Šestnáctiválcová sedmička přijíždí z minulosti na světlo světa. BMW konečně oficiálně představuje druhý prototyp vlajkové lodi s motorem V16 ze začátku 90. let.
Tento prototyp určitě nevychází z řady sedm generace E38, když je z roku 1990 a E38 se začala vyrábět v roce 1994. Je to prototyp vozu, který by byl v portfoliu BMW nad řadou sedm, pravděpodobně řada 9.
Pan redaktor Volšický to píše tady v tom článku. "Druhá verze šestnáctiválcové sedmičky zakládá na novější generaci sedmičky s interním označením E38. A už se ani nejmenuje 767i Goldfisch, nýbrž pouze 750iL."
Podle mě si to vycucal z prstu. To auto je zcela svébytná konstrukce.
Goldfish byl postavený na šasi sériové E32, ale tohle je jeden z raných prototypů E38, proto se od produkční verze dost významně liší. Navíc vypadá, že má ještě delší rozvor, než klasický long. Prostě testovací mula nevhodná k vystavování.
Nemyslím si, že by to byl jeden z prototypů E38. To auto je o dost větší. Linie střechy, tvar C-sloupku, nemá s E38 nic společného. A logicky vůz s V16 měl být naprostý vrchol nabídky. Proto si myslím, že je to spíš návrh řady 9, o kterém se u BMW opakovaně mluvilo.
Nejsem si jistý, ale když se na tu šedou podívám, tak vidím klasickou E38 (ani v longu), jen naopak s delším předkem. Myslím délku blatníku od lemu ke dveřím. V roce 90 se už určitě 38 testovala, takže mohli do testovacího auta klidně tu V16 nasadit a nemuseli používat žádnou mulu...
Tak se podívejte na nějaké další obrázky, vč. interiéru, a videa, která jsou dostupná na internetu. S E38 to má společné maximálně některé designové prvky, ale určitě ne konstrukci. To auto je mnohem větší. Rozhodně to není E38 s prodlouženou motorovou částí. V interiéru se to nepodobá ničemu, co kdy BMW pustilo na trh. Jen spínače a ovladače pocházejí z E32 a E34.
Tak hlavně si v celém článku protiřečí a vtipné jsou ty fotky, kde starý typ s chladícími otvory na bocích nese název 750i L ačkoli to podle textu má být přesně naopak.
Ano, bohužel. Nevím, čemu Ti noví hoši, co sem píšou, rozumí, ale auta to rozhodně nejsou. Úroveň znalostí je víceméně tristní. Kde jsou ty časy, kdy o autech psali do médií lidi s technickým vzděláním, často i inženýři strojaři. Člověk tu kolikrát čte články, kde jsou nesmysly, jak když ten člověk nezná ani fyziku ze ZŠ.