Veterán
Přihlásit pro přidání komentáře
Meky
Pekne auto.
Skoda, že nemalo antikoróznu úpravu.
To by tu jazdili doteraz. :yes:
Skoda, že nemalo antikoróznu úpravu.
To by tu jazdili doteraz. :yes:
Ano, pozinkované plechy Feldě po hříchu chyběly... 😒
Jeden majitel mě přesvědčoval, že má vůz dovezený z DE a pro DE byly pozink....
Osobně si myslím, že to je nesmysl.
Osobně si myslím, že to je nesmysl.
Phanosh
V takové popelnici jsem dělal autoškolu. Bylo to poučné. Dalo mi to názornou lekci, že když se nebudu dobře učit, budu pak muset v něčem takovém jezdit. (Tak jsem se pilně učil.) Pro autoškolu to byl naprostý ideál. Když v něčem tak bídném uděláte autoškolu, máte pak aspoň jistotu, že vás za volantem fakt nic nepřekvapí. Obavy z pronájmu aut na cestách? Neexistují. Dobře víte, že každé náhodné neznámé auto, do kterého usednete v náhodné letištní autopůjčovně, může jedině obohatit vaše zkušenosti a pořád bude nesrovnatelně lepší než tahle šílenost z divokých devadesátek.
el sendador
Koukam,ze legendarni uz je kde co... Feldu jsme meli doma, v autoskole i v praci jako sluzebaky. Oproti stodvace,kterou jsme meli pred ni, uplne jiny svet, ale ze bych na ni po letech s laskou vzpominal,tak to urcite ne.
Nie je. Páni redaktori z ACZ by si mali konečne naštudovať, čo to slovo znamená.
A o tedy znamena?
Legendarni neznamena, ze dobra.
Jakoze vlastne spatna nebyla, az na tu korozi.
Legendarni neznamena, ze dobra.
Jakoze vlastne spatna nebyla, az na tu korozi.
Začni slovom "legenda" (samozrejme nie v zmysle popisu) a budeš mať jasno. Čo, predpokladám, že aj tak máš a otázku si položil čisto rečnícky.
No spíš byste si ho měli nastudovat vy. Legendárnost ještě nemusí spočívat v objektivních kvalitách.
Ja Prvni 123
Za 35 mesicnich platu inzenyra?
Je fakt, že někdy v roce 98 mě lákala modrá Felicia Ocean 😉 Byla pro mě krásná, ale z nástupního platu 17500 Kč (+ nějaké prémie za prodej) v tom roce naprosto nedosažitelná 😒]
Ano pro každého.
Realiza byla taková, že v té době na Felicii měl opravdu prakticky každý.
To, že dnes bezmozci překrucují fakta a demagogicky jen bez souvislostí porovnávaji podle jednoho kritéria absolutně vytrženého ze souvislostí, je věci jinou.
Jenže v 96 jsi měl bezplatnou a dostupnou zdravotní péči, regulovaný nájem, dítě mělo místo ve školce, státní školy fungovaly pro normální děti, neplatil jsi eko výpalné na každém kroku, placených parkovacích míst bylo poskrovnu, energie byly dostupné, elektronika a spotřebiče vydržely dýl jak 2 roky záruky, společnost nikoho nenutila naždé 2 roky kupovat nový iPhone, tablet atd. atd.
Realiza byla taková, že v té době na Felicii měl opravdu prakticky každý.
To, že dnes bezmozci překrucují fakta a demagogicky jen bez souvislostí porovnávaji podle jednoho kritéria absolutně vytrženého ze souvislostí, je věci jinou.
Jenže v 96 jsi měl bezplatnou a dostupnou zdravotní péči, regulovaný nájem, dítě mělo místo ve školce, státní školy fungovaly pro normální děti, neplatil jsi eko výpalné na každém kroku, placených parkovacích míst bylo poskrovnu, energie byly dostupné, elektronika a spotřebiče vydržely dýl jak 2 roky záruky, společnost nikoho nenutila naždé 2 roky kupovat nový iPhone, tablet atd. atd.
Hele, inteligente, ja jsem te dobe mel uz 2 deti a staral se o rodinu... kolik bylo tobe?
Ze me chces skolit v tom, jak se tehdy zilo.
Ze me chces skolit v tom, jak se tehdy zilo.
Ano. Já v té době vyrůstal a vím, jak jsme se měli jako děti, vím co dělali rodiče spolužáků, vím na co kdo měl a neměl a jaké byly rozdíly. Běžné profese v této době neřešily žádné existenční problémy. Felicii měli všichni. Bez problémů.
Vis prd, poruciku...
Jistě herr General
Hele, klidně když mi někdo předloží, kolik v té době byly životní náklady (kolik jsi dal z mediánového příjmu za domácnost, energie, vzdělání, zdravotni péči, sociální služby.. a kolik % zbývalo domácnosti z příjmů, tak se klidně nebráním osvětě.
Já ti říkám, že jsem vyrůstal mezi vrstevníky děti běžné střední třídy a nebyly mezi námi žádné výrazné rozdíly. Všichni měli rozumnou životní situaci. Nikdo nebyl v existenčních problémech. Felicii měli všichni. Někteří i Octavii.
Hele, klidně když mi někdo předloží, kolik v té době byly životní náklady (kolik jsi dal z mediánového příjmu za domácnost, energie, vzdělání, zdravotni péči, sociální služby.. a kolik % zbývalo domácnosti z příjmů, tak se klidně nebráním osvětě.
Já ti říkám, že jsem vyrůstal mezi vrstevníky děti běžné střední třídy a nebyly mezi námi žádné výrazné rozdíly. Všichni měli rozumnou životní situaci. Nikdo nebyl v existenčních problémech. Felicii měli všichni. Někteří i Octavii.
rohYpnol
Byla to doba, kdy si všichni mysleli, že zahraniční produkce je lepší. Přitom cena X výkon X praktičnost X náklady na provoz byly u Felicie doslova obdivuhodné. Kdyby dali pozink, tak ty auta jezdí dodnes bez jakýchkoliv vážných problémů...
Magic, Mystery nebo Sportline bych chtěl do sbírky. Bohužel ale nemám místo, takže by mi shnila.... 😢
No a TOP je samozřejmě Fun... 😉
Magic, Mystery nebo Sportline bych chtěl do sbírky. Bohužel ale nemám místo, takže by mi shnila.... 😢
No a TOP je samozřejmě Fun... 😉
Tak pokud bych si měl vybrat Feldu já, tak raději než Fun bych si vzal Blue Sky s 1.6MPI 😉
Felicii 1.6 MPi (facelift) jsem si bohužel kdysi jako novou pořídil (1.6 proto, že jsem v ní chtěl mít současně servo a klimu) a byl to můj velký (ale naštěstí jediný) automobilový omyl, vzniklý z mé velké náklonnosti k našemu předchozímu Favoritu 136 L. Běda, když jsem tu Feldu musel opětovně nastartovat v teplém stavu, na volnoběh to hrozně kuckalo. V továrním servisu mi s úsměvem vysvětlili, že to není závada, ale "vlastnost" daná špatně naprogramovanou řídící jednotkou od Magneti Marelli a že to fabrika odmítá řešit. Do kopce to auto sice táhlo jako ďas, ale jen velmi neochotně se ten motor vytáčel. Motoru prostě úplně chyběl "vršek". Hlavně to ale bylo šíleně nedotáčivé a i přes instalaci masivního předního stabilizátoru se to mohutně naklánělo na vnější přední kolo. A ve městě to běžně žralo 9 l/100 km... Když mi po druhé zimě začal hnědnout lak na okrajích lemů blatníků, moje trpělivost s tímto automobilovým omylem byla vyčerpána a auto šlo z baráku. Tehdy jsem draze pochopil, že bohatá výbava (auto mělo i centrál, el. přední okna a ABS) a kvalita auta jsou dvě naprosto nesouvisející věci... 😒
U Feldy se mi ale dodnes líbí ten její pěkný a útulný interiér, ten se vážně povedl! 😄 :yes:
To jo.
Ale chtelo to proste 1.3 "sici stroj"... s tim motorem to fakt nebylo spatny auto.
Porad ale plati, ze Fabia byla vsestranne lepsim autem.
S motorem 1.4.
Jen ten vnitrek byl prave opacnej = extremne strohej, neutulnej.
Ale chtelo to proste 1.3 "sici stroj"... s tim motorem to fakt nebylo spatny auto.
Porad ale plati, ze Fabia byla vsestranne lepsim autem.
S motorem 1.4.
Jen ten vnitrek byl prave opacnej = extremne strohej, neutulnej.
Přesně tak. Neuvěřitelně strohý interiér (zvláště pak krabicovitá palubka) Fabie I byl po mimořádně útulné kabině Feldy jako rána palicí do hlavy navíc to auto bylo oproti Feldě výrazně menší v kabině i kufru... :😉 😒 :no: Naopak jízdní vlastnosti a pasivní bezpečnost byly jiný vesmír... 😄 :yes:
johny555
Pro rodinu jedině kombi a to stálo kolem 300 tisíc v socka výbavě. V tu dobu dost velké peníze, asi jako dnes obyčejnější Tesla nebo Kodiaq.
Hlavní výhodou byla praktičnost a levné náhradní díly. Ale kvalita na dnešní poměrny dost podrůměrná. Už po roce měla několik závad. Výfuk odešel po třech letech. A protikorozní úprava mizerná.
Jediný slušný motor byl 1.6, který pěkně táhnul odspoda. Auto hlučné, především větráky a motor.
Kdyby si měl člověk připlatit klimatizaci, ABS a airbagy, tak to stojí nesmysl.
I přesto, za ty prachy v tu dobu nic lepšího nebylo.
Hlavní výhodou byla praktičnost a levné náhradní díly. Ale kvalita na dnešní poměrny dost podrůměrná. Už po roce měla několik závad. Výfuk odešel po třech letech. A protikorozní úprava mizerná.
Jediný slušný motor byl 1.6, který pěkně táhnul odspoda. Auto hlučné, především větráky a motor.
Kdyby si měl člověk připlatit klimatizaci, ABS a airbagy, tak to stojí nesmysl.
I přesto, za ty prachy v tu dobu nic lepšího nebylo.
Příjmení a jméno II.
S 1.6 Feldou jsem jezdil nějakých 11 let, před tím v práci ještě s 1.3 50kW. Byla praktická, prostorná, s pravidelným servisem spolehlivá, dobře a za hubičku se opravovala. Když člověk přesednul z Favorita, tak byl jak v jiném vesmíru. Interiér byl hezky udělaný. Ta 1.6 byl hodně povedený motor, s tou nízkou hmotností cvičil hezky. I v 5 lidech a batohy nebyla dýchavičná. Navíc se jednalo o hodné auto, které dávalo dopředu vědět, že se blíží limit. Ale havarovat bych v ní mimo město nechtěl. A když už začala jedou rezavět, tak se z ní stávala kasička, pokud si ji člověk chtěl udržet. Dodatečná antikorozní ochrana byla nutností. Ale mám na ni hezké vzpomínky, s nějakou dobře udržovanou bych se klidně zase rád projel.
Já na tu svou nedám dopustit. Sice chlapi v práci se mi smějí kolik jsem za posledních pár let do ní dal, ale na druhou stranu zase ocení jak pěkně vypadá. Loni na jaře: Oprava těsnění pod hlavou, repasovaný alternátor, nový řemen, svíčky, olej, chladící kapalina, práce 8k. Na podzim: Vyvaření zadních lemů, výstřik prahů, oprava menších rezavých flíčků 12k. V prosinci: STK, termostat, čidlo termostatu a spínač ventilátoru 4k. Letos na jaře: Nové letní pneu + samo domo nalakování disků 8k. Před měsícem: Nové reproduktory a rádio 7k. Je to pár dní co mám komplet nové přední brzdy za 5k. Když to takhle sepíšu, tak si hodně lidí řekne, že jsem úplný blázen, ale mě to nevadí. Mám svou Malinu prostě rád.
Takhle vypadá kufr Leonu HB
https😐/media.autoe😜ress.co.uk/image/private/s--dQKZrmxl--/f_auto,t_content-image-mobile@1/v1563183870/autoe😜ress/2017/05/dsc_2769.jpg
a kombi (nevím jestli s mezipodlahou?)
https😐/www.seatcupra.net/forums/attachments/l-jpg.33010/
Sice Scenic je MPV, to uznavam, ale koncepcne vychazi z Megana a ani ten nemel tuhle prolaklinu. Spise mne to prijde, ze vyskyt teto prolakliny je spise u Skody nez u jinych vyrobcu. Bavim se tedy vzdy o kombi verzich (coz by u stejneho modelu nemel byt v teto oblasti signifikantni rozdil).
Konstrukter si proste vybere, jestli se to bude trochu kroutit, nebo to bude o dost tezsi, nebo bude kufr hlubokej.
Dalsi varianta uz neni.
V tomhle smeru si, podle me, vybrali dobre. Tuhe a lehke.