Drobný facelift přivál na českém trhu oblíbenému modelu značky Hyundai zejména bohatší elektronickou výbavu a širší nabídku barev, které nejsou jen odstíny šedé.
Tak buď má redaktor zlé údaje v článku, alebo naozaj i30 dostáva výrazne oslabené motory.
Doteraz boli motory: 1,5DPi - 81 kW, 1,0TGDI - 88 kW a 1,5TGDI - 118 kW.
Podľa článku má mať motory 1,5DPi - 71 kW, 1,0TGDI - 74 kW a 1,5TGDI - 103 kW. Tomu výraznému oslabeniu sa mi akosi nechce veriť.
Ako to teda je?
Bohužel je to správně. Na Kia fórech se to již hodně řešilo. Seříznutá výkonová špička (úprava software a mapy řazení, motor 1,5 T-GDI jinak zůstává identický - nejde o nový motor). Důvody emise (EURO 6e) a snaha udržet spalováky při životě.
Uz 81 kw atmo tu bolo o drzku ... no a teraz to 71kw si potom uz kupi kto? Nikto... to uz ho mohli rovno vyradit z ponuky... ak je to fakt tak ze vykonom sli dole... takisto nedava zmysel odobrat litrove 88kw tgdi a dat tam len litrove 74 kw tgdi ... snad sa to neskor este ukaze ako to vlastne je...
Jaký o držku? To jsou vsici zhýčkani diesel kroutakem odspoda?
Možná si v H/K připravují prostor pro elektrické pomocníky, kteří přidají nějaké ty desítky Nm.
Jen spekuluji...
Ne, ale atmo 1.5 se 70KW, to jsme”back in 90’s” :no: Tím Hyundai právě zabil dobré auto, prodeje pofrčí dolu. Nejprodávanější motor byl turbo litr 88kW/120k a jel celkem pěkně, 14kW dolu kvůli emisím je průšvih…
Základem bude zážehový motor o objemu 1,5 litru s dvojitým nepřímým vstřikováním DPI (Dual Port Injection) spojený výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 96 koní. Nabídku motorů doplňuje přeplňovaný zážehový motor 1,0 T-GDI výkonem 100 koní, který je k dispozici jak se šestistupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na vrcholu modelové řady stojí motor 1,5 T-GDI vyladěný na 140 koní, který standardně spolupracuje s 48V mild-hybridním systémem. I v případě tohoto poháněcího ústrojí si zákazník může vybrat mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Veškeré hodnoty jsou předběžné a podléhají finální homologaci.
A SK tlačová správa: Súčasťou ponuky ostávajú aj obľúbené motory 1.5 DPi (hatchback, kombi) a 1.0 T-GDi (všetky karosárske verzie).
Na korejcov tu vidim az podozrivo dlhy zivotny cyklus... a ani si nepamatam ktory korejsky kusok a kedy mal naposledy az 2 facelifty... ved i30 nie je ako kedysi ASX ... cakal by som tu uz cochvila uplne novy model a nie dalsie lestenie lestenky ... akoze sucasna i30 sa mi paci vsetko ok... zreje ako vino.... len dufam ze nezaspi na vavrinoch teraz v tom najlepsom... to by bola skoda
Ano je mozne ze ten zivotny cyklus uz predlzili... zvlast ked sucasna i30 je fakt podarena a este aj nejake 2 ci 3 dalsie roky v pohode potiahne... tiez nie som za to ze treba kazdych 5 rokov prist s uplne novym autom ... to je uz plytvanie zdrojmi ... len doteraz fakt tomu tak neraz bolo... 5 .. 6 rokov a sekali vsade novy model jak Bata cvicky..
No ale aku nahradu maju za i30? No ak chcu ist cestou fordu prosim... je to samozrejme kazdeho vec ... pritom spalovaky tu budu este dlhu dobu... neviem nic o tom zeby ich zakaz prisiel uz za rok ci za dva... lebo tak sa tvaria uz mnohe automobilky ako keby uz hned zajtra spalovaky bolo zakazane predavat...
Žádnou. Ford taky nemá náhradu za Focus a to jich prodával více než Hyundai a Kia dohromady i30 a Ceedu. Fiat dodnes nemá náhradu za svůj dříve nejprodávanější model Punto.
No mozno s niecim este pridu... rok 2035 je este hodne daleko... a ani ten este nemusi nic znamenat... ford sa uz vyfackal sam a teraz to zistuje pomaly... ale nevadi... este parkrat sa vyfacka pocas roka a preberie sa a naspat sa vrati so spalovakmi... to sa vsadim
Nebo se prostě stáhne z EU. Spíš to ale směřuje k tomu, že dokud to půjde, zůstanou chuťovky jako Mustang, Ranger, Bronco, a k tomu budou výsledky spolupráce s VW, tedy dodávky a Explorer. Tam nemusí utopit tolik peněz ve vývoji a buď se to prodávat bude, nebo se na to vykašlou.
Správný postřeh. U asijských aut jsou tradicí krátké výrobní cykly s maximálně jedním faceliftem.
Dlouhý výrobní cyklus s několika facelifty kromě první generace Mitubishi ASX mělo třeba Mitsubishi Galant deváté generace nebo Mazda 6 třetí generace. Jinými slovy vždy auta, kde se nepočítalo s nástupcem.
Aj space star ma za sebou 2 facelifty... a tiez zrejme uz len tak dozije ... ale uz taka lancia y mala tiez niekolko faceliftov a predsa len nastupcu dostala ...
Tak u evropských aut takové pravidlo neplatí, zejména u malých nebo italských aut. První generace Pandy se vyráběla přes 20 let Space Star, těžko říct, tipuju, že v EU skončí, ale pro asijské trhy se bude dělat dál.
Tak Lancia je specifikum. Ta značka byla 10 let v klinické smrti, ale Italové ne a ne přestat kupovat Ypsilon, tak dostával modelovou péči. Teď Stellantis přišel na to, že může nalepit znáček Lancie na 208, přijde to na "pár korun" a třeba se to bude taky prodávat.
Nevidím to moc pozitivně. Druhá modernizace značí, že se současné generace minimálně rok-dva do důchodu nechystají. Což by až tak nevadilo, kdyby to byl facelift z gruntu - matrix LED, nový interiér, osvěžené motorizace. Místo toho tu máme asistenty, přidušené motory a upravené lišty. Že by to Korejci v kompaktním segmentu vzdávali? Pro CZ/SK trh by to byla obrovská škoda.
No tak to bych celé technické oddělení v H propustil. Rok jim trvaly ty malé kosmetické změny a snížení výkonu motorů? Odrbali to a určitě ještě navýší cenovku. Nekupovat.
A co zasadne tu treba menit... vizaz je predsa ok... vylestena uz k dokonalosti... tu uz nema zmysel viac sprtat do toho... akurat to dobabres potom uz cele... takisto technicky uz nejde tu nic moc vymyslat a menit .. aj tu to uz mozes skor viac pokazit ako nieco vylepsit vzhladom na coraz prisnejsie normy a coraz vacsi rozsah ( na nervy lezucich ) asistentov... dokonca mi pride ze uz zacina byt vyhodnejsie dnes kupovat mnohe nove auta este pred faceliftom ako po nom ( kedy ho uz akurat dodrbu ) ... pritom este donedavna to bolo opacne ... smutne no
Akurat som cakal ze to velke logo uz bude na predku hore ( po vzore faceliftu i20 ) a nie na maske vo vyplete .. nevadi.. to je uz len detail... lebo mensia i20 je za mna po facelifte hodne smrncova... ale je pravda ze cieli aj na inu.. a skor tu mladsiu klientelu...
Čiže dostali sme sa do bodu, keď už novšie autá sú len horšie? Ale no, daj sa dokopy. Ja beriem, že ISLA atď. sú otravné, ale stále to nie je dôvod aby automobilky rezignovali na inovácie. Predaje i30 už klesajú, treba s tým niečo robiť, Kona nie je adekvátnou náhradou.
Tak o dokonalosti bych nemluvil, ale whatever. Především i30 zaostává za konkurencí výbavou a ta "modernizace" motorizací stojí dost za pytel. Na druhou stranu, standardem dnes je "modernizovat" paletu motorizací tak, že se proškrtá a zůstane tříválec a případně PHEV, což je ještě horší varianta. S asistenty si zřejmě tady nepomůžeš, ty zrovna Hyu udržuje celkem aktuální (např. u stupidníjo ISLA nemá na výběr).
Jj, taky se mi poslední dobou zdá, že automobilky dělají vše pro to, aby si ty jejich auta nikdo nekupoval. Je to takové: "běžte raději jinam, my jsme to odrbali a ještě vám navyšujeme cenu".
Otázkou je, zda za tím vším je jen ta zpropadená ekoEU nebo ještě něco jiného?
Tentokrát je dôvodom mix nárokov na emisie (je tu Euro 6e) a tiež noví povinní bezpečnostní asistenti ako ISLA. Keď si to všetko zrátaš pri existujúcom modeli, sú to už investície, pri ktorých sa treba zamyslieť, či sa oplatí ich zapracovať alebo ukončiť výrobu. To je aj dôvod prečo Fiat 500 po dlhých rokoch v Európe končí a výrobu presťahovali do Afriky.
Zjavne to viacerí výrobcovia, ktorí chcú ďalej ponúkať existujúce modely, využili na facelift, hoci teda fakt je to v mnohých prípadoch taká skoro neviditeľná zmena.
Souhlas, jako kdyby Hyundai šlápl na brzdu. Ty výkony motorů jsou výsměch zákazníkům :no: Auto se má facelifty vylepšovat a ne horšit. Ne že by 140k nestačilo, s Fastbackem cvičí slušně, ale předtím měl 160k a teď to zas stáhli. Fakt divné :no:
Nastava doba kedy sa uz zacina vyplacat kupovat nove auto este pred faceliftom ako po nom... docela smutna vec no... lebo facelift som tiez vzdy bral ako vylepsenie niecoho a nie dodrbanie ...
Technický vzato u se všude uvádí maximální výkon motoru. Zpravidla při otáčkách 5000+.
To, že novější verze budou mít nižší hodnoty maximálního výkonu neznamená, že to auto bude line.
Hodnoty ani průběh točivého momentu nejsou známé a jsou důležité.
Ta 1.5 atmo dosahuje doposud max. 144 Nm pri 3500, což je na pohodu. Co bude mít nová 1.5, nevíme.
Doporučuji kouknout po skladových CEEDECH ještě s 118kw motorem, pořídili jsme na konci roku se slevou 90tis oproti ceníku a když jsem se dozvěděl, že nové jsou se 103kw motorem, tak byl důvod slavit ! ;-) Auto je sice nehorázná šunka nudná s příšerných automatem, ale bylo za dobrou cenu.
Tak asi to není nejvíc "sexy" auto C segmentu, ale vlastně funguje a co jsem se tak informoval tak i na ten jejich DCT nemají moc reklamací a jezdí roky, jen doporučují měnit malou olejovou nápň mechatroniky (lamely jsou v suchu), jestli jsem to správně pochopil... výrobce ale neudává interval.
...protože přiškrcené motory a ještě víc otravných jízdních asistentů je přesně to, po čem tvoji zákazníci touží!! :-O:-( Ještě to dorazí vyššími cenami a jako třešničku na hnusném dortu zařízli atraktivní sportovní verzi N. Chce se mi zvracet! :-O:-O:-O:no:
Ač takové roztrpčení nad stavem věcí chápu, je třeba respektovat, že to je jejich byznys.
Ostatně stále je tu možnost rozjet vlastní výrobu aut a všem to pořádně natřít...