Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Místo fiatů se v Polsku budou vyrábět elektromobily Leapmotor. Znáte tuto čínskou značku?

95 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Lidé se diví, že ojeté EV stojí málo (původne teda pobrekávali, že žádné nebudou, bo baterka nic nevydrzi). Říká se tomu trh.

Zná to kazdý akciový investor. Emitent (automobilka) při prvotní nabídce nějak akcie ocení a nabídne institucím. Stejně jako automobilka dealerům. Jenže skutečně informace o ceně se dovíme až na trhu, stejně u akcií jako u aut.

A ten neříká, že elektromobily nechce, ale že je nechce za nesmyslné ceny, které neodpovídají užitné hodnotě. Číňan to chápe a Tesla také. Pro ostatní je to neřešitelné ekonomické dilema.

https😐/cleantechnica.com/…-revolution/amp/
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Už mám toho čtvrtého Holodňáka, hurá. Rafinovaně jsem objevil Apoha, nikdo 100x nenabourá do skla omylem, musí to být schválně.
Avatar - Anonym
Anonym
Dneska se nám Romále nějak rozpovídalo more. Už jsi viděl Neapol?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A mám dalšího, Holodňák 5. Gratuluji vám všem pěti, že si tady hrajete na oponenty.
Avatar - lyon667
lyon667
Odkdy tu děláš stafáž Hammunovi?
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kde jsi přišel na stafáš, já musel význam googlit. Ale pasuje to skvěle. Je to legrace, řekneš Apohovi nebo RH pozor to pálí a oni se spálí po sté znova. Apoho už vytahuje nadávky, asi už je připálený komplet. Dívej, zas něco přiletí.
Avatar - apoho
apoho
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ano je to je jisté, jsi Holodňák sprostý.
Avatar - Stejsn
Stejsn
obě, Peugeot i Fiat. Nakonec se v jejich továrně budou montovat čínský střepy. Velmi smutné.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak se nedivme, dělník v automobilkách je nejlépe placený a zároveň nejvíce stávkující.
jam2015
Stellantis sa zbláznil, keď sem ťahá túto čínsku škodnú!!!
Mr.Murphy
... tak oni v té firmě mají 30% podíl nebo kolik.... takže sem tahají vlastně svoje koncernové auta.... ale proč to po úpravách neprodávají pod nějakou ze svých značek, to netuším....
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V Itálii se už namísto italských střepů raději prodává ,,dr,,
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
vypadá to jak starý Fiat.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Konečně krásné rodinné auto BEV za rozumnou cenu s parádním dojezdem. 😉 👍🏻
jam2015
...rodinné - akurát pre pána, paničku + pes 😃😃😃
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Nejaky bernardin no jo.. pripadne doga...
Avatar - kruskar
kruskar
jaká pranice je o nedotované Springy, tak ten Leptomor čeká asi něco hodně podobného.
Avantime
Kto sledoval za posledný rok správy, tak je to úplne logický krok Stellantisu. Najprv Tavares fňukal, že ich zvalcuje Čína, potom potvrdil spoluprácu s Leapmotor a nakoniec prišli správy o konci výroby Fiatu a Lancie v Tychách.
Že sa to stalo, za to si môže EÚ sama, to už ani nemá zmysel riešiť. Kým sa tam budú v Bruseli potľapkávať po chrbte ako zatočili s dovozom čínskych áut, už budú mať tie autá nálepku Made in Poland.
Mňa skôr znepokojuje iná vec. Že sa im to oplatí, teraz. Tento čínsky elektromobil bude stáť 20-tisíc a asi ho tu nebudú skladať rok alebo dva, teda kedy sa už európski výrobcovia zastrájali, že bez problémov ponúknu cenovo dostupný elektromobil. Z tohto kroku Stellantisu mi vyplýva, že nič také sa v dohľadnej dobe konať nebude. Aj tá trnavská e-C3 alebo chystaná srbská Panda bude za 23-tisíc len v niektorých krajinách a len na určitý čas.
traveldrive
Ja som skôr zvedavý na reakcie konkurencie, ktorá ešte zostala; jediným nečínskym súperom asi naozaj bude len Spring. Renault bude zrejme loviť v iných vodách (R5), Volkswagen ešte nemá nič, japonskí výrobcovia sa k nám s malými elektromobilmi nehrnú a zbytok relevantných značiek patrí pod Stellantis. Tú globalizáciu nám bol čert dlžný...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ehm, ale on ten Spring je v podstate tiež mierne prerobený číňan či sa mýlim? On Tavares kúpil skoro štvrtinový podiel v Leapmotor a keďže montáž lokalizovali v poľsku očakávam podstatne nižšiu cenu ako spomínaných 20 tisíc € ak chcú aj predávať.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne Číňan, ale indicko-čínský Renault.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Spring je indicky renault kwid... netahajme tu cinu zase vsade.... este nie vsetko je cinske chvalabohu... zatial
Avantime
Nie? A kde myslíš, že sa Spring vyrába? V Rumunsku? Vyrába ho Dongfeng v Číne.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Renault chystá Twingo a VW id.1 (ale to je zatím ve hvězdách).
ericn
Jen nevím, kdo si to za půl milonu bude chtít koupit 😉 Asi tak jako o ten Spring je rvačka …
Avantime
Spring je čistá Čína. 😊
traveldrive
To som nevedel, a je to smutné.
Arese
....aneb důkaz ***ské vraždy vlastního autoprůmyslu levičáckými zločinci ve vedení EU. 😲 😲 😲 😲 😲 :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ale zas Fiat se vraždil vždy i před EU.
gil54
Jj, tak dlouho budou blbnout, až to tady bude jako po pětačtyřicátým. Ti šťastnější si budou moct dovolit něco jako Messerschmitta, Isettu nebo Peel P50, zbytek max. kolo.

Nikdy jsem si nemyslel, že to někdy řeknu, ale jsem rád, že už jsem tak starej...

Analogie marnosti dožívajících, celý život aktivních a úspěšných lidí, když přišel fešák s kvérem a páskou na rukávu a řekl: "Hele, tu fabriku si bereme a tu vilku taky". Naivně jsem si tehdy říkal, proč to vzdávají, ať žijí, bojují, ať se snaží...ono to nemůže vydržet věčně, to se musí zhroutit, ... a skutečně se to stalo.

Poněkud pozdě - pro ně určitě - a poněkud jinak.
Arese
Skvěle vystiženo. :yes: Taky bych dnes vůbec nechtěl být mladý! 😲
Hendly
Mam pocit, ze stale nechapes o co jde.
Tohle je začátek. Cina prijde s levnyma EV postupne do vsech kategorii.
To sebere prodeje spalovakum a tim i tradičním evropským značkám.

EU se celou dobu snazi povzbudit automotiv aby dohnal ztrátu v elektro, protoze tohle je teprve začátek.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jsou ty levné čínské EV právě teď s tebou v místnosti?
Avatar - Anonym
Anonym
Ćína to tady za chvíli ovládne celé , pokdu se lidi neprobudí a epřestanou ve volbách volit zelené bolševiky
DonVito
EU se snazi podporovat mistni prumysl v prechodu na EV.

Jak by na tom byl za par let EU autoprumysl bez teto podpory?

Muj nazor je, ze mnohem hur. 😲
Tento nazor je podlozen treba informacemi z clanku nize.

https😐/cleantechnica.com/…ce-cut-strategy/
BYD Targets Toyota & Volkswagen With New Price Cut Strategy

PS Chapu, ze nekdo muze mit jiny nazor. Jen nejak nechapu zduvodneni konzervativcu. Jak se chceme branit levnym cinskym EV? Sestivalcovymi spalovaky s devitistupnovymi prevodovkami?
Avatar - Anonym
Anonym
Němci sou v *iti, ted mi přišly díly, Lemforder, part of ZF group.
A je na tom Made IN USA 😄 😄 😄 😄 😄 Němcům už se vyplatí vyrábět v USA a vozit to sem, tak to je gooool

Asi ty levný energie z OZE a levnej norskej plyn, co stojí o 25-44% víc jak v USA 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
ericn
Když se Němcům vyplatí přesunout vedení firmy do Švýcarska, viz Stihl😒br />
https😐/www.e15.cz/…vycarska-1413865

Tak je asi něco špatně 😒]
DonVito
Presouvat centraly za nizsimi danemi je celkem bezna praxe.
😉
Avatar - Anonym
Anonym
centrála a výroba jsou dvě věci...
ericn
Tak běžně se to z Německa do Švýcarska nedělá 😉 Firmy v Německu si stěžují na brutální byrokracii…
Avatar - Anonym
Anonym
PS: ty V6 a V8 spalováky číně právě jaksi nejdou 😄 😄 😄 Ještě sem neviděl nikde takovou čínu prodávat, všude maj svoje 1,5ky když prodávaj spalováky 😄
Arese
Jsi opravdu tak hloupý, že nechápeš, že normální spalovací auta byla tou poslední komoditou, kterou EU uměla vyrábět na celosvětově špičkové úrovni? A že svojí ***skou ekoteroristickou politikou svůj automotive likviduje a nahrává Číňanům? 😲 😲 😲 :no:
Hendly
A k cemu je umět vyrabet neco co nema budoucnost?
Avatar - Anonym
Anonym
Proč by to nemělo budocunost? Lidi to stálě chtějí a kupují, stačí se podívat na prodeje aut jako 911, Panamera, MB G, S, E, Alpine, Lambo Urus, Rollsy, Bentley, ameriky, BMW 5, 6, 7, Range Rovery, Lexusy atd
Hendly
Ja pisu o budoucnosti a ty pises o teď.
Jiste zůstane par top výrobců spalovaku, ale to je jen tresnicka.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a toje presny opak toho, co by davalo smysl.

10% na baterky, zbytek spalovaci. At uz budou spalovat cokoliv.

S prioritou malych, uspornych aut s dlouhou zivotnosti.
DonVito
Priorita malych uspornych aut zni krasne.

Ale proc nefunguje u spalovaku?
A jak ma tedy fungovat u EV?
Arese
Nefunguje jen kvůli ***ským neomarxistickým poilitikům v EU! Dřív fungovala perfektně, dokud nechali fungovat volný trh! 😲
Hendly
Nad deset procent uz je to dnes a to je obsazen jen úzký segment trhu.
Spalovat cokoli je co?
Avatar - Anonym
Anonym
A) EU obecně dává průmyslu (nejen automobilovému) klacky pod nohy. Nesmyslná byrokracie, zákazy, přerozdělovací mechanismy. Největším klackem je Green Kampf ... Kde vidíš nějakou podporu?
B) Pokud chce EU pomoci bránit evropský autoprůmysl proti levným čínským (a jiným) dovozům, jsou nejlepším řešením netarifní překážky. Takovou netarifní překážou byly kdysi emisní či bezpečnostní normy, které byly v EU mnohem přísnější než v Číně či Indii. Nyní jsou plus minus stejné, přičemž třeba čínské emisní normy jsou nyní přísnější než evropské, takže netarifní překážky zmizely, či se spíše překlopily v nás neprospěch. Co se týče BEV, tak netarifní překážkou může být třeba to, co zavedli ve Francii nebo USA, že dotace pro BEV jsou vázány na určité ekologické parametry výroby BEV. Základní řetězec výroby velké části materiálů pro Li-Ion a některé součástky elektromotorů ale i tak zůstane v rukou Číny. BEV vždy budou vodou na mlýn čínskému průmyslu. My se tady radujeme, že naše ekonomika dle predikcí vzroste o 0,5 % a pak vyjde článek, že Čína je v ekonomické krizi, protože růst její ekonomiky klesl na 5 %.
Hendly
“ BEV vždy budou vodou na mlýn čínskému průmyslu.”
a jakou vidis cestu pro evropsky automotiv?
Avatar - Anonym
Anonym
Být dobrý v tom, co čínské automobilky neumí. Ony umí chrlit do světa levné unifikované spotřební zboží s charakteristickými čínskými prvky. A aut je to BEV s tabletem přes celou přístrojovku, u kterého když se něco pokazí, je levnější to vyhodit a koupit nové.
Takže diverzifikace, customizace, kvalita, servisovatelnost, prostě umět nabídnout zákazníkům v různých koutech světa to, co potřebují.
Hendly
Nojo, ale to muze delat par top znacek v male serii. Vsude jinde to válcuje cena.
Myslis si, ze nekdo bude priplacet za neco tak neuchopitelneho servisovatelnost?
Vzdyt to se nedeje u aut ani dnes.

A evropsky automotiv je založeny na velkoseriove produkci.
Avatar - Anonym
Anonym
Není to tak úplně pravda. Vem si třeba Fiat. Jeho nejlukrativnější trh je nyní Brazílie. Jedním z důvodů je to, že tam nabízí modely šité na míru Latinské Americe, které by jinde neuspěly, ale tam ano. A o Volkswagenu snad není potřeba mluvit, pochybuju, že se najde jediný člověk ve VW, který by dokázal vyjmenovat všechny modely, které automobilka po celém světě nabízí.
Tohle čínské automobilky neumějí. Oni mají jedno auto s jedním pohonem a to se pod 15 různými značkami snaží nabízet po světě. Neumí pro brazilský trh nabídnout specifický model s motorem na ethanol, což je pro úspěch v Brazílii nezbytnost.
Servisovatelnost je důležitá i v Evropě. A není za příplatek, bere se to tady jako samozřejmost, bez které nelze uspět.
DonVito
Tak to je hodne naivni podcenovani Cinanu.
Sorry. 😁

Podivej se na Nio a jeho kvality pro evropsky trh.

Nejak nevim, proc by se Cinan cokoli z tebou zmineneho nemohl naucit.

A to odhledneme o faktu, ze nejprodavanejsi auto sveta byla 2023 zcela unifikovana TMY!
Avatar - Anonym
Anonym
To spíše Čínané jsou naivní, když si myslí, že vstup na evropský trh můžou začít v prémiovém segmentu, Japoncům a Korejcům se to nepodařilo ani po delší době .... Data za únor v Německu. Nio 27 aut, BMW 2478 aut BEV.

Tesla si holt hraje svou vlastní ligu a vymyká se všem zvyklostem. Něco jako Apple. Nikomu se nepodařilo úspěch Applu zopakovat. A myslím si, že zopakovat úspěch Tesly bude taky obtížné.
Avatar - Anonym
Anonym
Fakt ne? Jestli vono nakonec Huawei, Honor, XIamoi a další čínské značky dohromady neprodaj 6x tolik co Apple, vid 😄
Hendly
Nechapu tvuj argument.
Prvni aspekt je cena. Podle toho se orientuje zakaznik a od toho se odvíjí prodeje. EV v momente kdy bude cenou pod spalovakem, a to se stane stane, a zaroven nabídne levnejsi provoz, coz je uz dnes realita, zacne válcovat prodeje.
Evropsky automotiv rozhodne nezachrání Brazílie. A priklad s VW a Čínou. Sorry, VW nabizi jednu techniku napříč x znackama uz dlouhá leta.
Co si představujete pod servisovatelnost?
Avatar - Anonym
Anonym
Já si myslím, že nestane, tedy ne přirozenou cestou. Ale cena je samozřejmě extrémně důležitý parametr.

Trhy jako Brazílie jsou pro automobilky lukrativní, protože je tam malá konkurence. Opravdu má VW jednu techniku? Nevidím v nabídce VW v EU například motor 1.0 TSI 96 kW na ethanol nebo malý pick-up s atmosfericky plněným čtyřválcovým motorem. Prostě specifická technika pro brazislký trh. V Jižní Africe zase vyrábějí staré Polo. Atd.
Hendly
Takze budoucnost evropského automotiv je prodavat spalovak v Brazílii a stare Polo v JAR?
DonVito
Tomu rikam z nouze ctnost.
Prej stare Polo.
😄
Avatar - Anonym
Anonym
DonVito: Jen ukázkový příklad. Avšak nijak výjimečný. Mnohá auta původně prodávaná v Evropě žijí svůj druhý život jinde.
Hendly
No to taky presne představuje budoucnost evropského automotiv kdyz zůstane u spalovaku. Prodavat stare auta bez přidané hodnot na chudem trhu.
Avatar - Anonym
Anonym
Hendly: Diverzifikace, customizace, kvalita, servisovatelnost. To jsem psal na začátku. Brazílie je jen ukázkový příklad.
Největší riziko podstupují ti, co budou mít úzkou nabídku v jedné geografické lokaci a to takovou nabídku, která se neliší od levnější čínské konkurence. Nejmenší ti, kteří umí prodávat po celém světě. Nekoupil bych akcie automobilky, která celou svou budoucnost sází na prodej BEV v EU.
Hendly
Tak servisovatelnost a kvalita je dost široký pojem.
Co si pod tim představujes? Ja totiz jako zakaznik vnímám určitou “dokonalost” zpracování a ta uz u Čínských aut neni nijak zasadne horsi. Servisovatelnost je z meho pohledu neco co me ve finale jako kupce noveho auta nezajima. Moje priorita je servis nenavštěvovat a tam EV vede nas spalovaky.
Ja furt proste nevidím ten recept jak evropske velkoobjemových automobilky maji konkurovat Čínským levným EV.

Spalovak bude drazsi, drazsi na provozní servis a ty rikas, ze zakaznik bude priplacet za to, ze ma blizko do servisu?
Avatar - Anonym
Anonym
Počkej si u 10-15 let staré plečky až oejdou disleje, baterka, sběrnice atd

To bude servisvotelnost, jo pniniko, dneska to máte za 620 i s baterií, protože 350 baterka, 110 3 displeje, oprava sběrnice, 100 000 za práci a je to doma 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Hendly
Displey ma i spalovak.
Cena baterii bude dal klesat.

Vcera jsem zachytil info jak do starych Leafu davaji nove baterie s kapacitou 63kWh misto 24kWh. Za cenu generálky spalovaciho motoru mas vlastne nove EV s násobné lepšími vlastnostma nez byl novy.
Avatar - Anonym
Anonym
až do roku 2014 u jistých značek neměl, byly tam normálně budíky s maxidotem uprostřed, a celý ten instrument cluster stojí použitý na ebay včetně dopravy 2,5 litru 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Hendly😒br /> Tebe možná ta kvalita a servisovatelnost nezajímá, ale věř, že mnohé ano. Ono to totiž znamená nejen nižší náklady při opravách (nemusí jít o závadu, ale častěji jde o nehodu) a vyšší zůstatkovou cenu při prodeji. Třeba pro leasingovky a další velké fleetové zákazníky to je naprosto zásadní. Když jsem kupoval své auto, také jsem to bral v potaz.

Neříkám. To, že spalovák bude dražší na TCO, říkáš ty. Já říkám opak.

BTW Kolik stojí ta baterka do Leafu včetně DPH? S generálkou jakého spalovacího motoru to srovnáváš? Kupříkladu kompletní továrně generálkovaný pětilitrový osmiválec na Ford Mustang stojí 6600 USD (plus práce servisu), neoriginální generálka tříválce HTP vychází tak na 50 tisíc Kč komplet.
Hendly
Tak ale do te kalkulace musis započítat budoucí nizsi cenu a provozní naklady EV.
Vetsi havárie jsou uz dnes totalni skoda.

Ta hlavni informace na prikladu Leafu je to, ze to ukazuje ty moznosti. Koupis ojetinu a případná nova baterie bude vetsi, lepsi a levnejsi. To je budoucnost EV ojetin.
Cenu dohledam.

Ale znova ten zaklad. Ty tvrdis, ze evropsky velkoobjemových automotiv bude stat na spalovacich u kterych budou zákazníci akceptovat vyssi cenu a vyssi provozní naklady.
Opravdu to vidis realne?
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo,
to můžu u spalováku taky, koupím levnou ojetinu s třílitrem a dám do ní 4 litr, čísla motoru nikde nejsou uváděná nebo jsou na místech kde se nedaj přečíst a když to má stejnej počet válců na stk poznaj akorát kulajz vid
A taky si do tý ojetiny můžu koupi fungl novej motor a převodovku, kdybych chtěl 😄

A můžu jezdit dalších 35 let 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Hendly😒br /> Netvrdím. Jelikož já vůbec nepočítám s tím, že by TCO spalovacích aut bylo vyšší než BEV. To je tvá myšlenka.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, úplně by stačilo prodávat nové, třeba hybridní Polo za 500 tis. bez zelených přirážek v ČR.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
EV budou cenou pod spalovákem proto, že sami sobě zdražujeme spalováky. To je opravdu obrovská výhra. Cena obyčejného kompaktního kombi půjde z 400-500 tis. v roce 2017 na mega v základu. Super. To bude opravdu velkosériová budoucnost.
Hendly
Nesmysl. Auta jdou pri započtení inflace atd skoro nejlevnejsi v historii.
Avatar - Anonym
Anonym
Lžeš 😄
Hendly
Křičet “lžeš” umi kazdy. Co treba argumentovat?
Avatar - Anonym
Anonym
Hendly😒br /> Argument. V roce 1924, tedy před 100 lety, stál Ford T Touring 295 USD. Když se to inflační kalkulačkou přepočte na dnešní ceny, je to 5231 USD. Nejlevnější auto v USA je nyní Mitsubishi Mirage za 16695 USD. Ano, Barichello má pravdu.
Hendly
Psal jsem “inflace atd” sice jsem nesmyslel historii tak hlubokou historii, ale pochybuji, ze v te dobe si mohlo dovolit koupit a vlastnit automobil tolik lidi jako dnes.
Avatar - Anonym
Anonym
Hendly:
Dělník ve Fordově továrně tehdy vydělával 5 USD za jeden pracovní den. Řekněme, že za 3 měsíce mohl mít auto, které vyráběl, pokud by neplatil daně, bydlení, jídlo atd. V tomto matematickém srovnání se tedy měl americký dělník před 100 lety lépe než ten český dnes.
Hendly
Tak kdyz nepocitas dane tak to dnesni pracovník v automobilce ma za 3 měsíce na nove nejlevnejsi auto taky.
Rozdil je, ze to auto je neporovnatelne lepsi nez bylo Ford T.

Zvlastni jak daleko se dostaneš od obyčejné otazky co budou tedy napr za 5-10let nabízet evropske automobilky kdyz nebudou mit EV.
Avatar - Anonym
Anonym
3 měsíce dnes ve Škodovce?
Pokud budeme počítat superhrubou mzdu se všemi odvody, tak by to vycházelo u Škodovky se základní Fabií za 370 tisíc Kč na přibližně 125 tisíc měsíčně superhrubé mzdy, což je cca 93 tisíc Kč hrubé mzdy. Tolik opravdu dělníci ve Škodovce berou?
Hendly
https😐/zpravy.aktualne.cz/…a4b0cc47ab5f122/
69500 + 100 000 roční bonus. Od 93 tis to není daleko. Plus zaměstanec bude mít předpokládám ně jakou slevu na auto.
Takže dnes si zaměstnanec automobilky v zemi chudší než je USA koupí za 3 měsíce neporavonatelně lepší auto.

Takže co tam máme dál? Co třeba cena aut v roce 2000. Koukáš se tu někdy na retro testy? Ty ceny jsou velice zajímavé a z dnešního pohledu šílené.
Avatar - Anonym
Anonym
Nic dál dávat na stůl nemusím. Já jsem mluvil o mzdě dělníka u Forda. Nikoliv průměrné, ale minimální zaručené za osmihodinovou směnu bez přesčasů.
Ty si vytáhl průměrnou mzdu a odměnu tarifně placených zaměstnanců Škody Auto, což budou pravděpodobně všichni s výjimkou manažerů, a navíc je to včetně přesčasů.
BTW Jelikož v roce 1924 byl u Forda šestidenní pracovní týden, ve skutečnosti si dělník na své auto vydělal za 2,5 měsíce. Ale počítám s 3 měsíci, jako kdyby chodili do práce pět dní.
BTW2 Federální daň z příjmů, které dělník od Forda musel ze mzdy zaplatit, byla cca 3 %.

Ano, vím , slušně vybavená a motorizovaná Fabia stála v roce 2000 půl milionu.
Hendly
Zajimave porovnani.
Takze za 100 let se to posunulo tak, ze dělník v automobilce si za plus minus stejny cas vydělá na neporovnatelne lepsi výrobek i v ČR.
Jak to bylo se zdravotním pojištěním a urovni zdravotni pece? Se sociální oblasti v podobe výpovědní lhůty, podpoře v nezaměstnanosti, důchodu atd?
A tak muzeme jit casem dal treba do toho roku 2010 kde byla vlna z duvodu krachu az do dneska kdy opada podobná opačná vlna..
Avatar - Anonym
Anonym
To samý sou ojetiny, já sem v dubnu 2010 kupoval 300C přihlášený do provozu 12/2024 za 315 000 Kč.

Sežen mi dneska 300C z konce roku 2019 za 315 000 Kč. S V8.
Nikde je envidím, všude stojí 570-700 000 kč. Dobrá infalce vid 😊 Ale jaksi jí neodpovídaj platy 😄


Ale zlevnilo to vid 😄 A je to dsotupnější, haha
Avatar - Anonym
Anonym
cena elektrické energie už jenom proste a to každým rokem. Takže žádný levný provoz se konat nebude a až vypadnou příjmy z benzínu a nafty, budou Ev plečky ještě dodatečně zdaněny 😄 😄 😄
Hendly
Je březen a vcera byla cena na burze opet velice nízko. Nákupy ele na rok 2027 jsou za cenu kolem 60€.
Strasis.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo bude platit výstavbu těch OZE a vodíku? Posílení rozvodné sítě? Instalaci nabíječek?Držení uhelek v pohotovostním řežimu během zimy? To Zaplatí Evropě Bill Gates? Že by jí dal dar 7,5 BILIONU EURO třeba? 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Ne zaplatíme to my všichni v koncové ceně, jak prosté.
traveldrive
Ty toho nechápeš dosť...
Nejde primárne o autá, súvislosti sú oveľa oveľa širšie. Mimo tvoj obzor.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ja snad nakonec koupim Skodovku...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Konečně jsi dostal rozum. :-!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Proc?
Duvodem nenizlepseni skodovek, ale zhorseni Stelentisu.

I kdyz v tomto pripade vic amoralnosti.

Existuje cinska slapka, cinskej zlodej nebo cinskej virus.
Abychjen nehanel, existuje i cinska vaza nebo cinske hedvabi...

Ale cinsky partner?!

Uplna blbost.