P.S. Od doby, kdy Renault představil revoluční model Zoe,
a letos model 5 E-Tech, velmi silně fandím tomuto týmu, narozdíl od Stellantis (kromě Fiat/Abarth 500e) :yes:
P.S.S. Ad Stellantis: Fiat 600, Jeep Avenger, Alfa Romeo Junior, Peugeot 2008, Peugeot 208, Opel Mokka, Opel Corsa F, DS 3 Crossback - předělaný spalovák. :no:
Nejlepší rodinné EV? Tak to je odvážné tvrzení, když nedávno vstoupil na trh, je to horká novinka a nevíme nic o dlouhodobé spolehlivosti, nic o odolnosti baterie, podvozku, neznáme zimní rychlost nabíjení, apod. Nejsou prodané počty, které by mohly mít nějakou statisticky pádnou informaci apod.
Umis pobavit:
"nevíme nic o dlouhodobé spolehlivosti, nic o odolnosti baterie, podvozku" :D
Tohle zjistis realne po 15i az 20i letech.
Bazarovy kovboji. ;-)
"Zimni rychlost nabijeni"
WTF
Cestoval jsi nekdy v zime v EV???
Dnesni auta s tim uz dnes problem obvykle nemaji.
Nehlede na to, ze opravdove mrazy temer nejsou.
Je to akademicka debata.
V realu u novych aut neni problem.
A v tomhle aute, myslim, taky neni.
Ale klidne me oprav a dej odkaz na rychlost nabijeni Scenicu v zime.
Práve u Renaultu to údajne problém je. Neidealizujme to auto, je to len Renault s predným náhodnom. To vyžaduje neskúsenosť, alebo hlúposť, to kúpiť oproti napr. VW. A zase to dostáva tu automobilku len do pozície lacnej náhrady auta.
Proč se tady někomu vysmíváš do bazarových kovbojů? Kolik nových aut sis koupil, že toto vůbec o někom chceš tvrdit ( a i kdyby si nějaká kupoval, i tak je to naprosto irelevantní) ? Nemáš náhodou ten tvuj zázrak taky ojetý ? Tak proč se někomu vysmíváš ?
Myslím, že se nikomu nevysmiva. Řešit spolehlivost, baterii u úplně nového auta i techniky, to nejde. Tohle opravdu řešíš pri nakupu ojetiny, ale tohle auto si v bazaru ještě nějakou dobu nekoupíš
Jak to myslel, nám řekne on, ale jsem na tahle tvrzení dost alergický, protože to působí dost posměšně. Jsou lidi, co kupují ojetiny i v řádech milionu korun, (sám jsem až doteď jen měl ojetiny), takže to nevypovídá vůbec nic o člověku (a i kdyby na nové neměl, tak je snad horším člověkem?), navíc dobře koupená ojetina je kolikrát ekonomicky výhodná koupě. A od člověka, jako je Don, který sám koupil ojetinu, to vyzní ještě hůř.
Jinak s tebou nesouhlasím, protože pokud nekupuješ auto jen na dobu záruky, či než ho firma odepíše a pošle do dalšího kola, tak tě zajímá, jakou má auto trvanlivost i po této době, sám víš, že pro mne tohle byl obrovský důvod při rozhodování koupě vozu. A pokud má být scénic rodinným ideálem (o čemž pochybuji už jen proto, že je to Crossover), tak takové auto primárně budou kupovat rodiny a né firmy do fleetu na tři roky :)
ano, zajímá tě trvanlivost, ale tu nelze říct u úplně nové věci. Je to asi jako ptát se, jestli úplně nový typ letadla, který byl jen na papíře, zvládne zvlétnout. Musí se to zkusit, maximálně můžeš mít předsudky, ale ptát se, jestli se to stane a chtít odpověď ano/ne, to je kravina.
No samozřejmě, proto chápu, že někdo označí za ideál nové auto od Renaultu, ke kterému má dost lidí předsudky, je asi na místě být zdrženlivý. Já sám k Renaultu mám pozitivní vztah, ale na poli spalováků... kdybych si měl kupovat teď nové EV.... jdu si koupit asi Toyotu hybrid :D:-[]:-[]
Kdybych..jdu si koupit? :-[]:-[]:-[]
To jsou takové ty oblíbené bychařské věty. Ale reláně?. Těch lidí, co by tady kupovalo aut :-[]
Jasně, hybrid od Toyoty už otestovalo miliony lidí na světě, EV ( nová architektura ) od Renaultu zatím skoro nikdo, jen pár nadšenců třeba ZOE, což s tímhle moc společného nemá.
No i když je Zoe třeba fajn, tak ani podle toho nemůžeš posoudit nové EV Renautlu, prostě úplně nová technika. Stačí se podívat na rozdíly ve spolehlivosti O1 a O2 a další gen. Prostě nebe a dudy.
"No i když je Zoe třeba fajn, tak ani podle toho nemůžeš posoudit nové EV Renautlu"
Pozeras na to spatne, Renault je v aliancii s Nissanom a aj Leaf stoji na aliancnej platforme - ten je slusne odtestovany ked vezmeme obe generacie. Od Nissanu slo mnoho know how do aliancnych EV aut.
Nikomu se nevysmivam, sam jezdim bazarovkama a nestydim se za to.
Ale az u bazarovky obvykle tak nejak znas spolehlivost.
U novinky asi tezko. :D
Smutne, jak klesa uroven diskuze kvuli zdejsim agresivnim EV hejterum bez znalosti tematu, jejichz jedinym argumentem jsou osobni urazky, typicky fanatik nebo ekofasista. :no:
Protoze kazdy kdo ma jiny nazor je jiste pomatenec.
Na tuty.
Poklesle diskuzi (s diskutery co nemaji k tematu nic krome urazek co napsat) zdar
Sám jsi přidal velkou ruku k dílu svým neustálým vnucováním EV a absolutní neschopností diskuze a objektivity. A to si bejval docela normální.... mimochodem, sám si před časem přiznal, že to přeháníš schválně, jako odplatu za hejt na EV, takže si poděkuj sám sobě.
DonVito fanatik jako vždy. U EV je podstatné si ověřit, jak funguje v praxi, zda dobře funguje termomanagement, jaký je reálný dojezd, nabíjecí křivka, navi, atd. Doník ale samozřejmě už ví, že nic lepšího není.
Don by vychválil i elektrický exkrement :) Není s ním možnost relevantní diskuze. Nedokáže pochopit, že někdo má jiné potřeby využití auta, protože on se přizpusobil jeho vozu a vyhovuje mu to, tak to čeká i od ostatních
Ty pobavit neumíš. Mám silné podezřené, že žádný EV nemáš. Já jsem měl z firmy půjčený na dva týdny a pouze v zimě, takže nějaké zkušenosti s samovybíjením a pomalým nabíjením na DC mám.
A když jsi takový odborník na EV, tak by jsi mohl vědět, že degradaci lze změřit po prvním roce a to i pokud si to baterie řeší okrajováním bufferu.
No, možná by si měl vylézt od počítače a ty SUV a Crossovery si vyzkoušet z pohledu praktičnosti a taky vyndat hlavu ze své bubliny a pochopit, že né všem stačí malá auta, protože jich je třeba více, nebo vozí nějaké věci..... Já těch aut za poslední dva měsíce prošel docela dost (dokonce i stejné modely stejných automobilek kombi vs SUV/Corssover a byl jsem i v Renaultu...) a mne by takové auto mé potřeby prostě nenaplnilo, proto mne zajímal kombi a jak je vidět diskuze dále, tak nejsem zdaleka jediný. Proč bych měl dát své peníze za méně praktické auto (které potřebuji) z principu s horšími jízdními vlastnostmi, než kombi ?
Auto vypadá hodně slibně, myslím a věřím že bude mít úspěch.
Když to tak vezmu, techniku má skvělou a 22 kw nabíjení z AC má málokterý konkurent.
Je spousta lidí, co nechce Teslu, protože jim to auto nesedí. Koupili by si elektro, ale:
- VW měl do faceliftu svých elektromobilů techniku mizernou, stejně tak jako zpětnou podporu..
- Volvo má elektromobily malý a je to vlastně Čína a za hodně peněz málo muziky..
- BMW má skvělou techniku, ale jsou drahá
- EV od Stelantisu nezmiňuju, to je velký špatný
- Hyundai má celkem ucházející nabídku EV, ale spoustě lidem korejci nevoní
- Pak je spousta číňanů, co mají dobrý konkurenční auta, ale já bych za to svý peníze neutratil
Zdůraznim, že Renault se snažil Scenic udělat s co nejmenším přispěním číňanů.
Já jsem chtěl nový Scenic koupit, ale nakonec volba padla na model Y, což je o něco dospělejší elektromobil, ale také technicky starší. Ač bych před pár lety o Renaultu vůbec nepřemýšlel, dneska bych si ho s radostí koupil. Myslim, že do budoucna by bylo skvělý, kdyby VW a Renault spojily síly ve vývoji, dílech a platformách proti "rodící se" čínský konkurenci. Masový automobilky budou mít ten boj nejtěžší.
Kto uz Renault mal, dalsi uz nekupi :-) Ja som to tiez pozeral, ale oproti ID 4 je to drahsie, chyba stvorkolka, svetla, vyhrievane celne sklo. Naviac ma android a vacsiu baterku. A ten predny nahon, slaby motor. Di Meo sluboval zmenu, ale podla prvych testov huci aj toto. Co je na tej technike take skvele?
No tak ono stačí se třeba podívat na vývoj jejich prodejních výsledků v ČR např. za posledních 10 let, resp. na pozici Renaultu v českém značkovém žebříčku... :-O:-O:-O Mají jediné štěstí - že je může zachraňovat Dacia! :-)
Já bych teda radši rychlejší DC než 22 AC. Takový výkon využije málokdo doma a naopak na rychlé dobíjení někde veřejně to je málo. Je to poměrně dost omezená skupina uživatelů, kteří to využijí.
Jinak to je asi auto, kde není nic špatně udělaný. Vzhledem k faktu, že to je čistě evropský EV, tak je to velmi dobrý počin. Osobně mi vůbec nevadí údajné pomalejší zrychlení - jezdím stejně jak páprda a to mám auto dost výkonný.
Scénic je vymyšlenej do budoucnosti. Bubnové brzdy jsou mezi EV běžné a budou se kvůli Euro 7 dál rozšiřovat. Co mám pokoutné informace z nejmenovaného koncernu, tak to vypadá tak, že můžeme počítat s faktem, že bubny budou normální standard a kotouče - přední za příplatek a zadní budou bubny vždy, protože to bude drahý na výrobu. Kotouče na všech 4 si VW nechá pro prémii a rychlé modely. Ve výsledku to nevadí vůbec ničemu, kromě vzhledu. Se solidní rekuperací zmizí jejich neduhy - přehřívání např při klesání a naopak zůstanou všechny jejich výhody.
Přední pohon ničemu nevadí. Stačí si projít testy Megane. Postupně došlo k napravení problému s prokluzem a jízdně patří mezi velmi dobré EV. Problémy s trakcí byly ještě před upgradem. Takže test z počátku prodejů je zcela jiný než ty aktuální.
AC nabijecek je (treba po Praze) mnohem vic.
22kw AC je velmi prakticka zalezitost!
Jsi nekde dve hodiny a nabijes pulku baterky.
Prijedes do jakykoli firmy na sluzebku a mas tam jen AC (typicky 22kW) nabijecky (v lepsim pripade).
Po dvou az trech hodinach mas nabito - obvykle neprijedes s nulou, abys potreboval ctyri hodiny.
Diky 22kW AC nabijeni pak na DC muzes stravit treba nulovy cas! A to nemluvim o tom, ze AC je levnejsi...
Takze shrnovacka: 22kW AC vyuzije v podstate kazdy elektromobilista.
Jen tobe chybi realne zkusenosti.
PS Abych te obohatil o informace, kde se treba hodi rychlejsi AC: https://www.pragueconvention.cz/…ni-elektromobilu
Fashion Arena Prague Outlet zprovoznila dalších 20 míst pro dobíjení elektromobilů
24/05/2023
Dojedes si nakupovat a zatim levne a dostatecne rychle nabijes na zpatecni cestu. :yes::yes::yes:
Nebo: https://fdrive.cz/…-zoo-praha-11233
PRE zprovoznila AC dobíjecí hub na parkovišti u Zoo Praha
Prijedes do ZOO s prazdnou baterkou a za 4 hodiny mas nabito. :yes:
Ano, někdy ano, na výlety se někdy jezdí dál... co je na tom divného ? Jo aha, ty to neděláš, tak máš hlavu ve svém minisvětě...a nikdo to dělat nemuže vid :D
Tak do této diskuze si mne zatáhl výše ty s mojí osobní rovinou, že žádám kombík, protože ho potřebuji.
Stejně jako tady neumíš pochopit, že moje osobní rovina je, že auto využívám i tam, kde EV zatím není uplně vhodný, ale ty ne, ty si se svému EV autu přizpusobil a vyhovuje ti to a přes tu zaslepenost nevidíš, že někdo má ty osobní potřeby jinde. Začni být objektivní a nemusíme se bavit o osobní rovině, protože pak je to jen o osobních preferencích..
ja si za 22 ac ani nepriplatil. Vyslo by to na skoro 20 tis a kdyz sem si spocital kolikrat by mi to chybelo, ze vlastne nikde nemam volny 32A jisteni a musel bych kvuli tomu budto navysovat prikon (a platit) nebo omezovat spotrebice v domacnostech kde se pohybuju, tak mi vyjde lip zajet na 20 mimut na dc. A ja v beznym dni stojim nekde maximalne desitky minut a to by mi nepomohlo. To bude davat smysl az od 140+ kwh baterii
22kW dava smysl v kazdym aute vetsinou ne kvuli domacimu nabijeni, ale verejnymu! ;-)
Netvrdim, ze to je nutnost.
S 11kW si vystacis, obzvlast doma... Ale at jedes kamkoliv, vetsi pravdepodobnost je, ze tam bude AC.
A ne vsude travis je par desitek minut, viz me priklady.
PS Kdyz jedes nekam dal (dejme tomu v pripade tohoto auta 250km tam), tak i pul hodina na ACcku ti muze umoznit vynachani DC cestou domu, resp. zvysi ti dojezd s (idealne) temer nulovou ztratou casu. ;-)
"Nabijeni v cili" (obvykle AC) je super a ideal cestovani s EV. :yes:
Ano jezdil jsem a prozatím ho nechci. Bydlím v bytě a doma nabiju prd. Ve firmě máme 11 kW wallbox asi jako drtivá většina dalších firem, které si nechtějí zbytečně navyšovat rezervaci a platit za to a nebo jim to distributor ani nepovolí.
Ale to určitě víš, protože sám máš auťák s možností dobíjet 22 kW a vysvětlíš mi typický nabíjecí rituál a co dělám špatně a jak to ty děláš dobře. A vlastně vůbec jsi těch EV už měl spoustu, protože máš táááák moc zkušeností a když někdo něco na EV kritizuje, tak dle tvé pošahané logiky EV nemá a nebo jej nikdy neměl.
Prostě Renault ví, že to všichni chtějí, a proto to jako jeden z mála nabízí. Zbylé automobilky jsou tupé jak bambus a Musk jeliman, protože standardně nabízejí jenom 11 kW a raději řeší maximálně rychlé DC.
Moment, teď jsem dočetl tvůj příspěvek do konce. Beru vše zpět. Do ZOO jezdím jednou za týden a když výjimečně ne tam, tak trávím skvělý den v Ouletu.
Odhaduji, že nebudou stíhat vyrábět, když to udělají jako spalovací. 👍🏻
Oproti starému Scenicu to vypadá krásně. Ikdyz za mne příliš mnoho tabletů po autě.
625km v laboratorních podmínkách. Za 2 roky má ten lithiový akumulátor poloviční kapacitu, tedy 312km dojezdu. Pokud to bude v zimě a bude nutné v autě topit, bude to jen 200km... To je podle tebe univerzální auto? Vždyť o elektrovehikulitě nevíš absolutně nic... :-[]
Kdo z redaktorů vystupuje za Dinara?
Kdo z redaktorů vystupuje za webpaju?
Kdo z redaktorů vystupuje za iudexe?
Je to jeden a jediný člověk, jako ve tvém případě ?!
"A hlavne se prestan dohadovat s lidmi, kteri jsou odborniky a dane tema. "
To jako ty? :D Ty, který nedokáže pochopit, že né každý chce jezdit po nabíječkách v malé krabičce na chůdách, že má někdo jiné potřeby ? :D Jo, pár z vás z EV světa tu je a jsou rozumní a objektivní, ale ty to fakt nejsi ;)
Úplně nejlepší by bylo, kdyby si tady Doník diskutoval sám a plácal se po ramenou a nekecal mu do toho žádný hlupák, který si rok-dva zpátky olítanou Teslu nekoupil. :yes:
Na tom, že je bazarový kovboj není nic špatného, sám jsem jím také, většinu aut jsem měl a mám z bazaru, proto mi příjde donebevolající takhle někoho nálepkovat, ač sám má svůj lokálně bezemisní vůz z druhé ruky...
Chápu.... já na Sauto chodím častěji, než na pornhub :D Většinu aut jsem měl ojetých, protože s nižším rozpočtem si dopřeješ lepší auto, než na které by si měl, je to logické, sice někdy risk, ale mohu říct, že zatím jsem měl štěstí ať už to bylo zánovní auto, či staré a levné auto.
Jasně. Já na tom nejsem o moc lépe, byť se mi na čas pozměnil názor např. sledováním osudu mnou zbořeného auta. Dnes spíš rezignovaně čekám, až si Doník přijde pro můj vylítaný spalovák. :D Takže určitě jsem se nesnažil tě dotknout. :D
Já reagoval jen na tvoje dementní výlevy, že o kombi už nikdo nestojí.
Časopisy si už číst nemusím. Není mi 12 let, mám nadprůměrné IQ, logické myšlení a nemám problémy s fyzikou a matematikou.
Zato mám potíže z fanatiky a demagogy.
Hele není to ani jedno, jen Crossover od Renaultu, co dostal jeho jméno, ale nazaslouží si ho. Není to MPV, spíš přifouknutý hatch o baterky, variabilita sedadel žádná, podlaha vysoko (tj. nepřirozené sezení), vzhled diskutabilní a o odjezdu a doplňování energie u 1.5dCi vs. EV se asi bavit nemusíme. Scenic byl také cenově dostupný ve všech předchozích generecích. Tenhle ne = prodá se pár kusů a bude po něm ;-)
Na jednu stranu ano, oficiální název je Scenic.
Ale i Francouzi mu stále říkají Scénic. To je stejné, jako kdyby nám za pár let koncern VW snažil dát globalizovaný název Skoda, ale stejně by všichni u nás stále říkali Škoda.
Pletieš hrušky s kolečkami. Značka a názov modelu sú dve rozdielne veci. Scenic bez dĺžňa to bol aj predtým. A motoristický redaktor, sorry, by mal byť vo svojej profesii dosť zbehlý na to, aby to vedel a vyhol sa aspoň tejto chybe, keď už nedokáže eliminovať množstvo iných, ktoré sa už stali nedielnou súčasťou tunajších textov.
První generace se jmenovala oficiálně Renault Mégane Scénic. Kdy Francouzi globalizovali tyto názvy odstraněním čárek, to nevím. V každém případě běžní Francouzi tomu vždy budou říkat francouzsky, tzn. Mégane a Scénic.
Na pohled je to jedno z rozumných EV, s normálnějším interiérem i exteriérem, ok parametry, a sympatická je i snaha lokalizovat výrobu. Sice teď nedává smysl Mégane, ale ok.
Jen mi přijde bizarní ta výmluva, že by se 4x4 využilo jednou-dvakrát do roka a zbytečně by navyšovalo hmotnost. U FWD EV crossoveru?
Přesně... ještě k tomu FWD v elektrice o takovém výkonu, to je radost na každé mokré křižovatce. Mám občas problém se rozjet rychle za deště do křižovatky s 99kw Meganem, když je do kopce a je tam třeba dlažba, když jsem míval 4x4 (samozřejmě fdýzlu) a i na sjetých gumách, tak to jelo bez zaváhání... tohle je asi jedna z mála věcí, co mi u současného auta trochu chybí.
4x4 není potřeba, ale od určitého výkonu se to hodí, jinak to proklouzne i na suchu, když je to předokolka.