Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lancia Delta HF Integrale 16V do posledního detailu: Světový rekordman

Původní delta vyjela v roce 1979. Šlo o obyčejný hatchback segmentu C. O šest let později Italové vůz výrazně modernizovali. Vznikla Nuova Lancia Delta, která z obyčejného auta udělala hvězdu rallye světového formátu.
Zpět na článek
22. 4. 2024 09:21
22. 4. 2024 16:01
22. 4. 2024 16:36
22. 4. 2024 21:09
22. 4. 2024 21:24
Avatar - KANKUNEN
22. 4. 2024 07:56
Lancia a rally
tak to mám spojené, co bylo pře d a po mi připadá živoření jak DS.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Dinar
22. 4. 2024 09:02
Re: Lancia a rally
Delta dobrý, pro mě ale největší rallye lancií zůstává 037, jediná zadokolka, která kdy dokázala porazit awd. Navíc je to designově odkaz na betu, kupé, vypadá prostě líp než relat. obyčejný hatchback, jako byla delta. Každopádně, lanča je legenda. ;-)
Avatar - Emel
22. 4. 2024 09:43
Re: Lancia a rally
Mně se líbil Stratos, i ten nový restomod. 037 je legenda, ale třeba designově se mi líbí víc ta Delta, přece jen mi přijde že se ta rovná Lancia maska na nízký kupátko tolik nehodí.
Avatar - Dinar
22. 4. 2024 09:52
Re: Lancia a rally
Všechno, co nakreslil Gandini je pecka, pro mě ale v případě stratos vs 037 (resp. beta montecarlo) je designovým vítězem beta. Restomody jsou super obojí, ale ledvinu bych prodal spíš za tenhle, to je prostě dokonalost. :-) https://www.autoweek.com/…ncia-037-reborn/
Avatar - Emel
22. 4. 2024 10:27
Re: Lancia a rally
Je fakt, že ten restomod 037 vyhladil ta místa, která se mi u originálu úplně nejvíc nelíbí... zadek... a do nějaké míry i návaznost tvarů...
https://www.autoforum.cz/…le_prodej_03.jpg ... u toho restomodu je to nádherně čistý
Přesto ale ten Stratos mi přijde větší "letadlo" :-)
https://journal.classiccars.com/…ew-Stratos06.jpg
Avatar - speedfred
23. 4. 2024 09:28
Re: Lancia a rally
Kimera je úplná pecka, fakt nádherné dielo. 😍
Delta Integrále v posledných evolúciach je za mňa stále krásne auto až by človek netipoval aké je to už staré.

Z detských čias mám v hlave viac Betu Monte Carlo ako 037, keď sa dalo tak som sledoval okruhové preteky radšej ako relly. Vtedy som ale netušil aké beštie v relly jazdili.
22. 4. 2024 09:57
Re: Lancia a rally
Hoši zbytečně to hrotíte. Jak Stratos, tak 037, tak Delta byly naprosto legendy a těžko soudit, která byla větší legenda a krásnější auto. Mě se líbí všechny zmíněné a Delta bylo dokonalý auto. Kamarád ho měl a v ničem řidičsky syrovějším a brutálním jsem asi nikdy nejel.
22. 4. 2024 13:44
Re: Lancia a rally
Taky mám z rallyových Lancií úplně nejvýš 037. V silniční verzi v červené barvě vypadá úchvatně, takový kapesní supersport.

Jinak slabost mám i pro S4, ta sice nepobrala moc krásy, ale zase je to strašná bestie.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 4. 2024 08:26
Zrovna vcera...
... jsem ji videl v muzeu. Vypada porad paradne.
Rozbalit vlákno
3
22. 4. 2024 09:24
Re: Zrovna vcera...
Ona všechna auta sk. B jsou šmrncovni (at uz Quattro, Lancie, Fordy, Peugeoty, Citroeny)
23. 4. 2024 10:53
Re: Zrovna vcera...
Delta HF Integrale ale nebylo auto skupiny B.
22. 4. 2024 09:58
Re: Zrovna vcera...
Klidně by se mohla začít v nezměněném designu vyrábět a lidi by to kupovali. :yes:
22. 4. 2024 09:21
Legenda
Skvele auto s charakterem.
Rozbalit vlákno
0
22. 4. 2024 12:22
Když jsem procházel krizí středního věku, ...
...zhruba před víc jak třiceti pěti lety, tak jsem si velmi hezkou Integrálu 8V pořídil na denní ježdění. Blázen.

Byla jen lehce hrábnutá, takže měla jistých 200, možná 205 koní. Nepřišla mi vůbec jako něco syrového nebo brutálního. Spíš jako bystré sportovně laděné normální auto. Po městě trochu tvrdé a uskákané (logicky), na okreskách výborné a na dálnici vlastně nepatří, krátký kvalty, nic moc aerodynamika a ve dvou kilech - a o moc víc ani nejela - vytočená do nesmyslu. A spotřeba začínala od deseti dál.

Jasně, že jsem jí chválil a všude jsem vytruboval, že je to nejlepší auto na světě. Dokonce i kamarádovi, se kterým jsme jeli do Itálie (on v Alfě 164 TD), který si v klidu vykuřoval na parkovištích, když na mě vždycky čekal, než natankuju. Mám pocit, že 4x za cestu tam. Jen se potutelně tiše usmíval.

Na denní ježdění Integrála fakt není dobrá volba i když to hravě zvládne. Ale užil jsem si jí každý den. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
22. 4. 2024 16:01
kup
Proč italská auta té doby neukazují tachometr a otáčkoměr i při vypnutém motoru nulu?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
22. 4. 2024 16:36
Re: kup
Slyšel jsi už spojení "italská preciznost"? Neslyšel? :-D
22. 4. 2024 21:24
Re: kup
Auto pouze budí dojem stání na místě, ve skutečnosti se nikdy nezastaví