Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Volkswagen ID. Buzz GTX přichází. Je to nejsilnější Bulli všech dob
77 komentářů
ericn
340k s vmax 160kmh a navíc utáhne 1800kg. To je slušný guláš na elektriku. Jako ne, že by mu to neslušelo, iD.Buzz je nejpovedenější z řady. Ale spíš bych čekal, že k tomu základnímu 204k modelu přidají 4kolku a větší baterii pro co nejdelší dojezd. Tahat s tím nikdo nic nebude a sportovní jízdu s krabicí taky nikdo asi nečeká. V obou případech spotřeba vyletí do nebe a bude po baterce s 79kW ani ne za 200km. Bjorn Nyland se při testu na 1000km přes 300km nedostal a to jel sám se základním busíkem a velmi úsporně 😒]
vysvětluj to hlupákům. Oni to ale stejně nepochopí.
Pořad nechtěji přiznat, že parametry EV jsou k ničemu a v rozporu jeden proti druhému.
Na co je raketové zrychlení, když to nevyužiješ k ničemu ( stejně to funguje 2-3 x a pak baterce začne dramaticky ubývat šťáva). Vláčet 2,5 tuny hmotnosti je prostě zabijákem surovin, ze kterých se EV vyrábí a je jich omezené množství. Tahání přívěsů je holý nesmysl.
Dobíjení je frustrace.
Jo, na rozvoz rohlíků po městě to stačí ale na "normální" využití je to pouze pro pozéry anebo pro ty, kteří tomu podlehli a myslí si, že budoucnost je elektrická.
Pořad nechtěji přiznat, že parametry EV jsou k ničemu a v rozporu jeden proti druhému.
Na co je raketové zrychlení, když to nevyužiješ k ničemu ( stejně to funguje 2-3 x a pak baterce začne dramaticky ubývat šťáva). Vláčet 2,5 tuny hmotnosti je prostě zabijákem surovin, ze kterých se EV vyrábí a je jich omezené množství. Tahání přívěsů je holý nesmysl.
Dobíjení je frustrace.
Jo, na rozvoz rohlíků po městě to stačí ale na "normální" využití je to pouze pro pozéry anebo pro ty, kteří tomu podlehli a myslí si, že budoucnost je elektrická.
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jasné že dobíjím. Ovšem nepleť si to záměrně s EV.
Já dobíjím kdy chci, nijak to nelimituje můj dojezd ani komfort jízdy.
Ale to ty všechno dobře víš akorát se tváříš jak nějaký rom 😄
Já dobíjím kdy chci, nijak to nelimituje můj dojezd ani komfort jízdy.
Ale to ty všechno dobře víš akorát se tváříš jak nějaký rom 😄
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pro hlupáka každý hloupý ...
Raketové zrychlení se hodí na připojovácích, při předjíždění, v nebezpečných situacích. A ne, není to na 2-3 použití.
Tahat vlek? Ano, je to docela problém, ale dá se. Za TMS taháme podval s auty a těch bezpečných 200km to dá. Já vím, není to nic extra, ale stejně toho máš plné brejle po 2,5h jízdy s takovou soupravou.
Co se týče surovin - spočítej si, kolik nafty/benzinu za životnost auta spotřebuješ. To je také surovina. Na 250k km to bude přes 17t ... bez započtení distribuce, zpracování, primárního materiálu (ropa) ...
Dobíjení může být frustrace, pokud nemáš mozek. Normální člověk si to dokáže snadno rozplánovat tak, aby vedle auta/v autě strávil co nejméně času a dobu nabíjení využil na něco, co by dělal i tak.
btw - mi vždycky baví, jak lidi pospíchají, nemají čas, nabíjení 30 minut je opruz a pak hodiny vysedávají u internetu jen tak
Raketové zrychlení se hodí na připojovácích, při předjíždění, v nebezpečných situacích. A ne, není to na 2-3 použití.
Tahat vlek? Ano, je to docela problém, ale dá se. Za TMS taháme podval s auty a těch bezpečných 200km to dá. Já vím, není to nic extra, ale stejně toho máš plné brejle po 2,5h jízdy s takovou soupravou.
Co se týče surovin - spočítej si, kolik nafty/benzinu za životnost auta spotřebuješ. To je také surovina. Na 250k km to bude přes 17t ... bez započtení distribuce, zpracování, primárního materiálu (ropa) ...
Dobíjení může být frustrace, pokud nemáš mozek. Normální člověk si to dokáže snadno rozplánovat tak, aby vedle auta/v autě strávil co nejméně času a dobu nabíjení využil na něco, co by dělal i tak.
btw - mi vždycky baví, jak lidi pospíchají, nemají čas, nabíjení 30 minut je opruz a pak hodiny vysedávají u internetu jen tak
že trefená hus pořad musí zakejhat!
Tvé žvejkance tady se nedají komentovat slušně.
Tvůj přepočet spotřeby surovin na palivo je hezký akorát jsi to nesrovnal se surovinami na výrobu elektřiny.
Rozplánovat nabíjení?? Nesmysl. Proč mám plánovat něco? Jedu kolem čerpačky, natankuju a jedu. U EV budu plánovat, kde budu dobíjet, věřit, že tam bude volno a bude to fungovat a zaplatím 21 Kč/kWh!!!!
Hele, s tebou se nemá cenu bavit na férovku. Jseš zatížený nesmyslem a to je pak každá diskuse marná
Tvé žvejkance tady se nedají komentovat slušně.
Tvůj přepočet spotřeby surovin na palivo je hezký akorát jsi to nesrovnal se surovinami na výrobu elektřiny.
Rozplánovat nabíjení?? Nesmysl. Proč mám plánovat něco? Jedu kolem čerpačky, natankuju a jedu. U EV budu plánovat, kde budu dobíjet, věřit, že tam bude volno a bude to fungovat a zaplatím 21 Kč/kWh!!!!
Hele, s tebou se nemá cenu bavit na férovku. Jseš zatížený nesmyslem a to je pak každá diskuse marná
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Základem nabíjení je že to děláš většinou přes noc, nebo kdykoli jindy kdy auto není v provozu. Skoro nikdo nejezdí kolem čerpačky a hned tankuje. Většina loví tu svou, nebo levnější nebo bůh ví jakou. To s EV nemusíš. Máš nabito a to o dost levnějš než když tankuješ benzí/naftu. A po ČR dojedeš kam potřebuješ. A tam eventuálně opět nabiješ. Takže je to pohodlnější než se spalovákem. A nesmrdíš jako se spalovákem.
zanedbal jsem tu elektrickou energii, protože k těm PHM bys musel připočíst ještě cirka 1,5kWh elektrické energie na výrobu. Tedy u auta se 7L spotřebou je to 10,5kWh/100km.
BEV jezdí tak za 18kWh/100km. Podíl OZE v EU je cirka 22%. Ale současné EV jsou velice často nabíjeny z vlastních OZE, případně z nabíječek přímo připojených na OZE. Takže můžeme říci, že energie na výrobu PHM a energie na přímou spotřebu BEV jsou z pohledu těžební bilance v rovnováze. Lze to tedy ve výpočtu zanedbat.
Ano, ne všichni budou moci v budoucnu nabíjet u svého domku z FVE, ovšem tohle bude kompenzováno nárůstem OZE.
Jestli ti to nevychází, připočitej si na stranu spalováků maziva, filtry. To je taky kvantum energie a surovin.
K tomu plánování - je to stejně náročné asi jako "ráno to zvládnu do práce s tím zbytkem v nádrži a až pojedu zpátky, tak se zastavím v ???? protože je tam levnější benzin a rovnou sjedu nakoupit, když to mám při cestě".
BEV jezdí tak za 18kWh/100km. Podíl OZE v EU je cirka 22%. Ale současné EV jsou velice často nabíjeny z vlastních OZE, případně z nabíječek přímo připojených na OZE. Takže můžeme říci, že energie na výrobu PHM a energie na přímou spotřebu BEV jsou z pohledu těžební bilance v rovnováze. Lze to tedy ve výpočtu zanedbat.
Ano, ne všichni budou moci v budoucnu nabíjet u svého domku z FVE, ovšem tohle bude kompenzováno nárůstem OZE.
Jestli ti to nevychází, připočitej si na stranu spalováků maziva, filtry. To je taky kvantum energie a surovin.
K tomu plánování - je to stejně náročné asi jako "ráno to zvládnu do práce s tím zbytkem v nádrži a až pojedu zpátky, tak se zastavím v ???? protože je tam levnější benzin a rovnou sjedu nakoupit, když to mám při cestě".
Ale toto neplatí, viz můj elaborát vedle v čase 19:05, na který jsi reagoval.
Na 7 litrů paliva nepotřebuješ ani 0,5 kWh. Vše je tepelná energie v rafinerii ze spalování ropných složek a z chemických reakcí.
A co se té denní obsluhy týče, je to prostě pořád na téma - mám doma wallbox a FVE, tak potom je to OK. Nemám, tak potom je to v řiti. Nejbližší Supercharger mám cca 80 km od bydliště a pokaždý nejedu okolo. S tím prostě fungovat nechceš.
Až jich bude takovej mrak, že budou v každým městě, nebo max. 20 km od něj, tak to bude zcela jiná písnička.
Na 7 litrů paliva nepotřebuješ ani 0,5 kWh. Vše je tepelná energie v rafinerii ze spalování ropných složek a z chemických reakcí.
A co se té denní obsluhy týče, je to prostě pořád na téma - mám doma wallbox a FVE, tak potom je to OK. Nemám, tak potom je to v řiti. Nejbližší Supercharger mám cca 80 km od bydliště a pokaždý nejedu okolo. S tím prostě fungovat nechceš.
Až jich bude takovej mrak, že budou v každým městě, nebo max. 20 km od něj, tak to bude zcela jiná písnička.
Dobíjení je frustrace? Když dobíjím tak většinou spím. A frustrovanej si u toho nepřipadám-. 😄
Tak pokud bydlíš v domě s vlastní nabíječkou, tak není co řešit ( to já mám také) ale neumím si představit ty, panelákové ( a těch je více než bydlících v RD) a také si neumím představit, že přijedu někam do města, kde třeba budu na jednání. To tam budu hledat nabíječku a pak pěšky odkráčím na jednání nebo se ubytuju v hotelu a pak si za 2 hodiny dojdu pro nabité auto?
Když mám spalovák, tak nemusím hledat žádnou čerpací stanici, pokud nejsem kolenovrt a tankuju když je potřeba.
Prostě jsem prakticky uvažující člověk a jestli mne chceš přesvědčovat, že elektromobil je to nejlepší řešení, tak není.
Má své kouzlo ale pouze na krátké popojíždění a na to nepotřebuje nikdo auto se zrychlením 2,8 sek na 100 km/h ani 400 kW výkonu.
Když mám spalovák, tak nemusím hledat žádnou čerpací stanici, pokud nejsem kolenovrt a tankuju když je potřeba.
Prostě jsem prakticky uvažující člověk a jestli mne chceš přesvědčovat, že elektromobil je to nejlepší řešení, tak není.
Má své kouzlo ale pouze na krátké popojíždění a na to nepotřebuje nikdo auto se zrychlením 2,8 sek na 100 km/h ani 400 kW výkonu.
než dojde elektromobilita k lidu panelákovém, tak na těch sídlištích budou stát AC sloupky a BEV budou mít úplně jiné parametry. Za 30 let ...
Myslíš, že všichni co bydlí v panelácích, činžácích, nebo staré městské zástavbě bez vlastní zásuvky mají jen 20 let starý vrány? I mezi nimi je spousta funglovek, nebo auto okolo 5 let stáří. A někteří by i to EV chtěli, ale nemají ho jak rozumně nabíjet.
Prostě infrastruktura je základ.
Prostě infrastruktura je základ.
Nebydlim. Bydlím v bytovým domě a nabíjím u PRE. Je jich spousta a skoro vsechny volný.
A to by tu čtyřkolku měli kůli tvýmu pocitu výkonově kastrovat nebo co? Prostě když máš dva motory tak to má slušný výkon. Ale chápu, že když se na takový parametry žádné spalovací MPV nedostane tak to vyznavačům historických technologií nejde pod fousy.
Ty jsi dobře mimo. K čemu je ti takový výkon, když jde o krabici od bot, ve který se vozí děti? Budeš s nimi závodit? A s kým, když tě na dálnici předjede i litrová Fabie 😉
Ano, budem zavodit s detmi do skoly. Nejazdim po dialnici a v meste kym dosiahne litrova fabia 160, uz bude musiet brzdit. Keby to bolo s dobry motorom za dobru cenu, tak je to celkom rodinna alternativa. Ale so 150 kw motorom som to ani nepozeral, hlavne za tu cenu 😄
Upřímně 340k v MPV opravdu nepotřebuješ, 150KW stačí na vše, co je třeba 😉 Spíš bych ocenil u té krátké verze větší baterii. Ale daleko víc bych ocenil klasický hybrid, pak bych o něm i uvažoval 😉
Nechapem tu retardaciu, ked raz tym jazdim a z vlastnych skusenosti napisem, ze to nestaci, tak asi nestaci. Samotny vyrobca si to uvedomil a uz dava ako zaklad 210 kw, ale ludia budu dookola opakovat, ze to staci. Vacsi vykon je tam kvoli stvorkolke, ktora je dost dolezita pri takom aute.
Tu tvojí myslíš? Ano, auto je těžký jak kráva a má 2.5t, naložený 3t a že by mu nestačilo na normální jízdu 204 a 310Nm si opravdu nemyslím. Asi budeš muset napsat všem testerům, že se mýlí a ty jediný máš pravdu 😉
Zvláštní je že T7, které je podobě velké a těžké (max 2850kg) to zvládá i s menším i stejným výkonem, divné... Pravda nemá 4mot (zatím), ale zase umí jet 190-200kmh (což není moc podstatné, ale umí)...
Zvláštní je že T7, které je podobě velké a těžké (max 2850kg) to zvládá i s menším i stejným výkonem, divné... Pravda nemá 4mot (zatím), ale zase umí jet 190-200kmh (což není moc podstatné, ale umí)...
Ne mimo jsi ty. Nepochopil jsi ze ke standardnímu motoru dali druhej aby měli pohon všech kol. A tak to má velký výkon. To je tak složitý premejslet?
Tak znova pro pomalejší. Proč by měly dělat přiškrcenou verzi 4kolky? Základem je 210 kW motor vzadu společný pro všechny nová auta na MEB platformě (viz ID7 nebo enyaq) plus k tomu motor vepředu. Dát z toho 250kW je s prstem v nose. Proč by měli vynakládat energii na snížení výkonu? Asi jsi mimo ty co?
Zase jeden co má komplex z fabií. Mne je úplně jedno kdo mě předjede. 160 je rychlost, kterou s rodinou většinou nejezdim. A to nemluvím o tom ze 160 reálné je na tachaci víc než 170. Takže v rodinném autě to omezeni neva. To jen bezmozci se rozcilujou.
Arese
Arese
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
lukas13
"Každý by si měl zajezdit s Buzzíkem" - takhle geniálně se o něm při testu vyjádřil nějaký nadšenec do EV.
Zbytečné, brutálně drahé auto s výrazně menším dojezdem než deklarováno...
Ale krásné, o tom žádná. Už jsem jedno na silnici viděl! Heč!
Zbytečné, brutálně drahé auto s výrazně menším dojezdem než deklarováno...
Ale krásné, o tom žádná. Už jsem jedno na silnici viděl! Heč!
já jsem v tom už i seděl. V longu. Nám ho představovali loni na srazu T1/T2/T3
Já už to viděl loni na akci Automobilové klenoty, vystavoval to tam na kraji areálu Tukas. Ale nic zajímavého na tom není a všichni radši obdivovali původní T1 místo tohohle
Jj taky má prolezeno a až budu mít chvilku, tak se i svezu. Ideálně až půjdu na servisku… vadí mi dost vysoká podlaha u zadních sedadel, nejsou 3 samostatná. Laciné materiály v interiéru a neuplně dobře vyřešená dvojitá podlaha v kufru a to vše za 2mio (ten předváděcí) :no:
mi "vadí", že nedělají verzi kombi - pět míst, vzadu plech s překližkou. A šoupačky jen z pravé strany. Prostě aby to bylo levnější.
To máš pravdu, tahle verze chybí úplně. Když už mají VAN, tak tohle je logické pokračování 😉 A kdyby v tom byl hybrid, prodeje by letěli hooodně nahoru... Nicméně chápu, že to technicky už nejde…
Ja uz v provozu potkal asi 3x a jednoho, jak se ho na parkovišti snažilo 5 lidi vytlačit do kopce, protoze zacouval před lampu ( za ním pod kopcem ), ale zadními koly sjel ze zatravnovaci dlažby, takže stal na trávě zadními koly. Byla to dobrá komedie, ať žije zadokolka.
To je dobrej blud.
Co je blud? Že jsem ho viděl? Myslíš, že nejezdi. Ano, nebylo to gtx.
Ne, ze Hrabal na trávě. Viděl jsem již několik IDcek mimo silnici a nehrabalo jediný.
Problém to není, hrabat na mokré trávě. Najdi si starší Top Gear, kde tak hrabalo i první BMW X6 😉 Nezapomeň, že ten Buzz je pekelně těžký. Stačí mokrá tráva a trochu měkké hlíny a je tam...
No, tak jsme se s kolegou smáli 5 minut nad ničím. Škoda, nenapadlo mne natočit cizi neštěstí. Ale mel si svoje dal.
BRAVWO! 👏🏻
https😐/www.autoforum.cz/…-verze-propadla/
Jak se dá výroba zlevnit ukázala Tesla, "gigapressy". Tedy odlít čtvrtku auta najednou.
Fiat také nemá tak velkou unifikaci dílů.
Co se týče Tesly, tak ta malé levné EV nemá zatím kde vyrábět. A dokud se prodává 3/Y jak housky na krámě, škoda si podrážet vlastní nohy prodejem levnější alternativy (spoustě lidem by stačila menší Tesla)
Co se týče těch ramen, to je známý problém, Tesla jej vyřešila cirka rok zpátky, kdy je ten vršek ramene s čepen zalitý do nějaké gumy. Že to není hliník, ale plech? Nevím proč, ale třeba u mé TMS je to taky plech a to je celé auto z hliníku. Nějaký důvod pro to asi mají. Pružnost, hmotnost (že je něco z hliníku neznamená, že je to lehké), odolnost na rázy, možná cena ... to ví jen Tesla. Určitě to není kvůli tomu, že by to nedokázali vyrobit z hliníku.
Se zdaněním nafty by se mělo něco dělat, hlavně potom v Polsku, resp. na úrovni EU. Pak bude i elektromobilita relevantnější alternativa. Protože ono cenově se energii z pálení něčeho, co teče ze země za pár dolarů/barel, jinak moc konkurovat nedá...
Stačí zrušit emisní polevenky a předražené ceny distribuce a může stát 1 kwh zas v klidu 3 Kč 😄
výrobní cena z uhelek a stávacích JE je asi 0,70 až 1,20 kč za 1 kwh 😄
to mě zajímá 😄
Že je daň z nafty 20 let stejná prostě neokecáš. Jaké byly mzdy a ceny před 20 lety? Proč má mí zrovna nafta (takový svinstvo) takový privilegium? 😒]
Dojdeš k tomu že někco je dražší 4-6x a stjeně tak větší sou výplaty a pak že sou pložky, kde je to dražšáí 7-20x a výplaty sou pořád 4-6x větší, takže si toho za tu výplatu v reálu koupíš méně jak před 20 lety
Aneb vaše provonání hrušek a jablíček, to žeru.
to samý je to před 1989 vid, kdy výplata dneska 15x větší a guláš v třetí cenový v žižkově stojí 27x tolik co stál v roce 1988, takže si jich koupíš určitě víc, vid Lojzíku 😄 😄 😄
zelené utopie nefungují, pozdravuje pan Švamberk