Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo 74 kW AT8 – Facelift s minimem inovací

36 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Corse facelift neprospěl... trošku na sílu aplikovaná černá maska se tam nehodí a podobně specifikované auto bylo před faceliftem lepší.
Pokud by byla absence navigace jedním z největších nedostatků, tak by to bylo vlastně pozitivní... bohužel jsou tam nedostatky jiné a podstatnější. S AndroidAut👋CarPlay se dneska dá fungovat úplně normálně a spousta lidí (vč. mě) zabudovanou navigaci nepustí jak je rok dlouhý.
"Naštěstí u této konkrétní motorizace můžete sáhnout i po šestistupňovém automatu" je zjevně překlep.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas s tou násilnou integráciou novej masky, nehodí sa to sem. Astra pôsobí oveľa lepšie, keďže s ňou už bola vyvíjaná.
Akokoľvek by mi bola Corsa papierovo sympatická v rámci triedy (dizajn, cena, motor 96 kW), tak ten podľa testu veľmi tvrdý podvozok je diskvalifikačný (konštatovanie, že auto na výmolech a rozbitém asfaltu občas působí, jako by ani neměla odpružení, je dosť desivé). Ak by som to zobral ako daň za dynamiku hotheču, tak by tam muselo byť niečo viac ako trojvalec 1,2. A ak by som aj prižmúril obe oči a bral 96 kW ako warm-hatch, tak tam zase vadí povinný automat.
A ak už chcem automat (primárne kvôli komfortnejšiemu jazdeniu), tam zase vadí, že je uskákaný ako dvojspojka (je "umenie" spraviť HDM, ktorý je síce pomalší ako DS, ale zato s jej negatívami).
Javí sa teda, že to auto nie je ani komfortné mestské mini, ani zábavný hatch na okresky a teda fakt je otázka, prečo Corsu vlastne kupovať.
Avatar - xxc
xxc
Nečítal som článok, ale žeby konečne niekto priznal, že ten 8 stupňový aisin nie je žiadna výhra? 🙂
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mám diesel a problémy jsou 3. Nevytříbený hillholder, drží dlouho dvojku z kopce. Drží dlouho dvojku do kopce.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ty ho mas v aute?

Ten automat.

Presnetomu se zdraham uverit. Proc by Aisin udelal najednou, po tech letech, mizernou prevodovku?
Arese
Přesně tak, Fabie je mnohem lepší volba! 😄 :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Nazivo ozaj trosku nesurody predok.... na promo fotkach spred roka som ho chvalil ale nazivo aj svetla aj maska neladia so zbytkom auta a sam som bol z toho trocha sklamany... predosly face aj svetla su fakt krajsie a ladili lepsie ... co sedi na hranatom crosslande tu uz proste nesedi vzhladom aj na celkovy zaoblenejsi dizajn corsy ... tu to bude vela o farbe... siva stone je celkom ok... ale v bielej ci bordovej su tie svetla aj maska ako past na oko.... napriek tomu corsa je nadalej v mojom rebricku aut o ktore sa zaujimam... tato testovana verzia by sa mi pacila.. uz to chce len manual a stone sivu karoseriu... pripadne celu ciernu... a takato v cene okolo 16 tisic eur fakt nema chybu... asi najschopnejsie dostupne male auto sucasnosti v cene do tych 17-18 litrov ..( kedze uz take nove polo pod 20 ani nie je ) ... a nadalej jednoduche ale uz aj celkom stylove a hodnotne podobiace.... len nam teraz po facelifte s tym useknutym spucenym xichtom vyzera trosku ako mops ( psie plemeno ) ... nastastie ale neslinta.. len trosku brese.. konkurencia tras sa 😐
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Design nové masky je katastrofa :no: Opel to auto zkazil..za mne vede pořád Ford Fiesta. Jízdní vlastnosti jsou jinde a o dost lépe vypadá!
traveldrive
Ako môže viesť Fiesta, keď ju v Čechách ani na SLlvensku už nekúpiš?
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
No doprodej skladovek ještě je ..
Avatar - sargis
sargis
Je fajn, ak je auto vyvijane spolu s nim. To jeho nasilne nalepovanie na Ople pred-vizorovskej ery ako Grandland, Corsa a Crossland vyzera desivo a umelo.
Verim, ze na novej Frontere to bude urcite vyzerat viac "integrovane".
Ale celkovo siel Opel po prebrati PSA dost dole. Nerozumiem a nechapem, ktorym smerom sa vydava v ramci znaciek Peugeot a Citroen. nemecky imdz francuzskej techniky?
Inak mal kedysi za ulohu vvijat motory pre PSA, tusim uplne novu 1,6, ale kedze vsetci idu EV only, asi tie projekty padli.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Aby nam skor ci neskor opel nedopadol ako seat a nebol nakoniec "piatym kolesom na voze" ... teda nechceny bracek ... pritom opel mi stale pride najkupitelnejsi a najsympatickejsi z celeho toho stellantis "cirkusu" ... ale teraz seriozne.. aj mna zaujima co s nim bude dalej.... snad v pohode bude aj nadalej fungovat :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
3/2024
MG: 317
DongFeng - 4
Joyear - 2
SWM -2
NIO - 1
Maxus - 1

čínani nabíraj dech
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
MG je u vas uz pred citroenom ... to ZS sa doslova utrhlo z retaze... 237 ks za marec .. parada :yes:

Rio 13ks
Colt 17ks

Zjavne logo mitsu nefunguje az tak spatne.... hehe

Mitsu pred rokom za marec 32ks... teraz 92 ks... aj tu sa to uz dviha... hodne prekvapilo ASX... ale aj nesmrtelny space star nadalej slusne frci .. kto ho stale u vas tolko kupuje nechapem 😒] ... ale len nech sa drzi drobec zlaty ... hehe 😉 ... marec je inak skoro vzdy predajne najsilnejsi mesiac v roku ... ale snad v tomto trende budu mitsu s MG pokracovat aj v aprili ... maju to dobre nasliapnute :yes😒br />
Ibiza 0... micra 0... co sa deje? Nebodaj tie male auta uz u vas skoncili? Obzvlast ta mrtva ibiza je sok.. ale aj u nas je uz neviditelna poslednu dobu
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Micra dávno skončila. Ibiza nevím. Tahle generace se u nás asi nikdy moc neprodávala, protože měla nezajímavý ceník + základní výbavy byly příšerné holobyty. Povedená F4 jí zarazila hřebík do rakve.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Cinska mrcha.
Z ceho jses tak nadsenej?
Avatar - wakantanka
wakantanka
okrem MG kusovky ... mám taký pocit, že Dong Feng toho u nás predáva ďaleko viac.
Avatar - Anonym
Anonym
pod Dong patří i ten Joyear a i kusovkama to začíná....jak se to dostane víc do povědomí lidí a bude to mít víc prodejců a servisů, čísla půjdou nahoru
W210E320
je pochopitelne ze automobilky sa snazia robit na jednej platforme co najviac aut, ale mam pocit, ze stellantis je na tom najhorsie. Co sa tyka spalovakov, nic ine nez 1.2 puretech nevedia ponuknut. 1.6 hybrid stoji pomaly dvojnasobok, takze da sa povedat ze je to uplne okrajovy model.
Dokonca aj vyzdvihovany aisin uz sa podla testu sprava horsie ako DQ200 od vw.
V elektromobiloch recykluju tu 50kwh baterku coz vzhladom na to ze to nieje LFP, je uz dost malo na pomery konkurencie a natlacili ju vazne do vsetkeho do coho sa dalo.
Aspon keby zobrali tu 1.5 hybrid z fiatu, spravili by aspon nieco zaujimave. takto je to fakt strasna nuda.

Koncern ponuka za priplatok 2000e 1.5 tsi, renault ma 1.33 tce / 1.6 hybrid za rozumnu cenu a hlavne LPG verziu = extremne lakadlo, korejci maju 1.5 nepriamovstrek / 1.5 mhev za rozumny priplatok.
ale chapem ze plebs ide hlavne o dizajn, dajmetomu ze v tomto maju sancu uspiet u potencionalnych zakaznikov.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Renault už snad 1,33 do Clia nedává ne? Ale to je výborný motor
Avatar - lamal
lamal
Jazdne je vyborny, z dlhodobeho pohladu som nad nim ohrnul nos. Staci si precitat Renault fóra 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jo no, Stellantis začíná být poněkud nerafinovaný. U Corsy vidím největší problém v tom, že je výchozí 208 francouzsky prťavá a Corsa tak nedokáže nabídnout trochu univerzálnější použití než jen poskakovadlo do města.
Uživatel_5678183
Corsu F mám na 16" kolech, a podvozek si naopak celkem pochvaluju. Na danou třídu je to hezky neutrální, stabilní jízda, když chci dát do jízdy trochu elánu, docela to funguje. Nestěžuju se na nepohodlí. Je pravda, že mám 55 kW verzi (tak se to už sešlo, rip 74 kW), tam to bude trochu jinak s váhou, možná naladěním, kdoví.
Jinak teda souhlasím, že napasovat vizor masku na původní design, je jak kdyby to auto dostalo žehličkou do obličeje, je to hnus. Souhlasím, že Opel jde postupně trochu do kelu potom co ho převzal Stellantis, ale přijde mi, že předfaceliftová Corsa ještě uměla nabídnout zajímavé vlastnosti za dobrou cenu.
Uživatel_5678183
Příspěvek podléhá schvalování.
lukas13
Vosum na sto na dálnici? 100Hp, tříválec? A já si myslel, že mám užrané auto... 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak asi zalezi v jakem rezimu 😊 Kdyz je plno a podpichas, dorovna te i trivalec 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak asi zalezi v jakem rezimu 😊 Kdyz je plno a podpichas, dorovna te i trivalec 😁
lukas13
Tak předpokládam, že se vždy myslí 130 reálných. Ale jestli to autor myslí při 160ti, tak se Corse omlouvám.
(BTW - to uměl 1.6 atmo v mém prvním Meganu, nekecám)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Náš starej Megan umí 8 jen s notnou dávkou odříkání a ustálenou jízdou cca 110 max 😁
kyklop
1,2tce dávala diaľnicu pod 7 , keď som ho posielal preč, tak dlhodobý priemer bol do 6,4. Jo a s dvojspojkou, ktorá asi bola menši zmätok ako tu testovaný aisin. Na tému 8st aisin som tu dávno písal o blbom odladení, nelogickom radení a teraz to ešte aj cuká 😁 . Zlaté mokré edc a dsg 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mokré EDC jsem snad nikdy nezkoušel, to by me dost zajímalo, ale zkoušel jsem ted to poslední edc u TCe 140 a to bylo vlastně dobrý na poměry suché skříně, s tím bych uměl žít 😊 Ale po zpětném přesednutí do Megana s HDM 4st bych si vybral to HDM 😁 Na běžnou jízdu je to takové přirozenější.
Avatar - lamal
lamal
co sa tyka atmosfér na dialnici spotrebou je nedostizny civic ufo 8g s 1.8vtec, 2x som sa viezol s nim na SK a s tempomatom na 136 kmh to odjazdi za 6,8/100.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To bude imho průměr z blbnutí v Německu, jinak si takovou spotřebu u moderního malého hatche s osmistupněm neumím představit.
Prasivak P
Ten moderny maly hatch vazi asi tolko, co auta nizsej strednej triedy pred 15 rokmi (naschval som to porovnal s mojim autom co som mal davno) + s HDM asi nebude tak usporny ako s dvojspojkou, cize by som to tipoval na normalne tempo 130 km/h, ziadne blbnutie
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hmotnost má při jízdě konstantní rychlostí minimální vliv a HDM ve 130 km/h stejně tak.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Moja 2,5 tonová "tehla" so 180 koňmi dáva diaľnicu pri 130 tacho za rovnako pekných 8 litrov + - 0,2 l podľa profilu.