Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Stejsn
2
teda nepředstavuje zrovna panoramatickou střechu, ale naopak střešní okno, které je docela praktické a interiér umí s napůl staženými okénky v létě docela vyvětrat. Než se všeobecně rozšířily klimatizace, bylo to celkem žádané vylepšení. Ovšem souhlasím s tím, že dneska je to spíš k vzteku - mají to prastará auta a např. u mého 40 let starého fiata to nedrží otevřené a taky skrz to teče, nové těsnění sehnat nejde, takže to mám zalepené silikonem a byl bych rád, kdyby tam to okno kdysi někdo dát nenechal. x Panorama (zvláště neotvíratelná) taky souhlas, úplná zbytečnost. Měl jsem to na 206ce a většinou přes to byla zatažená clona, protože pod tím bylo akorát vedro. Samodovírací dveře mi taky příjdou zbytečné a elektrická sedadla s pamětí můžou být ok pro auta, kde se střídá několik stále stejných řidičů, pro jednoho řidiče je to k ničemu. Integrovaná navigace by byla OK, kdyby aktualizace byly zdarma.
sargis
0
Keby vyrobcovia garantovali aspon 5-7 rokov update navigacie po ukonceni vyroby vozidla...tak ta vstavana uplne postacuje.
ptr078
0
Tak teraz je to uz nemozne a vsetko je poprepajane rak, aby si tu navi nakoniec kupil. Nechces navi ok, ale ked chces hud musis mat navi, ked chces lepsi infotaiment musis mat navi, ked chces mirror link musis mat lepsi infotaiment atd..... a nakoniec ku vsetkemu aby to fungivalo musis mat nejaky web connect, co nefunguje poriadne a vyrobca vie o vsetkom co v aute robis
lyon667
0
Ani s CarPlay / AAuto nemáš jistotu, že za deset let připojíš k dnešnímu autu svůj nový telefon. A jestli budou mít výrobci tu příležitost, věř, že to použijí jako důvod ti prodat nové auto.
twistedTSD
0
Obyčejný Rapid těch 5 roků slíbených updatů zdarma měl. U novějších modelů přišly OTA aktualizace, pro které je potřeba mít koupené online služby. Nechápu, proč některé automobilky dělají z aktualizací takovou vědu, když má už tak 15 let solidní bezplatnou navi kdejaký telefon.
kesumb
auto bez vestaveny navigace ani za nic, softclose je k nezaplaceni a elektricky kozeny sedadla jsou u drazsiho auta nutnost, ikdyz se nekteri vyrobci snazi tvrdit opak. Co je naprosto zbytecny az nebezpecny je cteni dopravnich znacek, asistent rychlosti a lineassist
KANKUNEN
mít slušný motor, dobře hrát, klimatizovat, svítit a umět zobrazovat mobil.
zrcadleni mobilu je k nicemu, ale musi mit vetrany pohodlny sedacky. Jinak souhlas
Větraný sedačky jsou mus, to je jasné, ale carplay se hodí, pominu-li spotify, tak vestavěná navigace neukazuje radary, waze nebo mapy.cz ano, mně to ušetřilo už docela dost peněz.
ted to par tejdnu fungovalo kolegum na predfsce x7 a poface 3er. Pak to zaclo psat ze to tu neni dovoleny.. Mluvim o informacich o radarech z vazu v infotaimentu auta bez mobilu. Stejne prej jede spotify. Ja mam soft 2020 takze nemohu overit a je proti mymu presvedceni ho aktualizovat
To chápu tak, že mají net přes kartu bmw v autě, ne? Já myslím klasický carplay tj. vše z mobilu, tam s tím nemůže být problém, proto mi zrcadlení, resp. carplay, dává smysl, spotify, podcasty, navigace s radary, mobil v tašce.
pockej radary otevrelo bmw ve svym infotaimentu o to mi slo
Nepamatuju se, že bych v jakékoliv verzi idrive, v jeho navi mezi možnostmi, co má mapa navi zobrazovat, na co upozorňovat, jako pupmy, parkoviště atp., někdy viděl “radary”, nebo v dopr. výstrahách bylo něco jako “měření rychlosti” atp. Vzhledem k tomu, že v D jsou už roky zakázány navigační aplikace, které výstrahu před radary umí, se mi to jeví jako nesmysl. S idrive jezdím od 05 a fakt jsem takovou fci bmw navi nikdy neviděl.
U mě v G21 LCI (výroba 2/2023) si můžu v My BMW App v Connected Drive Store koupit za 20€/rok "Trafic Camera Information". Je u toho i vypsaný seznam zemí, kde to funguje: BE, DK, FI, UK, IT, CA, NL, NO, A, PL, PT, RUS, S, ES, CZ, USA. Také varují, že se ten seznam může kdykoliv změnit, když to někde povolej nebo zakážou.
V Německu jedině Waze nebo Blitzer.de a nenechat se u toho chytit. I když nevim, jak by ti to chtěli prokazovat. 😄
V Německu jedině Waze nebo Blitzer.de a nenechat se u toho chytit. I když nevim, jak by ti to chtěli prokazovat. 😄
K čemu to zrcadlení ? Kdž mám navigaci v autě, stačí bluetooth 😊
za mě, motor, podvozek a jízdní vlastnosti (komfort) , pak klímá a rádio 😁
za mě, motor, podvozek a jízdní vlastnosti (komfort) , pak klímá a rádio 😁
Ten motor by měl být elektrický, aby nerušil hlukem a hezky zabíral vocpodu až nahoru.
Mne stačí hybrid, ale neměl bych problém ani s plněbenzinovým motorem a pokud bych tím autem brázdil dálky, tak ani s dieslem. Elektromotor je dobrej jen jako výpomoc spalováku 😉
To skor poriadny v10 v12 bez radia
Určitě ho máš co?
Stačí V8. 😉
v8 je nevyvazenej strep , jedine v12!
Tak určitě.
Tak utíkej pro Daimler DoubleSix , mě stačí moje V8. Už sem s nima nacouval víc než kolik někteří zdejší e😜erti ujeli popředu 😄 😄 😄
Tak utíkej pro Daimler DoubleSix , mě stačí moje V8. Už sem s nima nacouval víc než kolik někteří zdejší e😜erti ujeli popředu 😄 😄 😄
hele kdyz uz jsme u tedlech klenotu ja s tim vubec nejezdim (jednou za rok) nemam do toho nalejt aspen?
Po tom roce se tomu nechce ani s vervou..
Po tom roce se tomu nechce ani s vervou..
Bud tam nalej čistou N95 od Euroilu, když budou mít zrovna tu bez biosragor (obměna státních hmotných rezerv) nebo tam nalej N98 s E5 ETBe. Já už nic jinýho netankuju od ledna, s asi dvěma vyjimkami (N95 u Orlenu a Euroilu) když nebyla po ruce pumpa a došla stáva.
Jo jinak srdečné pozdravy z emisí, v pondělí sem legálně prošel s Jagem emisema, bez známosti, bez úplatku. Prostě sem přijel z ulice jako obyčjnej kluk.
Emise na benzín i LPG ještě s rezervou a to na původní lambdy a katy z roku 1997.
Šplouchnul sem do nádrže půl litru Emmision reducer od STP a jak si měřák panečku chrochtal.
6 let starý sazomety tam vyhazují protože to nenafoukaj
A pak se někdo diví proč lidi jezdí starými auty. 😄 Stačít nemít veteš co objela 6x dokola zeměkouli po faráři z Hellmutákova.
Emise na benzín i LPG ještě s rezervou a to na původní lambdy a katy z roku 1997.
Šplouchnul sem do nádrže půl litru Emmision reducer od STP a jak si měřák panečku chrochtal.
6 let starý sazomety tam vyhazují protože to nenafoukaj
A pak se někdo diví proč lidi jezdí starými auty. 😄 Stačít nemít veteš co objela 6x dokola zeměkouli po faráři z Hellmutákova.
Koho ruší zvuk v autě může vrátit řídičák a jezdit trolejbusem a tramvají 😄
Vocpodu to zabírá i bez turba a elektriky.
Říká se tomu Rootsův kompresor, neznáš vid 😄 😄 😄 😄
Vocpodu to zabírá i bez turba a elektriky.
Říká se tomu Rootsův kompresor, neznáš vid 😄 😄 😄 😄
Auto musí mít diesel a manuální převodovku. Šíbr nad předními sedadly je fajn věc a u posledních 5-ti aut jsem to neměl jen u jednoho. Naopak zobrazovat mobil je typická blbost.
Radomír Malec
Platí základní pravidlo: "Co v autě není, to se nemůže pokazit". ne že bych byl pro holobyt, ale dnešní doba přináší takovou spoustu zbytečností, že je nelze ani všechny vyjmenovat. Kdo ještě jezdil Wartburgem, Škodou 100 nebo Trabanem nejlíp ví, co všechno tato auta neměla. A dojelo se všude.
"...a dojelo se všude". U embéčka mi za jízdy upadlo kolo, protože bylo přidělané k bubnu a praskla poloosa. U stovky se mi Xkrát kously pakny vzadu. 105ku jsem několikrát uvařil. U erka mi upadávaly švihadla a do ksichtu mi to hnalo páru z prasklýho topení. Mohl bych pokračovat celý den. Východoněmecký střepy jsem neměl, ale domácí byly zoufalý.
sargis
Kedze jazdim sam, tak teoreticky by mi stacila packa na nastavenie vonkajsich spatnych raz a navzdy. Tiez som nikdy nevyuzil vyhrev celneho skla (garazovane auto) ani moznost ciastocneh👋uplneho vypnutia EPS a trakcie. Co ale neznamena, ze tie prvky druhy aktivne nepouziva.
Skor by som zaviedol povinne cuvacie svetla na oboch stranch auta. Ked je iba vpravo, je to o nicom (ok, kamera pomoze)
Osobne by som zrusil start/stop.
Skor by som zaviedol povinne cuvacie svetla na oboch stranch auta. Ked je iba vpravo, je to o nicom (ok, kamera pomoze)
Osobne by som zrusil start/stop.
Ty couvacky jsou dobry postreh. Ja tedy mam na obou stranach, ale i tak bych ocenil, kdyby svitili vice. V noci si kolikrat musim jeste prisvicovat zadni mlhovkou a i tak toho moc nevidim.
Jinak idealni vybava je za mne klasicky manual, digitalni dvouzonoiva klima a tempomat. Dalsi serepeticky a asistenti netreba.
Jinak idealni vybava je za mne klasicky manual, digitalni dvouzonoiva klima a tempomat. Dalsi serepeticky a asistenti netreba.
Anonym
ale napadlo už konečně někoho, aby se nemohl řidič omylem přetahovat plynem s parkovací brzdou? Vždyť tohle jde ještě i v Priusu 3 (2009-2015). Protože se mi toto stává, tak jsem si do starého Pežotu aspoň dal blikající kontrolku. Stejně někdy nestačí.
Mě se teda snad každé auto s elektronickou parkovací brzdou vždy samo odbrzdilo, jakmile jsem šlápnul na plyn. Některý auta to teda neudělaj, pokud člověk není připoutanej. A spousta dalších aut s normální ručkou začne aspoň pípat.
Klasika, každé auto reaguje jinak.
Btw, automatická ručka je další nesmysl.
Btw, automatická ručka je další nesmysl.
Ano, každé auto je trochu jiné, další novinky v půl osmé večer na nově.
Jinak s elektronickou parkovací brzdou jsem nikdy neměl problém (a to ji zatahuju skutečně pokaždý když zaparkuju), zato mechanickou ručku na Miatě musim pravidelně dotahovat a ještě žádný ty dodatečný funkce nemá. Ne, že bych je potřeboval, ale nemá je.
Jinak s elektronickou parkovací brzdou jsem nikdy neměl problém (a to ji zatahuju skutečně pokaždý když zaparkuju), zato mechanickou ručku na Miatě musim pravidelně dotahovat a ještě žádný ty dodatečný funkce nemá. Ne, že bych je potřeboval, ale nemá je.
Ta elektronická blokuje rozjezd. To ani jinak nejde, protože musím na převodovce zařadit D/R a tedy ji vypnout. Problém je ta mechanická, která tam taky je.
Jo. To je další blbost. Mechanická ručka v daily autě.
Až se ti ta elektrická jednou blokne a ty neodjedeš, to bude srandy.
A ideální až se ti to stane v podzemních garážích, to bude sranda jako když se na starých Jagách XF nevysunulo to kolečko od sporáku a nešlo zařadit D, pak čekání 2 hodiny na odtah co umí káru vyprostit z garáží 😄 😄 😄
A ideální až se ti to stane v podzemních garážích, to bude sranda jako když se na starých Jagách XF nevysunulo to kolečko od sporáku a nešlo zařadit D, pak čekání 2 hodiny na odtah co umí káru vyprostit z garáží 😄 😄 😄
Proč by se blokla, pokud to neni vrak? To je větší pravděpodobnost, že v tom starém vraku se blokne automat je větší než parkovačka.
Protože pradoxně u novějších aut se šetří kde nemá a je to všechno levně vyrobený a okradený. Jednou poznáš sám 😄
A od jakého roku jsou auta okradená?
1885. Už první auto na světě bylo ošizené, mělo jen tři kola.
https😐/en.wikipedia.org/…atent-Motorwagen
https😐/en.wikipedia.org/…atent-Motorwagen
A chyběl volant. Zůstalo po něm jen jedno rameno. 😒]
Že by škoda šla touhle cestou? Ušetří na materiálu za jedno rameno.
Že by škoda šla touhle cestou? Ušetří na materiálu za jedno rameno.
Buffalo007
Jasně cokoliv co se může pokazit se jednou pokazí, ale prvního majitele, který auto konfiguruje, tak ho to většinou moc nemusí zajímat. Těch pár let jeho vlastnictví se to většinou neposere a nebo uplatní záruku.
Panoramu/střešní okno hodnotím jako velmi užitečnou. Mám rád hodně světla a na jaře/podzim si ho radši otevřu, než zapnutou klimatizaci. Při výběru ojetého auta, to ale není moje priorita, takže jsem měl šíbr pouze v prvním autě. A samozřejmě je potřeba údržba odvodňovacích kanálků. Kdo se na to vykašle, tak je jasné, že bude mít problém.
Navigace: Jasně nemusí být, ale většinou je právě součástí lepšího rádia, které umí i Android auto. Navíc je občas zakomponovaná i do virtual cocpitu, nebo Head Up.
Elektrické ovládání sedaček: Není tak potřebné, ale i pokud jezdí člověk sám, tak je občas dobrý mít uloženou pozici, kdy pokaždé kdy posunete sedačku třeba kvůli úklidu, tak nemusíte hledat "svojí" pozici.
Softclose je opravdu spíše zbytečné, proto taky to najdete jenom v dražších autech, který si normální člověk stejně nekoupí, protože jakákoliv údržba na takovém autě bude něco stát.
Panoramu/střešní okno hodnotím jako velmi užitečnou. Mám rád hodně světla a na jaře/podzim si ho radši otevřu, než zapnutou klimatizaci. Při výběru ojetého auta, to ale není moje priorita, takže jsem měl šíbr pouze v prvním autě. A samozřejmě je potřeba údržba odvodňovacích kanálků. Kdo se na to vykašle, tak je jasné, že bude mít problém.
Navigace: Jasně nemusí být, ale většinou je právě součástí lepšího rádia, které umí i Android auto. Navíc je občas zakomponovaná i do virtual cocpitu, nebo Head Up.
Elektrické ovládání sedaček: Není tak potřebné, ale i pokud jezdí člověk sám, tak je občas dobrý mít uloženou pozici, kdy pokaždé kdy posunete sedačku třeba kvůli úklidu, tak nemusíte hledat "svojí" pozici.
Softclose je opravdu spíše zbytečné, proto taky to najdete jenom v dražších autech, který si normální člověk stejně nekoupí, protože jakákoliv údržba na takovém autě bude něco stát.
Pepa_007
...... k ničemu jsou všechny asistenční systémy. Pryč s hlídáním pruhů, rychlosti, únavy, automatické zamykání, start/stop, ne zapnuté pásy, ..... . Otravuje to. Ponechal bych pouze nouzové brzdění - stále je za volantem plno nemyslicich lidí. Vidíme na silnicích dnes a denně.
V autě je důležité : jízdní projev motoru, klima, audio, chování auta, sedačky, senzor deště, sensor světla...... .
V autě je důležité : jízdní projev motoru, klima, audio, chování auta, sedačky, senzor deště, sensor světla...... .
VH Design
To jsou bláboly... Myslím, že žádnej novinář by tady neměl cpát lidem do hlavy jeho osobní názory. Já osobně třeba na střešní okno nedám dopustit
JirkaVejrazka
... jak autor v ramci novinarske objektivity klidne napise "bez toho bych se obesel" a tim padem je to na prvnim miste nejzbytecnejsi vybavy. Myslim pochopitelne panoramaticke okno. Chapu, ze pokud nekdo jezdi kazdy tyden jinym autem vicemene sam, tak ho takova vec moc nezajima.
Pro nas, co vozime v aute rodinu, je to naopak vyborna vec. Deti si mohou v aute klidne cist s dostatkem svetla a i ty nejmensi zabavi pozorovani okoli "pres strechu".
Zbytek ani nebudu komentovat - autor ma rad zrcadleni mobilu, tak je navigace v aute vlastne zbytecna. Pro nas, kteri zrcadleni v mobilu nepouzivame a naopak casto vyuzivame dobrou navigaci v aute se zobrazenim na HUD, to je presne opacne.
Pro nas, co vozime v aute rodinu, je to naopak vyborna vec. Deti si mohou v aute klidne cist s dostatkem svetla a i ty nejmensi zabavi pozorovani okoli "pres strechu".
Zbytek ani nebudu komentovat - autor ma rad zrcadleni mobilu, tak je navigace v aute vlastne zbytecna. Pro nas, kteri zrcadleni v mobilu nepouzivame a naopak casto vyuzivame dobrou navigaci v aute se zobrazenim na HUD, to je presne opacne.
A my, co jezdíme po paměti a pak před cílem otravujeme spolujezdce, aby to dal do mobilu, to taky neoceníme 😁
scadar
... dobrej flame starter 😊
Se střešním oknem celkem souhlasím, resp. je super ho mít, ale už jsem zažil X aut, kde to okno po pár letech tak různě povrzává nebo od něj jde aerodynamickej hluk. Soft-close taky nemám a nechybí mi.
Ale - Integrovaná navigace promítá mezi budíky a do headupu (to teda Carplay v některejch autech už umí taky), sama ví, kdy mi najít čerpačku a ukáže i cenu, ta bavorácká dokonce i hlásí radary... Elektrický sedačky a zrcátka s pamětí jsou super, páč máme se ženou jen jedno auto a každej máme úplně jinou polohu za volantem. Na co ještě nedám dopustit (a přitom furt slyším, jaká je to blbost), tak je nezávislé topení.
Ale co třeba považuju pořád ještě za riziko, tak je keyless entry, pokud to teda není jako v bavoráku spojené s UWB (digital key plus), tam pak odpadají rúzné MITM útoky atd. Takže na klíčku to mám zakázané, ten nepoužívá UWB, jen v mobilu to mám puštěné. A taky mi nikdy pořádně nefungovaly bezdrátové nabíječky na mobil - mobil se v tom za chvilku přehřeje a pak se buď skoro nenabíjí, nebo dokonce vybíjí. Kabel je kabel. 😊
Se střešním oknem celkem souhlasím, resp. je super ho mít, ale už jsem zažil X aut, kde to okno po pár letech tak různě povrzává nebo od něj jde aerodynamickej hluk. Soft-close taky nemám a nechybí mi.
Ale - Integrovaná navigace promítá mezi budíky a do headupu (to teda Carplay v některejch autech už umí taky), sama ví, kdy mi najít čerpačku a ukáže i cenu, ta bavorácká dokonce i hlásí radary... Elektrický sedačky a zrcátka s pamětí jsou super, páč máme se ženou jen jedno auto a každej máme úplně jinou polohu za volantem. Na co ještě nedám dopustit (a přitom furt slyším, jaká je to blbost), tak je nezávislé topení.
Ale co třeba považuju pořád ještě za riziko, tak je keyless entry, pokud to teda není jako v bavoráku spojené s UWB (digital key plus), tam pak odpadají rúzné MITM útoky atd. Takže na klíčku to mám zakázané, ten nepoužívá UWB, jen v mobilu to mám puštěné. A taky mi nikdy pořádně nefungovaly bezdrátové nabíječky na mobil - mobil se v tom za chvilku přehřeje a pak se buď skoro nenabíjí, nebo dokonce vybíjí. Kabel je kabel. 😊
Frfla
Za mě je to spolehlivost, bezpečnost (NCAP), velký kufr, tažné zařízení, klima, ESP, střešní ližiny, pohodlné sedadla a nízká spotřeba a provozní náklady
Jinak rád olituji vestavěné tablety, rozpoznávání únavy, rychlostní limity, automatické stěrače, stop-start systémy, hlídání jízdy v jízdním pruhu, hybridní technologie, vestavěná navigace (používám mobil připevněny na větráku nebo skle), středová loketní opěrka, do které se bouchám do brňavky, když řadím
Jinak rád olituji vestavěné tablety, rozpoznávání únavy, rychlostní limity, automatické stěrače, stop-start systémy, hlídání jízdy v jízdním pruhu, hybridní technologie, vestavěná navigace (používám mobil připevněny na větráku nebo skle), středová loketní opěrka, do které se bouchám do brňavky, když řadím
3_diamanty
Ja napr vobec nepouzivam tempomat... parkovacie senzory si naopak chvalim ...
Tak uz aj ASX po vzore capturu predviedlo facelift
https😐/www.topspeed.sk/…ltu-captur/24858
Snad to pomoze obom... asx ale urcite hrany viac prospeju :yes:
Tak uz aj ASX po vzore capturu predviedlo facelift
https😐/www.topspeed.sk/…ltu-captur/24858
Snad to pomoze obom... asx ale urcite hrany viac prospeju :yes:
Anonym
elektrický sedačky sou věc stará asi 50-60 let, už ameriky ze 70 let to měly běžně, že to tady dodnes nemaj nový auta s cenou 600+ je k pláči 😄
Auta vyšší třídy by samozřejmě měla mít vyhřívání vpředu i vzadu a vpředu aspon ventilaci, ideálně i masáž
Auta vyšší třídy by samozřejmě měla mít vyhřívání vpředu i vzadu a vpředu aspon ventilaci, ideálně i masáž
lordlord
a u starých aut střešní okno už moc netěsní
U starých aut je vic věci co moc netesni. Olej z toho taky teče všude možně. To je pak střešní okno to nejmenší.
Naopak jestli někde prosakuje olej, je mi celkem jedno, (pokud to není Ital, ze kterého teče proudem a utěsnit vlastně nejde), ale štvát se s prosakující panoramou a ideálně ještě oddělanou elektronikou, to je to poslední, co v životě potřebuji.