Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Seat Leon prodělal facelift: restrukturalizace pohonů a nový infotainment

71 komentářů

Arese
nehybridiziované 1.5 TSI se 6st. manuálem, tak si celý Leon mohou dát za klobouk! 😲 😒 :no: :no: :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mě by zajímalo, co by sis koupil dnes za auto. Dva roky jsi nenapsal nic pozitivního.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
Ozzman
MG s manualem a turbem 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
MG s manualem a turbem 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kona N.
Avatar - Anonym
Anonym
Dobrá otázka. Taky bych nevěděl, co koupit.
Avatar - lyon667
lyon667
Pokud člověk nechce SUV, tak ta nabídka je čím dál slabší.
Arese
Co? No třeba Octavii 1.5 TSI/110 kW s manuálem! Co je na tom pro tebe tak nepochopitelného? 😄
Avatar - praptak
praptak
Neelektrizované 1.5 TSI s manuálem nabídnou. 😉
Arese
Jo, ale jen v uškrcené verzi .. 😲 😒 :no:
Avatar - praptak
praptak
V původním příspěvku jste to nespecifikoval. 😀 A co vlastně znamená uškrcený, takové 2.0 TSI existuje v mnoha verzích.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tato neelektrifikovaná jednotka bude dodávána výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.
Arese
Jenže ne se 110 kW! 😒 :no: :no: :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Jak to můžeě vědět?
Soudruh redaktor si zjedodušil práci a do článku dal pouze čtyři motorizace, které exaktktně zmiňuje tisková zpráva Seatu. Avšak dle tiskové zprávy má být motorizací sedm, přičemž se počítá i s dieselem. A pokud by to bylo jak u Oktávky, tak ty zbývající tři motorizace budou 1.5 TSI 110 kW manuál, 2.0 TDI 85 kW manuál a 2.0 TDI 110 kW DSG.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Sice s manualem bude ta slabší 1.5, ale poznáš při jízdě rozdíl?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Dvoulitry, tříválce ruší a kdyby něco, tak máš elektro. Jen chybí HEV, 1,5 TSI a DSG. Toyotě by toho dost sebrali.lo
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, VW by se hodil nejakej mensi HEV, trba 150-180k, pro ty co nepotrebuji phev do aut C segmentu
ericn
Souhlas, špatné rozhodnutí koncernu nedělat HEV jim bere hodně zákazníků a Toyota z toho profituje :yes: Ostatně i já o tom uvažuji, že příští rodinné auto nebude VW, ale Toyota...
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak. Toyota se i díky HEV stala dvojkou na evropském trhu. Lze očekávat, že u soukromých zákazníků už je jednička.
Avatar - lyon667
lyon667
Koncern na vývoj hybridu dost kálel v domnění, že mu budou zákazníci trhat ruce, když nasype vše do elektrospotřebičů. Nestalo se, tak má, co chtěl.
Arese
A dobře dělá, hybrid nikdy! 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Dej si test CX5 x RAV, hybrid má jasnou výhodu.
Avatar - praptak
praptak
Jakou má výhodu, kromě nižší spotřeby za vyšší cenu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj. VAG se drží tvého názoru a zvládl diky tomu od roku 2018 spadnou z 10.8M prodaných aut na loňských 8.8M. Spadnout za 5 let o 2M, to nezvládl snad ani Ford.
A jestli chceš tvrdit, že to je obecný trend, tak třeba toyota měla b roce 2018 10.4M, a díky hybridum, které nikdo nechce, v roce 2023 10.8M.
Arese
Já samozřejmě netvrdím, že hybrid "nikdo nechce", ale že já ho nechci! 😄
kesumb
tak ono kdyz vsadis na tdi+dsg nebo 1,5 tsi s naprosto ***sky poskladanym manualem tak se pak nesmis divit jak to dopada. A k tomu co auto to ojeb. Od kodiaqu co sel z odolny dq 500 na ojebanou dq381, pres nejhorsi motor vsech dob (bitdi) az po pomalej nastup technologii u tsi (kde je biturbo slibovany 10let, kde je hybridni turbo a kde je vr6 tsi). A cely to zavrsej setrenim i tam kde se neda, tak pak konkurence jede. V mym okoli jsme vsichni jezdili vsim od skodovky po audi. Dneska jsou to baga, toyoty a mercedes. Posledni audi v mym okoli je moji zeny a to uz ceka na vymenu
Avatar - praptak
praptak
Šestiválcové T(F)SI najdete právě v Audi.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč?
ericn
JJ Herbert Diess zapomněl, že zákazníci VW jsou konzervativní a dokážou zkousnout evoluci, ale ne revoluci (navíc špatným směrem). Vsadil na jednoho koně a ten po cestě pošel a Mr Diess už není 😒] :no: Pohnojil to koncernu na dekádu dopředu…
Arese
Je to jen pokračování předchozí katastrofy z diselgate. Soudruzi ve Wolsburgu si ***sky myslili, že si zlepší image u svých zákazníků brutálně prosazovanou elektrodebilitou! Neuvěřitelné!!! 😲 😲 😲 :no:
Avatar - Jenik3
Jenik3
Prosadil Diess strategii koncernu směrem k EV?
Gvick2
K čemu HEV, když mají PHEV 150 a 200 kW.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proroze se ukazuje, že pro více lidí je použitelnejsi hev než phev. Kdo může mít EV, koupi EV, kdyz jezdi dálky, pořídí phev. Kdo nemůže nabíjet, což je dle místních naprostá většina, je phev naprostý nesmysl. Dražší a s vyšší spotřebou než i nehybridizované verze. Hybrid by jim ušetřil provozní náklady, phev nenabijenim je zvýší.
Tohle není o honění si malého ega nebo něčeho jiného výkonem, ale o rozumu, inteligenci a schopnosti počítat náklady i emise.
Gvick2
Ta naprostá většina co nemůže nabíjet je typický blud zdejších diskutérů, 44% Čechů bydlí v rodinném domě, 23% ve vlastním bytě, 21% v nájemním bytě a 9% v družstevním bytě, zbytek na ubytovnách a pod mostem. Nemluvě o tom, že nemalá část těch co bydlí v bytech má možnost nabíjet v práci.
Ano PHEV se často nenabíjí, přesto spotřeba třeba Golfu nebo Octavie PHEV je něco přes 3,5 litru, to určitě není zvýšení provozních nákladů.
https😐/www.spritmonitor.de/…en/452-Golf.html?…
ericn
Taháš sebou zbytečných 300kg a aby si mohl ušetřit na palivu (což navíc nemusí být úplně pravda), zaplatíš u Octávky o cca 200tis Kč víc :no: To se vážně vyplatí 😒]
Gvick2
Někomu se to vyplatí, někomu nevyplatí a ten má možnost koupit si diesel nebo benzín. Ceny iV se 150 kW vloni byly (letošní s novým PHEV budou plus mínus v podobné relaci k ostatním motorizacím jako loňské) u kombajnu 900 tis. v Ambition, a 950 tis. ve Style. Ceny 2.0 TDI 110kW vloni byly u kombajnu v Ambition 775 tis., ve Style 830 tis., takže podle ceníku rozdíl cca 120 tis. No a rozdíl v pohotovostní hm. je přesně 125 kg podle techničáku (ve prospěch dieselu). Dvě IV jsem bez problémů dohodl s 20% slevou, u čtyřech TDI jsem se nedostal na víc než 15%. Takže ve výsledku cenový rozdíl byl hluboko pod 100 tis. a to mi ty dvě iV určené pro servis v Praze a okolí při plánovaném nájezdu cca 150 tkm a dobíjení ze solárů vrátí levou zadní. Ano, při létání po celé republice je hybrid na draka a diesel je pořád to nejlepší co pro takový účel lze koupit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proto VW ztratil cca 2M prodaných aut od roku 2018. Čísla ukazují neoc jiného. Toyota lehce zvýšila o cca 400tis. Prázdný nenabity phev nejezdi za 3.6l
ericn
Co sem taháš diesel? Měl jsem namysli 1.5TSI 110kW - uživatelsky příjemnější motor než TDI a hlavně lehčí a živější. Btw ty soláry (FVE) se rozdávají všude zadarmo, viď? K tomu dostaneš i ten barák, na který to musíš dát - přičti si to k tomu. Takové výbavy, aby si mohl jezdit autem skoro “zadarmo” = to se vyplatí 😉

Btw Mikesus má pravdu, Toyota s HEV boduje, koncern s PHEV ne 😉
Gvick2
Protože na dálku je to pořád nejvhodnější motorizace a na městský provoz je to PHEV nebo EV. FVE se "zadarmo" často rozdávají (dotace) a nikdo je nestaví kvůli PHEV, ale kvůli úsporám na provozu baráku, které jej zaplatí. A je hloupost nevyužít jejich side effect (dobíjení). Koncern VW s Octavií/Golfem/Leonem/A3/Scalou boduje v Evropě jako nikdy dříve a podíl v nižší střední má nejvyšší za posledních x let, takže je evidentní, že mix motorizací má pro běžného evropského zákazníka nejlépe zvolený koncern. A pro českého zákazníka to platí tuplem, dvě ze tří aut nižší střední tady prodává koncern VW, opět víc než kdykoliv dříve.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ten s nimi tak boduje, že mu chybí 2M prodejů na rok 2018.
A kdyz vezmu jeden trh, tedy EU, tak 2023 má cca 3.3M, ve 2018 to bylo 3.7M.

https😐/www.best-selling-cars.com/…rers-and-brands/
https😐/www.best-selling-cars.com/…rers-and-brands/

Tskze na svém nejsilnějším trhu, na který je zaměřen, ztratil cca 10%.
ericn
Koncern VW s Octavií/Golfem/Leonem/A3/Scalou boduje v Evropě - no jasně, ale s čistým benzinem, hlavně díky 4válcům 1.5l a 2.0l, co konkurence skoro už nemá 😉 PHEV nikoli...Např v ČR je podíl PHEV u Octavie krásných 3,4%, U Golfu 0,3% a u Leonu 0,2%
Gvick2
Boduje kvůli benzínu i naftě, protože tak jako nikdo v mainstreamové nižší střední nemá přeplňovaný dvoulitrový benzín, tak stejně tak nemá dvoulitrovou naftu. 2024 ČR Octavia nafta 4498ks, benzin 3249ks. A těch 329 ks prodaných PHEV (které mají navíc pauzu v prodejích s přechodem na facelift) je pořád víc než prodá všech motorizací dohromady třeba Focus nebo Astra nebo Mazda 3 nebo Megane nebo Tipo.
A 329 kusů zároveň znamená, že je to nejprodávanější EV v ČR, před všemi Enyaqy, TMY, TM3, ID. a další plejádou EV nebo PHEV, což sice můžeme odbýt rčením, že jednooký je mezi slepými králem, ale zároveň to pomáhá těm plnotučným benzínům i dieselům udržet se v nabídce, protože to razantně snižuje flotilové emise CO2 a z tohoto pohledu je iV rázem velmi úspěšná motorizace (btw. z tohoto pohledu má iV velmi slušné výsledky i v Německu, Rakousku, Beneluxu a v Británii, což dává velmi slušnou pozici Škodovky s CO2 i v rámci celé Evropy.
A sebelépe postavený HEV v nižší střední (pokud si má zachovat slušné užitné vlastnosti) nedokáže podlézt cca 4 litrovou spotřebu podle WLTP alias 95 gCO2/km (limit pro tento rok a další roky půjde razantně dále dolů, takže bude ještě hůř) a tudíž emise zvyšuje nad limit. Takže znova, proč by dělali HEV, když dělají celkem úspěšně PHEV (úspěšně z pohledu zachování plnotučného portfólia ICE)?
Avatar - Anonym
Anonym
A) To, že 44 % Čehů bydlí v RD neznamená, že všichni z nich mají garáž nebo nějaké jiné parkovací místo s nabíjením.
Já patřím do A), mám jednofázovou i třífázovou zásuvku hned vedle parkování, ale ani na jednu jedinou sekundu mě nenapadlo uvažovat o plug-in hybridu. Dovedu přemýšlet o HEV, dovedu přemýšlet o BEV, ale PHEV mi nedává smysl.

B) Ti, co můžou nabíjet v práci, bude hodně malá část. Nemalá část to možná bude u manažerů centrál velkých korporací a státních firem v Praze a jiných velkých městech, ale ti jsou už zahrnuti ve skupině RD.
Gvick2
Na nabíjení PHEV není potřeba garáž ani žádné "nabíjecí místo", stačí jen ta jednofázová zásuvka, kterou má každý.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A prodlužka z okna, nebo můžeme bezdrátově?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Přestaň se vymlouvat na bytovku

http😐/www.idnes.cz/…-zahranicni_jadv

když chceš, jde to. :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
No taky o tom uvazuju na balkon. Ale to ti auto rozhodně nenabije. V dobrém případě vyrobis cca 1MWh ročně. To nestačí ani na byt. a jen pro auto ( tedy by ještě navíc musela být baterka k tomu ) by to vystacilo na cca 5000km, což je o ničem.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, každý, i ten, kdo bydlí v desátém patře paneláku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne takovej má koupit phev, dát za něj o 300tis víc a jezdit se skoro dvojnásobnou spotřebou oproti nehybridu, protoze přeci může občas nabíjet.
Gvick2
Mluvím o těch co bydlí v RD. Ti co bydlí v paneláku většinou nemají na nové auto a kupují ojetiny, max. něco do 400-500 t.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No já ti nevím. Nemám přesnou statistiku, ale co můžu pozorovat, na sídlištích jsou běžná nová a i dražší auta a u RD taky často stávají ojetiny, i nadprůměrné staré.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nesmysly.

1) RD neznamená automaticky i garáž a možnost v ní komfortně nabíjet.
2) kde bereš, že vělká část ostatních má možnost nabíjet taky? Vždyť nemáme prakticky žádnou infrastrukturu.
Gvick2
1) K nabíjení není potřeba garáž, ale zásuvka na 230V, kterou skoro každý u domu má a když nemá, tak není problém si jí za pár šušní nechat dodělat.
2) Infrastrukturu nemáme na DC dobíjení, ale PHEV se typicky dobíjí dlouhé časy a malými proudy z normální 230V zásuvky. Jakou "infrastrukturu" bys chtěl budovat?
Vymýšlíš problémy, tam kde nejsou.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
K čemu PHEV 150 kW, když chci normální dostupný kompakt/nechci nabíjet?
Gvick2
K ničemu, pak si můžeš vybrat z docela široké nabídky benzínových i naftových motorů.
Avatar - del42sa
del42sa
facelift pěkný, motory nekomentuju, ale ten obří tablet je zkrátka estetická prasárna :no: kdybych to jako zákazník mohl ovlivnit, tak by to byla první věc, co by šla z toho auta pryč ...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Říkal jsem od počátku že R3 koncepce je nesmysl a R4 jsou mnohem efektivnější v reálném světě.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Velmi by som si zelal to podladene 1,5tsi ( z faceliftovanej octavky aj golfu ) v scale ci fabii
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Zatím Dobré. Francouzi dávají 1.2 R3 PureTech
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ten 10" display a základní infotainment. Všude ukazují top výbavy... velký display je nevzhledný.

Mimochodem, už ten infotainment umí vrátit se o krok zpět???

Edit. Odpovím si sám - bohužel neumí...
https😐/youtu.be/LuydELkhjO8?si=OuahoaKz_C9NSjVe
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Ten tablet je strašnej...... 😠😠
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To je. Alexze ten infotainment umí jen home a nemá žádné zpět, to prostě je naprosto neospravedlnitelné.
Al Po
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - amerlock
amerlock
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Četl jsem posledních 😜říspevků od nicku amerlock a je to ta nejprázdnější sláma ... a přesto jí mláštíš znova a znova. To už i Horký Rom má hodnotnější příspěvky.
Avatar - amerlock
amerlock
no zato, ty tvoje vědecké příspěvky patří do sbírek Technického muzea :no:
Arese
...resp. jejho přitažlivost neurčuje velikost tabletu na palubce?! Co to sakra má být, nějaká počítačová laboratoř?! Vždyť přes ten tablet pomalu ani není dopředu vidět! 😲 😲 😲 😒 :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A počkej co nastane až auto bude mit 8, 10 let... se někteří budou hodně divit...
Odejde display auto budeš moct hodit ze skály...
Odejde ti něco z PC v autě (ram, rom, grafika, procesor, základová deska...), můžeš auto hodit ze skály...

Starší Tesly mají např. vypálené displaye... 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Víš o tom, ze vše tebou zmíněné lze vyměnit?
Co když spalovaku odejde motor, spojka, prevodovka, parkovaci senzor, atd, taky to hodíš ze skály?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Samozřejmě že vím že lze. Jenže je to otázka ceny za opravu a dostupnoati ND že ano. Takže sice budeš moct vyměnit třeba přední led matrix IQ světlomet, potíž bude v tom že výměna převýší cenu vozu a tyhle masově odcházející díly budou nedostupné i z vrakovišť.

A ten display a infotainment bude stářím samozřejmě odcházet plošně každému. A snad víš, že životnost auta je dle EU 10 let a dostupnost originálních ND je taky časově omezená.