Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Puma prošel faceliftem, má nové světlomety a větší displeje

76 komentářů

traveldrive
Väčšie displeje, väčšie logo, už len menej valcov...
Nuž čo, hnusné je to dosť, na tom netreba nič meniť. Kam to spejeme?
ericn
Jako základ určitě, ale když chceš víc, tak nemáš na výběr a jen tak mezi námi, 1,5EB 110kW ve Focusu jede daleko líp (a s lepším zvukem) než 1,0EB 114kW. Nehledě na to, že bych se bál, že se po 50tis ten litr rozpadne :no:

K tomu Hyundaii, litr v i30 stačí, ale je to tragédie. Já mám 4válec 1,4TGDi 103kW a pohoda, i ta nová 1,5 117Kw je fajn. Jenže o tom to je, máš na výběr, ale u Fordu už ne a navíc s tím nejsilnější litrem jen automat :no:

FORD jde v Evropě do kytek 😲
ericn
Tak facelift odnesl zajímavý motor 1,5EB, i když jen 3hrnek, tak jel super 😉 Takže zákazníku, chceš Pumu, tak jen s litrovým 3hrnem vyhoněným do nesmyslu :no: Jinými slovy "nas*r si"... Tvl Forde...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ten interiér je vážně fail. Přístrojová deska jak kdyby tam nacpali přístrojovku z jiného auta. Nevkusné. Hnusné.
Vůbec nechápu, nové modely fak mám pocit mají za cíl zprasit kde co jen jde...
Přitom proti současné Pumě v zásadě nemám vůbec nic.
ericn
Jasne a STčko jako daily asi nebude nic moc… Kdysi měl i normální Focus pěknou paletu motorů, dnes má jen litr a 1.5TDCI a toť vše… Bída a podle toho vypadají i prodeje…

Btw máme v práci v car policy i Focus 1.0EB 114kW, ale nikdo ho nechce… Většina bere Leon/OIV 1.5 eTSI 110kW 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vím, povídej mi o tom 😐 Ford zničil Mondeo, Fokus doklepe, ten je přeci taky bez nástupce, takže dojede motory, které ještě nějak v akcích rozhází - aktuálně to nabírají firmy s těmi litry a ecoblue.... Koukal jsem, že se dají sehnat zajímavé skladovky Fokusu a je to snad jediné auto, kde bych (na ST nemám😁) dal přednost naftě, protože to má alespoň objem a hydroměnič.
Avatar - hugino
hugino
1.4 tsi nemá OPF filter tak asi ten nástup bude o čosi razantnejší ale čo majú známi 1.5 tsi 150 k tak sú spokojný hlavne so spotrebou . Bolo by zaujímavé porovnať ho s novým 1.5 TGDi 160 k od H/K .
Avatar - Mokrous
Mokrous
Krutovtip.
Arese
Další zhoršení nabídky motorizací už k úplné bídě, zato se ale chlubí většími displeji! Z politiky evropského Fordu by člověk blil, její šéfové se ho prostě snaží v EU zabít ze všech sil... 😲 😲 😲 :no:
ericn
jj jde o to, že vlastně nemáš na výběr motorizaci. Můžeš buď litr nebo silnější litr a do třetice nejsilnější litr a jen s automatem. No není to na hlavu?
Avatar - speedfred
speedfred
Krásny modrý kombík. https😐/specialgarage.cz/…101-1024x682.jpg
A mal som aj generáciu predošlú.
Avatar - Ozzman
Ozzman
92kw litr je na Pumu naprosto dostačujících.... brečíme nad absencí u větších Fordů
jirik_kirij
Spějeme k tomu, že se budou prodávat obří tablety a jako příslušenství k tomu budou 4 kola a deštník. :no:
Avatar - speedfred
speedfred
Kdeže lanské snehy sú keď som mal v eSTéčku (Mondeo) 3L V6.
Mne nevadí ani R3 motor ale s objemom 1L tak max do motorky.
šofér
proč takové auta, s takovým motorem, interiérem, vůbec Ford vyrábí, vždyť to nikdo nebude chtít, to už fakt zvolí radějí toho Číňana .
ericn
Smajlík vedle, měl tam být tenhle :yes: , jen ty ceny jsou “smutný” a to, že není nic mezi, tj ta 1.5EB by tam sedla 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Silné dieselové motory 2,2/3,2 5-v 2.0/3,0 6-v, jezdily ve všech Fordech a teď už jen v Rangerech a Transitech ...
ptr078
Tak otazka je v akom spektre otacok v akej spotrebe. Mam cerstvu skusenost 1.2 puretech manual v pezote. Horsi motor v modernej ere turbomotorov nepoznam
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Vyrobcovia tvrdia, ze zakaznici to chcu. V pripade mladych vyhajpovanych ADHD ludi to este chapem, ale zeby tvorili vacsinu zakaznickeho spektra... ? Zatial asi nie. Takze neviem co tym vyrobcovia sleduju.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hlavně je fail, jak teď Ford všude cpe dotykové ovládání všeho. Citroen od toho ustoupil, koncern od toho částečně ustoupil, a Ford začne do*ebávat dříve solidní interiéry.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Taky by mě zajímalo na jakých drogách ty vývojový týmy jedou. Vážně hnus.
Ota4
V pumě už ten původní litr s mokrým rozvodakem není a nikdy nebyl. Nový ecoboost se zatím jeví velice slušně
Avatar - Anonym
Anonym
litr v tomhle auta je trapnej. Nikdo to kupovat nebude, lidi si radši koupí čínský MG. V lednu 24 prodalo zas 239 aut tady 😄
Gvick2
V čem? Ve firmě mám Golfy s poslední generací 1.5 eTSI i sedmičkovou generaci s 1.4 TSI. Ta jedna pětka je daleko tišší, o nějaké 2-3 deci úspornější a v přímém srovnání s DSG s plynem na podlaze jsou do 100km/h vyrovnané (1.5 je o cca jednu nebo dvě délky auta vpředu) a pak 1.5 suverénně ujede, někde na dvoustovce je už rozdíl hodně velký a Vmax dotáhne 1.5 o nějakých 15 km/h výše (235 vs 220 tacho).
Avatar - del42sa
del42sa
a dělá si to sám a naprosto dobrovolně :no:
lukas13
😒] :yes: :yes: :yes:
Avatar - miromen
miromen
Netušim a byla to jen naražka na to zploštěni volantu i v horni časti.
Ota4
Tak dovolil bych si tady reagovat. Měli jsme 1,5 roku 92kw verzi v pumě. Tedka jsme ji vyměnily za silnější verzi 114kw. Mám porovnání s 1.5tgdi v i30. Můžu vám říct že radši bych si vybral 114kw ecoboost. Proti 1.5 tgdi jede jako pila. Navíc žádné mrtvé pásmo jak tady někteří vypráví není. Výkryva to startgenerator. Navíc má ecoboost pod plným plynem světe div se pěkný chraplavy zvuk.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Za mne je to odporný zvenku i zevnitř a o motorizaci už tu bylo napsáno dost.

To zase bude prodejní trhák...
ericn
JJ, mám ji doma v Touranu a při přímém srovnání je lepší než 1.5TSI 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Nezrobiš nic no. Když teda budeš chtít silnější, musíš jinam, což je teda škoda.
ericn
Krása, dnes už skoro automobilové "porno" 😒] Bacha, aby tě nějaký zelený aktivista nezažaloval haha 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
ST jsem nejezdil, ale s tím menší V6Mondeo MK2 ano a to je hodně zajímavé svezení, ještě s tím, jak je to auto vlastně takovové lehoučké a ten motor má tendenci se točit...

Ford ještě u MK4 dělal verzi 2.5T z Volva, to taky nebylo marný
Avatar - iudex
iudex
Ani som nevedel, že si mal Mondeo ST. To mohlo byť celkom fajn zvezenie v tej dobe. 😄
Trochu mi chýba doba, keď mainstream strednej triedy robil také hot či warm verzie s veľkými a dostatočne výkonnými motormi. Teda autá ako to Mondeo ST, Mazda 6 MPS, Accord type R a pod. Proste veľké a výkonné autá, ale pritom cenovo dostupné.
Avatar - iudex
iudex
Plačeme nad tou aktuálnou politikou Fordu. Teda že "pri facelifte väčšie displeje" is the new "pri facelifte výkonnejšie motory".
Focus prišiel o 1,5ku, ale zato dostal väčší displej. Kuga má slabší motor (hybrid), ale dostala väčší displej. Puma prišla o 1,5ku, ale... hádaš správne... dostala väčší displej.
Nikto netvrdí, že Puma je celá naprd, naopak je to tuším najpredávanejšie auto od Fordu, takže strata 1,5ky ho samozrejme nepochová a ľudia si aj tak kupovali v drvivej väčšine 1,0. Ale toho ST je škoda, to musíš uznať aj Ty.
Avatar - speedfred
speedfred
😒] 😒]
ericn
Souhlas s tou motorkou 😉
ericn
U nás to nikdo nechce, protože litr. Vím jen o jednom člověku - holka, co má ale ještě tu 92kW a je spokojená: 1.5TSI mám už 3 rok v OIV a naprosto v pohodě, i když je to 96kW verze na CNG. 110kw mám projetou ve Scale (2 týdny) a Karoq (máme v rodině) a v pohodě, nijak jsem v nich netrpěl 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale nejsou moc dobré, nedávno Vaculík rozebíral s nějakým technikem Fordu, že nejspolehlivější diesly jsou ty od PSA 😁
Avatar - iudex
iudex
Prečo Focusu ST palec dole: za to, že stále ponúka veľkoobjemový turbomotor kombinovaný s manuálnou prevodovkou?
ericn
Jj jasně, ale celkové ten motor, i slabší variantu (z Focusu) 110kW stáhli. Tj od Fordu si můžeš koupit Puma/Focus, jen s litrem pod kapotou :no:

EDIT před FL ještě Puma ST je - již od 896tis. U Focusu pak až ST s 2,3EB od 1.023mil... :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tak zrovna puretech je nie moc stastny motor... zlate tsi ci EB
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Drviva vacsina tu stejne kupuje 1,0 turbo... a rovnako je to tak aj v kamiqu ci scale ale aj v ceede ci i30 ... vykon ma uz oturbeny liter dostatocny... a aj spotreba je dtale este ok...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hybridní Kuga má též své místo a hlavně skvělou spolehlivost a poměr cena/výkon/spotřeba
Gvick2
"Přijde živější" je nějaké objektivní porovnání face to face nebo jen pocit? Pocit "živějšího" auta může vyvolat jenom ten větší "kravál", který u toho nadělá ta 1.4. Já ty motory viděl vedle sebe a 1.5 eTSI je objektivně "živější", tedy dynamicky lepší. Pro mě je výsledek neokecatelný, 1.5 je o něco málo úspornější, tišší a dynamičtější, nevidím absolutně nic, co by mluvilo pro 1.4 proti které ani popel, na svou dobu dobrý motor (po vyřešení rozvodů), ale 1.5 je po všech stránkách o kousek dál.
h.onzyk
V Pumě ten motor bude OK, co se týče toho faceliftu, tak mi vadí interiér dojebanej tabletem a zmizelé mechanické ovládání klimatizace a divnej volant. Sice není tak ošklivej jako dvojramenný u Škodovky, ale stejně, dvojramenný volanty jsou fuj.
h.onzyk
Ten litr ve -focusu nejede vůbec zle, ale můžu to říct jen na základě krátké testovací jízdy, než mi vyměnili olej, možná po měsíci ježdění bych mluvil jinak, nevím,
ericn
Tj je tam už pouze automat s mHEV, že? Btw 1,5EB 110kW 6man (znám z Focusu 2020) má hezčí zvuk než ten litr a subjektivně jede líp, získává stejný výkon z většího objemu 😉
ericn
Vidíš, já mám 1.4TSI v Touranu a pak máme v rodině 1.5TSI v Karoqu - obě krabice jsou v manuálu a Touran mi přijde živější. Kde s tebou souhlasím je ten hluk, ta 1,5 je tišší a to i ten můj slabší GTec. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
tady se u ofiko Forda dá koupit jen Mustang V8 a E😜lorer a vybraní dealeři maj ještě Bronco a F150, všechno us modely.
Nic jiného nemá mysl kupovat, nádhery s nespolehlivým litrovým Ecoobstem si můžou narvat do 😄 😄 😄 😄
Ota4
Ok špatně jsem tě pochopil
Ota4
Puma je jízdně dokonalá. Tedy pro někoho kdo umí řídit. P.s. s faceliftem přišla nějaká změna v řízení??
Avatar - miromen
miromen
Puma vypada skvěle a skvěle i jezdi takže zde změn nebylo třeba. Vypuštěni ST je určitě škoda a kdo vi jaky je přesny duvod.
Co mi však hlava nebere tak to, že ford dal pumě šišaty volant a určitě to nebude tim, že přepracoval řizeni, kdy ma nově mezi dorazy 1,5 otačky.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nechápu to snížení výkonu u Kugy, ale alespoň tam zůstal atmosférický 2,5L s nepřímým vstřikem, což je do města a okolí skvělá volba na druhé auto do rodiny.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes:
ericn
Spíš když nebudeš věřit tomu přefoukanému 3hrnkovému litru, že dá víc jak 50tis km bez poruchy nebo budeš prostě chtít větší objem, musíš jinam. Co si budeme povídat, že ten spodek litrů je poměrně mrtvý, dokud nezatlačí turbo 😉
traveldrive
Vypadá skvěle... Kúp si okuliare. Spredu to vyzerá jak žubrienka (pulec).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já neříkám, že je to motor k utrpení, ale že to je nic moc, takové nemastné a neslané a 1.4TSI 110kw jela mnohem zajímavěji 😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
No... tak nějak. Ale ona by i ta jednapětka TDCI, když už tedy bychom vycházeli z té zoufalé nabídky, snesla víc koní, koukal sem, že chiptuning to vytáhne až na 120kw, Renault, Opel a asi i další běžně takhové objemy v naftě stavěly kolem 100-120kw, tak tady by to jistě taky šlo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, jako služebák bych ten litr zkusil, přecijen testeři to chválí i proti TSI, naopak co jsem slyšel od pár známých a i co já jsem zkoušel O4 a Karoq, tak ta jednapětka je fakt taková znouzecnost a proti starší 1.4TSI krok zpět.

Kamarád teď právě ten Fokus 114kw bude fasovat, tak pak se zeptám, jak je spokojený,vždy měl Ofce služební (TDI 110kw) a byl nadšený z předváděčky jak to jede.
Avatar - iudex
iudex
K textu, že pod kapotou budú už len trojvalce: veď tak to bolo aj doteraz, aj model ST mal trojvalec (1,5 R3).
Druhá vec je, že tá 1,5 odchádza nadobro, ono už s myšlienkou, že malé SUV/crossover poháňa v športovej verzii trojvalec sa človek musel zmierovať (predsalen Fiesta ST ako malé nízke auto bola iná liga ako vyšší a ťažší crossover). Ale nechať tam len 1,0 R3 a ešte to označovať ST, to je drzosť.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ta jednapětka bylo ale STčko ne ? To je trochu okrajovka, ale klasiku to snad minimálně v ČR nemělo ? Nebo se mýlím ?
Avatar - Anonym
Anonym
Ted chystá ofenzivu i DongFeng, tak jsem zvědav jak čína poroste. Na slovensku to v testech na youtube celkem chvalili. Ten Shine má 1,5 atmo 117 HP a 1,5 turbo 190 HP
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ten 1.5 R3 byl sice nekultivovaný, ale jinak skvělý. Jel jsem v jeden den s pěti cca stejně výkonnými kompakty a EB na mě zapůsobil nejvíc.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ta základní verze ok. Ale 1.0 turbo vyhoněný na 125 kW není něco, po čem bych toužil. Koncern má na nižší výkony 1.5 R4.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Akože voliť v rovnakej cene medzi Pumou a nejakým MG, tak beriem Forda hoc aj s litrom. Sa dosť čudujem ľuďom, ktorí si idú pre MG. Podľa mňa to auto neprináša ale absolútne nič oproti konkurencii, navyše ani nejakú výraznú cenovú výhodu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
so všetkým súhlas, až na tú dostupnosť, v tej dobe a pri vtedajších platoch tie top modely boli rovnako ne/dostupné ako dnes a väčšina dostatočne solventných zákazníkov radšej vybralo niečo od prémie v rovnakej/podobnej cene. Preto myslím aj tie hot top verzie u mainstreamu viamenej skončili.
Avatar - Anonym
Anonym
litr je tak motor do většího zahradního traktůrku, ne do auta 😄
traveldrive
Skôr mi na rozdiel od niektorých nechýba vkus. 😉
Ota4
Ne je to manuál. Myslím že pouze na Slovensku šel 114kw s automatem
Avatar - miromen
miromen
Tak jestli si ma pořidit okuliare tak ty si vyloženě slepy.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Mi se líbí... i na živo. Moderní, má charisma, vypadá dynamicky.... ale chápu, je to otázka osobního pojetí a vkusu.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
O tom žádná samozřejmě ... :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
S tím samozřejmě souhlas. Já to bral ve vztahu k tomuto malému vozítku.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Chlapi, vy tu v poslední době jenom skučíte jak .urvy u vrat kostela. Tohle je malé auto, moderní, vypadá skvěle, jezdí skvěle a ten motor no, nejlíp je se v tom povozit a uvidí se. Dopředu to házet do koše je věčná škoda.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Duplicita