Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Co dělají blázni v pondělí večer? Sledují, jak se točí kardan

15 komentářů

Hendly
A co know-how na vyrobu parniho stroje….
Hendly
:yes: dobra prace. Dik.
Tak si představuju praci auto novináře. Nadšeni a znalost. Ne vzdy musime souhlasit, ale celkove velice vysoko nad průměr na auto.cz.
Avatar - Stejsn
Stejsn
skouknul jsem to celé. Zajímavý predikativní systém, akorát u těchhle aut mám obavu, že ojeté to bude strašná past, protože je to prošpikované potenciálními kurnítky.
Othello
Velmi oceňuji nápad vytvořit tohle video i celou práci s tím spojenou a za provedení dávám palec nahoru. . A hned bych měl pár otázek😒br />
- za prvé mě překvapilo jak se kardan a skříň zadního diferenciálu při zatížení hýbe. Je to tak správně nebo nějak zkreslovala kamera ?

- za druhé jsem asi přehlíd v mapce porovnání obou jízd. Nicméně z videa je rozdíl zřejmý

- ale hlavní dotaz zní, jestli se vůbec celý systém vyplatí. Chtělo by asi získat (nezískatelnou) informaci od výrobce, ale sám na to koukám dost rozpačitě. Protože bych rád věděl jak velký odpor má kardan který se volně protáčí ve čtyřech ložiskách společně se zadním pravoúhlým převodem v porovnání s jeho odpojením, kdy ovšem nově vzniknou třecí ztráty v přední rozpojovací spojce, v nuceně roztočených satelitech zadního diferenciálu i v uložení klece diferenciálu a také v pravé části duté hřídele až po zubovou spojku. A to vše v kontextu s nárůstem hmotnosti, složitosti a při vědomí, že to je aktivované jen občas.

- a v neposlední řadě je tu otázka další degradace pojmu quattro coby dřívější ikony trvalého a velmi kvalitního pohonu všech kol s preferencí zadní nápravy a konzistentním zcela předvídatelným chováním nezávislým na rozmarech programátora. Ikony která v minulosti už jednou utrpěla použitím mezinápravových spojek u příčných motorů, tedy opuštěním trvalého pohonu i preference zadku, kdy je systém ultra z tohoto pohledu jen dalším krokem dolů. Já osobně bych Audi s ultra quattrem určitě nechtěl
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
K tomu poslednímu, celý automobilový průmysl zažívá degradaci veškerého know how. Veškeré historie. Tradice. Vědění. Vše se vyhazuje do popelnice a uhýbá se nařízení EU, které ukončí výrobu spalovacích aut velice brzo.

Koukněte na Alfu Romeo. Kde je ta slavná značka teď? Z jejich produkce s tradicí této značky má společný akorát model Giulia. Otázka jak dlouho. Mondeo už bylo ukončeno dávno.
Konec automobilového průmyslu v Evropě.
Kuraprox
Pěkné video, pro fajnšmekry :yes: :yes:
Gvick2
K tomu hýbání, motor, převodovka, kardan, diferenciál (plus ty serepetičky typu haldex, zubová spojka etc.) nejsou do karoserie přišroubované "napevno", ale přes hromadu silenbloků, takže v "záběru" musí zákonitě docházet k jejich protipohybu vůči karosérii (co si tak matně pamatuji, tak u A4 je skříň zadního diferenciálu uchycená do zadního pomocného rámu přes 3 silentbloky a samotný rám je do kastle uchycený přes další 4 silentbloky).
Jinak souhlas, klasickému mezinápravovému diferenciálu žádné řešení se spojkami nemůže konkurovat.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Krásný rozbor funkce auta. 😉 👍🏻

Az budou jen elektrická tak budeme řešit pouze SW a tablety v autě. Ostatní bude unifikované.
Avatar - iudex
iudex
Jj, všetko ide do kelu. V minulosti boli oveľa bežnejšie 8 až 10 stupňové automaty, kompakty so 400 koňmi, adaptívne tempomaty... staré zlaté časy Škodoviek 105.
Milujem tieto kecy.
RaSuSK73
Technicky fajnsmeker chce vediet, ako sa sprava jeho auto. Ked som mal Korando, tiez som jazdil s napichnutou diagnostikou a hladal priciny tej sialenej spotreby inak moderne rieseneho motora AVL 1.5TGDI. Z dat vyplynulo, ze software v riadiacich jednotkach musel robit niekto extremne nekompetentny a to sa vyjadrujem este velmi slusne.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Na ty zdejší neřidič,co se neumí posadit za volantem, zapomněl,nebo je nezná? 😒]
rendyG
Bylo by zajímavější postavit vedle sebe rovnou dvě auta, např. Octavii 4x4 a tuhle A4 Quattro ultra..
Ale i tak dobrý e😜eriment 😊
RomanSv
Má podobná technologie smysl u EV, resp rozpojit motor od hnané nápravy?
Mám na mysli teď asynchronní motor vepředu, permanentní magnet vzadu a že by to odpojilo ten PM na dálnici?
vavriska
Šlo by to rozvést? 😄
Othello
Jasně že je spousta komponent na silentblokách. Ale přijde mi že na videu se to hýbe už příliš, jako by něco bylo uvolněné