Atraktivní elektrický shooting brake z Číny ukazuje, jak obrovský kus automobily z druhé nejlidnatější země v posledních letech urazily. Na druhou stranu Nio ET5 Touring trpí některými nedostatky, které bude nutné ještě odstranit.
Zato mi přestala chodit oznámení na reakce na příspěvky a nepomohlo ani odhlášení ze všech zařízení a opětovné přihlášení. Psal jsem i na vedení a nyšt.
Jde to tu od desítí k pěti. No. Spíš od tří k nule.
Radku tak se tak nečerti, pořád šnupeš s Janičkou po nocích v PCHL Marxe a komunismus? Poslední vystoupení Janičky ohledně drog ukazovalo na fakt, že zřejmě krom komunismu šnupe i něco jiného :-)
Náhodou to je dobrý vtip. Podívej se nereaguju na cigošehunterholodnu, ale směrem k odpadu v redakci. Pasou tu trolly a v článku chyby. Ale z redakce psali, že se máme povznést. Čau pitomci a Holodňák je kundai jak hjundai.
Je, ale Čína to nenechá padnout. Bylo by to pro ně strašné ponížení. Aktuálně v případě NIO dotuje jeden vůz na export cca 600 000 tisíci. To aby se zdejší morální odpady, nuly a jiný póvl mohli nějaký ten super čínský elektrický vehikl koupit a pak blábolit o tom, jak je koncern a spol nemožný a obstarožní. Byť je to supr NIO je horší, když vyrábí pořád nonstop se ztrátou.
Pokud jsem to správně zachytil tak to není úplně o tom, že by Čína dotovala výrobu... jako že by na každý kus poskytla nějakou dotaci, ale koupila nějaký podíl v době, kdy byla NIO v problémech.
Dovolím si připomenout, že i nad Teslou se stahovala mračna a mluvilo se o tom, že je na každém autě těžce ztrátová a investoři do toho lejou peníze horem dolem... no ale podařilo se a teď sčítají zisky.
Je rozdíl, když je to soukromý investor a když je investorem stát. Nicméně podpora je pro všechny exportní čínské automobilky. Důkazy na to jsou.
"Komise shromáždila dostatečné důkazy o tom, že výrobci výrobku, který je předmětem šetření, z Čínské lidové republiky
těží z několika subvencí poskytovaných vládou Čínské lidové republiky.
Subvenční praktiky spočívají mimo jiné v 1) přímém převodu finančních prostředků a potenciálních přímých převodech
finančních prostředků nebo závazků, 2) prominutém nebo nevybraném vládním příjmu a 3) poskytnutí zboží nebo služeb
vládou za cenu nižší než přiměřenou."
Ihned jak se ve dostal tento dokument, tak v číně pochopili, že jejich levotu už začneme (pozdě) asi řešit a tak začali dělat problémy s vývozem některých surovin.
Americká vláda po jistou dobu držela ochrannou ruku nad GM a Chryslerem (vybavuju si cca. 2009), před pár lety pumpovala řádově 2mld do Tesly (cca. 2015)... totéž Renault, Fiat... určitě bych si vzpomněl i na další.
Není to tak úplně černobílé...
nemáte pocit že spomínaná brutálna akcelerácia je v bežnej cestnej premávke vlastne nebezpečná ? OK, také Lamborghini stretneme 2x za život, ale keď sa rozšíria elektromobily "odkudkoliv" sa objaví rýchlo prichádzajúce auto, ktoré tam pred vteřinou (v slovenčine označenie 1/60 minuty je asi nevhodné) nebolo. Tieto preteky výrobcov, kto vyrobí výkonnejší elektromobil - asi nič rozumné...
jasné, musíš to brát tak, že EV mají v praktickém provozu ( mimo primárních nízkých emisí) jedinou silnou stránku a tou je zrychlení.
V praxi sice nepoužitelný parametr ale všichni tuto vlastnost vyzdvihují ač je v reálném provozu naprosto k ničemu.
Pamatuju, že jsem se svezl v Tesle S, když tady ještě skoro nikdo neviděl žádnou teslu a elektro byly akorát manipulační vozíky na vlakovém nádraží a už tehdy mi bylo řečeno, že mohu s tím kurevsky zrychlit ale pouze 3 x a pka to počítač zablokuje páč baterka......
Navíc jak píšeš, bezpečnost provozu neumožňuje tuto vlastnost v hustotě provozu jaká je dnes na silnicích nijak extra využít. Strejda v pravém pruhu se zrovna probudí a začne předjíždět, když se kolem něj chceš prohnat fantasticky zrychlujícím EV a máš problém a děda také 8-s
čížku, kret.éne, už jsem ti několik krát psal, že jseš v ignoru, takže nevím co chceš svým stupidním psaním sdělit. Určitě to ale je nějaká kardinální pí.čo.vina :no:
Praveze je to celkom pouzitelne, kym je tych aut malo. Je pravda, ze pouzivanie bez rozumu je nebezpecne. Toto uz mali davno riesit namiesto merania rychlosti, ktora nebezpecna nie je.
Ja som pomaly, ja mam opacny problem. Ale uz som zazil, ze pozriem do spatneho zrkadla - nic a pozriem znova a vedla mna Tesla :-) Toto je ovela horsie, ako ked idem po prazdnej ceste v meste 68 namiesto 50ky.
Zažil jsem to na vlastní kůži. Enyaq coupé předjel kolonu asi 4 aut a ten na začátku sjel skoro do příkopy jak se lekl a popravdě i já jsem trochu trhnul volantem. Problém je, že benziňák u toho udělá spoustu rachotu a upozorní na sebe. EV jede potichu a najednou se kolem prožene a je to zatraceně nepříjemný. Hrozím se toho, až se jako ojetiny dostanou do rukou adolescentům s najetými pár km.
Odvez děti do ohnové země nebo na pustý ostrov, tam nikdo nejezdí a máš klid :-):-):-):-):-):-):-):-)
Občas se u tvých příspěvků fakt neskutečně bavím.....co když jednou.....co když vylezeš z baráku a někdo tě praští motykou, co když tě kousne pes, co když.....
Ty jezdíš se staženými okny a předjíždí tě jen V8 s laděnými sportovními výfuky v tunelu?
Já si nepamatuju, kdy bych slyšel motor auta, co mne předjíždí a nebo naopak.
Mě je úplně jedno co a kdy mě předjíždí, když má tu potřebu. Stačí se jen dívat do zrcátek, když chci někam odbočit, předjíždět atd...
A taky mě minulej pátek na Mohelničáku předjížděl jeden Eňák. Já tolik nespěchal a jel do kopce jen 110 a on si to tam frčel okolo 130. Asi měl nabito a jel jen kousek do další Komerčky na stojan.
Šok to byl jen kulturní, protože to bylo poprvé, kdy jsem viděl jet EV rychle mimo rozjezd na semaforu.
co začne přijíždět z Číny. Jako s mobily: Apple, Samsung a zbytek Čína. A kde je Nokia, Erricsson a další? Aby nebylo za 10 let: Tesla, Kia/Hyundai a zbytek Čína (přímo či nepřímo s nalepenou evropskou značkou).
Apple přichází z Číny v mnoha případech. Foxcon tam má fabriku na mobily.
Určitě i tam pracují Ujgurové, které čínský režim převychovává prací ale jablíčkářům to nevadí.
Ale pokratečtí Yenkeeové nechali stát čínská auta v přístavu, protože přepínače směrovek vyrábí Ujgurové :-):-)
Tak LG už skončilo dávno, HTC to sice teď zkouší po letech znovu, ale prodají tak pět kusů měsíčně.
Nokia a Motorola jsou čínské.
Sony tak tak přežívá, Alcatel dělá snad jen něco pro důchodce.
Asus jediný je trošku schopný něco vytvořit, ale taky ty prodeje nemá bůhví jaké.
Něco jo... něco se dělá v Korei a v Číně.
Ale takhle - já nerozporuju, že toho Čína dělá hodně... a že expanduje... a že i spousta nečínských značek v té Číně vyrábí a že to je problém. A že alternativy jako Taiwan, Korea nebo Japonsko taky nejsou pro Evropu žádná výhra. Jen říkám, že to není úplně tak, že by tu byl Apple (z Číny) a Samsung a pak už jen samá Čína.
Asus dělá Zenfone 10, to se mi docela líbí... pro ty, co nechtějí úplně velkej telefon.
Alcatel a LG nějak nesleduju... Xperia 1V od Sony taky nevypadá úplně marně, Nothing Phone 2 se dá... prostě o prvenství se přetahuje Apple se Samsungem a v tom zbytku je sice spousta čínských značek, ale i pár jiných.
Přes českou společnost Cario si můžete ze sousedního Německa, kde značka Nio oficiálně působí, nechat dovézt celé její dostupné portfolio zahrnující pět modelů: ET6 ve verzi sedan a kombi, tříprostorové ET7 a jejich SUV EL6 a EL7. Všechny spojuje velmi podobný design s dvojicí světelných pásů vpředu. Nio ET5 Touring designem zádě nepokrytě kopíruje Porsche Taycan Sport Turismo.
To by mě taky zajímalo :-).
Kdyby byli daleko, tak prodají víc než těch 160.000 aut.
VW prodal pětinásobek, a to říká a přiznává, že mu to nejde.
Navíc je otázka kolik jich NIO prodalo v Číně, jestli jako BYD 93% tak bych si z toho vrásky nedělal.
Stačí aby Číňanům došly peníze a celé jejich powerpointové prezentace se jim zboří jak domeček z karet. Chudáci majitelé, bez baterky, bez update, bez náhradních dílů a servisu.
Se 160.000 auty se moc přežít nedá.
Vzhledem k tomu že se Q6 Etron očekává od 60.000€ (s baterkou) a ano v základu, tak mi to NIO fakt smysl nedává.
Technologicky aj planovanim je nio fakt inde ... aj BYD.... pritom mnohe skostnetele eu legendy uz melu z posledneho... a ani sami nevedia co by vyrabali... tak radsej uz na vsetko hadzu boba... genialne riesenie ze jo
Cim technologicky je to inde? Stvorkolku to ma, dobre, potrebujem vyhrievane celne sklo, podla moznosti aspon svetla, aj ked vraj niu nesvietia zle, ale prepina to len dialkove ako kedysi na Renaulte. Europa uz je inde. Co take extra to ma? Nabijanie 140 kw? A este aspon waze, alebo kludne aj nejaku cinsku nahradu na lepsej urovni, ktora mi bude hlasit nebezpecenstvo na cestach. 33 senzorov to ma, ale same to po deti do skoly poslat neviem. Nio asistent je mudrejsi ako Laura? Viem sa s nim po ceste porozpravat, alebo sa len hlupo usmieva a vie nastavit teplotu klimatizacie? Proste keby to aspon malo vysielac na branu a garazove dvere a mu zaklopem a rano mu zaklopem na stenu do garaze a on vycuva pred dom z garaze. Alebo mi ponukne, ze tu cestu sme uz isli 100x, ze prevezme riadenie a analyzou premavky zistil, ze usetri 28 s casu. Ale podla vsetkeho nic.
hnusné čínske auto. Proste, stále sa nevedia dostať do vkusu európanov... Môžu sa búchať do hrudi ako sú ďaleko ale nie sú. Stále nemajú na to aby vo veľkom predávali v Európe.
Takže ja sa o európske automobilky nebojím (aspoň čo sa týka predajov v Európe). Okrem toho očakávam že pokiaľ nebudú vyrábať v EU tak to čo dovezú bude zaťažené novými clami, takže cenovo to tiež nebude také atraktívne.