Veterán
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeOpel Calibra V6 je rychlý, i když stojí. Na krásný kousek dnes jen tak nenarazíte
63 komentářů
KANKUNEN
3
A tak si dáme rozbor kdysi bylo dobře. Opel měl vydařenou Calibru, motory parádní. A proto ji v roce 97 ukončil bez náhrady. Lidem se to nelíbilo, tak udělali nástupce, Astru Coupé. Auto to bylo hnusné jak plivanec na kapesníku a nikdo to nechtěl. V Oplu vyhodnotili, že Calibru už nikdo nechce a vymysleli Signum, plivanec a snopel v jednom. Jeden co je tady rudýrusák snad zůstane klidný, Buchanka v té době je stejná již 30 let.
ryccardo
3
Ano tenkrat zacalo vedeni Opelu delat jedno spatne rozhodnuti za druhym a obliba jejich aut taky silne padala.
Anonym
0
že tě ta Buchanka ale fascinuje, že vedle má mají ještě dodávky Gazellle, Valdaj a další dodávky o Sollersu ti neva vid 😄
sargis
Ano, mal som ju aj ja na plagate. A raz otcovu Feldu obehla jedna cervena s napisom Turbo 2000 4x4, na to nezabudnem. Vectra B mala potencial na pekne kupe, miesto toho dali presnost Caravanu. Aj z Insy B by bolo pekne trojdverove GT-cko, keby ju trochu skratili. Ale doba je ina a fanusikovia si buchaju hlavy nad Peugeotami s plechom Opla...
Dinar
byla jedna věc, kterou článek nezmiňuje. A to, že ten V6 Ecotec přišel až v roce 96, splňoval novou emisní normu, ale nejel tak dobře jako původní V6, šel hůř do otáček, prostě působil přidušeně, takže jestli dnes někdo chce cali v6, doporučuju do r. 95 včetně.
Sám jsem měl tuhle krasavici v modré, rok 95, bylo to fajn auto hlavně tím jak vypadalo, jako kund-olap fungovalo naprosto spolehlivě, motor byl sportovní, ale pravda je, že jízdně to žádný sporťák nebyl. Když jsem v 97. přesednul do výrazně větší E39, připadala mi po cali skoro jako formule. 😁
Sám jsem měl tuhle krasavici v modré, rok 95, bylo to fajn auto hlavně tím jak vypadalo, jako kund-olap fungovalo naprosto spolehlivě, motor byl sportovní, ale pravda je, že jízdně to žádný sporťák nebyl. Když jsem v 97. přesednul do výrazně větší E39, připadala mi po cali skoro jako formule. 😁
Papírově byla rychlejší ta 2.0t...
Ta byla i 4x4 ne ?
4x4 ktorá sa celkom kazila. Turbo mal kámoš ale to šlo fakt parádne až na štrajkujúcu štvorkolku.
Ty problémy se 4x4 se objevovaly už u dvouletých aut, v opelu mi ji opatrně neradili už v tom 95. roce. Ale mně čtyřkolka ani nenapadla, na 4x4 jsem se tehdy díval jako na auto do terénu, měli jsme staré subaru leone kombi na ježdění po kopcích (paragliding), to byla pro mě tehdejší představa čtyřkolky, 4x4 do silničního auta, proč? 😁
Ja to mám s tým 4x4 nastavé tak nejako doteraz a na cesty mi v 99,9% vždy stačilo 4x2.
Asi je to věkem, ale dnes už bych si 4x2 jako daily asi nekoupil, přestože těch let a zim se zadokolkou jsem absolvoval x a nějak mi to tehdy nepřišlo.
Docela úsměvné, že to po těch letech napíšeš, kdy ses tu rval za "jediný správný" RWD. 😁
Já v době Calibry V6 jezdil Vectru ...V6. Od Calibry jsem měl doma "jen" prospekty ze salónu - moc se mi líbila. Auto to na tu dobu Favoritů, Felicií a prvních Octávek bylo parádní, motor famózní, ale podvozek byl tragédie, což jsem poznal, když jsem po ní přelezl do Audi. Od té doby jen AWD a i teď jsou všechny mé auta AWD. Už jsem moc pohodlný. :-!
Já v době Calibry V6 jezdil Vectru ...V6. Od Calibry jsem měl doma "jen" prospekty ze salónu - moc se mi líbila. Auto to na tu dobu Favoritů, Felicií a prvních Octávek bylo parádní, motor famózní, ale podvozek byl tragédie, což jsem poznal, když jsem po ní přelezl do Audi. Od té doby jen AWD a i teď jsou všechny mé auta AWD. Už jsem moc pohodlný. :-!
Jo, to je ta pohodlnost, stárnutí, a k tomu, nutno dodat, taky vývoj těch aut. Taková E60 ve čtyřkolce je trakař, u G30 rozdíl v jízdním projevu rwd vs awd v reálu nejde poznat. 😉
Jo, E60 jsem ve čtyřkolce měl a dodnes to považuji za jeden můj omyl ve výběru auta. Ta mi k srdci nikdy nepřirostla a rád a bez sentimentu jsem se ji zbavil.
Ona byla rychlejší i v reálu, ale já jsem chtěl šestiválec. Měl jsem před tím astru gsi s tím 2,0 16V, tj. základ stejný jako cali turbo, a motor to zabalil v padesáti tisících, byla tam nějaká výrobní vada na hlavách, které praskaly. Navíc, ta v6 byla opravdu parádní, sice na dnešní poměry skromný výkon, ale jela výborně a fakt měla charakter.
Tak já měl tu 8V 2.0 85kW v Astře GSI rv92 a to taky nejelo vůbec špatně 😉 Tacho 210kmh s prstem v nose...
Myslím že 8V bol aj spoľahlivejší, ten som mal v áčkovej Omege.
V tých časoch boli N/A motory celkom živé, ešte neškrtené kde-akou normou.
V tých časoch boli N/A motory celkom živé, ešte neškrtené kde-akou normou.
Ten 8V byl neprůstřelný, akorát takový spíš spodový motor, do gsi mi pasovala 16V víc, ale zas to byl, aspoň první série, docela průser ve spolehlivosti. Každopádně astra gsi byla v té době bezkonkurenčně nejhezčí hot hatch. 😉
JJ, souhlas. Měl jsem tmavě modrou metalízu, vypadala naprosto skvěle :yes:
Já taky tmavě modrou. 😄
Koukal jsem tuhle po webu, jestli by se nedala nějaká slušná koupit jako víkendovka, ale je to bída... Většina vyžaduje moc peněz na resuscitaci 😉
To už je fakt historie, auta hezký, ale jízdně/řidičsky to nebylo nic extra ani tehdy, popravdě. Jediná víkendovka od opela, kterou bych si znova pořídil, měl jsem ji dva roky, je speedster turbo, to mě do dneška mrzí, že jsem prodal. 😉
Holt starý hotchach, ale nostalgie to přebije 😉 Jo ten Speedster musel být masakr, taková motokára :yes:
Btw na tom GSI jsem měl kola z Calibry: https😐/www.auto.cz/…naku-bylo-tricet?…
Btw na tom GSI jsem měl kola z Calibry: https😐/www.auto.cz/…naku-bylo-tricet?…
Už jsem si nepamatoval, co jsem na astru dal za kola, protože ty origo pětipaprsky byly hnusné. Tak jsem prohledal archiv a byly to bbska, fotku čistě auta nemám, jen tuhle s chatařskou módou roku 95. 😁
https😐/eu.zonerama.com/…142573/441881468
https😐/eu.zonerama.com/…142573/441881468
RX-7 FC na chalupě na sériových kolech... ani to na těch 16" nevypadá úplně nepatřičně 😄
https😐/ctrlv.cz/kGLc
Černou nemusím... na druhou stranu, tohle bylo jedno z mála aut, co nebylo obouchaný od bariér na okruhu, taková leštěnka 😄
https😐/ctrlv.cz/kGLc
Černou nemusím... na druhou stranu, tohle bylo jedno z mála aut, co nebylo obouchaný od bariér na okruhu, taková leštěnka 😄
Krásný kola, jenom musím přiznat, že mě RX-7 úplně minula, nějak jsem ji ve své době nezaznamenal, prostě to auto vůbec nemám v oku, vzpomínce. Jestli jich tu bylo málo, nevím, ale je to hezké kupátko. :yes:
Tak Evropa má svých sporťáků dost... druhá generace je očividná inspirace 944, nádherná je třetí, ale těch bylo u nás vůbec málo. Za cenu Porsche si tu většina lidí koupila to Porsche... a nerad to říkám, ale neudělali chybu.
Já k tomu přišel jako slepý k houslím... kamarád si jednu přivezl ze států... a pak - nikdo to moc neuměl servisovat, takže nepojízdný auta se prodávaly (hlavně v Německu) za hubičku. Koupil jsem kabriolet za 330€ 😄
Já k tomu přišel jako slepý k houslím... kamarád si jednu přivezl ze států... a pak - nikdo to moc neuměl servisovat, takže nepojízdný auta se prodávaly (hlavně v Německu) za hubičku. Koupil jsem kabriolet za 330€ 😄
95 jsem ještě drandil nějaké Bburago... 2004 jsem začal ze zbytků skládat první RX-7 a samozřejmě koukal spatra na všechny FWD 😁
Pamatuju si tu tvoji RX-8, nedávno jsem viděl jednu v krásném stavu, pořád parádní kára, to auto designově absolutně nestárne.
Jo, to bylo ještě o dost později... kdy jsem prodal poslední RX-7 s tím že není čas a rodina a tak... a pak za půl roku koupil osmičku... to bylo 2012. Každopádně tu poslední 7 jsem si měl nechat 😄
Zajímavý, to samý říkal i ten majitel RX-8, že super, má ji dvacet let, ale měl si nechat RX-7, mně to jako nemazdaři moc smysl nedává, ale vy asi víte proč. 😄
Jsou tam dvě věci...
Za prvé... RX-7 FC je relativně snadno opravitelný auto... žádná extra elektronika, jen mechanika. A ta mechanika je festovnější než u RX-8.
Za druhé... RX-7 je sporťák, RX-8 je takový crossover mezi sporťákem a sportovním sedanem. Crossover vcelku povedený, ale i tak je to auto těžší a sedí se výš a tak.
Zase ale RX-8 určitě líp svítí, hraje, brzdí... jako univerzál je lepší osma, jako hračka sedma.
Za prvé... RX-7 FC je relativně snadno opravitelný auto... žádná extra elektronika, jen mechanika. A ta mechanika je festovnější než u RX-8.
Za druhé... RX-7 je sporťák, RX-8 je takový crossover mezi sporťákem a sportovním sedanem. Crossover vcelku povedený, ale i tak je to auto těžší a sedí se výš a tak.
Zase ale RX-8 určitě líp svítí, hraje, brzdí... jako univerzál je lepší osma, jako hračka sedma.
'95/96 som mal prvé 4 válcové moto, to bolo niečo v tej dobe u nás. Za relatívne málo paňazí hóóódne muziky Autá ma vtedy ešte moc nebrali
Mě zas k motorkám nedostala ani krize středního věku, většina známých různě čopraří a bajkuje, mě to fakt nebere, na motorce se cítím jak nahej, táhne mi na kolena atp., prostě dědek od mládí. 😁
Ta V6 byla 2.5 ? To se dávalo do Omegy B ne? To byl asi muj první šestiválec, který jsem řídil, hezky na mokru RWD a bokem aniž bych chtěl 😁 Ale v tu dobu už to bylo levné auto. Fascinovalo mne, jak ten motor má vůli se točit, do té doby jsem znal maximálně šestnáctistovku VW a nebo pak turbodiesly.
Stejsn
taková spíš na ukazování, než na sportování. Jako třeba Fuego.
Anonym
mě se tenhle design nikdy nelíbil, ale nikomu to neberu
Je tu ještě někdo, komu se nelíbí Calibra?
ne, jen Barrichello
každýmu se nelíbí všechno, navíc ty ceny co za to někteří chtěj - https😐/auto.bazos.cz/…tion-29000km.php
Proč si kupovat za 360 tohle když je za 230-340 Jaguar XK8 X150 se 4,0 V8
https😐/auto.bazos.cz/…209kw-112000.php
https😐/auto.bazos.cz/…xk8-42-coupe.php
To je trošku jiná liga, výkony, designem a vším 😄
Proč si kupovat za 360 tohle když je za 230-340 Jaguar XK8 X150 se 4,0 V8
https😐/auto.bazos.cz/…209kw-112000.php
https😐/auto.bazos.cz/…xk8-42-coupe.php
To je trošku jiná liga, výkony, designem a vším 😄
však jo, já si dělal jen srandu.
XK8 jsem kdysi chtěl taky, ale spousta lidí mě od ní zrazovala kvůli spolehlivosti. Což u daily auta je poměrně zásadní parametr. Takže jsem tenkrát koupil Volvo C70 2.3T5 I.gen
XK8 jsem kdysi chtěl taky, ale spousta lidí mě od ní zrazovala kvůli spolehlivosti. Což u daily auta je poměrně zásadní parametr. Takže jsem tenkrát koupil Volvo C70 2.3T5 I.gen
4,2 co je v tom autě od Truců je asi nejspolhlivější motor od Jaguaru. Pokud je tam problém, tak vždy mizernou údržbou a vinou předchozích majitelů.
Starší 4,0 litry maj problémy s rozvody, pokud se nasaje uloženka s málo km, a sou tam původní, musí se vyměnit za náhrady co už nemaj plastový napínáky co praskaj.
A ještě byl problém s nikasilem u aut dovezneých z usa nebo nějaká tramtárie co měla sirnatý benzín - na druhou stranu co přezilo s nikasilem 20-25 let, tak to už bude fungovat dál a v pohodě.
Starší 4,0 litry maj problémy s rozvody, pokud se nasaje uloženka s málo km, a sou tam původní, musí se vyměnit za náhrady co už nemaj plastový napínáky co praskaj.
A ještě byl problém s nikasilem u aut dovezneých z usa nebo nějaká tramtárie co měla sirnatý benzín - na druhou stranu co přezilo s nikasilem 20-25 let, tak to už bude fungovat dál a v pohodě.
njn, Jag to už asi nebude. Ve výhledu mám spíše keply jako je Brouk, nebo 2CV. A dlouhodobě bych chtěl aircooled Porsche. Takže na Jaga už asi nikdy nebude místo. Škoda.
já mam nejradši brity a ameriky, takže to mam jendodchý. Ale líbil by se mi nějakej styylovej ital typu DeTomaso nebo Maserati
Za mě je Calibra dodnes jedno z nejkrásnějších kupátek všech dob! (A to jinak Opely nijak zvlášť nemusím) 😄 😄 :yes: :yes: :yes: :yes:
tak v tom se zásadně neshodneme, ten předek s těmi světly je přímo úděsný. Ještě napiš že se ti líbí Honda Prelude pátý generace, to je podbnej fešák.
Zlatý Camaro III a IV 😄 😄 😄
Zlatý Camaro III a IV 😄 😄 😄
Souhlas, hlavně v těch devadesátkách bylo bylo jak zjevení se svými aerodynamickými tvary 😉 Ale já nakonec raději koupil hothatch (spíš warmhatch) Astru GSI 8V :yes: Jediný Opel, co jsem kdy vlastnil 😒]
Hufas
Měl jsem jak opel kadett gsi tak i calibru. Tu jsem vlastnil nějakých 15 let. A super auto. Které budilo zájem a pohledy ostatních. I holky se u ní fotily 😊 Budu na ní vzpominat v dobrém. Jen ten motor 2.0 ecotec 100kw není úplně dobrá volba. Ale i s tím se dá žít. Takže za mě srdcová záležitost.
Beny9700
Takovouhle krasavici r.v. 1994, barva neptuntyrkys mám v garáži. V dubnu z ní bude veterán. Chystám se jí v dubnu prodat. Dá se prohlédnout na "rajvetranu.cz".