Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Mr.Murphy
.... preju hodne uspechu 👍👍
Kuraprox
Tak hlavně aby to někdo vůbec kupoval 😁
...... když není na výběr, lidi to koupí. Ikdyž by raději něco jiného.
Ano, u aktuální G60 to přesně tak bude, protože nutí stávající majitele do kompromisů. Už jsme to tu víckrát řešili...530 i+d a 540 i+d nebyli vůbec okrajové + tu pořád bylo m550i. Všechno to byli motorizace na mimoměstské cestování na které se BEV nehodí.
Pepa_007
Přesně tak funguje kapitalismus: "Když není moc na výběr", beru alespoň to co nabízejí.
Wait, to bylo před rokem 1989: přišly Škodovky zbyla na mne modrá. Nebylo na výběr......
Takhle ten socialismus nevybudujeme, soudruzi. 😉
Wait, to bylo před rokem 1989: přišly Škodovky zbyla na mne modrá. Nebylo na výběr......
Takhle ten socialismus nevybudujeme, soudruzi. 😉
jo, už je pryč doba, když zákazník byl pánem.
Dnes nám to eurounijní politici zjednodušili, rozhodují oni a my pouze platíme 😁
Dnes nám to eurounijní politici zjednodušili, rozhodují oni a my pouze platíme 😁
Tak buď rád, že ti dovolí alepsoň jezdit “hrát golf do Thajska”, východní hodné mocnosti by ti tuhle zalibu zakazali, tam je LGBT v nelibosti
Příští týden letím pro změnu do Turecka na golf. 😉
Tak tady koukej makat a pořádně platit daně!
Já si zatím trochu srovnám švih a odpočinu od vás, zdejších teoretizujích odborníků - Ozzmane, Kňakuněne, Teploučky Rome, Čížková a spol! Tak se koukejte chovat jako lidé a ne jako zvěř!
Tak tady koukej makat a pořádně platit daně!
Já si zatím trochu srovnám švih a odpočinu od vás, zdejších teoretizujích odborníků - Ozzmane, Kňakuněne, Teploučky Rome, Čížková a spol! Tak se koukejte chovat jako lidé a ne jako zvěř!
Chápu, na zajíčky do Turecka lítá řada rusů, ale já ti to přeji, kdyby bylo referndum pro toliko diskutované rovné práva a manželství, hodím vám to tam 😊
ty budeš asi dobře zvrhlej!
Ty si jezdíš někam pouze oddechnout od své stíhačky a tak podle toho přemýšlíš.
Já tento problém na rozdíl od tebe nemám. Moje milá manželka mne doprovází a nemáme potřebu si jezdit ani za ladyboyi a podobnými degény uvolňovat se :no:
V Kemeru máme dům, takže v Turecku jsme významnou část roka.
A doma, v Česku akorát sledujeme aby nájemníci včas platili co mají a nekradli vybavení v apartmánech a bytech.
Až budeš v Turecku, tak ti mohu dát dobré tipy, kde si užiješ od své stíhačky 😄 😄 😄
Ty si jezdíš někam pouze oddechnout od své stíhačky a tak podle toho přemýšlíš.
Já tento problém na rozdíl od tebe nemám. Moje milá manželka mne doprovází a nemáme potřebu si jezdit ani za ladyboyi a podobnými degény uvolňovat se :no:
V Kemeru máme dům, takže v Turecku jsme významnou část roka.
A doma, v Česku akorát sledujeme aby nájemníci včas platili co mají a nekradli vybavení v apartmánech a bytech.
Až budeš v Turecku, tak ti mohu dát dobré tipy, kde si užiješ od své stíhačky 😄 😄 😄
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Trh si vo vysledku pretlaci co bude preferovat, museli by zakazat import aby to bolo tak zle.
To právě že moc ne. Import 5er z US si nedokážu představit a uplně vidim jak přijedu na servis s G60 540i…tzn. argument, že si to můžu přivézt individuálně už znamená hodně pokřivený trh nějakou regulací.
Zatím se 5er neprodává podle očekávání, tak třeba trh zafunguje tak, že vedení BMW nějak povolí to dát na trh. Očividně 540d nakonec asi pustí, byť není jasné jestli na stálo. E-Class ty motorizace má, ale za raketu a taky nejdou objednat tak jednoduše. Když jsem to teď porovnával tak to cenově po zahrnutí slev byli prakticky dvě kategorie jak kdybych porovnával 5er s S-Class o pár let dřív.
Zatím se 5er neprodává podle očekávání, tak třeba trh zafunguje tak, že vedení BMW nějak povolí to dát na trh. Očividně 540d nakonec asi pustí, byť není jasné jestli na stálo. E-Class ty motorizace má, ale za raketu a taky nejdou objednat tak jednoduše. Když jsem to teď porovnával tak to cenově po zahrnutí slev byli prakticky dvě kategorie jak kdybych porovnával 5er s S-Class o pár let dřív.
Jestli to není tajné, tak jaká se teď dá vydyndat na BMW sleva? Firma objednávající jedno auto... 😄
Asi som zle napisal import, myslel som tym auta z Ázie reakciou na: "Wait, to bylo před rokem 1989: přišly Škodovky zbyla na mne modrá. Nebylo na výběr......"
DonVito
Proc zase chybi kapacita baterky v technickych udajich?
Cca 80kWh je dostatecna hodnota.
Elektricky buzeny stator pobavil. 😄
Cca 80kWh je dostatecna hodnota.
Elektricky buzeny stator pobavil. 😄
Co je tak zábavného na elektricky buzeném statoru? Rád bych si taky užil dnes trošku švandy.
O elektrickem buzeni ma smysl se bavit u rotoru, kde existuje i varianta s permanentnim magnetem. Stator je elektricky buzeny vzdy. Resp. slo by to i obracene, permanentni magnety do statoru a civky do rotoru, ale to by byla trochu cimmermanovska konstrukce.
Stator je elektricky buzený vždy? A viděl jsi někdy třeba rozmontovaný startér z běžného auta? A pořád mi uniká ta zábavná pointa.
Vazne se rika napajeni AC statoru motoru buzeni?
Resp. existuje nejaka alternativa, kdyz mas cize buzeny rotor?
😁
Jinak existuje reseni vnitrni stator, ktery obiha rotor s permanentnimi magnety.
Resp. existuje nejaka alternativa, kdyz mas cize buzeny rotor?
😁
Jinak existuje reseni vnitrni stator, ktery obiha rotor s permanentnimi magnety.
CarFan
Dnes je najlepšie využiť výhody obidvoch pohonov.
Mať doma jeden spaľovák na dlhé trasy a jednu električku pre manželku. Pri dennom nájazde manželky cca 50 km budete nabíjať raz za pár dní a manželka bude nadšená tichom a plynulosťou jazdy v meste.
Ani manžel nebude nadávať, lebo bude mať k dispozícii dlhý dojazd a ani pri tankovaní sa veľmi nezdrží.
Pozn.: My to máme doma takto, akurát používame električku niekedy aj na dlhé trasy. Budem Vám vďačný, ak to vy robiť nebudete - naozaj budem rád, ak nabíjacie stojany nebudú obsadené... 😄
Mať doma jeden spaľovák na dlhé trasy a jednu električku pre manželku. Pri dennom nájazde manželky cca 50 km budete nabíjať raz za pár dní a manželka bude nadšená tichom a plynulosťou jazdy v meste.
Ani manžel nebude nadávať, lebo bude mať k dispozícii dlhý dojazd a ani pri tankovaní sa veľmi nezdrží.
Pozn.: My to máme doma takto, akurát používame električku niekedy aj na dlhé trasy. Budem Vám vďačný, ak to vy robiť nebudete - naozaj budem rád, ak nabíjacie stojany nebudú obsadené... 😄
Arese
Sakra, furt to kupují, a furt to kupují...
https😐/www.autoforum.cz/…utne-propagande/
Elektrické chyméry se hroutí i u Maserati
https😐/www.autoforum.cz/…ylo-jedine-aut👋
Čím Číňané dorazí zdecimované evropské automobilky?
https😐/www.autoforum.cz/…-legalni-i-v-eu/
Aerodynamika zkratomobilů nade vše. I nad bezpečnost!
https😐/www.autoforum.cz/…telne-nebezpeci/
https😐/www.autoforum.cz/…utne-propagande/
Elektrické chyméry se hroutí i u Maserati
https😐/www.autoforum.cz/…ylo-jedine-aut👋
Čím Číňané dorazí zdecimované evropské automobilky?
https😐/www.autoforum.cz/…-legalni-i-v-eu/
Aerodynamika zkratomobilů nade vše. I nad bezpečnost!
https😐/www.autoforum.cz/…telne-nebezpeci/
fOE
Zacnu tim dobrym: Chodil jsem kolem jednoho vystaveneho kusu asi 10min a rikal si, hmm, tuhle 7er neznam. 😄 Vubec mi neseplo o co jde a na 7er jsem automaticky myslel kvuli rozmerum a majestatnosti. Tohle uz skutecne je kus auta a s relativne stihle pusobici G30 by tomu pribuznost hadal asi malokdo. Je to dobre? Je to zle? Necham na kazdem...
O cem se ale muzeme bavit objektivne je, ze to auto, i kdyz velke jako krava, je uvnitr mistem skromne jako octavia. Zadne nadseni narozdil od autora testu nepredvedu, neb i se svymi skromnymi 182cm vysky si za sebe v nove 5er sednu stejne blbe jako v stare. 5er se nikdy nekupovala pro prostor, ani vzadu ani v kufru, ale od jistych vnejsich rozmeru to co pak clovek najde uvnitr zacina byt az komicke. Dalsi komicka vsuvka jsou pak materialy, kdy je sesup videt kam oko dovidi a ergonomie. Paradoxne mi minimalne na pohled a ani pak na silnici nevadil display (az na to, ze najit si idealni polohu abych idealne videl na vse bylo temer nemozne), ovladani vseho je ale horsi nez v G30.
Jak to jezdi si po kratke projizdce po meste netroufnu hodnotit, musel by se ale stat zazrak aby to tuhle 5er u me vystrelilo nejak zazracne vysoko.
O cem se ale muzeme bavit objektivne je, ze to auto, i kdyz velke jako krava, je uvnitr mistem skromne jako octavia. Zadne nadseni narozdil od autora testu nepredvedu, neb i se svymi skromnymi 182cm vysky si za sebe v nove 5er sednu stejne blbe jako v stare. 5er se nikdy nekupovala pro prostor, ani vzadu ani v kufru, ale od jistych vnejsich rozmeru to co pak clovek najde uvnitr zacina byt az komicke. Dalsi komicka vsuvka jsou pak materialy, kdy je sesup videt kam oko dovidi a ergonomie. Paradoxne mi minimalne na pohled a ani pak na silnici nevadil display (az na to, ze najit si idealni polohu abych idealne videl na vse bylo temer nemozne), ovladani vseho je ale horsi nez v G30.
Jak to jezdi si po kratke projizdce po meste netroufnu hodnotit, musel by se ale stat zazrak aby to tuhle 5er u me vystrelilo nejak zazracne vysoko.
Já v tom prostoru vidím velký pokrok, v tom souhlasím s testem. Že by musela 5er nějak narůst si nemyslím, ale aspoň se konečně dovnitř tak nějak vejdu všemi směry jak bych od velkého auta očekával.
Taky bych brzdil s těma prostorovýma přirovnáníma Octavia / Superb. Sice jsem to neměřil, ale BMW (a Mercedes ještě mnohem víc) má masivnější sedačky s delším sedákem (hlavně vzadu), lepší oporou v zádech (vpředu i vzadu), bocích atd. Vzadu možná bude i hrát roli i úhel a výška sezení. Jinak řečeno, opticky tam není vidět prostor mezi sedačkami, ale když sedim vzadu v Octavii, tak mám sedák tak jakoby pod půl zadkem a nohy mám do prostoru (v Superbu to neni o moc jiné), kdežto v G30 i G60 si plnohodnotně podepřu stehna, zadek a můžu si ještě různě poposedávat a celkově se sedí mnohem příjemněji když mohu rozložit váhu do opory (sedadel). G60 k tomu přidává ten “vzduch” okolo, tohle je snad jediná věc kde mohu říct, že se vyřešilo něco co pro mě bylo u G30 spíše mírným mínusem.
Taky bych brzdil s těma prostorovýma přirovnáníma Octavia / Superb. Sice jsem to neměřil, ale BMW (a Mercedes ještě mnohem víc) má masivnější sedačky s delším sedákem (hlavně vzadu), lepší oporou v zádech (vpředu i vzadu), bocích atd. Vzadu možná bude i hrát roli i úhel a výška sezení. Jinak řečeno, opticky tam není vidět prostor mezi sedačkami, ale když sedim vzadu v Octavii, tak mám sedák tak jakoby pod půl zadkem a nohy mám do prostoru (v Superbu to neni o moc jiné), kdežto v G30 i G60 si plnohodnotně podepřu stehna, zadek a můžu si ještě různě poposedávat a celkově se sedí mnohem příjemněji když mohu rozložit váhu do opory (sedadel). G60 k tomu přidává ten “vzduch” okolo, tohle je snad jediná věc kde mohu říct, že se vyřešilo něco co pro mě bylo u G30 spíše mírným mínusem.
No já bych řekl, že hlavní problém je v tom, že použili společnou platformu pro EV a ICE a úspěšně tak zkombinovali nevýhody obou světů. Kvůli EV (baterky v podlaze) je to celé nakynuté do výšky (určitě bych neřekl majestátné jako 7er) a ač se to snaží opticky maskovat (začerněním spodku auta) tak z toho prostě ten příšerně vysoký ponton kouká jak sláma z bot. K širokému, hezky rozkročenému sedanu minulé generace tomu 5-6 cm přebývá na výšku a zároveň 5-6 cm chybí uvnitř kabiny ve svislém rozměru nad sedáky (92 cm nad sedadlem vpředu je o 8 cm méně než třeba v tom Superbu nebo v Ečku a to vyšší postavy rychle poznají), protože 10-15 čísel pro baterky ještě nikdo neokecal (vyjma Porsche Taycan, který si i v EV udržel nízkou výšku a klasické proporce hezky rozcapeného sedanu).
A poslední řebíček do rakve tomu zasadili absencí těch nejlepších ICE motorizací a naopak nijak oslnivými parametry v EV verzi, auto za 2,5 mega s trvalým výkonem 105kW, mizerným, dojezdem, špatnou nabíjecí křivkou a Vmax, která bude na autobahnu pro srandu králíkům to určitě nezachrání. Ten kdo chce ICE bude zklamán vzhledem EV a ten kdo chce EV bude zklamán technickou zaostalostí EV verze.
A poslední řebíček do rakve tomu zasadili absencí těch nejlepších ICE motorizací a naopak nijak oslnivými parametry v EV verzi, auto za 2,5 mega s trvalým výkonem 105kW, mizerným, dojezdem, špatnou nabíjecí křivkou a Vmax, která bude na autobahnu pro srandu králíkům to určitě nezachrání. Ten kdo chce ICE bude zklamán vzhledem EV a ten kdo chce EV bude zklamán technickou zaostalostí EV verze.
Asi tak. Kompromisy.
Jak říkáš, zklamán bude asi každý, kdo si pětku - a její charakter - v minulosti oblíbil souhrnem jejích vlastností a možností jemu vyhovující volby motorizace.
Jediné, co se jim podařilo úspěšně zachovat, je velmi sebevědomá cenovka a tradice, že když zákazník chce i volant, rádio, centrál a tlumiče, musí ještě přihodit tak 1/2 ceny k tomu navíc.
Jak říkáš, zklamán bude asi každý, kdo si pětku - a její charakter - v minulosti oblíbil souhrnem jejích vlastností a možností jemu vyhovující volby motorizace.
Jediné, co se jim podařilo úspěšně zachovat, je velmi sebevědomá cenovka a tradice, že když zákazník chce i volant, rádio, centrál a tlumiče, musí ještě přihodit tak 1/2 ceny k tomu navíc.
S těma příplatkama to imho není zase tak tragický - stačí přihodit cca půl mega (takže asi 25 😖 a připadáte si jako king. Zkuste totéž v Porsche, přihodíte půl mega a připadáte si jako totální socka, protože příplatky za mega plus ještě zbývaj 😁 😁 .
Proto mi tam dává největší smysl PHEV, to alespoň využije oba aspekty onoho kompromisu. A navíc šestiválec v pluginu, kdo to má? 😁
Sice nejsem příznivec hybridů a největší smysl mi dnes dává ICE na daily a EV na městské poskakování pro ženu, ale tady souhlasím, že 550e je s přehledem nejlepší motorizace v nové pětce (s jednou chybou, že neumí DC nabíjení).
K hybridizaci. Ony aktuální mildhybridy udělali taky velký pokrok. 520d stejně jako E220d mají 0.9kwh baterky což je na úrovni nedávných hybridních Toyot. U toho E220d mi ta výpomoc přišla dost výrazná, i přes to že je papírově pomalejší než 5er, měl jsem subjektivně opačný pocit. E220d má +17 kw a to už je docela dost. 5er slabší, ale to 520d jede nesrovnatelně lépe než dosavadní což dokazujou papírové hodnoty dynamiky…
550e jede s nabitou baterkou v přímce fakt velmi dobře, lépe než 40i. Ale za 80 km mi zmizelo asi 20% baterky i přes nastavení aby to jelo maximálně na spalovák. Takže otázkou co se stane po tom… no a prostě celkově to ztratilo takovýten agilní pocit, který G30 měla. Aby ne, když 520i má 1800 kg (tak vážila i G30) a 550e 2230 kg. https😐/www.bmw.cz/…tml/bmw-520i.bmw Takže to jestli to dává smysl je dost relativní, respektive posunuje se to celé pak trochu někam jinam. Paradoxně nové E220d je podle mě agilnější než G60…
550e jede s nabitou baterkou v přímce fakt velmi dobře, lépe než 40i. Ale za 80 km mi zmizelo asi 20% baterky i přes nastavení aby to jelo maximálně na spalovák. Takže otázkou co se stane po tom… no a prostě celkově to ztratilo takovýten agilní pocit, který G30 měla. Aby ne, když 520i má 1800 kg (tak vážila i G30) a 550e 2230 kg. https😐/www.bmw.cz/…tml/bmw-520i.bmw Takže to jestli to dává smysl je dost relativní, respektive posunuje se to celé pak trochu někam jinam. Paradoxně nové E220d je podle mě agilnější než G60…
Ten rozdíl v přímce mezi 540i g30 a 550e g60 je výrazný, 100-200 přes 2 sec. a o omezovač se to prakticky zarazí, ale jinak naprostý souhlas, jízdně se to chová jak nějaká základní F01 na balónech, prostě tam něco z bmw cítíš, ale je to takové jako hodně daleko, rozhodně tam není, z hlediska agility, ten pocit o chlup větší trojky, jako uměla správně nakonfigurovaná G30.
Byl jsem se projet éčkem, 450 i 450d a už jsem objednal, v létě vrátím 550e a bude ze mě medvědman, a ať je to ještě lepší, vzal jsem toho dýzla, 450 není špatný motor, ale není to B58, zato 450d je v éčku dokonale naladěná, perfektní pohon na dálnici, ve městě není slyšet, je to líp odhlučněné než v GLE, prostě překvapení pro mě. A bojím se, že bmw na tuto variantu akt. nemá odpověď, 540d bude v podstatě jen rebrand 530d.
Byl jsem se projet éčkem, 450 i 450d a už jsem objednal, v létě vrátím 550e a bude ze mě medvědman, a ať je to ještě lepší, vzal jsem toho dýzla, 450 není špatný motor, ale není to B58, zato 450d je v éčku dokonale naladěná, perfektní pohon na dálnici, ve městě není slyšet, je to líp odhlučněné než v GLE, prostě překvapení pro mě. A bojím se, že bmw na tuto variantu akt. nemá odpověď, 540d bude v podstatě jen rebrand 530d.
Měřím 192cm a úbytek prostoru nad hlavou oproti G30 jsem nijak nezaregistroval. Určitě se v G60 neprojevil nárůst 12 cm délky adekvátním zvětšením podélného prostoru v kabině, ten je ale určitě větší než v G30, vepředu je pro dlouhé nohy ještě lepší posaz, stopro nejlepší (nohy jdou nejlépe natáhnout a přitom nejvíce přitáhnout volant) v rámci třídy, plus sedačka jde dolů výrazně více než v novém éčku nebo staré A6. Největší rozdíl je na šířku, G60 je výrazně prostornější než G30 a nové éčko je pocitově uvnitř na šířku o třídu menší auto, jiná věc je, že taky výrazně útulnější. Na zadních sedadlech G60 je také více místa, zvětšení před koleny oproti G30 tipuju tak o 2 cm, alespoň při mém nastavení sedačky. Sednu si za sebe a dalo by se to vydržet, ale superb to samo není, nad hlavou problém ale taky není.
Se zbytkem souhlas, 550e je jediná použitelná motorizace, EV nestojí za nic, taky to prodejci už začínají cítit a volají po urychlení 40d a vrácení 40i, každopádně G60 bude prodejní průser, z bmw designu zvenku i zevnitř na něm mnoho nezbylo a snaha o úsporu je cítit naprosto ze všeho.
Se zbytkem souhlas, 550e je jediná použitelná motorizace, EV nestojí za nic, taky to prodejci už začínají cítit a volají po urychlení 40d a vrácení 40i, každopádně G60 bude prodejní průser, z bmw designu zvenku i zevnitř na něm mnoho nezbylo a snaha o úsporu je cítit naprosto ze všeho.
Tomas Penk
Dinare, dost mě s tím tvým hodnocením 5er děsíš…vnímal jsem před tím tvé nadšení…tak jsem věřil v tvůj úsudek. Ne že bych si nechtěl udělat vlastní. Totiž, tady není absolutně kde co půjčit…a tak jsem naslepo objednal tuhle i5 s tím, že to mám místo tramvaje do práce. Že to ale vracíš tak rychle mám strach, abych pak s nějakým keplem vydržel 4 roky 🙈
p.s. ten interiér je super, já vím, že tu lidi hejtují obrazovky, ale mě se to líbí
Jen se tankuje delsi dobu.
Jestli ma neco omezeny dojezd, tak je to PHEV a dojezd na elektrinu...
Vetsina lidi ale bohuzel sdili tvuj nazor.
A obvyklym duvodem je neznalost/strach z nabijeni.
Realita je ale takova, ze vetsina lidi stravi s nabijenim takovehoto auta naproste minimum casu.
Fakta😒br /> BEV se nabíjí doma několik mnoho hodin (skoro celou noc).
BEV venku nabiju vcelku rychle (cca 30 min) když je volný stojan.
BEV má jistotu, že ujede na jedno nabití 300km (pokud netahnu přívěs).
BEV z FVE přímo přes noc nenabiju.
BEV se nabíjením snižuje životnost aku.
BEV jsou o minimálně 500kg těžší při menším dojezdu nez spalovací.
Island zavedl daň z každého km BEV aut.
Pneu na BEV musím měnit častěji nez na spalovacím autě.
Jsou někde nějaké omyly?
V cem by mel byt problem?
A i kdyby, neni to pravda, zalezi na dennim najezdu!
BEV se nabíjením snižuje životnost aku.
Znas pocet cyklu dnesni baterky?
Umis ho prepocist na pocet km?
Island zavedl daň z každého km BEV aut.
Co tim chces rict? 😁
Pneu na BEV musím měnit častěji nez na spalovacím autě.
Cim vykonnejsi auto, tim casteji menis pneu, bo hrabe.. 😲
blbý co......
Za ty dvě hodiny tam ze zásuvky 220 dostaneš hafo proudu vid 😄
Nebo jedna ze života co se stala mě - když sem bydlel ještě v panelu a měl sem chatu - na chatě sem zapoměl klíče od panelu, doma v panelu nikdo, náhradní klíče u člověka co je měl k ničemu, protože ten byl v Plzni.
Takže otočka a šupajdy zpět na chatu pro klíče a pak zas zpět dom.
Jak to uděláš s baterkou co má dojezd 60 km.....dáš si kafe na dobíjčce vid, jasná věc.
A když bude náhodou ta rychlá obsazená nebo mimo provoz, tak sei dáš na pomalé 7 kafí.
Když to s tebou nepraští, tak seš za 5 hodin zpátky, hahaha 😄 😄 😄
Kdyz bude DC nabijecka obsazena, zajedes na jinou!
Tro(t)lle!
Když mam doma dvě nebo víc aut se spalovákem, můžeu si při návěště čepračky, pokud se tam zdržím o 3-5 minut dýl přivést palivo i pro ty další auta.
Ten vynález se jmenuje kanystr.
To je věc vid. 4x20 litrů je 80 litrů 😄
A ted kterej barák mi utáhne nabíjení 2-3 aut přes noc , jaký budu muset mít jističe - pokud mi je daj anebo jak dlouho to budu nabíjet.
Ale určitě mi to všechno utáhne FVE, ještě idálně v lednu když nesvítí nebo v dubnu když to pod vrstvou saharského písku má o 40% menší účinnost
HAHAHAHHAHA
Vezli sme si to právě pro svoje další auta, když už sme jeli kolem....
A když sem předtím tankoval 100 benzínu, tak sem byl na pumpě sám 😄
A ještě perlička pro melounáře DonVitáka, kterou asi taky nikdy nezažil😒br />
A že se jede jedna trasa dvě autama a pak se jede zpátky jedním, protože to jedno auto se někde něchává (z různých důvodů) si taky ještě nezažil vid. Já jo, zatím maličko za život, asi jenom 40x 😄
Pak je potřeba mít nabitý (natankovaný) 2 auta připravený ráno vyjet)
Akorát natankovat dva spalováky trvá doma 10 minut 😄 A nemusím mít v baráku jističe jak Globus Zličín
Takovej menší rozdíl 😄
Stejně tak bagrem vajíčko neoloupeš.
A čím vyšší je SoC a teplota, tím vyšší degradace.
Nabij to na 100% a v létě postav na slunko a za měsíc to nechej změřit.
Takhle to někde "zapomeň" 3x a nazdar kapacito.
Prostě EV je super věc až na tu jednu blbou věc a to je baterka.
Resp. 2 věci. Tou druhou je příšerná infrastruktura a chaos v systémech, cenách, aplikacích atd...
Studuj ať tu ze sebe nemusíš furt dělat blba,
1 year ago
After charging my lithium battery , would it be beneficial to store the battery in the refrigerator at 4 c ?
A stejně kvalitně to funguje při -38 co měli před 2 lety v USA při tom když odejde vyhřívání baterie 😄 😄 😄
Když je mráz, tak máš problém v tu chvíli, ale pokud to přežiješ, tak baterce nic nebude, jen se zahřeje a funguje dál.
Když dostane čočku v horku, tak ahoj. Tam už cesty zpět není.
Asi jako když sme vytáhli videokameru na natáčení v -21 na šumavě a battery full, a za 5 minut natáčení to ukázalo půlku a za dalších 8 minut se to vyplo 😄 😄 😄
V létě v pohodě 65 minut natáčení....
😁
Tve teoreticke i prakticke znalosti o BEV se blizi nule.
https😐/www.autorevue.cz/…lu-skodi-mozku_2?…
https😐/www.idnes.cz/…11_ak_aktual_vok
"Naftové motory z nás dělají hlupáky"
Nemůžeš mu to mít za zlé, že si to způsobil sám.
Tak ať máš u Lidlu pořád volno.
Co ma toto spolecneho s alternativami?
"Však o tom mluvím, co dělá baterka v horku, když je nabitá.
Když je mráz, tak máš problém v tu chvíli, ale pokud to přežiješ, tak baterce nic nebude, jen se zahřeje a funguje dál.
Když dostane čočku v horku, tak ahoj. Tam už cesty zpět není."
To je mokrobullshit.
Moje baterka vydrzi 1600 cyklu pri 45°C!
To je realita - fakt.
Placani zdejsich odpurcu EV (k nimz mas blizko) je nehorazny.
Vubec nemaji tuseni o cem pisou.
Jo, já vím, jsem dieseldezolát 😁
https😐/www.svethardware.cz/…ktromobilu/59901
Neznalého člověka poznáš podle toho, ze srovnává s baterií v notebooku nebo telefonu.
Není li-ion jako li-ion
A baterka při 60 stupních? Při dobrém teplotním managementu to ani nejspíš nebude tolik a udrží se to ještě níž. A jsme na běžných provozních teplotách. Máme výhodu, že nejsme ani za polárním kruhem, ani na Sahaře.
Bez debaty baterce vadí dlouhodobě plně nabití a vybití. Tam se zatím nic nezměnilo.
Co je podstatné, tak Tesla ve chvíli, kdy připravuje baterku na rychlonabíjení, tak teplotu baterky směřuje někam k 45-50 stupňům.
S ohledem na to, že má Tesla 2021 má najeto 162.000km a degradaci cca 5% (pravda, rychlonabíjení je historicky cca 20%, zbytek je pomalé nabíjení), tak se zjevně katastrofa pro baterku při 45-50 stupních nekoná.
To stejné platí pro baterky v EV. Hlavně ty klasické NMC. Problém je plné nabití a stání v horku.
Tam pak můžeš přijít o několik % každý měsíc, aniž bys ujel 1km. Prostě jde o tu neustálou péči a smíření se s tím, že si to nemůžeš nabít na 100% kdykoli tě to napadne a pak to nechat stát třeba 4 dny před domem na slunku.
Osobně nevidím prakticky žádný problém u rychlonabíjení. Já ho vidím v časové degradaci a neustálé péči a omezení svobody užívání.
Někomu to nevadí a já mu to přeju a neberu. Mě to ale vadí dost.
Což tu zaznělo už asi 45 000 z pera Vás, MELOUNARU 😄
Ale jistě to bude taky dezolátský web, kde o baterkách nevědí zhola nic.
https😐/batteryuniversity.com/…-based-batteries
Jedinej bullshit tady prezentuješ ty, ty cykle.
Moje baterka vydrží 10.000 cyklů po 10% když budu chtít a co má bejt?
Furt je to baterka a furt okolo ní musíš tančit po špičkách a nakonec ti stejně klekne i bez těch tvejch cyklů a kilometrů.
Chceš bejt otrok auta, OK, nikdo ti to nebere. Jen to nenuť ostatním, který na ty vehikly nejsou zvědaví.
Nedelej z toho kovbojku. Tesla S uz je tu 14 let a obecne se zadna katastrofa ohledne baterek nekona.
Není něco špatně? 😁
Nevravim, ze je to v triede 5ky, malo sedanov co sa predavaju je k nakusnutiu ako Džula.
Celkove nic co by me na 100% odradilo, ale je to sesup.
Dvojnásob to platí v porovnání s novým E-Class - jel jsem obojí krátce po sobě. Tam je volant v AMG paketu dokonalý s úžasně měkkou kůží, přiznám se že než jsem vrátil předváděčku, seděl jsem na parkovišti s rukama na volantu jak malý kluk a nechtěl se pustit 😁