Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBenzin vs. elektřina v Peugeotu 208: Zjistili jsme, jak se liší cenou provozu
226 komentářů
kari.laz
Spalovací auto je o cca 400 000 levnější. Víc netřeba zkoumat náklady
Moment, takže tobě je málo, že už po ujetí 220 tisíc km začínáš šetřit? A že nemusel umřít lední medvěd ani koťátko?
Viděl jsi jak vypadá územý kde se těží vzácné kovy potřebné pro výrobu elektroaut? A jaké množství země se musí ,,přeorat " na výrobu jedné baterie? Tohle je tabu, to se nechá dohledat jenom v pár odborných časopisech, protože se to nehodí do zeleného šílenství.
Jan Mokrý
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Plus pokles hodnoty vozu po X letech provozu, plus cena času stráveného na nabíječkách, atd. atd.
Problém je v tom, že celý ten test je totálna p*čovina. Elektrické mestské auto si kúpi niekto, kto si to môže nabíjať doma a za polovicu ceny na stojane.
A pretože to bude nabíjať doma, tak žiaden čas na nabíjačkách tráviť nebude.
Dobre vybavená 208 v automate je za nejakých 550tis, e-208 o 300tis. viac. To je celý kameň úrazu. Nikto normálny za malé auto toľko nezaplatí. Stellantis má ceny elektrických aj PHEV áut úplne mimo misu.
A pretože to bude nabíjať doma, tak žiaden čas na nabíjačkách tráviť nebude.
Dobre vybavená 208 v automate je za nejakých 550tis, e-208 o 300tis. viac. To je celý kameň úrazu. Nikto normálny za malé auto toľko nezaplatí. Stellantis má ceny elektrických aj PHEV áut úplne mimo misu.
To platí za předpokladu, že si EV kupuje jen ten, kdo ho chce a dává mu smysl. Pokud do nás automobilky, politici i média hustí, že EV jsou jediná možnost, tak je dobré vidět, jak to vypadá při dobíjení z veřejných stanic.
Kecy, nikto ti nič nehustí. Stále je a ešte dlho bude drvivá ponuka áut, či už subkompaktov, tak kompaktov dostupná s benzínovým či dieslovým pohonom. A to sa konieckoncov týka aj tej 208. Elektrické auto si v dnešnej dobe kupuje iba niekto, kto je vyložene rozhodnutý si také kúpiť.
Kdes byl posledních deset let, na Marsu?
Euro 7 nebylo schváleno v ICE likvidační formě na poslední chvíli pod tlakem technologické a ekonomické reality. Stejně tak dobíhá realita i to EU stanovéné datum zákazu prodeje nových automobilů s ICE, tj. rok 2035, jinými slovy to "hustění" o čistě EV budoucnosti tu probíhá reálně min. poslední dekádu.
Euro 7 nebylo schváleno v ICE likvidační formě na poslední chvíli pod tlakem technologické a ekonomické reality. Stejně tak dobíhá realita i to EU stanovéné datum zákazu prodeje nových automobilů s ICE, tj. rok 2035, jinými slovy to "hustění" o čistě EV budoucnosti tu probíhá reálně min. poslední dekádu.
Roky sa tu strašilo Euro 7 - nie je. Roky sú všetci posraní z konca spaľovákov za pár rokov a zdá sa, že to tak skoro nepríde. Medzičasom - spaľovákov sú na trhu tri ***e a veselo sa predávajú. Takže asi tak.
Jasně, že nepřijde, je to nereálné, bavíme se o tom, že se ale roky do lidí hustí, že konec přijde. Rozporoval jsi to hustění, a to byl👋je nepopiratelné, leda bys byl posledních deset let v komatu, že sis nevšimnul.
Ale prosím Ťa, hustiť môže kto chce čo chce, podstatne dôležitejšie je, aká je realita. Spaľováky tu stále sú a veselo sa predávajú, pokiaľ ty "jazdíš" na to čo kto komu hustí, tak to je tvoj problém.
Klasická tupanská argumentace, řekneš hloupost, a pak blábolíš mimo téma.
Popíráš, že bylo EU stanoveno datum zákazu prodeje ICE? Popíráš, že byla v procesu schvalování EURO7, která technicky ukončovala možnost výroby ICE? Popíráš, že jak automobilky, tak politici posledních deset let "ukončují" výrobu ICE, každá automobilka k tomu vydala nějaké své prohlášení, že již od roku 27 atp. bude vyrábět čistě BEV? Popíráš prakticky každodení politické proklamace o nutnosti přechodu na čistě BEV? Eeurokomisaři počínaje, přes europoslance až po lokální politiky? Tohle hustění probíhalo a stále probíhá, i když realita jde svým směrěm.
Opravdu tohle "hustění" popíráš? Pokud ano, pak jsi buď Marťan, nebo to koma, anebo viz. začátek, blábola.
Popíráš, že bylo EU stanoveno datum zákazu prodeje ICE? Popíráš, že byla v procesu schvalování EURO7, která technicky ukončovala možnost výroby ICE? Popíráš, že jak automobilky, tak politici posledních deset let "ukončují" výrobu ICE, každá automobilka k tomu vydala nějaké své prohlášení, že již od roku 27 atp. bude vyrábět čistě BEV? Popíráš prakticky každodení politické proklamace o nutnosti přechodu na čistě BEV? Eeurokomisaři počínaje, přes europoslance až po lokální politiky? Tohle hustění probíhalo a stále probíhá, i když realita jde svým směrěm.
Opravdu tohle "hustění" popíráš? Pokud ano, pak jsi buď Marťan, nebo to koma, anebo viz. začátek, blábola.
Kecáš ty. Zrovna Stellantis se stydí za spalovací verze svých modelů, Opel má být plně elektrický od roku 2028 a o Peugeotech 208/2008 se psalo, že v příští generaci budou EV only. A samozřejmě EK tlačí na zákaz ICE v roce 2035, aby jí vycházely emisní pětiletky. Takže se ptám, jak bude podle těchto vizionářů vypadat takový běžný provoz EV parkovaného na ulici.
Jeep Avenger taky měl být EV only, stejně tak nový Peugeot 3008 nebo Dodge Charger. Malé osobní dodávky, tj. berlingo, rifter apod., se před pár lety přestaly prodávat se spalovacími motory. Realita je samozřejmě jinde, nová auta dostala normální motory, osobní dodávky nejpozději s faceliftem taky a nedivil bych se, kdyby Opel tenhle svůj nápad se 100% přechodem na elektromobily přehodnotil, stejně jako to v posledních pár týdnech dělá řada dalších značek. Něco takového by si možná mohla dovolit Lancia s tím, že v Itálii nabídne i spalovací verze, protože mimo Itálii lancie (= přeznačkované peugeoty) stejně nikdo kupovat nebude bez ohledu na pohon.
Čo má ich deklarovaný prechod na EV s ich cenovou politikou?
Provoz EV na ulici bude taký, ako je už niekde teraz - bude sa nabíjať na ulici. Otázkou je kedy. Pretože reálne to môže byť ďaleko za 2035...
Provoz EV na ulici bude taký, ako je už niekde teraz - bude sa nabíjať na ulici. Otázkou je kedy. Pretože reálne to môže byť ďaleko za 2035...
Nemel pí*ovny!!!
Naopak právě malé vozy jsou nejvíce ohroženou skupinou v důsledku násilného prosazování EV mobility!!!
A naopak malý vůz je tím nejrozumnějším, co může stávat na parkovištích u sídlišť!!!
Naopak právě malé vozy jsou nejvíce ohroženou skupinou v důsledku násilného prosazování EV mobility!!!
A naopak malý vůz je tím nejrozumnějším, co může stávat na parkovištích u sídlišť!!!
Přesně tak, a hlavně pánové evidentně s tím elektrem jeli "na spotřebu", rád bych těch 14,5kWh viděl v kombinaci a pak i to auto na dálnici při 130kmh (ne 110kmh) 😒] 😒] 😒]
Tak třeba tady jeden zimní test e-208GT😒br />https😐/fdrive.cz/…na-spotrebu-7332
A letní e-2008GT😒br />https😐/fdrive.cz/…a-spotrebu-11453
Tak třeba tady jeden zimní test e-208GT😒br />https😐/fdrive.cz/…na-spotrebu-7332
A letní e-2008GT😒br />https😐/fdrive.cz/…a-spotrebu-11453
Maličko mi nejde do hlavy, jak mistr ČR v ekorallye dokázal jezdit s mini 208 téměř za rovných 30kWh a někdo jiný s větší, těžší a vyšší 2008 za necelých 20kWh na dálnici a celkově cca 27 vs 17 kWh.
Dálnice v zimě je u EV klasicky docela čurina. Tam snad jedině TM3 LR, nebo TMY LR něco ujedou. Případně prémie typu EQS, nebo Ioniq6.
Dálnice v zimě je u EV klasicky docela čurina. Tam snad jedině TM3 LR, nebo TMY LR něco ujedou. Případně prémie typu EQS, nebo Ioniq6.
Tak vzali to tak nějak marketingové a dálníce byla minimálně a velmi velmi pomalu. Já dal dálnici s iD.3 s rychlostí kolem 140-145kmh se spotřebou 23-24kWh- Stejnou jak oni - Praha - Příbram a dále přes Písek do Budějovic a Krumlova, nicméně v Českém Krumlově jsem měl kombinaci 16,9Kwh/100km, což považuju za dobrou hodnotu :yes: Zajímalo by mě, jak by se to dalo s tou e.208 dát??? Podle mě bych asi nedojel, kdyby měla baterka 80% kapacity na začátku 😒]
jj často se zapomíná (účelově ?) v těch testech, že jakmile jedeš trochu rychleji nebo jedeš na dálnici kde je potřeba občas i předjíždět a ne se táhnout celou dobu v levém pruhu za kolonou kamionů 😁 a spotřeba pak klidně vyskočí i přes 20 kWh
Ty dojezdy udávané od výrobců platí tak max ve městě a ještě v létě 😉
Ty dojezdy udávané od výrobců platí tak max ve městě a ještě v létě 😉
Zetti
neverte cinanum a auto.cz
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Omlouváme se za chybu, již opraveno.
Neviem preco sa tu operuje s prehlaseniami MG, podla mna je v tomto pripade wiki kvalitnejsi zdroj, ako nejaka cinskou vladou dotovana cinska automobilka. Viac info - https😐/cs.wikipedia.org/…wiki/Benz%C3%ADn sekcia Energeticky obsah.
Dalsi seriozny zdroj - https😐/www.sszp.eu/wp-content/uploads/2019_conference_GER__p-252__Podhoransk%C3%BDP__f4a.pdf
Dalsi seriozny zdroj - https😐/www.sszp.eu/wp-content/uploads/2019_conference_GER__p-252__Podhoransk%C3%BDP__f4a.pdf
Johnn
Motor 1,2 koncernu Stellantis mají doporučený benzín minimálně 98oktanů a vy jste tankovali 95. Proč?
A na takovéto trasy přece každý bude jezdit u BEV na elektřinu nabitou v garáži. Mám na dnešní dobu nevýhodný tarif ( neznám nikoho kdo má dražší elektřinu) a i ve vysokém tarifu by to bylo 8Kč/kWh, to znamená vaše trasa nějakých 95halířů/km.
Takže ano jedinná a nejdůležitější nevýhoda BEV je vysoká pořizovací cena.
Že nemůže někdo nabíjet doma je problém těch líných lidí (jsem konzerva, každý kůň má mít svoji stáj, a ne chtít po ostatních ať se starají).
Další problém je, že ne všechny benzínky, nabízejí zmiňovaný benzin 98 a lepší ( je jich odhadem tak 1/4, znám ze zkušenosti, kdy do auta beru benzin u 3-4km vzálené benzínky, ale do zahradní techniky pro 98 a lepší musím jet minimálně 18km.
A na takovéto trasy přece každý bude jezdit u BEV na elektřinu nabitou v garáži. Mám na dnešní dobu nevýhodný tarif ( neznám nikoho kdo má dražší elektřinu) a i ve vysokém tarifu by to bylo 8Kč/kWh, to znamená vaše trasa nějakých 95halířů/km.
Takže ano jedinná a nejdůležitější nevýhoda BEV je vysoká pořizovací cena.
Že nemůže někdo nabíjet doma je problém těch líných lidí (jsem konzerva, každý kůň má mít svoji stáj, a ne chtít po ostatních ať se starají).
Další problém je, že ne všechny benzínky, nabízejí zmiňovaný benzin 98 a lepší ( je jich odhadem tak 1/4, znám ze zkušenosti, kdy do auta beru benzin u 3-4km vzálené benzínky, ale do zahradní techniky pro 98 a lepší musím jet minimálně 18km.
Na základě čeho usuzuješ, že každý má možnost nabíjet v garáži? Reálně by byla většina provozovatelů elektrických spotřebičů závislá právě na veřejných nabíječkách.
Vazne? Ono uz neplati ze v rodinnych domech apod. bydli cca 50% populace, plus minus par procent?
https😐/vdb.czso.cz/…ces/cs/index.jsf?…
https😐/vdb.czso.cz/…ces/cs/index.jsf?…
Jirko teď jsi na to káp. 50 procent, to je vlastně každý.
A všichni moji příbuzní, co žiji v bytech, tak vlastní i garáže, někdo dvě, někdo třeba 5 . Proč nečekají ze se bude o ne starat stát, nebo město? Protože jsou plné samostatní a mentálně zdraví.
Bydlet v bytě a vlastnit garáž OBVYKLE znamená, že ta garáž je stovky metrů až jednotky kilometrů od bytu. K čemu by mi něco takového při mých mentálních schopnostech bylo?
A ona je někde nařízeno, ze musíš zajet malem až do obýváku?
Naštěstí zatím ne, ale mohlo by to nějakýho zelenýho trotla klidně napadnout.
To bude pro cyklisty jejich ústavní právo. Nedávno se strhla diskuze kolem dvou cyklistů, kteří si vzali svá kola dovnitř supermarketu, kde velká část podobně postižené populace je obhajovala, že tam mohou, protože kolo stálo sto litrů a nenechaj ho venku a jeden ta kola asi neuhlídá, nebo nevim 😁
To bude pro cyklisty jejich ústavní právo. Nedávno se strhla diskuze kolem dvou cyklistů, kteří si vzali svá kola dovnitř supermarketu, kde velká část podobně postižené populace je obhajovala, že tam mohou, protože kolo stálo sto litrů a nenechaj ho venku a jeden ta kola asi neuhlídá, nebo nevim 😁
Tohle je strašnej kec, že na to reagujete. Samozřejmě, že né každý má možnost parkovat v garáži, i dnes vznikají novostavby, kde jsou jen parkovací stání vnekovní na příjezdových či manipulačních kominkacích, protože při každé výstavbě bytovky je dle místního nařízení povinnost umožnit parkovací místa k bytu pro developera. A co mají pak dělat ti, co žijí na velkých sídliští, kde jsou nededikované parkovací stání, to jsou také mentálně nezdraví ? Holt mít garáž není vždy jednoduché a to ani pro majitele RD, je hodně řadovek bez garáže... tohle jsou prostě hloupé řeči, které jen podporují dobré klima k propagaci elektromobility 😊
p.s. já sám garáž mám v bytovce, soukromou a i tak se tam nechystám nabíjet, když nemusím
p.s. já sám garáž mám v bytovce, soukromou a i tak se tam nechystám nabíjet, když nemusím
K tomu jen toto, někdo to má třeba do nemocnice , nebo kina 5 minut někdo 30min. Někdo žije na samotě, někdo v rušném centru. Je na každém čemu dá přednost a co mu vyhovuje.když pak máš hodně peněz mas to nejideálnejši. Tak to bylo a vždy bude.
Ano, proto psát o nějakém mentálním zdraví u lidí, kteří nemají garáž na naíbjení (protože ji doteď nepotřebovali) je dost mimo, nemyslíš ?
Kdo neakceptuje možnost si zvolit co vlastně chce je normální?Tak jo. Proto tady ty diskuze takto vypadají.
Čekal jsem reakci od redaktorů, jestli je opravdu ještě doporučovány 98 a plus ano, proč tankují 95. Na to byl dotaz a samozřejmě bez odezvy, ale vždy to zde zadriftuje trochu bokem.
Čekal jsem reakci od redaktorů, jestli je opravdu ještě doporučovány 98 a plus ano, proč tankují 95. Na to byl dotaz a samozřejmě bez odezvy, ale vždy to zde zadriftuje trochu bokem.
Ta diskuze se zvrhla tam, kdy si dostal argument, že né každý má garáž a kde nabíjet, načež si začal říkat, že takoví lidé jsou líní a mentálně nejsou zdrávi a ještě zatěžují systém, aby se o ně staral? (to myslíš jak proboha ? výstavba veřejných komunikací je starání se o ně ? To si maj stavět své silnice a parkoviště i v místech, kde to nejde? 😁 . Asi jsem to, nejen já, špatně pochopil, nebo jak si to tedy myslel ?
Komunikace a parkovací stání je velký rozdíl, komunikaci využívá a muže využívat daleko vice uživatelů, než jedno parkovací stání před domem. Proč asi třeba obchoďáky zavádějí, ze na jejich prostoru, se smí parkovat pouze v případě u nákupu u nich, nebo zaplatíš extra.
Proč se nájemnici, nebo vlastníci bytu třeba nedomluví na výstavbách parkovacích domů? Nezafinancují si to? Nemusí to financovat města a starat se o to.
Proč se nájemnici, nebo vlastníci bytu třeba nedomluví na výstavbách parkovacích domů? Nezafinancují si to? Nemusí to financovat města a starat se o to.
Domluvit se mužou, taky platí dnes pravidlo pro bytové domy, že developer musí nabídnout určitý počet parkovacích míst. Dopravní obslužnost patří k městu, město se přeci má přizpusobovat tak, aby bylo místo pro obyvatele, tak proto by tam měla být i výstavba parkovacích míst, protože lidi auty jezdí. Stejně mužem argumentovat tím, že by město nemuselo stavět parky a dětská hřiště, at si to zafinancují ti, kdo tam chce chodit.... Vlastně ti vlastníci nemovitostí svým zpusobem se domlouvají na výstavbách parkovišť, skrze volené politiky a část jejich daní, takže to je za mne v pořádku. Pokud se domluví i soukromě, nikdo jim v tom nebrání, pokud je kde to postavit, což je taky problém.
Takže vlastně všichni majitele nemovitostí, kteří investovali do garáží a parkovacích stání, i když tolik nemuseli jsou blbci a měli to nechat na obci.
Také názor :yes:
Jenže pak také dochází k tomu, ze má třeba rodina dvě auta, obě v provozu. V pořádku. Další si koupi třeba aut 5, v provozu bude mít jen jedno a ostatní pouze zabírají prostor, Ten prostor ho totiž nic nestojí, doplácí na to ostatní. :no:
Také názor :yes:
Jenže pak také dochází k tomu, ze má třeba rodina dvě auta, obě v provozu. V pořádku. Další si koupi třeba aut 5, v provozu bude mít jen jedno a ostatní pouze zabírají prostor, Ten prostor ho totiž nic nestojí, doplácí na to ostatní. :no:
To jsem nenapsal, prosím nevkládej mi do úst lži. Město by mělo zlepšovat podmínky pro život obyvatel, výstavbou toho, co si přeje většina obyvatel skrze své volené zástupce. Výstavba nových bytových domů je podmínena výstavbou parkovišť, tedy minimálně místními vyhláškami u nás to tak je (malé město na okraji Prahy). K tomu je parkování na ulici povoleno (placené či neplacené), definováno za jakých podmínek má být provozováno. Nevidím v tom problém v tom systému, jaký je nyní (kombinace přístupů a to je muj názor, né ta lež co si napsal), spíše vidím problém v tom, že lidi nedodržují pravidla, parkují na zeleni a tak, protože jsou líní dojít pár metrů.... ale to vymáhání správného parkování je jiná diskuze, stejně jako to ,že někdo zabere místo pěti autovraky... to problém je a legislativně se to živě diskutuje, jak je odstranit.
p.s. jestli někdo má 4 auta a někdo jedno, tak to prostě je, stejně jako někdo platí cely život pojisteni a nikdy ho nevybere, druhy ho muze potřebovat i nekolikrát za život... to je vlastně stejné
p.s. jestli někdo má 4 auta a někdo jedno, tak to prostě je, stejně jako někdo platí cely život pojisteni a nikdy ho nevybere, druhy ho muze potřebovat i nekolikrát za život... to je vlastně stejné
Takže nastaveni systému je dobré, míst na parkování je dostatek, jen lidi nejsou schopni dodržovat pravidla- a to je to mentální. Lidi k čemu nejsou motivováni dostatečně finančně, :yes: tak nedodržují. Proste kašlalou na to. Nejlepší je, ze ty víš kde je problém, jen to nyní nechceš připustit, Lidi chtějí jen pohodu, o nic se nestarat, pokud možno neplatit, ale jen vše užívat. Mám pocit že to donekonečna nepůjde.
Významově píšeme to samé, ale už se nemůzeme shodnout, to je cajk.
Významově píšeme to samé, ale už se nemůzeme shodnout, to je cajk.
Ale to, že lidi nedodržují pravidla se nerovná tomu, že jsou hlupáci, že nemaj garáž na nabíjení EV a parkují na ulici - pokud to činí dle pravidel. Pak se mužeme dostat do polemiky, že ten kdo nemá na to koupit si garáž, by neměl mít auto a auto není právo, ale výsada a měla byse omezit a tam se opravdu dostat nechci. Jak to mám já, jsem řekl v příspěvku výše a to platí i na to druhé vlákno 😊
Problém je v nedodržení pravidel, a ti co je nedodržují jsou mentálně zaostalí, s tím souhlasím, pokud tak činní vědomě. Ale to je trochu jiné, než to co si napsal prvně.
Problém je v nedodržení pravidel, a ti co je nedodržují jsou mentálně zaostalí, s tím souhlasím, pokud tak činní vědomě. Ale to je trochu jiné, než to co si napsal prvně.
O mentální zaostalosti píšeš ty. Já psal původně " mentálně zdraví"
https😐/cs.wikipedia.org/…3%AD_zdrav%C3%AD
https😐/www.ceskovdatech.cz/…-dusevni-zdravi/
a to je i ona lenost. Já na tomto webu budu líný opravovat gramatiku, někdo je líný jinde, a nebo nechtějí dodržovat pravidla ( a pozor nemusí být mentálně zaostalý, tak jako ( lidově řečeno) vyčůraní a to je horší.Když někdo něco páchá nevědomě, tak je to jěště snesitelné, ovšem když to dělají lidé záměrně tak to je peklo.
A ano, jaké je množství aut průměrně na jednoho člověka snesitelné? A samozřejmě pak zase vyvstane otázka kolik je potřeba garáží (parkovacích stání), to také nejde donekonečna.
https😐/cs.wikipedia.org/…3%AD_zdrav%C3%AD
https😐/www.ceskovdatech.cz/…-dusevni-zdravi/
a to je i ona lenost. Já na tomto webu budu líný opravovat gramatiku, někdo je líný jinde, a nebo nechtějí dodržovat pravidla ( a pozor nemusí být mentálně zaostalý, tak jako ( lidově řečeno) vyčůraní a to je horší.Když někdo něco páchá nevědomě, tak je to jěště snesitelné, ovšem když to dělají lidé záměrně tak to je peklo.
A ano, jaké je množství aut průměrně na jednoho člověka snesitelné? A samozřejmě pak zase vyvstane otázka kolik je potřeba garáží (parkovacích stání), to také nejde donekonečna.
S vyčuraností souhlas, to je asi to nejhorší. Lenost a vyčuranost, ale to prostě nejde dát plošně 😊 Klepnout přes prsty tyhle lidi by to chtělo
"S vyčuraností souhlas, to je asi to nejhorší. Lenost a vyčuranost, ale to prostě nejde dát plošně Klepnout přes prsty tyhle lidi by to chtělo"
A kde zostala tá tvoja svätá demokracia a sloboda? Ty chceš niekoho klepať cez prsty? A za čo? Tí ľudia snáď porušujú zákon? Pár jednoduchých slov, a si v socializme, ktorý tak nenávidíš a po demokracii ani len nevzdychneš, pokrytec. 😒] Pekne sa vyfarbuješ.
A kde zostala tá tvoja svätá demokracia a sloboda? Ty chceš niekoho klepať cez prsty? A za čo? Tí ľudia snáď porušujú zákon? Pár jednoduchých slov, a si v socializme, ktorý tak nenávidíš a po demokracii ani len nevzdychneš, pokrytec. 😒] Pekne sa vyfarbuješ.
Nehledě na to, že ve většině společných garáží je dokonce zakázáno používat elektrické zásuvky instalované v prostorách. A spějeme k tomu, že si hasiči prosadí omezení nabíjení elektromobilů v uzavřených prostorách. K řadě garáží stavěných občas za socialismu u bytovek, vůbec elektřina natažená není. K jejich rozměrům se dostanu níže.
Také není výhra garáž v řadovce, protože pokud jste nesáhli do projektu, ještě nedávno byla v normách jako standardní automobil Škoda 120 nebo LADA Žiguli s délkou 4200mm a šířkou karosérie1600mm. Blbá Oktávie má dnes délku přes 4700mm a šířku kolem 1850mm, takže Oktávku tam sice ještě nějak dostanete, ale moc takhle "malých" Elektromobilů kolem sebe nevidím.
I tak tyto malé městské bobíky, co ročně nenajedou ani 15000km (takže že se začínají vyplácet po 220 000km...), většina lidí kupuje ojeté a nechává (co jiného jim často zbývá) stát venku...
Jakmile člověk opustí město hlavního typu, kouká (a někteří i vidí) proč ta elektromobilita nemá mezi prostým lidem prakticky žádnou podporu.
Také není výhra garáž v řadovce, protože pokud jste nesáhli do projektu, ještě nedávno byla v normách jako standardní automobil Škoda 120 nebo LADA Žiguli s délkou 4200mm a šířkou karosérie1600mm. Blbá Oktávie má dnes délku přes 4700mm a šířku kolem 1850mm, takže Oktávku tam sice ještě nějak dostanete, ale moc takhle "malých" Elektromobilů kolem sebe nevidím.
I tak tyto malé městské bobíky, co ročně nenajedou ani 15000km (takže že se začínají vyplácet po 220 000km...), většina lidí kupuje ojeté a nechává (co jiného jim často zbývá) stát venku...
Jakmile člověk opustí město hlavního typu, kouká (a někteří i vidí) proč ta elektromobilita nemá mezi prostým lidem prakticky žádnou podporu.
To, že někdo bydlí v rodinném domě, ještě neznamená, že má i garáž. Hlavně starší městská rodinná zástavba jsou často řadové domy bez vjezdu a bez pozemku před vlastním vstupem do domu.
Přesně tak. A nemusí jít jen o městskou zástavbu, řadová zástavba bývá i na některých vesnicích. U takových rodinných domů je parkování stejné jako u bytů - parkuje se na veřejné komunikaci.
A i když má někdo garáž, tak to neznamená, že tam má přivedenou třífázi nebo že celý jeho dům má přívod elektřiny dimenzovaný na nabíjení 2 nebo 3 elektromobilů v kombinaci s dalšími spotřebiči. Možnost nabíjet může znamenat vyšší investici než jen koupi wallboxu.
A i když má někdo garáž, tak to neznamená, že tam má přivedenou třífázi nebo že celý jeho dům má přívod elektřiny dimenzovaný na nabíjení 2 nebo 3 elektromobilů v kombinaci s dalšími spotřebiči. Možnost nabíjet může znamenat vyšší investici než jen koupi wallboxu.
A i když někdo má garáž, neznamená, že v ní má auto... u mne to už bude rok, co jsem tam žádné neměl, ale po velkém úklidu o víkendu už to vypadá nadějně 😁
Jo, toho si taky všímám, že v garážích dnes parkuje málokdo.
Otázka je, proč?
a) Lidé jsou líní tam každý den zajíždět 😁
b) Garáže se stavěly na dřívější rozměry aut a dnešní auta se do nich nevejdou
Otázka je, proč?
a) Lidé jsou líní tam každý den zajíždět 😁
b) Garáže se stavěly na dřívější rozměry aut a dnešní auta se do nich nevejdou
U mne je to kombinace A s kombinací toho, že tam mám další úložný prostor 😁 Já mám fakt štěstí, že i když je garáž ze 70tek, je veliká, s přehledem jsem tam narval skoro pětimetrové Mondeo kombi i se skútrem + kola, lyže, střešní box a tak. Nebyl jsem línej a byl jsem dost mentálně zdravej vybrat dobrou bytovku s garáží abych parafrázoval původní příspěvek 😁
Ale ten bordel u mne je to tím, že mne tam přes zimu zustaly věci na odvoz po rekontsrukci a taky se tam odložily nějaké nefunkční spotřebiče a nemohl jsem se dokopat k odvozu + dětské věci a taky tam nabíjíme dětský elektromobil 😁
Ale ten bordel u mne je to tím, že mne tam přes zimu zustaly věci na odvoz po rekontsrukci a taky se tam odložily nějaké nefunkční spotřebiče a nemohl jsem se dokopat k odvozu + dětské věci a taky tam nabíjíme dětský elektromobil 😁
Když se mi občas podaří nahlédnout do sousedních garáží tady ve městě, lidi tam často mají dílnu, nebo sklad harampádí. Prostě věci, na které v bytě není prostor a auto pak parkují venku. Socialistická zástavba tak nějak nepočítala s blahobytem a potřebami člověka.
Jako autař ve městě garáže samozřejmě mám: každou někde jinde, u jedné by dráty po připojení nabíječky nejspíš shořely, ve druhé zásuvka není vůbec. A podstupovat rekonstrukci jen proto, abych tam místo automobilu mohl parkovat funkčně méněcenný spotřebič, na to asi nejsem dostatečně ideologicky uvědomělý. 😄
Ono pokud jsou to řadové garáže, tak tam je přívod elektřiny společný pro všechny a i účty za elektřinu se asi rozpočítávají, ne?
Netusim ako to je, ale ja mam socialisticku garaz, je tam normalne elektrina a platim za to normalne par €. V akom stave su kable, netusim, lebo som tam 20 rokov nebol, ale normalne ku socialistickemu panelaku existuje garaz s elektrikou.
Rozměry těch socialistických garáží jsou takové, že ani dnešní auto střední třídy se do nich nevejde, el. rozvody jsou pofiderní a mnohde nefungují ani osvětlení těch garáží, natož, aby se v nich dalo něco nabíjet. Ta vizionářská blábolení o tom, jak je vše v pohodě a není problém, aby lidé nabíjeli, to snad ani nestojí za komentář. 😉
Přesně, mně se tam auto nevejde ani na výšku!!! Natož na šířku. Vybourat větší vjezd je prakticky nemožné. Smysluplnější a možná i ekonomičtější by bylo vedle postavit novou větší garáž. K ceně wallboxu by to bylo tak dalších 400 000,-?
Nehledě na to, že vjezd na pozemek také počítal se světlostí a rozvorem aut, které dnes schopnostmi dosahují pouze některé dodávky, SUV nebo čistokrevné off-roady. Naštěstí něčím schopným to přejet teď jezdím, ale mít tam dole baterku a světlost 150mm tak stojím na ulici jako většina sousedů. Včetně těch s garážema...
Nehledě na to, že vjezd na pozemek také počítal se světlostí a rozvorem aut, které dnes schopnostmi dosahují pouze některé dodávky, SUV nebo čistokrevné off-roady. Naštěstí něčím schopným to přejet teď jezdím, ale mít tam dole baterku a světlost 150mm tak stojím na ulici jako většina sousedů. Včetně těch s garážema...
Jan Mokrý
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
RD ještě neznamená automaticky i garáž nebo stání na vlastním pozemku.
Stejne jako panelak/bytovka automaticky neznamena "bez garaze"...
To jistě ne. Ale nemyslím si, že by nějak zásadní podíl majitelů/nájemníků bytů disponoval garáží v rozumné vzdálenosti. Výjimkou budou městské novostavby s většími byty, kde si to vynucují minima.
Ja si to taky nemyslim. Ale chtel jsem jen poukazat na nesmyslnost vykriku do tmy "Reálně by byla většina provozovatelů elektrických spotřebičů závislá právě na veřejných nabíječkách."
Protoze pokud ma lyon667 nejaka data potvrzujici to jeho tvrzeni, tak bych se na ne moc rad podival. Vety typu "ja nemam kde nabijet, muj soused taky ne a tchan uz vubec" jsou statisticky nezajimave.
Protoze pokud ma lyon667 nejaka data potvrzujici to jeho tvrzeni, tak bych se na ne moc rad podival. Vety typu "ja nemam kde nabijet, muj soused taky ne a tchan uz vubec" jsou statisticky nezajimave.
Tak tohle je téma kde se nic nemusí potvrzovat, nebo dokládat. Tudíž: "Reálně by byla většina provozovatelů elektrických spotřebičů závislá právě na veřejných nabíječkách." ....nechápu, jak tohle může vůbec někdo rozporovat
Kdyby si byl soběstačný a mentálně zdravý, nemusíš jezdít pro 98mičku 18 kilometrů a koupil sis nemovitost blíže benzínky 😉
:yes: :yes: :yes:
Mě by tedy zajímalo, jde tam skutečně o ty oktany, aby ta sekačka usekla i tlustší trávu? A nebo spíše o minimalizaci etahnolu v palivu? Protože zrovna v sekačce bych 98 neřešil. Ba co víc, neznám hnusnější věc (tedy pří mých mentálních schopnostech), než smrdět si zahradním nářadím na zahradě. Právě tady to má vše být elektrické!!
Mě by tedy zajímalo, jde tam skutečně o ty oktany, aby ta sekačka usekla i tlustší trávu? A nebo spíše o minimalizaci etahnolu v palivu? Protože zrovna v sekačce bych 98 neřešil. Ba co víc, neznám hnusnější věc (tedy pří mých mentálních schopnostech), než smrdět si zahradním nářadím na zahradě. Právě tady to má vše být elektrické!!
Tak samozřejmě u té zahradní techniky jde o biosložu a lze to jednoduše obejít.
To byl jen příklad proč mám přehled o tom jaký benzin kde prodávají.
To byl jen příklad proč mám přehled o tom jaký benzin kde prodávají.
To netuším, nepodporuji hnusné čoudící sekačky, nemám ani zahradu, ale v našem rodném domě jsme vždy byli ekologičtí a sekačku měli výhradně jako EV !
Protože až budeš někdy sekat hektarový pozemek, myšlenky na elektriku tě velice rychle přejdou. 😄
Ono to koneckonců platí obecně pro zemědělství, stavebnictví a další obory, tam je přechod na baterie ještě větší cringe, než v silniční mobilitě.
Ono to koneckonců platí obecně pro zemědělství, stavebnictví a další obory, tam je přechod na baterie ještě větší cringe, než v silniční mobilitě.
U Zem. techniky je to i díky váze a následné degradaci půdy i když by se dalo někdy o tom polemizovat i dnes, kdy si chudí zemědělci koupí mnohatunové potvory za polovic, protože jim na to přispěje EU proti které pak chodí demonstrovat 😁 Tedy část z nich..
Přitom pro malého zemědělce by EV technika byla teoreticky ideální. Obhospodařuje omezený rádius a vrací se vždy na stejné místo, kde by se mohl nabíjet ze solaru... ono to časem možná příjde v určité formě.
Přitom pro malého zemědělce by EV technika byla teoreticky ideální. Obhospodařuje omezený rádius a vrací se vždy na stejné místo, kde by se mohl nabíjet ze solaru... ono to časem možná příjde v určité formě.
Ano, hmotnost je už dnes problém a když jsem to před časem nahrubo počítal, baterka by musela mít dalších cca 6-8 tun, aby zvládla celodenní práci tak, jako bežný moderní traktor.
Ani pro toho malého zemědělce to není terno - problém s kapacitou baterie bude úplně stejný, jako u velké techniky, nějaké rychlodobíjení v tomto segmentu čekat nemůžeš a to vše za vyšší pořizovací cenu.
Když se dívám na obyčejné zahradní sekací traktory, taková elektrická Stiga má výdrž 80 minut, nabíjí se 3 hodiny a výkon žacího motoru slabé 3 kW. Zahradu, co mám na venkově, seču 3-4 hodiny na jednu benzínovou nádrž a to je traktor s 18 koňmi, za poloviční cenu.
Ale jo, na sekání dvorku, proč ne, stejně jako na prořez stromů mi stačí aku pila a nepotřebuju třífázovou cirkulárku.
Ani pro toho malého zemědělce to není terno - problém s kapacitou baterie bude úplně stejný, jako u velké techniky, nějaké rychlodobíjení v tomto segmentu čekat nemůžeš a to vše za vyšší pořizovací cenu.
Když se dívám na obyčejné zahradní sekací traktory, taková elektrická Stiga má výdrž 80 minut, nabíjí se 3 hodiny a výkon žacího motoru slabé 3 kW. Zahradu, co mám na venkově, seču 3-4 hodiny na jednu benzínovou nádrž a to je traktor s 18 koňmi, za poloviční cenu.
Ale jo, na sekání dvorku, proč ne, stejně jako na prořez stromů mi stačí aku pila a nepotřebuju třífázovou cirkulárku.
Proto říkám, že je to jen teoreticky ideální, protože nabíjíš přes noc ze solaru a vlastně se nevzdálíš od nabíječky moc daleko. Prakticky to je ještě daleko, ale cenu bych neřešil, to zaplatíme my všichni dańoví poplatníci 😁
Nebo pak vodík
Nebo pak vodík
Jak nabijis v noci ze solaru? Ja myslel ze to funguje jen ve dne
😁 😁 Normálně ji přes den nabiješ do šuplíku a pak použiješ, ne? 😁
Jak prosté, život je jednodušší nez jsem si myslel díky
Hele, že se k solaru prodává i akumulátor vím i já 😁
Většina domacich baterii ma kolem 10kwh. S tím nabijes sotva plugin, ale ne elektroauto. A kdyz se ti druhy den zatahne, budes tu baterku nabijet ze sítě a to se vyplatí 😀😀
Tak vrátím se k tomu původnímu příspěvku, že by to pro zemědělce bylo TEORETICKY ideální, ale technika k tomu není, takže až budou mít velké akumulátory, mohou nabíjet elektrotraktor rychle a levně! 😁 K tomu FVE na několika hektarech, to bude ekofarma jako řemen 😁
Ty dneska perlis, to musel bejt vcera mejdan. Chtel bych videt majitele ktery si necha dat na pole solary na traktory. Na nase pole si je určitě nikdo neda. Vis jak dneska zemedelstvi funguje? Většina poli je v pachtu, vetsinou jsou to kousicky, ze kterych se sklada lan, jak probihala dědictví od reformy v roce 1919.
Uz jenom ro nabíjení z fve v noci pobavilo. Kdybych te neznal, ......
Uz jenom ro nabíjení z fve v noci pobavilo. Kdybych te neznal, ......
Myslim, ze o tom jak funguje zemedelstvi vim lepe, nez tusis 😁 Nadsazku chapes ?
Si děláš srandu a nejaky blbec se toho chytne a vezme to za svy.
Je mi jasny ze vsemu rozumíš. Na progresivních lidech jako ty stojí celé české hospodářství . Mě jen ty tvoje forky nedosly. Odpusť ti jednoduššímu jedinci. Diky
Je mi jasny ze vsemu rozumíš. Na progresivních lidech jako ty stojí celé české hospodářství . Mě jen ty tvoje forky nedosly. Odpusť ti jednoduššímu jedinci. Diky
Jojo, my lepší lidé víme vše, a umíme i odpouštět, ale že se pohybuji v tomto oboru se netajím již řadu let a ty mne znáš ne ? 😁 Spíše tedy ekonomicky, než technicky, ale jisté trendy ke mne dolehnou. Jak říkám, teoreticky je to ideální, prakticky dnes nepoužitelná technologie.
V poľnohospodárstve sa od dávna rieši prechod na alternatívne palivá do spaľovacích motorov, nie prechod na elektrinu. Traktory či kombajny na LNG dávajú podstatne väčší zmysel, hlavne pokiaľ je možné získavať palivo z biomasy.
Tak kdyby jsi byl mentálně zdraví, tak víš ze zboží se v průběhu let mění a 98 dříve blíž prodávali.
A také ví ze toto lze časem vyřešit jinou technikou, nebo úpravou.
A také ví ze toto lze časem vyřešit jinou technikou, nebo úpravou.
Metálně zdraví píší "mentálně zdravý (jeden člověk)". Zdravím.
Jo jo, telefon umí hodně věci, tohle je ještě dobré. :yes:
Mentálně zdravý člověk si přečte po sobě příspěvek a gramatiku 😉 Zdraví Ozzman
Ano i ne, Přečti si zde diskuze za cely víkend. Chtěl jsem se pouze zeptat redaktorů, no a pak jsem jako blbec odpověděl na reakci a tím jsem klesl na stejné dno.
A nechce se mi opravovat skoro všechna slova, na to jsem zde líny, přizpůsobuji se prostředí.
A nechce se mi opravovat skoro všechna slova, na to jsem zde líny, přizpůsobuji se prostředí.
Mě je gramatika fuk, nemam ale rád tohle urážení druhých bez zjevného duvodu. Napsa to někom, že je mentalně nezdráv jen proto, že nemá garáž či soukromé parkovací místo je mi proti srsti.
Tak tobě se speciálně omlouvám, pokud se tě to dotklo. Někdy mám pocit že ti zesměšňování jiného názoru nevadí.
Ne, nevadí mne že se s někým konkrétně někdo hádá za názory, ale tohle je urážení poloviny obyvatelstva za věci, které jsou naprosto normální a hlavně pro řadu lidí to není otázkou hlouposti, ale financí.
A už to leze, ano je to problém financí. A také mentální nastavení. - Proč já bych se měl starat o parkování auta a třeba soused ne. Možná k tomu jednou dospějeme, že se starat budeme muset všichni.
Ale my se staráme všichni, platíme daně, platíme silniční daň 😁 😁 Tam je základ toho společného financování. Takže část základních potřeb se tímto realizuje viz to co ti píšu výše. Kdo chce víc, ten si to zaplatit má, to je naprosto v pořádku.
Ale to zase cykluješ na začátek. Kdo si zainvestuje parkovací stání na vlastním, tak daně neplatí?
A proč když zainvetuji a vytvořím prostor, tak se tam najednou narvou cizí auta. Protože ti lidé jsou vyčůraní a řeknou si "on udělal plac, ale beztak ho nepotřebuje, tak tam vrazíme auta my, ale starat se o nic nebudem." Ano takto to reálně funguje.
A proč když zainvetuji a vytvořím prostor, tak se tam najednou narvou cizí auta. Protože ti lidé jsou vyčůraní a řeknou si "on udělal plac, ale beztak ho nepotřebuje, tak tam vrazíme auta my, ale starat se o nic nebudem." Ano takto to reálně funguje.
Popisuješ dvě odlišné věci. Ano erár není fér ke všem, v ničem. Někdo využívá více, někdo méně.
Druhá věc - pokud si postavím parkoviště a lidi mne to tam budou parkovat, mam právo je tam nepustit 😊
Druhá věc - pokud si postavím parkoviště a lidi mne to tam budou parkovat, mam právo je tam nepustit 😊
A kdyby si ty byl mentálně zdravý, tak nepíšeš hrubky a víš, že se stejně jako ten Natural 98 mění i zboží typu parkovací míst👋garáž a že lidské příbytky jsou často z dob, kdy auto byla výsada hrstky obyvatel a nikdo ho nemusel nabíjet elektrikou. Takže to bude stejný případ mentální nezralosti, jako ty a tvůj benzin N98 😊
Začal jsem teď kvůli zavedení E10 tankovat N98 a taky jsem překvapený, že to skoro nikde nemají. A to jsem míval LPG, takže jsem zvyklý, že se čerpačka musí hledat.
Musím říct, že mě nasr**la Shellka. U nás v zapadákově jsou 2. Na jedné mají 98 běžně, tak jsem bezelstně předpokládal, že můžu P406 v pohodě natankovat i na té druhé. Ale není tam.
U Shellky je to hodně překvapivé. Ta většinou v zapadákovech není vůbec 😁
Shellku nemám rád už proto, že na totemech má většinou ceny těch levnějších paliv (tím pádem nemůžeš vědět, zda tu N98/100 mají nebo ne). Do soukromého auta jsem u Shellky nikdy netankoval.
Shellku nemám rád už proto, že na totemech má většinou ceny těch levnějších paliv (tím pádem nemůžeš vědět, zda tu N98/100 mají nebo ne). Do soukromého auta jsem u Shellky nikdy netankoval.
Zajímavý. Jezdil jsem přes 10 let Vervu, Maxxmotion a další a nikdy jsem neměl problém natankovat. Vlastně jsem nad tím ani nepřemýšlel a prostě vždy někde cestou nabral.
Teď cca 4 roky dělám totéž s naftou a opět nula problémů.
Pravda nebydlím v úplným zapadákově a nejezdím jen kolem komína až do nuly, abych pak měl stress. Já mám v okolí bydliště v okruhu do 10 km asi 5 čerpaček, kde mají vše plus i to CNG a AdBlue z pistole i pro osobáky atd.
Teď cca 4 roky dělám totéž s naftou a opět nula problémů.
Pravda nebydlím v úplným zapadákově a nejezdím jen kolem komína až do nuly, abych pak měl stress. Já mám v okolí bydliště v okruhu do 10 km asi 5 čerpaček, kde mají vše plus i to CNG a AdBlue z pistole i pro osobáky atd.
Pokud bereš Vervu nebo Maxxmotion, tak jo, to je v každém větším městě, nebo na každé dálnici.
Já jsem ale nemyslel prémiové stooktany za prémiovou cenu, ale obyč N98, do kterého si VIF doliju sám.
V našem kraji je například 23 Eurooilů a jen 3 mají N98. Vedlejší kraj 13 Eurooilů a N98 nemá ani jedna. U nás běžné řetězce jako Eurobit nebo VenaTrade je nemají vůbec nikde. Ve výsledku to dělám tak, že tankuju, když jedu kolem Tank Ona, ty mají N98 skoro všechny, jenže u nás jich je pohříchu málo.
Já jsem ale nemyslel prémiové stooktany za prémiovou cenu, ale obyč N98, do kterého si VIF doliju sám.
V našem kraji je například 23 Eurooilů a jen 3 mají N98. Vedlejší kraj 13 Eurooilů a N98 nemá ani jedna. U nás běžné řetězce jako Eurobit nebo VenaTrade je nemají vůbec nikde. Ve výsledku to dělám tak, že tankuju, když jedu kolem Tank Ona, ty mají N98 skoro všechny, jenže u nás jich je pohříchu málo.
Já jezdím pro 98 taky k Tank ONO, mam jí skoro nejbližších z těch co maj 98 nebo 100 oktan (s 5😖, tankovat vervu je nesmysl) a maj nejlepší ceny.
Bohužel tyhle no name čerpačky úspěšně ignoruju už od revoluce a zůstane to tak i nadále.
Stejně tak nehodlám trávit čas mícháním směsí pomocí VIFů a spol.
V kvalitním palivu už je všeho dostatek. Posledních cca 5 let už z 99% beru jen u Orlenu Vervu jak benzín s ETBE, tak naftu s HVO a s aplikací mám 1 Kč slevu na 1 litru a i když to je o fous dražší, než jinde, tak to nehrotím a aspoň vím, co tankuju. Speciálně u nafty to je znát sakra hodně. HVO složka a cetanové číslo je úplně jinde u Vervy a Maxxmotionu v porovnání se zbytkem čerpaček v ČR.
Kdo chce jezdit úsporně a s co nejmenšími vibracemi, hlukem, kouřivostí a emisemi obecně a mít co nejčistší systém, tak jedině tyto 2 čerpačky.
A zásadně netankuju na dálnici, ale někde za rohem. Naposledy v Jindřicháči Verva za 38,90. Naprosto v pořádku.
Stejně tak nehodlám trávit čas mícháním směsí pomocí VIFů a spol.
V kvalitním palivu už je všeho dostatek. Posledních cca 5 let už z 99% beru jen u Orlenu Vervu jak benzín s ETBE, tak naftu s HVO a s aplikací mám 1 Kč slevu na 1 litru a i když to je o fous dražší, než jinde, tak to nehrotím a aspoň vím, co tankuju. Speciálně u nafty to je znát sakra hodně. HVO složka a cetanové číslo je úplně jinde u Vervy a Maxxmotionu v porovnání se zbytkem čerpaček v ČR.
Kdo chce jezdit úsporně a s co nejmenšími vibracemi, hlukem, kouřivostí a emisemi obecně a mít co nejčistší systém, tak jedině tyto 2 čerpačky.
A zásadně netankuju na dálnici, ale někde za rohem. Naposledy v Jindřicháči Verva za 38,90. Naprosto v pořádku.
Verva má zsadní vadu na kráse - má toho ETBE 10% Zatímco jinde maj ty 98 a 100oktany jen 5% ETBE, včetně té 98 od ONO. Ta má taky ETBE, ale jen 5%, takže proč si budu lít do auta o 5% biosragory víc než musím 😄
Třeba proto, protože ETBE není ethanol? A třeba proto, že má nižší emise, vysokou oxidační stabiltu, zvyšuje výrazně oktanové číslo atd. Akorát výhřevnost klesá cca o 3% při 10% podílu.
akorát že starší auto na to vůbec nejsou stavěná, nikdo neví, co to dlouhodbě dělá s plechovými nádržemi, palivovými čerpadly, vstřiky, regulátory tlaku paliva a u úplně starých aut s karburátory a hadičkama.
Nic to s nima neudělá. Kov to neleptá, gumu, silikon a pod. taky ne.
Leda bys měl těsnění z korku. Maximálně to vyčistí usazeniny.
Myslím, že ohledně E10 je zbytečná hysterie a 99% lidí netuší, co ETBE je.
Leda bys měl těsnění z korku. Maximálně to vyčistí usazeniny.
Myslím, že ohledně E10 je zbytečná hysterie a 99% lidí netuší, co ETBE je.
Tak u nafty to naprosto chápu, tam natankováním Vervy s vyšším cetanovým číslem vlastně neplatíš nic navíc - vrátí se ti to v nižší spotřebě zpět, o delší životnosti motoru a jeho součástek nemluvě, k tomu by to mělo být tišší atd. Jasná volba. Zvláště, pokud máš tu korunovou slevu nebo bezobslužný E😜ress.
U benzínu je to trochu jiné. Tam se ta "prémie" většinou liší jen aditivem. Za ten jejich prémiový příplatek bych si tam toho VIFu mohl nalít pětkrát více než kolik ho tam lijou oni. Kupuju pětilitrovku a liju to všech aut v rodině.
Já jsem začínal na LPG a tak jsem zvyklý i na ty nejzapadlejší čerpačky. Nejlepší byly takové ty, kde jsem o víkendu zazvonil a z rodinného domku vedle čerpačky vylezl chlápek v papučích a šel mi natankovat 😁 😁 😁 Tank Ono je oproti tomu něco jako značková móda 😁
U benzínu je to trochu jiné. Tam se ta "prémie" většinou liší jen aditivem. Za ten jejich prémiový příplatek bych si tam toho VIFu mohl nalít pětkrát více než kolik ho tam lijou oni. Kupuju pětilitrovku a liju to všech aut v rodině.
Já jsem začínal na LPG a tak jsem zvyklý i na ty nejzapadlejší čerpačky. Nejlepší byly takové ty, kde jsem o víkendu zazvonil a z rodinného domku vedle čerpačky vylezl chlápek v papučích a šel mi natankovat 😁 😁 😁 Tank Ono je oproti tomu něco jako značková móda 😁
😁
No ona se ta prémie, respektive vysokooktan u prémie liší zejména tím, že namísto ethanolu tam máš ETBE, který je naprosto stabilní, neváže vodu, nezvyšuje tlak par, snižuje emise, chladí a čistí motor, zvyšuje oktanové číslo atd... Plus v tom jsou ty špičkový aditiva. Jen výhřevnost může až o 3% klesnout oproti čistému benzínu. Ale oproti dávno běžnému E5 s 5% ethanolu výhřevnost v praxi téměř vůbec neklesá, protože ETBE ji má oproti benzínu cca o 30% horší, ale ethanol skoro o 60%.
Samozřejmě pro někoho, kdo má moderní, ale zároveň obyčejný motor a jezdí denně a nikde mu to půl roku nestojí, je racionálnější volbou 95 běžnej benzín za míň korun. Vyšší oktany neznamenají v 99% případů vyšší výkon, ale jen menší riziko klepání a samozápalů.
Ty cetany jsou naopak jasný, jak píšeš. To je nebe a dudy.
Možná i proto tady někteří jezdí s naftovým Superbem/Passatem za 6,5/100 a já s rezervou pod 5,5/100. A teď jsem dal Alpy a zpět + lokální výlety blíž vrcholkům s celkovým průměrem 4,7/100 s naloženým 200ps Variantem na zimákách.
Jinak ty e😜ress čerpačky nemám rád. Krkolomná obsluha. Radši klasiku a naberu si to přes QR kód a appku se slevou, ale pohodlně a bleskově a když potřebuju, dojdu si na WC a když ne, tak hned sedám a mizím...
No ona se ta prémie, respektive vysokooktan u prémie liší zejména tím, že namísto ethanolu tam máš ETBE, který je naprosto stabilní, neváže vodu, nezvyšuje tlak par, snižuje emise, chladí a čistí motor, zvyšuje oktanové číslo atd... Plus v tom jsou ty špičkový aditiva. Jen výhřevnost může až o 3% klesnout oproti čistému benzínu. Ale oproti dávno běžnému E5 s 5% ethanolu výhřevnost v praxi téměř vůbec neklesá, protože ETBE ji má oproti benzínu cca o 30% horší, ale ethanol skoro o 60%.
Samozřejmě pro někoho, kdo má moderní, ale zároveň obyčejný motor a jezdí denně a nikde mu to půl roku nestojí, je racionálnější volbou 95 běžnej benzín za míň korun. Vyšší oktany neznamenají v 99% případů vyšší výkon, ale jen menší riziko klepání a samozápalů.
Ty cetany jsou naopak jasný, jak píšeš. To je nebe a dudy.
Možná i proto tady někteří jezdí s naftovým Superbem/Passatem za 6,5/100 a já s rezervou pod 5,5/100. A teď jsem dal Alpy a zpět + lokální výlety blíž vrcholkům s celkovým průměrem 4,7/100 s naloženým 200ps Variantem na zimákách.
Jinak ty e😜ress čerpačky nemám rád. Krkolomná obsluha. Radši klasiku a naberu si to přes QR kód a appku se slevou, ale pohodlně a bleskově a když potřebuju, dojdu si na WC a když ne, tak hned sedám a mizím...
E5 s 5% ethanolu už nikde nemaj....
Všude je E10 jestli sis nevšiml . A ta Verva je taky E10, akorát je tam ETBE.
Adetiva si naleju sám a jaká chci, tak línej zas nejsem. Většinou používám Sonax, STP nebo VIF
Všude je E10 jestli sis nevšiml . A ta Verva je taky E10, akorát je tam ETBE.
Adetiva si naleju sám a jaká chci, tak línej zas nejsem. Většinou používám Sonax, STP nebo VIF
Proto jsem psal oproti dávno... V té formulaci šlo jen o tu výhřevnost. Současná obyčejná E10 ji má horší. Oproti tomu 100 oktan je na tom líp i v této disciplíně.
Samozřejmě, že to vím, že dnes to je všechno E10, ale stejně to neznamená, že tam je vždy 10% a taky to neznamená, že tam je vždy jen ethanol.
https😐/www.ceproas.cz/…povedi_k_e10.pdf
Ty jsi veteránista, nadšenec a kutil, tož si míchej co libo. Já jsem lenivej uživatel a tak si vyberu vhodný produkt, který najdu všude a pak už si ho jen jednou za čas koupím tak jak je.
Samozřejmě, že to vím, že dnes to je všechno E10, ale stejně to neznamená, že tam je vždy 10% a taky to neznamená, že tam je vždy jen ethanol.
https😐/www.ceproas.cz/…povedi_k_e10.pdf
Ty jsi veteránista, nadšenec a kutil, tož si míchej co libo. Já jsem lenivej uživatel a tak si vyberu vhodný produkt, který najdu všude a pak už si ho jen jednou za čas koupím tak jak je.
Pro novou generaci PureTechu to platit nemusí.
Konečně někdo, vím ze v roce 2021 to tak bylo, ovšem mohli specifikaci změnit. Ale vypadal to, ze si to budu muset najít v technických listech.
KANKUNEN
baterka je drahá, protoje drahé celé EV. Baterka stojí 100t Kč. Kde je ten zbytek, ano celé EV je dost drahé i bez baterky.
PekeIná Micinka
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Zkusím těch 5 závad vyjmenovat😒br />
1. malý dojezd
2. dlouhá doba nabíjení
3. krátká životnost baterie
4. vysoká ekologická zátěž při likvidaci
5. fanatismus majitelů
2. dlouhá doba nabíjení
3. krátká životnost baterie
4. vysoká ekologická zátěž při likvidaci
5. fanatismus majitelů
V mém hodnotovém žebříčku bych problém a závady EV seřadil trochu jinak tak, jak mne vadí.
1. Fanatismus majitelů
2. Dlouhá doba nabíjení
3. Krátký dojezd - souvisí s bodem 2
4. Krátká životnost baterie
5. Zátěž při likvidaci, to je mi jedno, stejně jako většině majitelů EV, ekologie v tom nehraje roli
1. Fanatismus majitelů
2. Dlouhá doba nabíjení
3. Krátký dojezd - souvisí s bodem 2
4. Krátká životnost baterie
5. Zátěž při likvidaci, to je mi jedno, stejně jako většině majitelů EV, ekologie v tom nehraje roli
Pánové, nedá mi to nereagovat😒br />
1. Tady bych mohl naprosto stejný argument použít i na některé majitele ICE (viz Arese)
2. Ano, ale v praxi to většinou nevadí (když spím, tak mi dlouhé nabíjení nevadí). A na cestách jsem schopen nabít na rychlonabíječkách za 15-30 minut podle toho, kolik potřebuji nabít (což s ohledem na svůj cestovní mix zcela akceptuji)
3. Tesla 3 SR+ s baterkou 55kWh, resp. dnes využitelnými cca 51kWh - ujedu cca 320-340km. Pro běžný provoz je mi to fuk, stačí nabít 1-2 týdně z FVE/přes noc, na trasy FM-Praha apod. viz bod 2
4. Dnes existují BEV starší, než 10 let - a žádná katastrofa to není. Stejně tak existují BEV s nájezdy vysokých statisíců km. A má Tesla má najeto 164.000km a degradace akumulátoru je 5,5%. Tedy pokles dojezdu o 15-20km.
5. Až baterka doslouží v autě, rád ji použiju jako stacionární úložiště = dalších klidně 10 let provozu. Po 25-30 letech už má za mě nárok na to jít k recyklaci, kde se dá vytěžit 95% cenných kovů, které se použijí na výrobu nové baterku.
2. Ano, ale v praxi to většinou nevadí (když spím, tak mi dlouhé nabíjení nevadí). A na cestách jsem schopen nabít na rychlonabíječkách za 15-30 minut podle toho, kolik potřebuji nabít (což s ohledem na svůj cestovní mix zcela akceptuji)
3. Tesla 3 SR+ s baterkou 55kWh, resp. dnes využitelnými cca 51kWh - ujedu cca 320-340km. Pro běžný provoz je mi to fuk, stačí nabít 1-2 týdně z FVE/přes noc, na trasy FM-Praha apod. viz bod 2
4. Dnes existují BEV starší, než 10 let - a žádná katastrofa to není. Stejně tak existují BEV s nájezdy vysokých statisíců km. A má Tesla má najeto 164.000km a degradace akumulátoru je 5,5%. Tedy pokles dojezdu o 15-20km.
5. Až baterka doslouží v autě, rád ji použiju jako stacionární úložiště = dalších klidně 10 let provozu. Po 25-30 letech už má za mě nárok na to jít k recyklaci, kde se dá vytěžit 95% cenných kovů, které se použijí na výrobu nové baterku.
A další nechápavý. Pravděpodobně řízen také jistou mírou fanatismu.
Hendly a Vito tady dlouho nebyl. Nejsi to ty?
Hendly a Vito tady dlouho nebyl. Nejsi to ty?
Jistě, jako alter ego DonVita jsem si pořídil minulý rok Teslu, ale tvářím se, že jezdím stále - čím vlastně bych měl správně jezdit? 😊
Baterka co bude fungovat 30 let, hehehe 😄 😄 😄
Jitrnice, co svět neviděl 😄
Jitrnice, co svět neviděl 😄
10-leté Tesly běžně jezdí a baterky na vyhození nemívají. Tzn. životnost v BEV 15-20 let se nejeví jako žádné sci-fi.
Za těch 15-20 let může mít baterka třeba 70% kapacity a může mít problém poskytovat velké proudy. Tzn. hypoteticky z mé Tesly bude mít kapacitu 35kWh. To je 3x více, než mám doma v bateriovém úložišti. Tohle beru všemi 10 k FVE!
A proč by jako stacionární úložiště neměla vydržet dalších x let v podstatně méně náročném režimu, než měla v autě?
Za těch 15-20 let může mít baterka třeba 70% kapacity a může mít problém poskytovat velké proudy. Tzn. hypoteticky z mé Tesly bude mít kapacitu 35kWh. To je 3x více, než mám doma v bateriovém úložišti. Tohle beru všemi 10 k FVE!
A proč by jako stacionární úložiště neměla vydržet dalších x let v podstatně méně náročném režimu, než měla v autě?
z těch nejstarších Tesel S už tak 10% dojezdilo a dalších 15-20% má vyměněné baterky 😄
Ano, ale je dobré si uvědomit, že se Tesla učila. Ono taky nějaké procento starých Tesel shořelo, což už se dnes neděje.
Stejně tak existují staré EV jiných značek, kde (s výjimkou špatného konstrukčního řešení u Leafu) ty baterky obecně fungují stále - VW e-Golf, iOniqy, BMW i3, ...
Stejně tak existují staré EV jiných značek, kde (s výjimkou špatného konstrukčního řešení u Leafu) ty baterky obecně fungují stále - VW e-Golf, iOniqy, BMW i3, ...
Cykly, ona má teslí baterka třeba 25 milionů nabíjeích cyklů? Fakt? Že o tom nevím.... 😄
Jak jsi došel k 25.000.000 nabíjecích cyklů?
baterka co má 5 000 cyklů ti vydrží 30 let. Kolik bude mít tou dobou kapactu? 42% 😄 😄 😄
Touhle logikou jí může mít 50 let, baterka z nákladáku co vozil 5 tunovej návěs ti pak utáíhne jednu rychovarnou konvici 😄 😄 😄 nebo 10 žárovek.
A až na to připojíš turbo přímotop, tak za 20 minut pííííp, KONEEEC 😄 😄 😄 😄
to se vyplatí skladovat doma, těch 300 kg
Touhle logikou jí může mít 50 let, baterka z nákladáku co vozil 5 tunovej návěs ti pak utáíhne jednu rychovarnou konvici 😄 😄 😄 nebo 10 žárovek.
A až na to připojíš turbo přímotop, tak za 20 minut pííííp, KONEEEC 😄 😄 😄 😄
to se vyplatí skladovat doma, těch 300 kg
:yes: :yes: :yes:
I s kapacitou 42% se to doma ještě vyplatí. To máme ... nějakých 22kWh. Pořád 2x tolik, než mám od Solaxu dnes.
Proč by taková baterka neměla být schopna dát nějakých 10kW výkonu, tedy 0,2C původní kapacity, když v novotě byla schopna dávat 4C?
A až to neutáhne provoz domácnosti, tak šup do recyklovny. Za 20-30 let by ta technologie mohla být zmáknutá slušně.
I s kapacitou 42% se to doma ještě vyplatí. To máme ... nějakých 22kWh. Pořád 2x tolik, než mám od Solaxu dnes.
Proč by taková baterka neměla být schopna dát nějakých 10kW výkonu, tedy 0,2C původní kapacity, když v novotě byla schopna dávat 4C?
A až to neutáhne provoz domácnosti, tak šup do recyklovny. Za 20-30 let by ta technologie mohla být zmáknutá slušně.
Ano, Arese je smutný příklad 😁 Ale jinak k tomu, mne EV nevadí a u malého auta do města mne dává perfektní smysl, pokud ti nevadí šílená cena a máš kde nabíjet a ideálně z vlastní FVE (což je individuální). Jako hlavní auto bych EV nechtěl, protože se s tím nabíjením po cestách nechci nervovat. Benzín mají všude. Ostatní argumenty jsou individual, baterek a životnosti se nebojim, sam v autě baterii mam. A ekologie je mi u zádele 😁
1. dojazd nie je závada,
2. doba nabíjania nie je závada,
3. životnosť batérie sa dlhodobo predlžuje, tak ako sa dlhodobo predlžuje životnosť áut všeobecne,
4. vysoká ekologická záťaž pri likvidácii čoho?
5. fanatismus majiteľov nie je závada, nie je o nič zábavnejšia ako fanatizmus ľudí, broja proti EV z často úplne iracionálnych dôvodov. Viď tvoj príspevok.
2. doba nabíjania nie je závada,
3. životnosť batérie sa dlhodobo predlžuje, tak ako sa dlhodobo predlžuje životnosť áut všeobecne,
4. vysoká ekologická záťaž pri likvidácii čoho?
5. fanatismus majiteľov nie je závada, nie je o nič zábavnejšia ako fanatizmus ľudí, broja proti EV z často úplne iracionálnych dôvodov. Viď tvoj príspevok.
Tady zase měl někdo problém pochopit nadsázku. Je celkem směšné zrovna mě osočovat, že brojím proti EV. Mě, který si nic víc nepřeje, než TM3 před barákem.
Tohle bych nehejtoval, v ceně auta je i jeho vývoj a ten byl určitě dražší, než u spalováku, který je jen evolucí. Taky počítá automobilka s tím, že na to EV dostane v řadě zemí příspěvek na pořízení, takže muže být o trochu dražší no a plebs si koupí PureTech.
EV v takovém autě smysl má, 208 je hezká a chtít auto do města, chtít vyhodit za Bsegmentový hatchback 900 litrů a v akci za 785 (tvl je to fakt drahý 😁) a mít možnost nabíjet ze solaru, tak to má velký smysl.
Mne spíše udivuje, že reálná úspora proti tomu PureTechu je 55 haléřů na kilometr a to je vlastně naprosto skvělej výsledek pro ten PureTech...
EV v takovém autě smysl má, 208 je hezká a chtít auto do města, chtít vyhodit za Bsegmentový hatchback 900 litrů a v akci za 785 (tvl je to fakt drahý 😁) a mít možnost nabíjet ze solaru, tak to má velký smysl.
Mne spíše udivuje, že reálná úspora proti tomu PureTechu je 55 haléřů na kilometr a to je vlastně naprosto skvělej výsledek pro ten PureTech...
Benjamin Hulboj
,,1 kWh/100 km se rovná 8,9 kWh/100" dobré ráno, autore.
No nic moc rozdíl, když si započteme pořizovací cenu vozu.
No nic moc rozdíl, když si započteme pořizovací cenu vozu.
hugino
...by mal začať obstarávacou cenou a hneď si pri EV v ťažkom mínuse takže netreba to ďalej ani riešiť. Aj z tých takmer 50 % obyvateľov ktorý bývajú v domoch nemá každý na FVE aby sa mu nabíjanie doma oplatilo.
Keď nemáš FVE alebo dom, tak si jednoducho kúpiš obyčajný hybrid a neriešiš elektrické auto. Problém, ktorý neexistuje.
Pak ale nechceš poslouchat ty povýšenecké kecy, jak jedině EV je správně, jak je tady od jisté skupiny zvykem.
Ham.
Srovnávat tato auta mi nedává smysl, protože ten kdo zvažuje malé universální auto (řekněme třeba penzista střídající motání kolem komína s občasnými výlety do lázní, na Moravu na víno, na dušičky) si nekoupí elektrickou verzi 208 za dlouhé peníze, ale vždy nějakou ICE verzi i kdyby litr benalu stál 60 Kč a za ušetřený peníz bude jezdit s manželkou dalších 5 let do Piešťan léčit si revma v kloubech (když benal zdraží na 60Kč, tak holt pojede jenom 4x) a naopak, slušně situovaná pražská rodina bydlící v rodinném domě, která potřebuje golfový vozík jako x-té auto do rodiny a je ochotná připlatit si za ticho si koupí EV i kdyby cena na veřejných dobíječkách byla 30 Kč (stejně dobíjí ze solaru ze jiné ceny a trávit čas k zaplivané nabíječce někde na dálnici nikdy nepojede). Takže ceny za dobíjení/tankování nakonec nezajímají ani jednu skupinu. Jediné k čemu je toto srovnání cen nabíjení a čerpání dobré je vyvolání dalšího diskuzního sporu fanatiků z obou táborů, pro reálné kupce ať už ICE nebo EV zcela zbytečná informace.
Kolik stojí nabíjení a obecně provoz elektromobilu, je otázka, kterou osobně dostávám poměrně často od lidí, kteří s elektromobily nemají zkušenosti. Zajímá je jednak cena nabíjení (stejným způsobem jako cena benzínu bez ohledu na reálný způsob nabíjení vlastního elektromobilu, ale je to pochopitelné, když s tím nemají zkušenosti) a jednak jestli to je v dlouhodobém horizontu levnější nebo nikoliv. Proto jsme se rozhodli pro takovéto srovnání.
EV má hromadu dalších výhod oproti ICE. Takže pokud srovnáváme jen na parametry cena - dojezd - úspora na palivu, tak to rozhodně není srovnání úplné.
Ticho na palubě, okamžitý zátah kdykoliv, možnost si auto dopředu předehřát/vychladit, bez nutnosti jezdit 1x ročně do servisu + v čase nezanedbatelná úspora na servisu (olej + filtr, brzdy, spojka, převodovka, rozvody, turbo, EGR, ...), (zatím) dálniční známka zdarma, v některých městech (zatím) parkování zdarma, nečoudím druhým pod nos, ...
Proti tomu stojí vyšší cena + nižší dojezd. Pro někoho je to KO kritérium (chápu), pro někoho to problém být nemusí.
Pokud někdo hejtuje EV, ať nejdříve nějakou dobu s EV jezdí na plný úvazek a pak ať klidně EV hejtuje s tím, že má VLASTNÍ zkušenost. Protože mnohé "argumenty" jsou pro aspoň mírně zkušeného elektromobilistu k pousmání.
Ticho na palubě, okamžitý zátah kdykoliv, možnost si auto dopředu předehřát/vychladit, bez nutnosti jezdit 1x ročně do servisu + v čase nezanedbatelná úspora na servisu (olej + filtr, brzdy, spojka, převodovka, rozvody, turbo, EGR, ...), (zatím) dálniční známka zdarma, v některých městech (zatím) parkování zdarma, nečoudím druhým pod nos, ...
Proti tomu stojí vyšší cena + nižší dojezd. Pro někoho je to KO kritérium (chápu), pro někoho to problém být nemusí.
Pokud někdo hejtuje EV, ať nejdříve nějakou dobu s EV jezdí na plný úvazek a pak ať klidně EV hejtuje s tím, že má VLASTNÍ zkušenost. Protože mnohé "argumenty" jsou pro aspoň mírně zkušeného elektromobilistu k pousmání.
Bože to jsou zase nesmysly!!!
Ano, EV nemá spoustu mechanických dílů, které se mohou pokazit.
Ale můj ty světe, EV má spoustu elektronických dílů které se mohou pokazit!!!
A najít a opravit mechanickou závadu je mnohdy mnohem jednodušší než najít elektronickou závadu!!!
Příklad? Zásuvka na autě u i3... :-! Výměna v autorizáku za desetitisíce s tím, že nebyli schopni garantovat původ tě závady!
Ano, EV nemá spoustu mechanických dílů, které se mohou pokazit.
Ale můj ty světe, EV má spoustu elektronických dílů které se mohou pokazit!!!
A najít a opravit mechanickou závadu je mnohdy mnohem jednodušší než najít elektronickou závadu!!!
Příklad? Zásuvka na autě u i3... :-! Výměna v autorizáku za desetitisíce s tím, že nebyli schopni garantovat původ tě závady!
Mám obyčejný nedobíjecí fullhybrid, auto si mohu na dálku vytopit/vychladit taky. Kamarád má mildhybrid od jiné značky a taky to umí...Tohle není výhoda elektromobilu.
Nevím, za mě bufík tohle řešil už před dvaceti lety 😉
Lenže to si si musel ten bufík dokúpiť. A vzhľadom na to, že ich má zlomok ICE, ale prakticky každý HEV/PHEV v sérii, tak je to trochu iná story.
No a co? Kdo tohle chtěl, tak to ve spalováku dávno měl.
Mimochodem, hrozně mě baví dog mód u Tesly. Vážně věříte technice natolik, že v autě necháte psa nebo dítě s tím, že když se něco pokazí, tak může být pes/dítě po gorilování?!? ... Já bych tam psa ani omylem nenechal.
Mimochodem, hrozně mě baví dog mód u Tesly. Vážně věříte technice natolik, že v autě necháte psa nebo dítě s tím, že když se něco pokazí, tak může být pes/dítě po gorilování?!? ... Já bych tam psa ani omylem nenechal.
No, lenže takmer nikto nechcel.
Veríme technike prakticky vo všetkom, prečo by niekto nemal veriť autu, že bude nezávisle chladiť auto? Dieťa by som v aute nenechal, klíma neklíma.
Veríme technike prakticky vo všetkom, prečo by niekto nemal veriť autu, že bude nezávisle chladiť auto? Dieťa by som v aute nenechal, klíma neklíma.
Co když si zrovna stáhne aktualizaci a něco se pokazí...?!?
Sorry mámo, tady máš Gumpa na másle...
Sorry mámo, tady máš Gumpa na másle...
...aktualizácie sa síce sťahujú na pozadí, ale inštalujú sa ručne.
Umíš číst? ...a něco se pokazí :-!
Čo by sa malo pokaziť? Skúšal si paranoidné stavy prebrať s lekárom?
Zasekl se ti někdy telefon ? Osobně bych se taky stopro na techniku nespolehl v kličových věcech. Respektive mít možnost manuálně otevřít alespoň.. a tak
Koľkokrát ti v novom aute prestala fungovať klimatizácia? Alebo zámky?
Jak dlouho máš s Teslou zkušenost a kolik aktualizací jsi už zažil?
a) za 3/4 roku, co Teslu mám, fungují funkce v Tesle zcela spolehlivě (od nočního plánování nabíjení po zrovna udržování teploty v interiéru), nevzpomínám si, kdy by mě v tomto ohledu něco překvapilo (ale zpočátku jsem byl taky nedůvěřivý)
b) aktualizace se nabídne, ale sama od sebe se nespustí, musíš ji odsouhlasit ručně (a máš 2 minuty na to ji odmítnout, pokud by ses ukliknul)
c) díky aplikaci můžeš čas od času mrknout, jaká je v autě teplota
d) nechat malé dítě samo v autě je riziko samo o sobě bez ohledu na venkovní teplotu
a) za 3/4 roku, co Teslu mám, fungují funkce v Tesle zcela spolehlivě (od nočního plánování nabíjení po zrovna udržování teploty v interiéru), nevzpomínám si, kdy by mě v tomto ohledu něco překvapilo (ale zpočátku jsem byl taky nedůvěřivý)
b) aktualizace se nabídne, ale sama od sebe se nespustí, musíš ji odsouhlasit ručně (a máš 2 minuty na to ji odmítnout, pokud by ses ukliknul)
c) díky aplikaci můžeš čas od času mrknout, jaká je v autě teplota
d) nechat malé dítě samo v autě je riziko samo o sobě bez ohledu na venkovní teplotu
A všechny body co jsi uvedl jsou zcela mimo podstatu věci.
Zasekl se ti někdy telefon? Notebook? Tablet? ... a Tesla není nic než pc se 4 koly. A je úplně jedno, jestli se zdá že funguje spolehlivě.
Zasekl se ti někdy telefon? Notebook? Tablet? ... a Tesla není nic než pc se 4 koly. A je úplně jedno, jestli se zdá že funguje spolehlivě.
Jasně, že se mi notebook historicky párkrát zasekl, netvrdím, že je tam spolehlivost na úrovni kosmického programu 😊
Z druhé strany, když srovnám uspávání notebooku zavřením víka na Windows a Macu, tak je to zcela nesrovnatelné (aspoň před 5 lety, kdy jsem přešel z Win na Mac, dnes možná uspávání na Win konečně funguje spolehlivě). Tesla, co vím, má systém postavený na Linuxu (MacOS taky vychází z Unixu), tedy na solidních základech.
Ano, několikrát jsem infotainment Tesly restartoval (nebo se restartoval sám). Ale co píšou uživatelé či recenzenti např. VAG o kvalitě infotainmentu, tak je to 100 a jedno.
Takže za mě - ano, jsem ochoten se na funkčnost Tesly spolehnout v rámci běžného života, kriticky důležité věci (typu zavřeného psa v létě) si budu raději čas od času prověřovat, resp. budu se je snažit používat co nejméně.
Z druhé strany, když srovnám uspávání notebooku zavřením víka na Windows a Macu, tak je to zcela nesrovnatelné (aspoň před 5 lety, kdy jsem přešel z Win na Mac, dnes možná uspávání na Win konečně funguje spolehlivě). Tesla, co vím, má systém postavený na Linuxu (MacOS taky vychází z Unixu), tedy na solidních základech.
Ano, několikrát jsem infotainment Tesly restartoval (nebo se restartoval sám). Ale co píšou uživatelé či recenzenti např. VAG o kvalitě infotainmentu, tak je to 100 a jedno.
Takže za mě - ano, jsem ochoten se na funkčnost Tesly spolehnout v rámci běžného života, kriticky důležité věci (typu zavřeného psa v létě) si budu raději čas od času prověřovat, resp. budu se je snažit používat co nejméně.
Ani to už neplatí. MIB3 prešla mnohými updatmi a posledný rok s tým nie je žiaden problém. Naviac už je tu úplne nový MIB4.
v Nemecku se montoval bufík i do jedničkový Fabie, v těch nejlepších výbavách 😄 Webasto, samozřejmě
Kámoš jednu takovou 1,4ku má, plná plaba, klima, el, okna, mlhovky, tempomat a bufík
Kámoš jednu takovou 1,4ku má, plná plaba, klima, el, okna, mlhovky, tempomat a bufík
Jo, řešil, neříkám nic, ale nemělo ho každé auto. Reaguji na to, že tohle není výsada EV dnes
No, ono naxtom není nic sporné. EV je ekonomický nesmysl, který pro určitý nepatrný segment smysl dávat může.
A jediný problém je v tom, že ta nepatrná menšina ji nutí tě většině jako jediné správné řešení.
Ono totiž jestli důchodce najede za 20 let s autem 100t. km, tak EV fakt nevyjde jako více ekologické ani kdyby jsme měli místo řepky zaseto FVE.
A jediný problém je v tom, že ta nepatrná menšina ji nutí tě většině jako jediné správné řešení.
Ono totiž jestli důchodce najede za 20 let s autem 100t. km, tak EV fakt nevyjde jako více ekologické ani kdyby jsme měli místo řepky zaseto FVE.
EV má smysl, ale ne pro každého. O tom to je.
Máš kde nabíjet ?
Máš FVE ?
Máš možnost to sehnat na firmu a nárokovat dotaci ?
Pokud si na vše odpovíš ano, dostává tě to do úplně jiné roviny, než by to bylo pro někoho, kdo by na vše odpověděl NE. TM3/TMY se dá pak sehnat za 800-900 tisíc, odečteš DPH, když máš tu možnost a jsi na cenách +/- slušnější Oktávie (tedy jako firma - neznám přesně nabídku, ale viděl jsem jaky rozdíl je na firmu schopna udělat jiná automobilka, u ŠA to bude podobné). Ale ať mi tady nikdo proboha netvrdí, že je to dostupné a ideální pro všechny, prostě není. Je to individuální.
Až budem všichni mít stejné možnosti takové auto koupit a provozovat, mužeme se dohadovat, že je to jediná nejlepší možnost, ale v tuto chvíli to tak není. Je to stejné, jako porovnávat ceny aut do fleetu se soukromým nákupem, proto soukormé nákupy vypadají jinak.
Máš kde nabíjet ?
Máš FVE ?
Máš možnost to sehnat na firmu a nárokovat dotaci ?
Pokud si na vše odpovíš ano, dostává tě to do úplně jiné roviny, než by to bylo pro někoho, kdo by na vše odpověděl NE. TM3/TMY se dá pak sehnat za 800-900 tisíc, odečteš DPH, když máš tu možnost a jsi na cenách +/- slušnější Oktávie (tedy jako firma - neznám přesně nabídku, ale viděl jsem jaky rozdíl je na firmu schopna udělat jiná automobilka, u ŠA to bude podobné). Ale ať mi tady nikdo proboha netvrdí, že je to dostupné a ideální pro všechny, prostě není. Je to individuální.
Až budem všichni mít stejné možnosti takové auto koupit a provozovat, mužeme se dohadovat, že je to jediná nejlepší možnost, ale v tuto chvíli to tak není. Je to stejné, jako porovnávat ceny aut do fleetu se soukromým nákupem, proto soukormé nákupy vypadají jinak.
Každé auto je ekonomický nesmysl, chodit pěšky je levnější. Jediný problém je to násilné překrucování trhu. Ovšem není to nucení "nepatrnou menšinou", ale demokraticky zvolenou většinou jak do evropského parlamentu, tak do národních vlád jednotlivých zemí (Babiše si Češi bohužel zvolili demokraticky a ten to za ně všechno bez ceknutí podepsal). Jediné řešení je dobře si zapamatovat, kdo hlasoval a podepsal green dealy a následné zákony, směrnice a nařízení (a často je ještě zpřísnil oproti evropské legislativě) a ty prostě vykopat jak z EU parlamentu, tak z toho českého.
Není to pravda. Spousta aut je racionálním ekonomickým řešením. Těžko asi budeš chodit z Ostravy do Prahy pěšky...
A ano, vlády byly demokraticky zvoleny. Ale o tom jestli většinou, s tím bych byl velmi opatrný. Jen když vezmu kolik hlasů propadlo a voliče SPD, tak je to víc hlasů než získala koalice SPOLU!!! A to nemluvím o 35% lidí, co k volbám nepřišly vůbec.
Jinými slovy, tahle vláda rozhodně většinu hlasů nezískala :-!
A ano, vlády byly demokraticky zvoleny. Ale o tom jestli většinou, s tím bych byl velmi opatrný. Jen když vezmu kolik hlasů propadlo a voliče SPD, tak je to víc hlasů než získala koalice SPOLU!!! A to nemluvím o 35% lidí, co k volbám nepřišly vůbec.
Jinými slovy, tahle vláda rozhodně většinu hlasů nezískala :-!
Zkus si dohledat co podepsal Babiš a co podepsal spolek vedený Fialou. A porovnej kdo nadělal víc škody. A přestaň papouškovat co se ti snaží vnutit Pětislepenec.
rohYpnol
Dražší, a přesto horší řešení. Přesně takto jsme si to představovali!!! Všem vnutit řešení, které není racionální!!!
Díky soudruzi z EU!!! :yes:
Díky soudruzi z EU!!! :yes:
Frrrrrrrrr
Mám 208 ,najeto 20 tis 2 roky starou za 340 tis. Spotřeba na takovéto trase 5,5 litrů.
Ten rozdíl 560 tis. Nemohu do konce života vyjezdit.
O zustatkove hodnotě aut ani nemluvě.
Ekonomický myslete, ekonomický soudruzi.
Ten rozdíl 560 tis. Nemohu do konce života vyjezdit.
O zustatkove hodnotě aut ani nemluvě.
Ekonomický myslete, ekonomický soudruzi.
Zajímavé je, že mnoho lidí ochotně zaplatí nemalý peníz za lepší výbavu, za lepší motor, ale nikoho jsem ještě neslyšel argumentovat na jejich účet jako Frrrrrrr - "ten rozdíl 250.000 nemohu do konce života vyjezdit" 😒]
Protože koupit si lepší výbavu není o žádné ekonomice, která by se měla někdy finančně vrátit. Koupit si výkonnější motor (stejného paliva) není (většinou) o ekonomice, která by se měla vrátit.
Protože koupit si lepší výbavu není o žádné ekonomice, která by se měla někdy finančně vrátit. Koupit si výkonnější motor (stejného paliva) není (většinou) o ekonomice, která by se měla vrátit.
Frrrrrrrrr
Příspěvek podléhá schvalování.
Tomogo
Víc to asi nemá cenu komentovat. Každý ať si rozhodne, co mu dává větší smysl ať už jsou jeho důvody jakékoliv.
Jan Čeřovský
AV nabízí za vice peněz vice muziky, doslova si vychutnate hudbu misto hluku motoru, okamžitý neporovnatelne vyšší výkon, bezúdržbová pohonná jednotka... A kdo nabíjí doma, jezdí za polovic co v testu a kdo už ma FVE tak pul roku jezdí prakticky zdarma, poku to není auto na dlouhe trasy. My jsme pri najezdu 10 tis za rok nabijeli vzdy jen doma.
Už dneska distributoři elektřiny říkají že budou muset zvednout cenu distribuce, protože síť není schopná přenášet množství vyrobené elektřiny za slunečných dnů a když fouká vítr. Že budou muset do přenosové soustavy nainvestovat desítky miliard a to budou muset zaplatit zákazníci. Státy zatím přicházejí o daň, kterou je zatížený prodej pohoných hmot. A tu daň časem přenesou na elektroauta. Modli se aby to přišlo co nejpozději. Nebo myslíš že ty miliony nabíječek po obcích budou výrobci elektřiny majitelům elektroaut darovat z lásky? Dokážeš si spočítat kolik bude stát natažení natažení obrovských kabelů ke všem těm nabíječkám? Už dneska stoupá docela neúměrně ceny mědi na světové burze.
Stanley1000
Zatím je cena nižší, orotože BEV se po našich silnicích prohání jako šafránu, ale neuvědomujeme si jednu věc, a to, že v ceně benzínu je započítaná spotřební daň, kdežto v elektřině nikoli. A kdo si myslí, že po konci spalováků si stát nechá ujít nezanedbatelný příjem, tak je bloud. Pak ta elektřina, vyskočí na těch "pumpách" tak vysoko, že se nebudeme stačit divit. A nabíjení doma ze zásuvky? Zapomeňte. Již dnes některé automobilky uvažují o tom, že tuto možnost zruší.
Stanley1000
Příspěvek podléhá schvalování.
Jedi_Knight
Proboha, proč u hybridu vypínat start/stop? Wtf? To tam Peugeot tuhle možnost nechal? Nebo je ten jejich hybridní systém tak daleko od Hondy/Toyoty, že tam tuhle relikvii furt potřebuje?
Ovo
Uvažujte. Pokud se nahradí spalovací motory elektrickým pohonem, čím stát asi nahradí chybějící spotřební daň z benzinu? Myslet si, že cena elektřiny do aut zůstane v budoucnu stejná jako do žárovky, to je dost naivní.
Navíc chlapi z videa moc nerozumí ani fyzice - 1 l benzínu NEodpovídá 8,9 kWh elektřiny, to je jeho výhřevnost. Část energie se ztratí jako teplo. Úplně stejně se ztratí energie z uhlí, když se vyrábí elektřina. Výhřevnost (hnědého) uhlí je okolo 4 kWh na kg, z toho se vyrobí cca 1,4 kWh elektřiny.
Když ignorujete spotřební daň a rekuperaci, elektřina vyjde nakonec dráž.
Navíc chlapi z videa moc nerozumí ani fyzice - 1 l benzínu NEodpovídá 8,9 kWh elektřiny, to je jeho výhřevnost. Část energie se ztratí jako teplo. Úplně stejně se ztratí energie z uhlí, když se vyrábí elektřina. Výhřevnost (hnědého) uhlí je okolo 4 kWh na kg, z toho se vyrobí cca 1,4 kWh elektřiny.
Když ignorujete spotřební daň a rekuperaci, elektřina vyjde nakonec dráž.
pepík9
Když jsou ty elektroauta tak výhodný pro svět, jak to že jsou tak drahý? Tady něco nesouhlasí.
Elon nedělá chyby, jenom rychlá velká rozhodnutí. Síť dobiječek byla nutná na začátku, kdy žádná jiná nebyla a Tesly by nešlo nikde na cestách dobíjet. Tesla dneska jasně jde směrem umělé inteligence a přidané hodnoty v této oblasti. Nemá ale sílu být globálním vůdcem v technologii baterií. Pokud i já vim, ze CATL už má v praktickém nasazení "zázračnou" baterku, která vymaže spalováky a chce ji doplnit největší sítí vlastních dobiječek, proč by se tím směrem Elon vyčerpával? Výrobci budou kupovat řešení samořizení od Tesly a řešení baterie plus dobíjení od CATL.
Evropané mohou dodávat vodu do ostřikovačů.
https😐/youtube.com/watch?…