Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMísto fiatů se v Polsku budou vyrábět elektromobily Leapmotor. Znáte tuto čínskou značku?
95 komentářů
Stejsn
obě, Peugeot i Fiat. Nakonec se v jejich továrně budou montovat čínský střepy. Velmi smutné.
Stellantis sa zbláznil, keď sem ťahá túto čínsku škodnú!!!
... tak oni v té firmě mají 30% podíl nebo kolik.... takže sem tahají vlastně svoje koncernové auta.... ale proč to po úpravách neprodávají pod nějakou ze svých značek, to netuším....
Pepa_007
Konečně krásné rodinné auto BEV za rozumnou cenu s parádním dojezdem. 😉 👍🏻
Avantime
Kto sledoval za posledný rok správy, tak je to úplne logický krok Stellantisu. Najprv Tavares fňukal, že ich zvalcuje Čína, potom potvrdil spoluprácu s Leapmotor a nakoniec prišli správy o konci výroby Fiatu a Lancie v Tychách.
Že sa to stalo, za to si môže EÚ sama, to už ani nemá zmysel riešiť. Kým sa tam budú v Bruseli potľapkávať po chrbte ako zatočili s dovozom čínskych áut, už budú mať tie autá nálepku Made in Poland.
Mňa skôr znepokojuje iná vec. Že sa im to oplatí, teraz. Tento čínsky elektromobil bude stáť 20-tisíc a asi ho tu nebudú skladať rok alebo dva, teda kedy sa už európski výrobcovia zastrájali, že bez problémov ponúknu cenovo dostupný elektromobil. Z tohto kroku Stellantisu mi vyplýva, že nič také sa v dohľadnej dobe konať nebude. Aj tá trnavská e-C3 alebo chystaná srbská Panda bude za 23-tisíc len v niektorých krajinách a len na určitý čas.
Že sa to stalo, za to si môže EÚ sama, to už ani nemá zmysel riešiť. Kým sa tam budú v Bruseli potľapkávať po chrbte ako zatočili s dovozom čínskych áut, už budú mať tie autá nálepku Made in Poland.
Mňa skôr znepokojuje iná vec. Že sa im to oplatí, teraz. Tento čínsky elektromobil bude stáť 20-tisíc a asi ho tu nebudú skladať rok alebo dva, teda kedy sa už európski výrobcovia zastrájali, že bez problémov ponúknu cenovo dostupný elektromobil. Z tohto kroku Stellantisu mi vyplýva, že nič také sa v dohľadnej dobe konať nebude. Aj tá trnavská e-C3 alebo chystaná srbská Panda bude za 23-tisíc len v niektorých krajinách a len na určitý čas.
Ja som skôr zvedavý na reakcie konkurencie, ktorá ešte zostala; jediným nečínskym súperom asi naozaj bude len Spring. Renault bude zrejme loviť v iných vodách (R5), Volkswagen ešte nemá nič, japonskí výrobcovia sa k nám s malými elektromobilmi nehrnú a zbytok relevantných značiek patrí pod Stellantis. Tú globalizáciu nám bol čert dlžný...
Ehm, ale on ten Spring je v podstate tiež mierne prerobený číňan či sa mýlim? On Tavares kúpil skoro štvrtinový podiel v Leapmotor a keďže montáž lokalizovali v poľsku očakávam podstatne nižšiu cenu ako spomínaných 20 tisíc € ak chcú aj predávať.
Renault chystá Twingo a VW id.1 (ale to je zatím ve hvězdách).
Jen nevím, kdo si to za půl milonu bude chtít koupit 😉 Asi tak jako o ten Spring je rvačka …
Arese
....aneb důkaz ***ské vraždy vlastního autoprůmyslu levičáckými zločinci ve vedení EU. 😲 😲 😲 😲 😲 :no:
Jj, tak dlouho budou blbnout, až to tady bude jako po pětačtyřicátým. Ti šťastnější si budou moct dovolit něco jako Messerschmitta, Isettu nebo Peel P50, zbytek max. kolo.
Nikdy jsem si nemyslel, že to někdy řeknu, ale jsem rád, že už jsem tak starej...
Analogie marnosti dožívajících, celý život aktivních a úspěšných lidí, když přišel fešák s kvérem a páskou na rukávu a řekl: "Hele, tu fabriku si bereme a tu vilku taky". Naivně jsem si tehdy říkal, proč to vzdávají, ať žijí, bojují, ať se snaží...ono to nemůže vydržet věčně, to se musí zhroutit, ... a skutečně se to stalo.
Poněkud pozdě - pro ně určitě - a poněkud jinak.
Nikdy jsem si nemyslel, že to někdy řeknu, ale jsem rád, že už jsem tak starej...
Analogie marnosti dožívajících, celý život aktivních a úspěšných lidí, když přišel fešák s kvérem a páskou na rukávu a řekl: "Hele, tu fabriku si bereme a tu vilku taky". Naivně jsem si tehdy říkal, proč to vzdávají, ať žijí, bojují, ať se snaží...ono to nemůže vydržet věčně, to se musí zhroutit, ... a skutečně se to stalo.
Poněkud pozdě - pro ně určitě - a poněkud jinak.
Mam pocit, ze stale nechapes o co jde.
Tohle je začátek. Cina prijde s levnyma EV postupne do vsech kategorii.
To sebere prodeje spalovakum a tim i tradičním evropským značkám.
EU se celou dobu snazi povzbudit automotiv aby dohnal ztrátu v elektro, protoze tohle je teprve začátek.
Tohle je začátek. Cina prijde s levnyma EV postupne do vsech kategorii.
To sebere prodeje spalovakum a tim i tradičním evropským značkám.
EU se celou dobu snazi povzbudit automotiv aby dohnal ztrátu v elektro, protoze tohle je teprve začátek.
Anonym
Ćína to tady za chvíli ovládne celé , pokdu se lidi neprobudí a epřestanou ve volbách volit zelené bolševiky
DonVito
EU se snazi podporovat mistni prumysl v prechodu na EV.
Jak by na tom byl za par let EU autoprumysl bez teto podpory?
Muj nazor je, ze mnohem hur. 😲
Tento nazor je podlozen treba informacemi z clanku nize.
https😐/cleantechnica.com/…ce-cut-strategy/
BYD Targets Toyota & Volkswagen With New Price Cut Strategy
PS Chapu, ze nekdo muze mit jiny nazor. Jen nejak nechapu zduvodneni konzervativcu. Jak se chceme branit levnym cinskym EV? Sestivalcovymi spalovaky s devitistupnovymi prevodovkami?
Jak by na tom byl za par let EU autoprumysl bez teto podpory?
Muj nazor je, ze mnohem hur. 😲
Tento nazor je podlozen treba informacemi z clanku nize.
https😐/cleantechnica.com/…ce-cut-strategy/
BYD Targets Toyota & Volkswagen With New Price Cut Strategy
PS Chapu, ze nekdo muze mit jiny nazor. Jen nejak nechapu zduvodneni konzervativcu. Jak se chceme branit levnym cinskym EV? Sestivalcovymi spalovaky s devitistupnovymi prevodovkami?
Němci sou v *iti, ted mi přišly díly, Lemforder, part of ZF group.
A je na tom Made IN USA 😄 😄 😄 😄 😄 Němcům už se vyplatí vyrábět v USA a vozit to sem, tak to je gooool
Asi ty levný energie z OZE a levnej norskej plyn, co stojí o 25-44% víc jak v USA 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A je na tom Made IN USA 😄 😄 😄 😄 😄 Němcům už se vyplatí vyrábět v USA a vozit to sem, tak to je gooool
Asi ty levný energie z OZE a levnej norskej plyn, co stojí o 25-44% víc jak v USA 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Když se Němcům vyplatí přesunout vedení firmy do Švýcarska, viz Stihl😒br />
https😐/www.e15.cz/…vycarska-1413865
Tak je asi něco špatně 😒]
https😐/www.e15.cz/…vycarska-1413865
Tak je asi něco špatně 😒]
PS: ty V6 a V8 spalováky číně právě jaksi nejdou 😄 😄 😄 Ještě sem neviděl nikde takovou čínu prodávat, všude maj svoje 1,5ky když prodávaj spalováky 😄
Jsi opravdu tak hloupý, že nechápeš, že normální spalovací auta byla tou poslední komoditou, kterou EU uměla vyrábět na celosvětově špičkové úrovni? A že svojí ***skou ekoteroristickou politikou svůj automotive likviduje a nahrává Číňanům? 😲 😲 😲 :no:
A k cemu je umět vyrabet neco co nema budoucnost?
Proč by to nemělo budocunost? Lidi to stálě chtějí a kupují, stačí se podívat na prodeje aut jako 911, Panamera, MB G, S, E, Alpine, Lambo Urus, Rollsy, Bentley, ameriky, BMW 5, 6, 7, Range Rovery, Lexusy atd
Ja pisu o budoucnosti a ty pises o teď.
Jiste zůstane par top výrobců spalovaku, ale to je jen tresnicka.
Jiste zůstane par top výrobců spalovaku, ale to je jen tresnicka.
No, a toje presny opak toho, co by davalo smysl.
10% na baterky, zbytek spalovaci. At uz budou spalovat cokoliv.
S prioritou malych, uspornych aut s dlouhou zivotnosti.
10% na baterky, zbytek spalovaci. At uz budou spalovat cokoliv.
S prioritou malych, uspornych aut s dlouhou zivotnosti.
Priorita malych uspornych aut zni krasne.
Ale proc nefunguje u spalovaku?
A jak ma tedy fungovat u EV?
Ale proc nefunguje u spalovaku?
A jak ma tedy fungovat u EV?
Nefunguje jen kvůli ***ským neomarxistickým poilitikům v EU! Dřív fungovala perfektně, dokud nechali fungovat volný trh! 😲
Nad deset procent uz je to dnes a to je obsazen jen úzký segment trhu.
Spalovat cokoli je co?
Spalovat cokoli je co?
A) EU obecně dává průmyslu (nejen automobilovému) klacky pod nohy. Nesmyslná byrokracie, zákazy, přerozdělovací mechanismy. Největším klackem je Green Kampf ... Kde vidíš nějakou podporu?
B) Pokud chce EU pomoci bránit evropský autoprůmysl proti levným čínským (a jiným) dovozům, jsou nejlepším řešením netarifní překážky. Takovou netarifní překážou byly kdysi emisní či bezpečnostní normy, které byly v EU mnohem přísnější než v Číně či Indii. Nyní jsou plus minus stejné, přičemž třeba čínské emisní normy jsou nyní přísnější než evropské, takže netarifní překážky zmizely, či se spíše překlopily v nás neprospěch. Co se týče BEV, tak netarifní překážkou může být třeba to, co zavedli ve Francii nebo USA, že dotace pro BEV jsou vázány na určité ekologické parametry výroby BEV. Základní řetězec výroby velké části materiálů pro Li-Ion a některé součástky elektromotorů ale i tak zůstane v rukou Číny. BEV vždy budou vodou na mlýn čínskému průmyslu. My se tady radujeme, že naše ekonomika dle predikcí vzroste o 0,5 % a pak vyjde článek, že Čína je v ekonomické krizi, protože růst její ekonomiky klesl na 5 %.
B) Pokud chce EU pomoci bránit evropský autoprůmysl proti levným čínským (a jiným) dovozům, jsou nejlepším řešením netarifní překážky. Takovou netarifní překážou byly kdysi emisní či bezpečnostní normy, které byly v EU mnohem přísnější než v Číně či Indii. Nyní jsou plus minus stejné, přičemž třeba čínské emisní normy jsou nyní přísnější než evropské, takže netarifní překážky zmizely, či se spíše překlopily v nás neprospěch. Co se týče BEV, tak netarifní překážkou může být třeba to, co zavedli ve Francii nebo USA, že dotace pro BEV jsou vázány na určité ekologické parametry výroby BEV. Základní řetězec výroby velké části materiálů pro Li-Ion a některé součástky elektromotorů ale i tak zůstane v rukou Číny. BEV vždy budou vodou na mlýn čínskému průmyslu. My se tady radujeme, že naše ekonomika dle predikcí vzroste o 0,5 % a pak vyjde článek, že Čína je v ekonomické krizi, protože růst její ekonomiky klesl na 5 %.
“ BEV vždy budou vodou na mlýn čínskému průmyslu.”
a jakou vidis cestu pro evropsky automotiv?
a jakou vidis cestu pro evropsky automotiv?
Být dobrý v tom, co čínské automobilky neumí. Ony umí chrlit do světa levné unifikované spotřební zboží s charakteristickými čínskými prvky. A aut je to BEV s tabletem přes celou přístrojovku, u kterého když se něco pokazí, je levnější to vyhodit a koupit nové.
Takže diverzifikace, customizace, kvalita, servisovatelnost, prostě umět nabídnout zákazníkům v různých koutech světa to, co potřebují.
Takže diverzifikace, customizace, kvalita, servisovatelnost, prostě umět nabídnout zákazníkům v různých koutech světa to, co potřebují.
Nojo, ale to muze delat par top znacek v male serii. Vsude jinde to válcuje cena.
Myslis si, ze nekdo bude priplacet za neco tak neuchopitelneho servisovatelnost?
Vzdyt to se nedeje u aut ani dnes.
A evropsky automotiv je založeny na velkoseriove produkci.
Myslis si, ze nekdo bude priplacet za neco tak neuchopitelneho servisovatelnost?
Vzdyt to se nedeje u aut ani dnes.
A evropsky automotiv je založeny na velkoseriove produkci.
Není to tak úplně pravda. Vem si třeba Fiat. Jeho nejlukrativnější trh je nyní Brazílie. Jedním z důvodů je to, že tam nabízí modely šité na míru Latinské Americe, které by jinde neuspěly, ale tam ano. A o Volkswagenu snad není potřeba mluvit, pochybuju, že se najde jediný člověk ve VW, který by dokázal vyjmenovat všechny modely, které automobilka po celém světě nabízí.
Tohle čínské automobilky neumějí. Oni mají jedno auto s jedním pohonem a to se pod 15 různými značkami snaží nabízet po světě. Neumí pro brazilský trh nabídnout specifický model s motorem na ethanol, což je pro úspěch v Brazílii nezbytnost.
Servisovatelnost je důležitá i v Evropě. A není za příplatek, bere se to tady jako samozřejmost, bez které nelze uspět.
Tohle čínské automobilky neumějí. Oni mají jedno auto s jedním pohonem a to se pod 15 různými značkami snaží nabízet po světě. Neumí pro brazilský trh nabídnout specifický model s motorem na ethanol, což je pro úspěch v Brazílii nezbytnost.
Servisovatelnost je důležitá i v Evropě. A není za příplatek, bere se to tady jako samozřejmost, bez které nelze uspět.
Tak to je hodne naivni podcenovani Cinanu.
Sorry. 😁
Podivej se na Nio a jeho kvality pro evropsky trh.
Nejak nevim, proc by se Cinan cokoli z tebou zmineneho nemohl naucit.
A to odhledneme o faktu, ze nejprodavanejsi auto sveta byla 2023 zcela unifikovana TMY!
Sorry. 😁
Podivej se na Nio a jeho kvality pro evropsky trh.
Nejak nevim, proc by se Cinan cokoli z tebou zmineneho nemohl naucit.
A to odhledneme o faktu, ze nejprodavanejsi auto sveta byla 2023 zcela unifikovana TMY!
To spíše Čínané jsou naivní, když si myslí, že vstup na evropský trh můžou začít v prémiovém segmentu, Japoncům a Korejcům se to nepodařilo ani po delší době .... Data za únor v Německu. Nio 27 aut, BMW 2478 aut BEV.
Tesla si holt hraje svou vlastní ligu a vymyká se všem zvyklostem. Něco jako Apple. Nikomu se nepodařilo úspěch Applu zopakovat. A myslím si, že zopakovat úspěch Tesly bude taky obtížné.
Tesla si holt hraje svou vlastní ligu a vymyká se všem zvyklostem. Něco jako Apple. Nikomu se nepodařilo úspěch Applu zopakovat. A myslím si, že zopakovat úspěch Tesly bude taky obtížné.
Fakt ne? Jestli vono nakonec Huawei, Honor, XIamoi a další čínské značky dohromady neprodaj 6x tolik co Apple, vid 😄
Nechapu tvuj argument.
Prvni aspekt je cena. Podle toho se orientuje zakaznik a od toho se odvíjí prodeje. EV v momente kdy bude cenou pod spalovakem, a to se stane stane, a zaroven nabídne levnejsi provoz, coz je uz dnes realita, zacne válcovat prodeje.
Evropsky automotiv rozhodne nezachrání Brazílie. A priklad s VW a Čínou. Sorry, VW nabizi jednu techniku napříč x znackama uz dlouhá leta.
Co si představujete pod servisovatelnost?
Prvni aspekt je cena. Podle toho se orientuje zakaznik a od toho se odvíjí prodeje. EV v momente kdy bude cenou pod spalovakem, a to se stane stane, a zaroven nabídne levnejsi provoz, coz je uz dnes realita, zacne válcovat prodeje.
Evropsky automotiv rozhodne nezachrání Brazílie. A priklad s VW a Čínou. Sorry, VW nabizi jednu techniku napříč x znackama uz dlouhá leta.
Co si představujete pod servisovatelnost?
Já si myslím, že nestane, tedy ne přirozenou cestou. Ale cena je samozřejmě extrémně důležitý parametr.
Trhy jako Brazílie jsou pro automobilky lukrativní, protože je tam malá konkurence. Opravdu má VW jednu techniku? Nevidím v nabídce VW v EU například motor 1.0 TSI 96 kW na ethanol nebo malý pick-up s atmosfericky plněným čtyřválcovým motorem. Prostě specifická technika pro brazislký trh. V Jižní Africe zase vyrábějí staré Polo. Atd.
Trhy jako Brazílie jsou pro automobilky lukrativní, protože je tam malá konkurence. Opravdu má VW jednu techniku? Nevidím v nabídce VW v EU například motor 1.0 TSI 96 kW na ethanol nebo malý pick-up s atmosfericky plněným čtyřválcovým motorem. Prostě specifická technika pro brazislký trh. V Jižní Africe zase vyrábějí staré Polo. Atd.
Takze budoucnost evropského automotiv je prodavat spalovak v Brazílii a stare Polo v JAR?
Tomu rikam z nouze ctnost.
Prej stare Polo.
😄
Prej stare Polo.
😄
Hendly: Diverzifikace, customizace, kvalita, servisovatelnost. To jsem psal na začátku. Brazílie je jen ukázkový příklad.
Největší riziko podstupují ti, co budou mít úzkou nabídku v jedné geografické lokaci a to takovou nabídku, která se neliší od levnější čínské konkurence. Nejmenší ti, kteří umí prodávat po celém světě. Nekoupil bych akcie automobilky, která celou svou budoucnost sází na prodej BEV v EU.
Největší riziko podstupují ti, co budou mít úzkou nabídku v jedné geografické lokaci a to takovou nabídku, která se neliší od levnější čínské konkurence. Nejmenší ti, kteří umí prodávat po celém světě. Nekoupil bych akcie automobilky, která celou svou budoucnost sází na prodej BEV v EU.
Tak servisovatelnost a kvalita je dost široký pojem.
Co si pod tim představujes? Ja totiz jako zakaznik vnímám určitou “dokonalost” zpracování a ta uz u Čínských aut neni nijak zasadne horsi. Servisovatelnost je z meho pohledu neco co me ve finale jako kupce noveho auta nezajima. Moje priorita je servis nenavštěvovat a tam EV vede nas spalovaky.
Ja furt proste nevidím ten recept jak evropske velkoobjemových automobilky maji konkurovat Čínským levným EV.
Spalovak bude drazsi, drazsi na provozní servis a ty rikas, ze zakaznik bude priplacet za to, ze ma blizko do servisu?
Co si pod tim představujes? Ja totiz jako zakaznik vnímám určitou “dokonalost” zpracování a ta uz u Čínských aut neni nijak zasadne horsi. Servisovatelnost je z meho pohledu neco co me ve finale jako kupce noveho auta nezajima. Moje priorita je servis nenavštěvovat a tam EV vede nas spalovaky.
Ja furt proste nevidím ten recept jak evropske velkoobjemových automobilky maji konkurovat Čínským levným EV.
Spalovak bude drazsi, drazsi na provozní servis a ty rikas, ze zakaznik bude priplacet za to, ze ma blizko do servisu?
Počkej si u 10-15 let staré plečky až oejdou disleje, baterka, sběrnice atd
To bude servisvotelnost, jo pniniko, dneska to máte za 620 i s baterií, protože 350 baterka, 110 3 displeje, oprava sběrnice, 100 000 za práci a je to doma 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
To bude servisvotelnost, jo pniniko, dneska to máte za 620 i s baterií, protože 350 baterka, 110 3 displeje, oprava sběrnice, 100 000 za práci a je to doma 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Displey ma i spalovak.
Cena baterii bude dal klesat.
Vcera jsem zachytil info jak do starych Leafu davaji nove baterie s kapacitou 63kWh misto 24kWh. Za cenu generálky spalovaciho motoru mas vlastne nove EV s násobné lepšími vlastnostma nez byl novy.
Cena baterii bude dal klesat.
Vcera jsem zachytil info jak do starych Leafu davaji nove baterie s kapacitou 63kWh misto 24kWh. Za cenu generálky spalovaciho motoru mas vlastne nove EV s násobné lepšími vlastnostma nez byl novy.
až do roku 2014 u jistých značek neměl, byly tam normálně budíky s maxidotem uprostřed, a celý ten instrument cluster stojí použitý na ebay včetně dopravy 2,5 litru 😄 😄 😄
Hendly😒br />
Tebe možná ta kvalita a servisovatelnost nezajímá, ale věř, že mnohé ano. Ono to totiž znamená nejen nižší náklady při opravách (nemusí jít o závadu, ale častěji jde o nehodu) a vyšší zůstatkovou cenu při prodeji. Třeba pro leasingovky a další velké fleetové zákazníky to je naprosto zásadní. Když jsem kupoval své auto, také jsem to bral v potaz.
Neříkám. To, že spalovák bude dražší na TCO, říkáš ty. Já říkám opak.
BTW Kolik stojí ta baterka do Leafu včetně DPH? S generálkou jakého spalovacího motoru to srovnáváš? Kupříkladu kompletní továrně generálkovaný pětilitrový osmiválec na Ford Mustang stojí 6600 USD (plus práce servisu), neoriginální generálka tříválce HTP vychází tak na 50 tisíc Kč komplet.
Neříkám. To, že spalovák bude dražší na TCO, říkáš ty. Já říkám opak.
BTW Kolik stojí ta baterka do Leafu včetně DPH? S generálkou jakého spalovacího motoru to srovnáváš? Kupříkladu kompletní továrně generálkovaný pětilitrový osmiválec na Ford Mustang stojí 6600 USD (plus práce servisu), neoriginální generálka tříválce HTP vychází tak na 50 tisíc Kč komplet.
Tak ale do te kalkulace musis započítat budoucí nizsi cenu a provozní naklady EV.
Vetsi havárie jsou uz dnes totalni skoda.
Ta hlavni informace na prikladu Leafu je to, ze to ukazuje ty moznosti. Koupis ojetinu a případná nova baterie bude vetsi, lepsi a levnejsi. To je budoucnost EV ojetin.
Cenu dohledam.
Ale znova ten zaklad. Ty tvrdis, ze evropsky velkoobjemových automotiv bude stat na spalovacich u kterych budou zákazníci akceptovat vyssi cenu a vyssi provozní naklady.
Opravdu to vidis realne?
Vetsi havárie jsou uz dnes totalni skoda.
Ta hlavni informace na prikladu Leafu je to, ze to ukazuje ty moznosti. Koupis ojetinu a případná nova baterie bude vetsi, lepsi a levnejsi. To je budoucnost EV ojetin.
Cenu dohledam.
Ale znova ten zaklad. Ty tvrdis, ze evropsky velkoobjemových automotiv bude stat na spalovacich u kterych budou zákazníci akceptovat vyssi cenu a vyssi provozní naklady.
Opravdu to vidis realne?
Jojo,
to můžu u spalováku taky, koupím levnou ojetinu s třílitrem a dám do ní 4 litr, čísla motoru nikde nejsou uváděná nebo jsou na místech kde se nedaj přečíst a když to má stejnej počet válců na stk poznaj akorát kulajz vid
A taky si do tý ojetiny můžu koupi fungl novej motor a převodovku, kdybych chtěl 😄
A můžu jezdit dalších 35 let 😄
to můžu u spalováku taky, koupím levnou ojetinu s třílitrem a dám do ní 4 litr, čísla motoru nikde nejsou uváděná nebo jsou na místech kde se nedaj přečíst a když to má stejnej počet válců na stk poznaj akorát kulajz vid
A taky si do tý ojetiny můžu koupi fungl novej motor a převodovku, kdybych chtěl 😄
A můžu jezdit dalších 35 let 😄
Hendly😒br />
Netvrdím. Jelikož já vůbec nepočítám s tím, že by TCO spalovacích aut bylo vyšší než BEV. To je tvá myšlenka.
Ne, úplně by stačilo prodávat nové, třeba hybridní Polo za 500 tis. bez zelených přirážek v ČR.
EV budou cenou pod spalovákem proto, že sami sobě zdražujeme spalováky. To je opravdu obrovská výhra. Cena obyčejného kompaktního kombi půjde z 400-500 tis. v roce 2017 na mega v základu. Super. To bude opravdu velkosériová budoucnost.
Nesmysl. Auta jdou pri započtení inflace atd skoro nejlevnejsi v historii.
Lžeš 😄
Křičet “lžeš” umi kazdy. Co treba argumentovat?
Hendly😒br />
Argument. V roce 1924, tedy před 100 lety, stál Ford T Touring 295 USD. Když se to inflační kalkulačkou přepočte na dnešní ceny, je to 5231 USD. Nejlevnější auto v USA je nyní Mitsubishi Mirage za 16695 USD. Ano, Barichello má pravdu.
Psal jsem “inflace atd” sice jsem nesmyslel historii tak hlubokou historii, ale pochybuji, ze v te dobe si mohlo dovolit koupit a vlastnit automobil tolik lidi jako dnes.
Hendly:
Dělník ve Fordově továrně tehdy vydělával 5 USD za jeden pracovní den. Řekněme, že za 3 měsíce mohl mít auto, které vyráběl, pokud by neplatil daně, bydlení, jídlo atd. V tomto matematickém srovnání se tedy měl americký dělník před 100 lety lépe než ten český dnes.
Dělník ve Fordově továrně tehdy vydělával 5 USD za jeden pracovní den. Řekněme, že za 3 měsíce mohl mít auto, které vyráběl, pokud by neplatil daně, bydlení, jídlo atd. V tomto matematickém srovnání se tedy měl americký dělník před 100 lety lépe než ten český dnes.
Tak kdyz nepocitas dane tak to dnesni pracovník v automobilce ma za 3 měsíce na nove nejlevnejsi auto taky.
Rozdil je, ze to auto je neporovnatelne lepsi nez bylo Ford T.
Zvlastni jak daleko se dostaneš od obyčejné otazky co budou tedy napr za 5-10let nabízet evropske automobilky kdyz nebudou mit EV.
Rozdil je, ze to auto je neporovnatelne lepsi nez bylo Ford T.
Zvlastni jak daleko se dostaneš od obyčejné otazky co budou tedy napr za 5-10let nabízet evropske automobilky kdyz nebudou mit EV.
3 měsíce dnes ve Škodovce?
Pokud budeme počítat superhrubou mzdu se všemi odvody, tak by to vycházelo u Škodovky se základní Fabií za 370 tisíc Kč na přibližně 125 tisíc měsíčně superhrubé mzdy, což je cca 93 tisíc Kč hrubé mzdy. Tolik opravdu dělníci ve Škodovce berou?
Pokud budeme počítat superhrubou mzdu se všemi odvody, tak by to vycházelo u Škodovky se základní Fabií za 370 tisíc Kč na přibližně 125 tisíc měsíčně superhrubé mzdy, což je cca 93 tisíc Kč hrubé mzdy. Tolik opravdu dělníci ve Škodovce berou?
https😐/zpravy.aktualne.cz/…a4b0cc47ab5f122/
69500 + 100 000 roční bonus. Od 93 tis to není daleko. Plus zaměstanec bude mít předpokládám ně jakou slevu na auto.
Takže dnes si zaměstnanec automobilky v zemi chudší než je USA koupí za 3 měsíce neporavonatelně lepší auto.
Takže co tam máme dál? Co třeba cena aut v roce 2000. Koukáš se tu někdy na retro testy? Ty ceny jsou velice zajímavé a z dnešního pohledu šílené.
69500 + 100 000 roční bonus. Od 93 tis to není daleko. Plus zaměstanec bude mít předpokládám ně jakou slevu na auto.
Takže dnes si zaměstnanec automobilky v zemi chudší než je USA koupí za 3 měsíce neporavonatelně lepší auto.
Takže co tam máme dál? Co třeba cena aut v roce 2000. Koukáš se tu někdy na retro testy? Ty ceny jsou velice zajímavé a z dnešního pohledu šílené.
Nic dál dávat na stůl nemusím. Já jsem mluvil o mzdě dělníka u Forda. Nikoliv průměrné, ale minimální zaručené za osmihodinovou směnu bez přesčasů.
Ty si vytáhl průměrnou mzdu a odměnu tarifně placených zaměstnanců Škody Auto, což budou pravděpodobně všichni s výjimkou manažerů, a navíc je to včetně přesčasů.
BTW Jelikož v roce 1924 byl u Forda šestidenní pracovní týden, ve skutečnosti si dělník na své auto vydělal za 2,5 měsíce. Ale počítám s 3 měsíci, jako kdyby chodili do práce pět dní.
BTW2 Federální daň z příjmů, které dělník od Forda musel ze mzdy zaplatit, byla cca 3 %.
Ano, vím , slušně vybavená a motorizovaná Fabia stála v roce 2000 půl milionu.
Ty si vytáhl průměrnou mzdu a odměnu tarifně placených zaměstnanců Škody Auto, což budou pravděpodobně všichni s výjimkou manažerů, a navíc je to včetně přesčasů.
BTW Jelikož v roce 1924 byl u Forda šestidenní pracovní týden, ve skutečnosti si dělník na své auto vydělal za 2,5 měsíce. Ale počítám s 3 měsíci, jako kdyby chodili do práce pět dní.
BTW2 Federální daň z příjmů, které dělník od Forda musel ze mzdy zaplatit, byla cca 3 %.
Ano, vím , slušně vybavená a motorizovaná Fabia stála v roce 2000 půl milionu.
Zajimave porovnani.
Takze za 100 let se to posunulo tak, ze dělník v automobilce si za plus minus stejny cas vydělá na neporovnatelne lepsi výrobek i v ČR.
Jak to bylo se zdravotním pojištěním a urovni zdravotni pece? Se sociální oblasti v podobe výpovědní lhůty, podpoře v nezaměstnanosti, důchodu atd?
A tak muzeme jit casem dal treba do toho roku 2010 kde byla vlna z duvodu krachu az do dneska kdy opada podobná opačná vlna..
Takze za 100 let se to posunulo tak, ze dělník v automobilce si za plus minus stejny cas vydělá na neporovnatelne lepsi výrobek i v ČR.
Jak to bylo se zdravotním pojištěním a urovni zdravotni pece? Se sociální oblasti v podobe výpovědní lhůty, podpoře v nezaměstnanosti, důchodu atd?
A tak muzeme jit casem dal treba do toho roku 2010 kde byla vlna z duvodu krachu az do dneska kdy opada podobná opačná vlna..
To samý sou ojetiny, já sem v dubnu 2010 kupoval 300C přihlášený do provozu 12/2024 za 315 000 Kč.
Sežen mi dneska 300C z konce roku 2019 za 315 000 Kč. S V8.
Nikde je envidím, všude stojí 570-700 000 kč. Dobrá infalce vid 😊 Ale jaksi jí neodpovídaj platy 😄
Ale zlevnilo to vid 😄 A je to dsotupnější, haha
Sežen mi dneska 300C z konce roku 2019 za 315 000 Kč. S V8.
Nikde je envidím, všude stojí 570-700 000 kč. Dobrá infalce vid 😊 Ale jaksi jí neodpovídaj platy 😄
Ale zlevnilo to vid 😄 A je to dsotupnější, haha
cena elektrické energie už jenom proste a to každým rokem. Takže žádný levný provoz se konat nebude a až vypadnou příjmy z benzínu a nafty, budou Ev plečky ještě dodatečně zdaněny 😄 😄 😄
Je březen a vcera byla cena na burze opet velice nízko. Nákupy ele na rok 2027 jsou za cenu kolem 60€.
Strasis.
Strasis.
Kdo bude platit výstavbu těch OZE a vodíku? Posílení rozvodné sítě? Instalaci nabíječek?Držení uhelek v pohotovostním řežimu během zimy? To Zaplatí Evropě Bill Gates? Že by jí dal dar 7,5 BILIONU EURO třeba? 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Ne zaplatíme to my všichni v koncové ceně, jak prosté.
Ne zaplatíme to my všichni v koncové ceně, jak prosté.
Ty toho nechápeš dosť...
Nejde primárne o autá, súvislosti sú oveľa oveľa širšie. Mimo tvoj obzor.
Nejde primárne o autá, súvislosti sú oveľa oveľa širšie. Mimo tvoj obzor.
Ja Prvni 123
Ja snad nakonec koupim Skodovku...
Konečně jsi dostal rozum. :-!
Proc?
Duvodem nenizlepseni skodovek, ale zhorseni Stelentisu.
I kdyz v tomto pripade vic amoralnosti.
Existuje cinska slapka, cinskej zlodej nebo cinskej virus.
Abychjen nehanel, existuje i cinska vaza nebo cinske hedvabi...
Ale cinsky partner?!
Uplna blbost.
Duvodem nenizlepseni skodovek, ale zhorseni Stelentisu.
I kdyz v tomto pripade vic amoralnosti.
Existuje cinska slapka, cinskej zlodej nebo cinskej virus.
Abychjen nehanel, existuje i cinska vaza nebo cinske hedvabi...
Ale cinsky partner?!
Uplna blbost.
Zná to kazdý akciový investor. Emitent (automobilka) při prvotní nabídce nějak akcie ocení a nabídne institucím. Stejně jako automobilka dealerům. Jenže skutečně informace o ceně se dovíme až na trhu, stejně u akcií jako u aut.
A ten neříká, že elektromobily nechce, ale že je nechce za nesmyslné ceny, které neodpovídají užitné hodnotě. Číňan to chápe a Tesla také. Pro ostatní je to neřešitelné ekonomické dilema.
https😐/cleantechnica.com/…-revolution/amp/