takovéto hrkání mám kolo. A na mé běžné jízdy bzučák nedává žádný smysl a jeho provoz by přinesl více komplikací než užitku v porovnání s vozem se spalovacím motorem. Každá věc je na něco určena a používání dané veci v jiném režimu než ten na který je určena je neefektivní.
určitě, elektřína je zadarmo, ze záskuvky 7 kč za 1 kwh a na dobíjčkách 9-16 Kč 😄 😄 😄 😄 😄
a každým rokem to bude jen a jen zdražovat
Těště se UTOPISTI 😄 😄
a každým rokem to bude jen a jen zdražovat
Těště se UTOPISTI 😄 😄
Základ je si koupit auto co má dbvě nádrže, tedy na LPG a benzín a mít k dispozici 100-230 litrů paliva del konkértního vozu. A dojezd až 1500 km 😄 😄 😄 😄 😄
LPG má samozřejme provozní náklady nízké, to ano. Ale v běžných autech to není moje preference. Povětšinou pak nádrž překáží uvnitř nebo je problém s rezervou (lepící sadu opravdu nechci). U F pickupa či RAMky tam to zas až tak nebolý, na nádž se dá krabice na nářadí či jiné haraburdí. Jak jsem psal zatím je výběr pohonů relativně velký, tedy včetně spalovacích motorů a je na každém co si zvolí.
já to mam v sedanech, v jednom místo rezervy a v druhé za sedadly. Lepící sadu nikde nemam, rezervu mam v kufru a u druhého se tam vejde i dojezdovka tak jak je z fabriky
Sedany nemusím. Provozuji MPV a tam by byla nadrž uvnitř k prdu. Případně aby se tam válela rezerva je taky dost nepraktické. Jsou karoserie u kterých to tak nevadí (pickup, případně sedan) a karoserie u kterých je montáž dovnitř silně problematická (MPV, kombi)
gil54
...a nikde ani zmínka o hlavních faktorech ovlivňujících spotřebu. Aerodynamika, rychlost, hmotnost.
Namítnete, to ví každý, že 4 bicykly na střeše a stejně i na kouli nebo otevřené okýnko, když se v rámci úspory energie jede v horku bez klimy, zvýší jízdní odpor. Ne, my raději rozpitváme úsporu z vyhřívání volantu a ještě by to chtělo snížit jas displaye a vypnout rádio. 😄
Namítnete, to ví každý, že 4 bicykly na střeše a stejně i na kouli nebo otevřené okýnko, když se v rámci úspory energie jede v horku bez klimy, zvýší jízdní odpor. Ne, my raději rozpitváme úsporu z vyhřívání volantu a ještě by to chtělo snížit jas displaye a vypnout rádio. 😄
S aerodynamikou a rychlostí souhlasím, ale hmotnost skoro vůbec. Hlavním faktorem pro úspornou jízdu je plachtění, a to v článku zaznělo. Pokud vydám energii na dosažení určité rychlosti, hmotnost mi pomáhá ji udržet. Nesmím ji pochopitelně zbytečně ztrácet brzděním, tedy ani rekuperací a hlavně tím nesmyslem One Pedal Driving, což je defakto permanentní brzda.
Hmotnost Vám samozřejmě spotřebu ovlivňuje jak při jízdě po rovině (v této situaci je změna hmotnosti na spotřebu minimální), ale hlavní vliv je při jízdě do stoupání (rozklad sil) tak i při akceleraci (vliv setrvačnosti). Takže základem je plynulá jízda, to sníží spotřebu při daném a daném zatížení voze na minimum.
"Po rovině" ...za ustálené rychlosti ovlivňuje hmotnost spotřebu pouze zvýšením pasivních odporů ( odpor odvalování pneumatik nebo v ložiscích kol - celkem zanedbatelné v měřítku...)
"Do stoupání"...no, ale do výchozího stavu nula získá zase energii v klesání...samozřejmě v ideálním fyzikálním případě, pomineme-li ztráty a možné ostatní okolnosti (třeba v reálném provozu).
Ale vliv hmotnosti při akceleraci naprostý souhlas.
"Do stoupání"...no, ale do výchozího stavu nula získá zase energii v klesání...samozřejmě v ideálním fyzikálním případě, pomineme-li ztráty a možné ostatní okolnosti (třeba v reálném provozu).
Ale vliv hmotnosti při akceleraci naprostý souhlas.
V rovině se shodnem, však jsem to i psal.
S tím stoupáním je to již prošku problematické. Teoreticky máte pravdu, že energii co ztratím stoupáním bych měl získat zpět při klesání. Vlivem dalších odporů to tak uplně neplatí.
S tím stoupáním je to již prošku problematické. Teoreticky máte pravdu, že energii co ztratím stoupáním bych měl získat zpět při klesání. Vlivem dalších odporů to tak uplně neplatí.
..."ale hmotnost skoro vůbec"...
Nechceš snad tvrdit, že zrychlit z 0 na 100 km/h za 5 sec. těleso o hmotnosti 1 kg spotřebuje stejné množství energie jako těleso o hmotnosti 1000 kg.
Nechceš snad tvrdit, že zrychlit z 0 na 100 km/h za 5 sec. těleso o hmotnosti 1 kg spotřebuje stejné množství energie jako těleso o hmotnosti 1000 kg.
Daniel Je
Fakt žasnu, jak se tu řeší spory mezi sebou. Diskuze jsou k tématu. Sdělte své názory a své ego nechte v šuplíku.
Tím se zbytečně netrap. Tady na Auto.cz se v diskuzích málokdy hovoří k tématu. Hlavně se tu prezentují odpůrci elektromobility, které paradoxně k nákupu EVčka nic nenutí. Přesto trpí opačným pocitem. Vy všichni odpůrci elektromobility, zůstaňte klidní. Ke svým hrobům, všichni dojedete na fosilní paliva. Protože i kdyby už teď vyráběly všechny evropské automobilky jen EVčka, což se neděje, trvalo by vyšší desítky let, než jich vyrobí dost, aby nahradily všechny provozované spalováky.
Jako chápal bych, kdyby všichni ti odpůrci EV byli donuceni teď rok jezdit s EV a jsou z toho frustrovaní. Ale ve skutečnosti jde o lidi, kteří ten EV viděli jenom na internetu, ale vědí o něm všechno. A pak klidně majiteli EV napíšou, že lže a začnou ho poučovat o dojezdu atd.
Hlavně poučují majitele EV, které s ním třeba najedou i několik desítek tisíc ročně a vysvětlují jim, jak strašně trpí... Trochu mě to připomíná lidi, kteří u TV radí hokejistům a trenérům radí, jak mají hrát.
Hlavně poučují majitele EV, které s ním třeba najedou i několik desítek tisíc ročně a vysvětlují jim, jak strašně trpí... Trochu mě to připomíná lidi, kteří u TV radí hokejistům a trenérům radí, jak mají hrát.
Neboj, my jsme těmi EV jeli.....
Komentář roku
"Petr Salaba
Petr Salaba
Před 14 hodinami
Slunce je na vrcholu sluneční aktivity, astrofyzici varují před vlnou veder a stepních požárů vlivem zvýšené aktivity geomagnetického pole vyvolané sluečním vichrem a klimaalarmisté jedou pořád tu svou ohranou písničku, že za změny klimatu mohou lidé.
Asi dokázali i zatopit v kotli pod Sluncem."
😄 😄 😄 😄 😄
Komentář roku
"Petr Salaba
Petr Salaba
Před 14 hodinami
Slunce je na vrcholu sluneční aktivity, astrofyzici varují před vlnou veder a stepních požárů vlivem zvýšené aktivity geomagnetického pole vyvolané sluečním vichrem a klimaalarmisté jedou pořád tu svou ohranou písničku, že za změny klimatu mohou lidé.
Asi dokázali i zatopit v kotli pod Sluncem."
😄 😄 😄 😄 😄
Airbus A320 900 kg paliva na 100km letu a to nepočítám starty . Všechno je to politika, do tohoto si aktivisté nedovolí ani šťouchnout. 😄
Už si byl přesvědčovat Barbíny a Sugarddday na instáči aby nelítali ročně na 25 dovolených? Sou jich tam miliony, můžeš začít, máš celodenní šichtu tak na 8 let 😄 😄 😄
Už si byl přesvědčovat Barbíny a Sugarddday na instáči aby nelítali ročně na 25 dovolených? Sou jich tam miliony, můžeš začít, máš celodenní šichtu tak na 8 let 😄 😄 😄
Je nazor majitelu EV nezajima.Maji svoji "pravdu".
Me tu poucuji od ekologie, pres ceny nabijeni az po dojezd nebo infrastrukturu.
😁
Velmi usporna auta nema jen Tesla, ale namatkou treba Hyundai.
Problém je, že dnešní běžné EV nedá ani cestu Ostrava-Praha a zpět!!!
Neříkám, že to každý jezdí každý den. Vůbec ne.
Ale jakmile člověk začne brát jízdu vážně a místo popojíždění kolem komína chce buď služební cesty, nebo Alpy, Itálie, Francie atp. tak je EV absolutně omezující a člověk se musí přizpůsobovat jednoznačně autu. A tohle je pravda kterou vy eurohujeři zatloukáte a zatloukáte.
A nedej bože že k tomu přidáš karavan, podvál s autem, kola, vozík atp. To jsi s EV totálně v loji 😒] 😒] 😒]
To, jestli mi to přizpůsobování se autu vadí nebo ne, to je samozřejmě věci individuální. Někomu prostě to, že každých 200 km zastaví u mekáče a narve do sebe přepálený olej a kávu vadit nemusí. Ale mnohým vč. mě je to hrubě proti stsrti :-!
Desatero správné komunikace 😒br />
1. nelži a nevymýšlej si
2. nepomlouvej
3. neskákej druhému do reci
4. ve škole se o slovo přihlas
5. nepřekřikuj se s ostatními
6. bud' tiše, když mluví druzí
7. nemluv za každou cenu
8. rozmysli si, co chceš říct
9. mluv zřetelně
10. neodsuzuj názory jiných
2) Když mám natankováno a nechám vůz stát rok, tak přijdu a dojezd mám pořád to strjne. Když nabiji a nechám vůz stát měsíc, tak budu mít dojezd k9lik? 70% ...?!?
https😐/youtube.com/…orts/b-kh8faUgu4?…
Jen lehké počty, které jsme si udělali. Hodně ideální stav, málo najetých km a řekněme, že týdně 30 minut nabíjení na DC navíc. To je 1500 minut za rok a to je děsivých 2,5 dní života za rok promarněných na drátě. Elektrofanatici to asi, zdá se, milují, já ne. Život je krátký a kabel mi ho krátit nebude.
https😐/www.autoevolution.com/…-one-233759.html
Úspornost sama. 😄
A pro tezbu dopravu ropy?
Neefektivni spalovak je v realu celkove neefektivni jeste mnohem VIC.
😁
Ja jezdim alespon z tretiny? na jadernou energii...
Trollove se tu bodou ohanet uhlim (ktere se tezi zpravidla blizko elektrarny...).
Muzes uvest porovnani CELKOVYCH emisi EV a celkovych emisi ICE?
Protoze lidi radi resi neprime emise EV, ale u (obvykle) sveho auta emise neresi..
Mas asi pravdu, ze v energetickem mixu zrejme tezba zapoctena neni.
To nic nemeni na realite, ze emise EV jsou zlomkem emisi fosilu.
Studii existuji kvanta. A v podstate vsechny vychazeji naprosto jednoznacne.
Sorry, jiná témata jako těžbu nebo emise tady nemíním řešit, na to je můj čas moc drahý.
Jake jsou ztraty tam?
Ano v porovnani s uhelnou elektrarnou bez teplarny na tom neni ICE katastrofalne spatne.
Jaderna energie je nizkoemisni. Tudiz z hlediska emisi zde take neni ucinnost klicova...
Howgh
Jinak pokud bys chtěl porovnávat uhelnou elektrárnu s teplárnou proti ICE, tak započítej využití zbytkového tepla i v autech. Není vůbec zanedbatelné
Konkrétní čísla se dost rozchází, účinnost elektraren od 35 do 65%, s využitím jako teplárny jsem našel až 90%.
https😐/www.pltep.cz/elektrina/
Ano souhlasím, že pokud je tepelná elektrárna bez využití tepla, je na tom jen o málo lépe než benzin/nafta. S využitím tepla jsme na násobku účinnosti.
Ale diky za snahu.
Takže žádný ústřední topení v paneláku ale psotavit 45 000 větrníků nakoupit něco mezi 27-55 MILIONY FV panelů a MODLIT SE. Že bude sbvítit a foukat, jinak bude NEOSTALINISTA v LOJI 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Lidi prosím vás vysvětlete mu už někdo to o té účinnosti výroby elektrické a kinetické energie z fosilních paliv, já už nemůžu.
Realisticky za par desitek let (az tu bude jezdit vetsina aut EV) u nas z jadra.
Co tam mas dal?
Tezko se argumentuje proti EV, ktera jsou pohanena z jadra...
To je cil.
Tvuj Prius na jadro ani na slunce nikdy jezdit nebude. :no:
Moje auto z nezanedbatelny casti uz takto jezdi DNES.
:-!
Ted sme tě odhalili 😄 😄 😄 😄 😄
V České republice bylo v roce 2023 podle předběžných údajů vyrobeno celkem 76 107,3 GWh elektrické energie. Největší část energie, a to 44,2 %, byla vyrobena v parních elektrárnách. V jaderných elektrárnách bylo vyrobeno 40,0 %.
Proc vsechny trolly zajima 44% uhli, ale o 40% jadra mlci?
A o tom, ze se planuje zvysovani podilu jadra taky...
https😐/www.ceskenoviny.cz/zpravy/2476004
MPO předložilo aktualizaci Státní energetické koncepce, prim má hrát jádro a OZE
Pres toto vsechno troll samozrejme porovnava svuj cmoudik s EV nabijenym vyhradne z uhli...
😁
Dokud se bude vyrabet 1% z uhli, tak tu budou kopat.
A potom stale vysvetlovanim emisnosti solarnich zdroju relatvizovat emise vlastnich spalovaku.
:no:
https😐/nymag.com/…-from-hertz.html
Pozdravuj Ajlona 😄 😄
Na Teslu by měl být povinně 40 CM písmeny nápis Its Quality what You buy 😄 😄 😄 😄
A aby se tam dostal, musel se někde vyrobit. Spotřebovat elektřinu z elektrárny, spotřebovat naftu aby se přivezl, případně elektřinu aby se produktovodem dopravil a taky elektřinu abys ho natankoval.
HAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHA
A kde sou emise ze staveb a přestaveb továrn co se musely postavit aby ty nové věcy šly vyrábět, zatímco na ICE všechno stojí, kde sou emise z budování infraskturktury a kde sou emise z výroby, dopravy OZE a jejich komponent 😄 😄
87 g/km to bude v případě, že palivem bude benzín vyrobený jen z fosilních zdrojů. Takový se však dnes už u nás nedá koupit. Standardem je dnes E10, takže bys měl z 87 g/km odečíst podíl bioethanolu.
Emisní stopu lze výrazně snížit například palivy E85, E100, bioCNG, syntetickým benzínem, vodíkem z elektrolýzy apod.
Třeba Brazílii je standardem E25 a mnoho aut jezdí na E100, takže ve výsledku je zhruba polovina paliva pro zážehové motory vyrobena z obnovitelných zdrojů a emise CO2 jsou cca poloviční ve srovnání s EU.
A) Např. ethanol vyráběný v Brazílii z cukrové třtiny je na tom mnohem lépe než tady z naší řepy.
B) To samé však platí i pro obnovitelné zdroje elektřiny. Jejich emisní stopa ve skutečnosti také není nulová. Taktéž bude platit, že emisní stopa FVE ve Španělsku je menší než u nás. Přesto ji všichni za nulovou považují.
W T F
https😐/www.solar.com/…of-solar-panels/
Residential solar panels emit around 41 grams of CO2 equivalent emissions per kilowatt-hour of electricity generated. Most of these lifecycle emissions are tied to the process of manufacturing panels and are offset by clean energy production within the first three years of operation. :yes: :yes: The lifetime emissions of rooftop solar are 12 times less than electricity generated by gas plants and 20 times less than electricity generated by coal. 😲
Energeticky mix ČR je okolo 400g/kWh.
Ze solaru je to desetina!
Chces nejak rozporovat toto???
:-!
PS Jen obhajce vnitrniho spalovani v autech neumi rozlisovat 40g a 400g. A bude hlasite kricet, ze 40 neni nula. 😁 Podobne plati pro jadro... Ano, toto si muzete vzit osobne: Othelo, Tycoon. 😄
Co se týče tohoto čísla, nerozporuju jej, ale rozporuju to, že jej používáš jako argument pro tuto diskuzi.
Kupříkladu ta hodnota 41 g/kWh byla počítána pro oblasti s intenzitou slunečního záření 1700-2400 kWh/m2/rok. Jenže my žijeme tady v ČR a slunce zde svítí mnohem méně, konkrétně za celý rok asi polovičně. Jinými slovy, pro ČR si to vynásob dvěma a máš 80 g/kWh.
K tomu připočítej, že v našem klimatickém pásmu je kvůli zimě, kdy zde FVE nemají skoro žádný výkon, nutno mít záložní zdroj, zpravidla na uhlí (820 g/kWh) nebo zemní plyn (490 g/kWh CO2) . Tato záloha by se měla také započítat, protože referenční ekologický stabilní zdroj (jaderná elektrárna, 12 g/kWh) nepotřebuje stavět zálohu na zimní období. Takže u nás bude to výsledné číslo FVE vůči referenčnímu zdroji klidně kolem 200 g/kWh.
Jaderná elektrárna jako referenční zdroj má má v našich klimatických podmínkách zhruba 10-20krát menší ekvivalent emisí CO2 než energetika založená na FVE a přitom vychází mnohonásobně levněji (kupříkladu za peníze, které nacpeme za 20 let solárním baronům, jsme mohli mít cca 10 krát více elektřiny, pokud bychom to nacpali do jaderných elektráren a po těch 20 letech by pak vyráběly elektřinu až do konce životnosti elektrárny "skoro zadarmo").
A teď benzin při spotřebě 6l máme cca 13800g na 100km a pri 5l nafty to je 13500g na 100km. Takze tam hned od oka vidím snížení emisí co2 o cca 70%. A to počítám ten nejhorší příklad, který si uvedl. A ještě jsem vzal ev s podprumernou spotřebou, kdy jezdi v pohodě za méně než 20 a diesel s benzínem s lepší spotřebou, kdy srovnatelně velká auta budou spíše na 6+ a 7+ litru
A 80g z FVE je moc (nebo si vycucejme rovnou 200).
Takze jezdit v lete z FVE za 20x80g cili za 1600g na 100km je spatne.
Ale jezdit s dieselem za 13.500g je v poradku.
😲
PS Zapocitavani zalohy je samozrejme nesmysl, fer by bylo zapocist mix.... Je neuveritelny, jak dopodrobna rozebirame emise EV bez elementarni znalosti (diskuteru rozporujicich prinos EV) mnozstvi emisi spalovaku...
Já nechápu, proč mi pořád podsouváš buď uhlí, nebo diesely.
V každém příspěvku píšu, že jsem pro jaderné elektrárny, nikoliv pro spalování uhlí.
A nikdy jsem nevlastnil diesel, ani jsem o jeho nákupu nikdy neuvažoval. A jak už jsem psal minule, zjednodušeně počítané emise (tzn. jak je počítá EU) mám dle reálné spotřeby benzínu na úrovni 119 g/km. Abych uvedl nějakou každému Čechovi známou referenci, tak třeba dovolená v Chorvatsku byla za 126 g/km (5,4 L benzínu/100 km). Jestli někdo jezdí s dieselem za 135 g/km, to je taky možné, já bych jezdil za méně.
Pro výpočet průměrné stopy se samozřejmě započítává energetický mix v ČR. Mně šlo o to, že jsou tu někteří, kteří argumentují, že mají na střeše FVE panel, nabíjí s ním elektroauto a myslí si, že jejich emise CO2 jsou nulové.
U emisí spalováků je to složitější, jelikož záleží na tom, jak bylo palivo vyrobeno a to je velmi těžké spočítat. Ropa těžená v Saúdské Arábii má jinou energetickou náročnost (od těžby až po benzínovou stanici u nás) než ropa z Ruska. Taktéž třeba bioethanol z naší cukrovky má jinou náročnost než bioethanol z brazilské cukrové třtiny.
U emisi spalovaku je to slozitejsi.
Jde o to, ze tu vycislujes presnou bilanci vswho u FVE.
Ale sam pro SVE auto zadne cislo neuvadis.
Jen napises o rope z Arabie.
Ale jaka je emisni stopa benzinu, kterej lejes do sve nadrze nemas tuseni.
:no😒br />
Bylo by fajn zacit timto. Abychom porovnavali jablka s jablkama. Kdyz pises o 200g u FVE, tak rozhodne nemuzes psat o 126g u tveho auta!!!
W T F
Dnes 15:52
Nemám. Jelikož nemám sebemenší šanci zjistit, kdo, jak a z čeho ten benzín vyrobil, jak byla vyrobena biosložka do něj namíchaná atd.
BTW Nevyčísluju přesnou bilanci u FVE. To ani nemá smysl. Ten výpočet by platil jen pro zvolené podmínky, přičemž realita může být jiná. Jen jsem chtěl poukázat na to, že když právě dáváš data z nějakých odborných studií, měl by sis zjistit i podmínky, pro které byla ta data počítána.
Ano, takto bych mohl kritizovat i profesora Macka, který sice správně zakládá všechny své výpočty na seriózních zdrojích dat a uvádí všechny odkazy, ale ta data už třeba nemusí být dnes platná nebo podmínky platnosti dat neplatí u nás.
Na jedné straně jsou to přímé i nepřímé emise elektřiny z FVE pro pohon BEV v podmínkách ČR.
Na druhé straně jsou to jen přímé emise nafty pro pohon ICE, pokud je nafta 100% fosilního původu.
K tomu by se musely připočíst (či odečíst) další a další emise s BEV i ICE spojené.
Tím jsem chtěl říci, že když DonVito najde nějakou studii a pak tady s ní mává, že ta studie může pracovat s předpoklady, které teď a tady neplatí. A že často se na některé nepřímé emise zapomíná. Ve výsledku je to tak, dobrat se celkovým emisím za celý životní cyklus konkrétního auta je velmi složité.
Staci vynalozit stejne usili pro vycisleni emisni stopy benzinu, jake bylo vynalozeno pro vyrobu elektricke energie...
Odborne studie porovnavaji jablka s jablkama.
Neodborne (vcetne tvych prispevku) uvadi jen prime emise ICE (s vagnim komentarem).
Viz má odpověď 16:02.
Zamerne pouziva starsi studii na emise z vyroby baterek.
Snizuje zivotnost EV atd.
A hlavne je prof. spalovacich motoru.
Pro EV a energetiku ma nulovou kvalifikaci.
Je to ostuda akademicke obce.
V současné době působí v Centru vozidel udržitelné mobility Fakulty strojní ČVUT v Praze a vede Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky, spojující výzkum 30 akademických, výzkumných i průmyslových účastníků."
Výzkumné granty z posledních let
Modelová podpora čisté a udržitelné mobility v ČR
Pokročilé materiály palivových článků pro udržitelnou energetiku
Optimální využití obnovitelných zdrojů energie v dopravě
Já tedy vidím vysokou kvalifikaci. Byla by radost vést pokemiku s takovým odborníkem, ne? Polemiku však dokáží vést jen ti, co nejsou dogmatici.
BTW Co se týče životnosti baterek, je zde naopak velká většina těch, co ji nadhodnocují. Papouškují ty tisíce cyklů, které uvádějí výrobci ve svých tiskových zprávách. Ano, za nějakých ideálních modelových podmínek by toho možná šlo dosáhnout, ale provoz automobilu je tomu velmi vzdálený. To se netýká jen baterek, ale i dílů ICE. Klasický příklad jdou rozvodové řemeny v olejové lázni (1.0 Ecoboost a 1.2 Puretech). Dle automobilek měly výdržet po celou dobu životnosti auta. Nevydržely a nevydrží. Jak u baterek, tak u řemenu se podceňuje vliv času na chemickou degradaci. Ano, baterie a řemen se opotřebovávají, i když auto stojí v garáži.
https😐/youtu.be/_cfynWRkrW0?si=Gk8hhgtohvvBK8_C
Kdyz zacal (odbornik na spalovaci motory), na debate ktere jsem se ucastnil, zpochybnovat ucinnost EV pri rozjezdu z nuly, tak jsem odesel.
Jeho prace je plna chyb a zemerneho ohybani skutecnosti ve prospech spalovaku.
Je to ostuda akademicke obce.
K te posledni vete. NMC baterie uskladnena v garazi na 40% v jednotkach let prakticky nedegraduje.
Kdo nadhodnocuje zivotnost baterek???
😁
Ja se ridim predevsim poctem cyklu, ktery udava vyrobce clanku nebo statistikou Tesla.
Cim se ridis ty a Macek?
Jak vis, ze vyrobci zivotnost nadhodnocuji???
https😐/electrek.c👋2023/04/25/tesla-update-battery-degradation/
Muzes se vyjadrit k tomuto?
Tesla gives update on battery degradation: only 12% after 200,000 miles
:-!
Early data from newer Model 3 and Model Y vehicles also show strong capacity retention of less than 10% after 100,000 miles and less than 15% after 200,000 miles, but not many vehicles have reached those mileages just yet.
Either way, the data shows that the average battery capacity retention stays well within Tesla’s guaranteed capacity in its vehicle warranty.
:yes: :yes: :yes😒br />
Tve slapani vody o nule a FVE nebo o "velke vetsine" co nadhodnocuje zivotnost baterek je zoufale.
Ja se ridim relevantnimi informacemi. A ne jedna pani povidala...
Napíšu, že všichni podceňují vliv času na chemickou degradaci.
A ty zase vytáhneš svou obehranou desku o tom, že Tesla prohlásila, že její baterka má po 200 000 mil degradaci kapacity menší než 15 %. Ano, těch 200 000 mil lze v testovacím režimu automobilky ujet za 1 rok (550 mil denně) a to věřím, že ta degradace bude méně než těch 15 %. Stejně jako věřím Fordu, že otestoval svůj rozvodový řemen máčený v oleji a vydržel mu 250 000 km. Ale tohle roční testování neodráží reálný provoz.
A pro reálný provoz je pak ten kilometrový údaj nadhodnocený a baterie či řemen se toho nájezdu nemusí dožít ve zdraví.
Průměrné stáří aut v ČR je 15 let. Proto je velmi důležité časové hledisko. Z mého pohledu je ještě důležitější než hledisko počtu cyklů.
BTW Proč si myslíš, že většina výrobců BEV včetně Tesly omezuje záruku na baterii časovým intervalem?
Nastuduj si něco o tom časovém hledisku, třeba tohle (vybral jsem studie o LFP, u ostatních typů Li-Ion to bude horší) nebo cokoliv jiného.
https😐/www.mdpi.com/…6-1073/14/6/1732
https😐/uwspace.uwaterloo.ca/bitstream/handle/10012/12177/Catton_John.pdf
A tak jako u FVE se zapomíná na to, že důležitý faktor pro baterku jsou klimatické podmínky. Baterka provozovaná v Los Angeles nemůže vydržet tak dlouho jako baterka provozovaná v Seattlu.
BTW2 Účinnost elektromotorů jsem nikdy nestudoval. Očekával bych, že účinnost je velmi vysoká při velmi širokém spektru provozních podmínek. Je to jedna z velkých výhod elektrické trakce (tím nemyslím jen BEV, ale vše od hybridních aut až po tramvaje a vlaky).
😁
Ja se o EV zajimam leta, mam vzdelani v oboru, vlastnim elektromobil atd. 😉
Bavme se radeji konkretne.
Jak starne takovy clanek v case? 😉
Resp. jak dlouho vydrzi ma baterka?
Ja pocitam 15 az 20 let.
Diskuze s tebou je velmi obtizna.
Mas v podstate pravdu.
Jen nemas tuseni jak sva tvrzeni kvantifikovat.
Coz je ale klicove!
PS Odpovedi na tvou hloupou otazku o omezene zaruce na baterie budiz otazka, proc vyrobci omezuji zaruku na spalovaci motor v case?
😁 😁 😁
PS Ze stejného důvodu, protože i mnohé materiály v motoru degradují.
:no:
Starne, ale nemam tuseni, kolik vydrzi...
Ma odpoved je konkretni.
Starne a vydrzi pravdepodobne 15 az 20 let.
Chapes ten rozdil mezi nami?
Ty mlzis, ze baterka starne, ze vyroba benzinu stoji co2. Ale nemas sebemensi predstavu.
Sorry. Nic ve zlym.
Ale u FVE napises klidne 200g...
:no: :no: :no: :no: :no😒br /> Kdo chce psa bit, klacek si najde.
Ty hledas klacky proti EV.
Ale klacek na svy auto se ti hledat nechce.
Jinak zaruka na motor je dva roky, kvuli degradaci materialu??
😁
PS Kazdooadne diky za pomerne vecnou (ve zdejsich diskuzich vysoce nadprumernou) debatu bez urazek. :yes:
Těch 200 g jsem nenapsal, že to tak je, ale že to může být (cituju sám sebe: "klidně kolem 200 g/kWh.)
BTW Dva roky je minimální zákonná záruka na celé auto.
Měl jsem na mysli extra záruky. U baterií pro BEV je to běžná záležitost, u motorů pro ICE moc ne, většinou je záruka na auto jako celek, s výjimkou laku a samozřejmě spotřebních dílů. Opel má (nebo míval?) extra záruku motor/převodovka 5let/150 tkm, Honda motor/převodovka/řízení 8 let/150 tkm.
8 let je u vetsiny vyrobcu zaruka, ne zivotnost. 😉
To je, co mi vadí. Obecne nejsem zastánce, zatim podle dnesnich technologiich, EV mimo malá městská auta, ale vadí mi, že zpátečníci záměrně zamlcuji emise u PHM , ale vehementne ukazují na emise u elektřiny
Málo žere i TDI rotačka, jen tak... to by byl ekorace, kdo dojede dál, tvuj Prius a nebo Ofce TDI 66kw :-!