Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen láká na nový speciální Golf GTI. Představí se na Nürburgringu

41 komentářů

Arese
Pánové z Wolfsburgu, jediné, co vašemu současnému Golfu GTI chybí, je (tedy kromě nedotykových ovladačů a tlačítek), možnost volby manuální převodovky!!! 😲 😲 😲 :no:
Avatar - iudex
iudex
Je to tak. Ale asi je zbytočné to opakovať, Volkswagen nás počúvať nebude, emisie nepustia. Aj ja som nútene prešiel na DSG, lebo iná možnosť nebola. Ale dá sa s tým žiť. 😄
A keď si zoberiem jeden z posledných HH s manuálom: Civic type R za 60t eur, tak by som si dobrovoľne radšej kúpil ten lacnejší automat.
Avatar - Dinar
Dinar
Ten vw manuál je prostě pomalý, xkrát jsme to řešili, do 70% tlaku na auto je to ok, pocitově řazení určitě lepší než např. v té 340i, ale ve zbylých 30% do sta je to už o ničem, ta převodovka prostě nestíhá, tam naopak začne ta bavorácká teprve jako volba dávat smysl. Jinými slovy pro golfa gti je dsg podstatně lepší volba, pokud ho chceš, aspoň občas honit trochu k limitům. 😉
Avatar - miromen
miromen
Tak tohle je slušna blbost.
Avatar - speedfred
speedfred
Není to blbosť, na normálne jazdenie stačí ale keď chceš od toho manuálu viac (okruh) tak ho treba upraviť a je gumový. Sám som už premýšľal ho vyhodiť a vymeniť za dsg. Je pravda že to není GTI ale niečo trochu viac športovejšie.
Avatar - miromen
miromen
Řazeni u GTI neni rozhodně gumove a rozhodně mu nechyby rychlost. Jestli bych mu něco vyčetl tak jsou to pouze kratši drahy, ktere bych si určitě dokazal představit ještě kratši.
DSG sice osobně neznam, ale jestli mu něco majitele vyčitaji i ti co jsou s nim smiřeni tak je to nejen to, že nedokaže držet rychlost, ale předevšim svehlavost takže při ostre jizde na okreskach je pro ně DSG akorat tak k nasrani. Naopak při běžne jizdě u něj panovala relativně spokojenost. Ještě jsem u jineho auta nezažil, aby tolik majitelu z automatu přešlo zpět na manual tak jak je tomu pravě u GTI. Byť tohle, už je taky pase, protože manual již neni možno pořidit.
webpaja
Když na auto zatlačíš, je řazení kostrbaté. Jakmile chceš od GTI s manuálem výkony na které je motor a podvozek stavěný, převodovka ukáže svoje limity. DSG prostě v tomhle dá bohužel víc.
Avatar - miromen
miromen
DSG ti da vic v rychlosti řazeni to je jiste, ale pravě v tom kalupu a změnach začina ukazovat sve slabiny na tom se uplně jasně majitele shoduji.
webpaja
Ale to až dávno za hranici, kdy se v kulise začne rozpadat MT.
Avatar - miromen
miromen
Jenže oni neřešili rychlost, ale celkove chovani. Prostě celkovy dojem jak se to auto na technickych usecich s řadou a to navic ruznych zataček DSG chova. V automatickem režimu nekonzistentni a zmatečne řazeni a v manualnim režimu to prostě dle nich mělo vyloženě svoji hlavu aniž by to bralo požadavky uživatele.
Vybavuji si i kluky co pořidili CS, kvuli vykonu a to i na zakladě recenzi, kde se prostě obecně DSG vynaši do nebes a pote byli někteři až vyloženě nasrani s podivem co to v těch testech pišou a zda vubec s těmi auty jeli. Teď nechci kecat, ale mam dojem, že tam byl dokonce jeden co misto CS šel pravě do klasickeho GTI, kvuli manualu. Těch co s klasickeho GTI přešli jen změnili převodovku těch několik bylo. Vim, že jeden založil i samostatne vlakno a jednoduše byl po přechodu na manual v GTI až nadšeny po předchozim zklamani z DSG u jinak stejneho auta. Prostě to nebyli šofeři, kteři by přišli vysirat kvuli druhu řazeni. Ale v tom jak se DSG dokaže chovat pod tlakem se jednoznačně shodovali.
Avatar - iudex
iudex
Aké slabiny? Sám píšeš, že nemáš skúsenosti s DSG, tak o akých slabinách potom hovoríš?
Ja sám nie som zrovna nadšený obhajca DSG (a automatov všeobecne), ale uznávam, že práve pri ostrej jazde je DSG obrovskou výhodou oproti manuálu. Tá rýchlosť radenia nahor a hlavne nadol je neprekonateľná. A pri ostrých modeloch (R u VW, RS u Audi) už sama neodraďuje. Skutočne neviem, o akých slabinách pri športovej jazde píšeš. DSG má slabiny, ktoré jej aj ja vytýkam, ale týkajú sa práve komfortu pri pohodovej jazde, rozbiehaní a poposúvaní v kolónach. Ale slabiny pri ostrej jazde? To je úplný nezmysel.
Avatar - miromen
miromen
Pravě jak uvadim vyše tak zrovna to jsou vlastnosti, ktere by mě rozhodně velmi štvali. Nějaky komfort, popojižděni v kolonach to jsou nějake obecne vlastnosti a rozdily manual vs automat.
Ale pravě, že DSG u GTI odřazuje, v manualu neni manual manualem, ale svehlave ustroji tak se potom neni co divit, že ti, kteři řeši jizdně i maličkosti tak to pro ně budou vyložene negativa. Jasně je většina těch, ktere tohle štvat nebude nebo a to vim i od těch majitelu, že jim to prostě a jednoduše nevadi, i když vi, že to chovani tam takove je. Jen prostě obecně preferuji automat a tim to maji pořešene.
Tohle je prostě chovani, ktere se ti u manualniho řazeni stat prostě a jednoduše nemuže tam to maš vyloženě ve svych rukou.
Navic stale se řeši nějaka rychlost, Jaky je rodil v těch rychlostech. V milisekundach ? Nemaji nahodou zrovna GTI manual vs DSG velmi podobne časy na těch okruzich ?
Avatar - white label
white label
Přitom stačilo napsat jen to: "DSG sice osobně neznám,"
Kolik teda těch majitelů přešlo z dvojspojky na manuál?
Máš relevantní čísla, nebo jedna paní povídala.
Statisticky dvojspojky ve sportovně orientovaných autech naopak jednoznačně vytlačily manuály, a je jedno jestli jde o GGTI, nebo 911ku.
Avatar - miromen
miromen
Jasně pořad se jedna o jednotky majitelu ono na fora zdaleka nechodi všichni. Ale znova zopakuji tohle jsem ještě u jinych aut nezažil, aby majitele přechazeli na stejne auto jen změnili převodovku. Jenže když se shoduji v tom jak se to DSG chova, když se na auto zatlači a začne se chovat až zmatečně tak to vyloženě "chceš". A oni popisovali chvani na běžnych cestach ne na okruzich. S automatem obecně naženeš rychlost hlavně na rovinkach a ano pokud maš vyborny automat což evidentně dle majitelu DSG neni tak i v těch technickych pasažich tě podrži.
webpaja
DSG má právě tu výhodu, že není klasický automat, řazení nahoru není zase taková věda, i když nějaký čas uspoří, spíš podřazování kde naženeš mnohem více.
Avatar - speedfred
speedfred
2 po sebe nasledujúce stinty na okruhu a už neviem poriadne triafať zaradenie rýchlosti. Riešenie je, ale není to lacné: short shift, chladič oleja, karbónové synchróny.
Na okreskové jazdenie je to cajk.
Avatar - miromen
miromen
Jasně tomu rozumim. Prostě u manualu je potřeba se vice soustředit pokud chceš podat nějaky dobry vykon. Taky obecně s manualem je to zažitkovějši, řidičtějši.
Vim, že u 7G GTI ten manual byl občas i terčem kritiky a to i od samotnych majitelu ve stylu nic hrozneho, ale žadna hitparada. No u 8G doznal ten sam manual přepracovani někde na YT je dokonce i rozborka. Jako rozhodně netvrdim, že je to sportovni velice vydařena převodovka, ale určitě to neni manual na ktery běžně naraziš. Jde o nadstandard, ktery u běžnych aut jen tak nenajdeš a to ani u VW, forda, francouzu atd. A to jak co do rychlosti či přesnosti. Jasně mechaničnost japoncu tam těžko hledat jen naznakem. I když takova zakladni převodovku co jsem poznal u civica tak to rozhodně nebyla žadna slava. Ale jasně u HH předpokladam něco jineho.

PS: tušim, že mam uložene video, kde se řeši u GTI short shift nad, kterym tak trochu vaham.
Avatar - Dinar
Dinar
Ráno bylo hezky, tak jsem vzal do práce protáhnout mladýho tétéčko a i na těch okreskách dojdeš na limit převodovky celkem rychle, odřazuje pomalu a při podřazení na brzdách, typicky 5-4-3, to i s trefenými meziplyny škobrtá. A stačí trochu víc zahřát a je z toho kvedlaní v těstě. Myšleno samo při srovnání s těmi lepšími převodovkami, věřím, že Aresemu zvyklému na kombinaci 1,5 tsi manuál to nepřijde, musel by si někde zkusit opravdu dobrý manuál.
Avatar - white label
white label
Rozhodně to blbost není...
Arese
Jenže Golf GTI je vzorem univerzálního auta, ne přísně okruhového speciálu. Na to by sis měl vybrat raději Hondu Civic Type-R! 😄
Avatar - white label
white label
A chceš snad tvrdit, že do vzoru dnešního univerzálního auta (z r. 2024!) je ideální manuál? 😁
Si možná zaspal někde v době kamenné... 😉
https😐/www.shutterstock.com/…s-2272829537.jpg
Avatar - miromen
miromen
Otazka o kom se baviš. Pro neřidiče, přemisťovače a nucene šofery jistě vždy bude automat jasnou volbou. Jinak je to vyloženě lacinny obrazek.
Avatar - white label
white label
"Neřidiče, přemisťovače a nucené šoféry..." 😁
Kecy v kleci, kolik máš roků?
Řeč je o o vzoru dnešního univerzálního auta, a k tomu jsou pindy tohoto typu nejen laciné (s jedním "n"), ale hlavně úplně směšné.
Arese
Sám seš směšný. Svým totálně zdegenerovaným řidičským myšlením. 😄
Avatar - miromen
miromen
No ono to jsou spiše pindy z vaši strany. Ale tak chapu je přeci rok 2024 a chtit po lidech ve vyspělich zemich, aby manualně pracovali natož aby ještě v autech manualně řadili...neboj nejsem žadny zpatečnik, ale jiste věci beru vyloženě jako preferenci a zrovna řazeni u auta což považuji za zasadni je jedna z nich.
Taky jsem v jistych oblastech dnešni a jednoduše jsem zlenivěl/zpohodlněl a neni to jen věkem.
Avatar - Dinar
Dinar
Tyhle “Arese” řeči o řidičské degeneraci jsou k ničemu. Golf gti s dsg je prostě lepší auto ve smyslu lepší package, než gti v manuálu. Dej mi stejnou volbu třeba u caymana a bez zaváhání řeknu, jedině v manuálu. Z levných aut stejně tak gr86 nebo type r (ten asi s at ani není), já tu neřeším AT vs manuál, jen říkám, že v golfu gti je dsg lepší než manuál.
Avatar - miromen
miromen
DSG u GTI považuji vyloženě řidičsky za downgrade zde jsem si naprosto jisty. Už tak GTI neni žadne ostřejši načini v ramci HH a ještě to ponižit o DSG tak to určitě ne. Když jsem si projel civica 9G tak jizdně to bylo opravdu velmi zdařile, ale to auto jako celek jasně shodilo to, že nemělo manual. Pro mě to byla rozhodně negativni zkušenost.
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, v type r jedině manuál, proto ho zmiňuju, ta převodovka je na rozdíl od m6 v gti vydařená.
Avatar - miromen
miromen
To je sice možne, ale ja měl za to, že manualy jsou u hondy obecně vydařene. Takže v běžnem civicu ten manual sice žaden provar, ale spiš běžny standard. Zrovna přesnost a rychlost nebyly ukazkove a horši nejen než u GTI.
Avatar - white label
white label
Řeší se tu manuál vs dvojspojka (ne manual vs AT obecně), proto se to moc nedá srovnávat s auty, které nemají alternativu k manuálu v podobě dvojspojky, což, pokud vím, nemá nejen Type-R, ale ani ta GR86.
Avatar - white label
white label
U Porsche, pokud je možnost volby, je to značka ideal, dvojspojka i manuál perfektní, stačí si vybrat.
Avatar - Dinar
Dinar
Ještě jsem pohledal, co se kde u petrolheadů píše a tady je hezké pojednání, které popisuje, o čem mluvím, s tím, že jestli chceš v gti větší zábavu a proto zvolíš manuál, budeš muset vrazit peníze do úprav jak řazení, tak spojky.
https😐/www.fcpeuro.com/…-is-best-for-you

P.S. Podle us stránek má ten manuál v gti 8 úplně stejný kód, jako v gti 7, nic nového tam není.
Avatar - miromen
miromen
Jestli chceš větši zabavu tak musiš provest změny no tak to je sice pěkne, ale to je tak nějak obecně u všeho. Pravě ti PH respektive ti co řeši chovani auta za jizdy jsou znechuceni z DSG a jeho vlastnostech při ostre jizdě.
A ano vyše piši, že jde o shodny manual jen je přepracovany. To, že je řazeni rozdilne si všim snad každy majitel aniž by studoval nějakou techniku. Stačilo přesednuti.
Asi něco jako podvozek, ktery je shodny jen řada dilu a to i včetně drobnějšiho HW jako naboje kol, silentbloky atd jsou jine. Takže ve vysledku jak piši majite je ten rozdil značny.
Avatar - Dinar
Dinar
Oproti gti g7 není nijak přepracovaný, v gti g8 je stejný, platí pro něj tedy to samé, ohledně nutnosti úprav, co píšou v tom textu.
A to znamená v podstatě polotovar, proto, dsg je v gti lepší volba. V autech s dobrým manuálem není třeba nic upravovat, ani spojku ani řazení, v tom je rozdíl.
Avatar - miromen
miromen
Co neni přepracovane ? No jinak již se opakuji, ale pravě ti co řeši jizdu tak s GTI v manualu spokojenost a s DSG až nasranost. Vesměs řidiči co neřeši manual vs automat a už řeši nějeke celkove fungovani samotneho auta.
Gvick2
Ale v tom článku se nic nepíše o tom, že musíš vrazit peníze do úprav manuálu. V tom článku se píše, že se sériovým motorem je manuál i dsg OK a hezky popisují rozdíly pro uživatele a fun factor dávají jasně na stranu manuálu. Pouze říkají, že když načipuješ motor tak sériová spojka už nemusí stíhat a doporučují s čipem motoru dát tvrdší sadu spojky (Sachs Performance nebo South Bend Clutch kit, což je samozřejmě trochu reklama na vlastní prodávané produkty, existuje řada dalších výrobců spojkových sad). A tomu, komu nevyhovuje, že spojkový pedál je velmi lehký a bod záběru je na dotek nejasný doporučují odstranit zpožďovací ventil ve spojkovém potrubí. Ale to jsou úpravy platné zcela obecně pro jakékoliv auto s manuálem, když mu zvednu výkon resp. kroutící moment, tak tovární spojky přestávají stíhat a seriózní tuner musí měnit spojku (třeba ten Sachs dělá sady prakticky na všechna auta s manuálem). Ono to DSQ také nevydrží jakýkoliv čip, rozdíl je jenom ten, že upgradovat DSG na větší krouťák prakticky nelze, tam už se musí dát prostě větší DSG (třeba dsg 500) a to znamená přestavbu daleko dražší než je výměna spojkové sady. Osobně mi k sériovému GTI také více sedí dsg (i přes ten nižší fun factor), protože GTI byl a je symbolem spojení každodenní použitelnosti a pohodlí s určitou mírou sportovnosti ovšem sportovnosti, která neubere na komfortu. Čip, tvrdá spojka, snížené pružiny, víceventilové plynové tlumiče, sportovní silentbloky, karbonové brzdy, rozpěry do kufru a nevím co ještě dělají z GTI určitě daleko použitelnější auto na okruh, ale zcela vymažou tu jeho každodenní použitelnost. Pokud to někdo se sportovní jízdou myslí vážně, tak než kupovat jakékoliv sériové auto, je o pět vesmírů lepší koupit si rovnou tovární speciál, v tomto případě třeba TCR (ne nemyslím sériový Golf GTI TCR), kde je zbytečné hádat se o tom zda je lepší manuál nebo DSG, protože tam je Sadev 6 rychlostní sekvenční převodovka.
Avatar - speedfred
speedfred
Povedzme že si kúpiš GTI na daily a občasný okruh tak si myslím že dsg je lepšia voľba. Každému čo ale je jest pokial je možnosť voľby.
S manuálom rýchlejší nebudeš ale budeš lepší vodič.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Poprvé setkání s Aresem? 😁 😁 On by psal o požitku jízdy s manuálem i u dvoutunového naftového MPVčka...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dodávku jedine s manuálem. Nalozis tunu, nastartuješ vibrátor a jdeš si pro ridicskou nirvánu s manuálem.
Arese
Pro mě samozřejmě ano. Co tam máš dál? 😄
Avatar - iudex
iudex
Podľa mňa toto je odpoveď na otázku, či bude Clubsport pokračovať aj po facelifte. Nebude, nahradí ho tento výročný model. A keďže výročné modely sú časovo limitované, po jeho konci už podľa mňa nebude priestor na tú chvíľu robiť osobitný Clubsport.
Inak som zvedavý na cenu GTI u nás. V Nemecku už je cenník aj konfigurátor a začína na 44505 eur, brutálne veľa na základné GTI. Ale asi to bude nemecké špecifikum, lebo tam aj nová Audi S3 začína na 55t eurách a na Slovensku je za 45t eur, čo je dramatických 10t rozdiel. Tak verím, že aj slovenská cena GTI bude rozumnejšia.