Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
gotrexon
tohle auto jsem mel na operak a byla to velka tragedie, velky, neohrabany, brutalni turbo-lag, poruchovy infotainment - auto jenom predstira ze je rychle..
Brutální turbo-lag u bi-turba?
minimalne dira kde koncilo nekde pred 3 tis otackama prvni turbo a nez fouklo druhy. A jak to bylo uchrochtany a liny dole, kam to ale dsg kopalo porad. A jeste se to naprosto silene sralo. Tendle motor patri mezi absolutni spicky sracu, co pustil VW na trh. Mozna jim dokonce vevodi a to tam maj slusnou konkurenci
edit: kazdopadne u nas 147kw nahrazen poslednim kodiaqem rs tsi a docela se na svezeni musim rict tesim
edit: kazdopadne u nas 147kw nahrazen poslednim kodiaqem rs tsi a docela se na svezeni musim rict tesim
No jasně, ještě DSG má pauzy mezi stupni. Jak si to představuješ, že malé turbo už nestíhá a velké se ještě netočí.
abychom to zjednodusili, jel jsi s bitdi vubec?
turba jsou v sekvenci a nekde kolem tech 2,5-3 tis otacek to trosku prestane tahnout nez se to zase probere. Delalo to vic 176kw nez transporter, nicmene znat to bylo i u sq7 tdi. Jestli je nekde mezi nima klapka a v urcitym okamziku trva nez se nadechne velky nevim, ale znat to je
turba jsou v sekvenci a nekde kolem tech 2,5-3 tis otacek to trosku prestane tahnout nez se to zase probere. Delalo to vic 176kw nez transporter, nicmene znat to bylo i u sq7 tdi. Jestli je nekde mezi nima klapka a v urcitym okamziku trva nez se nadechne velky nevim, ale znat to je
Ale mluvit o brutálním turbolagu je totální nesmysl. Když, tak brutální turbolag mají jednoturbové diesely. U dvoulitrů, když chce výrobce s jedním turbem naladit motor třeba na 200 koní, tak musí zvolit větší turbo a pak je auto dole mrtvé a než se to velké turbo roztočí, tak jde mluvit o brutálním turbolagu. U každého bi-turba citlivý řidič jistě může zaznamenat okamžik, kdy turba "přepřahají", ale v porovnání s jedno turby je to nebe a dudy. U Kodiaqa si stačí toto biturbo porovnat s libovolným dvoulitrem s jedním turbem se 140-150 kW (viz. třeba jednoturbové verze 140kW a 147 kW, které se také do něj dávají) a je hned jasné, kde je "brutální turbolag".
Musím říct, že naladění turba u 147kW je proti 140kW nebe a dudy. A pokud se autu nechce, tak je to emisním naladěním DSG v režimu D, nebo E.
Když si ale pedálem nakopneš nižší kvalt a nebo necháš auto v "S", tak stačí 1.500 otáček a už se krásně sbírá. Není to kopanec jako u Tesly, ale stačí to.
Je jasný, že v 1.200 otáčkách si to nenafouká hned plnej tlak a chvíli to trvá. Je to prostě jedno turbo a sakra velký. Ale v rozumných otáčkách funguje hezky.
Když si ale pedálem nakopneš nižší kvalt a nebo necháš auto v "S", tak stačí 1.500 otáček a už se krásně sbírá. Není to kopanec jako u Tesly, ale stačí to.
Je jasný, že v 1.200 otáčkách si to nenafouká hned plnej tlak a chvíli to trvá. Je to prostě jedno turbo a sakra velký. Ale v rozumných otáčkách funguje hezky.
To souhlas, ale biturbo jede v jakýchkoliv otáčkách lépe. Konec konců Vaculík měl tento motor na brzdě a křivka výkonu je krásně plynulá, slaboučká vlnka před 3000 ot. je skoro neznatelná viz. čas 25s.
https😐/www.youtube.com/watch?…
proti tomu jednoturbový motor
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
má turbolag ve výkonu dole jasně viditelný, nemluvě o tom, že ty jednoturba nedosahují deklarovaný výkon, biturbo jej překračuje.
https😐/www.youtube.com/watch?…
proti tomu jednoturbový motor
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
má turbolag ve výkonu dole jasně viditelný, nemluvě o tom, že ty jednoturba nedosahují deklarovaný výkon, biturbo jej překračuje.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Kolem 8. minuty začíná měření a srovnání.
Zdrojů je víc a pokaždý naměří krapet jinak, ale je fajn, když je měření 2 aut na jednom grafu společně pro srovnání.
To BiTDI má fakt páru, ale stejně bych ho nechtěl.
Akorát tyhle "profituning" firmy mají ty náběhy krouťáku vždycky záhadně posunutý cca o 1000 otáček doprava. Grafy tvrdí, že v 1.800 otáčkách motor vůbec nezabírá a přitom tam už dávno táhne naplno. A Biturbo rozhodně netáhne až ve 2 a půl tisících.
Kolem 8. minuty začíná měření a srovnání.
Zdrojů je víc a pokaždý naměří krapet jinak, ale je fajn, když je měření 2 aut na jednom grafu společně pro srovnání.
To BiTDI má fakt páru, ale stejně bych ho nechtěl.
Akorát tyhle "profituning" firmy mají ty náběhy krouťáku vždycky záhadně posunutý cca o 1000 otáček doprava. Grafy tvrdí, že v 1.800 otáčkách motor vůbec nezabírá a přitom tam už dávno táhne naplno. A Biturbo rozhodně netáhne až ve 2 a půl tisících.
No kdyby se ještě dělal, tak proč jej nechtít, silnější, rychlejší, s lepší převodovkou a navíc podle Vaculíka i spolehlivější.
Vaculíka jsem neposlouchal. Prémium si platit nebudu.
Silnější je, ale taky je servisně náročnější, je hrozně těžkej, což má zásadní vliv na jízdní vlastnosti a hrozně žere, že už můžeš pomalu živit benzín. A v čem je stará převodovka lepší taky nevím. Krom toho, že snese víc Nm. Nová DQ381 je lehčí, příjemnější a sice zvládá jen něco málo nad 400Nm, ale stačí to. Navíc má 2 čerpadla. Mechanický i elektrický. Což má vliv na teplotu oleje atd...
Takže já bych si vybíral raději mezi současnou nabídkou 147kW TSI, nebo benzínový RS. Kdybych teda chtěl Kaďáka.
Silnější je, ale taky je servisně náročnější, je hrozně těžkej, což má zásadní vliv na jízdní vlastnosti a hrozně žere, že už můžeš pomalu živit benzín. A v čem je stará převodovka lepší taky nevím. Krom toho, že snese víc Nm. Nová DQ381 je lehčí, příjemnější a sice zvládá jen něco málo nad 400Nm, ale stačí to. Navíc má 2 čerpadla. Mechanický i elektrický. Což má vliv na teplotu oleje atd...
Takže já bych si vybíral raději mezi současnou nabídkou 147kW TSI, nebo benzínový RS. Kdybych teda chtěl Kaďáka.
V čem je "stará" převodovka lepší než "nová"? Úplně ve všem vyjma hmotnosti, výkonnější čerpadlo, víc ložisek a lépe dimenzovaných, dvojité ucpávky, tvrdší úprava ozubených kol etc. DQ 500 musí vydržet daleko větší proběhy u užitkáčů a stejně tak si musí poradit se zvířátkem jako je Audi RS3. A pojem "stará" je trochu zavádějící, protože se jednak používá dodnes (v Tčkách a v té RS3) a druhak ta "nová" DQ 380/381 byla odvozená z DQ500 s tím že řada komponent byla zjednodušena nebo úplně vynechána. Nejdříve byla zamýšlena jen pro čínský trh, ale posléze plánovači ve VW usoudili, že stačí i pro Evropu. Když pominu těžký provoz s přívěsem, tak velká výhoda je, že třeba to RS3 se dá tunit do alejújá bez rizika zničení převodovky (stejně tak bi-tdi s DQ 500 se běžně tunilo na 300hp a 600Nm a převodovka byla stále pod svým maximem 620 Nm), kdežto Kodiaq s DQ381 se po vytunění dostává za limit té převodovky už s motorem 2.0 147kW (běžně 450 Nm). Takže jediná výhoda DQ 381 je, že je o pár kilo lehčí, ve všem ostatním je to jenom ošizený brácha DQ 500.
No v tom se asi shodneme. Že snese víc. Ale kdo netuní a jezdí v sérii, tak to neřeší. Za mne jsou 2 čerpadla lepší, když smrdíš v koloně a mechanický netlačí. Ale nehádám se. Neměl jsem to rozložený na stole vedle sebe. Lehčí = menší ztráty atd. Vždy najdeš něco pro a něco proti.
dily bohu ze ten strep stahli z trhu! Chrochtalo to jak tdi pd, tezky, dole nic, sladeni s prevodovkou hruza (podtaceni a v realnym provozu nekonecny houpani kolem sbirani se z 1500 otacek) a navic se to malokde dozilo konce zaruky. Snaset to slo v manualu v trandaku, tam ale zas nejakej debil dal moc dlouhy kvalty takze to na praci nebylo. To fakt ne… 147 furt zerou olej, ale ze by se to zevnitr poziralo navzajem jako bitdi to mi neprijde
Hele, že se Bi-turbo sralo vím, hlavně rozvody se musely preventivně dělat okolo kila, jinak by mohlo přijít nemilé překvapení. A taky to žralo jako prokopnutý.
Ale, že by se netočilo velký turbo včas a čekalo, až se přestane točit malý, to snad ne, člověče. Naopak se vždy nastavuje zóna, kde tlačí obě turba. A já s tím jel.
Možná si to pleteš s tím, že tenhle motor měl brutální sílu dole a pak už spíš nahoře pocitově vadnul. Viz jeho křivka krouťáku. Pro tebe ho měli udělat ještě se třetím turbem 😁 😁 😁
A je jasný, že RS TSI je lepší svezení, než s TDI, akorát to krapet papá.
Já už tohle přestávám v autech řešit, když stejně furt jedu v koloně. Jako včera. Celá cesta 60-100 km/h a víc ani ťuk. Plus crcačky přes napchaný města. No tak splyneš s davem a telefonuješ, nebo posloucháš muziku a je to úplně u zadku, co máš pod kapotou, když to alespoň trošku funguje. Mě 147kW neruší a doma jsem byl za 4.9/100
Ale, že by se netočilo velký turbo včas a čekalo, až se přestane točit malý, to snad ne, člověče. Naopak se vždy nastavuje zóna, kde tlačí obě turba. A já s tím jel.
Možná si to pleteš s tím, že tenhle motor měl brutální sílu dole a pak už spíš nahoře pocitově vadnul. Viz jeho křivka krouťáku. Pro tebe ho měli udělat ještě se třetím turbem 😁 😁 😁
A je jasný, že RS TSI je lepší svezení, než s TDI, akorát to krapet papá.
Já už tohle přestávám v autech řešit, když stejně furt jedu v koloně. Jako včera. Celá cesta 60-100 km/h a víc ani ťuk. Plus crcačky přes napchaný města. No tak splyneš s davem a telefonuješ, nebo posloucháš muziku a je to úplně u zadku, co máš pod kapotou, když to alespoň trošku funguje. Mě 147kW neruší a doma jsem byl za 4.9/100
3_diamanty
Ze prevadzka takejto silnej a velkej kravy nebude zadarmo... ale to si musi kazdy zvazit sam na co ma a na co nema pripadne co uz nepotrebuje aj ked na to ma .. uz len tie mega pneumatiky stoja celu vyplatu ... a spotreba asi tiez nebude na urovni spacestaru to je jasne... s tym musi kazdy pri kupe takehoto auta pocitat... prvy kodiaq mi je sympaticky ale v jeho pripade je ideal 1,5tsi 110kw... hrat sa na sportiak a nahanat rychlost tu v triede rodinnych SUV fakt zmysel nema a ide to len do penazi s defakto nulovym efektom... ale ako vravim... bezny prvy kodiaq bude urcite fajn... a je este krajsi ako ten novy... bohuzial... alebo bohudik?.... asi je to jedno no
ale kulovy, 1,5 s tim sotva hejbe, silnejsi 2,0 jsou takovy minimum takze rs smysl rozhodne ma. Navic Kodiaq ma i podvozek takze to i nejak jezdi. Urcite ma vetsi smysl 250koni v Kodiaqu, nez v G, Defu nebo wrangleru
https😐/www.profi-chiptuning.cz/…0-bi-tdi-150-kw, to poznají jen ti, kteří poznají Vervu, že jede lip.
hedvin
Jsem jediný který si všiml těchto chyb?
1. Pokud jste slyšeli něco o tom, že dvojitě přeplňovaná TDI berou olej a pak i zcela selžou, nejsou to zkušenosti z enyaqů, ale spíš užitkových Volkswagenů Crafter či Multivan.- Enyaq není jen elektrický?
2. SUV dlouhé 4,7 metru nabízí velká kola, vyšší posez, komfortní odpružení, velká kola a za příplatek i třetí řadu sedaček. -2 x velká kola? Kola na druhou?
1. Pokud jste slyšeli něco o tom, že dvojitě přeplňovaná TDI berou olej a pak i zcela selžou, nejsou to zkušenosti z enyaqů, ale spíš užitkových Volkswagenů Crafter či Multivan.- Enyaq není jen elektrický?
2. SUV dlouhé 4,7 metru nabízí velká kola, vyšší posez, komfortní odpružení, velká kola a za příplatek i třetí řadu sedaček. -2 x velká kola? Kola na druhou?
s0va
Se zájmem jsem si přečetl článek ve Světě motorů a ty náklady na servis, kolem kterých se to celé točí, bych v praxi neviděl tak černě.
Interval na rozvody je sice 120t km (a raději dříve), oproti 210t km v ostatních slabších verzích, ale časový interval by měl být u všech verzí stejných 5 let. Kdo tedy nelítá po půlce Evropy a má nájezd obvyklejších 20t km/rok, tak to vyjde nastejno.
Co se týče těch cen, chápu, že ceny autorizovaného servisu jsou brány jako jakási výchozí referenční hodnota, ale po záruce tam už jen málokterý majitel bude jezdit. V případě nezávislé specializované dílny lze ceny v článku dělit dvěma. Tak např. rozvodová sada komplet tedy není otázkou závratných 23 000 Kč, jak se píše v článku, ale spíše 11 - 12 000 Kč s použitím značkových či originálních dílů a přípravků, tj. bez jakéhokoli kompromisu na kvalitě. Nebo třeba vzpomínané elektronické tlumiče. Monroe jako jejich výrobce už může dodávat i na běžných trh, takže není nutné je kupovat přebalené z autorizované sítě za 11 či 12 000 Kč jako v minulosti, ale je možné koupit přímo značkový díl za 3,5 až 4 000 Kč. A to už přeci jen není tak dramatické.
Takže ano, zadarmo to určitě nejezdí, ale přesto bych si dovolil název článku poupravit - spíše než peníze, servis žádá. Ostatně jako každé jiné auto 😄
Interval na rozvody je sice 120t km (a raději dříve), oproti 210t km v ostatních slabších verzích, ale časový interval by měl být u všech verzí stejných 5 let. Kdo tedy nelítá po půlce Evropy a má nájezd obvyklejších 20t km/rok, tak to vyjde nastejno.
Co se týče těch cen, chápu, že ceny autorizovaného servisu jsou brány jako jakási výchozí referenční hodnota, ale po záruce tam už jen málokterý majitel bude jezdit. V případě nezávislé specializované dílny lze ceny v článku dělit dvěma. Tak např. rozvodová sada komplet tedy není otázkou závratných 23 000 Kč, jak se píše v článku, ale spíše 11 - 12 000 Kč s použitím značkových či originálních dílů a přípravků, tj. bez jakéhokoli kompromisu na kvalitě. Nebo třeba vzpomínané elektronické tlumiče. Monroe jako jejich výrobce už může dodávat i na běžných trh, takže není nutné je kupovat přebalené z autorizované sítě za 11 či 12 000 Kč jako v minulosti, ale je možné koupit přímo značkový díl za 3,5 až 4 000 Kč. A to už přeci jen není tak dramatické.
Takže ano, zadarmo to určitě nejezdí, ale přesto bych si dovolil název článku poupravit - spíše než peníze, servis žádá. Ostatně jako každé jiné auto 😄
Celý problém tkví ne na samotném autě jako takovém,
ale v pouhém clickbaitu z toho testování na webu auto.cz
V naší době složité, je veškerý clickbait zaměřen POUZE na elektrická auta, a Vy to sami velmi dobře víte. :yes: