Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konec dieselu! Hyundai Staria se v Česku začne prodávat s hybridem

Líbí se vám Hyundai Staria a chtěli byste jej pouze s aktuální naftovou motorizací? S nákupem byste si měli pospíšit, protože už brzy ji nahradí nový hybrid.
Zpět na článek
5. 3. 2024 17:02
5. 3. 2024 18:11
5. 3. 2024 21:06
5. 3. 2024 21:26
5. 3. 2024 22:19
5. 3. 2024 22:41
6. 3. 2024 10:00
6. 3. 2024 10:45
5. 3. 2024 21:19
Avatar - Mikesus
5. 3. 2024 17:02
Hurá
Presne tohle tu chybí. Velké rodinné auto bez dieselu. Snad se blýská na lepší časy.
Rozbalit vlákno
7
5. 3. 2024 18:11
Re: Hurá
To je spíš průšvih než výhra :no: btw pokud by tam byla ta americká 2,5T s hybridem, tak by to fajn. 1.6T je na tenhle kus auta malý motor…
5. 3. 2024 21:06
Re: Hurá
132 kW / 265 Nm + elektro motor je pro rodinné auto málo? Se podívej, co za motory měl donedávna takový VW Sharan.
5. 3. 2024 21:26
Re: Hurá
Jenže ten byl o 400-500kg lehčí 1,9 - 2,5 ;-) Staria má 2,3 - 3t...A ano, ať je ta 1,6t dopovaná čím chce, je to málo.
Avatar - Mikesus
5. 3. 2024 22:19
Re: Hurá
Jo ty předsudky o objemu. Já to hodnotit nebudu, dokud to nevyzkousim.
5. 3. 2024 22:41
Re: Hurá
Tak plné auto má 3t, tak jaképak předsudky ;-)
Avatar - Mikesus
6. 3. 2024 10:00
Re: Hurá
No tak má 3t a? Jaký je rozdíl, kdyz to má 180kw z 1.6 + el nebo 130kw z 2.2?
6. 3. 2024 10:45
Re: Hurá
Jeste lepsi by byl 3.5 V6 MPI, ktery se tam dava na jinych trzich.
Avatar - KANKUNEN
5. 3. 2024 17:15
Nakonec, Čína dobyde
Evropu, až budou kupovat do svych aut diesel od Evropanů.
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2024 17:50
Hybridy s turbem
Ví někdo, jak odcházejí turba u hybridních a plug-in hybridních pohonů? Připadá mi, že musí hrozně trpět častým zapínáním a vypínáním motoru. Přišlo by mi mnohem vhodnější použít větší atmo čtyřválec s Atkinsonem, jako to dělá Toyota nebo Ford.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Mikesus
5. 3. 2024 18:09
Re: Hybridy s turbem
Ja si myslím, že to bude hodně podobné jako u klasického turbomotoru. Tak často v zátěži díky elektro pomoci to nebude a zároveň vypnutí není na dlouho. Nejspíš budou mít i sw ošetřeno, aby po zátěži to ještě chvíli nevyplo.
5. 3. 2024 21:11
Re: Hybridy s turbem
Nic takového se neděje, motor se vypíná okamžitě, jak dáš nohu z plynu i po zátěži.
5. 3. 2024 21:26
Re: Hybridy s turbem
Omyl je to velky problem. Turbo potrebuje staly tlak oleje. Vypinani motoru a pokles tlaku oleje mu vadi. Nutno resit elektrickym obehovym cerpadlem. To same chlazeni. Opet nutno resit elektrickym obehovym cerpadlem. Turbomotor je na pouziti v hybridu absolutne nevhodny. Proto to taky Toyota nepouziva a dava do svych hybridu primitivni atmo motor, ktery neustale chcipani zvladne a neskodi mu to.
Avatar - Mikesus
5. 3. 2024 22:20
Re: Hybridy s turbem
Tak sis odpověděl. Elektrické čerpadlo.
5. 3. 2024 22:52
Re: Hybridy s turbem
To je ale dost nespolehlive reseni. K tomu potrebujes elektroniku, ktera to ridi. Az neco z ni chcipne, tak zadres nebo upeces turbo. Mechanicky hnana vodni pumpa a olejove cerpadlo je daleko lepsi a spolehlivejsi. Jak do motoru zacnes cpat takovy ***iny, tak z neho udelas nespolehlivy kram. Proc myslis ze to Toyota dela bez turba?
6. 3. 2024 10:51
Re: Hybridy s turbem
Moderni motor, at uz atmosfericky nebo preplnovany, ma v sobe tolik soucastek, cidel a elektroniky, ze cerpadlo pro chlazeni a mazani turba je opravdu to posledni, co by nejak zvysovalo komplexitu na ukor spolehlivosti. Navic to davno maji i nehybridni motory, prave kvuli tomu, aby se po vypnuti motoru turbo chladilo a nezapeklo. To ale stejne nastava v extremnich pripadech, kdy po jizde na plny plyn hned chcipnes motor. Ne ze upeces turbo kdyz se zapne start stop na cervene.
P.S. Ted jsem otevrel vedlejsi clanek o 30 let starem atmo V6 od Opelu a co tam nevidim - elektricka vodni pumpa pro dochlazovani motoru...
6. 3. 2024 13:09
Re: Hybridy s turbem
Obecně platí, že čím míň elektroniky čidel a součástek do motoru nacpeš tím menší je pravděpodobnost, že se něco podělá. Dnešní moderní motor jich má tolik, že to vede k tomu, že si radši lidi nechávají svá stará auta, než by si koupili nová plná kur-vítek.

PS: co se asi tak stane, když na tom starém V6 atmo motoru přestane ta elektrická dochlazovací pumpa fungovat, když to nemá žádný start-stop a není to hybrid? To je tam jen pro případ, že s tím někdo bude řádit a pak to rychle chcípne. Co takové elektrické olejové čerpadlo, kdyby ti přestalo mazat? Jak myslíš, že to turbo a vršek motoru zvládne, když mu bude na každé křižovatce padat olej při zastavení motoru?
Avatar - Mikesus
6. 3. 2024 18:35
Re: Hybridy s turbem
Tak ja s tebou souhlasím, že turbo je prostě rizikovejsi. Nevím jak to mají udělané, ale věřím, že to mají nějak ošetřené. Asi to nebude spolehlivé jako toyota nebo Ford s atmosférou, ale zase bych to nepodcenoval hned.
5. 3. 2024 18:58
Re: Hybridy s turbem
ja si zas myslim, ze s tim elektromotorem ma spalovak mensi vykonovy spicky treba pri rozjezdech a predjizdeni, takze se min trapi a vydrzi dyl ...
5. 3. 2024 21:28
Re: Hybridy s turbem
Turbomotoru, ale nevadi kdyz z neho tahas vykon. Napr. Pri predjizdeni nebo kdyz na nej slapnes. Naopak mu to svedci, protoze se promaze a lopatky se vypali od karbonu.
5. 3. 2024 22:33
Re: Hybridy s turbem
vsadim boty, ze vytocenej litrovej trihrnek klekne driv, nez line se prevalujici dvoulitr
5. 3. 2024 22:53
Re: Hybridy s turbem
Ale ten trihrnek klekne proto ze je kvuli emisim osizenej a procpanej elwktronikou a kurvitkama
6. 3. 2024 09:01
Re: Hybridy s turbem
klekne proto, že malý objem musí pracovat s velkými tlaky
6. 3. 2024 09:28
Re: Hybridy s turbem
Jaký tlaky myslíš? Jako kompresi nebo tlak na turbu? To není ten důvod. Pokud uděláš spodek motoru a turbo dostatečně dimenzovaný a dobře chlazený a mazaný, tak to klidně bude spolehlivě fungovat a dávat vysoký výkon. Klekne to proto, že nějaký bruselský úředník tak nesmyslně tlačí na emise, že se konstruktéři snaží ušetřit každý gram. Ne proto, že by snad ten motor nešel udělat pořádně (byť by to byl malý tříhrnek) na vině jsou ty jejich emisní cíle pos-raný.
6. 3. 2024 10:00
Re: Hybridy s turbem
Pracovní tlaky ve válcích. Víc zatěžujou písty, hlavu, ventily apod.
Spodku motoru je to jedno, ten nepozná jestli má nad sebou malé písty s velkými tlaky, nebo velké písty s malými tlaky, i když setrvačnost nahrává spíše menším dílům

Turbo by mělo být co nejmenší taky z důvodu setrvačnosti, ale to taky přináší vyšší koncentraci namáhání do malých dílů
6. 3. 2024 10:55
Re: Hybridy s turbem
Vzdycky zalezi na konkretnim motoru. Pokud bude litrovy trihrnek dostatecne dimenzovany, tj. bude mit pisty, valce atd. z odolneho materialu, tak klidne vydrzi vic, nez nejaka atmosfera, kde si konstrukteri rekli, ze tam jsou maly tlaky, to prece vydrzi a osidili to. A opravdu nikdo nebude zbytecne naddymenzovavat motor, resp. spis bych to cekal u toho trihrnku, ktery bude kvuli turbu mene "predvidatelny" v tom smyslu, ze nejde uplne zarucit kdy a jak moc to turbo zrovna foukne a jake tlaky vytvori, tudiz radeji udelaji motor odolnejsi, aby se vyhnuli prusvihu, zatimco atmosfera pracuje s atmosferickym tlakem a neni tam moc co resit.
6. 3. 2024 11:00
Re: Hybridy s turbem
Hele srovnávejme srovnatelné a ne jen dobře navržený litr s mizerným třílitrem (pokud takové vůbec existují)

Obecně jsou díly v malém přefoukaném motoru mnohem víc zatížené než u větší konstrukce pracující s nižšími tlaky. A jen rozvoj nových kvalitních materiálů, povrchových úprav i způsobů opracování dovolily vyrábět minimotory s výkony, jaké by v nedávné minulosti byly nemyslitelné
6. 3. 2024 11:04
Re: Hybridy s turbem
Jasne ze jsou a kvuli tomu bude maly prefoukany motor taky vice dimenzovany, aby ty tlaky vydrzel.
6. 3. 2024 13:03
Re: Hybridy s turbem
Ale to všechno jsi schopen dimenzovat a z pohledu životnosti vyřešit, tak aby to fungovalo. Není konstrukčně neřešitelný problém, aby ten foukaný litr dával 120-130 koní a přitom najel 300-400 tkm.
6. 3. 2024 15:53
Re: Hybridy s turbem
Ano, ale stále to bude o dost náročnější než u většího objemu
a charakteristika přefoukané malorážky bývá také horší
Avatar - Mikesus
6. 3. 2024 18:37
Re: Hybridy s turbem
A velkej ti klekne na karbon, protoze je pdotacenej
Avatar - Mokrous
5. 3. 2024 22:32
Re: Hybridy s turbem
Připadá ti to do posledního písmene správně.
Avatar - cizekHUNTER
5. 3. 2024 18:31
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
6. 3. 2024 18:40
Re: Diesel Dezoláti smutní hlavně Mokrous
jasně gumo, ale nakonec bude smutnit Hyundai, až mu prodeje padnou o 80%. Takovéto auto potřebuje diesel, 2,2 a ne motůreček 1,6, který bude na 2,3 ař 3 tuny úplně sám, až budou baterie na nule ...
Stellantis si to vyzkoušel s Berlingem a co se stalo? Diesel je zpět.
Avatar - cizekHUNTER
7. 3. 2024 00:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 3. 2024 18:47
ani ne 10 roku po dieselgate
a osobni dodavky jsou bez nafty a zadnej problem to neni
nebejt nesmyslnymu danovymu zvyhodnovani nafty proti benzinu, tak polovina motorovych vyvojaru, se mohla venovat necemu smysluplnejsimu, treba tem hybridum, kdyz uz ne primo EV
Rozbalit vlákno
11
Avatar - cizekHUNTER
5. 3. 2024 19:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
5. 3. 2024 19:35
Re: ani ne 10 roku po dieselgate
JJ. Evropská komise by si měla vytáhnou hlavu z prd€le a konečně nařídit pro celou EU rozumnou minimální daň na naftu. Daňový doping ala Polsko apod. akorát kurví trh (státy si ve zdanění vzájemně konkurují) a způsobuje dieseldezolátům neléčitelnou závislost na "dotované" naftě ("dotované" spotřební daní z benzinu).
Avatar - Barrichello
5. 3. 2024 20:42
Re: ani ne 10 roku po dieselgate
diesel stojí na desetní stejně jako benzín, 36,50 trolle
Avatar - Mikesus
5. 3. 2024 22:21
Re: ani ne 10 roku po dieselgate
A kdyby nebyl dotovam daní z benzinu, stojí skoro o 5 korun vic
Avatar - Barrichello
5. 3. 2024 22:39
Re: ani ne 10 roku po dieselgate
a jelikož stojí stejně a servis moderního dieslu je náročnější jak u benzínu, nemá diesl už žádné výhody. A stejně s tím lidi jezdí

Takže cenou to asi nebude.... Bohužel vaše EKO evropské státy tu 30 let popragovali diesly a tak lidem vymyli palice, benzín je fuj a moc žere, lpg patří do sporáku a jedině samzomět je to nej.

Pak se to otočilo, sazomet už nej není , je to fuj a tak nastává nové kolo vymývání palic s elektromobilitou

Jenom se směju :-) :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
5. 3. 2024 22:42
Re: ani ne 10 roku po dieselgate
No a já na tyhle hysterie a ideologie kašlu a jezdím jednou tím a podruhý oním a je mi to jedno.
Avatar - WinDiesel
6. 3. 2024 18:43
Re: ani ne 10 roku po dieselgate
nauč se česky, evropské státy propagovaly, ježiš to tady musím číst každý den
a diesely ty pako, to jsi opravdu tak líný přidat 1 písmenko? Ten pán se nejmenoval Rudolf Diesl čéče
Avatar - Mikesus
6. 3. 2024 18:48
Re: ani ne 10 roku po dieselgate
Je to tak, protoze úředník 20 let si myslel, že z vyfuku jde jen co2. No a od nástupu dieselu se najednou začalo řešit, že je prudký nárůst autismu, chopn, astma, neurologických potíží, onkologických onemocnění a začali zjišťovat postupně, že to není jen co2 a že diesel má v realu úplně jiné emise než na papíře a dále brekot automobilek, že euro5 není splnitelné a najednou zvládají najednou euro6 i s rezervou.
6. 3. 2024 20:48
Re: ani ne 10 roku po dieselgate
Prudke narusty zminenych chorob tezko muzou byt z dieselu. Jednak tu diesely tu byly vzdycky (autobusy, nakladaky...) a to co slo ze starych benzinu nebylo o moc lepsi (dvoutakty, olovnaty benzin atd.).
Avatar - WinDiesel
6. 3. 2024 18:41
Re: ani ne 10 roku po dieselgate
koukám ty jsi druhý nick od toptena, protože z tebe lezou stejné howadiny :-[] :-[] :-[]
Avatar - cizekHUNTER
7. 3. 2024 00:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
5. 3. 2024 20:23
Slet pomatených šílenců
nenávidějící auta a opakující stejný spam

:-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
5. 3. 2024 20:33
Re: Slet pomatených šílenců
vem si prášek schizofreniku
Avatar - Mikesus
6. 3. 2024 18:52
Re: Slet pomatených šílenců
To reaguješ sám na sebe, nebo je tam příspěvek co není vidět?
Avatar - cizekHUNTER
7. 3. 2024 00:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2024 09:15
Re: Slet pomatených šílenců
ten už byl smazán, jeden z hammunových nicků byl konečně zabanován :-)
5. 3. 2024 21:19
úspěch
Ještě že do toho alespoň dají hybrid a ne že tam šoupnou full elektro :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - apoho
5. 3. 2024 21:49
to jsou mi věci
Už i levicovým hnutím začíná lézt elektromobilita krkem :


https://www.garaz.cz/…ektriny-21012107#…
Rozbalit vlákno
6
Avatar - cizekHUNTER
6. 3. 2024 00:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
6. 3. 2024 18:45
Re: to jsou mi věci
už vám na psychině rozdávali medaile za blbost? :-[] :-[] :-[]
Avatar - cizekHUNTER
7. 3. 2024 00:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
6. 3. 2024 14:57
Re: to jsou mi věci
To byl Barrichello a nebo Donvito jako útok pod cizí vlajkou :D
Avatar - Barrichello
7. 3. 2024 09:16
Re: to jsou mi věci
já to nebyl :-)