Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Dinar
mohl byste prosím rozvést tento odstavec, v čem je problém?
"I zde připojený Android Auto plně nahrazuje nativní navigaci, což zamrzí, kdyby ji člověk chtěl používat. V Androidu Auto totiž je snazší třeba hlasově odpovědět někomu na zprávu či si pustit z mobilu vlastní hudbu, aniž by člověk musel ten přístroj brát do ruky. Po stránce dat o hustotě dopravy patří vestavěné navigace BMW dlouhodobě ke špičce na trhu."
"I zde připojený Android Auto plně nahrazuje nativní navigaci, což zamrzí, kdyby ji člověk chtěl používat. V Androidu Auto totiž je snazší třeba hlasově odpovědět někomu na zprávu či si pustit z mobilu vlastní hudbu, aniž by člověk musel ten přístroj brát do ruky. Po stránce dat o hustotě dopravy patří vestavěné navigace BMW dlouhodobě ke špičce na trhu."
Krásný příklad souvětí vět v poměru odporovacím 😁
Ale jestli tím pan Bednář nemyslel to, že připojí telefon a auto ho načte a musí pak používat jen AA... no, nevím jak AA, ale AppleCarplay ma takovou ikonku, kde se přepnu zpět do infotainmentu auta a mohu použávat vestavěnou navigaci, nebo třeba i přehrávání bluetooth radia aniž bych byl v carplay, sice nemám BMW, ale řekl bych, že to funguje všude stejně 😁
Ale jestli tím pan Bednář nemyslel to, že připojí telefon a auto ho načte a musí pak používat jen AA... no, nevím jak AA, ale AppleCarplay ma takovou ikonku, kde se přepnu zpět do infotainmentu auta a mohu použávat vestavěnou navigaci, nebo třeba i přehrávání bluetooth radia aniž bych byl v carplay, sice nemám BMW, ale řekl bych, že to funguje všude stejně 😁
Taky nevím, jak to chápat (mluvíme o idrive 8,5), ale pokud mám připojený carplay, ale nepuštěnou v mobilu nějakou mapovou/navigační aplikaci, tak při zmáčknutí tlačítka navi na střed. tunelu, mi to normálně nabízí spuštění vestavěné navi, která násl. běží i když třeba přes carplay hraje něco ze spotify. Nerozumím tomu problému, možná je to tou zmatenou formulací, ale třeba se dozvíme.
S čím naopak nesouhlasím je, že "po stránce dat o dopravě patří navi bmw dlouhodobě ke špičce". Ono záleží kde, tím myslím místně, v D to funguje/fungovalo opravdu bezchybně, v ČR naopak velmi chabě, mluvím o bmw navi až do idrive 7 včetně. V Česku běžně navi ukazovala zácpu, která v místě byla možná před dvěma dny a naopak uměla suverénně vjet do kolony, o které neměla tušení. Dobře, z hlediska dat o hustotě provozu, v ČR funguje až navi v idrive 8 a 8,5.
S čím naopak nesouhlasím je, že "po stránce dat o dopravě patří navi bmw dlouhodobě ke špičce". Ono záleží kde, tím myslím místně, v D to funguje/fungovalo opravdu bezchybně, v ČR naopak velmi chabě, mluvím o bmw navi až do idrive 7 včetně. V Česku běžně navi ukazovala zácpu, která v místě byla možná před dvěma dny a naopak uměla suverénně vjet do kolony, o které neměla tušení. Dobře, z hlediska dat o hustotě provozu, v ČR funguje až navi v idrive 8 a 8,5.
Ano, takto mne to funguje stejně u Toyoty, že se mohu ze zrcadlení dostat zpět do infotainmentu auta a naopak. Není tedy i při připojeném telefonu nutnost vypínat Carplay. Leda že by to měl Android jinak ? Nemam zkušenost
Jinak s BMW navi zkušenost nemám, já nejradši používám Google, příjde mi nejaktuálnější, navigaci v autě jsem ještě pořádně nevyzkoušel a ve Fordu byl starý systém, který znal tak 2 uzavírky v Evropě, když si někam jel 😁
Jinak s BMW navi zkušenost nemám, já nejradši používám Google, příjde mi nejaktuálnější, navigaci v autě jsem ještě pořádně nevyzkoušel a ve Fordu byl starý systém, který znal tak 2 uzavírky v Evropě, když si někam jel 😁
Loni jsem zkoušel u G30 BMW navi, Waze a mapycz. Mapycz byly naprosto perfektní, Wasze vymýšlel nesmysly na objížďkách a BMW mě vedlo přímo do půlhodinové kolony v Boleslavi. od té doby jen mapycz. 😉
Aj ja som prisahal na mapy.cz, ale len dokým na vo Fínsku nedoviedli na dvor nejakého roľníka a ďalej na lesnú cestu pre traktory (ešteže to auto s požičovne zvládlo). 😁
mapy.cz už jsem nějakou dobu nezkoušel... měl jsem za to, že co se informací o dopravě týče, tak jsou daleko za Waze. Možná se to ale minimálně v ČR dostalo na použitelnou úroveň... tak to někdy testnu.
Mapy.cz jsou jako navi naprosto dokonalé, až na to, že v ČR sice umí dopravu perfektně, ale mimo ČR ne, umí tam radary, ale dopravu ne, prý do budoucna se s tím počítá. Ale jinak, jejich výhoda je, že umí plánováni trasy i podle bodů z mapy, trasa se dá naplánovat libovolně, to neumí ani waze ani vestavěná navi, alespoň ne bmw, jdou různé průjezdní body, udělat si v klidu doma trasu a pak prostě pustit, v tom jsou mapy.cz nepřekonatelné. Projel jsem tak Státy, východ i západ, dopředu na tři týdny naplánované trasy, každý den pustíš a jedeš. A mapy seděly i v těch největších us pr.delích v Utahu atp., já na mapy.cz nedám dopustit, běžky, pěší turistika, dopr navi, všechno v jednom, nejlepší appka co v mobilu mám.
Souhlasím, posledních pár týdnů jsem taky začal používat mapy.cz jako hlavní navigaci + Waze nebo CamSam v pozadí na radary. Donedávna jsem se držel Wazu, ale pak mě při delších trasách (nad 100 km) začal posílat do kolon a čas dojezdu zobrazoval, jako by tam kolona nebyla.
V pečlivém plánování tras třeba na 40 průjezdních bodů navíc mapy.cz nemají konkurenci a když párkrát do roka pořádám orientačku, hodí se to. Naopak Waze sice umí jen jednu zastávku na trase, ale zase se v ní hezky hledají benzinky, když člověk řídí a nemůže se hrabat v Pumpdroidu.
Zrovna vestavěná navigace BMW má z mých zkušeností dobrá data o hustotě dopravy i v Česku, jen prostě občas člověka vede po polní cestě (viz např. https😐/www.auto.cz/…-do-mesta-152059 ). Ale to Google Maps udělají ochotně taky.
Vestavěné navigace získávají opět na významu v elektromobilech, když člověk plánuje delší trasu a bude potřebovat cestou nabíjet. Většina vestavěných navigací v elektromobilech umí slušně naplánovat nabíjecí zastávky a pak správně natemperovat baterii tak, aby bylo nabíjení co nejrychlejší, což člověk z Androidu Auto nedostane. V elektromobilech, když jedu nabíjet, vždycky zadám nabíječku do vestavěné navigace i když znám cestu, a to právě kvůli temperování.
V pečlivém plánování tras třeba na 40 průjezdních bodů navíc mapy.cz nemají konkurenci a když párkrát do roka pořádám orientačku, hodí se to. Naopak Waze sice umí jen jednu zastávku na trase, ale zase se v ní hezky hledají benzinky, když člověk řídí a nemůže se hrabat v Pumpdroidu.
Zrovna vestavěná navigace BMW má z mých zkušeností dobrá data o hustotě dopravy i v Česku, jen prostě občas člověka vede po polní cestě (viz např. https😐/www.auto.cz/…-do-mesta-152059 ). Ale to Google Maps udělají ochotně taky.
Vestavěné navigace získávají opět na významu v elektromobilech, když člověk plánuje delší trasu a bude potřebovat cestou nabíjet. Většina vestavěných navigací v elektromobilech umí slušně naplánovat nabíjecí zastávky a pak správně natemperovat baterii tak, aby bylo nabíjení co nejrychlejší, což člověk z Androidu Auto nedostane. V elektromobilech, když jedu nabíjet, vždycky zadám nabíječku do vestavěné navigace i když znám cestu, a to právě kvůli temperování.
Presne tak, mapy cz sú asi top navi, nájdu kde akú pr.del.
A hlavně radary 😉
Na radary doporucuju nemeckou RZ, policajti nechytaj, obsilky z radaru nechodi... 😒]
Chodim podla waze, pri objizdkach je to asi u mna 50 na 50, podla map.cz bicyklujem, tam nikdy nebol problem v celej europe v akejkolvek diere. Musim vyskusat v aute
mapy cézet jsou super na turistiku, vrstevnice, turisticky značené cesty a cyklotrasy, ale když jde o lesní "no-name" cesty, tak tam je to spíš na 20% úspěšnost a tam, kde je cesta skutečná, na mapách není nic a tam kde mapy říkají, že je cesta, tak je totálně zarostlý neprůchodný terén.
Zkusil jsem podle nich chodit v Alpách a tam to úplně moc nefunguje, časy lítaj o hodiny...
Časy jsou o ničem, to je orientační údaj, každý chodí jinou rychlostí, jezdí jinou rychlostí, i když v té dopravní navi vychází časy mapy.cz výrazně reálněji než třeba v bmw navi. Ale v horách, já chodím hodně a relat. rychle, v průměru 5,5 km/hod v kopcích, mapy.cz, ale i garmin, kdokoliv, počítají u pěší turistiky v terénu sotva 3 km/hod, to máš už na deseti km rozdíl hrubě přes hodinu.
No tady byl spíš opačný problém... první tři km jsme šli 3h 😄
Ale je pravda, že i tady zřejmě mapy.cz nějak reagují na aktuální situaci... jeden úsek trasy co jsme šli tak přes noc úplně zmizel 😄
Ale je pravda, že i tady zřejmě mapy.cz nějak reagují na aktuální situaci... jeden úsek trasy co jsme šli tak přes noc úplně zmizel 😄
V Alpách rozhodují jen nohy a vlastní hlava a zkušenosti. A počasí. 😁
Už se raději držím zpátky a jen do 20 km max. a okolo 600-800m převýšení tam a to samé zpět. Aby člověk došel na večeři živej. 😁 Nikdo nemládneme a kolena z titanu ještě nemám.
Už se raději držím zpátky a jen do 20 km max. a okolo 600-800m převýšení tam a to samé zpět. Aby člověk došel na večeři živej. 😁 Nikdo nemládneme a kolena z titanu ještě nemám.
ak mam v 3er pustenu navi Waze, tak po stlaceni Navi tlacitka idem rovno do Apple carplay do wazu. Ak ale navigovanie vo waze zadane neni, tak Navi tlacitko ide do nativnej Navi. Ktora je samozrejme uplne nepouzitelna.
Naprosto souhlasim. I moje navigace (Os 😄 mne v pohode posle do zacpy, a to dokonce do takove, o ktere vi.. Google uz davno nabizi alternativni trasy kolem zacpy.
A samoze v testu chybi tradičně zminka o chybejicim hlasovem ovladani v češtině.
A samoze v testu chybi tradičně zminka o chybejicim hlasovem ovladani v češtině.
je to jen o tom, jak si nastaví člověk preference v Android Auto. Já to tak mám a funguje mi prvořadě navi vestavěná a na poklepání na displeji se přepne Android a pak navi v Androidu.
Ale když se nastaví, že Android je nadřazený infotainmentu, tak to jede v obráceném gardu
Ale když se nastaví, že Android je nadřazený infotainmentu, tak to jede v obráceném gardu
Dobrý den, myslím to tak, jak to píšu - když připojím mobil s Androidem Auto, v některých vozech nahradí vestavěnou navigaci a nová BMW k nim patří. Když mám připojené Android Auto, nedostanu se v BMW s OS 8, 8.5 a 9 do vestavěné navigace. Zbytek infotainmentu, jako rádio, info o voze či nastavení, normálně používat jde. Dělala mi to nová 7er, 5er i tahle trojka, která má z nich nejstarší systém. CarPlay se, pokud vím, chová jinak, ten tohle nedělá.
Pokud se android auto chová jinak než carplay, pak ok, s carplay tento problém opravdu nevzniká, musím říct, že mě ta rozdílnost v tomto případě docela překvapuje, protože pak je to opravdu nešikovné.
Horký Rom
Pro všechny fanoušky BMW Group, světová premiéra
Mini Aceman a BMW i4 v živém vysílání:
https😐/www.youtube.com/…live/996745Oqal0?…
Mini Aceman a BMW i4 v živém vysílání:
https😐/www.youtube.com/…live/996745Oqal0?…
Karese
apoho
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Emel
Teoreticky je tohle můj dreamcar pro scénář "jedno auto do rodiny". Ale úvodní fotka je tragická a ani listováním v galerii si člověk chuť nespraví. Černá kola, podivně bachratej zadek... ok, ta rakev tomu taky nepřidá... no, za mě takhle ne.
Pořád averze k černym kolum ? 😊
Černý kola = auto bez kol.😉
Jste rasisti pánové ! 😁
Mne to k určitým modelům a barvám naopak sedí, třeba typicky sportline škodovky v červené s černými doplnky (u té M3 to ale tak hezké není, to uznávám), ale proti gustu 😊
Mne to k určitým modelům a barvám naopak sedí, třeba typicky sportline škodovky v červené s černými doplnky (u té M3 to ale tak hezké není, to uznávám), ale proti gustu 😊
Pošli foto co myslíš. Totiž... jakmile to kolo není celý černý, ale má třeba stříbrnej rámeček nebo nějaký leštěný plošky, tak je to najednou o něčem jiném. Ale čistě černá je fakt většinou tragédie.
Ani tohle za mě teda není žádná velká paráda, ty zuby okolo... kdybych si měl vybrat, tak spíš tohle
https😐/www.auto4drive.cz/…%A1-1024x685.jpg
https😐/www.auto4drive.cz/…%A1-1024x685.jpg
Ja hi dnes videl v stribrne a na cernych asi jen 17” a vlastne me to taky nevadilo. Jsou auta, kterym to sekne, pak auta, kterym ne 😊
Přesně, úvodní fotka je na M3 děsná.
Ke všemu, jakoby zadní boční dveře a zadní blatník byly z jiného auta... :no:
Ke všemu, jakoby zadní boční dveře a zadní blatník byly z jiného auta... :no:
Uživatel_5828159
To uz je uplne utrzeny ze retezu
Stále mi přijde, že průměrná mzda roste rychleji než cena nových aut. Dlouhodobě.
na průměrnou mzdu 60% lidí v čr vůbec nedosáhne 😄
Tak srovnej medián.
Škoda octavia, průměrná cena v r. 2014 - 580.000,-
Škoda octavia, průměrná cena v r. 2023 - 790.000,-
nárůst ceny o 36%
zdroj - kurzy.cz
Mzdový medián ČR v roce 2014 - 22.500,-
Mzdový medián ČR v roce 2023 - 37.600,-
nárůst mzdy o 67%
Škoda octavia, průměrná cena v r. 2014 - 580.000,-
Škoda octavia, průměrná cena v r. 2023 - 790.000,-
nárůst ceny o 36%
zdroj - kurzy.cz
Mzdový medián ČR v roce 2014 - 22.500,-
Mzdový medián ČR v roce 2023 - 37.600,-
nárůst mzdy o 67%
Těch 580 mi přijde docela dost... za to bylo 2014 reálně RSko s pár extras... zajímalo by mě, kde to kurzy.cz berou. Ale tak možná že jo, nafta a automat a dost kombíků...
V principu souhlas, taky si myslím, že inflace a růst platů za poslední dva roky už zase stáhly reálné ceny dolů.
V principu souhlas, taky si myslím, že inflace a růst platů za poslední dva roky už zase stáhly reálné ceny dolů.
Co jsem našel, zákl. cena octavie rs 2014 - 629 lift, 664 kombi, +10 za dýzl, +50 za dsg.
Těžko říct, odkud ta data berou kurzy.cz, ale tváří se to sofistikovaně, přehled cen podle variant, počty prodejů a z toho průměrná cena. Mě zas docela překvapilo, že je ta průměrná cena octavie teď kolem 800tis., se pořád brečí, jak oktávka stojí milion...
Těžko říct, odkud ta data berou kurzy.cz, ale tváří se to sofistikovaně, přehled cen podle variant, počty prodejů a z toho průměrná cena. Mě zas docela překvapilo, že je ta průměrná cena octavie teď kolem 800tis., se pořád brečí, jak oktávka stojí milion...
Právě by mě to taky zajímalo... protože data co publikuje ministerstvo dopravy nejsou úplně dobře čitelný a podle mě z nich spolehlivě vyčteš maximálně motorizaci, karoserii... a možná převodovku, ale asi ne stupeň výbavy a určitě ne extras. Já bych tipoval, že mají nějaká data od leasingovek... ale těžko říct.
629 za základní RS odpovídá, pokud se bavíme o ceníkovce... běžná sleva 10-12% i na jedno objednané auto... tj. nějakých 550 základ po slevě s daní byl reálný.
Někdy taky nakupovala Octavie třeba PČR a tam jsou slevy brutální...
629 za základní RS odpovídá, pokud se bavíme o ceníkovce... běžná sleva 10-12% i na jedno objednané auto... tj. nějakých 550 základ po slevě s daní byl reálný.
Někdy taky nakupovala Octavie třeba PČR a tam jsou slevy brutální...
Snad tu nebudeme porovnávat jednotlivé slevy značek, když nám jde o srovnání ceníků tehdy a dnes. Nehledě na to, že základní výbava tehdy byla skromnější než dnes. A také za tu dobu auta 'povyrostla'. Atd.
Zůstaňme tedy především u ceníků, pokud chceme srovnávat. Faktem tedy je, že dnes si koupíme stejné auto za méně platů než před 10 lety. A platí, že čím více do minulosti (neberu socialismus), tím hůře...
Ještě doplním příklad trojkového BMW. 320d před 10 lety od 965 tis., dnes od 1,295 tis. Rozdíl 34 %, velmi podobně jako v případě té Oktávky...
https😐/www.auto.cz/…ne-na-zemi-73000
https😐/www.auto.cz/…lni-volba-142399
Zůstaňme tedy především u ceníků, pokud chceme srovnávat. Faktem tedy je, že dnes si koupíme stejné auto za méně platů než před 10 lety. A platí, že čím více do minulosti (neberu socialismus), tím hůře...
Ještě doplním příklad trojkového BMW. 320d před 10 lety od 965 tis., dnes od 1,295 tis. Rozdíl 34 %, velmi podobně jako v případě té Oktávky...
https😐/www.auto.cz/…ne-na-zemi-73000
https😐/www.auto.cz/…lni-volba-142399
Nevím jestli nám jde o ceníky, spíš nám jde o reálné ceny a životní úroveň... ceníky porovnáváme proto, že statistiku reálných prodejních cen k dispozici nemáme. Teď diskutujeme o tom čísle z kurzy.cz a spekulujeme, kde to berou... můj tip je, že mají nějaká data z leasingovek, což se opět bavíme o reálných cenách po slevě...
Ne že by EV účel nesplnila pro přesun z bodu A do bodu B ale radost v nich člověk těžko hledá.
kdo má malý budget, tak na tom hledá blechy a hlouposti aby si zdůvodnil, proč to vlastně nechce. Ten kdo zase má neomezený budget, tak to prostě přeskočí a jde lovit do vod Lambo, P 911 a pod.
Ale pokud hledáš univerzálního dovedu, tak těžko se hledá konkurence. Bobří zuby sem nebo tam.
M3 Touring má parametry takřka supersportu (nebo řekněme dražších sportovních aut) a zvládne vše na denní ježdění včetně rodinných potřeb. Na co jsi potřeboval dvě auta, máš jedno. Takže než mít sporťák za 100k EUR + SUV za 100k EUR, tak máš jedno auto a odpustíš třeba tu masku…