Při tom jaké jsou prodeje BEV teď, tak to v roce 2026 skoro nikdo nebude kupovat.
Leda, že by vyřešili nevýhody BEV jako je velká hmotnost, počet nabíječek, stárnutí baterie, elektrárny v ČR a možná i ten dojezd. Ikdyz když natankuji na dalších 200km za 5 min na každém rohu a baterie tím nebude stárnout tak dojezd není třeba řešit.
Aj v tom najhorsom pripade cakam odklad minimalne o dalsich 5 rokov.... no a v tom idealnom to zatial na neurcito uplne zrusia.... ved uvidime uz coskoro ako to dopadne
To ale není příčnou EV. Ford pro Evropu dlouhodobě nemá co nabídnout. Jeho prodeje celosvětově táhnou velká auta, která v Evropě netáhnou.
Polovina produkce zůstává v USA, osmina Čína, druhá osmina UK+CAN a čtvrtina je rozdělena na zbytek světa, včetně evropy
Napsal bych že sázka jen vývoj EV je toho součástí, to že se v Evropě úplně vyprdl na modelovou obměnu i techniku je věc druhá.
Pokud máš nejprodávanější model - Focus a dáš do něj jen jeden litrový motor ve 3 výkonech, tak to asi neobstojí a je to vidět. Model co kdysi okupoval pozici Golfu je v propadlišti dějin.
Tlačit místo toho Mach-e nebo nový Explorer za nesmyslný peníz je sebevražda ;-)
Nu myslím si že již odpočítávají dny kdy se budou muset z Evropy zcela stáhnout.
Evropa chce levné spalováky a ty zajišťují Korejci a Číňani a možná trochu Dacia, už není místo a prostor vrátit se zpět, Ford spálil mosty už bude jen paběrkovat. Podle jiného serveru nově prodělává na jednom EV až 1,1 milionu korun, plus pár podivných elektrifikovaných SUV - to je na odchod z Evropy.
Podobným způsobem blbne Honda, myslím že odchod z Evropy už se také rýsuje.
S Hondou souhlas, její nesmyslná taktika jí vytlačila úplně na okraj a přitom když přišel Civic 8G(2005) a 9G(2011), tak to auto bylo vidět všude ;-) Dneska je to svátek, 11G prostě na silnici vidět není :no:
Jedná technická: A kdo Fordu bránil vyvinout třeba novou a konečně designově atraktivní generaci Focusu přesně dle potřeb a vkusu Evropanů? Nebo Fiesty či Mondea? Tedy dělat to, co evropský Ford skvěle uměl po celá desetiletí?
je to rozhodující. Nikdo, kromě vlastníka kapsy (a kromě nadnárodních korporátů) nemůže udělat rozhodnutí za ně. Tedy automobilky můžou říkat co chtějí, ale rozhodnutí ze kterého jsou živi, udělá zákazník. Doba je natolik deviantní, že vidíme reklamy na nové vozy, které jsou v prvním sledu představovány jako BEV a po několika měsících se bez reklamy objevuje její ICE alternativa. Automobilky se "stydí" za ICE alternativy, byť verze s ICE stále představují drtivou většinu prodejů... Začínají mi připomínat nějaké pokoutní dealery, kteří mají pod pultem schované ICE verze a které nám nabídnout, jen když je zrovna někdo neuvidí. No ale jsem optimista, situace se jistě změní, jelikož tržní podíl BEV začíná výrazně zpomalovat a blížit se odhadovanému maximu někde mezi 20-30% ....
Cituji ..."Začínají mi připomínat"
Ono to tak ale fakticky je.
Diesely u Renaultu a Stellantisu nevidíš v konfigurátoru ani v cenících.
Musíš si o něj říci, respektive se ujistit zda ho opravdu nenabízejí. V některých případech ho opravdu nenabízí, v některých případech se za něj "stydí". U benzínů je to asi podobně.
Když jsme kupovali Rextona, jen tak jsem se zeptal zda opravdu u Koranda nenabízejí diesel. nevím jak je to dnes ale před 2 roky se dal z Koreje objednat, v cenících a v konfigurátoru ale nefiguroval. No ale když se tato možnost zatajuje, dříve nebo později prodej umře.
A potom blbečci začnou halasně tvrdit že o diesely není zájem. :-)
Mimochodem, to není náhoda jak EK a EU tlačí na velikost nádrže. kdyby si neska automobilky nemusely hlídat každý gram CO2, měly by diesely i 4x vyšší dojezd, to se ale nehodí takže v lepším případě mají auta s dieselovým motorem 1000 km dojezdu, v horším případě 800.