Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Řídili jsme novou Toyotu Yaris: Silnější hybrid a brzký konec benzinu

58 komentářů

PowerHouse
ve 140 km/h?
Avatar - Anonym
Anonym
Pro tebe 12,5
Avatar - iudex
iudex
Asi 7-7,5 litra. Tam už pochopiteľne ťahá len benzín a baterka nemá prínos. Každopádne mesto a okresky spotrebu výrazne zrazia. Ja som spravil napr. s požičaným Yarisom hybrid asi 900 km hlavne po okreskách so spotrebou 3,6 litra.
Avatar - Anonym
Anonym
Srandisto. Větší a starší Prius jede za 5,5. Ale přiznávám, že když s tím jede ocas tak může klidně těch jet za 12. Jde to těžko těch 7-7,5, ale jde to docílit.

Už je to zase tady, všichni kdo neviděli HSD ani z rychlíku tady budou přesvědčovat o spotřebě nad 7 litrů. Nad 7 litrů s hybridní Toyotou do velikosti kompaktu jezdí jen ignorant, který by neměl vůbec mít řidičák.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A jezdil jsi vůbec s Yarisem? Že nějak jezdí na dálnici aerodynamický Prius s 1.8, neznamená, že stejně funguje Yaris.
Avatar - Anonym
Anonym
Nejezdil.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Zde se mluví o 6,2, to je pro mě překvapivě hodně, ale pořád hodně pod 7-7,5 a víc jak se tady někteří pokoušejí tvrdit.
Avatar - iudex
iudex
Nejazdil si. Ja som jazdil.
Tak tým by som debatu uzavrel. 😉
topten
jezdil jsi uz s timhle novym ???
Avatar - iudex
iudex
Asi ťažko, keď sa teraz predstavuje, že. Píšem o doterajšej 85 kW verzii.
Avatar - Anonym
Anonym
Starší prius není "větší". Je ve skutečnosti "menší" než Yaris, tedy přesněji řečeno má menší čelní plochu. Navíc má i lepší koeficient odporu Cx než Yaris. Yaris by tedy na dálnici měl baštit více benzínu než starý Prius. Navíc i u toho starého Priuse to dle videí na youtube baští kolem těch 5,5 už při 130 km/h (bohužel Priusy nemají přesný ukazatel aktuální spotřeby, ale jen segmentový ukazatel). Při těch 140 to může být kolem 6. Yaris by se mohl blížit k 6,5.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, takhle je to prakticky správně. Jsem alergický na tvrzení "7-7,5" či "jako benzíňák". Obecně mi jde o to, že výkřik pana Pavrhause je směšný. Podobnost s ironickým dotazem na přepravu chladničky je velká.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Vsadim se s tebou o co chces, ze s Priusem po dalnici nepojedes za 5,5 pri realne rychlosti 140km/h. Dokonce ani pri realnych 130.
Avatar - Anonym
Anonym
Jak to budeme měřit?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ty neumis zmerit spotrebu auta? A proc tedy prohlasujes, ze jezdi za 5,5?
Avatar - Anonym
Anonym
Ty máš kalibrovaný cejchovaný průtokoměr za palivovým čerpadlem? Co přesně si představuješ pod "umět změřit spotřebu auta"? Já znám asi 5 různě (ne)přesných metod. Že jsi jinak vždy hodně akorátní tak proto si to chci vyjasnit.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Natankujes na jedne benzince na dalnici, ujedes po dalnici aspon 50km k dalsi benzince tak aby prumerna rychlost byla 130, dotankujes a zjistis kolik benzinu jsi spotreboval.

Chapu, ze se ted ozve argument ze kazda tankovaci pistole "cvakne" trochu jindy...
Avatar - Anonym
Anonym
Když ti tato přesnost stačí, tak proč ne. Jen jsem se chtěl ujistit, ne se o tom hádat. IMHO takhle jde odšvindlovat cvakáním klidně +- litr 😄
Avatar - iudex
iudex
Ty si tak zaslepený, že ani nevidíš, že ten Yaris chválim.
Opakujem, že v mixe jazdí za smiešnu spotrebu, sám som bol z tej cifry 3,6 l šokovaný. Dokonca jednu dlhú jazdu som spravil za 3,2 l. Ale otázka znela na rýchlu jazdu po diaľnici a to je jediný režim, ktorý Yarisu (nie zrovna aerodynamické auto) nesedí. Ale stačí zvolniť zo 140 na 120 a spotreba je o dva litre nižšia. A pri okreskovej jazde je to ako som písal.
Avatar - Anonym
Anonym
Dobře, ačkoli všude vidím 6-6,5 a ty napíšeš 7-7,5 dobře, máš asi jiné podmínky 😄 uznám. Mě jde spíše o to, že se pod autem optimalizovaným do města, kde jezdí klidně pod 3 (nebo tedy 3,5 ať se nehádáme) nějaký blb okamžitě rozpoutá debatu o spotřebě ve 140.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Yaris na dalnici vezme 6 cca
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to bude reálné, za 6,5-7 pak jezdim dálniční trasu i já s tím starším a slabším a to s tím jedu jak s dieslem nebojim se jet v levém chvílemi i 160, pak ta spotřeba popadne dolu, když se uklidním a předjedu co potřebuju 😁
Pepa__007
Yaris. Auto určené do města a na malé Silnice.
Jinak ve 140 to vezme jako normální benzín. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Tohle moudro jsi vzal kde? V 5. cenové?
Avatar - lamal
lamal
vzhladom na to, ze motor dokaze asistovat aj v rychlostiach okolo 130kmh uz v 4generaci pohonu, tato 5ta moze podporit aj vyssie = nizsia spotreba aj na dialnici
Avantime
Ešte sa opýtaj či v kufri Yarisu prevezieš chladničku.
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: 😄 😄 😄
topten
dalnice asi neni revir pro tohle miniauto
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kolem 6l, záleží jaká dalnice taky, teplota, jestli je mokro atd. Pokud zima, je to spíš 6.5, léto 6.
Avatar - lamal
lamal
to je tak žvástoidná otazka, ktora zaujemcov o hybridny yaris iste zaujima najviac ...
Othello
...A jelikož tahle rovnice na první pohled nevychází, tak hlavní rozdíl je v tom, kolik výkonu jednotlivá elektrická jednotka ve skutečnosti dokáže dodat....

Moc nerozumím co tím autor myslí ale podle mě elektromotor o papírovém výkonu 62 kW by i ve skutečnosti měl umět dodat 62 kW.
Avatar - iudex
iudex
Jj, aj mňa táto formulácia zarazila, autor to zrejme myslel inak, ale tak, ako to formuloval to je blbosť.
Othello
Jo. Já bych třeba napsal že spalovací motor má maximální výkon 68 kW, elektromotor 62 kW ale řidicí jednotka kombinuje práci obou motorů tak, aby jejich okamžité výkony nepřekročily v součtu 96 kW

Podobně přece funguje i mnoho jiných hybridů.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono to nemusí být dáno ani umělým omezením celkového výkonu řídicí jednotkou. Jmenovité výkony dávají motory jen ve jmenovitých otáčkách. A v praxi může nastat situace, že převodový či hybridní systém technicky neumožňuje mít na vstupních hřídelích z obou motorů jmenovité otáčky.
Othello
Tak logicky jestli oba motory v součtu nedají ani těch 96 kW, nemá řidící jednotka důvod jejich výkony omezovat. Tady se snad bavíme o situaci, kdy by součet tu hodnotu přesáhl.
topten
ja sem schopnej vypit za vecer 10 piv, ale kdyz do sebe leju ctvrty, tak se na me manzelka zacina mracit a pri sestym me taha z hospody.
takze sice dam 10, ale limit je 6.
ale s kamaradama dam 10, to je takovej kratkodobej boost
Avatar - iudex
iudex
Dobrá pivná analógia 😁 😁 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
:yes: 😁
Avatar - lamal
lamal
potom vypisujes komentare na auto cz 😄
Avatar - lamal
lamal
Predbehol si ma, s tymto je pan autor asi spokojny, kazdopadne podstatny je max krutiaci moment elektromotora, ktory z nejakych 141nm poskocil na hodnotu 185nm.
Othello
Velikost točiveho momentu elektromotoru má význam pouze v případě že je na stejné hřídeli se spalovacím motorem. Nevím jak to má Yaris ale pokud je elektromotor umístěný jinak, hodnota jeho momentu nebude mit prakticky žádný význam
Avatar - lamal
lamal
Vykon spalovaku je 68kW, krutiak 141nm, vykon sustavy je 85kW, ecvt ... pripad cislo 2, spalovak 68kW, krutiak 185nm, vykon sustavy 96kW, ecvt. Co ti z toho vyplyva ?

E-CVT je menic vykonu, podstatny je onen vykon elektromotoru, kedze ma o 84nm viac, bude mat aj vyssi vykon akurat to Toyota neuvadza, sami ovsem tvrdia ze narast vykonu bol sposobeny posilnenim (krutiak, vykon) elektrickej casti - motor zabudovany do ecvt je silnejsi, nie len elektronika. Okrem ineho system dokaze tie motory zapojit paralelne, len su tam nejake prevodove pomery, ktore neumoznuju jednoducho scitat vykony a krutiace momenty.
topten
menic vykonu?
tvl, vis vubec co pises??
Avatar - lamal
lamal
tvl tvl chcel som napisat delic vykonu, aj tak sa nazyva e-cvt
Othello
Mi z toho vyplývá, že 96 kW pojede líp než 85 kW. A to bez ohledu na velikost krouťáku elektromotoru.
Avatar - lamal
lamal
Ten kroutak je zasadny a tvrdi to aj Toyota. Jirka to dolu popisal uplne presne, ten velky elektromotor je napojeny priamo na kolesa, ako moze byt jedno ci ma max 141, alebo 185nm ?
Othello
Žádný elektromotor není napojený přímo na kola. Vždycky tam je nějaký stálý převod a ten hodnotu momentu změní.
Takže nezáleží na hodnotě momentu elektromotoru, záleží jakým momentem tato soustava roztáčí kola tedy se zahrnutím toho stálého převodu .
Avatar - lamal
lamal
ked je to prepojene v tomto pripade logicky vzdy cez PEVNY prevod (nie, ze hriadel elektromotora zenie pneumatiku 😁, alebo tam je premenny prevod), tak je jedno, ze ma 141 alebo 185nm ? Asi tomu nechapem o com sa bavíme pardon.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
U Priusu se ten prevod hybe mezi 9:1 a 13:1, podle generace HSD, pokud si to z hlavy pamatuju spravne. Predpokladam, ze u Yarisu to nebude vyrazne jinak.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Yaris to ma jako kazde HSD - silnejsi elektromotor je primo propojeny s koly, zatimco spalovak a druhy motor/generator jsou k nemu pripojene pres planetovou prevodovku.
Avatar - lyon667
lyon667
Nemůžu si pomoct, ale ten GR badging u "Sport" edice mi přijde humorný. Zejména, když výkonnostně se ta verze od základu nijak neliší.

Edit: ceníková cena za GR Sport je 684k,- bez povinně-příplatkového laku. Kde vzal autor těch 650k,-?
wawrik
GR Sport nemá povinne príplatkový lak. Strieborná, modrá a platinová biela sú bez príplatku.
Avatar - lyon667
lyon667
Já vidím na toyota.cz něco jiného. Bílá perleť, červená perleť, stříbrná, šedá a modrá - všechny jsou za 17000,-. Žádná platinová a žádná bez příplatku.
Avatar - Emel
Emel
Třeba je to rozdíl CZ vs. SK? Každopádně pro CZ máš pravdu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
To máš rovnaké ako všetky tie Monte Carlo, M line, S line atď. Proste opto tuning z výroby. Ak to niekto zaplatí, prečo nie.
Avatar - lyon667
lyon667
Ano, je to tak. Nicméně třeba mě jako zákazníka zajímá v první řadě motorizace, až potom styling.
Avatar - Emel
Emel
Ale třeba lepší volant a sedačky taky nejsou k zahození... nemyslím teda teď u hybridního yarise, spíš třeba u toho bavoráku.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Konec benzínu, jaký to vzletný a hloupý slovní obrat 😄 😄 😄 Jako kdyby Toyotí hybrid jezdil na vzduch. Horká nemoc napadla většinu redakce. Výsledkem je bájná lhavost.
Redakce se zesměšňuje, ale kdo chce kam, pomozme mu tam 😒]
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Je to tak, uz maji v hlave fakt nas rano.

Hybrid mu nevadi.
Dobre udelanej hybrid snizuje spotrebu, proc ne.