Hyundai představuje zásadní inovace pro elektromobil Ioniq 5. Nově má větší akumulátor se zvýšenou kapacitou, vyztuženou karoserii, nové tlumiče i sportovně střiženou výbavu N Line.
Tak vyrobcova davaju stale menej a menej dovodov na kupu ev. Toto je uz minimalne 3ti update ionicu 5. Musel by som byt chory, do toho vlozit svoje peniaze. Este horsie, ako ked dochodca vyhodi uspory z balkona 🤣
My se jednotit nepotřebujeme ani nepotřebujeme, aby se ročně prodalo 40 miliard kusů pikapu řady F a 25tý model v pořadí měl roční prodej 212 ks.
Nám stačí že si můžem vybrat z 18 000 modelů se spalováků vyráběných po celém světě zatímco vy z 1000 ks z kterých podle vlastních vašich slov stojí 600 za kulajz a ani Ev fanatik by si to nkoupil, takže reálaně máte na výběr 400 modelů. Ale vlastně 5 od Tesly vid.
400 vs 18 000, dobrej poměr čéče :-):-):-):-)
Asi jako hypermakert ve Venezuele vs ten největší v USA nebo Cíně, kde ve venezuele maj dvoje volejovky ,ale ty dva druhy zabíraj 70 metrů regálů na dýlku a v tom čínském/americkém jich maj na výběr 200 druhů na těch 70 metrech :-):-):-)
BarricheIIo, vypouštíš hodně výfukových plynů,
a to pouze v diskusích o elektromobilech.
Myslel jsem, že se zajímáš jen o spalovací motory,
k Defenderu nemáš co říci?! :yes:
O tom o co se zajímám nerozhoduju já, ale Evropská liberální strana zelených vědců a ekonomů a politiků včele s Ursulou Von Lysenko a Hansem Suslovem a Grétou Trautumberk.
--------------------------------------------------------------
Zásadní teze z našeho posledního sjezdu Zelené Utopistické Strany Evropy:
Naší vesnicí spalovací Defender neprojede.
Kdo nemá Teslu je nepřítel zeleného pokroku
Konzumací červů a chrobáků zasadíš zdrcující ránu čínsko-ruským imperialistům
Uhlí, ropa, zavínáče - Kremlobot podle nich skáče
Jáhly, vodík, mravenci - to sou naši spojenci
Jez červy - snížíš emise metanu o 37 000%
No zásadní problém je asi v tom, že ten vývoj jde v pozitivním smyslu rychle dopředu, ale ceny zároveň padají. U spalováku tak nějak čekám, že si soused koupí za tři roky dražší a lepší auto. Ale u EV si soused za tři roky koupí auto, které bude podstatně lepší a zároveň podstatně levnější a to už skutečně vnímám trochu jako problém a opravdu asi není kam chvátat a normální člověk si jednoduše počká na cenové dno baterií a obecně EV jako takových. Na druhou stranu ale nevidím problém v tom, že někdo, kdo nehledí tolik na peníze a chce ten vývoj finančně podpořit, si EV koupí už dnes.
S tím propadem cen to není tak žhavé.
Jo, u nás šla cena TM3 z 1,2 na 1M... jenže v Německu stála 1M už dlouho. Teď jsou výprodejovky na skladové Y. Ale nevěřím, že se cena 3 nebo Y dostane výrazněji pod milion.
Dá se čekat, že se trošku hnou ledy v tom B-segmentu... ale kdybych ale dneska chtěl / potřeboval auto v kategorii TM3 nebo Y, tak bych tu Teslu klidně koupil.
Ano Tesla je velice výhodná a tu bych si za ty peníze koupil taky. Ale kdo nesnese Teslu a chce cokoliv jiného, tomu se asi vyplatí počkat, protože ostatní značky teď moc cenově oproti Tesle nedávají smysl, ale to se jistě brzy změní..
Jo, základní Enyaq za 1,2M se 132kW není moc zajímavá nabídka, takový ten důstojný základ je 85 Clever za 1,36.
Když už, tak ta i4 je aspoň liftback a prémiovka...
Ano 85 Clever považuju za důstojný základ. V Německu je k mání za cca 1,15 mil. a jako bonus má tepelné čerpadlo v základu. A to už mi smysl začíná dávat, takže kdybych chtěl Enyaqa, dojedu si pro něj do Německa.
No to vieš, rýchlosť vývoja bude vždy vytvárať dilemu, či kúpiť alebo nekúpiť. Možno je čas pozerať v prvom rade na seba a svoje potreby. Kúpiť auto, ktoré ti vyhovuje a kašlať na to, že sused si za rok kúpi za lepšiu cenu niečo lepšie ako máš ty.
Konečně je napadlo, že hatchback bez zadního stěrače je fakt na ho*no. Ještě se zbavit toho hnusného volantu a přijít na to, ovládání oken v Ioniqu 6 á la Felicia taky není to pravé ořechové. Nevím, proč musí být být automobilky u EV tak nesmírně "inovativní".
Každopádně se zvětšenou baterií budou Ioniqy patřit mezi nejzajímavější EV.
O tom co je pokrokové rozhdoujeme my - zelení komunisti v Bruselu, maskovaní pod názvem liberálové :-):-):-)
Jen zelená strana ví co je pro ovčana to správné a co má ovčan jíst, čím jezdit, čím topit, kde bydlet atd.
Ne občan, ale zelená strana rozhdouje. Akorát ted je ta strana globální. (skoro)Celosvětové zelené dobro.
A snaží se jen o lepší, moderněší, uvědoělejší a pokrokovou společnost.
Všechno už to bylo, jenom byla jiná barva :-):-):-):-)
Ovčan nepoučený z historie si jí bude NUCEN zopakovat znovu, akorát důsledky budou ještě cca 40x horší :-):-):-)
Je to o ceně. Ale 800V Hyundaie + 84kWh je pěkná kombinace.
800V + větší baterie (84kWh) = asi nejlepší kombinace na trhu v poměru dojezd / rychlost nabíjení.
Ale jak to bude s cenou ? Když bude ceník stále kolem 1,4mil. Kč po slevě od prodejce, tak si bohužel moc EVček navíc nepřipíšou protože Tesla Y, ač třeba není tak rychlesenabíjející, nemá 800V, tak je o 300.000,- levnější a má větší kufr (a to se v ČR počítá)...
P.S.: za stěrač taky pochvala ! :)
P.S.2: snad budou digi zrcátka jen volitelně, ty jsou děsný.
Re: Je to o ceně. Ale 800V Hyundaie + 84kWh je pěkná kombina
Jenže v tom je i nějaká ta úplně base varianta. Když si tam dáš limit třeba 250k+, tak už je Hyu v průměru na 22, zatímco na Teslu to nemá vliv, ta má spotřebu pořád stejnou, jako 250+ i 300+. A srovnávací testy co jsem viděl ukazují ještě větší rozdíly.
Re: Je to o ceně. Ale 800V Hyundaie + 84kWh je pěkná kombina
https://www.adac.de/…autos-adac-test/ https://www.youtube.com/watch?…
A třeba tady je to naopak. https://www.youtube.com/watch?…
Ono také záleží u těch spotřeb jak moc u jmenovitý maximální výkon využíváš. A u Ioniqu vlivem rychlejšího nabíjení, si můžeš dovolit víc na to šlápnout. Dále potřebuješ vědět velikost kol, kde i Hyundai udává výrazně vyšší spotřebu.
Ale určitě souhlasím, že Tesla je efektivnější než ostatní, to je bez debat.V pohonu a konstrukci má velký náskok.
Čistá (netto) spotřeba elektřiny dosáhla celkové hodnoty 57,8 TWh, což je nejméně za 14 let, meziročně se snížila o více než čtyři procenta. Výroba loni klesla o takřka deset procent.
Spotreba energie v Nemecku v roku 2023 klesá a podľa prognóz by mala byť najnižšia od znovuzjednotenia krajiny v roku 1990. Uviedla to v stredu pracovná skupina skupina expertov vo svojej najnovšej predpovedi. Nemeckí experti očakávajú pokles spotreby energie v tomto roku o 7,9 percnta na 10 791 petajoulov, čo je ekvivalent 2 988 terawatthodín. To znamená, že spotreba takzavných primárnych energií v Nemecku bude o viac ako štvrtinu nižšia ako maximum z roku 1990.