Technika
XTad
Bohuzel spousta lidi, kteri s takovym motorem nikdy nejeli a jejichz vnimavost konci u tabulkovych udaju, se chlacholi tim, ze mu to dneska natre kazda 1.5ka...
speedfred
Áno, máš pravdu ale tie motory boli 20-30 rokov späť. Vývoj ide samozremjme dopredu čo je fajn.
VR6 3.2 s krásnym atypickým zvukom som mal a 2.8 v Golfe som občas pojazdil.
VR6 3.2 s krásnym atypickým zvukom som mal a 2.8 v Golfe som občas pojazdil.
Dinar
probírali v diskusi pod calibrou, ten V6 nebyl v době svého vzniku žádný Ecotec, tohle označení přišlo až s jeho modifikací na novou Euro normu v roce 96.
Jenik3
Prestižní motorizace...vím, jak to myslíš.
Leč je spousta lidí, které to "6" na kapotě ani jiný zvuk motoru nic neříká.
Leč je spousta lidí, které to "6" na kapotě ani jiný zvuk motoru nic neříká.
Anonym
ta jedna pětka by bez turba byl víš kde 😄 a navíc to nemá ten zvuk, lekcteré turba maj stále turbodíru, a nemá to ten styl a charakter . Víc válců vždy byla prestižní motorizace, R4 byl základ pro plebejce 😄
Stejsn
Stejně tak i Fiat, stejně tak i Peugeot i Citroen a vlastně třeba i Renault. Ach jo.
Anonym
Opel vyráběl svůj R6 OHC od roku 1966. Těžko ho mohl koupit od BMW, to tehdy takový motor ještě nemělo. Dnes už tomu asi málokdo uvěří, ale Opel byl kdysi špičková evropská automobilka.
Lukáš
No tak když už tady ten Opel tak vyzdvihujete tak by taky stalo napsat za zmínku že dané řadové šestiválce byli zakoupený od BMW... Proto ta odolnost a spolehlivost kterou Opel nezná dodnes 😉 😄
Anonym
Další příklad toho, že tehdy ty z dnešního pohledu menší objemy víceválcových motorů bývaly v Evropě běžné.
vencelín
Nekdo ma rad holky jiny vdolky, tedy nekdo ma rad displeje jiny valce. Bohuzel dnes jsou spise na vyber ty displeje. To mi tak napada, ze by se mohlo zavest misto V6, V8 ci V12 oznaceni D6, 😱, D12 dle poctu displeju ci jejich uhlopricce.
Anonym
měl sem V6 o výkonu 160-330 HP, všechno atmosféry
Rozhodně nemůžu říct, že by to nejelo
Rozhodně nemůžu říct, že by to nejelo
Anonym
Jo, tak to holt tehdy bylo a nebylo to nic neobvyklého. I BMW to takhlě mělo. A Ferrari mělo i 2.0 V8. V dnešní unifikované době, kdy všichni nabízí stejné objemy o stejném počtu válců, už to nezažijeme.
Jenik3
500 Marek to nebylo málo v 80 letech.
Dvoulitr na šesti válcích? Nebyl do 2.4 nebo větší motor?
Dvoulitr na šesti válcích? Nebyl do 2.4 nebo větší motor?
Anonym
Ono dříve ta prestiž opravdu byla prodejním faktorem. Třeba Ford Sierra se na začátku 80. let dal koupit s 2.0 R4 77 kW. A za příplatek cca 500 DM si mohl zákazník koupit výkonově slabší, ale víceválcovou a prestižnější 2.0 V6 66 kW.
speedfred
To že nejaké V6 nejeli by som netvrdil. Áno teraz idú turbo 2L fakt paradne ale nejaké 3l neboli až tak zdochlé.
Anonym
Jejich smůla, sou lidi kterým nic neříká ani V8 nebo V12.
Tak chápu že když někdo němá k autům vztah a zajímá ho jen aby ho to převezlo z A do B, tak je mu jedno co je tam za motor.
Mě to nikdy jedno nebylo.
Tak chápu že když někdo němá k autům vztah a zajímá ho jen aby ho to převezlo z A do B, tak je mu jedno co je tam za motor.
Mě to nikdy jedno nebylo.
Měl sem hned dva takové modely, klasické us midsize sedany Sebring s 2,7 V6 a Stratus s 2,5 V6 mitsubishi.....
Pak začala eéra downsizingu a nejvyšší motorizace byl R4. A tam přesně začal ten úpadek evropského automobilismu. V USA se ty V6 udržely poněkud déle