Také druhá generace vlajkového SUV z Mladé Boleslavi dostane sportovně laděný derivát RS. Podle prvních fotek to nebude plug-in hybridní, nýbrž klasika se spalovacím motorem.
Diesel by měl wole alespoň nějakou užitečnou hodnotu, silný a nežravý. Toto je slabé a bude to užrané.
A bude se to prodávat Xkrát méně než diesel, který do SUV patří.
Navíc to bude mít taky vysoké CO2 že je to úplný protimluv proti kvaziekologickým snahám značky Schade a velení ve Vlkohradu.
Prostě výsměch.
S tím výsměchem souhlasím. Diesel se tam nedává podle mě díky politickému rozhodnutí vedení VW. Teď se až do zblbnutí tlačí elektrika, tak aby se jich moc neprodalo, tak tam dali slabší benzín :no:
Diesel byl slabší než tohle TSI, takže silný určitě ne. On ten kodiaq s tím TDI nebyl žádná sláva, čekal jsem to lepší podle papírových parametrů. Ten benzin aspoň jede lépe, i když žere víc.
Že má Kodiaq stejnou top motorizaci jako A4 Allroad... to je pro škodovku celkem fajn, ne?
Cenu typuju tak +- stejnou, cca. 1,4-1,5M... s tím, že RS bude v základu líp vybavený a příplatky budou taky levnější... a taky je o třídu větší... no prostě klasika při srovnání prémiovky a mainstreamu, nic nového pod sluncem.
ten motor podle mého názoru stále není adekvátní náhrada za 2.0 Bi-TDI (500 Nm!)
Myslím, že VW jen opakuje chybu, kterou udělal při faceliftu s motorem 2.0 TSI 180kW.
Na zvolené verzi motoru není ani nic marketingově zajímavého, vždyť s ním už běžně jezdí několik let Superb!!! To pro novinku není zrovna výhra. Má to být nejsilnější RS verze Škodovky. Daleko menší Golf měl 221kW už před lety... minulý Tiguan R 235kW.
Kroutak nemá na dynamiku vliv, vše je o výkonu, jen nám ten kroutak říká, jak vysoký výkon je na daných otáčkách.
Tdi město 176 kW, tohle má 195 kW, takže to rozhodně je lepší náhrada. Pojede tak o 1-2 litry víc, to souhlas.
presne tak
a dulezitej je kroutak na kolech a to jeste v souvislosti s rychlosti tedy otackama, tedy vykon
a ten je u tohodle benzinaku vetsi nez u toho prezityho dablturbochrochtu
samotnej kroutak na motoru je o nicem
uz ten starej 180kW na tom byl s dynamikou vyrazne lip nez chrocht 176kW
a to nejen proto, ze byl o 100 kilo lehci
napr
0-100 6.6s vs 7.0
0-190 25.7 vs 29.8
maximalka 234 vs 221
to je o parnik
a ten novej motor bude o 2 parniky
Na prezentaci nového kodiaqu minulý týden jsem se na to ptal lidí ze Škodovky. Část aut prý byla na německých značkách kvůli jednoduššímu procesu registrace. Auta jsou totiž předsériová, což s sebou nese jistá specifika.
Mohl by to být PHEV, ale to by Audi muselo pustit svůj dvoulitr s elektrikou a to je dost nepravděpodobný, vzhledem k tomu, že ani nikde ve VW tahle motorizace není...
Dokud jej nepředstaví, tak bych si na benzín 2.0 TSI vsadil tak 50%, klidně to pořád může být ta zmíněná silnější verze 1.5 PHEV (130kW+85kW=200kW) co je v Tiguanu. Usuzovat na benzín jenom podle chybějícího víčka nabíjecího portu na patentových obrázcích může být dost zavádějící, u toho úřadu nejde o pohon, ale o tvary/design. A dvoulitr s elektrikou to být samozřejmě nemůže, ten je postavený pro podélnou zástavbu do MLB. Jinak samozřejmě ideál by byl ten dvoulitrový benzín, hybrid je pro svižné svezení hovadina, ale protože už se prodává a je homologovaný v Tiguanu, tak si jistý nejsem i když na druhou stranu velmi dobré prodeje Enyaqu dávají Škodovce prostor pro "luxusní" řešení s ICE.
a její RS modely. Tak jako je už u škodovky pravidlem, nejlepší a nejvíce smysl dávající modely jsou ty s označením RS. Stačí za označením nehledat sport, ale jen motoricky nejsilnější variantu, jízdně nejlepší a výbavově či designově nejpovedenější. Kodiaq RS, silný dvoulitr, designové doplňky retušující problémy zákl. modelu, u nového kodiaqa hlavně zapadlá zadní kola, a máme tu pěkné, prostorné a dobře jezdící suv s adekvátním pohonem. :yes: