Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Elektromobily zbožňují ve Skandinávii. A kde frčí klasické hybridy?

42 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
která smíchá full a mild hybridy dohromady. Chápu, že to není chyba redaktora, ale kteréhosi paka z Brusele a že jich je tam dost.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tobě už ten diktát z Bruselu taky leze na mozek viď ? To jsou data asiociace sdružující výrobce automobilů....
Avatar - Anonym
Anonym
Na mozek možná, na nervy zcela jistě.
Ještě mi povyprávěj, jak ta asociace je zcela nezávislá a EU.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, vzhledem k tomu, že je to lobbistická asociace automobilek z EU, tak co myslíš ? Jaké vztahy mají? 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Takže v pozadí JE Brusel a ne že ne. Můžeme slovíčkařit a nakonec se dostaneme k podstatě věci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Lobbista ale prosazuje své zájmy skrze politiky, takže nadneseně řečeno, oni řídí a diktují 😁 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
to je bohužel ale chyba u automobilek, které s radostí mHEV označí jako hybrid, protože to zní pak lépe. Že to je něco lepšího. Když by ti řekli, že to je jen rozšířenej start/stop, tak to na zákazníky mHEV nebude mít takový vliv jako když napíšou hybrid.
Avatar - Anonym
Anonym
Asi jako když Tesly mají autopilot.
johny555
Míchat MHEV a HEV je blbost, ale říkat, že i za tohle může úředník z Bruselu je trošku přehnané. Je vidět, že lidi vůbec netuší úředníci z Bruselu o ničem nerozhodují, naopak, rozhodují premiéři/prezidenti a ministři vlád a většinou to musí být jednohlasné.
A jestli slovenský estébák brojí proti Green Dealu, tak ať si vzpomene, pro co hlasoval, když byl premiérem.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ale o dotacích. Bez křivení pravidel, by vlády obyčejné hybridy HEV
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
V Cíné se vloni prodalo 8 milionu elektromobilů. V Evropě něco ke třem a US & Canada jeden a pul. Je úplně jedno kolik se jich prodalo v Česku a co si Češi myslí. Klicové je, že globálním hráčům chybějí prodeje v Číně, kde byli zvyklí dominovat. Rok 2024 pro ně bude mimořádně složitý.
Avatar - Anonym
Anonym
Koho bereš jako globální hráče?
Třeba Toyotě vzrostly za posledních 5 let roční prodeje v Číně z cca 1,2 na cca 1,7 milionu aut. A VW se letos v lednu po dlouhé době vrátil na první příčku před BYD.
Možná si měl na mysli třeba Ford, který zřejmě má strategii stát se z globálního hráče lokálním hráčem. V poslední době úplně odešel z indického trhu, po 101 letech zavřel továrnu v Brazílii a německá továrna, která přežila Hitlera i druhou světovou válku, nepřežije první pětiletku Green dealu a příští rok vyrobí své poslední auto ... nepřekvapuje mě, že se Fordu v Číně nedaří.
Avatar - Anonym
Anonym
Neyvjedžy globalňy hráč jsou Romáci přecy.
Avatar - Anonym
Anonym
To by mě zajímalo jak VW roste, když škodovky v číně nikdo nekupuje, v Číně dokonce padá i Tesla a čínani primárně kupují svoje domácí značky a ze západních jen ty vyloženě luxusní typu BMW, MB, Bentley, Lexus, Maserati atd
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Zajímavý zimní test dojezdu 23 elektroaut: https😐/zpravy.aktualne.cz/…065ac1f6b220ee8/?…
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Chybí info o průběhu testu. Prý se sníží dojezd o 30%.
Avatar - Mikesus
Mikesus
to tak plus mínus odpovídá co mám zkušenosti s EV já.
tombas
Pokud chce stát přispět k rozvoji elektromobility, tak musí vytvořit hustou síť snadno dostupných veřejných nabíječek za velmi rozumnou cenu na úrovni nízkých domácích tarifů, vč. sídlišť, nákupních center, úřadů, restaurací, veřejných parkovišť a parkovacích domů.
Pak lidi uvidí, že si za dvě hodiny v restauraci nabijí své auto na dalších 250km jízdy za 150-200,- a určitě začnou přemýšlet, jestli to není výhodnější než 38,- Kč/l benzínu nebo nafty.

Hybridy ve všech podobách jsou nejhorší varianta, která kombinuje složitost a poruchovost spalovacích motorů s vyššími náklady na elektrifikaci s minimálním ekologickým a ekonomickým přínosem.
pevec1
S tím posledním odstavcem bych nesouhlasil, stačí kouknout na Toyotu. Auto jede lépe za nižší spotřebu., spolehlivost ok.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak. Na hybridech Toyoty je geniální právě to, že v mnohých ohledech pohonný řetězec zjednodušují a dělají jej spolehlivějším. Pokud někdo nechce řadit, hybrid od Toyoty je nejjednodušší a nejspolehlivější "automat". Bohužel, Toyotě se zatím nepodařilo tento hybridní systém prosadit jako standard. Z velkých konkurenčních automobilek pouze Ford montuje hybridní systém Toyoty, zatímco ostatní výrobci se snaží vynalézt jiné, často velmi složité hybridy.
tombas
Já na to koukal ze všech možných úhlů, ale tato koncepce mi opravdu smysl nedává. Tak buď si vystačím s čistým spalovákem a nepotřebuji žádnou elektrifikaci, což mám teď, nebo přejdu na čisté elektro, až budou v nabídce cenově dostupné vozy (+/- za stejnou cenu jako obdobně vybavené spalovací) a podmínky pro bezproblémové dobíjení (to už prakticky není problém).
Avatar - Anonym
Anonym
Zeptej se třeba v Utrechtu, jak to tam je bezproblémové s tím nabíjením. 😄 😄 😄 Jasně, když ti spalovák stačí ke štěstí, tak u něj zůstaň. V tom problém nevidím.
tombas
Proto jsem psal, že by se mělo investovat do sítě nabíječek (vč. výroby el. a kapacity sítě), než to strkat firmám na nákup auta.
Avatar - Anonym
Anonym
Vždyť Brusel nařizuje přesný opak toho, aby se zvyšovala výroba elektřiny a kapacita sítě. Elektrárny na fosilní paliva se musí vypínat, jaderné pro jistotu eurohujeři typu Němců vypnou taky a větrníky se soláry to nedokážou ani zdaleka nahradit. Natož pak navýšit.
tombas
Brusel je úplně jiná kapitola (většinou) zbavená zdravého rozumu. Elektromobilita má někde smysl, ale ne jako 100% náhrada za spalovací auta.
Energetika je mnohem složitější téma, tam se bez jaderek do budoucna neobejdeme, fotovoltaika a větrníky to nevytrhnou. Bylo by fajn mít i několik dalších přečerpávaček, jako jsou Dlouhé Stráně.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Když máš všechny hybridy v jednom, tak potom ti to smysl nedává. Pleteš mild s PHEV. Obyčejný hybrid funguje tak, že brzděním si vytváříš elektriku namísto tepla a to logiku má, protože jak baterka i motor se vlezou do peněz, kdy se to ještě vyplatí. Třeba u Toyoty je příplatek za PHEV takový balík, že nikdy to nedostaneš zpět.
tombas
Ta vysoká cena je další věc, co jsem ani nezmínil.
Jinak je to každého věc, co si koupí a co považuje za přínos.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč bych k tomu měl přistupovat tak dogmaticky? Spalovák má nevýhodu v tom, že neumí energii rekuperovat. Malá baterka to řeší, přitom cenově to pořád může být zajímavé a pořád mám celkem normální spalovací auto, které s sebou netahá časovanou bombu v podobě obrovské baterie.
Avatar - Mikesus
Mikesus
nebudu teď brát mHEV, které jsou jen rozšířeným start/stop systémem a PHEV od VW, který je opravdu oproti spalováku složitější.
Ale u Toyoty, co píšeš, neplatí. Motor je naopak díky tomu jednoduší. Nemá turbo, nemá startér, nemá spojku, dá se říct, že nemá ani převodovku ( jen planetové soukolí ), stále používá nepřímý vstřik ( u některých kombinovaný s přímým ) a naproti tomu přidává malou baterku o velikostech 0,8 - 1,8kWh u HEV a 2, resp. 3 elektromotory u verzí 4x4. K tomu u 4x4 nemá kardan ( ano, do terénu to není lepší, na silnici v pohodě ), mezinápravovou spojku
Avatar - Anonym
Anonym
"Hybridy ve všech podobách jsou nejhorší varianta, která kombinuje složitost a poruchovost spalovacích motorů s vyššími náklady na elektrifikaci s minimálním ekologickým a ekonomickým přínosem."

Řekl ti kámoš kámoše bratrance v hospodě po 5. pivu viď?
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nesmysl, třeba na HSD není nic složitého ani poruchového a přínos je velký.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No třeba když srovnáš spalovák v CX5 a RAVce tak se jasně ukáže kdo má nižší spotřebu a lepší dynamiku. No jasně že vyhraje ta Mazda, umí být totiž v dieslu. :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Umí sice být v dieselu, ale prohraje. Dle spritomontoru je RAV4 2.5 HSD AWD v průměru o cca 0,5 litru úspornější než CX5 2.2 Skyactive-D AWD.
Když to přepočteme na stejnou referenční hodnotu (pomocí výhřevnosti, respektive hustoty), tak Toyota spotřebuje o cca 25 % méně paliva než Mazda. A to při tabulkově výrazně lepší dynamice z 0 na 100.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nejdůležitější je mít zdroj el. energie. Levny. Stabilní. A také přenosovou soustavu dimenzovanou na velké příkony.

Máme to? Ani jedno nemáme. Takže to bude blackout a nebo jak v Holandsku - nedobiju nic.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Že zaostáváme nevadí. Vůbec. Občas je dobré počkat a pak nasadit finální technologii a ne e😜eriment.

Norsko? Specifická země. Výrobou elektřiny. Zásobami ropy. Počtem obyvatel a rozlohou. Ono když tam je spalovací auto dražší (klidně i o 20😖 než elektrické, tak je jasné proč takové prodeje. 😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Kodiaq v Norsku..... startuje na 1.6 mil CZK
Enyaq v Norsku...... startuje na 1.0 mil CZK.

A o tom to je. 😅😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
no však jo, když EV budou levnější, menší dojezd a delší nabíjení nikomu nevadí a ten příplatek za spalovák jim za to nestojí.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tezce dotuji... pri soucasne penalizaci nakupu cehokoliv jineho.

Vypovidaci hodnota nula.
Avatar - kruskar
kruskar
docela určitě nezbožňují, ale díky ***ské politice drakonického zdanění fosilů, je pro ně nákup elektromobilu levnější. A jelikož má každý málo peněz, tak jde tou nejsnadnější a nejlevnější cestou.
Arese
Skandinávci elektropowozy rozhodně "nezbožňují", ale místní ekoteroristické vlády prodej normálních aut tak uměle zenvýhodnily, že se je pro něj koupě zkraťáků prostě ekonomicky schodnější. To je celé, jedná se jen o brutální násilné pokřivení trhu! 😲 😲 😲 :no: