Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Budeme jezdit na čpavek? V Japonsku zkoumají alternativu k fosilním palivům

20 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Namísto limonádového CO2, který rovněž chutná rostlinám, raději produkujme jedovatý a škodlivý NO2, zodpovědný mj. za kyselé deště. Holt dnešní svět je takových bezva nápadů plný. Tak soudruzi, kupředu, progresivně a zpátky ni krok!
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Díky Petře za bezplatnou reklamu na můj Youtube kanál. Škoda, že do mnoha diskusí zapomínáš ten odkaz dát. Zlepši se v pečlivosti, Petře, dík předem.
Avatar - lamal
lamal
Je v móde vsetko s cim vedci pracuju retardovat laickymi poznamkami.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tak nejak. Ono je sice CO2 potreba, ale i zde plati zname "vseho moc skodi".
Avatar - Anonym
Anonym
Díky Petře za vědeckou korekci.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nn on je Jirka 😒]
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Uz bohuzel nema zadny smysl na to individuum reagovat. Jeho prispevky jsou cim dal tim zmatenejsi a uz si ani nepamatuju kdy naposledy napsal neco konstruktivniho.
Avatar - Anonym
Anonym
a) Nyní se všechen amoniak vyrábí ze zemního plynu, případně z jiných fosilních uhlovodíků. Za takové situace je mnohem efektivnější v autech rovnou spalovat ten zemní plyn. Ano, amoniak jde teoreticky vyrobit i přes elektrolýzu vody, ale to by pak byl hodně drahý.
b) Nutnost skladovat a čerpat pod tlakem jako LPG, přičemž nádrž v autě by musela mít cca dvakrát větší objem než nádrž na LPG.
c) Pravděpodobně nutnost dvoupalivového systému s benzínem jako základním palivem (jako u CNG a LPG)
d) Vysoká toxicita při úniku (tankování, nehoda, servisní práce)
e) Pravděpodobně vyšší emise NOx (nutnost SCR katalyzátorů jako u dieselů, přestože by to byl zážehový motor) a/nebo samotného NH3 (emisní limity nejsou prozatím stanoveny, jelikož při spalování uhlovodíkových paliv ho vzniká zanedbatelné množství).
Japonská vodíková strategie má určitou logiku, její součástí je právě amoniak jako nosič vodíku, ale u osobních aut to nedává smysl. Něco jiného jsou třeba lodě, tam by to mohlo dávat smysl.
Avatar - Anonym
Anonym
Nicméně znalci, jako je například lamal, mají jasno. 😄 😄 😄
Avatar - lamal
lamal
"raději produkujme jedovatý a škodlivý NO2, zodpovědný mj. za kyselé deště." - to si mal za toto, je to mimo mýsu k tomu clanku, tak sa tu neháj pod prispevkom od niekoho ineho
Avatar - Anonym
Anonym
Ve slovenštině píšete mýsa a nebo jsi jen nevzdělaný blb, Petře?
Avatar - lamal
lamal
Co to ma spolocne s napisanym ? Je z teba grammar nazi, pretoze ti hráblo z Peťka ?
Avatar - Anonym
Anonym
Tak chceš mě poučovat a přitom píšeš hlouposti, navíc pravopisně (nikoli gramaticky) chybně. Má to smysl, Petře? Ono taky kdo má problémy pochopit pravopis, může mít problémy s porozuměním textu, psaného navíc v cizím jazyce.
Avatar - lamal
lamal
Gramaticku chybu si priznam, o nich rec nebola. Co tvoje chyby ? Nie sú ?
Avatar - Anonym
Anonym
Co jsem napsal chybně? Chybně nic, jen podle tebe mimo mýsu.
Avatar - lamal
lamal
Za prve, vyraba sa mnoho inej chemie, rizika su len pri vyrobe amoniaku ?

Za druhe, je dobre ze sa skumaju alternativne paliva a moznosti spalovania, to predsa chces zachovat spalovaci motor, nie ?

Za tretie nepoznas emisie zo spalovania amoniaku, nie je znama ani finalna zmes, ktora by bola v praxi pouzitelna, ale ty si uz vycislil vplyv na zivotne prostredie do konca oproti CO2... diletanstvo

Za stvrte, kolobeh dusika je vyznamny pri polnohospodarstve a chove zvierat, moze to mat potencial pre zhodnotenie odpadovych dusikatych foriem, ktore uz dnes unikaju do ŽP.
Avatar - Anonym
Anonym
Co to meleš? Jestli to myslíš vážně tak na mě raději nereaguj protože jsi hloupý. Vlivy CO2 i NO2 na živé organismy jsou dávno dostatečně prozkoumány.
Avatar - lamal
lamal
Tvoja dedukcia z clanku je kravina a nie vplyvy CO2 a NO2. Si fakt diletant.
argejev
dobre pises. len mi tam chyba zaver. je to cele kravina 😊