Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4 – Ideální volba zámožných staromilců

80 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Karoq? TDI?? :no: Jedině Enyaq :yes:
Arese
😒] 😒] 😒] Trapný pokus o vtip... 😒] :no:
Frfla
Za půlku bych ho bral. :-!
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"ani technicky nejpokročilejší automobilky na světě zatím nevymyslely nic rozumnějšího, než je vypnutí kontroverzního stop/startu tlačítkem"

Fakt ne? Zeptejte se u Toyoty, jak se u vetsiny jimi prodanych aut vypina stop/start...
DonVito
😁 😁 :yes:

Nejpokrokovejsi start/stop ma Tesla.
Hned za ni je Toyota...
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
Jasně, to víme - rychle vybitá baterka je ten STOP a po zdlouhavém nabíjení (pokud tedy majitel najde neobsazený a funkční nabíječku) může zase na chvíli použít funkci START. 😒] :no:
johny555
Mám mildhybrid a tam třeba není jediný důvod vypnout startstop. Ale chápu u takového auta s klasickým startérem vypnutí dává smysl.
Avatar - zaplosak
zaplosak
Tak i to je možné startstop už mám vypnutý cca 2 roky a vůbec mi nechybí
Adam Grufík
I blbý Fiat Tipo to uměl vypnout jednou provždy.
Arese
Proč blbý?! 😲
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože je. Je to ten největší lowcost. Stačí sednout dovnitř a vidí to každý.
Arese
Ano, ale kvalita interiérových plastů není zdaleka vše... 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já nedávno po letech jel tipem … taxíkem, to byla síla tak tragicky rozvrzanej a hnusnej interiér nemaj ani Korejci z 90 tek
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja vím. I to ostatní je stejná kvalita jak ty v itnei plasty.
Mr.Murphy
.... asi bych se uskrovnil na spoustě nesmyslné výbavy a asistentech, které nepotřebuji, a zkusil tu cenu udržet někde kolem 900 tisíc. Ani to není málo, ale za jedno z posledních normálních aut bych to rád dal.... 😉 Sám jsem minulý týden přebíral nového trojkového Supa.... Nasedl, vypnul SS a prostě odjel, aniž bych musel cokoliv deaktivovat, aniž by mě cokoliv otravovalo... prostě paráda.... Tyhle končící Škodovky budou chybět....
Avatar - lamal
lamal
Myslim, ze naopak sa konecne aj koncern poucuje z chyb a zmizli dotykove volanty, nepodsvietena lista, niekde vracaju kolecka na klimu (Skoda), skratky a rozne moznosti v infotainmente pre rychle volby v asistentoch.
Mr.Murphy
jj dělají na tom, držím palce aby to k něčemu bylo.
Avatar - lamal
lamal
No veru, cez nastavene trendy a setrenie vlak nejde, takze hlavne v koncerne nejde cakat zazraky... aspon to uplne zlo zmizne snad.
kesumb
no to teda nevim, co line assist, prekolizni brzda nastavena v superbu na pest. ..
Mr.Murphy
hele naklikal jsem si to jako asistenčního žebráka - tzn. mám jen adaptivní tempomat, jinak fakt nic. Nemám třeba ani ty kontrolky v zrcátkách na mrtvý úhel 😁 Lane assist nevím jestli to má, podle mě ne (když zmáčknu tlačítko asistentů tak se nezobrazí). A nebo je defaultně vypnutý, protože fakt neotravuje.

Prekolizní systém mě občas otravuje v tom druhém Supovi, když agresivněji parkuju, tak si to občas myslí že chci vjet do zdi atd.... ale dá se s tím žít. A za jízdy mě nikdy nějak neobtěžoval - jezdím po maloměstě a tady to asi dává....
kesumb
brzdeni pri parkovani jde v supu vypnout, jestli nemas lineasist tak :yes:
kazdopadne prekolizni brzda vypnout nejde jinak nez po kazdym startu a kdyz to udelas sviti to jak vanocni stromecek. Me se pokusila nekolikrat zabit. Posledni neotravnej superb byl predface v 206kw, ty dalsi jsou stejna bida jako vetsina dnesni produkce
Mr.Murphy
jj vyzkousim.... u toho parkovani me to tak nesere a prekolizni brzda me zatim neohrozovala.... nejezdim v moc hustem provozu a asi mam i defenzivnejsi styl .... 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já pořád nechápu jak to jezdíte, nebo co máte s těma autama.
Mě to za 3 roky ani jednou nehamstlo na brzdu v normálním režimu.
Nemluvím o adaptivním tempomatu, resp. plném Travel Assistu, kdy ho nechám řídit.
Tam mi asi 2x, nebo 3x šlápnul na brzdu, ale ne tak, že bych si překous jazyk a někdo do mě zezadu narval, ale jen prostě šel na brzdy, protože v levotočivý zatáčce třeba stálo auto v kolizním kurzu a tak. Plus predikce někdy blbě predikuje díky starým podkladům a brzdí na jinou rychlost, než je v reálu. Ale já to mám stejně 99% času vypnutý a o asistentech prakticky nevím.
Sice už jsem se dost uklidnil a jezdím víc na pohodu, ale občas spěchám a kolikrát se přistihnu, že bych se neměl tak lepit před předjížděním a stejně nic. Krom ikonky, že jsem moc blízko jsem nikdy neměl problém.
A Lane Assist to samý. Většinou o něm nevím. A když chci jet divoce, tak ho vypnu. Občas 3,14čuje na dlouhých rovinkách, že jedu moc vpravo, když opravdu jedu moc vpravu. Tak se posunu o 30 cm doleva a nebo ho vypnu.
Avatar - trapid
trapid
Mám to stejně. Mám (shodou okolností 😉 :-! ) to samé auto jako v testu, akorát loňské výroby. Na brzdu mi asistent dupl jen jednou - když jsem sjížděl z prudkého svahu a cesta (zlom) se přibližoval příliš rychle, tak si auto myslelo, že jedu do zdi. A pak mi dvakrát zařval s červenou diskotékou na virtualu, že jedu do auta, které odbočovalo (a stálo) v zatáčce - ale na brzdy to nesáhlo. Jinak se nic nestalo a to jezdím úplně stejně (občas divoce) jako se všemi minulými auty.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes:
johny555
Ono totiž výrobci nepočítají s českými řidiči, kteří nepoužívají blinkry, řezají zatáčky, dělají myšky, jezdí nalepení na zadek... Tímto stylem se pochopitelně asistenti poblázní a furt řvou.
Já mám zase novou Sportage 3 měsíce, nic nevypínám a nic mi nebrzdí, vyjímečně to lehce zatahá za volant, když už omylem najedu k čáře.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Je to tak. Když jedeš jak máš, tak ani nevíš, že tam něco je.
A když chceš pořád jezdit přes čáru bez blinkru, no tak si vypneš Lane Assist.
Ve městě to neotravuje a venku až nad cca 70 km/h. U mě to jde poslepu na 2 kliky na volantu, takže celkem pohoda. A ani když řežu zatáčky, nebo se nalepím, nebo udělám rychlý manévr, nestane se stejně nic. Jen vezmu za volant větší silou i když pořád menší, než ve starším BMW. Tam by mi asi upadly ruce.
S vypnutým LA mi jde volant neskutečně lehce.
A ani žádný řev se nekoná. Jen občas ikonka, že se moc lepím. A nebo v extrému zařve systém a hodí červenou ikonku, když se řítím na odbočující auto, které už prakticky stojí, zatímco já to k němu peru přes kilo. Ale to se jaksi pochopit dá, že má kompjůtr obavy.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ty nadpisy vám dělá AI, nebo jen inkluzivní studenti?

Jestli Karoq je volbou zámožných, tak potom RSQ8, i5 M60, RR Sport, MB EQS a další jsou volbou nízkopříjmových skupin obyvatelstva???
Avatar - lamal
lamal
Nutkanie pozdvihnut Škodovku na nieco pre zamoznych je silné... o motivacii sa nebavme.
johny555
Tak cenou 1,2 mega se o to pokouší 😁
Avatar - lamal
lamal
Plati to pre skoro vsetky auta v triede kde mas najdrahsi motor, 4x4 a nejaku vybavu. Take ZR-V stoji 1,05 mil kč, bez 4x4.
johny555
Sice jo, ale furt je to midsize SUV Škoda. To rozhodně není volba zámožných, možná jako třetí auto do rodiny 😁 . A naftový dvoulitr s 110kW, že je nějaký vrchol? Byl to slušný motor ve své době, ale pro mě patří do muzea. To je jedno, ať si každý kupuje, co chce.
Avatar - Emel
Emel
Výhoda je v tom, že si to ještě pořád může každý nakonfigurovat relativně dle svého gusta... se čtyřkolkou nebo bez, nafta nebo benzín...
Tohle je jinak trošku zbytečně nabušený, Karoq Fresh 2.0TDI 4x4 DSG je za 850 a vyloženě tam nic nechybí.
johny555
Fresh je docela slušný základ. Koukal jsem na to při výběru (ale benzín automat, naftu nesnáším). Jenomže, barva co by se mi líbila +24 tisíc, 5letá záruka +13 tisíc. Kdybych trval na vyhřívaných a nastavitelných zadních sedačkách +10, +13. Měl jsem pochyby o spolehlivosti DSG, vadilo mi, že kousek od nás půl roku na trávě stály nedodělané Karoqy.
Nakonec jsem vybral Sportage, protože je to o půl třídy větší auto + asi 5 dalších důvodu (hlavně, že jsem už KIu měl 13 let a nějakým kecům o Korejcích se můžu jenom smát).
Avatar - Emel
Emel
Taky jsme ve firmě otočili pár aut od Kii... dvě Optimy, jednoho Ceeda a jednu Sportage. Optima byla překvapivě docela slušnej cesťák... ale teda zrovna DCT určitě není lepší než DSG, mimo jiné kvůli ní dvakrát auto zůstalo stát. A ta 1.7 nafta je samozřejmě slabá, ale na dlouhý trasy to až tak neva.
Na kolik teda vyšla Sportage s vyhřívanýma a nastavitelnýma sedačkama?
johny555
760 i s metalízou.
Na 13 let starém Ceedu najeto 150 tisíc v podstatě akorát shnil výfuk, jinak jen pár drobnosti a zespoda to začalo reznout.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No já zase nechápu tu cenu z článku. Nebo chytráka, co to konfiguruje.
Když si dám do konfigurátoru Sportline a vyberu TDI 110kW 4x4 a nebo ještě lépe TSI 140kW 4x4 a narvu to výbavou, tak jsem pořád o 150 tisíc níž. Včetně příplatků za prodlouženou záruku, metalízu, DCC, trojzónu, atd...
Reálná cena po slevě bude vždy pod 1M i v maximální výbavě. Bez daně pak okolo 800 tis.
kesumb
coz za karoq 2,0tsi 4x4 neni tak zly, odpojil bych tomu radar tempomatu a nekoukal na blby hlasky co by to na to melo. DSG v 2,0tsi neni takovej prusvih jako v tdi a zvykl bych si
Avatar - Mokrous
Mokrous
Myslím, že v dnešní pomatený době za 8 kil bez DPH tohle rozumně velký, klasicky ovladatelný, skoro 200 koňový SUV s dvoulitrovým TSI a 4x4 v prakticky plný výbavě není vůbec špatná věc.

A to stupidní ISA by člověk holt občas musel vypnout, no...
kesumb
ono by to slo urcite odkodovat a nez si tim nechat kazit zivot to radsi prijdu o zaruku
kozakm
Nemůžu si pomoct, ale Karoq je prostě malý. Jediná motivace je koupi je tak 2.0 TSI, i když je tady zbytečně přiškrcený
Avatar - Mokrous
Mokrous
Asi jak pro koho a jak na co. Pokud nikdo z rodinky neměří 2M, tak se tam dá poskládat a kufr taky na většinu věcí stačí. A skoro 200 koní do kompaktního SUV taky bohatě stačí. 0-100 za nějakých 7s není brzdou provozu.
Samozřejmě je plno větších aut, když to někdo potřebuje.
U nás zatím stále vede ve výběru KUGA HEV. Sice je na stovce dost pomalu, ale zbytek je za tu cenu víc než fajn.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Za takovou cenu má člověk fullku rav4 4x4 která je o třídu větší, nebo se štěstím Highlandera, kdyz dostane slevu, která toyota na ně dost dává.
Chtel bych videt člověk, který si toho udrncaného karoqa s uklepaným ratlíkem TDI pod kapotou za takovou cenu koupí.
kesumb
karoq nema spatnej podvozek a jestli HL se startovanim/chcipanim r4 nebo 2,0tsi nevim co bych v ramci kultivovanosti vybral. O tom, ze HL je kral souteze obestaveny prostor za co nejnizsi cenu nemluvim.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jak to myslíš s tím chcipanim? Jako start/stop?
Avatar - trapid
trapid
Nechej je. Víš, jak mi to (jako majiteli podobné specifikace) lechtá ego? 😁 😁 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Zda sorento s 1,6 tgdi 4x4 za 1,6 mega drahe... no prosim... moze si kupit maleho karoqa v dizli za 1,2 mega ... no nekup to... ved je voci kii skoro skoro zadara...
Avatar - Mikesus
Mikesus
To mne napadlo taky. Rav4 hybrid 4x4 ve fullce za 1.2, highlander sice v základu a po slevě, kterou dostává každý, ale taky 1.2
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Za 1,2 mega moze byt aj ssangyong torres s 1,5tgdi 4x4 co je tiez auto velkost sorenta ci kodiaqu ... tu relativne kompaktny karoq fakt v tejto cenovke nedava ziaden dovod na kupu
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
S velkym benzinem.
Idealne tak V6 trilitr.
😄
Neuromancer2
To jsme viděli u Kia Stinger 😁
Avatar - iudex
iudex
No pozeral som predaje Stingeru za 2023 na SLovensku a predalo sa ich relatívne dosť: 21 ks. Stinger tak predbehol Giuliu, Insigniu, Jag XE či Volvo S60. A to sa Stinger predáva iba s jediným motorom V6 na rozdiel od spomínaných konkurentov.
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že výroba Insignie skončila někdy na přelomu 22/23...
Avatar - hugino
hugino
Arese
Až na to, že je to hybrid a s automatem, brr... 😒 :no: A i designově a ergonomicky je Karoq jasně povedenější. :yes:
Avatar - hugino
hugino
To som len dal príklad za 1,2 m čo sa dá momentálne kúpiť . Jasne že tá novinárska konfigurácia je úplne TOP ktorú si asi málokto kúpi . Karoq po FL sa mi páči a ja osobne keby som si mal v tejto triede vyberať tak by to bolo max. do 30 000 € s 1.5 tsi 150 k a manuál a bola by diléma medzi Ateca , Karoq alebo skladovka Tigi . Asi by vyhral Tigi .
Arese
Naše rodina si vybrala už před 2,5 lety a jsme velmi spokojeni! 😄
Avatar - xxc
xxc
To uz doplatim https😐/www.sauto.cz/…en/id4/191323723 a mam normalne auto so svetlami, 3 isofixami, nejakym vykonom. A pre staromilcov, lebo je to stara verzia 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč by někdo kupoval takový hnusný zkratovůz?
Avatar - xxc
xxc
Môžem aj iný, je niečo lepšie? Potrebujem štvorkolku pre ženu do mesta?
RaSuSK73
Stvorkolku ? Do mesta ? Pre zenu ? Mam nieco lepsie ako Karoq - Suzuki Ignis. Nakup sa do toho zmesti, je to 4x4, automat, male, lahke a usporne.
Avatar - hugino
hugino
Pobavil si ale ja som aj budem turbobenzínovec . Ale prajem ti nech to bzučí .
Arese
Ano, s tím lze souhlasit - čím víc budou zkratowozy bzučet, tím méně bude ve městech přejetých chodců. 😄
Mira Krucky
mam dva karoqy, jednoho bych prodal, 1,5 benzin, 2,0 tdi 4x4
Neuromancer2
To jsme viděli u Kia Stinger 😁
Michal Řezníček
Ve výčtu motorizace ještě chybí verze 140kw 2.0 TDI 4x4 DSG. Protože sám tuto verzi mám a vůz jezdí opravdu moc pěkně tak pro pořádek ještě doplňuji tuto informaci. Nevím, proč už verzi v Naftě v této variantě Škodovka nevyrábí...
Michal Řezníček
Příspěvek podléhá schvalování.
Michal Řezníček
Příspěvek podléhá schvalování.
Michal Řezníček
Příspěvek podléhá schvalování.
Michal Řezníček
Příspěvek podléhá schvalování.
Michal Řezníček
Příspěvek podléhá schvalování.
Jirka Bárta
Cože? Hladce řadící převodovka která nezmatkuje? Nejel autor jiným vozem? Protože tou ludrou Karoqem nejspíš ne...
Avatar - trapid
trapid
Musím říct, že mohu s pojetím testu souhlasit. Jako vlastník defacto stejného auta kvituji, že do auta vlezu, zmáčknu tlačítko, zařadím D a jedu. Nemusím po startu nic vypínat, prolízat menu a kdoví co ještě. SS jsem si zároveň s inteligentním nabíjením deaktivoval odpojením hlídacího konektoru na mínus pólu akumulátoru, takže ani to po startu neřeším. Jedině, co mě trochu vadí, že musím přepínat jízdní režim na mnou nakonfigurovaný individual, kde jsem si nastavil nejměkčí tlumiče, ať to krásně houpá. A že to umí houpat - žádný kostitřas, jak jeden chytrý NEmajitel píše v diskuzi. Ale to není nic, co by vadilo. Lane assist zapínám a vypínám (trvale) jedním zmáčknutím na volantu, takže za mě spokojenost s jedním z posledních aut bez otravných euro-buzerací.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je asi jediná mrzutost, že si auto nechce pamatovat nastavený jízdní profil.
Já jsem moc rád, že u faceliftovanýho Passata si to pamatuje. A doufám, že to tak bude i u novýho B9/Superb IV.
U TDI to není tak hrozný, když se to hodí do normálu. Ale u Sportlinu to pokaždý zapne ten ***skej umělej osmiválec a to je na facku. To by mě asi štrejchlo.
Jinak je Karoq fakt fajn kompaktní SUV.
Podvozkově agilní, komfortní, přiměřeně prostorné auto s hezčím designem, než Kodiaq.
A s tím chytrákem se netrap. Pro něj je koncern odpad, stejně jako jeho majitelé a k Toyotě se modlí 3x denně.
Avatar - miromen
miromen
No zřejmě to bude o přistupu automobilek s těmi jizdnimy režimy. Tedy vychazim z toho že Golf/Passat si je pamatuji a Octavia/Karoq naopak ne.
Avatar - miromen
miromen
No vidiš to a ja mam konstrukčně novějši auto knk Golf 8 generace a po nastartovani neni třeba prolizat žadne menu a jedine co vypinam je pravě ten SS a za jizdy na mě nic nepipa apod jak někteři opakuji jak kafemlejnek. Inteligentni dobijeni jsem vubec nemusel řešit tedy vychazim z toho, že u předchoziho auta bylo přitomno a nebyl s tim žadny problem tak snad tomu bude i tentokrat.
Jizdni režim si auto pamatuje takže taky pohoda no a asistenti jsou tak na pohodu, že mě vlastně ani netrapi jejich přitomnost do te miry, že jsem z jejich přitomnosti měl až panickou hruzu. Takže evidentně novějši nemusi nutně znamenat horši či větši buzerace a jde jen o to jak si s tim vyrobce poradi.