Modernizovaná třetí generace Mercedesu-Benz Sprinter je lepší zejména o elektronickou výbavu, která je opravdu bohatá. Při novinářské premiéře zkouším jak naftové, tak i elektrické provedení.
ale nebylo by špatné, kdyby se při zjištění významnějších nedostatků - jako například ta automatická rekuperace - dalo získat i vyjádření výrobce. Abychom věděli jestli dodal k testu nedopatřením vadný kus, anebo jestli to tak blbě (až nebezpečně) funguje záměrně.
Jak je to teda aktuálně s legislativou? Mám za to, že sice EU schválila direktivu aby se N1 posunulo na 4.25 tuny pro BEV, ale je teď na státech aby to implementovali, což se tak dosud nestalo. Nebo už to v české legislativě je? Mimochodem jak se řeší mýto, to se taky potom posouvá od 4.25 tuny? To stejné tachograf.
Řidičák je totiž jedna věc, ale druhá všechna ta nařízení co mají explicitně zmíněno 3.5 tuny...
Implementace je na národních zákonodárcích. Takže se země v EU mezi sebou liší co si z toho vzali a jak moc se do podpory pustili...
V ČR to již prošlo. RP skupiny B lze použít pro řízení elektrického vozidla kategorie N2 do 4,25t.
Nutnost použít tachograf (pokud způsob využití vozidla neumožní využít některou z výjimek z AETRu/vyhlášky 561 - například provoz výhradně do 100km od místa stání a pod.) a omezovač rychlosti rychlosti pro vozidla nad 3,5t se nadále požadují.
Mýto, až padne výjimka, se opět vrátí. Ale tak tohle (v elektrické podobě) nejsou a nejspíše nikdy nebudou vozidla pro lítání po Evropských dálnicích, spíše najdou využití u balíkovek a ve městech.