... v reálu se stejně bude většina prodávat v rámci fleetů za úplně jiné ceny. Ideálně pak udat na operák a v rámci Škoda+ to za rok-dva prodat nějakému hejlovi podruhé...
"Dyk to nový stálo přes 600 stováků a dneska, po roce a 25tkm jako nový! A že ste to Vy, za 550, ať nežeru!"
V tomhle musím trochu octavku obhájit. Fofo je poměrně starej ( mysleno ted cenotvorbou ), cokoliv nového od covidu prostě zdražuje. Nezkoumal jsem výbavy tedy u octavky, ale nemyslím si že výbavy jen s volantem a kolama se znovu vrátí.
A pak ta cena mi tyk nepřijde nijak hrozná a pri pohledu na motory už chybí fakt jen ten hybrid, jinak je to docela dobré. Základ 85kw je pohodička a z hezkého objemu. Ne žádné extra malorazky.
Hsele, jde o nějakou vybalancovanou optiku, úhlel chceš-li, pohledu.
Někdo, kdo jezdí něčím dvakrát (reálný kup) dražším, druhé auto v rodině o segment menší než Oktávka za podobnou cenu, nakupuje služebáky na firmu...
Já se snažím ten úhel pohledu pochopit a myslím, že mi to i jde.
Sám jsem začínal svou pracovní kariéru v takové polovědecké instituci, poté nadnárodní společnost, nakonec soukromník... A snažím se pamatovat si, jaké to v každé z těchto rolí bylo.
Sebe a má auta neřeším. Ale vím, že například naši kamarádi, učitelský pár plus dvě děti, si cca ve 2014 koupili velmi slušně vybavené kombi C segmentu. Dnes by chtěli nové a docala zoufale hledají...
Ne, ta cena není OK. Není OK z úhlu pohledu potenciálního kupce.
Ceny aut šly nahoru daleko nad inflaci. To je prostý fakt, který je někdo jakoTy schopen si velmi rychle propočítat. Výbava nevýbava.
Ja bych právě řekl, že cena narostla tolik jako inflace. Možná v jeden krátký okamžik, ale dlouhodobě určitě ne.
Ano, souhlasím že octavka za mega je nesmysl ( a to jsme jednu takovou tez meli ), ale to ji bylo možno za mega pořídit už od dob O1.
Ja chapu, ze kdo kupoval v době konjunkce oktavku za 350 základ, tak teď si stěžuje na cenu a ma problém. Na druhou stranu, je tu ceed, i30, dacia už je taky docela hezká. Mne 600 za C segment přijde takovej ok. 85kw z 1.5, nějaká výbava taky už je. Nebo zajdes ke konkurenci.
85kW v O4 jsem měl, ale s 2.0TDI. Byl to super motor, nežral a celkem to i jelo. Pocitově se to v podstatě vyrovnalo předchozí 1.4TSI 110kW. Obávám se však, že s tou seškrcemou 1.5TSI to v Octávce už žádná hitparáda nebude.
Ne, narostla více než inflace. Dnes, poslední dobou, se to projevuje - spousta akcí a akčních modelů.
Jako srovnávací základ si vezmi cokoli od 2010 až do cca 2017, 2018. Tehdy byla inflace tak nízká, že je to celkem šumák (vím to, počítal jsem si to pro auta koupená 2010 a 2015).
A že si to spočítáš s prstem v nose, o tom nepochybuji. ;-)
Octavia RS z roku 2013 za 599 900,- je dobrý příklad...
Myslím, že RS nikdy nebylo pod 600, pokud si dobře vzpomínám tak začínala 620 a záhy zdražila na 630... nebo 619 a 629 nebo tak něco. Vybavená byla slušně, ale i tam dost základních prvků chybělo. Taky se ale kupovala minimálně -10%.
Je konkurencí. Objektivně - není lepší, ale je to konkurenční zástupce stejného segmentu (C). A v disciplíně value for money Škodovku na našem trhu drtí.
Byl jsem zvědavý, jestli se zmenší odstup základního motoru a té 1.5TSI 110kW... a nezměnil, zůstává to na 50t. To dělá z té slabší 1.5 docela atraktivní volbu, zákazník má za cenu litru větší motor s větším krouťákem a vypínáním válců (chápu že ne každý po vypínání válců touží).
Konfigurovatelnost jako před deseti lety je holt minulost. Přihodit 18.500 za paket je ještě dobrá varianta, i když samozřejmě třeba vyhřívaný sklo nemusí ocenit každej... já osobně v poslední době oceňuju asi nejvíc ten vyřívanej volant.
je fajn, mam ho, z praxe je to uzitocna fičura.. sedacky + volant a pohoda, netreba viac energie na ohrev interieru
k tomu klíma paketu, ten je v pohode za tie peniaze, myslim ze pred FL to neslo v zakladnej vybave a musel si priplatit za vyssiu vybavu a do nej si este objednat paket, alebo sedacky
Taky bych řekl, že ten základ je atraktivnější než silnější verze, v projevu do nějakých otáček moc rozdíl nebude a cenový rozdíl je výrazný natolik, aby bylo lepší ho utratit za nějaký ten paket, barvu a kola. Celkově mi to přijde cenově ok.
Celkom rozumný facelift aj zmeny vo výbavách. Ale teda keby som si mal podľa nárokov vybrať, tak minimálne verzia za 30-tisíc eur a to mi na relatívne skromnú Octaviu príde dosť.
V tom Selection trošku chybí vyhřívané sedačky a kamera, samostatně už je nekoupíš.
Kamera je s předníma senzorama, top led zadníma světlama a volbou jízdního režimu za 20 (a nebo ještě s matrixama za 49), vyhřívané sedačky jsou s volantem a sklem a zatmavenejma bočníma za 18,5. Takže necelejch 670 za takovej můj "etalon" výbavy v daný třídě.
Buď rád, že nabídka nekončí litrovým tříválcem, jako u dnes už nekoupitelného Focusu! A za vypínání dvojice válců Ing. Hrdlička určitě nemůže, to si musíš vyříkat s ekoteroristickými fanatiky v Bruselu! :-O
Možná a kdoví jestli. Každopádně to je velmi specifická a drahá verze s minimálními prodeji. Focusu zoufale chybí dřívější čtyřválcový 1.5 Ecoboost s manuálem, ten by byl odpovídající! :-O:-O:-O:no:
Ne nepotřebují, protože ti vnucují tříválce a většinou ještě s podstatně menším objemem, nebo ti dokonce cpou hybrid :-O:-O:-O:no: . Tak to raději tisíckrát raději tu čtyřválcovou 1.5 TSI s vypínám dvojice válců při malém zatížení! :-):yes:
Osobně dlouhodobou zkusenost nemam, z krátkých predvadecek hodnotit nechci. Ale za mne je to drahej a potenciálně vysoce poruchovej nesmysl pro snížení papírových emisi bez reálného vlivu, něco jako start/stop. Papír snese všechno, v reálu to rozdíl nebude. A jako bonus, zákazník zaplatí víc na servisu.
jasně, protože ono to má stejný emise na 8 válců jako na 4 :-)
Ty seš bedna utopisto :-)
Já na tom mam odjeto 61 tis km (5,7 V8 HEMI v 300C + Charger) se systémem MDS, tedy vypínání poloviny válců.
dlouhý tratě to umí jezdit za 12, modernější verz s 8st. ZF za 10,6 :-) Ale nefunguje to :-)
Nerad bych se mýlil, ale ty nemáš dlouhodobou zkušenost s ničím. Nebo si snad někdy vlastnil auto, se kterým by si najel třeba 150-200 tis km? Když máš auto 3 roky a prodáš ho v záruce s nájezdem do 100 tis, tak nezjistíš o spolehlivosti toho konkrétního auta nebo motorizace totiž vůbec nic. Jinak máš pravdu. Je to potenciálně poruchovej nesmysl, který reálně nepřinese žádnou úsporu stejně jako start/stop. Koupit takové auto, tak bych hned hleděl to vyřadit z provozu. Myslím, že to nebude takový problém.
Ten motor už se nějakou dobu vyrábí a zatím jsem nezaznamenal, že by s tím byly nějaké problémy... osobně bych se toho nebál.
Otázka je, jestli si SW deaktivací jakkoli pomůžeš... ty komponenty na vypínání ventilů v tom motoru budou pořád a teoreticky se můžou "rozbít" i při jízdě na 4 válce...
Zkušenost mám ca. 60 tkm na dvou autech, teď jezdím třetí. Spolehlivost po 10 letech logicky hodnotit nemohu, tak jen uživatelsky. Nijak zvlášť mne to neštve, ale 2 válce prostě poznám vždy, někdy i schválně přidám abych jel na všechny 4. A byť to palivo bezesporu šetří, raději bych vzal verzi bez ACT. (pokud by byla na výběr)
Nejen tuhle cestu si byli nuceni vybrat. Krom vypínání válců se kvůli EU dělají další nesmysly. V podobě například variabilního olejového čerpadla (způsobuje zadírání motorů) odpojitelného alternátoru (kvůli tomu se baterka nedobíjí) eletrické vodní pumpy, nesmyslně tenkých pístních kroužků snižujících tření (pak motory žerou olej), používání 3 válcových maloobjemových motorů, tvrdých pneumatik s nízkým valivým odporem (které ovšem nedrží na cestě) a tak dále. Vypínání válců je jen jeden z prvků, které EU nutí konstruktéry do aut aplikovat. Jmenovatel je ale pořád stejný a to nařízení z Bruselu a jejich nesmyslný tlak na snižování emisí CO2 u osobních aut.
Vypínání válců už měl Cadillac v 70. letech, v 90 to oprášil mercedes a pak to převzali i další.
Daleko větší průšvih je to o čem píšeš + tenké stěny mezi válcy, okradené materiály, vyhnaný vysoký výkon z malých objemů turbem(by) a díky tomu mizerná životnost , nemyslné intervaly výmny olejů a oleje řídké jak voda atd atd
El. řízení a další speciality
O1 1.9TDI 66kW v roce 2003 se u nás ve firmě kupovala za 548.000,-
A Felicia kombi 1.3 50kW jako roční ježděnka s 18.000km v roce 1998 stála rovný čtvrtmilion.
A O1 tdi 66kW elegance s výbavou stála v tom 98. těsně pod 500 tis.
Příjmy jsou ve srovnání s 98. dnes min. trojnásobné, cena podobné O4 kolem milionu, takže je oktávka dnes vlastně levnější.
Ve standardu přitom dostanete například 15wattové bezdrátové rychlonabíjení chytrých telefonů s chlazením (většina telefonů nemá bezdrátové nabíjení), rozpoznávání dopravních značek (hezký, akorát na buzeraci překročení rychlosti), rozpoznání pozornosti řidiče (kravina) a větší displej infotainmentu s úhlopříčkou 10“ (samozřejmost, navíc rozdíl mezi výrobní ceně menšího a většího displeje je asi 5 kč) či dvouzónovou klimatizaci Climatronic (jediná smysluplná věc).
Má to v základu alespoň zpětnou kameru a vyhřívání sedaček?
Když nebudeš moc šlapat na plyn, budeš mít fakticky 0,75l... nebo bys mohl zkusit u čiptuňingových firem poptat úpravu, která by to na ty dva válce omezila trvale.