Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Othello
...A jelikož tahle rovnice na první pohled nevychází, tak hlavní rozdíl je v tom, kolik výkonu jednotlivá elektrická jednotka ve skutečnosti dokáže dodat....
Moc nerozumím co tím autor myslí ale podle mě elektromotor o papírovém výkonu 62 kW by i ve skutečnosti měl umět dodat 62 kW.
Moc nerozumím co tím autor myslí ale podle mě elektromotor o papírovém výkonu 62 kW by i ve skutečnosti měl umět dodat 62 kW.
Jj, aj mňa táto formulácia zarazila, autor to zrejme myslel inak, ale tak, ako to formuloval to je blbosť.
Jo. Já bych třeba napsal že spalovací motor má maximální výkon 68 kW, elektromotor 62 kW ale řidicí jednotka kombinuje práci obou motorů tak, aby jejich okamžité výkony nepřekročily v součtu 96 kW
Podobně přece funguje i mnoho jiných hybridů.
Podobně přece funguje i mnoho jiných hybridů.
Ono to nemusí být dáno ani umělým omezením celkového výkonu řídicí jednotkou. Jmenovité výkony dávají motory jen ve jmenovitých otáčkách. A v praxi může nastat situace, že převodový či hybridní systém technicky neumožňuje mít na vstupních hřídelích z obou motorů jmenovité otáčky.
Tak logicky jestli oba motory v součtu nedají ani těch 96 kW, nemá řidící jednotka důvod jejich výkony omezovat. Tady se snad bavíme o situaci, kdy by součet tu hodnotu přesáhl.
ja sem schopnej vypit za vecer 10 piv, ale kdyz do sebe leju ctvrty, tak se na me manzelka zacina mracit a pri sestym me taha z hospody.
takze sice dam 10, ale limit je 6.
ale s kamaradama dam 10, to je takovej kratkodobej boost
takze sice dam 10, ale limit je 6.
ale s kamaradama dam 10, to je takovej kratkodobej boost
Predbehol si ma, s tymto je pan autor asi spokojny, kazdopadne podstatny je max krutiaci moment elektromotora, ktory z nejakych 141nm poskocil na hodnotu 185nm.
Velikost točiveho momentu elektromotoru má význam pouze v případě že je na stejné hřídeli se spalovacím motorem. Nevím jak to má Yaris ale pokud je elektromotor umístěný jinak, hodnota jeho momentu nebude mit prakticky žádný význam
Vykon spalovaku je 68kW, krutiak 141nm, vykon sustavy je 85kW, ecvt ... pripad cislo 2, spalovak 68kW, krutiak 185nm, vykon sustavy 96kW, ecvt. Co ti z toho vyplyva ?
E-CVT je menic vykonu, podstatny je onen vykon elektromotoru, kedze ma o 84nm viac, bude mat aj vyssi vykon akurat to Toyota neuvadza, sami ovsem tvrdia ze narast vykonu bol sposobeny posilnenim (krutiak, vykon) elektrickej casti - motor zabudovany do ecvt je silnejsi, nie len elektronika. Okrem ineho system dokaze tie motory zapojit paralelne, len su tam nejake prevodove pomery, ktore neumoznuju jednoducho scitat vykony a krutiace momenty.
E-CVT je menic vykonu, podstatny je onen vykon elektromotoru, kedze ma o 84nm viac, bude mat aj vyssi vykon akurat to Toyota neuvadza, sami ovsem tvrdia ze narast vykonu bol sposobeny posilnenim (krutiak, vykon) elektrickej casti - motor zabudovany do ecvt je silnejsi, nie len elektronika. Okrem ineho system dokaze tie motory zapojit paralelne, len su tam nejake prevodove pomery, ktore neumoznuju jednoducho scitat vykony a krutiace momenty.
menic vykonu?
tvl, vis vubec co pises??
tvl, vis vubec co pises??
Mi z toho vyplývá, že 96 kW pojede líp než 85 kW. A to bez ohledu na velikost krouťáku elektromotoru.
Ten kroutak je zasadny a tvrdi to aj Toyota. Jirka to dolu popisal uplne presne, ten velky elektromotor je napojeny priamo na kolesa, ako moze byt jedno ci ma max 141, alebo 185nm ?
Žádný elektromotor není napojený přímo na kola. Vždycky tam je nějaký stálý převod a ten hodnotu momentu změní.
Takže nezáleží na hodnotě momentu elektromotoru, záleží jakým momentem tato soustava roztáčí kola tedy se zahrnutím toho stálého převodu .
Takže nezáleží na hodnotě momentu elektromotoru, záleží jakým momentem tato soustava roztáčí kola tedy se zahrnutím toho stálého převodu .
ked je to prepojene v tomto pripade logicky vzdy cez PEVNY prevod (nie, ze hriadel elektromotora zenie pneumatiku 😁, alebo tam je premenny prevod), tak je jedno, ze ma 141 alebo 185nm ? Asi tomu nechapem o com sa bavíme pardon.
U Priusu se ten prevod hybe mezi 9:1 a 13:1, podle generace HSD, pokud si to z hlavy pamatuju spravne. Predpokladam, ze u Yarisu to nebude vyrazne jinak.
Yaris to ma jako kazde HSD - silnejsi elektromotor je primo propojeny s koly, zatimco spalovak a druhy motor/generator jsou k nemu pripojene pres planetovou prevodovku.
lyon667
Nemůžu si pomoct, ale ten GR badging u "Sport" edice mi přijde humorný. Zejména, když výkonnostně se ta verze od základu nijak neliší.
Edit: ceníková cena za GR Sport je 684k,- bez povinně-příplatkového laku. Kde vzal autor těch 650k,-?
Edit: ceníková cena za GR Sport je 684k,- bez povinně-příplatkového laku. Kde vzal autor těch 650k,-?
GR Sport nemá povinne príplatkový lak. Strieborná, modrá a platinová biela sú bez príplatku.
To máš rovnaké ako všetky tie Monte Carlo, M line, S line atď. Proste opto tuning z výroby. Ak to niekto zaplatí, prečo nie.
WinDiesel
Konec benzínu, jaký to vzletný a hloupý slovní obrat 😄 😄 😄 Jako kdyby Toyotí hybrid jezdil na vzduch. Horká nemoc napadla většinu redakce. Výsledkem je bájná lhavost.
Redakce se zesměšňuje, ale kdo chce kam, pomozme mu tam 😒]
Redakce se zesměšňuje, ale kdo chce kam, pomozme mu tam 😒]
Je to tak, uz maji v hlave fakt nas rano.
Hybrid mu nevadi.
Dobre udelanej hybrid snizuje spotrebu, proc ne.
Hybrid mu nevadi.
Dobre udelanej hybrid snizuje spotrebu, proc ne.
Už je to zase tady, všichni kdo neviděli HSD ani z rychlíku tady budou přesvědčovat o spotřebě nad 7 litrů. Nad 7 litrů s hybridní Toyotou do velikosti kompaktu jezdí jen ignorant, který by neměl vůbec mít řidičák.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Zde se mluví o 6,2, to je pro mě překvapivě hodně, ale pořád hodně pod 7-7,5 a víc jak se tady někteří pokoušejí tvrdit.
Tak tým by som debatu uzavrel. 😉
Chapu, ze se ted ozve argument ze kazda tankovaci pistole "cvakne" trochu jindy...
Opakujem, že v mixe jazdí za smiešnu spotrebu, sám som bol z tej cifry 3,6 l šokovaný. Dokonca jednu dlhú jazdu som spravil za 3,2 l. Ale otázka znela na rýchlu jazdu po diaľnici a to je jediný režim, ktorý Yarisu (nie zrovna aerodynamické auto) nesedí. Ale stačí zvolniť zo 140 na 120 a spotreba je o dva litre nižšia. A pri okreskovej jazde je to ako som písal.
Jinak ve 140 to vezme jako normální benzín. 😉