Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVolkswagen láká na nový speciální Golf GTI. Představí se na Nürburgringu
41 komentářů
iudex
Podľa mňa toto je odpoveď na otázku, či bude Clubsport pokračovať aj po facelifte. Nebude, nahradí ho tento výročný model. A keďže výročné modely sú časovo limitované, po jeho konci už podľa mňa nebude priestor na tú chvíľu robiť osobitný Clubsport.
Inak som zvedavý na cenu GTI u nás. V Nemecku už je cenník aj konfigurátor a začína na 44505 eur, brutálne veľa na základné GTI. Ale asi to bude nemecké špecifikum, lebo tam aj nová Audi S3 začína na 55t eurách a na Slovensku je za 45t eur, čo je dramatických 10t rozdiel. Tak verím, že aj slovenská cena GTI bude rozumnejšia.
Inak som zvedavý na cenu GTI u nás. V Nemecku už je cenník aj konfigurátor a začína na 44505 eur, brutálne veľa na základné GTI. Ale asi to bude nemecké špecifikum, lebo tam aj nová Audi S3 začína na 55t eurách a na Slovensku je za 45t eur, čo je dramatických 10t rozdiel. Tak verím, že aj slovenská cena GTI bude rozumnejšia.
A keď si zoberiem jeden z posledných HH s manuálom: Civic type R za 60t eur, tak by som si dobrovoľne radšej kúpil ten lacnejší automat.
DSG sice osobně neznam, ale jestli mu něco majitele vyčitaji i ti co jsou s nim smiřeni tak je to nejen to, že nedokaže držet rychlost, ale předevšim svehlavost takže při ostre jizde na okreskach je pro ně DSG akorat tak k nasrani. Naopak při běžne jizdě u něj panovala relativně spokojenost. Ještě jsem u jineho auta nezažil, aby tolik majitelu z automatu přešlo zpět na manual tak jak je tomu pravě u GTI. Byť tohle, už je taky pase, protože manual již neni možno pořidit.
Vybavuji si i kluky co pořidili CS, kvuli vykonu a to i na zakladě recenzi, kde se prostě obecně DSG vynaši do nebes a pote byli někteři až vyloženě nasrani s podivem co to v těch testech pišou a zda vubec s těmi auty jeli. Teď nechci kecat, ale mam dojem, že tam byl dokonce jeden co misto CS šel pravě do klasickeho GTI, kvuli manualu. Těch co s klasickeho GTI přešli jen změnili převodovku těch několik bylo. Vim, že jeden založil i samostatne vlakno a jednoduše byl po přechodu na manual v GTI až nadšeny po předchozim zklamani z DSG u jinak stejneho auta. Prostě to nebyli šofeři, kteři by přišli vysirat kvuli druhu řazeni. Ale v tom jak se DSG dokaže chovat pod tlakem se jednoznačně shodovali.
Ja sám nie som zrovna nadšený obhajca DSG (a automatov všeobecne), ale uznávam, že práve pri ostrej jazde je DSG obrovskou výhodou oproti manuálu. Tá rýchlosť radenia nahor a hlavne nadol je neprekonateľná. A pri ostrých modeloch (R u VW, RS u Audi) už sama neodraďuje. Skutočne neviem, o akých slabinách pri športovej jazde píšeš. DSG má slabiny, ktoré jej aj ja vytýkam, ale týkajú sa práve komfortu pri pohodovej jazde, rozbiehaní a poposúvaní v kolónach. Ale slabiny pri ostrej jazde? To je úplný nezmysel.
Ale pravě, že DSG u GTI odřazuje, v manualu neni manual manualem, ale svehlave ustroji tak se potom neni co divit, že ti, kteři řeši jizdně i maličkosti tak to pro ně budou vyložene negativa. Jasně je většina těch, ktere tohle štvat nebude nebo a to vim i od těch majitelu, že jim to prostě a jednoduše nevadi, i když vi, že to chovani tam takove je. Jen prostě obecně preferuji automat a tim to maji pořešene.
Tohle je prostě chovani, ktere se ti u manualniho řazeni stat prostě a jednoduše nemuže tam to maš vyloženě ve svych rukou.
Navic stale se řeši nějaka rychlost, Jaky je rodil v těch rychlostech. V milisekundach ? Nemaji nahodou zrovna GTI manual vs DSG velmi podobne časy na těch okruzich ?
Kolik teda těch majitelů přešlo z dvojspojky na manuál?
Máš relevantní čísla, nebo jedna paní povídala.
Statisticky dvojspojky ve sportovně orientovaných autech naopak jednoznačně vytlačily manuály, a je jedno jestli jde o GGTI, nebo 911ku.
Na okreskové jazdenie je to cajk.
Vim, že u 7G GTI ten manual byl občas i terčem kritiky a to i od samotnych majitelu ve stylu nic hrozneho, ale žadna hitparada. No u 8G doznal ten sam manual přepracovani někde na YT je dokonce i rozborka. Jako rozhodně netvrdim, že je to sportovni velice vydařena převodovka, ale určitě to neni manual na ktery běžně naraziš. Jde o nadstandard, ktery u běžnych aut jen tak nenajdeš a to ani u VW, forda, francouzu atd. A to jak co do rychlosti či přesnosti. Jasně mechaničnost japoncu tam těžko hledat jen naznakem. I když takova zakladni převodovku co jsem poznal u civica tak to rozhodně nebyla žadna slava. Ale jasně u HH předpokladam něco jineho.
PS: tušim, že mam uložene video, kde se řeši u GTI short shift nad, kterym tak trochu vaham.
Si možná zaspal někde v době kamenné... 😉
https😐/www.shutterstock.com/…s-2272829537.jpg
Kecy v kleci, kolik máš roků?
Řeč je o o vzoru dnešního univerzálního auta, a k tomu jsou pindy tohoto typu nejen laciné (s jedním "n"), ale hlavně úplně směšné.
Taky jsem v jistych oblastech dnešni a jednoduše jsem zlenivěl/zpohodlněl a neni to jen věkem.
https😐/www.fcpeuro.com/…-is-best-for-you
P.S. Podle us stránek má ten manuál v gti 8 úplně stejný kód, jako v gti 7, nic nového tam není.
A ano vyše piši, že jde o shodny manual jen je přepracovany. To, že je řazeni rozdilne si všim snad každy majitel aniž by studoval nějakou techniku. Stačilo přesednuti.
Asi něco jako podvozek, ktery je shodny jen řada dilu a to i včetně drobnějšiho HW jako naboje kol, silentbloky atd jsou jine. Takže ve vysledku jak piši majite je ten rozdil značny.
A to znamená v podstatě polotovar, proto, dsg je v gti lepší volba. V autech s dobrým manuálem není třeba nic upravovat, ani spojku ani řazení, v tom je rozdíl.
S manuálom rýchlejší nebudeš ale budeš lepší vodič.