Fiat 131 byl ve své době moderním automobilem. Na úspěchy obchodní navazovaly ty z rychlostních zkoušek. Dovážel se také k nám a bohužel jej sžírala koroze.
...poprvé v prodeji v roce 1977, stála v Mototechně 104 300 Kčs a byla to šestnáctistovka - 75 koní, čtyřkvalt, výbava nula, jen vyhřívané zadní okno. Varovné blikače - ne, rádio - ne, denní počítač km - ne, hodiny - ne, otáčkoměr - ne, servo - ne, centrál - ne.
Pokud vím, tak třináctistovka se v ČSSR nikdy oficiálně neprodávala.
Edit: 118 800 Kčs stála Mirafiori 131S a to v roce 1978. Měla jinou masku, již se čtyřmi kruhovými světly, denní počítadlo km, hodiny (tři čtvercové budíky), navíc gumový pruh v náraznících, na bocích tenkou ochrannou lištu, stejný motor 1.6 OHV 75 koní, stále čtyřkvalt.
Fiat 131 byl jedním z mých dětských snů, ale pro běžné lidi byl za dob ČSSR pochopitelně zcela nedosažitený... Auto z nádherného automobilového období, kdy byl pohon zadních kol dostupný i u masových značek a kdy téměř každý západoevropský model měl automaticky i svoji nadupanou sportovní vezi. Navíc tehdejší auta nebyla zamořena obludnou náloží elektroniky a jízdních asistentů a dynamická jízda nebyla sprosté slovo... Fiat 131 Abarth v nádherném barevném provedení Alitalia pak (spolu s Fordem Escort a Opelem Kadett Coupé) dominoval MS v automobilových soutěžích v období, které považuji za úplně nejkrásnější.
Díky pane Dragoune za (jako vždy) perfektní počteníčko, které přináší přímo balznám na dnes těžce zkoušenou dušičku automobilového fandy a nadšeného řidiče! :-):yes::yes::yes::yes:
P.S. Bravo, Fiate, tehdy jsi ještě býval na špici automobilové Evropy! :yes::yes:
Souhlas. V Mirafu jsem měl možnost zamlada jezdit. Bylo to sice už 20 let starý auto, ale naprosto úžasná kára. Ta 1,6 DOHC s tím solidně cvičila a auto se dalo poměrně dobře vodit i bokem. Krásná doba. Rád bych se v Mirafku zase někdy svezl. :yes:
Já se v ní svezl jako kluk jednou, ale zase v Supermiafiori s plastovými blatníky rozšířenými koly, zadním spoilerem....a ve Fiaťácké červené! :-)
Jinak mne překvapilo, že motory měly rozvod OHV , když 131 byla následníkem 124, který měl OHC. Rozvod OHV měl Fiat 125 1500 co si pamatuji.
No, to byla doba, kdy kluci od třetí třídy věděli o autech všechno OHV, OHC,SV, ..... dnes zase vědí všechno o IT a my na to mnohdy čumíme jako puci. ;-)
Nikoliv, základní řada motorů u 124 byla OHV, DOHC měly jen vrcholné sedany Special T a všechny kupé a Sspidery. OHC byl standard u všech žigulíků, od 2101 až po 2107. Italská 125 byla vždy DOHC, 125p zase vždy OHV (s výjimkou pár kousků posledních ročníků s cizími motory).
Takže Žigul neměl fiaťácký motor ze 124 a F125 P také ne? Tak co to byly za motory? Nevěřím, že to vymysleli na východě, znám ruské motory v Moskviči, to bylo oproti žigulu maso...
V Žigilu byly motory, rozsáhle předělané z původního Fiata 124. Nejen z OHV na OHC, ale i jiné rozteče válců, jiné vrtání, jiné zdvihy. Prý ho předělali Italové na základě ruských požadavků. Někde se i uvádí, že v Turíně vytáhli z šuplíku nepoužitý starší koncept OHC, ještě bez hrníčkových zdvihátek. A někde se uvádí, že si tu úpravu motoru dělali Rusové sami. Nevím, kde je pravda.