❗️VÁŽENÁ REDAKCE ACZ/CZECH NEWS CENTER ❗️
—————————————————————————-
Krásný páteční den přeji.
Prosím redakci webu o úplné zrušení hodnocení komentářů na diskusním fóru auto.cz. Toto hodnocení je skutečně zastaralou metodou vyhodnocování kvality komentářů, kterou pravidelně zneužívají diskutéry s mnoha účty, jako součást manipulace, propagace svých názorů a v neposlední radě, zvýhodňování svých příspěvku.
V současné době je palcování nepřiměřeným a nedůstojným způsobem hodnocení. Je třeba najít modernější a objektivnější metody vyhodnocování diskusního obsahu, které lépe odpovídají potřebám uživatelů webu.
Možností je hned několik. Například ve větší míře používat výkonové polovodiče IGBT nebo zlepšovat software.
Být BMW, resp. obecně automobilkou, zaměřím se hlavně na snižování váhy přes integrované hliníkové podvozky. Nezdá se, že by se u BMW hnuly ledy. Na rozdíl od VW (Project Trinity) a MB, viz https://www.anp-consulting.com/…ate-Jan-2024.pdf
Protoze to je IGBT ( malými pismeny igbt ), takže je tam velké i. Technicky trochu znalý člověk by to měl vědět, že se opravdu nejedná o menšinu. Chytrý clovek kdyz nezná, najde si.
Pokud se bere "účinnost" v širším slova smyslu jako přeprava X osob rychlostí Y z místa A do místa B, tak je velký prostor třeba v úspoře hmotnosti a hlavně dalším výrazném zlepšení aerodynamiky. :-)
Ekonomika ČR je založena na automotiv.
Automotiv se radikálně meni smerem k elektromobilum. Vyvoj je velice rychly a úspěšný.
Prechod na EV jde proti zájmům producentů ropy.
A co s tím ted kdyz chcete mit vliv v ČR a jste producent ropy ktera je vas hlavni zdroj příjmu?
Co treba zacit sirit fake zpravy nejen na stránkách o autech. K tomu par lidi jako pan Macek a Smutny ktere ty lzi prikreji svym “kreditem” a uz to jede. Lzi se siri s emocí a k tomu přidat jak je EU zla atd.
Trollove svou praci pod clanky odvedou taky dobre a pomáhají s pocitem, ze “vsichni” si mysli to same a spatne o EV.
Vysledek? Zaostavani v automotiv vývoji, tim úpadek a prostor k volbě populistů kteri jsou napojeni na zdroje od producenta ropy….
PS: resit zakaz spalovaku v roce 2035 dnes kdy ceny baterii padají stale rychleji je populismus a vyuzivani neznalosti lidi.
V roce 2035 nikoho ani nenapadne o spalovaku uvazovat jinde nez u úzké skupiny užitkových vozu.
Krásné spekulace a dezinformace. Ikdyz možná je to pravda.
Obecně se cast obyvatel bojí přechodu/změny na BEV. Je to logické. Bohužel jaka bude budoucnost je těžké odhadovat. Co je jisté, tak BEV jsou v plenkách a mají strašně moc nevyřešených problémů (hmotnost, nabíjení, zdroje el. energie, cena aut, daně na provoz, atd.). A za stávající situace je jasné, že se mnoho lidí brání a nechtějí se nechat omezovat nevýhodami BEV.
Tak ono je v Evropě dokonano: nucený přechod na BEV, co2, migrace, Čína, Rusko, Ukrajina, blízký východ,....... . Vsechny tyto vlivy mohou Evropu při dobré konstelaci poslat do středověku. Velice rychle. EU volby se blíží. 😉
Boji na zaklade ceho?
Neni to treba na zaklade soustavne šířených lzi a polopravd ktere jsou nejen tady pod každým clankem?
EU volby se blíží a tim i rapidně stoupa realna hybridní válka v mediálním prostoru.
ČR nema ropu, ma ale jedny z největších zásob lithia potrebneho pro baterie.
A co se zde deje? Cela podivná info scéna jede hejt proti bakteriím a vola po nakupování ropy…
V roce 2018 BloombergNEF předpovídal, že parita EV/spalovák nastane v roce 2024 a od roku 2025 budou EV levnější.
Nenastal. Pokles ceny BEV je tedy pomalejší, než se čekalo, nemluvě o tom, že ceny klasických aut rostou rychleji, než se čekalo.
Máš nějaký opravdu racionální argument? Nálepkování proruskými agenty či strachem a obviňování všech s jiným názorem, že lžou, mezi racionální argumenty nepatří.
Zdroj: Auto.cz, "Elektromobily budou levnější než auta na naftu a benzin! Výzkum prozrazuje kdy", 23.3.2018
Nenalepkuji, ale podivej se co pises sam. Lze to považovat za pravdivé?
Pojďme se podivat na toho Golfa ktery je v tebou odkazovanem clanku.
Cena v roce 2018 od 414 dnes je od 555 tis. Pri započtení inflace a výbav cena spalovaku klesla.
Takze cena spalovaku realne neroste.
Cenová parita u větších vozu uz byla v roce 2023 a ceny EV dal klesaji.
Zakládal kritiku na jedne vytržené předpovědi?
Nehlede k tomu, ze kdyz se podíváš na predikce z let kolem 2019 tak tam nikdo nepočítal s nástupem Ciny aTesla.
Racionální argument. Bude v následujících letech postupovat rychleji vyvoj baterii a nebo spalovaciho motoru?
Co myslis?
Spalovací motor už se nemá skoro kam posunout, to je snad jasné.
Ať už se na ceny podíváme jakoliv, tak je Golf, což je řekněme typické evropské auto, stále výrazně levnější než ID.3. Přitom letos měly stát stejně.
Spalovaci motor moc moznosti posunu nema jak sam potvrzuješ.
Jak je na tom baterie? Mozny posun objemové kapacity jen v ramci dnesnich výzkumu je min 3 násobný. Zivotnost take stoupa. Cena klesa. Instalace OZE a vyroba z ni je taky velice rychlá.
A tve porovnani Golfa. Stale vycházís z jedne studie co si nasel. Zakládat na jedne studii kritiku vsech EV je argument presne jak z autofora….
Co to trepes za hluposti, cena klesa preto, lebo to nikto nekupuje a pokial viem skoro vsetky automobilky dotuju vyrobu ev a umelo navysuju cenu fosilu, takze o trhovej cene sa nemozeme bavit ani nahodou
> Co je jisté, tak BEV jsou v plenkách a mají strašně moc nevyřešených problémů (hmotnost, nabíjení, zdroje el. energie, cena aut, daně na provoz, atd.).
Tyto komplikace z velké části vyřešila Tesla s nástupem giga pressu a TČ schopnéhu provozu ve ztrátovém režimu. Vyřešení energetických záležitostí odšpuntuje plošné zavedení průběhového měření. Pak uvidíte ten decentralizovaný fičák a vývrtku marží.
Elektrorevoluce je velice rychlá a úspěšná, nikdo z nás nebude chtít nic jiného a námitky mají jen zaprodanci zlé fosilní lobby... a proto musí hodná EU zakázat alternativy. :D
Zákaz je principiálně špatně, tečka. Stěžuj si v Bruseli, že dal hodný pan Timmermarx a hodný levicový europarlament euroskeptikům téma, které ovlivní i blížící se eurovolby.
Nezakazala to nejaka EU, ale schválil to kazdy jednotlivý stat vcetne ČR.
A zakaz vznikl hlavne pro to, aby automotiv mel jasne danou legislativní záruku, ze ma investovat.
Stop dezinformacím.
Dva státy EU, konkrétně Polsko a Itálie, zákaz spalovacích aut neschválily.
Lze tedy konstatovat, že EU prosadila zákaz spalovacích aut proti vůli některých členských zemí EU.
Co di pamatuji tak Itálie kritizovala, ze nejsou zohledněna biopalivo a vyrobci do 1000 aut rocne. Ne zakaz jako celek.
Zda a kdy schválila dohledam.
Ale na tvem prikladu je krasne videt pouziti polopravd. Napises Itálie neschválila, ale to B uz nenapises.
Edit: takze podle veřejných zdroju se Itálie zdržela pri hlasování.
Navrh zakazu byl uz soucasti GreanDeal ktery schválil národní parlament.
Itálie se zdržela, Polsko hlasovalo proti = Dva státy EU, konkrétně Polsko a Itálie, zákaz spalovacích aut neschválily. Lze tedy konstatovat, že EU prosadila zákaz spalovacích aut proti vůli některých členských zemí EU.
BTW Na vládních či nádvládních úrovních se už zdržení se považuje za nesouhlas.
Schválili GreanDeal jehož soucasti byl tento plan.
Jinak se tedy omlouvam za chybnou informaci o schválení.
Zakaz prodeje osobních aut se spalovacím motorem na fosilni paliva byl schválen EP po projednání kde byl účasten kazdy stat. Itálie se zdržela a jeji požadavek nebylo zruseni zakazu, ale výjimka na biopalivy a male vyrobce.
Také se omlouvám za chybnou informaci.
Ve skutečnosti neschválily zákaz spalovacích aut 4 státy. Polsko (proti), Itálie, Bulharsko a Rumusko (zdržely se hlasování). O Bulharsku a Rumunsku se ve sdělovacích prostředích nemluvilo.
Pokud by to bylo v parlamentu, tak ano. Tam zdržení je opravdu neutrální postoj.
Ale když se bavíme o vládním hlasování či mezivládním hlasování (což je právě Evropská rada, kde hlasují premiéři nebo ministři na své země), je už samotné zdržení se projevem odmítnutí. Hlasování proti je velmi ostré odmítnutí, ke kterému se přistupuje jen ve vážných případech.
Obecně to je tak, že k hlasování ve vládě nebo v Evropské radě jdou jen ty návrhy, u kterých je jisté, že budou schváleny.
Zdržení neni nesouhlas. A opet. Na národní urovni byl schválen GD ktery v sobe tyto návrhy ma. Tebou uvedena Itálie neměla problem se zákazem spalovacich motoru na fosilni paliva. Ten problem byl jinde.
Se zajmem jsem si precetl dalsi clanek proti EV.
A zaujala mne toto:
"Současná legislativa navíc stanovuje, že to má být 95 gramů na kilometr, takže všechny automobilky pracují na tom, aby se na tuto hodnotu dostaly. Pokud se ale podíváme na bateriová vozidla, pohybují se ta čísla v rozmezí 150 až 300 gramů oxidu uhličitého na kilometr. :-O:-O:D Záleží na metodice. Zatím musíme být při těchto počtech opatrní, jak říkám, ta metodika není daná, ale podle čísel, která máme a která zohledňují celý cyklus a také dovoz, to dnes vychází hůř,“ říká Novák."
To je slusnej ulet. :D
To je tak kdyz nekdo srovnava (jen) prime emise fosilu s neprimymi (a navic notne nadsazenymi) emisemi EV...
Proc asi jsou neprime emise jednoho (fosilu) zcela zanedbany - NULOVE :no: neprime emise fosilu, ale druheho (EV), nejen ze nejsou take zanedbany, čili nula, nybrz rovnou nehorazne navyseny?
No a kde je teď kámo? Za únor je Tesla na 16. Pozici v prodejích se 27tis ks, z toho TMY 19tis, tedy 2. místo, v lednu 20. místo s 11tis ks, uvidíme co březen ;-) VW v únoru pro srovnání 95tis ks prodaných. Evropská čísla. Hmmm Game changer :-[]
Pokud ignoruješ skutečná čísla prodejů, tak ano, je to zbytečná diskuse ;-) To, že se jednou povedlo TMY být TOP neznamená, že je to nějaký zvrat. Všichni víme, že to bylo díky dotacím v DE, ty už ale nejsou ;-) Březen ukáže, jak to v EU doopravdy s prodeji EV vypadá.
Btw v úterý jsem měl půjčený Enyaq 80 iV cca na hodinku - Praha, pak kousek D5 a okresky kolem. V oranžové vypadá skvěle, má výborné zpracování interiéru - holt Škodovka, ale po 10 minutách jsem se v tom autě dost nudil. Vůbec mě nebavilo ho řídit. Párkrát jsem si přišlápl akcelerátor a pak nebyl ani důvod, brzdy nic moc a celkově se po jízdě dostavil jen pocit marnosti. To auto nemá v sobě nic. Je to jen přesunovadlo z bodu A do bodu B…
Jak dlouho trvalo, než se převrátil trh s mobilníma telefonama směrem k chytrým telefonům? Bylo to v řádu let. A telefon je levné zboží s morálním zastaráváním v cyklu 1 roku.
Ty chceš, aby u aut, která mají životní cyklus cca 8 let a jsou neporovnatělně větší investice, byla ta změna ještě rychlejší než u telefonů.. a když není tak na tom zakládáš kritiku EV...
Co si pak mám myslet o tvých názorech?
Chápeš to špatně. Kritizuju tu adoraci jednoho modelu, kterému se s opravdu velikou a štědrou podporou vlád západních zemí, podařilo být jednou na bedně ;-) Sandero, T-Roc ani Clio takovou tláču neměli...
Muzete nekdo vysvetlit tehle intelektualni zdechIine, ze nejvice lidi na svete si kupuje tuhle slepou elektrovetev a ne nejaky fosilni smrad? To je takova uroven tuposti, ze se za tohle nemehIo sam stydim.
ČR je krásná a úžasná zem plná užasných lidí.
Pak je tu armáda trollů na netu a soc sítích jako je Ares.
Jejich účel je společnost rozdělit a dostat do sféry vlivu ruska viz stav Slovenska:(
jak vypadá život pod vlivem ruska můžeme vidět na Ukrajině....
Měl snad někdy Ares snahu diskutovat? Ne, jeho jediné poslání je dělat zle a šířit propagandu.
Jestli ma nekdo predstavu, ze trollove funguji tak ze píší obdiv k rusku atd tak je to velice naivní.
Ty v oblasti EV a EU kopirujes presne linku ruske propagandy.
Typická elektrofanatická úvaha, naprosto idiotská: "Kdo má rád normální spalovací auta a nesnáší progresivistický elektrofašismus EU, musí být příznivce ruSSka!". Seš fakt totálně vypatlanej elektrofašistickej ubožák... :-O:-O:-O:no:
Vim ze nejsi priznivce ruska.
Politicky se dokonce vymezujes proti rusku. :yes:
Bohuzel ve zde diskutovanem tematu souznis s ruskou propagandou dokonale.
Chte nechte.
Od pouzivani pojmu fasismus, svou utocnosti, nulovou argumentacni schopnosti az po nenavist k EU a sireni strachu...
Ale musim se te zastat. Ty souznis s ropnou (at se oprostime pouze od ruska) lobby nechte.
Jsi jen uzitecny idiot, ktery to dela v dobre vire. Takze se na tebe nemuzu zlobit. A neustale ti budu domlouvat...
"Jak už ale hezkých pár let uvádíme, v případě elektromobilů jsou alfou i omegou jejich cen baterie. U nich ke zlevnění ani dojít nemůže, :D tedy pokud nedojde na objev zcela nové technologie, která se obejde bez aktuálně používaných materiálů, zejména pak vzácných kovů. Těch zkrátka na trhu není dost, a protože výroba elektroaut je uměle nafukována výše zmiňovanými přerozdělovacími mechanismy, nelze počítat s ničím jiným než růstem jejich cen. "
Neni ti blby, davat sem odkazy na obdobny informacni sajrajt?
Prectl sis to nekdy po par letech?
Ty jelito.
Tak nejak se tu za leta prokazalo, ze pravdu o EV a Tesle jsem mel ja, ne ty... ;-)
Presne kvuli tomu sem chodim, abych se dozvedel neco uzitecneho (pro dodavatele ropy).
Diky.
Od ted s EV po vetru tam, ale zpet proti vetru jedine pomoci vnitrniho spalovani ropnych produktu v motoru.
Bez toho a predevsim bez ruske ropy by to nebylo ono.
PS Jaky je podil ruskeho puvodu v palivu ktery tankujes?
PS Odkaz je nesmyslny uz proto, ze BMW FCEV je technicky taky EV. :D Aby (lzivy) nadpis daval alespon smysl, muselo by byt uvedeno, ze BMW dava sbohem BEV.
Presne kvuli vyvraceni techto lzi sem chodim...
V článku mi chybí podle mě docela zásadní zmínka o tom, že Mat Rimac působí po fúzi v Bugatti to jest fakticky kope za VW Group a teď bude své zkušenost předávat konkurenci, to mi přijde jako hodně kontroverzní oznámení.