Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaný Citroën Berlingo už je v prodeji. Začíná pod půlmilionem

Nové berlingo je k mání s benzínovým, naftovým i elektrickým pohonem, s pěti i sedmi sedačkami a v délce 4,4 nebo 4,8 metru. Základní ceny jsou lákavé, ale mají pár háčků.
Zpět na článek
15. 3. 2024 08:09
7. 4. 2024 08:43
15. 3. 2024 08:09
15. 3. 2024 08:14
15. 3. 2024 08:42
15. 3. 2024 11:11
15. 3. 2024 08:13
15. 3. 2024 08:22
15. 3. 2024 08:25
15. 3. 2024 09:00
15. 3. 2024 09:02
15. 3. 2024 09:08
15. 3. 2024 09:23
15. 3. 2024 09:41
15. 3. 2024 11:15
15. 3. 2024 09:18
15. 3. 2024 09:45
15. 3. 2024 13:25
15. 3. 2024 20:45
16. 3. 2024 10:25
Avatar - Horký Rom
15. 3. 2024 08:09
moc líbí
Elektrický model Citroën Berlingo se jmenuje ë-Berlingo :yes:

P.S. Místním EVhejterům, doporučuji k poslechu rozhovor s Radovanem Vávrou: https://youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
1
7. 4. 2024 08:43
Re: moc líbí
Myslíš to e-Berlingo, co se na českém trhu prodává v počtech cca 10 ks ročně? :-[] :no:
Avatar - Pepa_007
15. 3. 2024 08:09
???
Exteriér fajn. Klasika kterou známe. Interiér tragédie, kde je ta francouzská elegance?
Trivalec není treba vůbec komentovat. Děs a hrůza.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2024 08:14
Re: ???
Je ukryta v novom megalogu... ty ju nevidis? :D
15. 3. 2024 08:42
Re: ???
Budíček! Interiér je vpohode, okrem historického loga na volante sa v ňom nezmenilo prakticky nič. Leda tak farebné riešenie. Benzínová jednadvojka je rovnako starý známy, a aby si nemusel fňukať, môže mať aj diesel so 4 valcami.
Avatar - apoho
15. 3. 2024 11:11
Re: ???
tak ono to je nakažlivé. Když u Škody Superb nalepili do kapličky přístrojovku, která tam nepasuje, tak u Citroenu vymysleli ještě větší majstrštyk - logo, které tam nezapadá :-[]
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2024 08:13
Parada
Prave ked sa nam citrony zahranatili tak vytiahli dalsie eso z rukava ... obly megaznak... nesedi to jak novej C3ke tak ani tomuto berlingu... do oci bije a krici... som tu nasilu ;-) ... zda sa za z fr znaciek uz renault prebera zezlo... a zo stellantisu uz dnes jedine len nemeckeho opla
Rozbalit vlákno
8
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2024 08:22
Re: Parada
Tak konečně tě někdo přinutil normálně myslet, skutečně nový znak mohl schválit leda představitel s robertkem na čele milující fekálporno.
Avatar - Jamme
15. 3. 2024 08:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2024 09:00
Re: Parada
Redakce a Holodňák jsou šulini
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2024 09:02
Re: Parada
ještě jsem si vzpomněl, že Kyliena je pyča.
Avatar - Mikesus
15. 3. 2024 09:08
Re: Parada
Citroen byl vždy takový svůj. Ale to logo je za mne fakt hodně divné.
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2024 09:23
Re: Parada
A navíc příplatek ceny za výbavu popírá matiku.
Avatar - Mikesus
15. 3. 2024 09:41
Re: Parada
To jsem nějak nezkoumal. Ale příplatek za prodlouženou verzi za 5000kč u některých motorizaci není špatné.
Jen škoda, že tady ty tabulky dávají tak, ze člověk furt musí srcollovat nahoru a dolů.
Avatar - apoho
15. 3. 2024 11:15
Re: Parada
tak ono to je nakažlivé. Když u Škody Superb nalepili do kapličky přístrojovku, která tam nepasuje, tak u Citroenu vymysleli ještě větší majstrštyk - logo, které tam nezapadá :-[]
Avatar - Roman Horký
15. 3. 2024 08:43
Musím se smát
jak se podle místní úderky EV tak dramaticky zlevňují. Pak přijde pohled do ceníku a EV varianta je vždy 2x-3x dražší, než ta základní. Základní vždy výhradně se spalovákem.
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Roman  Bon
15. 3. 2024 08:49
Re: Musím se smát
Když si domyslím dotaci cca 240 tis. s DPH, není to špatná cena. Směj se dál.
Avatar - twistedTSD
15. 3. 2024 11:44
Re: Musím se smát
Tak to jsem rád, že ti můžu zadotovat auto, a ještě tím zdražit auto sobě.
15. 3. 2024 14:10
Re: Re: Musím se smát
Zle rozumieš princípu dotácii EV. Neskladáme sa na auto pre konkrétneho kupujúceho EV, Skladáme sa na EV pre všetkých, keďže vzduch dýchame všetci ktorí sa na to EV skladáme, čiže je to benefit pre všetkých ktorí na to prispeli. Ten kto to EV bude vlastniť nemá tých benefitov až tak viac ako ostatní ktorí mu prispeli.
Neviem či dotácia na EV zvyšuje cenu fosílnych áut. Skôr si myslím že cenu zvyšujú samotné EV keďže prinášajú investície do výskumu a vývoja ktoré automobilka potom musí rozpustiť do celej produkcie, čiže cena nových fosilov je určite navýšena kvôli EV.. to dáva zmysel a je to správne na akceleráciu EV penetrácie.
Avatar - Mikesus
15. 3. 2024 14:27
Re: Re: Musím se smát
To jsi nepochopil, že jsou tu lidi, který se dieselem raději udusi, než aby zaplatili pár korun navíc?
17. 3. 2024 20:26
Re: Re: Musím se smát
Píšeš o pár korunách, zrovna keď pozerán cenník na sk, tak benzínové berlingo vs. e-berlingo je rozdiel ľahko cez 12000€. To mne osobne ako pár korún nepripadá. Zároveň netuším, prečo si do toho zaplietol dízel
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2024 21:51
Re: Re: Musím se smát
Není nad pořádný dieselový euro 6 smrádeček.
17. 3. 2024 20:30
Re: Re: Musím se smát
On tomu rozumie veľmi dobre, na dotáciu sa skladajú aj tí, čo na auto v danej kategórií nemajú (ani s tou dotáciou) tým, čo by si ho kúpili bez ohľadu na tú dotáciu.Pokiaľ by dotácie nebolo, tak vysoko pravdepodobne klesne aj cena samotného produktu. Má to prd s čistým vzduchom, priemerný vek vozidiel v našom regióne je nejakých 15 a viac rokov, súčasné vozidlá (EU 6D) problémom nie sú a majiteľ vykuchaného EU IV dízla si asi tak to elektro prípadne iné nové auto) nekúpi. Zhrnutie voči elektromobilom nemám nič, nezmyselnú podporu jedného odvetvia na úkor iných považujem za problém a ešte k tomu to situáciu nerieši a vzduch to nevyčistí
7. 4. 2024 08:47
Re: Re: Musím se smát
Dotace na EV jsou zlo hned dvakrát - pro daňové poplatníky a pro automobilový trh, který trestuhodně deformuje! :-O :no: :no: :no:
Avatar - Mikesus
15. 3. 2024 09:02
Re: Musím se smát
Kdyz by politici nedávali dotace, EV by byla už dávno levnější.
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2024 09:14
Re: Musím se smát
Kdyby nebyly dotace, EV by doposud nikdo nekupoval a pan Tesla by už zkrachoval. Spalovák je samá ocel, BEV je plný drahých kovů a o 300 kila těžší. Z toho důvodu je výroba dražší. Tato logika funguje u všech výrobků. Prostě i prostý kvádr mědi stojí víc než ocelový motor a převodovka.
15. 3. 2024 09:48
Re: Musím se smát
lithium, kobalt, mangan, med a ja nevim co jeste, drahe kovy nejsou
naopak tim, ze EV nema katalyzator, tak tam neni platina, coz drahy kov je
Avatar - Roman Horký
15. 3. 2024 09:49
Re: Musím se smát
Jasně, jsou to ne drahé, ale těžké kovy. My tomu říkáme heavy metals. :-) :-) :-)
15. 3. 2024 09:55
Re: Musím se smát
no, tak zrovna lithum je objemove skoro 2x lehci nez voda a cca 40x (ctyricetkrat) tezsi nez ta platina co mame v katalyzatorech
takze lithium bych do heavy metal nazarazoval :-)
Avatar - Roman Horký
15. 3. 2024 10:06
Re: Musím se smát
Tak na Lithium je zase Prodigy Firestarter
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
15. 3. 2024 11:34
Re: Musím se smát
Od kdy je měď těžký kov? Já se tedy ve škole učil něco jiného. Definice těžkého kovu byla hlavně v jejich škodlivosti. Co si pamatuji, tak olovo, kadmium, arsen, chrom a rtuť.
Avatar - Barrichello
16. 3. 2024 23:07
Re: Musím se smát
měd hlavně dochází a bude jen zdražovat, prohnete se za ploatby Mongolům :-)
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2024 09:58
Re: Musím se smát
Ano, nevyjádřil jsem se moc dobře.
Avatar - cizekHUNTER
15. 3. 2024 10:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2024 11:26
Re: Musím se smát
Redakce je hnus a hunt pyča. To je neuvěřitelné, co si tady člověk může dovolit, že. Pyču zdraví Kunder.
Avatar - twistedTSD
15. 3. 2024 11:47
Re: Musím se smát
Nereagujte na to stvoření prosím.
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2024 13:02
Re: Musím se smát
Změnil jsem názor, jádro pudla je, že redakce toleruje vše, prostě jsou to ocasi a nehodlají zde mít aspoň trochu slušné prostředí.
Avatar - cizekHUNTER
15. 3. 2024 11:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2024 13:05
Re: Musím se smát
UNTER HUNT pyčo, začalo mě to bavit. :yes: To se mi fakt povedlo, že cype, to nepřekonáš. Hoď tu jména těch šulinů z redakce, ať ty jména trochu čipneme.
Avatar - Mikesus
15. 3. 2024 14:29
Re: Musím se smát
Čip jmen. To je dobrý :-[] :-[] :-[]
Myslis, ze pak budou po tom taky hulit jako ta auta v provozu?
15. 3. 2024 10:08
Re: Musím se smát
V principu máš pravdu. Pouze kovy jako platina nebo zlato jsou drahými kovy. Platina je cca 1000 krát dražší než měď.

Avšak průměrné auto potřebuje do katalyzátoru cca 5 g (gramů) platiny, zatímco průměrný elektromobil potřebuje pro svůj pohonný řetězec cca 50 kg (kilogramů) mědi, 50 kg kobaltu, niklu a manganu a tak by se dalo pokračovat.
Přepočteno na peníze ... Měď pro pohonný řetězec EV stojí cca desetkrát více než platina pro katalyzátor spalovacího auta.
15. 3. 2024 10:23
Re: Musím se smát
tak treba tady
https://casopisargument.cz/?…
pisou, ze spalovak obsahuje 22kilo medi a 11 kilo manganu, coz je lehce pod polovinou toho, co spalovak, takze ve spalovaku toho je taky dost
a recyklovat kila medi bude asi jednodussi nez recyklovat 5g platiny z katalyzatoru, coz je cca 1/4cm3 naparena na povrchu xx m2

a k tomu spalovak potrebuje cca 10tun benzinu/nafty, ktery nezrecyklujes, ale prohanis ho plicema
15. 3. 2024 11:58
Re: Musím se smát
Já jsem počítal jen s mědí a manganem/niklem/kobaltem, které má pohonný řetězec EV (baterie, elektromotor, vysokonapěťové kabely atd). Nepočítal jsem s karoserii nebo běžnou elektrickou kabeláží, protože to samé má i spalovací auto. Ano, EV ve výsledku obsahuje řekněme těch 70 až 80 kg mědi (v literatuře najdeš nejčastěji rozmezí 50 až 100 kg). Spalovací auto řekněme těch 20 až 30 kg. ale i kdybych někde chybně 20 kg mědi započítal nebo nezapočítal, tak to na výsledku nic nemění. Pořád by to v penězích bylo mnohonásobně víc.

Recyklace mědi? Souhlas. Je to mnohem, mnohem, mnohem, mnohem jednodušší než recyklace platiny. Řekněme tisíckrát jednodušší a výsledkem je tisíckrát nižší cena.
15. 3. 2024 13:26
Re: Musím se smát
Kdyz ty posuzujes ceny EV podle ceníku automobilky ktera to EV prodavat nechce.
Avatar - Roman Horký
15. 3. 2024 14:24
Re: Musím se smát
Tak to potom ale nechce žádná, kromě Tesly.
Avatar - Mikesus
15. 3. 2024 14:30
Re: Musím se smát
No zatím to tak vypadá, že ty automobilky co mají i spalovaky ty EV moc prodávat opravdu nechtějí.
Avatar - twistedTSD
15. 3. 2024 09:18
Hmm
Na dnešní zmagořilou dobu je to kus auta za rozumné peníze, dokonce i v dehtu. Jen se obávám, že to Francouzi zase podělají. Málokdo dokáže tak jako oni chvíli po představení modelu seškrtat všechny konfigurace, které by se mohly (dost možná velmi úspěšně) prodávat.
Rozbalit vlákno
0
15. 3. 2024 09:45
kritika
Měl jsem několik citroenů. Za poslední roky jsem však musel odejít jinam. Interiér a jeho pohodlí 00 bodů. Sedačky, jako šmirglpapít. Jízda na zkoušku Praha-Jihlava a za celou dobu jsem nenašel polohu s pocitem pohodlného sezení. A ty utopené čudlíky automatické převodovky, stejně jako ve škodovkách, no něco hrůza hrůzoucí !!!! I kdyby to bylo zlaté a stříbrné tak nikdy.!!!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2024 13:07
Marek Krabice je opice
No co, buď dostanu BAN nebo si tu redakce udělá pořádek.
Rozbalit vlákno
1
15. 3. 2024 13:25
Re: Marek Krabice je opice
Redakce tu drzi trolly. Zajem na nejakem poradku nema.
15. 3. 2024 13:25
Foto
Proč je prosím v celé galerii presentováno jen a pouze eeeeeee-Berlingo????? Není to otázka na redakci, ty k promu zřejmě jiné materiály nedostáli... Ale u Citroenu jim asi taky už jeblo. 8-s. Ní a ten znak vpředu, to je neskutečná haluz. Na to nechceš každý den ráno koukat. Proč si u Citroenu pokaždé musí vymyslet nějakou úchylárnu.
Takové kraviny a dokáže to člověka otrávit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - m.z.
15. 3. 2024 20:45
nové berlingo
ani jednoho zástupce této povedené skupinky bych si nevybral, z nabízených motorů je to všechno stejný opruz, nevydrží to nic. Už nevím čím nahradím oblíbené Doblo, když se z něj nově taky stala další francouzská ***...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
16. 3. 2024 10:27
Re: nové berlingo
Toyotou, ta je přeci spolehlivá ne? :-[]
Avatar - rohYpnol
16. 3. 2024 10:25
Který?
Který 1.2 je pod kapotou? Je to už nový motor, co má opět řetězové rozvody?
Rozbalit vlákno
0