Luca de Meo si na ženevském autosalonu postěžoval, že evropským automobilkám chybí širší portfolio malých a dostupných vozů. Současná produkce je prý příliš velká, prémiová a drahá.
V článku je uvedeno, cituji: "..Cenově dostupných aut do 12 tisíc eur neboli zhruba 300 tisíc korun je v Evropě jako máku." Což znamená - strašně moc a je to samozřejmě nesmysl. Autor si evidentně plete výrazy "jako máku" = strašně moc, a "jako šafránu" = strašně málo.
Opravte si, pane: správně jste měl napsat: "...u Renaultu jsou zastoupena malá ...". Čeština není jednoduchý jazyk, má svá pravidla sloužící k tomu, aby se lidé správně domluvili. Nerespektování pravidel vede k neporozumění. Ale také dokládá nízkou celkovou kulturní úroveň autora (mluvčího, přispívatele, novináře), což může vést až k tomu, že autor používající nesprávně rodný jazyk vypadá jako někdo, jehož názory nejsou vůbec důležité, protože je to prostě flink, nešťastník, někdo, kdo není schopen odvést slušnou práci.
Abyste zbytečně nedlel v omylech, napíšu Vám ještě tento dodatek:
1) nejsem vyhledávač chyb. Když na chybu narazím, rozmyslím si, zda mám autora upozornit, či nikoliv. Pokud se rozhodnu, že ho upozorním, činím tak z následujícího důvodu.
2) Upozorněním na chyby v textech (zpravidla chyby pravopisné nebo chyby "z překlepnutí") chci poukázat na fakt, že je těch chyb v určitém médiu a od určitých autorů už prostě moc. Více, než lze považovat za slušné vůči čtenáři.
Všimněte si prosím, pane Horký Rome, že autor textu pan Šámal přijal informaci od pana Kozohorského o logické chybě v textu s grácií a porozuměním. Co myslíte, dopustil se tedy pan Kozorhorský nějakého faux pas, když na chybu upozornil?
Dost dobře nechápu tyhle pláče od lidí, kteří by měli znát souvislosti a příčiny.
Malý a dostupný - to už jaksi dost dobře nejde. Zpřísňující se předpisy v oblasti bezpečnosti, exhalací, nutnost a povinnost plejády asistentů a pod. zvyšují cenu a i hmotnost vozidla a je daleko obtížnější to všechno nacpat - aplikovat - do malého auta než do většího. Jak fyzicky, tak ekonomicky.
Proto všichni už raději dělají jen velká, drahá a těžká auta. A pak jdou na autosalon a pláčou.
Plky na úrovni Schustera a Michla z Audi o TTéčku.
ono je to i z druhé strany. Jsou lidi, co chtějí malé auto, ale pak si stěžují, že to nemá určitou úroveň bezpečnosti. Dnes opravdu malé auto bude mít hodně velký problém dosáhnout dobrého hodnocení v nárazových testech současně při udržení nízké ceny.
Jistě jsou lidé, co si nedokáží dát dohromady 1 + 1. Tím mám na mysli velikost, úroveň bezpečnosti, cenu a užitné vlastnosti. Já jsem se ale nad takovými nepozastavoval.
Komentoval jsem zbytečný žvást Lucy de Mea, který by měl moc dobře vědět, jak to je, a když se mu to nelíbí, tak může místo pláče něco dělat. Třeba vyrábět ta - jemu chybějící - malá levná auta, ze své pozice komentovat, případně lobovat za úpravu některých předpisů a pravidel a pod.
Ale byl by blázen, kdyby si podřezával větev, na které sedí. To si dá raději na poloautosalonu humra a sklenku šampáňa a vypustí pro polonovináře pár jalových "moudrých" tlachů.
Žvásty sú v tomto prípade akurát tak od teba. Spochybňuješ tu človeka, ktorý je popri Renaulte prezidentom ACEA, háji záujmy automobiliek a významne im v minulosti pomohol, napríklad rozmach Fiatu s uvedením 500-ky či záchrana Seatu a uvedenie Cupry. To je všetko jeho dielo a verím, že vie čo robí aj teraz v Renaulte. Čo tam po jednom z najlepších automobilových manažérov, za ktorým boli vždy dobré výsledky, keď sa jeden internetový diskutér rozhodne, že bude super nad vecou. Z tých jeho "tlachů" tu v článku dokopy ani nič nezaznelo.
Menší auto nemaxproblem získat dobře hodnocení bezpečnosti. Že třeba vynechá díky ceně asistenty a nebude dle nového NCAP úplně TOP je většině zákazníků úplně jedno.
Stalo 9000 eur su davno fuc... ale ked to sandero stale vie za 12... tak preco zvysok sveta zacina kdesi az na 16 tisic... komu treba dnes male auto za 20 litrov... ved je to blud ... ked este pred par rokmi by v tejto cene kupil auto o triedu vacsie ... pamatam ked ceed 1,6 gdi bol za 14 tisic... aj lancer 1,6 mivec.. ci SX4ka 1,6tka v 4kolke za 12... dnes aj 14 tisic uz nepostaci ani na o kusok uz vybavenejsie miniauto... a vyrobcovia napriek tomu este stale zdrazuju a auta ludom akoby chceli spravit nedostupnymi ...
Akorat to tak nejak z principu vylucuje, aby byla na baterky.
I kdyz zrovna u malych aut je bateriova varianta mozna, ale je potreba nabizet i opravdu dostupnou variantu.
Nemůžeš vyrobit v EU malé a levné auto, už ne. Regulací a požadavků na kvazibezpečnost už je příliš mnoho.
A musely by to být malé spalováky, což nelze, spalováky nesmí projet. :-[]:-[]:-[] Tak to rozhodli chytří úředníci v \EK, EP a EU a tak to taky bude !!!
Luca de Meo potvrdil v Ženeve, že Twingo príde a jeho lacnejšia technológia sa počas životného cyklu v roku 2026 dostane aj do modelov R5 a R4, čo má opäť znížiť ich cenu. Mať takú R5 za menej ako dnes Sping, je už zaujímavé. Zároveň de Meo povedal, že na rozhodnutie Volkswagenu nebudú čakať a zaobídu, vývoj musí napredovať aj bez prípadného partnera. Takže si zrejme len tak nadbiehal voči VW. Ja si myslím, že zo spolupráce nič nebude, obaja už majú projekty dávno rozpracované.