Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSeat Leon prodělal facelift: restrukturalizace pohonů a nový infotainment
71 komentářů
KANKUNEN
Dvoulitry, tříválce ruší a kdyby něco, tak máš elektro. Jen chybí HEV, 1,5 TSI a DSG. Toyotě by toho dost sebrali.lo
Jo, VW by se hodil nejakej mensi HEV, trba 150-180k, pro ty co nepotrebuji phev do aut C segmentu
Souhlas, špatné rozhodnutí koncernu nedělat HEV jim bere hodně zákazníků a Toyota z toho profituje :yes: Ostatně i já o tom uvažuji, že příští rodinné auto nebude VW, ale Toyota...
Přesně tak. Toyota se i díky HEV stala dvojkou na evropském trhu. Lze očekávat, že u soukromých zákazníků už je jednička.
Koncern na vývoj hybridu dost kálel v domnění, že mu budou zákazníci trhat ruce, když nasype vše do elektrospotřebičů. Nestalo se, tak má, co chtěl.
A dobře dělá, hybrid nikdy! 😄
Dej si test CX5 x RAV, hybrid má jasnou výhodu.
Jj. VAG se drží tvého názoru a zvládl diky tomu od roku 2018 spadnou z 10.8M prodaných aut na loňských 8.8M. Spadnout za 5 let o 2M, to nezvládl snad ani Ford.
A jestli chceš tvrdit, že to je obecný trend, tak třeba toyota měla b roce 2018 10.4M, a díky hybridum, které nikdo nechce, v roce 2023 10.8M.
A jestli chceš tvrdit, že to je obecný trend, tak třeba toyota měla b roce 2018 10.4M, a díky hybridum, které nikdo nechce, v roce 2023 10.8M.
tak ono kdyz vsadis na tdi+dsg nebo 1,5 tsi s naprosto ***sky poskladanym manualem tak se pak nesmis divit jak to dopada. A k tomu co auto to ojeb. Od kodiaqu co sel z odolny dq 500 na ojebanou dq381, pres nejhorsi motor vsech dob (bitdi) az po pomalej nastup technologii u tsi (kde je biturbo slibovany 10let, kde je hybridni turbo a kde je vr6 tsi). A cely to zavrsej setrenim i tam kde se neda, tak pak konkurence jede. V mym okoli jsme vsichni jezdili vsim od skodovky po audi. Dneska jsou to baga, toyoty a mercedes. Posledni audi v mym okoli je moji zeny a to uz ceka na vymenu
JJ Herbert Diess zapomněl, že zákazníci VW jsou konzervativní a dokážou zkousnout evoluci, ale ne revoluci (navíc špatným směrem). Vsadil na jednoho koně a ten po cestě pošel a Mr Diess už není 😒] :no: Pohnojil to koncernu na dekádu dopředu…
K čemu HEV, když mají PHEV 150 a 200 kW.
Proroze se ukazuje, že pro více lidí je použitelnejsi hev než phev. Kdo může mít EV, koupi EV, kdyz jezdi dálky, pořídí phev. Kdo nemůže nabíjet, což je dle místních naprostá většina, je phev naprostý nesmysl. Dražší a s vyšší spotřebou než i nehybridizované verze. Hybrid by jim ušetřil provozní náklady, phev nenabijenim je zvýší.
Tohle není o honění si malého ega nebo něčeho jiného výkonem, ale o rozumu, inteligenci a schopnosti počítat náklady i emise.
Tohle není o honění si malého ega nebo něčeho jiného výkonem, ale o rozumu, inteligenci a schopnosti počítat náklady i emise.
Ta naprostá většina co nemůže nabíjet je typický blud zdejších diskutérů, 44% Čechů bydlí v rodinném domě, 23% ve vlastním bytě, 21% v nájemním bytě a 9% v družstevním bytě, zbytek na ubytovnách a pod mostem. Nemluvě o tom, že nemalá část těch co bydlí v bytech má možnost nabíjet v práci.
Ano PHEV se často nenabíjí, přesto spotřeba třeba Golfu nebo Octavie PHEV je něco přes 3,5 litru, to určitě není zvýšení provozních nákladů.
https😐/www.spritmonitor.de/…en/452-Golf.html?…
Ano PHEV se často nenabíjí, přesto spotřeba třeba Golfu nebo Octavie PHEV je něco přes 3,5 litru, to určitě není zvýšení provozních nákladů.
https😐/www.spritmonitor.de/…en/452-Golf.html?…
Taháš sebou zbytečných 300kg a aby si mohl ušetřit na palivu (což navíc nemusí být úplně pravda), zaplatíš u Octávky o cca 200tis Kč víc :no: To se vážně vyplatí 😒]
Někomu se to vyplatí, někomu nevyplatí a ten má možnost koupit si diesel nebo benzín. Ceny iV se 150 kW vloni byly (letošní s novým PHEV budou plus mínus v podobné relaci k ostatním motorizacím jako loňské) u kombajnu 900 tis. v Ambition, a 950 tis. ve Style. Ceny 2.0 TDI 110kW vloni byly u kombajnu v Ambition 775 tis., ve Style 830 tis., takže podle ceníku rozdíl cca 120 tis. No a rozdíl v pohotovostní hm. je přesně 125 kg podle techničáku (ve prospěch dieselu). Dvě IV jsem bez problémů dohodl s 20% slevou, u čtyřech TDI jsem se nedostal na víc než 15%. Takže ve výsledku cenový rozdíl byl hluboko pod 100 tis. a to mi ty dvě iV určené pro servis v Praze a okolí při plánovaném nájezdu cca 150 tkm a dobíjení ze solárů vrátí levou zadní. Ano, při létání po celé republice je hybrid na draka a diesel je pořád to nejlepší co pro takový účel lze koupit.
Proto VW ztratil cca 2M prodaných aut od roku 2018. Čísla ukazují neoc jiného. Toyota lehce zvýšila o cca 400tis. Prázdný nenabity phev nejezdi za 3.6l
Co sem taháš diesel? Měl jsem namysli 1.5TSI 110kW - uživatelsky příjemnější motor než TDI a hlavně lehčí a živější. Btw ty soláry (FVE) se rozdávají všude zadarmo, viď? K tomu dostaneš i ten barák, na který to musíš dát - přičti si to k tomu. Takové výbavy, aby si mohl jezdit autem skoro “zadarmo” = to se vyplatí 😉
Btw Mikesus má pravdu, Toyota s HEV boduje, koncern s PHEV ne 😉
Btw Mikesus má pravdu, Toyota s HEV boduje, koncern s PHEV ne 😉
Protože na dálku je to pořád nejvhodnější motorizace a na městský provoz je to PHEV nebo EV. FVE se "zadarmo" často rozdávají (dotace) a nikdo je nestaví kvůli PHEV, ale kvůli úsporám na provozu baráku, které jej zaplatí. A je hloupost nevyužít jejich side effect (dobíjení). Koncern VW s Octavií/Golfem/Leonem/A3/Scalou boduje v Evropě jako nikdy dříve a podíl v nižší střední má nejvyšší za posledních x let, takže je evidentní, že mix motorizací má pro běžného evropského zákazníka nejlépe zvolený koncern. A pro českého zákazníka to platí tuplem, dvě ze tří aut nižší střední tady prodává koncern VW, opět víc než kdykoliv dříve.
Ten s nimi tak boduje, že mu chybí 2M prodejů na rok 2018.
A kdyz vezmu jeden trh, tedy EU, tak 2023 má cca 3.3M, ve 2018 to bylo 3.7M.
https😐/www.best-selling-cars.com/…rers-and-brands/
https😐/www.best-selling-cars.com/…rers-and-brands/
Tskze na svém nejsilnějším trhu, na který je zaměřen, ztratil cca 10%.
A kdyz vezmu jeden trh, tedy EU, tak 2023 má cca 3.3M, ve 2018 to bylo 3.7M.
https😐/www.best-selling-cars.com/…rers-and-brands/
https😐/www.best-selling-cars.com/…rers-and-brands/
Tskze na svém nejsilnějším trhu, na který je zaměřen, ztratil cca 10%.
Koncern VW s Octavií/Golfem/Leonem/A3/Scalou boduje v Evropě - no jasně, ale s čistým benzinem, hlavně díky 4válcům 1.5l a 2.0l, co konkurence skoro už nemá 😉 PHEV nikoli...Např v ČR je podíl PHEV u Octavie krásných 3,4%, U Golfu 0,3% a u Leonu 0,2%
Boduje kvůli benzínu i naftě, protože tak jako nikdo v mainstreamové nižší střední nemá přeplňovaný dvoulitrový benzín, tak stejně tak nemá dvoulitrovou naftu. 2024 ČR Octavia nafta 4498ks, benzin 3249ks. A těch 329 ks prodaných PHEV (které mají navíc pauzu v prodejích s přechodem na facelift) je pořád víc než prodá všech motorizací dohromady třeba Focus nebo Astra nebo Mazda 3 nebo Megane nebo Tipo.
A 329 kusů zároveň znamená, že je to nejprodávanější EV v ČR, před všemi Enyaqy, TMY, TM3, ID. a další plejádou EV nebo PHEV, což sice můžeme odbýt rčením, že jednooký je mezi slepými králem, ale zároveň to pomáhá těm plnotučným benzínům i dieselům udržet se v nabídce, protože to razantně snižuje flotilové emise CO2 a z tohoto pohledu je iV rázem velmi úspěšná motorizace (btw. z tohoto pohledu má iV velmi slušné výsledky i v Německu, Rakousku, Beneluxu a v Británii, což dává velmi slušnou pozici Škodovky s CO2 i v rámci celé Evropy.
A sebelépe postavený HEV v nižší střední (pokud si má zachovat slušné užitné vlastnosti) nedokáže podlézt cca 4 litrovou spotřebu podle WLTP alias 95 gCO2/km (limit pro tento rok a další roky půjde razantně dále dolů, takže bude ještě hůř) a tudíž emise zvyšuje nad limit. Takže znova, proč by dělali HEV, když dělají celkem úspěšně PHEV (úspěšně z pohledu zachování plnotučného portfólia ICE)?
A 329 kusů zároveň znamená, že je to nejprodávanější EV v ČR, před všemi Enyaqy, TMY, TM3, ID. a další plejádou EV nebo PHEV, což sice můžeme odbýt rčením, že jednooký je mezi slepými králem, ale zároveň to pomáhá těm plnotučným benzínům i dieselům udržet se v nabídce, protože to razantně snižuje flotilové emise CO2 a z tohoto pohledu je iV rázem velmi úspěšná motorizace (btw. z tohoto pohledu má iV velmi slušné výsledky i v Německu, Rakousku, Beneluxu a v Británii, což dává velmi slušnou pozici Škodovky s CO2 i v rámci celé Evropy.
A sebelépe postavený HEV v nižší střední (pokud si má zachovat slušné užitné vlastnosti) nedokáže podlézt cca 4 litrovou spotřebu podle WLTP alias 95 gCO2/km (limit pro tento rok a další roky půjde razantně dále dolů, takže bude ještě hůř) a tudíž emise zvyšuje nad limit. Takže znova, proč by dělali HEV, když dělají celkem úspěšně PHEV (úspěšně z pohledu zachování plnotučného portfólia ICE)?
A) To, že 44 % Čehů bydlí v RD neznamená, že všichni z nich mají garáž nebo nějaké jiné parkovací místo s nabíjením.
Já patřím do A), mám jednofázovou i třífázovou zásuvku hned vedle parkování, ale ani na jednu jedinou sekundu mě nenapadlo uvažovat o plug-in hybridu. Dovedu přemýšlet o HEV, dovedu přemýšlet o BEV, ale PHEV mi nedává smysl.
B) Ti, co můžou nabíjet v práci, bude hodně malá část. Nemalá část to možná bude u manažerů centrál velkých korporací a státních firem v Praze a jiných velkých městech, ale ti jsou už zahrnuti ve skupině RD.
Já patřím do A), mám jednofázovou i třífázovou zásuvku hned vedle parkování, ale ani na jednu jedinou sekundu mě nenapadlo uvažovat o plug-in hybridu. Dovedu přemýšlet o HEV, dovedu přemýšlet o BEV, ale PHEV mi nedává smysl.
B) Ti, co můžou nabíjet v práci, bude hodně malá část. Nemalá část to možná bude u manažerů centrál velkých korporací a státních firem v Praze a jiných velkých městech, ale ti jsou už zahrnuti ve skupině RD.
Na nabíjení PHEV není potřeba garáž ani žádné "nabíjecí místo", stačí jen ta jednofázová zásuvka, kterou má každý.
A prodlužka z okna, nebo můžeme bezdrátově?
No taky o tom uvazuju na balkon. Ale to ti auto rozhodně nenabije. V dobrém případě vyrobis cca 1MWh ročně. To nestačí ani na byt. a jen pro auto ( tedy by ještě navíc musela být baterka k tomu ) by to vystacilo na cca 5000km, což je o ničem.
Ano, každý, i ten, kdo bydlí v desátém patře paneláku.
Presne takovej má koupit phev, dát za něj o 300tis víc a jezdit se skoro dvojnásobnou spotřebou oproti nehybridu, protoze přeci může občas nabíjet.
Mluvím o těch co bydlí v RD. Ti co bydlí v paneláku většinou nemají na nové auto a kupují ojetiny, max. něco do 400-500 t.
No já ti nevím. Nemám přesnou statistiku, ale co můžu pozorovat, na sídlištích jsou běžná nová a i dražší auta a u RD taky často stávají ojetiny, i nadprůměrné staré.
Nesmysly.
1) RD neznamená automaticky i garáž a možnost v ní komfortně nabíjet.
2) kde bereš, že vělká část ostatních má možnost nabíjet taky? Vždyť nemáme prakticky žádnou infrastrukturu.
1) RD neznamená automaticky i garáž a možnost v ní komfortně nabíjet.
2) kde bereš, že vělká část ostatních má možnost nabíjet taky? Vždyť nemáme prakticky žádnou infrastrukturu.
1) K nabíjení není potřeba garáž, ale zásuvka na 230V, kterou skoro každý u domu má a když nemá, tak není problém si jí za pár šušní nechat dodělat.
2) Infrastrukturu nemáme na DC dobíjení, ale PHEV se typicky dobíjí dlouhé časy a malými proudy z normální 230V zásuvky. Jakou "infrastrukturu" bys chtěl budovat?
Vymýšlíš problémy, tam kde nejsou.
2) Infrastrukturu nemáme na DC dobíjení, ale PHEV se typicky dobíjí dlouhé časy a malými proudy z normální 230V zásuvky. Jakou "infrastrukturu" bys chtěl budovat?
Vymýšlíš problémy, tam kde nejsou.
del42sa
facelift pěkný, motory nekomentuju, ale ten obří tablet je zkrátka estetická prasárna :no: kdybych to jako zákazník mohl ovlivnit, tak by to byla první věc, co by šla z toho auta pryč ...
rohYpnol
Říkal jsem od počátku že R3 koncepce je nesmysl a R4 jsou mnohem efektivnější v reálném světě.
rohYpnol
Ten 10" display a základní infotainment. Všude ukazují top výbavy... velký display je nevzhledný.
Mimochodem, už ten infotainment umí vrátit se o krok zpět???
Edit. Odpovím si sám - bohužel neumí...
https😐/youtu.be/LuydELkhjO8?si=OuahoaKz_C9NSjVe
Mimochodem, už ten infotainment umí vrátit se o krok zpět???
Edit. Odpovím si sám - bohužel neumí...
https😐/youtu.be/LuydELkhjO8?si=OuahoaKz_C9NSjVe
Al Po
Příspěvek podléhá schvalování.
amerlock
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
...resp. jejho přitažlivost neurčuje velikost tabletu na palubce?! Co to sakra má být, nějaká počítačová laboratoř?! Vždyť přes ten tablet pomalu ani není dopředu vidět! 😲 😲 😲 😒 :no: :no: :no:
A počkej co nastane až auto bude mit 8, 10 let... se někteří budou hodně divit...
Odejde display auto budeš moct hodit ze skály...
Odejde ti něco z PC v autě (ram, rom, grafika, procesor, základová deska...), můžeš auto hodit ze skály...
Starší Tesly mají např. vypálené displaye... 😒]
Odejde display auto budeš moct hodit ze skály...
Odejde ti něco z PC v autě (ram, rom, grafika, procesor, základová deska...), můžeš auto hodit ze skály...
Starší Tesly mají např. vypálené displaye... 😒]
Víš o tom, ze vše tebou zmíněné lze vyměnit?
Co když spalovaku odejde motor, spojka, prevodovka, parkovaci senzor, atd, taky to hodíš ze skály?
Co když spalovaku odejde motor, spojka, prevodovka, parkovaci senzor, atd, taky to hodíš ze skály?
Samozřejmě že vím že lze. Jenže je to otázka ceny za opravu a dostupnoati ND že ano. Takže sice budeš moct vyměnit třeba přední led matrix IQ světlomet, potíž bude v tom že výměna převýší cenu vozu a tyhle masově odcházející díly budou nedostupné i z vrakovišť.
A ten display a infotainment bude stářím samozřejmě odcházet plošně každému. A snad víš, že životnost auta je dle EU 10 let a dostupnost originálních ND je taky časově omezená.
A ten display a infotainment bude stářím samozřejmě odcházet plošně každému. A snad víš, že životnost auta je dle EU 10 let a dostupnost originálních ND je taky časově omezená.
Soudruh redaktor si zjedodušil práci a do článku dal pouze čtyři motorizace, které exaktktně zmiňuje tisková zpráva Seatu. Avšak dle tiskové zprávy má být motorizací sedm, přičemž se počítá i s dieselem. A pokud by to bylo jak u Oktávky, tak ty zbývající tři motorizace budou 1.5 TSI 110 kW manuál, 2.0 TDI 85 kW manuál a 2.0 TDI 110 kW DSG.