Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV – Wankel se vrátil ve jménu ekologie

44 komentářů

Mr.Murphy
.... pokud někdo říká, že PHEV auta mají nevýhody obou pohonů, tak Mazda to dotáhla do extrému a jako ICE tam dala Wankel 😁 😁 😁 Tomu říkám maximalizace rizik :yes:

Byť autor testu počítá ty spotřeby nějak nesmyslně, jak je možné že malá Mazdička jezdí za 9 a můj stárnoucí Superb iV s vybitou baterkou v klídku za 7 a umí jet i 200?

To auto je za ty prachy neskutečný bizár a nesmysl, nevím proč jsou testeři podělaní dávat 2* a podobná hodnocení, když si je ta plechovka objektivně zaslouží....
Avatar - del42sa
del42sa
twl , spotřeba skoro 10l. To je ekologie jak vyšitá a to prý to má o 25% nižší spotřebu než původní wankel 😁
Freddka
To auto je vlastne hodne dobry pro cloveka, ktery nejezdi autem… :-!

Ale vazne - v podstate kazde jine benzinove, toyoto-hybridni anebo i plugin hybridni auto je proste lepsi i na to male pojizdeni, o kterem mouvis.

A ver mi, ze wankel nechces proste uz jen kvuli zivotnosti. Wankel je proste klasicky pripad, kdy se teorie potka s praxi. Teoreticky je to pecka, v praxi zere, ma k tomu navic priserny emise a hlave a predevsim nic nevydrzi. A vzdycky jednou za 10-15 let prijde nova generace, vzdycky slysine “ale ted uz to fakt vychytali”, a pak si za par let precteme o tom, jaky je to prusvih.
Freddka
Mysleli to dobre, ale jezdi to za 10 litru na sto :-!
Tolik prace to dalo a pritom takova blbost.
Se vazne divim, ze to vubec vyrabi. Takovej nesmysl.
Avatar - eLzyx
eLzyx
MX-30 s wankelem měla zůstat ona 35kWh baterie. Vyřešila by mnohé. Rychlejší nabíjení = častější využívání = nižší spotřeba benzinu. Více článků baterie = vyšší zatížitelnost baterie = vyšší maximální rychlost. Menší četnost používání wankelu = delší životnost.

Takto je to jen zajímavé inženýrské cvičení se špatným výsledkem.
Mr.Murphy
ja pisu ze jezdi za 7 a umi 200.... nepisu ze oboje soucasne....
Avatar - Emel
Emel
"Testování s celkem 540 ujetými kilometry jsem uzavřel s výslednými hodnotami 9,6 l/100 km plus 18,6 kWh/100 km. Reálně to odpovídá tomu, jako bych provozoval jedno spalovací auto a jeden elektromobil současně, což není zrovna efektivní. Musím se však přiznat, že jsem během testování nabíjel pouze jednou, abych si to vyzkoušel."

Jak se vám to povedlo? Pokud má baterka kapacitu 17kWh a dejme tomu jste přebírali auto plně nabité, tak jste na těch 540km mohli spotřebovat maximálně 34kWh ze zdi, což by bylo 6,3kWh/100. Nebo počítáte do té spotřeby i elektřinu, kterou vyrobil Wankel? To byste ji ale taky počítali dvakrát...
Avatar - Anonym
Anonym
Já nepřestávám kroutit hlavou nad tím, jak moc neekologická auta se dělají dnes ve jménu ekologie. Způsobili snad nějací mimozemšťané davové šílenství? Kdybych nevěděl, že to je nesmysl, tak bych tomu věřil.
Avatar - Tomogo
Tomogo
...výsledky nebyly dobré. 😄
Othello
...ale v technických datech o něm není ani zmínka. Kam teda mizely ty kvanta benzínu ?

Jinak ale parametry řadí celý tenhle nesmysl do kategorie ryzích propadáků
Avatar - Ham.
Ham.
Když pominu zoufalé technické řešení a žalostné parametry auta, tak on je to neskutečný "bizár" i z praktického hlediska, který z toho dělá nepoužitelné auto i do města. Zkusil jsem si, jak se nasedá dozadu a musím absolutně nesouhlasit s větou ....umožňuje pasažérům snazší a příjemnější nastupování na zadní sedadla.... Jednak je vzadu málo místa v podélném i příčném směru a druhak to nastupování je hodně ztížené tím, že když se zadní dveře otevřou dokořán, tak pevný bok karoserie s otevřeným profilem dveří stále zakrývá velkou část zadního sedáku. Zadní dveře jsou prostě velmi krátké, k pohodlnému nastupování jim chybí minimálně cca 30 cm délky. A tím nepraktičnost protisměrně otevíraných dveří nekončí, další fail je skutečnost, že když chce někdo vystoupit nebo nastoupit dozadu, tak se musí nejprve otevřít přední dveře, pro městské auto dokonalá "pakárna" (u Rollse, kde řidič musí vyskočit a pomoci zadním pasažérům by to nevadilo, ale Rolls umí zadní dveře otevřít samostatně). Stejně tak dávat dětskou sedačku do izofixů "za roh" pevného boku bude dozajista pro maminy lahůdka. A jako zlatý hřeb pak na vrchu prahu trčí nevzhledný zámek dveří přesně v místě nastupování dozadu, to že je tam jak pěst na oko je jen estetika , ale prakticky je to ideální past o kterou si lze při troše nepozornosti rozervat nohavice nebo sukni. Jakýkoli crossover této délky je v porovnání s MX-30 vzadu daleko prostornější a nastupuje se do něj jak do "Rollsu".
Avatar - Dinar
Dinar
za krásný kulatý volant. 😄 Zbytek tohoto vehiklu nestojí za komentář.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
JJ. taky bych řekl, že to pan redaktor napsal poněkud nesmyslně... 😄 :yes:
kesumb
jo vybita x5 phev jezdi za 8 kombinaci a 10 dalky dost nad limit, papa mazdo…

330e tahat ani nebudu..
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak prodat to musí design... 😄

Jinak teď jsem si konečně přečetl ten článek a spotřeba je teda hustá - jako by jelo BMW 440i a BMW i4 současně 😁 😁 😁. Byť teda chápu, že auto nebylo používáno "správným způsobem" 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Když chcete předjet auto jedoucí 130cítkou, přičemž právě jedete autem s maximálkou 135-140. To nevymyslíš. A až milé děti tu baterku jízdou po dálnici vybijete, tak máte k dispozici auto s výkonem 55kW 😄 😄 😄 😄 I když tedy, 55kW je výkon spalováku. Ten se musí změnit na elektřinu, to taky není za 100 procent, pak na kinetickou, to taky není 100 procent. Takže vám zůstane cosi jako Dacia Spring. A do mírného kopečku budete funět 110.
Avatar - lamal
lamal
tvl ty na com slapes ?
Avatar - xxc
xxc
Ale aj tak si clovek potom kupi normalne auto a ked obcas potrebuje niekam dalej, tak si to nabije po ceste. Toto dava zmysel jedine milovnikom spalovacich motorov, ktori potrebuju mat zelene auto 😄
Avatar - Emel
Emel
Může to fungovat v případě, že jezdíš drtivou většinu krátkých cest po městě (a budeš je jezdit na elektřinu), ale občas potřebuješ jet někam dál.
Za milion a s maximálkou 140 to samozřejmě nijak lákavá nabídka není... ani proti čistým EV, ani proti jiným PHEV.
Avatar - lamal
lamal
pekny fail... aj s tym prototypom pre nadsencov za mega 😲 :no:
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tohle je příměstský auto pro lidi, co mají fobii z EV. Nikoho, kdo jede 130, s tím nikdy nikdo předjíždět nebude... Výkon 55 kW stačí, když je k dispozici elektrický buffer.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
To taková RAV4 PHEV má 1500 W jen v USA. V Evropě se z toho u Toyoty stalo směšných 150 W.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Malý dojezd by i stačil na takovou kárku do města, ten nouzový wankel je i fajň, jak máš v servisu CX 60, můžeš s tím za rodiči za město. Ta cena je úplně, úplně mimo.
Avatar - Anonym
Anonym
na milionech jezdících full hybridních Toyot prokázáno, že hybrid je nejefektivější ve variantě serio-paralelní. Tedy když umí připojit spalovák dle potřeby ke kolům, k generátoru nebo k obojímu. Ale ne, porád se nějací mamlasové budou snažit o sériové hybridy (bez možnosti připojení spalováku ke kolům). V Hondě, v Mazdě. Běžte s tím někam.
traveldrive
Dochádzam k názoru, že na ničom. To má dar od narodenia. 😉
lukas13
Možná celkem použitelné auto na jízdu kolem komína + občasnou delší...

Ač zjevně malé, ne moc praktické.

A za mega+.

Jsou lepší alternativy. Bez debat.

Tohle bych viděl na 2, max 2,5 hvezdy. Ale ACZ funguje zjevně jinak...

Ps.: A to jsem si myslel, že mám užrané auto 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
V tom případě se omlouvám, špatně jsem rozuměl.
Avatar - Emel
Emel
Celý interiér je pěkný
Lubo
Jj, počíta 2x. Spotrebu benzínu a k tomu spotrebu elektriny vyrobenú z benzínu. 🤩

Ale aj tak to žiadna sláva nie je, práve dosť tragická spotreba 9,6 l/100 km + elektrina na také malé auto 🙈. Hlavne, že sme papierovo eko.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak ono je taky otázka, jak to vlastně bylo, protože ten popis: "Testování s celkem 540 ujetými kilometry jsem uzavřel s výslednými hodnotami 9,6 l/100 km plus 18,6 kWh/100 km." je dost nejednoznačný, jak je to vlastně myšleno. Možná by nebylo od věci sem napsat, kolik vlastně spotřeboval litrů PHM a kWh a my bychom si to spočítali radši sami. 😁

Mimochodem naše firemní třistakoňová RAV4 PHEV má dlouhodobou spotřebu PHM někde mezi 2,8 a 3,6l (elektřinu z hlavy nevím), tam mi to smysl celkem i dává... 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Za cenu Tesly či Priusu 5. No tak nevím, ti Mazďáci to musí být velcí srdcaři.
tomas4568
.. ale ve standardnim mericim cyklu emise 21g CO2. Což je asi jediný duvod existence tohoto modelu. Ne, za bych byl zaujaty proti pluginům, ale uzitna hodnoty takove Suzuki Across/RAV4 je proti tomuto nekde uplne jinde.
wings
Ja som teda dnes na D1 stretol niekolko kktov, co predbiehali kamiony jazdiace 120 kmh,125kou. Predstava, ze tu jazdia sracky s max 130-140 kmh je dost neprijemna.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Othello
Wankel není pecka ani v teorii. Má nevýhodnou geometrií spalovacích komor a i z toho vyplývá jeho žravost.
Avatar - xxc
xxc
Praveze je to hrdinska rebelia Mazdy proti nezmyselnej elektrifikacii aut. Ked raz zakazu cisto spalovacie auta a z nejakeho dovodu budu niekde ziadat nizkoemisny plugin hybrid, milovnik spalovacich aut si kupi prave toto. A vacsina europanov. Japonci nas ovladnu.
Avatar - Anonym
Anonym
Jako můj peugeot 406 z roku 1997. Spíše ale větší.
Avatar - Anonym
Anonym
Můžeš mi prosím dát odkaz na video, kde je zachycen superb 200kmh při 7l? On totiž Prius žere ve 180 9 litrů, tak se mi to moc nezdá.

https😐/youtu.be/fCWfSK38Fcw?feature=shared
Avatar - lamal
lamal
Ten bol uz aj predtym, zda sa mi neuveritelne, ze takyto vysledok (spotreba, vykony, max rychlost) priniesli do serie a predaja. Totalny prepadak.
NotoriusMaximus
1) auto je rozhodně zamýšlené pro někoho, kdo například dojíždí kolem 20km do práce a většina jeho ostatnich je po městě a okolí. Pak odjezdí prakticky vše na baterku. 3 dobíjení týdně při nákupech určitě nejsou zas až taková hrůza (a 18kwh/100km také ne).

2) Autor článku uvádí spotřebu špatně. Sčítá benzín + elektriku. Jenže auto do spotřeby elektřiny měří i tu vyrobenou z benzínu. Proto mu vychází takový nesmysl.

I tak to samozřejmě neni auto zrovna pro každého, ale třeba pro moje použití kdy jedu někam dál jednou, dvakrát do roka by bylo super. Jen pro mě je milion za auto moc a když by nebyl asi by vyhrála Honda Civic (135kw elektro) která jezdí reálně za 5l benzínu na 100 a nabíjení se jí netýká vůbec. Ta je pak jednoznačně lepší volba pro lidi s větším podílem delších jízd.

Nikomu jí nevnucuji jen mě neskutečně štve jak jí každá recenze posílá na dálnici a tam jí pak smete jako nesmsl , což pro dlouhé cesty samozřejmě je. Ale tam bych si i sám koupil naftu, kterou já bytostně nerad.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jste popleti, ten wankel má jet 20 km z 1000. Za 750t to tak vidím jako doplněk k plnohodnotnému autu
zlysoused
než ty peníze prohrát v automatech. Ale jenom o trochu.
Avatar - Stejsn
Stejsn
v elektrickém autě "prodlužovač dojezdu" je stejné, jako když se po zákazu žárovky prodávaly jako "tepelné koule se světelnou indikací".