Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
V 300d na dovču, GLE 400d, A nebo GLA v elektrice kolem komína. A všechnoauto je Corolla HEV.
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jeste jsi zapomel, ze na chalupu mas G-cko 4×4². 😉 No a ted hezky sup do Fabky a do prace!
Tomogo
... už jsou dávno úplně mimo. V době, kdy se dalo koupit skoro jakékoli auto v benzínu, nebo dieselu to možná mělo váhu. Jenže dnes, kdy diesely jsou díky omezením pomalu odstraňovány z trhu, jsou už taková srovnání absolutní nesmysl. Možná u modelu, kde je kompletní nabídka by to šlo.
Já nesnáším diesely, resp. takové ty smradlavé plečky, co se jim valí smrad, nebo brikety z výfuku. Ale sám mám diesel, protože běžně jezdím minimálně 200 km na jeden zátah. Takže pro mě je to TDI zatím jasná volba.
Nicméně se už těším na to, až se spalovacích krámů zbavím. Ale jak tak na to koukám, tak to ještě nějakou dobu bude trvat.
Já nesnáším diesely, resp. takové ty smradlavé plečky, co se jim valí smrad, nebo brikety z výfuku. Ale sám mám diesel, protože běžně jezdím minimálně 200 km na jeden zátah. Takže pro mě je to TDI zatím jasná volba.
Nicméně se už těším na to, až se spalovacích krámů zbavím. Ale jak tak na to koukám, tak to ještě nějakou dobu bude trvat.
Tak tak. Statistiky jsou vždy něčím zkreslené.
A nejsem diesel fanda a přesto jsem si jeden moderní koupil a právě z důvodu delších tras.
Sice to je někdy jen 40 km, ale těch cca 200 je takový ten střed a na to se prostě diesel hodí dobře.
Celkové km mám ale nízké a tak nemohu ani napsat to, že diesel je jasná volba. Spíš je to nerozhodně a tak se u dalšího auta klidně zase vrátím k benzínu, protože EV mi ještě dlouho nenabídne to, co bych od něj chtěl.
A nejsem diesel fanda a přesto jsem si jeden moderní koupil a právě z důvodu delších tras.
Sice to je někdy jen 40 km, ale těch cca 200 je takový ten střed a na to se prostě diesel hodí dobře.
Celkové km mám ale nízké a tak nemohu ani napsat to, že diesel je jasná volba. Spíš je to nerozhodně a tak se u dalšího auta klidně zase vrátím k benzínu, protože EV mi ještě dlouho nenabídne to, co bych od něj chtěl.
sargis
Mal som diesle, mam teraz diesel, a nehanbim sa za to. Asi je to aj tym, ze nezijem v meste a nevnimam tak vzduch a hluk z tohoto uhla pohladu. Skor ma trapi to, ze v okolitych vodach za dedinou (sucasnou i ked som vyrastal) sa dalo pred 25-30 rokmi kupat a cierne skladky tu tolko neboli; a nie je to vinou dieslov.
Dalsie vozidlo planujem tak o 6 rokov. Ale ako hovori Gretka: vsetky gitary musia byt do 2030 elektricke!...tak neviem, ci dalsie auto bude diesel, kedze to bude uz zrejme predrazena raritka na okraji segmentu.
Dalsie vozidlo planujem tak o 6 rokov. Ale ako hovori Gretka: vsetky gitary musia byt do 2030 elektricke!...tak neviem, ci dalsie auto bude diesel, kedze to bude uz zrejme predrazena raritka na okraji segmentu.
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak to je tím, že žiješ na Slovensku. U nás se počet černých skládek zásadně zmenšuje. V obci, kde žiji, není ani jedna a ani v okolí žádnou neznám. No a nejsme výjimkou, protože na to existují statistiky.
https😐/zemedelec.cz/…stoji-statisice/#…
Co se ale zvyšuje, jsou staré smradlavé chrochtadla, které by se hodily do války na vytváření kouřové clony. Ale ty jsou i u vás, protože na SK často jezdím.
https😐/zemedelec.cz/…stoji-statisice/#…
Co se ale zvyšuje, jsou staré smradlavé chrochtadla, které by se hodily do války na vytváření kouřové clony. Ale ty jsou i u vás, protože na SK často jezdím.
Ano, je silny vztah medzi kupnou silou a ekologiou. Ale ten 30-rocny diesel nemoze za to, ze si clovek nemoze dovolit jeho modernu cistejsiu variantu....
moze si dovolit dekarbonizaciu a nove DPF... ale ani to si nezaplati a ochčije
Jasně, hlavně tu vodíkovou a ideálně 3x do měsíce. 😁 😁 😁
Podvodům prostě kvete pšenka...
A taky bych rád viděl ten 30 let starý DPF 😁 😁 😁
Podvodům prostě kvete pšenka...
A taky bych rád viděl ten 30 let starý DPF 😁 😁 😁
Nepisal som vodičkovú, snad nie kazda dekarbonizacia je podvod.
DPF do diesla v ktorom ma byt, tam kde ho nedali no comment.
EU by mohla dotovat tieto servisne akcie ked chce lepsie emisie od tych, co su na tom financne horsie a maju jakz takz auto, ktore este nejakych 10r vydrzi.
DPF do diesla v ktorom ma byt, tam kde ho nedali no comment.
EU by mohla dotovat tieto servisne akcie ked chce lepsie emisie od tych, co su na tom financne horsie a maju jakz takz auto, ktore este nejakych 10r vydrzi.
Aby bolo jasne... tiez nemam nic proti dizlu v passate kombi ci v L200ke alebo v nejakom vw transporteri ... ale ked vidim nejake tie starsie male dizlove fabie ... tak som ... proste som hned zly vrrr 😉 ...
Inak prekvapuje ma o kolko percentualne menej dizlov uz je hned nedaleko nas v madarsku... aj ked ano... swifty s vitarami aj S Crossom su tam vsetko samy benzin... tie to tahaju do plusu ... kazia to tam akurat dizlove octavky a dizlove focusy ... tak ci tak mame co dohanat... aj ked som cakal ze na tom budeme horsie priznavam ...
Inak prekvapuje ma o kolko percentualne menej dizlov uz je hned nedaleko nas v madarsku... aj ked ano... swifty s vitarami aj S Crossom su tam vsetko samy benzin... tie to tahaju do plusu ... kazia to tam akurat dizlove octavky a dizlove focusy ... tak ci tak mame co dohanat... aj ked som cakal ze na tom budeme horsie priznavam ...
apoho
https😐/www.autoforum.cz/…ipravil-na-opak/
ale musím pro zachování rovnováhy v diskusi tento link sdílet 😄
ale musím pro zachování rovnováhy v diskusi tento link sdílet 😄
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
a ještě jeden celkem povedený článek od Mercedesu
https😐/www.autoforum.cz/…-se-dale-hrouti/
Jak jsem už několik krát říkal, skočení na špek unijních hnojů v čele s Gretou a jinými retardy, kteří se vyjadřují k věcem, kterým nerozumí dovedlo výkladní skříně motorismu (velká trojka z Německa - VW- Merecedes - BMW ) na vedlejší kolej a po hlavní kolejí se zrovna přesunují čínské automobilky
Teď budou chvilku volat po ochraně trhu zavedením cel a legislativních požadavků, jak vykolejit vlak na hlavní koleji a pak se snad dají zase dohromady?
Ale to může trvat déle, než je vhodné
https😐/www.autoforum.cz/…-se-dale-hrouti/
Jak jsem už několik krát říkal, skočení na špek unijních hnojů v čele s Gretou a jinými retardy, kteří se vyjadřují k věcem, kterým nerozumí dovedlo výkladní skříně motorismu (velká trojka z Německa - VW- Merecedes - BMW ) na vedlejší kolej a po hlavní kolejí se zrovna přesunují čínské automobilky
Teď budou chvilku volat po ochraně trhu zavedením cel a legislativních požadavků, jak vykolejit vlak na hlavní koleji a pak se snad dají zase dohromady?
Ale to může trvat déle, než je vhodné
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To mě těší, že mě tady tak postrádáš! :yes:
P.S. Je nesmírně zábavné sledovat, že čím více se elektrofašistická prolhaná kocábka EU potápí, místní elektrofanatici propadají stále větší hysterii! 😒]
P.S. Je nesmírně zábavné sledovat, že čím více se elektrofašistická prolhaná kocábka EU potápí, místní elektrofanatici propadají stále větší hysterii! 😒]
Ringhofer
napsal jste: "Největšími milovníky dieselů jsou v Pobaltí a na jihu Evropy". To opět není čeština. Buď má věta znít "největšími milovníky dieselů jsou obyvatelé Pobaltí a jihu Evropy", nebo "největšími milovníky dieselů jsou Pobalťané a Jihoevropané". Vy fakt na čtenáře ACZ doslova se**te.
Lubo
Nejak sa výsledky intenzívnej politiky (okrem starnutia vozového parku) veľmi neprejavujú.
- Napr. v roku 2015 bol dieselov 41,2%, najnovšie štatistiky 40,8% (reálne viac - veľa "mHEV" dieselov je po novom v kategórii Hybrid).
- Pre porovnanie BEV bolo 0,1% a teraz je ich 2,2% (vrátane Plug-in)
- Čo sa mení výrazne, že priemerný vek osobného auto vzrástol zo 10,7 rokov na 12,3 roka.
Odkaz na štatistiky😒br /> - 2015: https😐/www.acea.aut👋files/ACEA_Report_Vehicles_in_use-Europe_2017.pdf (report je z roku 2017, ale podiel pohonov z roku 2015)
- 2024: https😐/www.acea.aut👋files/ACEA-Report-Vehicles-on-European-roads-.pdf (podiel pohonov z roku 2022)
- Napr. v roku 2015 bol dieselov 41,2%, najnovšie štatistiky 40,8% (reálne viac - veľa "mHEV" dieselov je po novom v kategórii Hybrid).
- Pre porovnanie BEV bolo 0,1% a teraz je ich 2,2% (vrátane Plug-in)
- Čo sa mení výrazne, že priemerný vek osobného auto vzrástol zo 10,7 rokov na 12,3 roka.
Odkaz na štatistiky😒br /> - 2015: https😐/www.acea.aut👋files/ACEA_Report_Vehicles_in_use-Europe_2017.pdf (report je z roku 2017, ale podiel pohonov z roku 2015)
- 2024: https😐/www.acea.aut👋files/ACEA-Report-Vehicles-on-European-roads-.pdf (podiel pohonov z roku 2022)
Mokrous
...oproti zeleným ekologům z Rakouska, či boháčům z Lucemburska. O zbytku nemluvě...
No, tak hlavně, že vozový park stárne napříč celou unií, což nám zajistí vyšší bezpečnost a prosperitu a nižší emise...
No, tak hlavně, že vozový park stárne napříč celou unií, což nám zajistí vyšší bezpečnost a prosperitu a nižší emise...
johny555
jenom 20 procent. Přitom je to země, kde nafťáci dávají největší smysl. Rozhodně větší než v Pobaltí. Nafta má jedinou výhodu ve spotřebě na dlouhé trasy po dálnici ve vysoké rychlosti. Jinak sama negativa.
V tabuľke auto.cz je pri podiele dieselu v Nemecku chyba. Správne údaje sú na stránke acea auto:
- https😐/www.acea.aut👋files/ACEA-Report-Vehicles-on-European-roads-.pdf
Česko je uvedené správne
- https😐/www.acea.aut👋files/ACEA-Report-Vehicles-on-European-roads-.pdf
Česko je uvedené správne
Zajimava tabulka. Dle ni je v CR celych 7,5 procenta zazehovych autobusu. To bude taky nejaky tiskarsky sotek nebo kde ty busy vyhrabali autori dane tabulky? V Estonsku 4 procenta, coz asi budou nejake kreatury na ruskych podvozcich.
Vzhledem k tomu, že pro obě země je typický i poměrně velký podíl CNG autobusů, tak pod těmi beznínovými bude schována část těch CNG přestaveb. Ono třeba český Svaz dovozců automobilů rozlišuje mezi registrací CNG a benzín+CNG. A v jiných zemích EU to může být zase jinak. Tak jako třeba některé země mezi hybridy zařazují i mild-hybridy, zatímco jiné ne.
To muze byt ono. Sic si vetsinou vybavuji vznetova CNG a neuvedomuji si, ze by nekde jezdily zazehove CNG busy. Ale zrejme je nekde provozovatel, ktery ma takovouto flotilu. PS: I kdyz ted koukam na tu tabulku znova a zemni plyn maji zvlast jako jednu kolonku (s vysketem necelych 9 procent), a celkove mne neprijde ze by necely kazdy 5 bus byl na CNG. Asi je mrdnik bud u ceskyho simla nebo u tvurce tabulky 😁 a kazdy zrejme registruje neco nekam jinam.
Ono to většinou je tak, že tou tovární přestavbou vznikne z původního dieselu zážehový motor. Dá se tam svíčka a zapaluje se stechiometrická směs CNG se vzduchem. A tím pádem se jako doplňkové palivo (studené starty, nouzové situace) dá rovnou benzín. No a to už někdo může s klidem označit jako autobus na benzín+CNG. A jiný to zase dá do kolonky CNG. A obě dvě kolonky se plní.
Vznětová CNG bývají jen jako "dual" u dodatečných přestaveb, kdy se vystřikuje nafta a CNG zároveň (CNG by se samo nevznítilo, proto tam musí být přívstřik nafty).
Co se týče toho, kolik jezdí v ČR všech autobusů schopných spalovat CNG, tak to klidně může být pětina. Třeba Ostrava má 100 % autobusů na CNG (fakticky vzato méně, protože si v záloze drží dieselové autoubusy).
Vznětová CNG bývají jen jako "dual" u dodatečných přestaveb, kdy se vystřikuje nafta a CNG zároveň (CNG by se samo nevznítilo, proto tam musí být přívstřik nafty).
Co se týče toho, kolik jezdí v ČR všech autobusů schopných spalovat CNG, tak to klidně může být pětina. Třeba Ostrava má 100 % autobusů na CNG (fakticky vzato méně, protože si v záloze drží dieselové autoubusy).
vencelín
Trochu mne prekvapuje jen 30 procentni podil vznbetu v Nemecku, dle tabulky co jsem nekdo daval. Je trochu skoda ze treba CNG je naproste minium (nejvic Italie s 2,4 kde coz asi tahne Fiat s dodavkama). Osobne bych CNG preferoval vice nez vselijake brucaky a hybridy.
Co se tyka volby vznet nebo zazeh, at si kazdy vybere co mu lepe vyhovuje, oboje ma sve vyhody i nevyhody v provoznich vlastnostech, technickou slozitosti je to dnes asi uz prast jako uhod.
Nad cim vsak kroutim hlavou (a kdyz jsem to zjistil poprve, tak jsem skoro neveril) jsi ty mali drbajzlici (tj. okarosovane 4 kole motorky), ktere jsou hodne popularni ve Francii a ty maj vsechny vznet. Takovy peklo stroj je pak slyset dvacet minut nez se to konecne raci priplazit. Hruza, tam fakt ten vznet je docela nelogicky. Ano asi to bude zrat tak 2 litry na 100, ale kolik km s tim kdo za rok najede. Nula nula prd.....To i stara Felinka je lepsim autem, (ne)bezpecnost stejna, prostor nesrovnatelny a spotrebou benzinu se vejde do 5.
Co se tyka volby vznet nebo zazeh, at si kazdy vybere co mu lepe vyhovuje, oboje ma sve vyhody i nevyhody v provoznich vlastnostech, technickou slozitosti je to dnes asi uz prast jako uhod.
Nad cim vsak kroutim hlavou (a kdyz jsem to zjistil poprve, tak jsem skoro neveril) jsi ty mali drbajzlici (tj. okarosovane 4 kole motorky), ktere jsou hodne popularni ve Francii a ty maj vsechny vznet. Takovy peklo stroj je pak slyset dvacet minut nez se to konecne raci priplazit. Hruza, tam fakt ten vznet je docela nelogicky. Ano asi to bude zrat tak 2 litry na 100, ale kolik km s tim kdo za rok najede. Nula nula prd.....To i stara Felinka je lepsim autem, (ne)bezpecnost stejna, prostor nesrovnatelny a spotrebou benzinu se vejde do 5.
Jezdec667
Vepředu jedoucí smrdutý dýzl je největším postrachem našich silnic.
Benziňák bez přímého vstřiku nesmrdí jak flaška kyseliny dusičné a nikdy nebude a hulit nehulí a taky nebude.
PS: greenNCAP je asi tak stejně vypovídající jako WLTP.
Že je chrlení oxidů dusíku věc osobní preference, tak to je teda fakt bomba. To je omluva jakou snad rakovinomety ještě nikdy nedostaly.
PS: máme fleet a každý rok obměňujeme cca 8 vozidel jak benziňáků, tak i rakovinometů. Takže můžu vesele porovnávat.
A kolik jen dnes na trhu moderních benzínů do fleetů co nemají přímý vstřik?
Výjimečně pár nejslabších verzí, nebo hybrid od Toyoty/Fordu mají duální vstřik.
Zbytek je dnes všechno přímovstřik a všechno se zasírá karbonem a především to dlouhý minuty po startu v zimě smrdí přímo příšerně. Taky mohu srovnávat.
To chrlení NOx je taky už trapný. Na trhu jsou naftový motory, který mají NOx téměř na nule, třeba Mercedes, ale i velmi nízké okolo 10-20mg a vedle nich je spousta benzínů, které mají 30mg a víc. V průměru, když se zahrnou starší vozy, tak nafťáky mají NOx horší, ale nové vozy jsou od sebe vzdálené naprosto minimálně. Dvojitý SCR v kombinaci s lepší naftou umí docela hodně.
Tyhle souboje už jsou fakt trapný. Každý auto je neekologický a jedno víc v tom a druhý v tamtom. A kdo není retard, nekupuje si diesel do města.
Moderní diesely jsou na tom se smradem překvapivě dobře. Ale je otázka, jak po x letech ty velesložité emisní systémy budou (ne)fungovat.
Myslím, že velký vliv na to bude mít opět kvalita nafty a styl jízdy.
Kdo bude tankovat na ONO a skákat to po městě, bude na tom u emisí určitě hůř, jak ten, co jezdí štreky a bere jen prémii.
A nový TSI studený smrdí vskutku brutálně a nejen ty.
Na světe za den unikne BILIONY tun emisí a jedů, nikdo to neřešeí a tady se furt točí emise aut. Komu smrdí auta ve městě, at se odstehuje a necpe se do města. Postaví si barák v krkonoších, tam je vzoušek, poloprázdný vesnice, samá louka, pole a les a můžete tam dýchat od rána do večera.
Včera sem tam zrovna byl