Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi R8 už není horké zboží. Výroba definitivně skončila

Loni silný zájem zákazníků o končící supersport Audi R8 již ochladl a továrna nedaleko Heilbronnu vyrobila poslední kus. Místo závodních okruhů bude žít v muzeu.
Zpět na článek
26. 3. 2024 08:08
26. 3. 2024 15:26
26. 3. 2024 09:19
26. 3. 2024 09:53
26. 3. 2024 10:04
26. 3. 2024 10:48
26. 3. 2024 10:36
26. 3. 2024 10:41
26. 3. 2024 12:30
26. 3. 2024 13:23
26. 3. 2024 13:50
26. 3. 2024 15:03
26. 3. 2024 17:25
27. 3. 2024 06:27
27. 3. 2024 08:07
27. 3. 2024 09:04
27. 3. 2024 11:02
27. 3. 2024 13:16
27. 3. 2024 13:44
27. 3. 2024 15:53
27. 3. 2024 16:50
27. 3. 2024 17:30
27. 3. 2024 18:54
27. 3. 2024 19:13
27. 3. 2024 19:28
27. 3. 2024 19:39
27. 3. 2024 21:21
28. 3. 2024 10:15
28. 3. 2024 11:48
28. 3. 2024 13:50
28. 3. 2024 14:09
28. 3. 2024 14:20
28. 3. 2024 12:58
28. 3. 2024 14:01
28. 3. 2024 14:10
27. 3. 2024 08:07
27. 3. 2024 08:54
27. 3. 2024 08:55
27. 3. 2024 11:06
27. 3. 2024 11:24
26. 3. 2024 11:04
26. 3. 2024 11:49
26. 3. 2024 12:28
26. 3. 2024 16:02
26. 3. 2024 12:45
Avatar - Horký Rom
26. 3. 2024 08:08
moc líbí
Koupit si osobní auto jako fyzická osoba, za zdanené peníze, zaplatit za to státu další dañ ve formě DPH byl vždycky ten nejhorší nápad.
Kdo to udělá v roce 2024 a koupí si auto se spalovacím motorem prodelá kalhoty. Vstupujeme do finální fáze souboje systému pohonu a vyhraje EV.

Sbohem Audi R8 supersporte, vítej nový
Audi e-tron GT RS hypersporte. :yes:
Rozbalit vlákno
2
26. 3. 2024 15:26
Re: moc líbí
každý nečeká na důchod každého 15-tého v měsici jako ty.
Jsou lidé, kterým to žíly netrhá
Avatar - cizekHUNTER
26. 3. 2024 15:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 3. 2024 09:19
hmotnost
nedavno tady probehla bourila debata, jakej vliv ma/nema hmotnost na jizdni vlastnosti
tak pripominam, ze tenhle "supersport" hmoti skoro 17q a celkovou ma pres 19q
a vsadim boty, ze to natre i mnohem lehcim autum a to vcetne projeti esickem
Rozbalit vlákno
42
Avatar - Dinar
26. 3. 2024 09:53
Re: hmotnost
Šlápneš do hovna a místo toho, aby sis někde v tichosti otřel botu, tak se v tom hovně ještě točíš podpadkem. Zvláštní, stejně jako tvé ne/chápání fyziky, které jsi tu posledně předváděl pod ionicem. Audi R8 s desetiválcem a ve čtyřkolce, tj. nejtěžší specifikace, má provozní hmotnost 1670 kg, ten ionic 5N má provozní hmotnost 2275 kg, to je rozdíl 600!! kilo, opravdu ti nedochází, jaký jsi trouba?
26. 3. 2024 10:04
Re: hmotnost
:D
Proto taky chce ty boty vsadit....
Avatar - speedfred
26. 3. 2024 10:48
Re: hmotnost
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
26. 3. 2024 10:36
Re: hmotnost
vsak pisu, R8 ma pohotovostri hmotnost necelejch 17q s 68 kilovym ridicem, ajfounem v kase a notebookem pres rameno
kdejakej hatchback byl jeste nedavno o 600!! kilo lehci nez tahle R8
jinak opet jenom zvasty dinare
to, ze ty nechapes zaklady fyziky te pasuje na uroven tlachalu po 6. pivu ve 4. cenovy
Avatar - KANKUNEN
26. 3. 2024 10:41
Re: hmotnost
No nevím, ale z kopce zajel Muldix skoro stejný čas s EV6 GT a Ceedníkovým kombíkem.
Avatar - Dinar
26. 3. 2024 12:30
Re: hmotnost
Tak už máš to ho-vno rozmázlý přes kotníky, když ještě trochu zabereš, možná dojde i na kolena. ;-)
26. 3. 2024 13:23
Re: hmotnost
vsadim boty, ze veris tomu, se 2kilova koule zeleza pada rychleji nez kilova
nebo ze kilo zeleza vazi vic, nez kilo peri
uplne stejna fyzika
ale muze te utesovat, ze nejses zdaleka sam co verim temhle nesmyslum. ktery vyvratil uz galileo galilei ve stredoveku
ale kdyz se sejde horda debilu, tak fyzika neplati ...
26. 3. 2024 13:50
Re: hmotnost
Kdejaký HB? Bavíme se o provozní hmotnosti, tj. s řidičem. Nevím kdy naposled měl nějaký zábavný HB 1070kg.
26. 3. 2024 15:03
Re: hmotnost
kadet 2.0 gsi 110kW vazi pod tunu
myslis, ze je v esicku rychlejsi nez o 7q tezsi R8 ???
Avatar - speedfred
26. 3. 2024 17:25
Re: hmotnost
Super porovnanie k tomu není čo dodať GSi vs R8 🙄
Márne premýšľam nad tým prečo sa konštruktér trápi ako spraviť športové auto čo najľahšie.
27. 3. 2024 06:27
Re: hmotnost
Protože v esíčku je nejrychlejší tirák přece ;-)
27. 3. 2024 08:07
Re: hmotnost
ptal se na HB s vahou 1070kg
kated gsi 16v ma o dalsich 100 kilo min
samozrejme ze o 3/4 tezsi auto bude vetsi
ale tohle vlakno je o vlivu hmotnosti na projeti esickem
a predstava, ze tezsi auto bude zakonite pomalejsi jak tady blaboli dinar a spol je na prikladu o 700kg tezsi R8 zcestna
Avatar - Dinar
27. 3. 2024 09:04
Re: hmotnost
Kanál km77 dělá slalomy a losí test (esíčko), tady je srovnání sportovně pojatých aut s nízkou siluetou a konstruktérskou snahou o co nejlepší rozložení hmotnosti:
Alpine A110, hmotnost 1100kg, los 80 km/h, slalom 21,6 s
Audi R8, hmotnost 1670 kg, los 78 km/h, slalom 22,3 s
Audi etron GT RS, hmotnost 2400 kg, los 75 km/h, slalom 23,9 s

Myslím, že každý musí uznat, že jsem pro překonání tvojí zabedněnosti udělal maximum, dál už to bude spíš jen problém hloupé pýchy. ;-)
27. 3. 2024 11:02
Re: hmotnost
delka/sirka/vyska
alpine a110 4178/1798/1252
audi r8 4435/2029/1252
audi etron rs 4989/2158/1414

kdo by cekal ze auto o 80cm delsi a o 35cm sirsi na tom bude mezi kuzelkama hur, protoze se mezi ne hur srovna a pojede horsi stopu?
chapes vubec, ze o 35cm sirsi auto musi bocne vybocit o 35cm vic a o 80cm delsi ma na manevr o necelej metr min podelne, takze musi ostreji tocit volantem a vysledek bude logicky horsi ??
ty to evidentne nechapes

na NS a110 s casem 7:56 uplne pohorel proti o 6q tezsi R8 s casem 7:32
a jestlize 2x tezsi ioniq 5N dal NS za 7:45, tedy o level lip nez a110, tak to kuwa znamena co dinare???
no ze na hmotnosti evidentne nezalezi kdyz je na ni auto konstruovany, ale to ty s tim svym bludem v hlave nikdy nepochopis
Avatar - speedfred
27. 3. 2024 13:16
Re: hmotnost
Posledný pokus? 2x R8 pričom jedna je séria 1700kg vs odľahčená verzia na 1400kg. Ktorá bude rýchlejšia?
27. 3. 2024 13:44
Re: hmotnost
rychlejsi kde, v cem?
na zrychleni, do kopce, s kopce, v zatacce, za traktorem .. ??
bude mit ta o 17% lehci R8 i o 17% slabsi motor a o 17% mensi kola abys zachoval podminky ???

nebo se fakt ptas, ze kdyz vylozis kufr, sundas rakev ze strechy plnou lyzi a celou familii nechas doma, tak jestli budes rychlejsi ??
co na tom slovensku berete ?
27. 3. 2024 15:53
Re: hmotnost
@speedfred:

To je marný.

Já jsem to pochopil už 21. 3. 2024 u toho Ioniqu 5 N, že vysvětlit jednobuněčnému organismu tak složité fyzikální pojmy, jako jsou základní Newtonovy pohybové zákony, je nad moje síly. :-)

I když veličiny, které ovlivňují dostředivé síly působící na pohybující se těleso jsou jen tři, tedy hmotnost, rychlost (nebo úhlová rychlost) a poloměr zakřivení dráhy, buňka nebo bakterie to nedá ani s nápovědou.
27. 3. 2024 16:50
Re: hmotnost
a reknete mi gile, jak souvisi odstrediva sila s hmotnosti?
rrroste llinearne s hmotnosti ppane pprofesore.
vyborne studente :-) a jak s hmotnosti souvisi treci sila?
rroste linearne s hmotnosti pane pprofesore.
vyborne studentiku :-)

a co se stane, kdyz 2x tezsi ioniq 5n vjede do zatacky stejnou rychlosti jako soused s lehouckou alpine a110, kterej s ni z ty zatacky malem vyletel?
tta ppet een z ni vvyleti a skonci v ko-ko-kotrmelcich ppane pprofesore, pprotoze jje tezsi a oodstrediva ssila je vvvetsi a tak ji ooodstredi do ppole ppane pprofessore :-)

:-O :-O ale hov*no studente hov*no ! :-O :-O
odstrediva a treci sila se pokrati, takze ja tu zatacku s moji 5n projedu jako po kolejich ! :-O
do indexu pisu nedostatecne !
a vy jste studente od zkousky prave vyletel !! :-O

asi mas nejakou alternativni fyziku gile
nejspis pro pomocny skoly
27. 3. 2024 17:30
Re: hmotnost
@topten:

No, tak když jsi mě oslovil, ačkoliv jsem to psal speedfredovi...

Máme těleso, zatáčku a rychlost. Zatím nic konkrétnějšího není třeba, to až pak. (Jako rakve, gumy, výkon motoru, tření, datum, příliv, fáze měsíce, odpor vzduchu, koleje.........)

Platí pro výpočet dostředivé síly vztah F = (m . v . v) / r
kde "m" je hmotnost, "v" je rychlost a "r" je poloměr zatáčky.

Těžko krátit něco, co ve výpočtu vůbec není.

Tření, koleje, raketové motory (z boku), přítlačná křídla, přivázání lanem ke středu zatáčky..... je až řešení již vzniklé a dané síly. A velikost této síly lze ovlivnit jen a pouze zmenšením hmotnosti, snížením rychlosti nebo zmenšením poloměru zatáčky.
27. 3. 2024 18:54
Re: hmotnost
je mi to trochu trapny gile, ale vis ty vubec, ze to je treci sila, ktera te drzi v zatacce, ale i pri brzdeni a pri rozjezdu?
a ze je stejne primo umerna hmotnosti, jako je hmotnosti primo umerna sila odstrediva ??

takze polopaticky gile, kolikrat se ti diky hmotnosti zvysi odstrediva sila, tolikrat se ti diky hmotnosti zvysi i treci sila, takze se to vykrati
27. 3. 2024 19:13
Re: hmotnost
@topten:

Trošku do toho hází vidle ještě ten násobek čtverce rychlosti u té odstředivé síly....

Tření furt stejný, odstředivá síla stále roste s rychlostí.
27. 3. 2024 19:28
Re: hmotnost
bavime se o tom gile, jestli tezky auto projede zatacku stejnou rychlosti
a ctverec rychlosti tezkyho auta je stejnej jako ctverec rychlosti lehkyho auta a muzes ho nahradit konstantou
a dejme tomu, ze hledas mez, kdyz ti to zacne klouzat, tedy kdy se odstrediva sila se vyrovna sile treci a muzes napsat:

Fo = ko * m (odstrediva sila)
Ft = kt *m (treci sila)
to k je nejaka konstanta a vubec te nezajima jaka

a tedy hledas Fo = Ft = ko*m = kt *m
takze tu hmotnost muze vykratit

ty si sice najdes nejakej vzorcek, ale nejses schopnej uvazovat obecne, k tomu zadnej presne vzorecek nepotrebujes, jenom ti staci znat co a jak na cem zavisi
jestli mas technicky vzdelani, tak me to prekvapuje, jinak ne
27. 3. 2024 19:39
Re: hmotnost
@topten:

Krátit můžeš ve stejném vzorečku a stejnou věc. Nemůžeš krátit dva různé pojmy ze dvou různých výpočtů. Odstředivá síla se stále mění v závislostech, které jsem dříve popsal, třecí síla je konstantní hmotnost resp. tíhová síla x koeficient, to přece snad nejde krátit.

Pokud z obou výpočtů odstraníš "vykrátíš" hmotnost, ztrácí to zcela smysl.

Třecí síla se potom bude rovnat pouze koeficientu tření a odstředivá síla se bude rovnat čtverci rychlosti lomeno poloměrem a to je nesmysl v obou případech.

Je těžké debatovat, pokud preferuješ názor, že "stačí znát co a jak na čem závisí", před elementárními fyzikálními zákony a ani žádné vzorečky nepotřebuješ.
27. 3. 2024 21:21
Re: hmotnost
ale neblazni
kdyz se ti meni jen hmotnost, tak jak treci, tak odstrediva sila je jen funkci hmotnosti
kdyz se ti zvysi hmotnost 2x, tak se ti 2x zvysi jak treci tak odstrediva sila, takze kdyz ma bej treci a odstrediva sila stejny a oboji to zavisi na hmotnosti, tak si hmotnost v ty rovnici na levy i pravy strane normalne skrtnes
tohle vedi deti uz na zakladce


jeste pro jistotu polopaticky, abysme to ukoncili:
treci sila Ft = u*F = u*m*a = u*m*g (u - koeficient treni)
odstrediva sila Fo = m*v^2/r

hledas vztah, kdy se treci a odstrediva sila vyrovnaji a auto se jeste tak tak udrzi v zatacce. treci sila se v podstate nemeni, meni se odstrediva vlive rychlosti

tedy:
Ft = Fo
u*m*g = m*v^2/r
m muzes vykratit
dejme tomu ze ho nevyratis a chces rychlost:
v = (u*m*g/m * r))^0.5 = ((m/m)*u*g*r)^0.5
m/m je vzdycky 1, takze m muzes opet vykratit, to snad uz chapes
takze
v = (u*g*r)^0.5
nikde tam hmotnost nevystupuje, takze na hmotnosti nezalezi
jedinej problem muze byt ten koeficient treni, ktery se muze zacit se zatizenim mernit, proto silnejsi a tezsi auta maj vetsi gumy

^0.5 je mocnina na 0.5, tedy v tomhle pripade druha odmocnicna
28. 3. 2024 10:15
Re: hmotnost
@topten:

...a protože na hmotnosti nezáleží, tím se "vykrátí", tak se sportovní a závodní auta odlehčují, vyrábějí se za megapříplatky speciální odlehčené edice, vytrhávají koberce z interiérů, vyhazují rádia, místo skla dávají tenké plexi, místo oceli hliník, místo hliníku karbon, pro přítlak, potřebný k tomu "tření", vymýšlejí komplikovaná řešení aktivní aerodynamiky, difuzory, jen aby se vyhnuli nárustu hmotnosti. Nejen u sportu, ale i v sérii. Dokonce i ta EV se snaží odlehčovat dražším hliníkovými prvky a konstrukcemi even. karbonem.

Byly doby, kdy u Mercedesu dokonce závoďáky ani nelakovali, aby snížili hmotnost.

Blázni. Přitom stačí naložit tři pytle cementu a budou rychlejší a hbitější zejména v zatáčkách.

Můžu si za to sám, dopředu jsem věděl, že to neklapne.
28. 3. 2024 11:48
Re: hmotnost
kdyz ti zustane v aute stavajici motor a gumy, tak je logicky, ze kdyz vyhodis z kufru vsechny kramy, manzelku s tchyni nechas doma nebo jakkoliv jinak auto odlehcis, tak rychlejsi bude

ale kdyz bude 2 tunovy zkonstruovany s ohledem na svoji vahu, tak neni zadnej duvod, proc by melo bejt pomalejsi nez jednotunovy

nema to cenu gile, tohle uz se tady resilo
28. 3. 2024 13:50
Re: hmotnost
@topten

.... to teda moc logický není, když vyhodíš manželku s krámama, tchýni a odlehčíš to auto se stávajícím motorem a gumama, tak máš menší tření a budeš v zatáčce pomalejší, to do mě hustíš už druhej den.

....a vůbec, o jakým odlehčení vlastně mluvíš, to je přece "vykrácený". Logicky. :-) I s těma krámama.

Tak si vyber tu správnou logiku, konstruktére. :-) Buď manželku a její krámy nebo fyzikální zákony.
28. 3. 2024 14:09
Re: hmotnost
zase se ti snizi odstrediva sila a diky nizsi hmotnosti zlepsi zrychleni
bud si hrajes na blbecka, nebo ses fakt magor

slapnul jsi do hovna a ted nevis jak z toho ven
28. 3. 2024 14:20
Re: hmotnost
A proč do toho pořád taháš nějakou hmotnost, na které přece nezáleží? Ta je už dávno "vykrácená".
Avatar - speedfred
28. 3. 2024 12:58
Re: hmotnost
@ gil54

Posledná veta od topten je správne "nema to cenu gile, tohle uz se tady resilo"
28. 3. 2024 14:01
Re: hmotnost
@ speedfred

:D :D :D :D :D :D :D

Tůhle jsem si povídal se šnekem o kvadratických rovnicích. Docela to bral, medúze to trvalo trochu dýl.

Améba to ale vůbec nedávala.
28. 3. 2024 14:10
Re: hmotnost
kvadraticky rovnice, to je asi tak maximum, co te postihlo
Avatar - cizekHUNTER
26. 3. 2024 15:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
27. 3. 2024 08:07
Re: hmotnost
Ty už sis do toho hovna i sednul... :D

Ostrý HB z přelomu osmdesátek a devadesátek, peugeot 205 gti hmotnost 900 kg, tehdy výrazně nejtěžší GIII VR6 hmotnost 1280kg, dnes prezentovaný ostrý HB ioniq N 2275 kg.

Supersport z přelomu osmdesátek a devadesátek (technikou odpovídající R8) Lambo diablo, hmotnost 1650 kg, dnešní R8 V10 1670 kg.

Klidně se tu pomaž tím hovnem třeba až k hlavě, Galileo. ;-)
Avatar - Jamme
27. 3. 2024 08:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - speedfred
27. 3. 2024 08:55
Re: hmotnost
Niéééé 🤣🤣🤣🤣
27. 3. 2024 11:06
Re: hmotnost
kdo by dnes asi koupil auto jako P205 dlouhy 3.7 metru ??
to i obycejna fabie je proti tomu kus auta, 5N delsi o metr...

to tvoje supersportovni diablo z konce devadesatek vykrouzilo NS s o 20 vterin delsim casem nez trochu ostrejsi 5N, kterej je skoro o 40cm vyssi a blizi se spis SUV

argumentujes tak, ze ty tvoje bludy sam uplne vyvracis
mas v hlave fakt uplne nasrano
plna hlava howen
26. 3. 2024 11:04
Re: hmotnost
Dinar,snad ta neprekvapilo co vypotilo toto individuum, vsak? :D
Nizke IQ proste nepusti.
Tvoja odpoved je vysoko nad jeho jednoduche chapanie,takze zbytocne sa mu to snazis vysvetlit ;-)
Avatar - Jamme
26. 3. 2024 11:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 3. 2024 12:28
Re: hmotnost
Dle jeho příspěvku níže ti můžu říct, že nedochází, ale je celkem zábavné pozorovat jak ze sebe dělá vola :-D
26. 3. 2024 16:02
Re: hmotnost
Hmotnost a její rozložení na jízdní vlastnosti vliv samozřejmě má (už např. jen to, že "ubírá" výkon).
26. 3. 2024 12:45
Koniec R8
Koncern je posadnutý elektromobilitou! A tak to aj vyzerá a aj tak dopadne. Toto je jeho vizitka!!! Ostuda - koná ako chcú zelení byrokraticki regulátori v Bruseli, nie ako chcú zákazníci. Teším sa ako ja to doplatí!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - cizekHUNTER
26. 3. 2024 14:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.