Explorer v Evropě radikálně změnil podobu. Z velkého plug-in hybridního SUV se proměnil v čistě elektrický model, který stojí na základech techniky koncernu Volkswagen.
Ovšem ano, není o čem diskutovat, to je skutečně podpásový úder pro Enyaqa. Vidím tento model jako velmi cenově konkurenceschopného, dostatečně sympatického a s DNA Fordu Exploreru. Žádné rezervní kanystry s palivem, žádný Plug-in hybrid, čisté BEV. Evoluce Exploreru je na správné cestě 👍🏻
P.S. Jediné, čeho se obavám je, aby nový Explorer nebyl kanibalem ve vlastní stáji, tím mám na mysli Mustang Mach-E.
Najdi si to sam, nejsem tvoje chodici databaze.
Co si pamatuju tak v US prodali cca 40 tisic kusu za rok zatimco Tesla 200 tisic kusu Y za ctvrtleti. Tj nekde 20 tesel na jeden Mach E.
Co vidim v Evrope tak to bude jeste horsi, protoze Mach-E jsem videl vseho vsudy tak 10x, a to ziju v Londyne a cestuju po evrope.
Takze opakuju - nelze kanibalizovat produkt, ktery se neprodava.
Jedno som nasiel pred teskom cardigan, wales, kecal som s majitelom asi 10 min ked nabijal, v rodine mali vsetky gen fokusu a mondea, presli na e mach a citujem majitela, je to p.... of sh.t, a ford uz nikdy viac 😀 a nepredajne
Vím, že je to jen marketing, ale baví mě, jak to auto prezentují v poušti. Kdybych s tím měl jet po Sahaře a po těch udávaných 600km by mně došla šťáva, tak kde to tam nabiju? Jinak v klasickém benzinu/naftě si vezu rezervní kanystry s palivem a po krátké přestávce jedu dále ;-)
Sa uz nemozu dockat kedy vymenia svoje kusky za tuto ev zrudicku ... tento rok ford v eu zase padne... a ako jedna z mala znaciek aj realne pada... pretoze celkovo eu trh stupa... mnohi teda nadalej zvysuju predaje... len ford pada uz par rokov po sebe ... a po odchode fiesty to tento rok vyzera na este razantnejsi prepad ako pred rokom... tak vela stastia v eu ford ... takymto tempom o rok uz budes superit so seatom a daciou ... casy ked si v eu nahanal vw su definitivne fuc...
V priebehu dvoch rokov prist o ecosport fiestu aj mondeo... co je cca 250 000 aut rocne ... sila.. este nech seknu aj s focusom a mozu predavat pocty na urovni volva ... lebo tam to smeruje zatial...
Nie vsetko su predaje. Ja som sa nedockal, a to som este nedavno pozeral, ci z Exploreru nieco bude. Vyzera to na prvy pohlad zaujimavo, len je to dost skarede. Trosku malo informaci na clanok. Jedina moznost, ako sa odlisit od vw je vlastny softver, co asi nebude mat, kedze je to identicke s vw. Este aj audio, kto by si myslel, ze Ford si dal vyvinut novy audio system od Bang & Olufsen, tak to bude najskor tak, ze audio je jedno pre vsetky auta a vw pouziva znacku Harman/kardon a Ford Bang & Olufsen. Aj baterka mala byt ina a vyzera to na tu faceliftovanu 79 kwh verziu od neznameho vyrobcu. To by mohlo davat urcitu vyhodu oproti vw, ktory nechava 77 kwh verzie aj v novych modeloch.
Tak máme tu uvedení na trh a zároveň přišel modernizovaný Enyaq a ten má jak takž solidní nabíjení 175 kW. Základní Exlorer má rychlost nabíjení 135 kW a to mně teda přijde málo, protože rozhodně nepůjde o nijak zvlášť úsporné auto. Kdoví, zda má vyhřívání...
Jinak za tepelko se musí připlatit.
U BEV řešíme i rychlosti dobíjení. Bohužel nezávisí na autě. Ale na stojanu. A rozvodné závody umí i 175kw stojan postavit na úroveň 22kw. Jedním klikem. Dokonce i nabijeni vypnout úplně. Viz. Holandsko.
Bohužel rychlost DC dobíjení na autě závisí. Přesněji řečeno závisí na baterii a jejím Battery Management Systému. Z tohoto pohledu na tom bude nejlépe Explorer AWD, který má mít novou 79kWh baterii s lepším BMS. Proto bude dobíjet až 185kW. V nějakém videu jsem slyšel, že by mělo být možné pouštět předehřev baterie i ručně. Ovšem jak to bude doopravdy, to si nejspíš budeme muset počkat až na první produkční vozy a nezávislé recenze na konci prázdnin.
Dlouho dobu je známo, že modré světlo je pro zrak velmi zatěžující. Proto třeba BMW a další značky dlouhou dobu používaly červené podsvícení přístrojů, které zrak zatěžuje nejméně. V poslední době se nám tu však rozmohl nešvar, že se obtěžující a zdraví škodlivá zářivě modrá barva, která kdysi byla výsadou levných Hyundaiů, vrací i do aut jako BMW.
Ford se však rozhodl jít o level výše a přímo proti řidiči nastavil lištu zářící modré světlo. Jen jak jsem se podával na obrázek číslo 4 v galerii, cítil jsem, jak mi to vypaluje oči. K tomu další modře svítící lišta vypalující sítnici v situaci, kdy se řidič dívá na zpětné zrcátko. Pro něco takového nemám omluvu. Navrhuji pro designéry interiéru trest. Nejvyšší trest. Trest horší než doživotí v žaláři. Opravdu velmi nehumánní trest ... Navrhuji, aby za trest tímto autem museli sami jezdit a to bez možnosti tu svítící lištu vypnout nebo u ní změnit barvu.
Co je to za blbost? Ved farba podsvietenia tam pojde menit. Alebo si 30 farieb clovek dokupi cez vw eshop :-D Inak to modre svetlo narusuje spanok, co pri jazde asi nie je neziaduce, teoreticky to moze narusit mikrospanok :-D Odkedy je cervene svetlo malo zatazujuce? Staci debila hmlovkara pred sebou a clovek vidi cervene svetlo este 3 minuty po zavreti oci :-) O com to malo byt? :-D
Ano, ty co jmenujete v americe skutečně propadly. Nicméně Ford později uznal, že jejich přípravu uspěchal a jenom se svezl na vlně elektromobilního zájmu. Tady v Evropě takovou chybu opakovat nechtějí. Proto na to jdou jinak a platformu převzali od VW. Mimochodem platformu technicky výbornou. To že si ji Volkswagen zprznil pseudofuturistickým designem IDček a levnými materiály interiérů, je jeho problém. Ford naopak design exteriéru a uspořádání interiéru udělal velmi dobře a nic vysloveně nezkazil. Pokud ten jejich vlastní infotaiment bude umožňovat trvalé vypnutí všech otravných asistenčních systémů, bude to vynikající kombinace, ale to teprve uvidíme.