Bezpečnost
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŘidiči v Česku často chybují při jízdě ve třech pruzích. Přitom je to tak jednoduché
74 komentářů
seifert24
Milý autore, téma je fajn, ale jelikož si pletete strany, levá , pravá, tak tento článek je úplně o ničem .
Díky moc za upozornění. Samozřejmě moje chyba. Při psaní jsem byl zdravotně trochu indisponován, myšlenky mi evidentně lítaly všemi směry ;-\
Ono by možno bolo lepšie písať články až keď ste fit, aby aspoň trochu za niečo stáli. Ako sorry, ale takúto správičku na pár riadkov upatlá školák za 20 minút, ak mu aj nekrivdím.
_Teddy_
"...jsou levé pruhy obsazené pomalými kamiony..."
Ked som bol naposledy v CR, kamiony som videl vacsinou v pravom pruhu...
Ked som bol naposledy v CR, kamiony som videl vacsinou v pravom pruhu...
Ringhofer
Chování "řidičů" na tří- a víceproudé silnici je ovlivněno jejich mentálním pohodlím: ve středním pruhu jedu nejsnadněji, nesleduji nic vpravo ani vlevo, nezáleží na rychlosti. Kluci jako traveldrive nebo Nippon "předjedou" zprava a klídek pokračuje. Předjetí pomalejších aut (rychlost
Filip Mucala
než že by to neznali, prostě na to dlabou ;-\ ... ono dodržování dopravních předpisů je u nás problém ... většina lidí nezná rozdíl mezi nesmět omezit a nesmět ohrozit, viz třeba připojovací pruhy, nebo pravidlo zipu, či taková primitivnost jako rozjíždění na semaforech kdy se auta za sebou rozjíždějí se spožděním ... snad jednou v životě jsem zažil situaci že jsem stáli na semaforech a bylo nás šest a všech šest se dokázalo plynule rozjet na jednou ! ale člověk má všeobecně tendenci pomatovat si to špatný než to dobrý (ale to se jedná o přirozený instinkt který nám velí jakým situacím se vyvarovat)
lordlord
když je u připojovacího pruhu značka omezující rychlost, konec pruhu to omezení ruší?
To asi záleží, kde je umístěna a jakým způsobem. Teoreticky můžeš mít pro každý pruh jinou rychlost.
pokud už je u připojovacího, tak ho neruší. Pokud vím, rychlost ruší začátek křižovatky. U mimoúrovňového křížení to je tedy začátek odbočovacího pruhu. Pokud je značka u připojovacího, už je to v křižovatce a máš za ní takto pokračovat. Takhle bych to bral já. Pokud je ta značka ještě před připojovacím pruhem, tak tam bych to viděl jako ukončené
Pepa__007
Stačí aby policie řešila nesprávnou jízdu v pruzích a neřešila blbosti typu rychlost 131km/h.
Z mého pohledu 60% řidičů nic z toho na obrázcích nedodržuje. 🙄
Z mého pohledu 60% řidičů nic z toho na obrázcích nedodržuje. 🙄
Michal Janek
A kde v Česku jsou 3 pruhy zatím pouze u Prahy a v Brně se teprve 3. Pruh staví.
Michal Janek
Příspěvek podléhá schvalování.
Anonym
co jezdí ve středních pruhu 70 a rychleji jedou i kamiony v pravým 😄 😄 😄 Na každé druhé dashcam truckerů k vidění 😄 😄 😄
Barry Lyndon
zmíněné pravidlo neplatí a pokud je silnice prázdná, mohu si jet v pruhu dle vlastního uvážení. Stejně se ovšem často najde lidoop, který má potřebu vyblikávat, kdy jedu ve městě v levém a pravý (případně pravý a prostřední) jsou přitom volné...
pokud neblokuješ rychlejší auto, které tě nemůže jiným pruhem předjet/objet ( abych byl přesný, protože ve městě se to nebere za předjíždění ). Pokud tomu tak není, musíš uvolnit levý pruh.
ale souhlas. Dost lidí vůbec netuší, že ve městě mohou přejet do vedlejšího pruhu a pokračovat v klidu dál.
ale souhlas. Dost lidí vůbec netuší, že ve městě mohou přejet do vedlejšího pruhu a pokračovat v klidu dál.
Nemáte pravdu. Ani ve městě byste neměli překážet vlevo. Zákon totiž pokračuje, cituji: „Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě...“
Na tohle tu článek byl. A nepravdivý. Stejně jako píšeš ty.
To co cituješ totiž říká úplně něco jiného. Pokud by byly pruhy obsazené, tak řidič jedoucí v levém musí uhnout. To ale neznamená že když je pravý volný, tak řidič v levým musí uhnout do pravého, protože rychleji jedoucimu nebrání v jízdě. Ve městě samozřejmě.
To co cituješ totiž říká úplně něco jiného. Pokud by byly pruhy obsazené, tak řidič jedoucí v levém musí uhnout. To ale neznamená že když je pravý volný, tak řidič v levým musí uhnout do pravého, protože rychleji jedoucimu nebrání v jízdě. Ve městě samozřejmě.
Jak psal rohypnol i já na co reaguješ. Dokud je aspoň jeden pruh volný, můžeš být kde chceš. Pokud by byly všechny obsazené, musí ten vlevo uvolnit. Vsak to jsem taky psal. Nebo co tam není pravdivé s tím co cituješ ty?
rohYpnol
Musím říct, že téma by si zasloužilo mnohem podrobnější článek.
My Češi prostě umíme paragrafy překrucovat fakt skvěle :yes:
My Češi prostě umíme paragrafy překrucovat fakt skvěle :yes:
kajmik01
Co je souběžná jízda bohužel zákon říká jasně (vše ostatní je předjíždění)😒br />
„Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (tzv. souběžná jízda); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.“
--
Za neopodstatněnou jízdu v levých pruzích byla ještě loni pokuta 1500kč a dva body. Za podjíždění (nedovolené předjíždění) se dávalo 10000kč a 7 bodů + zákaz řízení na 6-12 měsíců a vždy to muselo jít do správního řízení.
Takže pokračovat pravým pruhem lze jen, pokud jsou v obou pruzích souvislé kolony. Ono se to většinou nepokutuje, ale pokud ano, tak člověk dopadne hodně špatně.
--
Za neopodstatněnou jízdu v levých pruzích byla ještě loni pokuta 1500kč a dva body. Za podjíždění (nedovolené předjíždění) se dávalo 10000kč a 7 bodů + zákaz řízení na 6-12 měsíců a vždy to muselo jít do správního řízení.
Takže pokračovat pravým pruhem lze jen, pokud jsou v obou pruzích souvislé kolony. Ono se to většinou nepokutuje, ale pokud ano, tak člověk dopadne hodně špatně.
yarda
Když jedu z Prahy po D11, kousek za Prahou se dva pruhy rozšiřují na tři. Asi po dvou kilometrech se pravý pruh mění na odbočovací. Takže když auta, třeba kamiony co jedou v pravém pruhu a pokračují rovně se musí dostat do toto vedlejšího, auta co jedou v tom vedlejším buď musí zpomalit nebo přejet do toto úplně levého a auta co jedou v tom levém.... Když tamtudy jedu, tak se dost bojím, tohle nemohl vymyslet žádnej malej B. L. Bec. Doufám a věřím, že je to jen přechodně.
https😐/maps.app.goo.gl/jBE5XwZ2nuw97Twp6
https😐/maps.app.goo.gl/jBE5XwZ2nuw97Twp6
Problém permanentnej jazdy v strednom pruhu nie je len český, u nás je to detto. Z nejakého dôvodu je pravý pruh často považovaný za pruh určený len pre kamióny. Otázka do pléna - ak ideš pravým voľným pruhom 130, a pred tebou sa v strednom pruhu motá nejaký jajo ani nie stovkou, za a) pokračuješ v jazde svojim pruhom alebo za b) hodíš ľavý blinker, preradíš sa o dva pruhy vľavo, predbehneš ho a potom sa zase cez dva pruhy zaradíš nazad do pravého pruhu?
Jinak nechápu proč jízdu v středním a levém pruhu policie pořádně neřeší, neskutečně to snižuje průchodnost dálnice o bezpečnosti ani nemluvím.
Jinak taky občas raději využiji "VIP pruh", než se poněkud nebezpečně mrcasit s dvakrát dvojí změnou pruhu.
Si predstavme na chvilu taku absurditu, ze budem mat dialnicu na ktorej je 10 pruhov jednym smerom. Takze mam ist v pravom, a zaroven sledovat 9 dalsich pruhov nalavo odomna, ci sa tam niekde nezabudol daky pako? To by asi nebolo velmi bezpecne, takto delit pozornost...
Třeba wiki píše : ...Předjíždění je manévr, při němž rychlejší dopravní prostředek či jedoucí osoba objede pomaleji jedoucí dopravní prostředek nebo jedoucí osobu a zařadí se před něj....
Jasně, wiki není směroplatná, ale ten prvek zařazení se před vozidlo může být při konfliktu námětem k diskuzi
https😐/cs.wikipedia.org/…BEd%C4%9Bn%C3%AD
Za me je A normalni podjizdeni. Museli by v prostrednim pruhu jet dva za sebou, pak by to byla soubezna jizda. Proto je nutne ho predjet vlevo.
Obecně nebezpečný manévr, kdy riskuješ že tě středoproudař vezme když se nepodívá do pravého zrcátka.
Reálně ale často také podjedu zprava, protože v hustém provozu je to menší zlo. Prostě pokud je levý pruh plný, prostřední blokuje dement a pravý je volný, tak jedu pravým.
A kdyz pomaleji jedoucí vozidlo není v mém pruhu, nemám důvod měnit pruh. Naopak, pokud ho změním porušil jsem povinnost jízdy vpravo, protoze nemám důvod měnit pruh, kdyz predemnou v něm nic není. Takze vlastně ty porušuješ to nejzákladnější pravidlo.
Překážkou silničního provozu, slovy zákona o provozu na pozemních komunikacích, je vše, co by mohlo ohrozit bezpečnost nebo plynulost tohoto provozu, například náklad, materiál nebo jiné předměty, vozidlo ponechané na pozemní komunikaci nebo závady ve sjízdnosti pozemní komunikace.
Samozřejmě že to co předkládáš jako fakt je způsob obhajoby, který bych ve správním řízení volil a v případech na hraně by mohly uspět.
Ale obecně a modelově to jsou jen cancy co tu předvádíš.
2 auta nejsou kolona a nedělají soubezniu jízdu. Zprava je to vždy podjetí a nedovolené předjíždění mimo soubezniu jízdu nebo odbočení vlevo nebo jízdu ve městě.
A sam jsi ukázal, že si taky motas pojmy. 2 auta již jsou soubezna jízda. Mnohokrát potvrzeno policií, i ředitelstvím.
Dále jízda v pravém pruhu a "predjeti" pravým pruhem je legální kdekoliv ve městě na viceproudych silnicích a jedna se o soubeznou jízdu i když tam vlevo bude jedno jediné auto
Rád si přečtu ten výklad a zdroj, kdy 2 za sebou jedoucí vozidla = souběžná jízda. Protože to jsou 3 vozidla, 2 jedoucí pomalu a třetí dojede 2 pomaleji jedoucí.
V reáli je ti prd platné, že ten v prostrednom pruhu tam nemá čo robiť, situáciu musíš vyriešiť, alebo stiahnuť tempo a ostať za ním. 😁