Videa

Zpět na článek

Martin Vaculík a BMW i3: Vizionářský elektromobil z dob, kdy proti nim nikdo nic neměl

54 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Pane Vaculíku, děkuji Vám moc za Vaši profesionalitu a objektivitu při Vaší redakční práci. S velkým respektem přistupuji ke všem Vašim recenzím.
Bravo 👏🏻
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik to utáhne na kouli?

S Feldou jsem několikrát táhl i přes tunu nákladu, i s hmotností vozíku to mohlo být až někde u 1,5 tuny (pssst, bylo to na nebrzděném vozíku ... ale jen do vedlejší vesnice nebo města).

... jo aha, ono to táhnout vozík vůbec nesmí. Tak to je na vesnici asi tak ideální auto jako třeba Citigo. To jsem na vesnici taky ještě nikdy neviděl. Ono když se nad tím tak zamyslím, tak žádné auto Felicii plnohodnotně nenahradilo. Ani Fabie. BMW i3 by asi mohlo být dobré jako druhé auto do města.

BTW
V pásmu Gazy se skoro 30-letá Felda směle zhostila i funkce devítimístného mikrobusu😒br />https😐/www.idnes.cz/…a85068af35dc.jpg
Avatar - xxc
xxc
Nelegalne to utiahne urcite 1,5 tony. Na vesnici to nikto neriesi.
Karese
Avatar - xxc
xxc
no pozor, tazne zariadenie na i3 fakt existuje, sice len na nosic bicyklov, ale podla mna by to prives utiahnut malo
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, existuje, stejně jako třeba u VW ID.3.
Ale pokud výrobce nepočítá s tím, že by auto něco táhlo, karoserie nebo pohonný řetězec na takovou zátěž nemusí být dostatečně dimenzovány a mohlo by hrozit vážné poškození. U auta s karbonovou karoserií by jakékoliv poškození mohlo znamenat totální odpis.

Krom toho, Felda mohla menší náklady táhnout legálně.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Novak2024
Ano keca

1.2t brzdený. Což je víc jak Tesla 3 😊
Tomas Krejca
Tohle neni auto na vesnici
Avatar - Anonym
Anonym
Já vím.
Teze, že je to náhrada za vesnické Felicie, zazněla ve videu od Vaculíka.
Stepan Prucha
Legálně jen kola či batoh (oboje používám s oblibou, zvládl jsem naložit i 3 horská elektrokola a k tomu dětské sjezdové kolo), ale na vesnici utáhnete asi cokoliv😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
A Paul
o čem je řeč?
Tabulka ve videu přece ukazuje dojezd při 95 km/h 115 km s přívěsem o váze 500 kg. Tak ti nevím, Štěpáne, jestli to chci?
Stepan Prucha
To já taky nevím, jestli to chcete 😄 Jen jsem odpověděl na otázku, kolik to utáhne na kouli.
koudela
Pane Vaculíku, máte obecně velký kredit díky technickým a odborným znalostem. Líbily se mi ale více Vaše starší videa, v nichž jste vystupoval více nestranně. V poslední době vnášíte do obsahu videí více subjektivních názorů, které bývají často docela radikální, a se kterými se úplně neztotožňuji. Přestože i Vaše nová videa rozhodně stojí za shlédnutí, více mi vyhovoval Váš dřívější styl. Přeji Vám hodně úspěchů. Zdraví J.K.
DonVito
Mas nejake zkusenosti s i3?

Proc majitele i3, viz nize, se s videem ztotoznuji?
😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Vaculík rozhazuje rukama jako odborník, ale sedět správně za volantem se ještě nenaučil... :no: Jeho sdělení tak nelze hodnotit jinak, než jako mimořádně nevěrohodné...
Avatar - elektrikar
elektrikar
Na BMW i3 2014 mám najeto 194 tisíc km a recenze ho vystihuje naprosto přesně. Žádné auto mi neudělalo tolik radosti a to hlavně díky nulovému servisu a nákladům na palivo. Ekonomicky už to začíná také vycházet krásně (auto koupeno v roce 2017 s nájezdem 34 tisíc km). Je to geniální stroj.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tomas Krejca
Mam i3 rv 2017 najeto cca 65.000km a zatim take naprosta spokojenost. Doma nabiju v pohode za zasuvky, ani jsem si neporidil wallbox. Jedina vymena zatim byly predni horni ulozeni napravy za cca 2500Kc ale to je dane temi silenymi silnicemi po kterych tu musime jezdit...
Avatar - Anonym
Anonym
To asi nebylo horní uložení nápravy, ale horní uložení tlumičů. Běžné opotřebení, asi jako tlumiče nebo brzdy nebo spojka.
Silnice tady máte úměrné tomu, jaký jste národ.
A Paul
a ty nám Romane mentoruješ odkud? Z Marsu? :no:
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jan Martin
ja chapem, ze ta recenzia je myslena asi ironicky
Feldu to nenahradi, pac je to minimalne 8x drahsie. Navyse chcem vidiet vesnicana, ktory kupuje 9/10 rocne auto od 350 000kc. Je to BMW, takze akykolvek malicky tukanec skonci mrtvicou v servise, specialne u dielov ktore su hlinikove

Feldu nahradi cokolvek z produkcie napr Hyundai Kia - i20 / Rio / Stonic / Bayon. Posledne dve v peknej vybave ako nove su stale lacnejsie ako 6-8 rokov stare i3. S tym, ze ked treba tak s tym ide bez stresu absolvovat aj veltrh slepic na druhej strane CR
Avatar - Anonym
Anonym
Problém aut od Hyundaie či Kie je to, že ceny náhradních dílů odpovídají cenám dílů u BMW či Mercedesu, nikoliv cenám dílů na Felicii, které jsou cca 10krát levnější.
Ano, jsou daleko spolehlivější, ale pokud by se něco stalo, tak to stojí prostě ranec.
Jan Martin
mal som Accent (2007) do minuleho roku. Najazdil som 404 000km a udrzba bola len o brzdach, tlmicoch a dalsich dieloch podvozku (blbe cesty okolo Brna). Jo a vlastne medzichladic turba (ten stal snad 3000kc, trafil ho sutr). Vyfuk povodny (myslim menil sa vlnovec v autorizaku za asi 1500kc. Komplet motor povodny, tz fakt nic. Pridrel sa kompresor klimatizacie (bosch), oprava. Takze neviem kam ludia chodia na tie drahe nahradne diely u H/K. To je taka ta urban legend asi ako, ze kazdy EV starsi 5 rokov ma mrtvu bateriu (ked sme uz v diskuzii o EV)

inak na video mi celkom vadia dost okata propagacka AAA. Ale samozrejme Vaculik niekde tie klenoty brat musi, to chapem
Johnn
Přesně :yes: .Měli jsem vedle sebe v garáži Accentr.v.1996 a Felicii r.v1997 a Accent byl ve všem prakticky lepší, proto měl při stejném věku, kdy šli obě auta do šrotu najeto o 1/3 více 240tis km a Felicia 160tis. km. a jak píšeš výměna brzdových destišek, kotoučů, tlumičů jsou nákladové pratticky stejné, nic jiného, krom ulomeného zrcátka nebylo u Accenta potřeba měnit ( ani to zrcátko nestálo ranec). A to ten Accent nebyl tak shnilý jako Felicie, pouze přestal vyhovovat velikosti rodiny.
Jenže mezi lidmi kolují tyto hospodské povídačky, protože namají zkušenosti, vlastní srovnání.
Takže si dovedu představit BMW i3 na vesnici ( kde i žiji), že plní roli provozně nenáročného auta.
Avatar - praptak
praptak
Stačí se podívat na ceny náhradních dílů u současných H/K.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To že tě nezruinovaly podvozkové díly u Accentu r.v. 2007 ještě neznamená, že je to urban legend.

- Pokud vím, H/K patřil mezi značky, kde astronomických výšin dosahovaly ceny DPF.
- Jeden modul baterie u Kony EV byl za 300+ tKč (třeba už zavedli nějaké repase, nevím).
- V US byl medializovaný případ Ioniqu PHEV, kde si za výměnu vadné baterie servis řekl o 15 000 $ bez práce. Po medializaci importér opravu zaplatil.
- i40 originální spojková sada se setrvačníkem na suché DCT, tedy v zásadě spotřební díly - dle fóra 100 tisíc Kč.
- obyčejný světlomet na minulý Ceed, kde se stává, že odejde LED pásek - 17 882 Kč za halogen.

Proto je to pro mě taky věc, kterou při zvažování koupě auta od H/K musím zahrnout do rozhodovacího procesu.
Avatar - Anonym
Anonym
Když předpokládáš, že to budeš platit naplno a ze svého, to by sis nemohl koupit žádné auto. Mě zpuchřely a opadaly takové gumičky, které lemovaly skla střešního okna na Priusu 2009-2015. Stojí jenom asi 10 tisíc. Obyčejné zasr. gumičky, co 10 let nevydrží. Nemluvím o ceně originálních dílů, jako světlomet atd. V tomto kontextu je nová trakční baterie za 40 tisíc prakticky za hubičku. Prostě normální člověk s normálním příjmem nemůže kupovat originál náhradní díly.
Johnn
To by mě zajímalo co bylo drahé na podvozku Accentu 2007, já měl tedy o 10let starší a nic extra drahého tam nebylo ( také jsem tedy nemusel ramena měnit, i kdyby tak nebyly drahé, čepy je klasika jako u všech ostatních, kosti to jsou obyč šrouby).Nechápu.
Ty znáš někoho kdo dával za DPF astronomickou cenu.Já tedy nikoho neznám.
Jeden modul baterie 300+tKč?https😐/fdrive.cz/…ektromobil-10191https😐/tn.nova.cz/…ny-jsou-zavratne to je asi daší blábol.
i40 také neznám ceny dílů.
Světlomet na minulou generaci Ceedu běžne seženeš do 6000Kč, kde bereš 17882Kč. Opět cena je srovnatelná s konkurencí.

Jinak medializované případy servisu najdeš u každé značky.A je dobře že jsou zveřejňované :yes: alespoň se zkvalitňuje servisní síť- je to totiž o lidech. A že jsou mezi servisy ( autorizované i neautorizované, i napříč jednou značkou) obrovské rozdíly v přístupu je snad jasné každému.
Vytáhnout černého petra si můžeš všude. :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1) netvrdil jsem nic o ceně dílů na Accent
2) Nikdo v mém okolí neprovozuje vylítaný korejský diesel.
3) To říkej Vaculíkovi.
https😐/www.auto.cz/…-i-v-zime-137959
Tvůj článek na TN.cz je založen na německých cenách jednotlivých modulů a u H/K je to dost bizarní - EV6 nebo e-Soul mají ceny hezké, u Kony 64 kWh to dělá 843 000 Kč.
4) Mluvím samozřejmě o originálním dílu a cenu máš tady.
https😐/www.megagaraz.cz/…-leve-predni.htm?…
Johnn
1) netvrdil jsi nic o ceně dílů na Accent? toto jsi psal: To že tě nezruinovaly podvozkové díly u Accentu r.v. 2007 ještě neznamená, že je to urban legend"
Tak asi neváš co píšeš, ale význam slov "zruinovat" a podvozkové díly" je snad jasný.Škoda že nedokážeš vysvětlit, co je tam tak drahého.
2)Jeden diesel od H s DPF 12 let starý znám a podle posledního servisu prý stav prakticky nového. Majitel nechává proběhnout regenerace , to je také pravda.
3)Proč Vaculíkovi.Tak snad bereme ceny baterií dnes, ne 3 roky zpět. A také ta baterie v Koně byla prakticky bez degradace, to znamena dlouhý život.
Proč nemohu mít baterii, nebo jakýkoliv díl třeba z Německa? A co ten druhý odkaz?
4)Proč kupovat od noname obchodu prý originální díl, když mají i jiný https😐/www.megagaraz.cz/zbozi/901266 a hlavně najdi kvalitativní rozdíl.Když originál, tak v autorizáku a nevíš kolik procent dají slevu ..atd.

Tak mám přes 20let s tímto dlouhodobé zkušenosti, je vidět že jsi měl pouze jednu značku, max jeden koncern, tomu odpovídají vědomosti.
Avatar - Anonym
Anonym
Urban legend mám ze zkušenosti s Kia Ceed první generace. Samozřejmě, spotřební díly, které jsou dostupné v druhovýrobě, jsou OK. Mám na mysli díly dostupné jen jako originální. Tenkrát to byla sražená srna, oprava v autorizováku a ceny světlometu nebo karosářských dílů byly šílené v relaci k ceně nového auta. Nedovedu si představit, že by to platil soukromník bez havarijka.
Johnn
Tak s Octávii II před 12 lety ( byla cca 2 roky stará) jsem srazil srnu, s tím že jsi zvenku vůbec nic nepoznal, ani žádná prasklina nan nárazníku a přesto byla oprava za 73tisíc Kč.Tak jestli je to za hubičku to nevím, ale platiti bych to soukromně také nechtěl.
Jen nevím zda se podle toho dají usuzovat skutečné dlouhodobé náklady.Tak asi jo.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, to docela věřím.
Ale já to beru pořád v relaci k ceně nového auta.
Kia Ceed SW 1.6 CRDi stála v roce 2010 cca 350 tisíc Kč, vyloženě budgetové auto.
Octavia Combi 1.6 TDI stála cca 550 tisíc Kč.

Dlouhodobé náklady jsou závislé na spolehlivosti a dostupnosti dílů včetně druhovýroby. Je pravda, že Kia byla mnohem spolehlivější než tehdejší Škodovky.
Johnn
350tisíc? A proč to kamarád (tedy napodzim 2009) v benzínu 1,4 kupoval za 420tisíc a další v naftě cca 450tis. Možná porovnáváš nějaké holátko, oproti výbavě, ale fleetová (reálná min. 80%aut) cena Octávie 550 tisíc také nebyla, uber 25%.
To samo co benzín stál stála i Octavia tour v benzinu1,6.
Nemám moc zkušeností s prémiovýma značkama a tak o nich nediskutuji, tady naopak mám velmi bohaté zkušenosti a možnosti porovnání.
Arese
...je jeden z nejodpornějších baworáků v celé historii firmy. Když za tímto šíleným výtvorem jedu, dusím se vždycky smíchy při pohledu, na jakých galuskách se tato parodie na auto pohybuje!! 😒] Je to takový moderní Velorex... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Řada lidí, kteří autům opravdu rozumějí, si to nemyslí. Asi budeš poněkud jinej.
Arese
Ano, nejsem elektrofanatik a eurohujer! 😄
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 :yes:

Hlavně je to designová perla, i Multipla nebo Pontia Aztec je proti tomu fešák 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Absolutní nesouhlas. To auto má dobrý a hlavně extrémně nadčasový design. S malými facelifty by ho mohli vyrábět klidně 30 let... 😄
Jinak Multipla je taky v pohodě, Aztec byla kýčovitá hnusota...
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄

někdo má vkus a někdo ne, tak to holt je. 😄
PetrObchodnik
Tohle nepochopíš dřív dokud nezačneš přemýšlet hlavou👍
Jiri Spinar
Dobrý den,

mám rád Vaše recenze kde, na rozdíl od jiných motoristickych novinářů zvedá te auta na zvedák a jdete po podstatě a nejen po dojmech.

Chystáte se dělat i takový delší test VW ID.7 a Tesla Model Y. Obojí by mně docela zajímalo...

Díky!
Christosh
No jo, EV bublina splaskává, pořádně se neprodávají ani nové EV a ty z bazaru už skoro vůbec ne, takže je třeba podpořit prodeje. Trochu mě mrzí, že Vaculík za 30 stříbrných prodal svou důvěryhodnost a pro AAA natočil zcela neobjektivní recenzi elektrického křápu za půl mega, který by koupil jen blázen.
Avatar - Stejsn
Stejsn
nikdo nejezdil po dálnici 90, aby ušetřil benzín. Felicie žrala nula nula prd, takže spotřebu nikdo neřešil. Naopak s tímhle krámem se po dálnici každej plazí jak slimák, aby to vůbec někam dojelo, pane Vaculíku. Jinak taky by to mělo být označeno jako PR.
Avatar - Anonym
Anonym
Vaculík se pomátl do zelena nebo mu ěnkdo začal slušně platit, protože ty kdydy co vypouští poslední dbou sou neeskutečné nesmysly.

Felicie stojí 15 000 kč , kolik stojí tohle aby si to někdo koupil jako náhradu 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Těžko říct, jak může po 20 let zapálený fanoušek všeho dieselového od Mercedesu 200 D s dynamikou Škody 120L po supersložitý pětkrát přeplňovaný šestiválec BMW přeměnit během roku na zapáleného fanouška naprosto opačného protipólu, tedy elektromobilů.
Pokud si to dobře pamatuju, tak v úplných začátcích své novinářské praxe byl kritikem právě Favoritů a Felicií, zejména těch s motorem 1.3.

Felicie je bohužel nenahraditelná.
PetrObchodnik
To je poměrně dobře vysvetlitelné, proč se Martin stačí k elektromobilům. Snad mu nebude vadit že si troufnu napsat svůj názor. Za 1. je to jasný trend kam vývoj postupuje. A za 2. je to proto, že elektromobil má jen velmi málo nevýhod oproti spalovacím autu. Výhod hodně.
Za 3. jezdí se s ním podstatně lépe než se spalovacím a návrat za volat spalovacího je velmi nepříjemná záležitost obzvláště pokud se nejedná o prémiový šestiválec. Pokud to není něco na víkend na svezení a máte s autem každý den fungovat tak ten spalovací motor který třese, hučí, bručí a dává výkon se zpozdenim nebo za odměnu, tak zjistíte že to je váš velmi otravný přítel na palubě. To ale zjistíte až budete nějakou dobu jezdit v elektru. Do té doby těžko můžete chápat ten rozdíl. No a Martin na tohle přišel velmi rychle poté co se začali objevovat na trhu elektromobily pro běžné lidi. Stačilo chvíli jezdit, střídat auta a bylo jasno co je lepší na denní ježdění. Je to jednoduché. A nějaké zelené myšlení s tím nemá co dělat. 😐
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavně většina Felicií neměla palubní počítač, takže ani šetřílci nemohli vědět, jakou rychlostí se vyplatí jet. A ti ostatní by to neřešili tak jako tak. Já jsem Feldou jezdil po dálnici cca 130, limitem byl Spiše hluk a pocit, že už se jede opravdu "nebezpečně" rychle.
Paradoxem je, že pokud v dnešní době člověk někdy Felicii na dálnici potká, což je dnes opravdu raritní situace, tak většinou jede opravdu nečekaně rychle.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jede nečekaně rychle a má světla vytuněný něčím zaručeně nehomologovaným 😁
Stanislav Kyzlink
Pan Martin Vaculik je novinarsky genius.😄 Ty jeho frky co pridava za kazdou vetou me vzdycky spolehlive pobavi.😄 Diky za to co delate a diky ze neplivete na elektromobily - jsem jejich velky fanousek.😄
Pavel Raboch
Pane Vaculíku, výborná recenze (jako obvykle), těším se na pokračování. Jako vlastník BMW i3 mohu potvrdit z vlastní zkušenosti - pracovní název "myškostroj", uživatelsky velmi příjemné auto, na rozměry nečekaně prostorné (dojeli jsme 3 volejbalisti 850 km do Itálie), nečekaně řidičsky zábavné (zadní pohon anízké těžiště s pneu 155 je garancí zábavy), minimální servisní náklady. Do města stále jedno z nejlepším aut, co znám.

Dotaz - v recenzi mluvíte o tepelném čerpadle, kde přesně ten údaj lze ověřit? Na karoserii jsem neobjevil, co je datakarta bohužel také nevím.

Děkuji a zdravím
micic76624
Otevírání dveří je přinejmenším stupidní. Za mě je to důvod, proč bych do téhle káry nešel. V ostatních ohledech je ovšem parádní. Zadní dveře jdou otevřít pouze po otevření dveří předních. Chceš někoho naložit dozadu? Musiš otevřít přední dveře. Chceš nekoho ze zadní řady vysadit, musíš otevřít přední dveře. Hrůza.. :no: :no: :no: