Elektrický Hyundai Ioniq 6 už při svém představení zaujal minimalistickým aerodynamickým designem, který nám připomíná ikonické tatry, a je jedním z nejlepších dostupných elektromobilů, co si dnes můžete koupit.
tento hnojiQ je len 101% milovnikov korejskych aut, pretoze priplacat 18500eur oproti tesle mi pride jednoducho uletene. A este k tomu je menej efektivny (v 4x4 verzi obzvlast) = tzn. aj ked ma 800V (ktorych mimochodom na slovensku je slovom 12 kusov) stale dobija pomalsie km/h. A ked tak velmi ma niekto rad hnojdaj, tak si kupi teslu a k tomu napr. i30 a stale to bude stat menej nez toto auto. alebo napriklad tesla + i20 + FVE ...
Za tú cenu nepredajné a asi preto som pred hodinou jeden míňal. ;-)
Tesla 3 má svoje nepochybné kvality čo to elektrickej stránky, ale mnohých odrádza uskákaný ultranepohodlný podvozok, bakelitový interiér so šlendriánskym vypracovaním a neergonomický interiér bez jediného tlačítka.
co sa tyka podvozku - highland s KONI vyriesil. teraz uz je prakticky na spicke.
bakelitovy interier - ten tiez zapracovali. pridali aj vetrane sedacky.
co sa tyka tlacidiel, aj na to je riesenie - ale aftermarket. S3XY buttons / S3XY knob. pridava aj moznost nastavenia rekuperacie, moznost vypnutia trakcie - tzv. DRIFT mode (4x4) / DRIFT mode pro (odstavi predny motor). taktiez sa da cez to robit diagnostika, manualne predhreivanie batt, zrustenie automatickych stieracov, no ten vycet je priam neskutocny za tych 150e.
ale opat. koli takymto drobnostiach priplatim cenu dalsieho auta ?
Pánové, když EV za cenu lehce přes milion, tak Scenic E-tech. 87 kWh, 22 kW AC nabíjení. K tomu krásný, prostorný a pohodlný interiér. Jízdně je Rencek taky fajn.
No ale dynamika se s Teslou za mega nedá srovnávat... nehledě na to, že to je FWD platforma.
Co mi teda vůbec není jasný je jak chce Renault za 990 prodávat Megane s 60kWh.
Já si stále marně lámu hlavu na co potřebuje rodinné daily lepší zrychlení, než Ferrari z let nedávných okolo přelomu tisíciletí. Asi, aby se nákup vysypal z tašek a manželka i děti se poblily, že? Případně na úpravy zadních nárazníků důchodců v jejich poloveteránech se zrychlením z 0 na 100 vysoko nad 10s a společně s jejich reakcemi a odvahou spíš nad 20s.
Já sice zatím stále nefandím EV, ale kdybych si musel vybrat mezi zrychlením supersportu a nebo normálním interiérem, páčkami, ovládáním, komfortem atd... za cenu dvakrát delšího času z 0 na 100, tak volím vždy to druhé.
Nemám rád auto, co se v kopci začne dusit a zpomalovat, ale formuli fakt nepotřebuju.
v USA / GB tomu hovoria oomph efekt. a jednoduche vysveltenie. ked obehujete 150kw auto a rozhodne sa tiez zrychlovat, tak stale ho bezpecne obehnete. mne sa to stava pravidelne. na druhu stranu je otazka naco su take RS4, RS6, Q7 v8 tdi, X50d, atd atd no a tu dynamiku mate tak za 1/2 ceny
Jojo, to jsou ty nejlepší sporty na silnici. Poměřování ega a šulínů, když jeden začne normálně předjíždět a druhej mu musí ukázat, že to teda ne.
No, já radši občas zase uberu, když vidím, že je to debil. Protože, kdybych to neudělal, za chvíli by se honili *** 2 a to nemusí končit dobře.
Tím normálním člověkem myslíš sebe a tím výkonem tvýho přes 2 tuny těžkýho Eňáka, co zdechne při 160? A má mnohem horší zrychlení, než moje auto?
A jak daleko ten normální člověk dojede, než se zarazí o další auta před sebou? To víš taky? A víš i kdo pojede zrovna proti? A jaká tam bude čára víš taky?
To já jen kdyby náhodou ten debil dostal záchvat a dojel toho normálního...
Tvoje mozkové průjmy prostě nikdy nezklamou. Je fajn, že si už roky držíš laťku stejně vysoko...
Nie, 150 kw Enyaq ma maly vykon :-) Niekedy dojde daleko, niekedy nie. To clovek nikdy nevie. Je to jeho volba, ale bez vykonu mu ostane len mudrovat a pribrzdit.
Aha, tak to jo. To jsem nevěděl, že je moje volba, kolik aut jede přede mnou v nekonečné koloně.
Díky za moudré rady. Příště si zvolím, že tam žádný auta nechci a ony jistě zmizí.
to si casto rikam taky - na co je mi dynamika Ferrari a dojezd 350km? Presne jak pises - radeji normalni EV s normalnim interierem za jakztakz normalni cenu, nez tyhle nesmysly se zrychlenim za 5s.... I 8s na 100 je naprosto dostatecna hodnota pro bezpecnou a prijemnou jizdu. Jinak jezdim celkem dost a pamatuju si za posledni roky JEDEN elektromobil, ktery me pri mych beznych 145kmh tacho na dalnici predjel.... tak hlavne za na 100 to daji pod 5 sekund 8-s
To je chybna uvaha, vykon dostacujuci na 8s na 100 nie je dostatocny minimalne na prijemnu jazdu. Bezpecne sa s tym snad da, ale clovek sa musi obmedzovat a dobre rozmyslat.
naprosty nesmysl.... Moje Bravo z 2008 s vykonem 150k bylo nadupadne rychle auto kde mi vykon absolutne dostacoval a na 100 to delalo za 8,5s ... 8s na 100 je uz pekna hodnota..... navic EV s takovou dynamikou ma ten vykon dostupny defacto porad a nemusis podrazovat a ja nevim co jak v tom mem Fiatu ....
Přesně tak. 8s je naprosto dostačující a znám spoustu ženskejch, kterým se dělalo zle i ve 100 koňových autech se zrychlením okolo 11s.
Pod 5s to už jsou rakety a ty nesmysly pod 3s už jsou v podstatě životu nebezpečný zbraně.
Zatím mne EV nechávají chladným, ale docela zajímavě vypadá facelift Zeekr001. Tam teda taky výkony navyšují brutálně a teď šla zadokolka z 200kW na 310kW a 0-100 pod 6s. Což by teda stačilo až až. A 4x4 za 3,3s tuším.
Ale má to alespoň interiér, kufr, design, světla, páčky, ergonomii, komfort...
A taky 95kWh baterii LFP a dál pracují na vyšších kapacitách a hustotách.
Tak třeba časem bude i nějakej Švédočíňan. Až zase padnou ceny a narostou kapacity a hustota.
Nikdo ti to nenutí, jen říkám, že za stejnou cenu je ta Tesla v koncepci podvozku a výkonu o hodně dál. Já měl vždycky rád silný auta a ještě jsem neměl žádný, kterýmu by dalších 100k neslušelo.
Jako jo, chápu. Je asi lepší mít rezervu, než jet na krev a pořád to nestačí.
Na druhou stranu dnešní auta se 150 - 300 koňmi podle váhy a velikosti mi přijdou motorizovaná přiměřeně a dostatečně.
Vážně netoužím mít auto, co dělá stovku za 3s.
Za prvé to v provozu prakticky nikdy nevyužiju a za druhé to sebou nese obrovské náklady a i zátěž pro prostředí. Silná auta mají velká těžká kola, sama jsou také těžká, musí mít mnohem pevnější podvozky atd... Abys měl jak rychlost, tak i pohodlí, stojí to nesmysl.
Tak zrovna QV ukázalo na váhe 1680kg takže až tak ťažké není v dobe 2t obyč osobákov. Skôr by som povedal že slušná váha na ten výkon. Ďalšie auto má 800kg a tomu stačí tých 200-300PS. :-)
Ale áno, chápem ťa a viem čo chceš povedať len každý to máme nastavené inak.
na kazdy vykon si zvyknes a casem bys uvital vic. To ale neznamena, ze bez tech "extra 100 koni" je to auto spatne pouzitelne.... Mimochodem vyzdycky jsem vse v poho zvladnul s Mondeem co melo 140k.... a opravdu jsem provoz nebrzdil....
Maximálně na pár sekund, či spíš zlomky sekund a jen v extrémních situacích.
Já v současnosti spíš nevím k čemu mi je mých 200 koní, protože plný plyn dám jednou za uherský rok na těch pár sekund a zbytek času se to povaluje nad volnoběhem.
A to ještě v 90% těchto situací již porušuju pravidla, protože při běžných povolených rychlostech prakticky nemáš kde a jak ten výkon použít.
0-50 to je o trakci pneu. Nad 90 už nesmíš a tak zbývá max. připojování na dálnici a nebo předjetí náklaďáku někde v kopci, když je teda volno a máš výhled.
A ono předjíždění někde na kousíčku, kde řešíš, jestli to dáš za 4, nebo 3 sekundy už je samo o sobě docela risk, pokud nemáš bezpečný rozhled a rezervu.
Navíc to dnes řeší hodně elektronika.
Dej do ruky modernímu řidiči analogovou zadokolku se 300-400 koňma a skončí v prvním pangejtu.
právě o tom tady plkáme - že použitelnost EV hoří na dojezdu, na ovládání, na eronomii.... A místo aby se ladily tyto body tak se výrobci chlubí že to zrychlí za 5s.... k čemu mi to proboha je???
Aby to zrychlilo za 5 s :-) Nevsimol som si, aby bol nejaky problem s ovladanim, alebo ergonomiou, ta je podla mna aj lepsia. Jedine dojazd je problem pri plnej rychlosti.
Ma to celkem jednoduche vysvětlení.
Abys mohl prodavat za vysokou cenu musis nabídnout neco co je plus v porovnani s konkurenci.
Pro EV neni vykon takovy problem jako u spalovaku a diky charakteru prubehu momentu je supr i akcelerace. Takze ten produkt prodavas pres tyhle udaje.
Plus EV ma stale podobnou spotrebu at ma motor 50 nebo 500 kW. Velky rozdil od spalovaku.
Já se nezajímal o Rencka už hodně dlouho, ale myslel jsem, že dnes je standard u EV těch cca 8 let a cca 160 tis. km na baterii.
Se zárukou 2 roky by ta baterka musela stát asi tak 20 tisíc Korun. Jinak si to můžou narvat do řiti.
Mi neříkej, že nemají ani příplatkovou záruku. To má snad dnes úplně každej a 5,6,7 let není většinou problém přiobjednat při nákupu přímo od výrobce.
Přesně tak i ten konkurenční Citroen má 5 let
Jak jsem psal 3 auta a hromada problémů a u jednoho i baterka kolaps, výměna a po dvou letech za prachy zákazníka, nechápu
Zlatá Toyota, Lexus... záruka 10 let
Záruka je 5 let, ale neplatí na baterii, ono v té 5 leté je toho dost málo, když jsem mu říkal co vše například v 5 leté jsem měl na Jeep Renegade, tak u Renca na to člověk může zapomenout
No jestli nekecáš, tak to je strašný a až budu mít někdy čas a vzpomenu si na to, tak si to zkusím zjistit, jak to mají, protože nemůžu uvěřit, že by existoval takový sebevrah, který by si koupil EV se zárukou 2 roky na baterii.
https://ev360zone.com/…s-tesla-model-3/
Porovnání, efektivitou jsou si hodně blízko, na delší cestě bude Ioniq6 rychlejší. https://fdrive.cz/…la-model-3-11280
Velká nevýhoda na zdejším trhu - sedan.
Model 3 je take dobrý, ale na ten interiér nejsem asi ještě dozrálý a servis bych si představoval do cca 50km max, ne 100km.Přeci jen u každého stroje občas dojde i k jen malému problému.
Tak já chci ideálně oboje... a ideálně ne v karoserii sedan... což by mě teoreticky směřovalo asi k tomu bávu.
Kdybych měl ale omezenej budget a měl za milion vzít buď TM3, nebo Ioniq s těma 111kW na 1900kg, vzal bych Teslu.
Přesně tak,stačil by HUD a páčky - stěrač a blinkry. No a taky méně nervózní řízení. Dokud půjde Tesla s ergonomií hlavou proti zdi, je to pro mě absolutně nekoupitelné auto. Jak bylo řečeno výše, na zrychlení jak debil jim kašlu.Tim mě fakt neohromili, na to už jsem zřejmě dost vyzrálej. Ale ergonomické nesmysly mě doslova sra.y neskutečně celou jízdu.
Ja som jazdil s Y a tam aspoň páčka na smerovky bola 😀 (do FL) ,Iinak vcelku spokojnosť. Na riadení som nervozitu nejako nepoznal a s čím som mal jemný problém tak bola nenastaviteľná rekuperácia ktorá je už údajne vyriešená u 3.
Zrýchlenie okolo 6s na 100 mi príde celkom príjemné, žiadna divočina.
Až na to, že ten ošklivej Hyundai se umí rychleji nabíjet a dobité km/h má také lepší než Tesla Model 3/Y. K tomu přidá takové technické zajímavosti jako headup displej, android auto/apple carplay, blinkry, stěrače, řadič rychlostí nebo volume na rádio...
Za mě technologicky jasně lepší volba. Odvrácenou stranou mince je aktuálně cena. Tesla Model 3 i Y jsou fakt levný. Nadruhou stranu Hyundai umí slevy. Dají se sehnat nové skladovky lehce nad mega.
Tak to umí už dávno, teda jiné modely H/K. Ale už nějakou dobu i Ioniqy a EV6. Hardware měli vždy, jen tam byl nějaký licenční problém a ten už vyřešili, takže to wirelles je aktivováno.
Já, že jsem někde tak 2-3 dny zpět četl, jak nějaký novinář tekl z toho, že ani EV9 neumí bezdrátový připojení. A že to je za ty prachy děs. Tak se v tom pak vyznej.
VW to umí už dlouhý roky, takže mě ani nenapadne to řešit.
Tak v Tucson mi bezdrát funguje taky už 3 roky.
Záleží na verzích, pak asi aktualizacich ( kde to nefungovalo). Ale primární problém byl pouze v licencích, nic víc.
Jo jenže novináři mají někdy problém i s tlačítky na volantu, neví co se dá, nedá ovládat přímo. Záleží zda se jim chce, nebo nechce. :-)
No je paradoxni, že vyšši verze u Tucsona tedy s většim displejem Gen5W bezdrat neumi a ta s menšim displejem tedy Gen5 bezdrat umi... https://update.hyundai.com/…ticePopup/Y2SkCi
https://www.whichcar.com.au/…update-confirmed https://www.newsweek.com/…lingshot-1849260
Tady je o tom více. Slo o spor Apple, Google a třetí stranou poskytující mapové podklady (TomTom) pro vestavěnou navigaci o přiřazení prioritní navigace pomocí tlačítka navi. :D
Proto ve verzích bez navi bezdrát fungval dříve.
Každopádně v nových modelech už to má být funkční všude a o nových autech test je.
Na druhou stranu bezdrát je hodně o telefonu. Starší Iphon s6 byl rušen třeba mýtnými branami v chorvatsku a to zrovna nepotřebuješ. Už 11 je lepší.Ale s přibývajícím aktualizacemi se začínají i u něj objevovat chyby.
S přibývajícími updaty přibývá chyb den za dnem přibližně nekonečno.
Obden mívám chuť švihnout o zeď čímkoli, co dostalo další update a přestala 1/3 věcí fungovat.
Včera jsem zrovna musel přeinstalovat na radu supportu Tidal ve všem, protože přestal komunikovat. Včetně resetů sítě, hesel, mazání aplikací, dat a stahování tisíců skladeb atd.
Prostě děkuji dnešnímu pomatenému světu a divnolidem v IT, kteří si asi myslí, že to je přesně to, po čem každý den toužíme.
Jinak iPhone 6 je jen mlhavou vzpomínkou. Ale ani 15 PRO nepomůže, když máš vyhřívaný čelní sklo. Pak navigace má zpoždění nějakej metr a hlásí poněkud pozdě "teď odbočte".
Dneska jsem si na tebe vzpoměl s tim ovladanim AA/AC. No a žadna šipka zpět sice neni, ale hned vedle aktivovaneho bezdratu je plocha pro navrat "DOMU" takže se da tam a zpět přechazet. Ja mam navic aktivovana gesta s kteryma si velmi dobře rozumim takže přechazeni z bezdratu někde jinde a zpět neni tak strašne. Jedine co mi chyyby je tlačitko tam a zpět prostě přepinani mezi dvěma funkcema. Něco jak byva na DO u TV, kdy si jednim tlačitkem přehazuješ dva programy.
Z toho obrazku to sice přesně nepoznam, ale evidentně to ma passat odlišně. Golf tě hodi do meny. Vlastně druhy stisk menu tě možna hodi na domovskou obrazovku, ale to mě nenapadlo vyzkoušet. Ja to řešil pravě tim gestem na ktere jsem zvykly, když např. přechazim mezi dom. obrazovkamy. No ještě si s tim budu muset pohrat respektive najezdit ještě nějakou tu tisicovku. Ja bezdrat nemam permanentně aktivovany a zapinam jen dle potřeby.
Každopadně ta zpětna funkce jak si zminil by se šikla.
Musíš si ten obrázek nejdřív zvětšit ikonkou vpravo nahoře a pak krásně uvidíš na displayi nápisy MENU a HOME. Golf tam má/měl jen takový zaoblený čtvereček, jako "Home" tlačítko asi.
Já zase mám CarPlay trvale aktivní a už ani nevím, jak jsem to zařídil :-!
Prostě sednu do auta, chvilku se to cuká a tak na to nehrabu a po chvilce (cca 20-30 sec.) si to sedne a maká to.
Mám tam všemožný navigační služby, hudební služby, telefon atd. A tak nepotřebuju nic jinýho.
Na Active Info Displayi mám nastavený budíky, jak mám rád a víc mi netřeba. Je fajn, že jdou přizpůsobit fakt detailně.
Dal jsem si tam nadmořskou výšku do otáčkoměru, dojezd na nádrž do rychloměru, čtení značek a přehled jízdních dat (čas, km, spotřeba atd. od startu/natankování/dlouhodobě). Plus tam mám trvale výc***u šipku, co mi ukazuje kde třeba držet ručičku rychloměru. A samozřejmě teplotu vody, nádrž, venkovní teplotu, kompas, režim jízdy, atd...
V podstatě na to nemusím sahat skoro nikdy. Jediný, co si přepínám, je teplota oleje, když jedu dál a spěchám, tak abych věděl, kdy mu můžu dát víc za uši. A občas se mrknu na dojezd AdBlue (ale to je na rok i víc) a občas přepnu na okamžitou spotřebu, nebo tak něco. Ale v podstatě na to fakt není potřeba sahat.
Jediný, kde ten návrat může chybět je to stažení lišty, když bych chtěl hrabat třeba do ambientka, nebo jasu přístrojů, nebo equalizéru (což je opět extrémně vzácně) a nebo když lezu do menu klimy, kde je ten výhřev čelního a nebo režim AirCare (buď námraza a nebo hodně velký štreky). To jsem taky nepochopil proč ho musím zapínat ručně a proč prostě nemaká pořád.
Samozřejmě obrazek jsem si zvětšil, ale i tak neni na 27" dostatečně velky na to, abych ho rozlušil. Ale dohledal jsem jinde a, už jsem v obraze.
Jinak ano golf ma čtvereček, ale ten tě hodi z bezdratu do menu a ne na uvodni domovskou obrazovku, ale možna opětovny stisk to řeši,nevim, zkusim.
Jinak ja mam android a u něj po prvnim sparovanim s autem je AA stale aktivni, akorat v nastaveni telefonu si vybiram jak se ma chovat/připojovat. Takže buď ti muže např. waze běžet na pozadi nebo se ti rovnou načte na displeji. No a ja jedu music stale primarně z flešky takže to je jeden z duvodu proč nejedu permanentně AA obrazovku byť občas pouštim hudbu i přes YT Music. Ale to jde pravě spustit i z domovske obrazovky, kde se da přepinat mezi Media/YTM/Radio. No a pak to jsou převažne štreky, kdy jezdim hlavně město a okolo komina kde to povětšinou velmi dobře znam takže ani navi nějak často nevyuživam. Dokonce u prvniho GTI jsem občas využival i vestavěnou navi a i s ni se dalo velmi slušně žit jen ty chybějici radary se nedaji odpustit :-[]
Jo to nastaveni AID je fajn, ale zde je vidět, že co kus tedy šofer to original. Co vim tak třeba u GTIček hodně majitelu ma nastaven ten jeden velky středovy otačkoměr s napisem GTI což je sice efektni, ale ja jedu klasiku tzn oba budiky zvlašť, kde mam jizdni data pravě ty provozni teploty a aktualni spotřebu. A vlastně vic mi neni třeba takže až tedy vyjimečně nemam potřebu dalšiho listovani.
Interesantní :-! Já to prohlížím na notebooku 16" a vidím to parádně.
Jinak jo, co řidič to originál. Já z FLASH nehrál nikdy. Z CD jsem přešel rovnou na stream a CarPlay a jedu TIDAL, nebo občas YT Music, když nějakej špek na Tidalu není.
A navigaci reálně řeším jen na neznámých místech, ale občas si pouštím Waze kvůli zácpám, objížďkám a radarům a orientačnímu času příjezdu. Ale běží si na pozadí a já tam mám většinu času grafiku hudebních alb.
Tak ne, že bych to neviděl vubec, ale prostě nerozluštil jsem pismo. Takže jsem jen odhadoval. Ale jak jsem psal našeljsem si obrazek ve většim rozlišeni a byl jsem doma.
Jinak vim, že u AA byvaji občas nějake vypadky nebo nějaka aktualizace dobabra to co dobře již fungovalo a uvidim jak to bude s YTM. Zatim co jsem ho měl puštěne tak fungovalo na 100%. Možna časem taky přejdu čistě na stream.
Jinak dnes jsem přezul tak jsem to byl projet a pohral si ještě s tim AA a vlastně jsem se jen utvrdil v tom v co jsem doufal. A to, že ten čtvereček slouži jako přepinač mezi menu a domovskou obrazovkou takže fajn.
Jo ty updaty, to je obecně na zcvoknutí.
Občas se to nevyhne ani autu. Pak je nutné minimálně vše restartovat, odhlásit a znovu přihlásit a pak to zase většinou jede.
3 dny zpět jsem měl práci na celej večer a noc, kdy jsem po skvělém updatu musel znovu spouštět Tidal Connect. Kompletně vše smazat včetně tisíců skladeb atd... Vše do továrka, mazání aplikací a zase od znova kompletně vše nainstalovat. Jak u debilů dneska.
Ty si normalně bubak tohle muselo byt peklo a asi zustanu u te flešky :D
Ja, už si ani nevzpominam, kdy mě naposledy naštval nějaky update, klep, klep.
Je to takova klasika, kdy se řika, že to co funguje tak na to nesahat, ale tohle v některych připadech holt neni možne a k updatu jsi vlastně donucen.
Tak to asi žiješ na jiné planetě.
Já neznám den, kdy by nebyl nějakej zásek.
Každej software/firmware je ho updaty přináší nekonečná množství bugů zas a znova.
Ono to většinou nějak funguje i když tentokrát Tidal ne, ale nese to v sobě obrovský množství chyb a záseků, které je nutné neustále nějak obcházet a občas máš smůlu a musíš jinam.
Když třeba dodavatel není schopen ani po 3 letech a urgencích zajistit základní funkčnost a jen to padá a hlásí “neznámá chyba”. A nebo, když ti zmizí pár set e-mailů, které na serveru jsou a odjinud je stáhneš, ale u tebe to prostě nejde ani s čistou instalací systému, protože to někdo zase “vylepšil”. Prostě mě z dnešní doby už brzo jebne a nebo se odstěhuju někam do lesů.
Hele piši z planety jmenem země a važně si nevzpominam, kdy napsledy přišlo něco ať, už vzduchem nebo kabelem z čeho by mi naskakali žily. Vlastně v domacnosti mame již teměř vše ať, už co se tyče elektroniky nebo dom. spotřebiču tzv chytre, kde chodi nějake aktualizace nebo třeba foun a až na par nějakych drobnosti neovlivňujici samotnou funkčnost vlastně nic. Nějake stream mam obrazovy, ale třeba hudebni krom YTM zatim malo využivany nic takže ani Tydal, Spotify apod.
Kua a mizejici emaily to jsem ještě nikdy nezažil.
Zkus kombinaci MacOS Sonoma a email od Seznamu. A máš vystaráno.
Zkoušené 2 počítače, 3 instalace, 3x znovu sestavení schránky, či její smazání a opětovná instalace a nic. Pokaždé zmizí stovky mailů a prča je, že pokaždé jiné maily.
Jiné domény nula problémů.
Nebo zkus Safari a T-mobile TV webový přehrávač. Nejsou schopni už čtvrtým rokem opravit jejich skvělej update, kdy původně vše šlapalo a od updatu už jen "neznámá chyba"
Opět 2 počítače, 3 operační systémy a stále to samé. Technická podpora dostala desítky mailů a kašlou na to. Mají asi málo miliard na imbecilní reklamy v TV a tak nezbývá na stupidní přehrávač, co by napsali 2 uhrovití klacci v garáži za víkend. T-mobile se ty kluky ale asi nemůže dovolit zaplatit.
A tak je to dnes s čímkoli. Jakmile chceš skutečně plnou funkčnost, tak máš smůlu.
Koupíš hru, zaplatíš, přijde update systému a konec. Jen hláška, že je to nekompatibilní a ať se obrátíš na tvůrce a ten na to se.re. Jako vždy. Prostě si kup nějakou jinou, ne? Co chceš? Přece ne službu za svoje peníze. Na to se dnes už nehraje. Už neplatí "Náš zákazník = náš pán." Dneska seš jen debil, co je potřeba ho oblbnout marketingem, vysát prachy a odkopnout.
U nás doma je zákaz chytré domácnosti. Už jsem vyházel i kuchyňský roboty a všechno na elektriku. Končím i s HiFi s focením, prostě se vším. Nic. Kudla, prkno, kámen na broušení, pánev, oheň a nazdar. Prostě těch IT 3,14čovin už mám v mém věku po krk. A není to tím, že bych neuměl číst a nebo něco nastavit. Jde o to, že nemám už důvěru a nervy na ty šmejdy.
Hele chapu tvoje rozhořčeni, ale prakticky nic nevyuživam z toho co zde popisuješ.
Jako taky bych zde mohl uvest něco co mě nasralo cca 1,5r zpět a i jsem to řešil jak elektronickou komunikaci tak tel. hovory, ale pořad to bylo ještě v kolonce ser na to, neřeš to.
Chodim třeba i na ruzne diskuze ohledně elektroniky a vim co se kolikrat děje u některych značek TV takže jasně vim, že problemy jsou a zřejmě jich neni malo, už jen tim jak je to dnes tou chytrosti, smart apod prošpikovano. Ale třeba u těch domacich spotřebiču jsem ani nevyžadoval nějakou chytrost jenže, když chceš koupit něco lepšejšiho tak se tomu nevyhneš. Jako ja jsem třeba ty spotřebiče dal do domaci sitě s tim, že pokud s tim bude problem tak to jednoduše odhlasim a je to. No a až na hrozne překlady do našeho jazyka zatim vše tak nějak fungovalo jak bylo vyrobcem deklarovano.
A s tim čtenim navodu a to, že tomu nerozumiš/neumiš to jsem jednou zažil. Ja nejsem sice ferda mravenec prace všeho druhu a ten co sežral veškerou moudrost, ale v dosti oblastech nejsem rozhodně levy. A taky mě před lety poskytovatel sitě a TV služeb vyloženě nasral a dělal se mě nepřimo hlupaka tak, aby se po neuvěřitelně dlouhych 2 tydnech a neuvěřitelnych utrapach ukazalo, že za ty udy jsou oni, Ale je fakt, že se mi, alespoň omluvili.
PS nebereš nahodou neurol :D...ja jsem velky nervak, ale zatim nic neberu.
Jeden majitel tohle řešil před par dny u čerstvě pořizeneho Tucsonu a rovnou mu bylo jinymi uživateli řečeno ať na bezdrat zapomene pokud ma pravě tu větši navigaci Gen5W. Pokud by měl malou tak je potřeba bezdrat aktivovat v servisnim menu což se ho však netyka. A třeba mapy se pry vzduchem nedaji aktualizovat jen za pomoci flešky.
Máš divné informace.Mám bez navi a nic jsem v servisním módu aktivovat nemusel. On totiž car play přes drát nejde vůbec. U android auto si vybereš, ale přednost má wirelles.
Ja netušim co u H knk je servisni menu tedy představu mam. Ale podstata je ta, že maly displej je možny bezdrat a velky displej neni možny bezdrat a v tomto knk připadě jde o spojeni s iphonem a model nedavno vyrobeny Tucson.
Tak ještě jednou,k 8” displej bez navi připojit lze car play pouze bezdrátově, android auto drát i bezdrát, prioritní je ale bezdrát. Servisní menu k tomu není vůbec nutné( to jsi původně psal, tvoje myšlenka).
U 10,25” s navi vše poté připojení drát, ale to platí pro GEN5W. Všechny BEV u H/K už používají infotaiment ccNC a u něj je s navi i wirelles. Tento infotaiment dostane Tucson s faceliftem. A je pořad naděje ze aktualizacemi půjde i u GEN5W zprovoznit bezdrát ( Honda to udělala nyní zpětné u Accordu od modelového roku 2018).
Jasně to chapu a to s tou malou navi a servisnim menu zminil jeden uživatel jen pro dokresleni, ale taky stvrdil to, že bezdrat v jeho připadě nelze. Proč zmiňoval servisni menu netušim ja infot. u korejcu vubec neznam a ani jsem to nikde nezjišťoval.
Pak vlastně ještě řešil to, že mu navi napsala, že nema aktualni mapy a měl by si je aktualizovat, ale to mu luftem nešlo. Tak si měl na doporučeni stahnut nějakou přislušnou apku ze stranek H a přes tu provest aktualzaci map.
Takže je to taková klasická ticha pošta. Někdo, kdo neví úplně přesně co si kupuje, neumí číst manuály, ale zmínil se Ti o něčem nebo dalšímu známému a ten Tobě a postupně se informace přetváří :D
U navi je jasné psané info o aktualizacich map přes flash paměti.
Nejlepší je diskutovat o věcech s osobní zkušeností, nebo alespoň s nastudování problému z relevantních zdrojů.To doporučuji.
Ne on to neřešil se mnou jak jsem psal ja neznam jak to knk u H je.
Jen prostě diskuze kde dostal upřesněni a radu ohledně map a ano prostě tohle si dopředu evidentně nezjistil a řešil to až posleze. Vlastně z te diskuze mi přišlo, že nebyl ani tak zklamany jako spiš zaskočeny, ale to je pravě tim jak pišeš, že si to dopředu nezjistil.
Možná že šlo opět o klasicky totálně neschopného prodejce.
Mají hezké košile a umí vyplňovat formuláře pro banky a pojišťovny, ale o autech ví žalostně málo.
len vytknem par veci.carplay/ android auto - naco to je ked v tesle je spotify, google maps a coskoro pride waze radary ? Blinkry /stierace - suhlasim, bez paciek je to tragedia ale stierace sa stale snazia opravit. volume na radio ? tesla ho ma na volante pre vodica a spolujazdec to ma na pravej dolnej strane displaya (to asi 90% automobiliek nepochopilo kde to ma byt umiestnene).
ale presne tak, cena rozhoduje. Packy sa coskoro daju retrofitnut, ano je to smutne, ale bude sa to dat.
Až tam bude Waze, tak se můžeme bavit. Ale není to jen o waze. Je to integrace google asistenta, whatsapp, atp. Není to prostě tak jednoduchý.
Nedávno jsem jel v Polestar 2, ten ma google infotainment kde je google maps nativne, waze se dal doinstalovat ale proste Android Auto mi stejně přišlo lepší :D ... Přitom s iPhonem to normálně nabídlo Carplay, kterej jel fullscreen a dokonce i navigaci promítal na budíky. Takže to jde, když se chce.
Ako mne sa nepáči ani Hyundai, ani Tatra (trošku ma míňa tá (n)ostalgia za tými papalášskymi kvázilimuzínami), ale tvrdiť, že jedno je hnusné a druhé krásne, keď je tam jasná podoba je trochu neobjektívne.
Všimni si, že tihle EV fans, nemají ani jeden žádnou recenzi svých elektroaut. Místo aby šli příkladem a napsali recenzi svého elektrického miláčka, tak jen prudí v diskusi. Tj buď se za něj stydí nebo žádného nemají ;-)
Když je ta elektromobilita tak skvělá, tak ať se podělí o zkušenosti s tím daným typem :yes:
To zase ale utikas jinam. Proc navstevujes diskuse pod ev kdyz je nemas rad?
V Čr se proda minimum EV. Nikde to nikdo nenuti, ale pod každým clankem je diskuse stale stejných jmen co nadávají na EV a nebo diskutující ( vcetne tebe) a ktera neustale pisou ty same veci (z vetsi casti nepravdy).
Hele testovací jízdy iD ček mi stačily. Žít s tím nechci a není na to čas, abych se crcal s elektromobilem. Stačí, že musím služebně používat CNG, i když se energie doplňuje stejně rychle jak s benzinem, tak ten omezený dojezd je občas k naštvání… a to mám ještě nouzovku 9l na benzin ;-)
Nicméně já nejsem horlivý propagátor EV, Hendly a Vito se tu bijí v prsa pod každým článkem a nikdo z nás neví, když jsou tak zapálení, že to co trvdí, je jejich realita ;-)
Jsou nedůvěryhodní a proto se jim půlka internetu směje :yes:
Ty si taky napsal recenzi, protože si chtěl předat informaci, jak se s hybridním Highlanderem žije. Za mě dobrý :yes:
....Nejvýkonnější Ioniq 6 s pohonem všech kol doslova ohromí zrychlením, protože s točivým momentem 605 Nm akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy,....
Opět je použita formulace, jako by snad zrychlení mělo něco společného s točivým momentem motoru(ů). S výkonem 239 kW bude zrychlovat stejně, i když bude krouťák 300 nebo třeba 3000 Nm
Ano, chybi udaj o zprevodovani...
Zrychleni samozrejme souvisi s tocivym momentem.
Samozrejme je klicovy moment na kolech.
Auto s vetsim momentem na kolech (kdyz pomines adhezi) zrychli rychlejc. ;-)
Ale samozřejmě není. Rozhodující je až obvodová síla na kolech a na tu má přece vliv i průměr kol. Rozdíly sice v praxi nemusí být zásadní, ale pokud se bavíme technicky tak malá kola můžou i s menším momentem klidně vyvolat větší tažnou sílu než velká kola s větším momentem.
Ale i tak to nehraje moc roli, pro dynamiku je rozhodující vždy výkon. Ve stejných autech například aktuální parametry motoru 200 kW/200 Nm zajistí větší zrychlení než 150 kW/300Nm. Moment motoru nehraje prakticky žádnou roli.
....dosáhl koeficientu odporu vzduchu 0,21, což z Ioniq 6 dělá jedno z nejvíce aerodynamických produkčních aut všech dob. Sice ne nejlepší, ale dokonce o jednu setinu nižší odpor vzduchu než výrazně luxusnější, výkonnější a dražší Porsche Taycan Turbo....
Každy kdo není v technice úplné jelito dobře ví, že Cx je jen půlka aerodynamiky. Druhou půlku dělá čelní plocha. Proč se furt porovnává jen ta první půlka a druhá jakoby neexistovala ?
No protože ta první půlka je umění, ta druhá je prostě odrazem užitných vlastností auta. Udělat auto menší nebo užší jistě jde, ale je to na úkor prostornosti...
Tak to se pak hodnotí v kapitole "využití obestavěného prostoru".
Mohla by se čelní plocha udávat, proč ne... já jsem za každý technický údaj. Ale chápu proč se řeší jen to Cx.
Asi to pitvám zbytečně, ale já právě nechápu proč se řeší jen Cx. Například když udělají auto zbytečně vysoké (třeba kvůli vysokým baterkám v podlaze, nebo jen tak coby SUV), tak i přes výborné Cx může mít větší skutečný odpor vzduchu než jiné auto ale nižší, s menší čelní plochou, byť by mělo součinitel horší
Prostě Cx uváděné samostatně vnímám spíš jako klišé které může realitu i dost zkreslovat
Hm... chtělo by se mi říct, že zákazník asi pozná, jestli je auto nízká placka nebo SUV... ale je fakt, že jen nahrubo.
Zaznamenal jsem jednu kontroverzi... a to byl Prius. U nové generace bylo Cx relativně zklamáním a Toyota k tomu měla nějakou výmluvu typu že je menší čelní plocha a tedy je aerodynamika vlastně lepší.
Z mého pohledu to omluva není, špatné Cx je prostě špatné Cx, udělali menší auto a ne úplně dobře ho optimalizovali. Ale je třeba možné, že to menší auto se optimalizuje hůř než velké... protože na něm třeba tvoří větší podíl plochy pneumatiky?
Technické souvislosti neznám, ale právě to udávání samotného Cx je docela obelhávání. Lidi tomu často nerozumí a koupí si třeba obludu s dobrým Cx v domění že to má přece vynikající aerodynamiku. No vlastně tomu nerozumí ani odborní redaktoři a autoři testů ...
Nemám pocit, že by tomu autor nerozuměl, spíš asi nepovažuje za nutné vypisovat, co ten koeficient znamená. A pokud se někdo rozhoduje podle Cx a neví, co ten koeficient znamená... no tak mu to patří :-)
Já teda nechtěl rozebírat zrovna autora tohohle testu, ale když jsi ho zmínil soudím že ani on tomu moc nerozumí, viz citace "...dosáhl koeficientu odporu vzduchu 0,21, což z Ioniq 6 dělá jedno z nejvíce aerodynamických produkčních aut všech dob...dokonce o jednu setinu nižší odpor vzduchu než výrazně luxusnější, výkonnější a dražší Porsche Taycan Turbo.
Hodnotit odpor vzduchu resp. aerodynamiku jen na základě Cx bez znalosti čelní plochy je samozřejmě technický přešlap.